Új hozzászólás Aktív témák
-
eattila
csendes tag
válasz -NoVa- #143150 üzenetére
Én a fenntartási költség miatt vettem toyotát. Mert bár nem a legolcsóbb az alkatrész, de viszonylag stabil gép hírében áll. Eddig bevált a dolog.
Vehetnék én is újabb autót, de drágább lenne fenntartani. Ami nekem nem tetszik
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #143153 üzenetére
Mondjuk 50 euróból egy rendes olajcsere sincs meg, de majd megnézzük 2 év múlva, mert lehet akkor esik nagyot a színvonal, ha kijönnek belőle a múmiák. Persze ha abba a 2.5%-ba esel, akinek éppen nem rohad meg a generátora vagy egyéb nehezebb cucca, azt nehezen veszi a maradék 97.5%. Majd írjad táblázatba, ha eszedbe jut.
-
Phülöp
addikt
válasz Jahno #143156 üzenetére
De most akkor miről beszélünk?
Mi a 25 hónap?Az olajcsere meg karbantartás, nem javítási költség.
Tök mindegy, hogy Toyota vagy Seat vagy bármi, az olajat cserélni kell. Ha viszont eszi az olajat, az már javítási költség lesz (csak egy példa).A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #143153 üzenetére
Csikós is Avensist vett, mint megbízható izét. Igaz, ő megrögzött veterános, de ebben az Avensisében van saját bevallása szerint 500E+ km, és amióta megvan, annyit panaszkodott rá, hogy az angilali nyaralásuk alatt előjött egy kerékcsapágy hiba.
Szóval szerintem Toyota (Avensis) mellé +1.
De itt van egy hiteles forrás is, npera, aki ugyan aGeely / Volvo / Pólósztárnálvágóhídi portán fejleszt, azt vett egy Toyotát, mert az működik. Nem (túl)szép (ez ízlés dolga amúgy is), de fenntartható, nincs benne az összes lóerő, de megy, akármi.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Sipi-
tag
válasz Phülöp #143153 üzenetére
Citroen-t ne vegyél. Én 2010-ben újonnan vettem a Xsara Picasso-t. Gyártás végéről, elvileg már kiforrott típus. Szívatott az mindennel: olajfolyás, turbo hővédő lemez rögzítése eltört, első ablak gumikéder ragasztás elengedte, ablak nyikorgott, nem indexelt, stb.
A Yarisunknak egy kuplungcsere kellett, meg akkor már hűtőcsere is (még nem volt lyukas, de már könnyezett az alja), meg első fékcsere. Egyébként csak olajcserék 35e km alatt. Viszont már eszegeti az olajat sajnos. Ha nem enné, akkor kb. 150-200ezerrel olcsóbban tudnám eladni, mint amennyiért 7 éve vettük. De még marad, de nem sokat használjuk.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz Phülöp #143167 üzenetére
Ügyfél: ez teljesen érhető, ha már hozzányúlt, akkor csinálja meg azt is. Egyébként is alulról sokkal egyszerűbb a csomagtartóhoz futó kábeleket is ellenőrízni, ahhoz pedig érhető, hogy minimum a hátsó futóművet ki kell a kocsi alól emelni. Futóműalkatrészeket pedig érdemes egyszerre cserélni elől és hátul. És akkor a tolatólámpa gombjáról nem is beszéltünk, ahhoz ki kell emelni a váltót
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
ezittketto
csendes tag
válasz Sipi- #143166 üzenetére
Bocs Jahno, de valahogy én is (már évek óta) ezt érzem..
Aztán lehet, hogy csak az igénybevétel teljesen más nálad, mint egy átlagembernél és ezért, viszont akkor meg pont emiatt kéne más típusú, más felhasználásra szánt autóban gondolkodnod (szerintem)
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
Szar auto temahoz, uzleti ut, berauto: vadonatuj (16km) Alfa Romeo Tonale, pluginhibrid, szep. Kulcs be es hibak ozone: abs, kiporgesgatlo menetstabilizalo-rendszerek, kereknyomas. Kulcs vissza, ulunk egy masikba, ugyanez. Osszefutunk egy masik ugyfellel neki az elsoben atazott a vezetoules, a masodikban ugyanugy elektronikai hibak. 4 vadonatuj alfabol negy volt szar. Merci EQB-t kaptunk vegul, az finom volt. Egy toltesel kibirta a negy napot.
Mondjuk kicsit furan mutatott az ugyfel parkolojaban, de jo kepet vagtak hozza. 😁
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #143166 üzenetére
Az tuti, hogy alapos, de nem is adja vissza fék hibával a kocsit. Minimál dolgot cserélhet indokolatlanul, az meg olyan, mint nálam mikor egy laptopból kicsapom a 6 éves hűtőventit, mert ha már nálam járt akkor fél év múlva ne zörögjön. Mondjuk indokolás hosszú lenne és bonyolult, más szerelőkkel összevetni nehéz, mi legyen? Anyám is megtartotta a szentbeszédet, sógor jobb is, hogy ha nem hozza szóba mert abból múltkor már majdnem üvöltözés volt, így inkább felálltam és átnéztem a szomszédba fánkot zabálni.
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143169 üzenetére
Indokold meg, mindenről van papírom meg miazmás.
Mire gondolsz a "más típusú" vagy "felhasználású" alatt?
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #143172 üzenetére
Gondolom, más típus:
Nem Seat, vagy nem Ibiza / Cordoba (nem tudom, mid van...) Talán egyáltalán nem Seat, sőt, lehet, hogy nem is VW konszern autó. Mondjuk egy MAN azért az odabasz.Más felhasználású:
Gondolom, valami nagyobb teherbírású ésvagy dobozosabb. Renault Kankó, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Izs, Wartburg Tourist kombi, zöldséges merszédesz, kombi malacpasszát falétrával, ilyesmi.
Ami bírja az ütésvágást, és valahogy az idő azt mutatja, hogy valódi csótányokká lettek, mert mindent kibírnak.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
ezittketto
csendes tag
válasz Jahno #143172 üzenetére
Nem tudom. Nekem is baromira soknak tűnnek azok a számlák és a rajta szereplő összegek, amiket itt látattál többször is velünk.
Pl. valami nagyobb teherbírású, emeltebb futóművel rendelkező gépjármű, amivel azt a sok cuccot, amikkel járkálni szoktál nyugodtabban hordhatnád szerteszét..
A saját példámat csak azért nem hozom fel ellene, mert a te felhasználásodból nézve teljesen irreleváns lenne, de basszus! 3éve összetörték az előző autómat, ami helyett a roncsérték árából vettem egy 22 éves valamit és esküszöm, hogy azon kívül, hogy az elején vettem hozzá négy új gumit és lecseréltettem a vezérlést, a kopó fogyókon kívül csak benzinre költöttem és napi szinten járok be vele dolgozni.
Új autóban nem gondolkodnék a helyedben szerintem.
Nyilván rizikó minden használt autó vásárlása ( Samott példájából kiindulva, akár egy újé is ), de amennyit te már erre ráköltöttél - érzésem szerint - egy használt valami, fullra átvizsgálva/minden hibáját feltárva és mindent felújítva/kicserélve is kijött volna belőle.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143174 üzenetére
Ok, az alja alacsony, ezzel a vásárlás után már szembesültem. Az igaz, hogy néha átmegy teherautóba, de ez még kb. havonta sincs, a kisebb pakolódások meg annyi teherrel járnak, mint egy ember a hátsó ülésen némi csomaggal. Ha kell ezt kb. kilóra ki tudom számolni.
" egy használt valami fullra átvizsgálva/minden hibáját feltárva és mindent felújítva/kicserélve is kijött volna belőle."
Vakaróztam én néha nem keveset, azon kívül sokat nem tudom hozzátenni, hogy bemegyek a közértbe és veszek egy újat. Kereskedéseket ismerjük, szemük sem áll jó, most max. megidézem lantos szellemét ugye :-D
Kereshetünk egyet, ilyenkor jön az első hahus talált (Dudu is linkelt nekem munkát uyge aztán besértődött, mikor rájött, hogy teljesen másról beszélünk mert Ő sem gondolkozott 2 percet) egyet. Amennyit erre ráköltöttem abból új is kijönne, de van mögötte év és kilométer. Az a gyanús, hogy másnál nem csak a generátor, de semmi más nem akar elhullani. Általában ez marad ki a számításból. Ezt kérdeztem volna tegnap, hogy utána abban milyen opciók jönnek ki vagy ki keresi meg azt a használtat ami tartósabb lesz? NKE megpróbálkozott vele, majd hirtelen hülye lett a Mazdatoyota gyártója is, meg hulladék fos mert rossz gyertyát vett bele
Én max. azt látom benne, hogy kapok valami fiatalabb állapotút jobbműszaki tartalommal, amire eladás előtt biztos nem költöttek, meg kicsit itt köhög az a baja és akkor vakarózhatok évekig, meg lehet sokkal többet költök rá. De lehet kevesebbet. 300-400ezrest egy alap használtra abban a pillanatban el lehet költeni, ahogy megvettem mert az még kb. olajcsere/szűrők alapok, máshova nem jutottunk. Xezer kilométer után ki tudja eldönteni elmegy-e a generátor a használtban borért vagy mi egyéb múmiába futok bele, ahogy nálam a szervó/ABS hagyta el a haját meg szép sorban minden is?
Pár havernak volt nagy szája, harmadik autó után újragondolta, ahogy írtad akad aki az újjal is szív, ez most ilyen közepesen rossz döntés, vagy csak félig jó, ha inkább a mostanra költenék? Inkább az a bajom, hogy ezek a dolgok elviszik a lóvét, és akkor az ülésekre meg ajtó zárakra is azt mondanám, hozzuk rendbe, nézzen már ki valahogy és ezek se amortizálódjanak nullára.
Itt van, hogy pár évente láttok egyben egy nagyobb számlát, ki tudja ki mennyire nézi meg, hogy mi van rajta, csak "sok" aztán kapok a fejemre.
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #143176 üzenetére
Van az úgy is, de ki kellene számolni. Mármint miben nincs igazam? Hogy a másik szerelő futómű- és fékhibásan adta vissza kocsit vagy csak úgy elromlott a generátor és a lambda szonda? Azok ilyenek, sosem romlanak el semmiben és nem ezért állít ki egy kisebb autóalkatrész kereskedés is évi 20-30ezer számlát :-D
Ha nagyon felszívnám magam, akkor össze lehetne írni /életkor ésvagy futott kilométerre az anyagot és költséget, kb. pár hónapos korától az autónak csak ezt nem merem akár egy újhoz sem hasonlítani, mert nagyon szar arányok jönnek ki, hogy nem elég azt a banknak fizetni, még jönnek ezek is majd sorban.
1-2szer megpróbáltam alternatívát keresni szerelőben, meg ide-oda beestem, na az volt a szép történet egytől-egyig. Azok is szívesen adtak volna tanácsot, hogy mit kellene venni, meg volt némi "jóvanezígy" és gányolás meg mindenféle félreértés.
Azt nyilván senki nem mondja, hogy tessék, itt ez az X forintos autó, ebben biztosan nem megy el borért a generátor 73 hónapon belül, sem a lambdaszonda, de következő 3 év/47ezer kilométeren belül nem kell gumiharangot sem cserélni, mert az olyan. Generátoron kívül az utolsó nagyobb számla kb. ilyen frutti vackokból jött össze. De már én sem tudom, meg kell nézni (:- Elfelejtettem a nevét tagunk is azon akadt fent, hogy minek cseréltettem szélvédőt, mert milyen hülyeség és mert mert. Hát mert kavicsot kaptam és keresztbe repedt, azt is rágtuk fél évig, el vagyok én :-D
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143179 üzenetére
Mondom én, hogy beszólni könnyű, hogy cserélj keresőt, meg lehúznak, ha gondolkozni kell rajta akkor zavarosabb a történet. Egy kapott számlát nem 2 perc alatt vetsz össze Unixos árakkal, ha árakat nézünk. Vagy beszéljük át a kórtörténetet, hogy mivel tudott volna lehúzni a szerelő, amivel nem tette. Lehet így ügyes csaló, de ha másik esetben azt mondom csinálja meg és ügyeskedés nélkül is pénzénél van, vagy csalás nélkül többet tud rajtam akasztani, akkor ott meg azért lesz hibás az elméletünk. Mostaninál egyedül a munkadíjat nem tudom betájolni, /órában még lehet olcsó is, csak összességébe tűnik soknak.
Míg pár dolog jóval olcsóbban oldódik meg a vártnál, vagy betervezem a költséget és nem is az volt a hiba, teljesen másképp kellett vele foglalkozni, addig nehéz benne az átverést meg a lehúzást keresni és erre van jópár tételem a múltból. Meg mostanról is Viszont 5 perces ránézés után teljesen tökéletesen jellemezte a másik szerelőt akinél volt a kocsi és egyszer azt is felajánlotta, hogy erős a sztori de ha kell akkor ír egy cégszerű jegyzőkönyvet mindenről tételesen és nyugodtan jelentsem fel... Az ott erős kezdés volt :-D
-
Phülöp
addikt
válasz Jahno #143180 üzenetére
Arra gondolok, hogy hosszú évek óta mondogatja a környezeted (mi is), hogy engedd el azt a vasat, de te valamiért mégis ragaszkodsz hozzá.
Ennél még a szerencsefaktorral (plusz/mínusz) megtámogatott bizonytalan is jobban tán.[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
ezittketto
csendes tag
válasz Jahno #143178 üzenetére
Csak egy vad elgondolás, hisz fogalmam sincs mennyi lenne rá a kereted.
Veszel egy nem rozsdás!! (ez azért egészen könnyen megállapítható/felmérhető), a számodra megfelelő hasmagassággal és csomagtérrel rendelkező bármit használt "szart" mondjuk X összegért és úgy számolsz, hogy azonnal be- és megvizsgáltatod ezzel a szakembereddel az állapotát és ráköltesz abban a pillanatban mondjuk még 1,5X-et, hogy baba állapotba kerüljön. Tehát - a Seat helyett - 2,5X-ből van egy, a mester által is hibátlannak nyilvánított autód és jársz vele boldogan.
Ez nem lenne opció?[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143186 üzenetére
A hibátlannak minősített autónál mennyire biztonságos kimondani, hogy 1.5X jó lesz, Seathoz viszonyítva mennyire hasra ütött a 2.5X és mekkora százalék esély lesz rá, hogy a 11. hónapban nem esik be rá újabb 0.46X költség, csak úgy a derül égből? Tippelni lehet, meg lehel olvasni 87 autós csoportot, ahova sokszor szívásokkal esnek be, jönnek a svejci importok, egy ideig jók aztán nem, vagy megy a szakértés, kókányolás, de összességében ott is nehezen lehet előbbre jutni, sokan szerelnek maguknak, vagy nincs ennyire egyben költségük, ha van is akkor a kisebb javítanivalókat fel sem írják összesítve, csak mindenkinek volt okosban ismerőse aki occsón hoz a Unixból és a szerelő meg úgyis lehúz :-D Én meg jó, hogy hirtelen felindulásból nem vettem szervót, mert most menne a vakarózás.
Tied nem eladó 3Y-ért és soha semmi baja nem lesz? Kár
-
ezittketto
csendes tag
válasz Jahno #143187 üzenetére
Félreérted. Nem a Seathoz viszonyítva 2,5 az az X!
Konkrétabban leírom, de nyilván ez a saját autóra szánt keretértéken belül más és más lehet a végeredmény.
Mondjuk ha van rá 2 milliód, akkor veszel 500E Forintért valami rozsdamentes!! "szart", rálocsolsz kapásból 1,5 milliót és ezáltal 2M-ból lett egy b@szó használt autód, amit a szerelőd is jóváhagyott. Így azért igen kicsi lesz rá az esély, hogy "a 11. hónapban nem esik be rá újabb 0.46X költség" ráadásul így számon is kérheted az ördögöt, hogy ez akkor most mi a franc.
Ez így messze nem az a kategória lesz, mint amiket a példáidban leírtál, hogy valaki által behozott, az isten tudja milyen állapotban lévő bármi megy tönkre hirtelen a nemvárt hibáktól gallyra, vagy a kokány javításokkal itt-ott, tűzoltói hozzányúlásokkal javítgatott szirszarok.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #143188 üzenetére
Egy finanszírozott gépjármű bruttó vételára 6.800.000 jó magyar forint, ha leteszek 2 milliót, akkor a 4 év 5 hónap után egy integrált Cascoval együtt 5.456.351 forintot kellett volna visszafizetnem és hátra lenne még 716.164 pénz. (ez is érdekes, hogy weben lévő árak sokszor közel sincsenek ahhoz, ami a szalonban van vagy határidőre át tudják adni és létezik de akad olcsóbb vagy drágább is +/- felszereltség vagy ami weben van az alap modell de azt nem lehet megvenni, csak beetetés)
Erőteljes indítás, arról nincs információm, hogy az eltelt 4 év 5 hónapban mekkora szervízköltség várható. Futást meg tudom mondani, az 80ezer km alatt, ami legalább 2 kis szervíz (+ szopószorzó, ezt szeretem :-P) hamarosan jön a 90ezres (erre jó lett volna árat találni, de a kereskedő elsőre meg sem hallotta, aztán kikerülte amiben kis sunnyogást érzek de lehet kérek be ajánlatot csak úgy)
Vasra költöttél 8.172.515 forintot, üzembe helyezés, sallang, nyilvántartásba vétel most aprólék, felét nem is tudom mennyibe kerül. És pont lesz egy kicsit jobb állapotú autó, és műszakilag jobban felszerelt mint a Seat, nem tudjuk mekkora szervíz költséggel. Szerintem nem is lenne tartós, de nehéz indokolni (5 év múlva megmondom) .
Nem lettem sokkal vidámabb. Ha már belementünk, akkor megpróbálom kideríteni a szervízköltséget, az nem lehet olyan nagy kihívás.
-
veterán
válasz ezittketto #143186 üzenetére
azabaj, hogy hiába olcsó egy autó, a szervizelése nem feltétlen lesz sokkal olcsóbb.
amúgy maradok csendben, eddig egyik autóval se szoptam nagyot. a coupe mondjuk már nagyon kezdett elcsoffadni, ott éreztem, hogy bele lehet tenni egyre több pénzt, ha másba nem, a karosszériára mindenképp.
a priusszal még bukhatok, ha a nagyakksi feladja a harcot de egy hengerfejezés is fájna. van ellene óvintézkedés, de az se 100% persze.[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143189 üzenetére
"Mondjuk veszel 500E Forintért valami rozsdamentes "szart""
Ennél szerintem jobb van most, nem? És azért üttök, hogy miért költök rá 1.5 milliót 3 darabban.
Hasonló autóm ráadásul volt már kettő a Seat mellett az elvileg jobb állapotú szar volt, míg el nem kezdte vinni a lóvét. Másik mindegy, mert ezer éves kicsi, minimálban nyakamon maradt, ott közel 300ezret úgy vitt el a szervíz, hogy semmit nem csináltunk vele, kb. egy akku kellett hozzá és "jóvanazúgy", mert akkor még haversrác is bedolgozott nekem és kettőnkre az 1-2 autó kevés volt.
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #143191 üzenetére
Ezt havercaj játszotta el egy Golffal, hogy occsó volt, occsó volt, nem költött rá, aztán kapott 600ezres meg egy hasonlóan nagy számlát, de még utána is köhögött, akkor odatolta a szerelőnek az meg mondta, hogy jobb ha nem megy ki vele az ajtón. Valami Toyotába beruházott, most már el mer menni vele vidékebbre is.
Nekem feladná. Másnak nem szokta
-
ezittketto
csendes tag
válasz Jahno #143192 üzenetére
Nem olvastad tovább?
Pont az a lényege a példámnak, hogy a végére nem egy 500ezres szarod lesz, hanem egy számodra kétmillióba kerülő, de faszán rendbehozott autód, amit még sokáig használhatsz, ami minden általad támasztott igénynek jobban megfelel (hasmagasság, pakolótér, tudjatököm) -
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143193 üzenetére
Használt már van Na jó, nyilván öregebb és lehetne fiatalítani, de ott az arányok is olyanok, hogy veszek 2-4 millióért (egyáltalán mit nézzek ha meglepődök, hogy Suzuki a legdrágább a piacon?) és ugyanezt végigjátszom. Ezért írtam az életutat, tudom mikor mit fizettem a mostanira, bár nem kötelező abból extrapolálni. De akkor mi várható és ki teszi szét a kezét ha elmegy borért a generátor?
-
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143195 üzenetére
És ezt a mostanival nem lehet megcsinálni, hogy "faszán rendbehozott"? Ami ellen tiltakozunk, mert sokba kerül :-)
-
ezittketto
csendes tag
válasz Jahno #143194 üzenetére
"Ezt havercaj játszotta el egy Golffal, hogy occsó volt, occsó volt, nem költött rá, aztán kapott 600ezres meg egy hasonlóan nagy számlát,..."
Ez hol vethető össze az általam felhozott példával
Nyilván ha nem költött rá, akkor ne is csodálkozzék. Az ilyen ember kapásból balfék (már megbocsáss) -
Jahno
őstag
válasz ezittketto #143199 üzenetére
És mégsem az miatt költöm rá a legtöbbet, de összeadhatom.
A motorvédő mondjuk érdekes költség lett, az is most derült ki, hogy gyárilag járt volna az autóhoz de annó külön fizettem érte, most meg valóban elég rendesen letéptem. Ha azt nézem, hogy az ilyen odaverésekkel mennyi költségem van, akkor (meg is néztem 1-2 papírt) kb. 11-13ezer/év környékére jött ki az átlag. Végén még kiderül, hogy nem ez a mérvadó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen