Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz zetor2000 #44197 üzenetére

    Göteborgban vettek AnsaldoBreda M32 villamost.

    Ha jól emlékszem a következő problémák voltak vele, kábé időrendi sorrendben:

    - nem működtek -5 fok alatt. Ami egy skandináv országban néha előfordul. A probléma olyan durva volt, hogy fel kellett újítani és újra szolgálatba állítani az ősrégi magaspadlós villamosokat. Teljes felújítás szükségeltetett, nagyon durva pénzek mentek el rá.
    - az ajtók bizonytalanul működtek. Ami viszont blokkolja az indulást.
    - szétrohadt a padló furnér lemeze a linóleum alatt, majd erős gombásodás és penészedés szedte szét az egészet. Újra kellett padlózni a kocsikat. Nagyon lassan ment a javítás és a minőség elmaradt a kívánttól.
    - szétrohadt az alváz, de olyan mértékben, hogy strukturális integritás nem volt garantált. Értsd: szétestek a kocsik. A javítások rettentő drágák voltak, nem hozták a minőséget és többszöri visszahívások voltak szükségesek a különféle helyeken felbukkanó rozsdásodások miatt.
    - a kocsik oldalirányban olyan erősen verték magukat kanyarban, hogy szabályosan szétverték a pályát a kanyarokban és a sofőröknek gerinc- és nyakbántalmaik alakultak ki. Különleges ütéstompító felfüggesztést konstruáltak az ülésekhez, hogy a sofőrök nyakát ne verje szét a villamos. A pályát megpróbálták megerősíteni, de a kocsik "eszik" a pályát.
    - szoftveres problémák

    A szerződést támadták utólag sok irányból, de mivel Svédországban a hivatalnokokat nem lehet felelősségre vonni (!), így gyakorlatilag akármekkora hibát is követ el valaki semmiféle következménye nincsen.

Új hozzászólás Aktív témák