Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Választásod szerint bármelyik helyre beviheted (a szabály szerint legalábbis), akár a kiskerhez, akár a szervízhez. Több lehetőség nincs. A kisker aztán pláne nem mondhat olyat, hogy nincs szervízük, és széttárja a kezét. Elvileg át kell venniük, és legfeljebb ők viszik el a szervízbe... Ezen mondjuk - hacsak nincs nagyon messze a szervíz - nem érdemes veszekedni szerintem. Monitornál bejöhet még az is, hogy a 10 kg-nál nehezebb vagy közlekedési eszközön nem szállítható cuccokat a szervíznek kell elvinnie és visszahoznia (ha TFT, akkor persze biztos nincs 10 kg
).
Szóval szerintem jól gondolod. Nehogy megsérüljön vagy ilyenek, amíg toszogatják ide-oda, vidd inkább a szervízbe rögtön, és mindenképp kérj papírt arról, hogy bevették és mikor és milyen panasszal. -
Ganger
aktív tag
Hali! Na akkor van egy monitor, amit egy kiskertől lett vasarolva, az meg az expertől az expert meg a ramiristől, a hivatalos garipapíron ami ott volt a dobozon a ramiris van megjelölve...
(plusz garipapir ami jar alapbol melle a cegtol...)
Itt akkor mi is megy? ha gáz van kisker, mivel nincs szervizuk ilyenre-nagyker, mivel nem ovek, megy a harmadikba aki szerepel a papiron?
A garipapiron is az van hogy a fogyaszto is szervizeltetheti a markaszervizben.
Gondolom egyszerubb akkor a markaszervizbe vinni, mert ezek vegigtologatjak majd egymas kozt az arut, aztan egy ev lesz mire le lesz gariztatva.
Jol gondolom?
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
A jelenlegi jótállási szabályok szerint 15 napos (nem munkanap) javításra kell törekedni, ennek elmulasztásáért viszont nem szokott büntetni a fogyvédelem, sajnos, pedig milyen jó is lenne. Tehát kb. 3-4 hétnél van kb az a határ, amikortól már nagyon nyomós ok kell, hogy tovább húzhassák az időt.
A beszállító (nagykereskedő) kötelező feltüntetését még egyetlen fogyasztóvédelmi vagy polgári jogi jogszabályban sem láttam, ez is a ''milyen jó is lenne'' kategória. De ha véletlenül valahol megbújt, javítsatok ki, írjátok meg, miben van ez benne.
A garanciapapírt mindegy, ki adja, legalábbis a vásárló szemszögéből. Így is úgy is a kiskereskedő felel anyagi és egyéb szempontból is a vásárló felé. És többségük megpróbál ez alól kibújni, a nagykerre mutogatva. Na ezt nem kell hagyni...
Net84, a végével viszont teljesen egyetértek. Asztalt kell verni és borogatni, beírni a vásárlók könyvébe ha kell ötször is, fogyasztóvédelemmel ''fenyegetőzni'' (bár ált. csak akkor szállnak ki bírságolni, legalábbis Bp, ha már nagyon sok panasz van ugyanarra a cégre), meg perrel is, meg elmenni a békéltetőkhöz, ha ez nyugalmat hoz az ember lelkének.
[Szerkesztve] -
net84
őstag
tudtommal a garanciázásra vonatkozó törvények, most annyit módosultak, hogy indoklással egy bizonyos határig elfogadható a csúszás, tehát a 15 nap megszünt, de törekedni kell arra, hogy a legrövidebb idő alatt a csere vagy javítás megtörténjen. Amennyiben bizonyítható, hogy a kisker lámasága, hogy ennyi ideig tart a cser vagy javítás, abban az esetben irgum-burgum-bünti jár neki...
Egyébként meg köteles feltüntetni a kiskereskedő a beszállítót abban az esetben, amennyiben nincs az adott terméknek saját szervíze illetve ''saját márkás'' garpapírja. Ugyanis ha a cég jogutód nélkül megszűnik akkor te érvényesítheted a garanciádat a beszállítónál (termék-garpapír-szla > ezeke kéri a beszállító/nagyker). A beszállító ez esetben köteles elfogadni, ha bizonyítható, hogy a termék tőle származik.
Egyébként meg: jól p****n kell rúgni a kiskereskedőt...panaszkönyv, fogy.védelem, fenyegetőzés, stb... ha ez sem segít, akkor meg tégla-kirakat/ablak vagy festék-ajtó/fal
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Azért jó ha tudod, hogy ha magánszemélyként, rendesen kiskerben vetted, semmi közöd nincs a nagykerhez, még szerződést sem kötöttél vele... Csak a kiskerek kisded játékai közé tartozik, hogy a vásárlót uszítják a nagykerre, hadd telefonálgasson ő. Ha régen leadtad javíttatni, kb. 3 hét vagy annál több eltelt és semmi hír (garanciális cuccnál), akkor elállhatsz a szerződéstől, vagyis eredeti vételár visszajár neked, a kiskertől. Hivatalos forrásból tudom, és csináltam is már.
[Szerkesztve] -
Kain
senior tag
Nem megmondtam h miennek?Amúgy meg a viszonteladó is seggbe kéne h rugja saját magát,ha kiadta a forrását....
-
#32577792
törölt tag
nem, egyszerűen egy leadott alaplapról kellene infó, mivel magánszemély vagyok azt mondják, hogy kérdezzem a viszonteladót, az meg nem tud semmit mondani
-
#32577792
törölt tag
senki?
-
Kain
senior tag
Ez mért fontos neked?
Olcsóbban akarsz vásárolni?Több okból se fog menni,egyrészt vadidegennek nem tuti h segitenék/pedig nem is vagyok expertes/,másrészt expert nem olcsó hely,max ha télleg nagy tételben vásárolsz.
Azon is ki vagyok akadva h van a topic a nagyker árak érdekelnének vagymi,az is faszság. -
#32577792
törölt tag
a kérdés adott, ha van valaki jelezzen. pls!
Aktív témák
- Mobil flották
- Eredeti játékok OFF topik
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Építő/felújító topik
- Nintendo Switch
- Synology NAS
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Temu diktál Magyarországon, a hazai e-kereskedők fulladoznak
- Windows 7
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Xiaomi 14T Blue Gyors, stílusos és megbízható 12/256 GB Használt, karcmentes,Gari
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3337, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest