Új hozzászólás Aktív témák

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz tdk.112 #2 üzenetére

    Én mindig is annak a híve voltam, hogy csak és kizárólag gyártói garancia. Semmi más, nem érdekel a boltok pénzes extra garanciája, nem érdekelnek az ilyen szedett-vedett kiközvetített biztosítások, mert a végén mindig a felhasználó marad letolt gatyával az orkánban (vagy aktuálisan: hóviharban), míg a bolt sajnálkozva vonogatja a vállát, hogy hát ő nem tehet róla - persze a jutalékot már régen bezsebelték.

    Tudom, hogy ez téged nem vigasztal illetve nem segít rajtad, mindenesetre sajnálom ami veled (meg még ki tudja hány átvert vásárlóval) történt.

  • tdk.112

    aktív tag

    A Biztosító részére befizetett biztosítási díj a vásárlónak visszajár. A biztosítási díjat a vásárló hitelezői igényként terjesztheti elő a végelszámolónál.

    :F Most nekem fel kéne vennem a kapcsolatot a végelszámolóval, bejelenteni a hitelezői igényemet, és várni hónapokat, hogy visszakapjam az elrabolt pénzem? Sejtettem, hogy nem volt egészen jó ötlet laptopvásárláskor extra garanciát kötni... Megér ez az egész hercehurca 7000 Ft-ot? Vagy hagyjam a picsába? :W

  • tdk.112

    aktív tag

    Tájékoztatás az Extreme Digital Zrt-nél vásárolt termékekre megkötött extra garanciabiztosításokról

    Tisztelt Vásárlónk!

    Nyilvántartásunk szerint ön az elmúlt 7 hónapban műszaki terméket vásárolt cégünknél,
    amelyre extra garanciabiztosítást kötött.
    A fenti biztosítást szolgáltató cég, az AIM Biztosító Zrt. (Biztosító) alapítási és tevékenységi engedélyeit a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) visszavonta és a Biztosító végelszámolását 2013. január 28. napjától elrendelte. Ez azt jelenti, hogy a biztosítások, így az Ön által megkötött extra garanciabiztosítás az előző időpontban megszűnt.

    Az Extreme Digital Zrt. (ED) honlapján keresztül azonnal tájékoztatta valamennyi ügyfelét a fentiekről, a várható lehetőségekről.
    Az azóta eltelt időben történt események, szakembereinknek az ügyben folytatott tevékenysége alapján úgy döntöttünk, hogy valamennyi érintett vásárlónkat közvetlenül is tájékoztatjuk az eseményekről, a lehetőségekről, jelezzük, hogy maximálisan közreműködünk érdekeik érvényesítésében.

    Tájékoztatónk az alábbi kérdésekre ad választ.

    A Biztosító végelszámolásának menete.
    Érvényes-e a biztosítása?
    Mi a helyzet a befizetett biztosítási díjjal?
    Mi a helyzet, ha a káresemény a biztosítás megszűnése, tehát 2013. január 28-a előtt következett be?
    Mi a helyzet, ha a káresemény a biztosítás megszűnése után következik be?
    Hogyan történik a hitelezői igénybejelentés, mi a határideje?
    Hogyan segíti az ED vásárlói igényének érvényesítését?
    Milyen egyéb fórumhoz fordulhatnak vásárlóink?

    A Biztosító végelszámolásának menete.
    A PSZÁF a végelszámolást azért rendelte el, mert megállapította, hogy a Biztosító biztonsági tőkemegfelelése súlyosan jogszabálysértő szintre zuhant, pénzügyi helyzete megromlott és ennek javítására, rendezésére a Felügyelet felhívása ellenére sem tett eleget. A PSZÁF végelszámolónak a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft-t jelölte ki. A végelszámolás során a végelszámoló számba veszi a Biztosító vagyonát és a Biztosítóval szemben benyújtott igényeket. Ezek az utóbbiak az un. hitelezői igények, amelyek tartalmazzák a biztosítási szerződések megszűnéséből a biztosítottak kárát is. A végelszámoló eljárása során gondoskodik a hitelezői igények kielégítéséről. Arról, hogy a hitelezői igények milyen mértékben kerülnek kielégítésre pontos ismeretünk nincs, a végelszámolótól kapott tájékoztatás szerint a hitelezői igények összesítését követően lehet arra pontosan válaszolni, hogy a Biztosító vagyona milyen mértékű kielégítést tesz lehetővé.

    Érvényes-e a biztosítása?
    Vásárlóink biztosítása 2013. január 28-án megszűnt. Ez azt jelenti, hogy semmilyen extra garancia nem vonatkozik a vásárlására. Ha mégis szeretne extra biztosítást, akkor ezt egy új biztosítóval kell megkötni. Erre vonatkozóan jelenleg nem tudunk javaslatot tenni, tárgyalunk biztosítókkal, keresünk olyan céget, aki hajlandó ilyen biztosítás megkötésére.

    Mi a helyzet a befizetett biztosítási díjjal?
    A Biztosító részére befizetett biztosítási díj a vásárlónak visszajár. Lehetséges, hogy a végelszámoló álláspontja az lesz, hogy a biztosítási díj csak időarányosan jár vissza. Az időarányosság azt jelenti, hogy amennyiben a biztosítási időszakból a biztosítás megszűnéséig már lejárt egy időszak, a biztosítási díj annak arányában történő levonással jár csak vissza. A biztosítási díjat a vásárló hitelezői igényként terjesztheti elő a végelszámolónál.

    Mi a helyzet, ha a káresemény a biztosítás megszűnése, tehát 2013. január 28-a előtt következett be?
    Amennyiben a biztosítási esemény a biztosítás megszűnése előtt következett be, akkor a Biztosítónak a vásárló kárát meg kell térítenie. A kár összegét a vásárló hitelezői igényként terjesztheti elő a végelszámolónál.

    Mi a helyzet, ha a káresemény a biztosítás megszűnése után következik be?
    A végelszámoló álláspontja szerint a biztosítás megszűnése után kártérítés nem illeti meg a vásárlót, csak a biztosítási díj visszafizetésére tarthat igényt.

    Hogyan történik a hitelezői igénybejelentés, mi a határideje?
    A hitelezők attól számított 40 napon belül terjeszthetik elő hitelezői igényüket, amikor a végelszámolás ténye a Cégközlönyben megjelenik. A hitelezői igénybenyújtás díjmentes, tehát annak előterjesztésekor semmilyen eljárási díjat nem kell a vásárlónak fizetnie. Tájékoztatjuk, hogy a Biztosító végelszámolásának ténye jelenleg még nem került közzétételre a Cégközlönyben. Amint ez megtörténik, arról honlapunkon tájékoztatjuk vásárlóinkat. Ezzel kapcsolatos aktuális tájékoztató információk a www.aiminsurance.eu honlapon található. A végelszámoló arról is tájékoztatta Cégünket, hogy minden ügyfélnek írásos tájékoztatót fog küldeni a hitelezői igénybejelentés módjáról, illetve a jogkövetkezményekről. Tudomásunk szerint ez a tájékoztatás rövidesen megtörténik.

    Hogyan segíti az ED vásárlói igényének érvényesítését?
    Ügyfélszolgálatunk telefoni vagy elektronikus megkeresésükre tájékoztatást nyújt a végelszámolási eljárás alakulásáról, a kártérítések érvényesítéséről, a hitelezői igénybejelentések módjáról.
    A Cégközlönyben történő megjelenést követően egy minta hitelezői igénybejelentést készítünk, melyet honlapunkra felteszünk és ez alapján mindenki össze tudja állítani a saját hitelezői igényét.
    Jogi tanácsot, segítséget nyújtunk az erre vonatkozó igény esetén. Kérjük szíveskedjenek ügyvédünk részére felteendő kérdéseiket lehetőleg elektronikusan Társaságunknak megküldeni, az arra vonatkozó választ igyekszünk mielőbb eljuttatni a segítséget kérőnek.

    Milyen egyéb fórumhoz fordulhatnak vásárlóink?
    A végelszámoló, a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft-hez kérdéseket illetve bejelentéseket az ugyfelszolgalat@aimico.eu e-mail címen lehet tenni, illetve telefonon az (1) 461-0540-es telefonszámon.

    Budapest, 2013. március 6.

    Extreme Digital Zrt.

Új hozzászólás Aktív témák