-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ada Wong
újonc
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, mert elakadtam (verzió: 2108).
Van egy táblázatom, ami intézmények neveit, személy neveket (egy intézményhez több személy tartozik), egyéb adatokat és létszámokat tartalmaznak, ebből készítettem egy segédtáblát, melynek A oszlopa tartalmazza az intézmények neveit (többször is ugyanazt), a B, C és D oszlopban létszámok vannak mellette. A létszámok naponta változnak és ennek megfelelően kellene kiállítanom szállítóleveleket az intézményeknek.
Ahonnan az adatokat a szállítólevelekre képletezném, az ez a segédtáblázat lenne, viszont nem feltétlen szeretnék naponta adatösszesítést használni (ráadásul ha szabin vagyok és más helyettesít, nem fogom tudni elmagyarázni, hogyan kell ezt megoldani), de nem ismerem a makrózás titkait, egyebekről nem is beszélveHogyan tudnám "automatizálni", hogy egy intézménynév mellé összeszummázza nekem az összes intézményhez tartozó létszámot?
Előre is köszönöm, ha valaki tudna segíteni, rengeteg melót spórolna meg nekem -
Ada Wong
újonc
Sziasztok!
Nem igazán tudom, hogy jó helyre bököm-e be a kérdésemet, de azért bízom benne, hogy itt is kaphatok segítséget.
Olyan problémába ütköztem, hogy van egy excel táblázat a Dropboxban, amit ketten használnak. Az egyik felhasználó napi szinten dolgozik a táblázatban, de néha a másiknak is dolgoznia kell belőle (hetente kb. 3x). A táblázat igen nagy, tele van hivatkozásokkal, adatbázisokkal, függvényekkel, kimutatásokkal, kiskutya fülével - mindennel, mi szem-szájnak ingere.
A probléma alapját 1. számú felhasználó jelenti, aki szinte mindig elfelejti bezárni a laptopján a táblázatot, és úgy hagyja a laptopot (kinyitva, kocsiban, asztalon stb. órákra). A 2. számú felhasználó szeretné megnyitni a táblázatot és az 1. által felvitt adatokkal dolgozni, de mindig konfliktálódik. Az excel ugyan feldobja a kérdést, hogy olvasásra akarja-e megnyitni, de mivel szerkeszteni is kell benne, ezért ez az opció nem játszik.
Ilyenkor mindig fel kell hívnom emberünket (1.-est), hogy lépjen ki a táblázatból, mert más is akar benne dolgozni. Telefonban rávágja, hogy kész van, lehet vele melózni, de ugyanúgy konfliktálódik a 2. számú kolléga, mert az 1. elfelejtette bezárni mégiscsak. Nekem meg szaporodnak a "conflicted copy"-k, amiket hasonlíthatok össze az eredeti fájllal és törölgethetem őket. Szóval van baj, nem kevés
Dropboxnál sajnos az üzleti csomag sem tartalmaz megoldást erre a problémára, nem számoltak a mi felhasználási szokásainkal
Az lenne a kérdésem, hogy az excelnél van-e lehetőség olyan beállításra, hogy:
- ha már 1x meg van nyitva, ezt jelezze valahol (mit tudom én: behajtani tilos tábla);
- ha már meg van nyitva, ne kérdezzen rá, hogyan akarjuk megnyitni, hanem eleve csak olvasásra legyen hajlandó?
Igazából ez a második lehetőség vonz nagyon, szóval ha ezt be tudnám állítani, akkor nem lenne több maceraElőre is köszönöm a válaszokat, egyéb tippeket
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5 FAT Lemezes + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- 10magos! Fémvázas! HP EliteBook 860 G9 i7-1255U 16GB 512GB 16" FHD+
- Apple iPhone 15 Plus Black Dynamic Island, 48 MP fő kamera 256 GB -100%
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) G.Skill Trident Z NEO RGB 4000MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működés
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő