Aktív témák
-
-
rudi
nagyúr
OFF
Kedves vagy hogy elfogadtad többszöri bocsánatkérésemet :)
Az már szomorú hogy érezteted velünk hogy hülyék vagyunk és csak ugatni tudunk és te sokkkkkkkalokosabbvagy!
ON
Még egyszer special codepath (cp). Azért a PS2.0 nem speciális szolgáltatás ám a DX9ben hanem a LÉNYEGE!!! A bibi szerintem az hogy az NV cuccok a referencia megvalósítási móddal ebben a tulajdonságban (architektúrális vagy programozási eltérés miatt) elmaradnak a konkurenciától.
Kérdezek mert te ''szakmai szinted'' az enyém fölött áll (mert nekem elég a PH! neked meg nem).
1. szerinted egy terméknek nem az az elsődleges feladata hogy MEGFELELJEN a szabványnak?
2. szerinted ami nem felel (megfelel alatt azt értem hogy LEGALÁBB a konfurensek szintjét hozza) meg a szabványnak csak speciális úton érhető el a megfelelőség az a szabványos utat ismerőknek és követkőknek jó?
3. te szeretnél egy olyan c compilert amiben a for ciklus valamiért 30%al lassabb és csak más utasítások elsajátításával lehet megoldani? Jó lenne az a compiler neked főleg ha van egy olyan a piacon amiben jól megy a for és még olcsóbb is?
Hű tényleg lépett az NVidia driverek terén! Akkor miért aug 13as dátummal van az utolsó elérhető HIVATALOS driver verzió (45.23) a weboldalukon?!
idézet tőlen: ''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!''
válaszod:
''Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?''
Te! Lehet hogy ezzel a szakmai szinttel mégsincs minden rendben... Az info amire utaltam a TRAoD fejlesztőitől és a beyond3Dről (őked ismerned kell hiszen én a szaros kis szakami szintemmel is ismerem őket) van!!!
AF - no erről van némi infód tényleg, igaz még a 8500as (r200) korszakból. Ott tényleg nem volt egyes irányokba AF így csak 10% volt a teljesítményvisszaesés a fícsör bekapcsolásakor (gf3nál 30-40%). Ezt a hibát már akkor (2éve) felfedezték és szét is kürtölték annak rendje és módja szerint. Az r300nál már más a helyzet, igyaz hogy gyorsabb proci de mégis 20%ot vesz le az AF. Tényleg kimaradt egy igez, de análkül is tudjuk mind a ketten hogy NV nél 8×AF és 8×AA van.Ha eddig nem tudtad akkor most mondom. Hogy miért sár? Azért mert az r300as cuccok magas AF AA értékek bekapcsolásával szebb képet hoznak mint az NV3x-es cuccok, szóval mindkét kártyánál fullvícsörbe kapcsolva az ati cuccok szebbek és nem is lassabbak, ezért is hoztam anno az UT2003 1600×1200/16AA,AF példát.
OFF
A példád olyan is volt mint amilyennek minősítetted HÜLYEGYEREK...
1. Ha Carmack jönne akkor nem egy freemailos címmel jönne ''anonimusként'' hanem saját felismerhető nevével és olyan adatokkal amiből kiderülne hogy ő kicsoda. Vegyük a Te példádat: freeman@freemail.hu...
Te lehetsz taknyos 12-16 (bocsáss meg de sokan a PH!n kétszer annyi évesek) aki ifjonci arroganciával és döjfel irogat a durván egy hónapja sulinetben vásárolt gépén. De lehetsz komoly termékkel és komoly tudással rendelkező érett programozó is, de akkor nem értem a stílusodat! Egy komoly enber azért nem hülyéz le egy egész csoportot...
Nekem sem tetszik maradéktalanul a számolásos rendszer de jobb híján elmegy, hasznosabb lenne egy hasznossági lista de azt körülményesebb kezelni (persze ezt te is tudod hiszen szakmai szinted az enyém fölött van). A regisztrációs dátum azért elárul ezt-azt. Láthatod hogy pl. Keitaro több mint 2éve regisztált én meg egy éve, szóval volt alkalmunk digitálisan találkozni a fórumon és megismertük egymás és a fórum is megismert minket. Szerinted Téged itt mennyien ''ismernek''? Mennyi embernek érdemelted ki az elismerését a ''szakmai'' tudásoddal? Mennyi embernek érdemelted ki a tiszteletét a stílisoddal?
Inkább a tettek és tények minősítenek. Neked már érkezett mail amiben PH!s vagy más fórumtevékenységed hatására ''szakmai'' tanácsot kértek? Csinálál olyan ''szakmai'' weboldalat amiről mások azt állították hogy jó? Találtál már utalást valaki hozzászólásában arra hogy jó az amit leírtál? Ha ennyire lenézed a PH! jelentős részét akkor miért irogatsz ebbe a fórumba és miért nem a szakmai szintednek megfelelő helyre?
ON -
Keitaro
addikt
Üdv nV harcos.
Áruld el nekem, hogy miért véded kézzel lábbal az nV-t? Vannak dolgok amikben egyértelműen roszabbak a megoldásai, de te kötöd az ebet a karóhoz.
Igazság szerint egy dologban egyetértek az előbbi megjegyzésedben : szerintem sem lehet megitélni senkit hozzászólás szám alapján. Sajnos néha előfordul.
2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.
Őszintén szólva nekem ezek jöttek le ebből a mondatból : ego, döjf(ly?), lekicsinylés. Nem szoktam ilyet mondani, de az első gondolatom ez volt : Akkor mit keresel itt?
Ha a mondatoddal nem akartál ilyesmit sugallni akkor pedig javaslom, hogy ''a nagy szakmai tudásod'' mellett tanulj meg fogalmazni is, mert így egy nagyon unszimpatikus egyed körvonalazódik előttem.
De ugorjunk egy kicsit. Egy hw speciális szolgáltatásai ha eltérnek a szabványtól, akkor ebben az iparban nem érnek, nem érhetnek semmit, mert az már undorító volna. Képzeld csak el : itt ez a játék. Alap DX9-es kártyán ezt meg ezt tudja. De ha FX-et használsz! akkor ám ezt is meg ezt is. Viszont ha a legujabb Ati-t használod akkor nem tudja amit az FX, de tud helyette mást. Így mindkét oldal felhasználóinak veszteség érzete lenne, hogy kimarad valamiből, ezért vannak a szabványok.
Másik : 52-es detonátor. Mivel ebben van a furás közbeni optimalizálás (és most nem rossz értelemben gondolom), ezért plussz prociterhelésért cserébe nő az FX-ek teljesítménye. Hogy mennyit az alkalmazás (vagy mondjuk, hogy játék) függő. De ha ők nem találják elegendőnek ezt a teljesítményt, mert mondjuk igaz, hogy x esetben 30% többlettel jár, de y-ban csak 5-el, akkor félő, hogy megint képminőségromlással találkozhatunk, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordult. Ezért áll mindenki bizalmatlanul a témához. DE! Természetesen nem tudhatjuk, de nemsokára megtudjuk.
A TRAOD egy dolog minek a keretében készült, az egy reklám. Ráadásul rosszul sikerült, ha erről az oldaláról szemléljük. Itt is emlegeted az 52-es drivert. Én javulást várok tőle, de csodákat nem.
Az Ati AF implementációi nagyon nagy fejlődésen mentek keresztül, meg lehet figyelni. Mint mondtad pár szögben bizony vannak problémák, legjobban ezek még a régi 8500-as sorozatnál látszottak (most így hirtelen nem jut eszembe hol van példakép, de jól látszott). Ellenben egy 16-os Quality AF-el nagyon szép minőséget produkál és főleg az NV30nál bődületes bajok voltak az AF-el. A 8X-es quality-s nézett ki úgy mint az Ati-s performance, és mondanom sem kell utóbbi jóval gyorsabb. Anandtechék még fejezetet is nyitottak neki anno ''AF : Shame on nVidia'' címmel. Szerencsére ezt valamennyire feljavították az nV35-ben.
Jah, és... ki az a Tuvok? :F
Lehet itt van, csak most hozzászólás szerkesztésnél nem látszik, új ablakot meg lusta vagyok nyitni ^^ -
FreeM
aktív tag
''Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.'' Ha elfogadod: látod ez egy baj nálad, gyakran belekevered az érzelmeidet a vitába noha ott csak a racionalitásnak lenne helye. Gondolj Tuvok-ra! :D
''Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!''
1. Ez a te véleményed de szerintem nincs összefüggés a tallózgatás ideje (vagy a fórummotor által adott és csak a hozzászólások számától függő minősítés) és a véleménynyilvánítás joga között. Hülyegyerekpélda: tegyük fel, hogy pl. J. Carmack egyszer ellátogat a ''híres-neves'' PH fórumára, ahol egy szakmai hozzászólást tesz. Erre valamelyik dölyfös PH addikt minősítésű tag (aki egyébként mondjuk annyira van a témától mint Makó Jeruzsálemtől) egyszerűen le*gatja, miszerint ''ez hülyeség, nehogymááá egy újonc ossza az addiktokat bazze'' vagy valami hasonló primitívség. Nos ez történik akkor, amikor nem a hozzászólás tartalmát nézik, hanem a regisztráció idejét/hozzászólások számát/a (bugyuta) minősítést/bőrszínt/nemzetiséget/kort/...stb. Nálam viszont kizárólag a hozzászólás tartalma számít, minden más érdektelen.
2. Nem szóltam le csak megállapítottam, hogy nagyon-nagyon messze van a ''komoly szakmai'' szinttől. OK, lehet hogy neked ez jelenti ezt a szintet, de nekem nem.
''Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).'' Nem. Ha a te általad ''hagyományos''-nak nevezett cp nem támogatja egy hw speciális szolgáltatásait, akkor azok kihasználása se nem azt jelenti hogy a hw lassú se nem azt hogy hibás.
''Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban.'' Ez derék (nekem pl. egy termékem épül erre), de megint hogy jön ez ide?
''Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit '' Az NV már lépett, 52-es verziójú detonátor a neve.
''Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció'''' Sejtésnek elmegy, de lehet egyszerű hiba is.
''Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!'' Nem valószínű, tekintve hogy a TROAD a NV TWISMTBP programjának keretében készült. Egyébként láttad már 52-es detonátorral is?
''EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.'' Kevéssé értem amit írsz, szerintem kimaradt egy ige, de miért ''sár'' az, ha egy kártya többet tud mint a másik? Inkább az a sár, hogy az ATI AF implementációja bizonyos szögtartományokban szinte semmit sem csinál. -
anaqer
veterán
OFF : rudi, te nem Veszprémben vagy véletlenül MűszInfós? ( SZTA labor? )
-
$JD$
csendes tag
Pardon, ha én kizárólag Q2/Q3 motorral dolgozó progikkal szerettem volna játszani, nem adtam volna el a GF3 Ti 200asomat. Különben is olyan jókat tudok derülni a Q3 benchmarkokon :) persze kell egy OGLes bench is, de azért mert az FX 250 helyett 300 fpst megy, nem fogom megvenni. :DD
És a Q3 motor már amúgy is kib. régi, aki most akar FPSt készíteni az valszínű az Unreal Warfare-t választja. Vagy ír egy enginet. Vagy vár a HL2/D3 motorra.
Ha nem te vagy Ronin, akkor nem te vagy, tévedtem. -
rudi
nagyúr
Elnézést kell kérnem hogy meggyanúsítottalak hogy okosnak vallod magad tényleg csak említetted az okosságot az egyik hozzászólásodban de nem magadra értetted, még egyszer elnézést! Talán kicsit begőzöltem a stílusod miatt, igyexem visszafogni magamat.
Azért van bőven olyan téma amiben a PH! komoly méllységet érint. És ha Te ezeket nem találtad meg akkor sajnálom (azért a radeonos topic 1-2, 9600márkaválaszték eleje, sapphire vs gigabyte, abit nf7topic, dx9 kártyák dx9 alatt traod, nforce2 vs kt400, nforce2 vs kt600 stb. topicok nem olyan nehezen találhatóak meg).
Fenntartom a vélemémyemet azzal kapcsolatban hogy nincs jogod párhónapos érintőleges tallózgatás után leszólni egy teljes fórumot!
Nem értem Téged is azért tévesztenek össze Roninnal... ;)
Lehet hogy máshol is módosul az NV codepath de éppen a sp2.0-s témák az érdekesek mert ott látszik valami kavarodás, amit egyenlőre sokan kimutattak (még Carmack is elismerte) de az NV nem lát semmi problémát. Az hogy spéci codepath van az egyértelműen annak a jele hogy a hagyományos (referencia) codepath használata mellett bibi van (lassú vagy hibás).
Éppen a héten voltam kénytelen gárfkereső (dijkstra, kruskal, prim) algoritmusokat írni C++ban. Két teljesen eltérő adatstruktúra alkalmazásánál (2dimenziós mátrix és láncolt listák) is alig volt eltérés a két algoritmus között, vagyis egyáltalán nem volt eltérés csak feltételeket kellett másként megfogalmazni és a struktúrák feltöltését (input mindkét esetben azonos volt). Ugyanezt meg lehet csinálni VBben is és csak a mátrix vagy a listák definiálásának módja tér el. Hasonló a helyzet vrml->maya vagy 3ds->maya esetben is.
Ne felejtsük hogy a kóderek nem közvetlenül az API-t kódolják hanem egy magas szintű nyelvet, az APIközeli munka az optimalizálás és codepathok finomítgatása. Volt egy valag olyan game is amit dx7ben indítottak és dx8 lett a végén, most kapásból nem jut eszembe ilyen de max payen rémlik és a kedvedért keresek párat hcgamer vagy valami más játékos oldal archívumában.
Azért mondom hogy 99,9% hogy a HL2 csak Newellék révén lesz gyorsabb mert ha nem így lenne akkor már az NV lépett volna valamit és nem egy olyan driver lenne a legújabb amiben jelentős képminőségbeli visszalépés látható, ahogyan egy másik topicban az Aquamark3 kapcsán írtam.
írod a változó bitmélység kapcsán:
'' Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.''
Én olvasatomban ez annyit jelent hogy téged nem érdekel az eltérés ha olyan pici, erre válaszoltam hogy NEM olyan pici az eltérés.
Írod:
''Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg.''
Tudod miért? Nekem csak egy kemény sejtésem van: ''optimalizáció''
kérdezed:
''Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak?'' ezt senki sem állította és Nálad mit jelen a mixed mode? Arról van szó hogy a TRAoD TELJESEN A DX9 REFERENCIA HLSLel KÉSZÜLT és az nv3x-eken lassabb és randább a kép. Ebből az következik hogy REFERENCIA DX9ben ALULMARAD AZ FX!!!
Írod:
'' Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide. ''
EZ külön az nv sara hogy nem csak 8×AFet és 8×AAt (4×super + 4×multi) mert atinál kicsit több van.
Nemértem miért vagy olyan szemellenzős ezzel a pénzes témával kapcsolatban?! Szerinted az jó Newellnek hogy a gamerek felénél nem megy az elvárásoknak megfelelően a termékük, aminek eladásaiból pénzt kapnak majd. Szerintem pont Newell az akinek egyáltalán nem mindegy hogy 5milliót vagy 10milliót adnak el majd a HL2ből. 8 millió: tegyük fel hogy 2éve kódolják a HL2t (inkább 3) és legyen 60ember aki részesül a léből egyenlő arányban (gondolom többen dolgoznak vele és nem egyenlően kapnak a léből), így már havi 5000USD körül vagyunk adó minden nélkül. Ez azért nem is olyan nagy pénz... -
trilobyte
tag
''de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd ''
ez mekkora lol :DDD -
OFF
freem: miért nem mész el politikusnak, piszok jól kevered a dolgokat, kb. mint utcsó barátnőm a szezont a f--szommal! :DD
ON
...... -
FreeM
aktív tag
''Nemértem hogy egy ilyen magad szerint okos dolgokat irogtó ember nem tájékozott a probléma lényegéről, vagyis a képminőség JELENTŐS romlásáról...''
Én meg azt nem értem, hogy miért nem olvasod el pontosan amit írok.
1. hol írtam én azt, hogy okos dolgokat irogatok?
2. Leírtam, hogy ''HA'' ez ilyen képminőségváltozással jár ...stb. Megint árnyékra vetődtél, mert elképzeltél valamit/rosszul olvastad el/nem értetted meg/...stb. csakhogy én mást írtam. ''Ha''-val kezdve egy mondat egészen mást tud jelenteni, mint anélkül. Azért szomorú, hogy ezt magyarázni kell.
''Tessék megtekinteni a traod, hl2, aquamark (szerintem UT2003 16×AF, 16×AA képek is megteszik) szkrínsotokat és cikkeket!'' Hogy tudod te azt bebizonyítani, hogy a TRAOD hibák a mixed mód miatt vannak? Mutass olyan HL2 képeket ahol a mixed mód-ot összevetik a FP32-vel! Az NV3x-ek jelenleg se 16XAF-et se 16xAA-t nem tudnak, ezért nem tudom, hogy jön ez ide. -
FreeM
aktív tag
''A PH! fóruma is érinti a téma minden problémáját pl.:...'' És? Ettől lesz ''komoly szakmai'' egy fórum szerinted? Nem az érintés a lényeg, hanem, hogy milyen szinten tárgyalják. Én eddig többnyire azt láttam, hogy lelkes srácok (vagy azoknak tűnő) emberkék irogatnak ide, akik a legtöbbször ''húúú ez állat'', vagy ''no ilyet se veszek'' meg ''azta mekkora porszívó'' és hasonló benyögésekkel megelégszenek. Ha neked ez a ''komoly szakmai'' szint, akkor szerintem nekünk nincs sok mondanivalónk egymásnak. Mindemellett, nem olvastam el az összes fórum összes beírását, így nincs kizárva, hogy ennél mélyebben szántó gondolatok is megtalálhatók itt. Persze ez már az előző mondatomból is következik, hiszen beleírtam, hogy TÖBBNYIRE, de azt is tapasztaltam, hogy sokszor végtelenül felületesen olvastok, és nem értitek meg pontosan az eredeti mondanivalót.
A ''...'' egyszerű rövidítés, semmi több. Azokat a részeket váltom ki vele, ami nem olyan érdekes a reagálás szempontjából. Amit helyettesít, az amúgy is megtalálható az eredeti beírásban, így semmi nincs meghamisítva, nem értem mi a bajod vele.
Codepath: Továbbra is állítom, hogy nemcsak a shader-ek kezelésében különbözik. A helyzet ennél öszetettebb.
''de pl. egy kód (algoritmus) átültetése másik nyelvbe korántsem olyan összetett min új kódot írni'' Ez általánosságban kijelentve abszolút nem igaz. Eleve kezdjük ott, hogy a kód <> algoritmus. Adott esetben egy algoritmus megszülése igen nehéz tud lenni, ami után az implementálás már gyerekjáték, de ennek a fordítottja is számos esetben előfordul. Egy meglevő kód átírásának nehézsége úgy, hogy egy másik API-t használva ugyanazt az eredmény adja, csak a 2 API közötti eltérésektől függ. A DX - OGL közötti eltérés pedig nem kicsi. Ha ezt fűszerezzük azzal, hogy a különböző kártyák grafikus API támogatása még mindíg eléggé különbözőre sikerült, akkor ez a feladat kutya nehéz is tud lenni. Lehet, hogy ezért nem tudott senki sem mondani példát a korábbi ezzel kapcsolatos kérdésemre.
''de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd '' Ha te ezt ilyen biztosra tudod, akkor minek erről beszélni? Te kijelentetted, hogy akármi lesz is (leszámítva az a 0.01%-t) akkor is így lesz és kész. Mellesleg, ha már hitről van szó, akkor már csak az ATI pénze miatt sem fognak tovább optimalizálgatni, különbenis ők már (állítólag) mindent megtettek ezügyben.
''A nagy kérdés az hogy tényleg kénytelenek-e vagy folytatják azt a viselkedést amit Newell elkezdett.'' 7-8 millió dolcsival a zsebben, lehet egy darabig vagánykodni. -
rudi
nagyúr
Sajnos nem olyan apró a képminőség változás. Nemértem hogy egy ilyen magad szerint okos dolgokat irogtó ember nem tájékozott a probléma lényegéről, vagyis a képminőség JELENTŐS romlásáról...
Tessék megtekinteni a traod, hl2, aquamark (szerintem UT2003 16×AF, 16×AA képek is megteszik) szkrínsotokat és cikkeket! -
rudi
nagyúr
írtad:
''Ha tényleg értenél hozzá, akkor tudhatnád hogy jónéhány olyan szolgáltatás van, amit csak OpenGL-ből lehet elérni, DX-en keresztül nem. Ezeket milyen DX verzióval azonosítanád okostojás?''
erre a válaszom:
''Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!'' - dx9 specifikáció vagyis semmi konkrét csak majdnem végtelen lehetőségek tárháza, pontosan ugyanaz amivel az aktuálsi oGL rendelkezik!
hogy jön ez Carmackhoz:
Carmack szerint is kellemesebb a dx9 ''more mature'' ahogy már írtam. -
rudi
nagyúr
OFF
''Vagy a magyar szinttel van gond, vagy a ''komoly''-nak nevezéssel, vagy a ''szakmai'' fórummal. ''
Ezért a megnyilvánulásért helyetted szégyelem magamat... :( Nemtudom mióta követed a PH fórumot de szerintem szeptember közepi regiztrációval és pár hozzászólással NEM illik ilyen következtetéseket levonni!!!
Jópár külföldi fórumot látogatok, különösen VGA fronton. A PH! fóruma is érinti a téma minden problémáját pl.: VGA chipek szoftveres és hardveres modja, TVkimenetekkel és egyebekkel kapcsolatos problémák, 3Ds kódtehnikákat illető problémák, piaci elemzés.
Igaz hogy kevés a hozzászólásod és az is lehet hogy okosakat mondasz (ez nem biztos, mert tudod ha azt mondod magadról hogy okos vagy, annak maximum szaga van, de ha mások mondják rólad akkor már jó).
Meg kell értened hogy az ember olyan állatfajta aki nem szereti ha szájbasz@rják viszont az értelmesebbje (nagyon remélem Te is ide tartozol) elfogadja mások érvelését és illendő módon reagál. Ha valakinek a szavait idézi akkor TELJES összefüggő részeket idéz a hozzászólásából tartózkodik a bulvársajtóba illő ... és társai formáktól!
Gondolom ha itt is lenne ''népszerűségi'' (inkább hasznossági) pontozás akkor a Te hozzászólásaidat nem nagyon olvasná az az ember ki csak a közepes fölött értékelt véleményeket olvassa.
Sajnos a PH! minőégét éppen a ''beugtások'' (HWSWn is van bőven de valamiért, B3Dn vagy rage3Dn nincsenk) rontják...
ON
No akkor ''ugatok'' én is:
Custom Codepath - nvezhetnénk hardveroptimalizációnak is. Akkor kell ha bizonyos HW referenciális úton nem hozza a várt teljesítményt. NV35nél speciel shaderkódoknál van ilyen szóval ott kell saját codepath, tökmindegy hogy DX vagy oGL lényeg hogy shaderkód.
Nemtudom mennyire vagy jártos programozásban de pl. egy kód (algoritmus) átültetése másik nyelvbe korántsem olyan összetett min új kódot írni, szóval ha egy tapasztalt codernek megvan az oGLforrás azt nem olyan fáradtságos munka átültetni DXbe. A keményebb munka ha egy full ''effektezést'' (pl. füstök) kell ps1.1ből ps1.4be átírni (ugyen nem kell magyaráznom miért nem nehéz ps1.4ből ps2.0ba átírni ;) hiszen Te tudod mi az eltérés a kettő között). Ezért sem akkora vész valamit hasonló szintű DXből hasonló szintű oGLbe vagy visszafordítni.
Kétségtelen hogy a kóderek melója kidobott pénz és jobb lenne az idejüket optimalizálásra fordítani de a piac nagy úr szóval MEGÉRI átírni!!!
Perszehogy lehet shaderkód nélkül programot írni de azt úgy hívják hog dx7-es (vagy megfelelő oGL) game.
Könnyen lehet hogy a végleges HL2ben az NV felveszi majd a versenyt az atival de ez 99,99% hogy nem a driver miatt lesz hanem mert Gabe Newell és társai a bugfixelére szánt időt NV optimlizálással töltik majd és nem azért hogy az NVnek jó legyen hanem azért mert KÉNYTELENEK ezt tenni hogy ne veszíték el az NVs játékosközönséget. A nagy kérdés az hogy tényleg kénytelenek-e vagy folytatják azt a viselkedést amit Newell elkezdett.
A q3 motornak sok köze nincs a ps2.0s témához és felmerültek olyan gyanúk hogy arrafelé is van ''optimalizáció'' a detonátorokban. Ha nem voltam egyértelmű akkor most írom hogy a képninőség/speed témát a ps2.0ra értettem (tudod ez az a dolog amivel az utóbbi hetekben a PCs VGAs fórumok foglalkoznak és nem az hogy az öregecske Q3 motorban mi van). -
FreeM
aktív tag
''Nem te vagy az, Ronin?'' Nem. Fogalmam sincs ki az a Ronin.
''...mért nem képes elfogadni a tényeket.'' Nem vagyok kompetens a kérdésben, tekintve hogy nincs FX-em, de amit te ténynek hiszel az nem biztos hogy az.
''És eleve az a tény, hogy a D3ban lesz KÜLÖN AZ FX MIATT MEGÍRT kisebb precizitású mód''. Ott nem csak arról van szó, hogy nem mindíg FP32-őt használ az FX (mint már említettem korábban). Egyébként ha ez olyan képminőségváltozással jár, hogy 20x-osára kell kinagyítani egy képrészletet, hogy fel lehessen fedezni 3 képpontot, amik egy tized tónussal eltérnek egy másik kártya által legyártott ugyanezen pontoktól, akkor engem ez abszolút nem érdekel.
Az Aquamark-ot a legutolsó Catalyst is hibásan jeleníti meg. -
FreeM
aktív tag
''Lécci sorolj fel olyan pixel vagy veretx shader dolgokat amikert 128 uatsításból 16bites program counterrel (max 64k hosszú iteráció) 32bites floating point pontosságú számolással megvalósítani!'' Miért soroljak fel? Hogy jön ez ide? Ez olyan mintha arra kérnélek, hogy pl. határozd meg azon tetszőleges programok halmazát, amely programok vezérlésének folymatkomplexitása éppen megegyezik a ciklomatikus számával!
Szép feladat, de mi köze van Carmack-hoz meg az OpenGL-hez és a vitához? :D -
FreeM
aktív tag
'' ezen a magyar szinten komolynak nevezhető szakmai fórumon''
Háát ez nagyon húzós. Vagy a magyar szinttel van gond, vagy a ''komoly''-nak nevezéssel, vagy a ''szakmai'' fórummal. :D
''DoomIII konkrét fejlesztése a gf3 és radeon 8500 idejében indult anno szóval keményen DX8 idejében...általábanígy ismerik az emberek...'' Jó, de akkor nyugodtan mondhatnánk, hogy mivel Horn Gyula idejében kezdődött a fejlesztés ezért ez egy Horn-os progi lesz. Az, hogy általában így ismerik az nem jelenti azt, hogy jól ismerik.
''egy komolyabb programozónak mint Carmack (és sokan a keze alatt) nem gond portolni a cuccot pár hónap alatt egyikből másikba'' de gond. Mutass legalább 1 olyan játékot, amely mindkét API-val tudod működni és pont ugyanolyan jól! Én csak olyanokat ismerek, ahol az egyiket jobban szereti mint a másikat. A néhány ember ''pár hónapi'' munkája pedig igenis kidobott pénz az ablakon. Egyáltalán nem arról szólnak a dolgok, hogy meg lehet-e csinálni vagy sem. Sokmindent meg lehet csinálni csak idő és pénz kérdése. De sokszor nem éri meg.
''Az hogy Carmack különböző kodepathokról (ARB2 stb.) beszél nem azt jelenti hogy DX vagy oGL'' Senki sem mondta azt, hogy azt jelenti.
'' hanem azt hogy milyen shaderkód amit az oGL vagy DX dsk kiprodukált ami csak a kompilertől függ, no meg persze a kézzel berakott módosításoktól.'' Nem csak azt. Lehet(ne) abszolút shader nélkül is elkészíteni egy játékot. A ''codepath'' nem csak a shader-ekkel van összefüggésben, hanem az összes az adott hardver által támogatott szolgáltatással.
Hogy mi miben lasabb és miért, arra majd akkor térjünk vissza, ha kijön a végleges HL2 és a hivatalos 52.xx-es detonator.
''Miért van olyan proggi ahol utoléri az FX a Radeonokat? Azért mert az Nv saját sdk-jával cg...'' Én nem azt mondtam, hogy utoléri a Radeon-t, hanem hogy gyorsabb nála. Speciel egy Q3 motoros játéknál semmilyen Cg sem játszik, mégis leveri az 5900U a Radeonokat.
''...és képninőségcsökkentés (kisebb bitmélység a float számoknál) segítségével elérhető az ATI sebesség DE NEM ATI KÉPMINŐSÉGGEL.'' Ellenpélda lsd. mint fent, ráadásul Q3-nál semmilyen ''kisebb bitmélység a float számoknál'' nem játszik, a képminőség pedig legalább Radeon szintű. -
rudi
nagyúr
Jé ez tényleg lehet, elnézést! Nam nagyon követtem a pontos megjelenést mert inkább ATI fronton érdeklődöm, viszont hiába lett volna kinn az FX5900már egy éve ha csak most derült fény a ps2.0 gondokra, mikorra elkészültek az első gamek. Azt viszont sejteni lehetett hogy lesznek kraftbeli hiányosságok amikor felszínre került hogy az NV35 örökölte az NV30 4/2es pipeline-felállását, szerintem kb. ott szúrta el az NV.
-
Grafman
aktív tag
-
dbali
aktív tag
Ja és szerintetek milyen eredmény a 4143 pont +D MARK-kal mérve?
-
dbali
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, mégpedig az hogy van egy ABIT geforce fx 5600 256mb-s videokártyám és hogy a GPU OC -T 300MHZ- ről mennyire húzhatom, és hogy a RAM OC-t 400 MHZ-ről mennyire húzhatom?
Köszi -
$JD$
csendes tag
FreeM stílusa valahogy ismerős nekem. Nem te vagy az, Ronin? :) ) fiaskót még tomshardware is megírta! Márpedig ő ilyet már csak akkor ír, ha abszolut tagadhatatlan. Ez van.
Amikor év elején elhatároztam, hogy új videókártyát veszek, nagy bajban voltam, hogy jó-e az az R9700 vagy esetleg meg kéne várni az FX-et? De végül nem vártam. Jó döntés volt így egy bő fél évvel később már mondhatom. Más nem így döntött. Az ember időnként hoz rossz döntéseket, szerintem ez már mindenkivel megesett hardver téren is min 1x. De ezért még nem kellene másokat leszólni. 1xűen el kell fogadni, hogy az FX sorozat nem úgy sikerült, mint ahogy azt várták - mint ahogy az várható volt. De mint ahogy már megírták, a HL2 és a D3 is játszható lesz az FXeken, mindössze szebb, (esetleg) gyorsabb lesz az Atikon.
Körülbelül ennyi.
Peace 4 all. -
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Hello kedves FreeM!
OFF
Köszöntelek a PH! fórumán! Látom Te is kellő magyar udvariassággal indítod pályafutásodat ezen a magyar szinten komolynak nevezhető szakmai fórumon. Véleményem szerint illene csiszolni a stílusodon
ON
Akkor most én is felsorakozom Keitaro mellé a leosztásra:
Carmack:
DoomIII konkrét fejlesztése a gf3 és radeon 8500 idejében indult anno szóval keményen DX8 idejében, azért dx8 mert a PS1.1,1.4 et általábanígy ismerik az emberek attól függetlenül hogy oGL 1.4is tudja ezeket a fícsöröket.
Hogy milyen APIre készül MOST a DoomIII az kicsit izés kérdés és eldöntéséhez illik ismerni Carmack nyilatkozatait és a 3d-s programozást is.
Carmack valahol nyilatkozta hogy DX mert jobban adaptálhato érettebb ''more mature'' kifejezést használta.
3d kódolás. Az hogy DX9 vagy oGL 1.4 (asszem ez az aktuális vagy a 2.0 de legyen most mindegy) valami az nem annyira FIX és egy komolyabb programozónak mint Carmack (és sokan a keze alatt) nem gond portolni a cuccot pár hónap alatt egyikből másikba (év elején kiszivárgott demo oGL volt). És ez a cucc nem is olyan sok. Nemtom dolgozál-e 3d-s renderelőproggival (3ds, Maya stb.) ott pl. megfelelő pluginok telepítese után EGYETLEN kapcsolóval lehet az objektumot (pl. víz) dx8, dx9 vagy oGL-be ''fordítani'' vagy remderelni, szóval megvalósítani. Az hogy Carmack különböző kodepathokról (ARB2 stb.) beszél nem azt jelenti hogy DX vagy oGL hanem azt hogy milyen shaderkód amit az oGL vagy DX dsk kiprodukált ami csak a kompilertől függ, no meg persze a kézzel berakott módosításoktól.
Miért lassabb az FX HL2ben? Azért mert gyengén adaptálja a HIVATALOS DX9 sdkval (HLSL - high level script language) készített dx9es Shaderkódot. Miért? Mert kevés a vas hozzá, kevés a renderelő és rossz a szervezése.
Miért van olyan proggi ahol utoléri az FX a Radeonokat? Azért mert az Nv saját sdk-jával cg (C for graphic) optimalizációk és képninőségcsökkentés (kisebb bitmélység a float számoknál) segítségével elérhető az ATI sebesség DE NEM ATI KÉPMINŐSÉGGEL.
DoomIII lesz XBOXra is és MS azért lobbizott hogy azon legyen korábban mint PCn de Carmack ezt elvetette. Megjegyezem hogy XBOXban a mai PCkhez képest elég gengus vas van mégis szép lesz rajta a DoomIII, azért mert ott konkrét vasra kell optimalizálni. -
up
senior tag
-
up
senior tag
Ja és még valami, jól figyelj, mert ez már nem csak általános iskolai logika! :)
Én (mi) nem állítottam (állítottuk), hogy a DoomIII NEM lesz OpenGL-es. Hanem próbáltuk besorolni a használt technológia szerint valamely dx-verzióhoz, illetve megkérdőjeleztük az OpenGL-ességének relevanciáját (de nem tényét).
TE viszont azt állítottad, hogy NEM bármely dx-es, HANEM OpenGL-es lesz (dx-ekhez semmi köze, az szerinted blődség).
Ez azt jelenti, hogy ha fogsz egy dx-opengl feature-összehasonlítást, akkor olyan cuccokat fog használni, amik a dx-ekben NINCSENEK benne, mivel ha benne lennének, akkor éppúgy dx-es game lenne. Ezeknek az effekteknek, technikáknak a felsorolását szeretném tőled látni.
Szerintem nagy marhaság, de ha állítottál valamit, akkor igazold, vagy ismerd be, hogy tévedtél... :) Ha az derül ki, hogy én tévedtem, készséggel beismerem. -
up
senior tag
Ez csak akkor számít, ha a konkrét játék használja is ezt a feature-t. Ha csak olyanokat használ, ami mindkettőben benne van, akkor valóban sokkal könnyebb és értelmesebb dx verzió alapján azonosítani. Kérdés: ha már szerinted opengl-es a doomIII, akkor mit használ, ami a dx-ekben nincs benne?
-
FreeM
aktív tag
Te viszont nem vagy fárasztó. Inkább nevetséges.
''Flessnek elég igaza van, ott elég valószínű, hogy soft probléma van.'' Nem valószínű, hanem biztos (a 3.2-vel). (Tudod, ez pontosabb! :DDD ) Ha elolvastad volna az oldalt tudhatnád. Ha tovább olvastad volna, akkor viszont láthattad volna, hogy a 3.4-nél nem jelentkezett a probléma, csak az, hogy sehol sem volt a radir az FX-hez képest. :DDD
''de sosem mertél reagálni rá, ezért kénytelen voltam ilyen sokszor belinkelni.'' Azt mindíg elfelejted, hogy volt függőben egy vagy több kérdésem. Ha arra válaszolsz utána reagálok én is.
''Carmack kapott igéretet, de nem lett belőle semmi'' tényleg? Ezt honnan tudod?
'', és nem is lesz.'' Hát ha te mondod, akkor tuti így lesz! :DDD Majd esetleg utánaolvasok! :DDD
''ahhoz előbb mikrósüti kéne tudod?'' Ez egyáltalán nem biztos. Csak ha az OpenGL-nek védett módban kell futnia az XBOX-on, és ha nincs mód arra, hogy külső program bekerüljön a védett módú területre.
''embernek engem meg valahogy kihagysz'' Nem hagytalak ki. Ez pont fordítva történt. Csak akkor reagálok, ha már megválaszolták a feltett kérdéseimet. -
-
Keitaro
addikt
Köszönöm mindkettőtök hozzászólását, és igazatok is van.
Hagyom az egészet, én kiszálltam ebből a topicból ^_^
Megyek megnézem tudok e szerezni 9800-at itt páran nagyon örülnének neki. Még egyszer thx mindkettőtöknek. -
Raymond
titán
Keitaro, FreeM:
''Igen, nagyon jól írod, te csak hiszel, én viszont tudok!
LOL. No comment ''
Nincs ertelme vitazni FreeM-el. Ha tenyleg ertene hozza nem akadna fent azon hogy a feature-oket a DX verziojaval identifikalod. Az nVidia uj kartyainak ''erdekessege'' az (volt) hogy az uj funkciok mindig eloszor az OGL-en keresztul lettek tesztelve/implementalva, mivel egy extension-t konnyu volt az nVidia-nak belerakni a mghajtoiba. Amikor aztan kijott az uj DX, a fukciok tobb ''marketing''-et kaptak es ismertebbe valtak. Nem is szolva arrol hogy ezutan hasznalva is lettek a jatekokban, mert MS ide vagy oda, a DX nelkul nem tartana ott a 3D-s kartyak piaca ahol tart. Szoval egy Cube Mapping, Hardware T&L, PS vagy VS mindig a DX-el lesz ''azonositva'', megha a funkciot a DX es az OGL-en keresztul is meghivhatot es az eredmeny a kepernyon ugyanaz lesz. Senki nem fogja azt mondani hogy: ''He haver, neked is megy az OGL 1.3.1 xxxx extension ? Az en kartyamon hasit !'' Csak azert, mert a ''PS2.0 alatt szettepi az en kartyam a tiedet'' sokkal egyszerubb. -
Protoss
senior tag
Hali!
Szerintem ne foglalkozz vele, nem éri meg.
Ha majd az nVidia gef2 gts és gef4 ti sorozat után képes lesz végre egy versenyképes Fx kártyát (nem csak a sebességet kell napjainkban figyelni, vannak minőségi szempontok is) kiadni, akkor érdemes visszatérni rá.
Carmack érvelésében szerintem az is benne van, hogy 1 akció dús játéknál valóban nem figyel az átlag user a képminőséget, de egy majdani stratégiánál már igen csak lényeges lesz, hogy mennyire gyönyörködhetsz egységeid vonulásában.
Egy biztos szerintem Carmak sem éppen jó kedvében nyilatkozik ilyeneket, biznyára némi csalódottság is van, talán ő is többet várt az Fx-től. Az még inkább elkeserítő, hogy a Doom3 (elég régi fejlesztésű gamma!) esetén is külön optimalizációt igényel a kártya.:(((
Szóval lehet itt tomshardweres fordulatokkal élni, hogy a sebesség kárpótól a képminőség miatt, szerintem álljunk vissza 16 színre és száguldunk mint állat, tök király lehet 3D Maxos preview módban játszani. ;], mint a viccben csak az aksi ne lenne ekkora.
Üdv -
Keitaro
addikt
No akkor megint sorba, bár kezdessz kicsit fárasztó lenni...
Flessnek elég igaza van, ott elég valószínű, hogy soft probléma van. Hiába kötözködsz erre még a hülye is rájön. Egy HL2-ben pedig, hogy miért teljesít roszabbul az FX arra ott rejlik a magyarázat a CineFX-ben. Olvass utána, mielőtt pattogsz.
A másik : igen ez az egyik kedvencem, de sosem mertél reagálni rá, ezért kénytelen voltam ilyen sokszor belinkelni. Carmack kapott igéretet, de nem lett belőle semmi, és nem is lesz. Igérgetni bárki bármit tud, és az nV szokott is, aztán mit kapunk? Pár driver cheatet. Kössz nem kérek belőle...
Ha mindíg, akkor régóta is. (Általános iskolai matematikai logika. Jártál ilyen helyre?)
Ilyen értelmezésben a ''régóta'' részhalmaza a ''mindig''nek, így a kettő messze nem ugyanaz. A régóta lehetne akkormekkora táv, a mindig sokkal pontosabb. Tudod általános iskolai matematikai logika. Te jártál ilyesmire vagy csak a haverjaid mesélték, hogy létezik? :)
Igen, nagyon jól írod, te csak hiszel, én viszont tudok! :)
Carmack nem kaphat igéretet az nVtől egy X-boxos nV driverre, ahhoz előbb mikrósüti kéne tudod? stb stb. Nézz kicsit körül X-Box témában, attól függetlenül, hogy egy kicsit csalóka, az nem egy PC.
Képzeld volt elég Voodoo kártyám a legröhejesebb az lenne ha pont 3dfx témában kezdenél el ugrálni nekem.
Nem kerülöm az ''ütős'' kérdésekre a válaszokat. Már csak azért sem, mert ilyet neked még nem sikerült feltenned!
Aha... ehhez képest a könnyen leüthető labdákat mindig megpályázod, de mikor tőlem kapsz valami komolyabbat, akkor érdekes módon mindig válaszolsz 26 másik embernek engem meg valahogy kihagysz ;]
A többi személyeskedésedre nem reagálok, ez nem az a fórum.
Már nagyrészt megtetted. Na, offline pár órára. -
Grafman
aktív tag
Az idézett hozzászólásod továbbra is egy nagy nekem, talán mellőznöd kellene az efféle ködös megfogalmazást, ha arra törekszel, hogy megértsenek, mivel nem nagyon van mit rajta megérteni!
Még mindíg nem árultad el, hogy konkrétan mire gondoltál?!
Titok?! Vagy nem mered?! Vagy nincs mit?! -
FreeM
aktív tag
-
FreeM
aktív tag
Ha mindíg, akkor régóta is. (Általános iskolai matematikai logika. Jártál ilyen helyre? :DD
Doom III. Átgondoltam. Nyilván nem olvastad Carmack ezzel kapcsolatos nyilatkozatát, amiben leírja, hogy szintén ígéretett kapott az nVidiától egy XBOX-os OpenGL driver-re. (Lehet hogy ez nem volt fent a kedvenc oldaladon! :D )
'' DE már akkor is támogatta minden kártya az OGL-t és a D3D-t'' ez nagyon durván nem igaz! Próbáltál akkoriban OpenGL-t pl. Voodoo-kon? Mond neked valamit az, hogy miniGl?
Nem kerülöm az ''ütős'' kérdésekre a válaszokat. Már csak azért sem, mert ilyet neked még nem sikerült feltenned! :D
Mellesleg te kerülted el az én kérdéseimet korábban. Nézz utána!
A többi személyeskedésedre nem reagálok, ez nem az a fórum. -
FreeM
aktív tag
Igen, ez a te kedvenced. Már n+1-edszer is bemásoltad. De érdekes módon mindíg csak az elejét. A végét ahol Carmack leírja, hogy ígéretett kapott az nVidia-tól miszerint később az ARB2 is ugyanolyan gyors lesz mint az NV30-as út, azt még véletlenül sem. Vajon miért? Hogy téged idézzelek ''savanyú a szőlő''? ;]
Nem várok ''sokat'' az FX-től és nem is fogok csalódni. Mégpedig azért, mert - veled ellentétben - nálam ez nem érzelmi kérdés. -
FreeM
aktív tag
Nem árt néha, ha elovasod a szöveget is hozzá. Mellesleg tovább is lapozhatsz.
Mindenesetre nagyon ''tudományos'' az érvelésed. Ilyen alapon nyugodtan mondhatná bárki, hogy ''te komolyan veszel egy olyan tesztet, ahol az ATI 2x olyan gyors mint a megfelelő nVidia kártya, noha minden más tesztben fej-fej mellett végeznek, vagy éppen az nVidia nyer?'' (HL2)
Márpedig itt elég sokat tuti szentségnek veszik ezt. -
Keitaro
addikt
Régóta? Mindig azt használt.
Kicsit nevetséges ahogy próbálsz másokat lehúzni, bár azt hiszem te tényleg azt hiszed magadról, hogy mennyire tudod a dolgokat. No akkor csakhogy tudd, menjünk sorba
Doom III : Carmack nyilatkozata és MS vágyai szerint valszinű lesz X-Boxos változat. Na most az X-box láss csodát DirectX-es. Innentől kezdve gondold át, hogy vajon van e esély DX-es DoomIII-ra ;]
Megjegyzem látszik, hogy valamit konyítassz a témához, de sajnos az is látszik, hogy túlbecsülöd a tudásodat. Itt a baj. Egyszerűen mindenkibe belekötsz, és közben úgy beszélsz mintha minden úgy lenne ahogy te tudod, holott néha tudsz olyanokat mondani, hogy az embernek ketté áll a füle tőle. Ne vedd sértésnek, csak a stílusodon kéne változtatnod.
No én léptem, joccak mindenkinek, viszlát holnap ^^ -
FreeM
aktív tag
Ez egy végtelenül gyenge példa volt. Korábban is sokszor keverted a hamut a mamu-val, de most sikerült alulmúlnod azokat. :))
Az UT 1999-es játék, és az akkori állapotokat tükrözi (akkoriban a kártyák grafikus API támogatása nagyon heterogén volt, ezért kénytelenek voltak a fejlesztők több API-hoz is megírni a programjukat). Most 2003 van és nincs se Glide se Metal. Minden a piacon levő kártya támogatja a 2 megmaradt API-t. Emiatt semmi jelentős oka nincs annak, hogy mindkét API-ra megírják a dolgaikat. Hacsaknem saját maguk ellenségei, és szeretnek teljesen feleslegesen dolgozni, így pedig egy csomó pénzt kidobni az ablakon.
Carmack nagyon régóta OpenGL-t használ, így a Doom III is azzal kellene hogy menjen. -
Keitaro
addikt
Eléggé irracionális eredmények vannak benne, gondolom ezért tetszik.
De ajánlom figyelmedbe ezt amit maga Carmack bácsi mondott :
[L]http://www.beyond3d.com/interviews/jcnv30r300/[/L]
The NV30 runs the ARB2 path MUCH slower than the NV30 path. Half the speed at the moment. This is unfortunate, because when you do an exact, apples-to-apples comparison using exactly the same API, the R300 looks twice as fast, but when you use the vendor-specific paths, the NV30 wins.
Bár ez is tetszik :
The current NV30 cards do have some other disadvantages: They take up two slots, and when the cooling fan fires up they are VERY LOUD. I'm not usually one to care about fan noise, but the NV30 does annoy me.
:)
Szerencsére ez már nem áll fenn.
Mindegy nem ragozom tovább, a lényeg, hogy ne várj sokat FX téren mikor megjelenik a Doom III mert akkor nagyot fogsz csalódni. (Bár úgy veszem az nV fanoknak mindig van mibe csalódni, kevesen képesek elfogadni a tényeket)
Plussz ennek a topicnak az eleje is Carmack bácsis. Persze ő biztos nem mond igazat, hisz honnan is tudná, csak az engine-t írja... -
FreeM
aktív tag
válasz
koxminator #29 üzenetére
Elárulom, az FX-ek jelenlegi felépítése igen jelentős részben Carmack korábbi elképzeléseit tükrözi. Már csak emiatt is nagyon valószínű, hogy FX-en fog menni a legjobban.
Egyébként nekem még mindíg ez az egyik kedvenc oldalam:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0
:DD -
Grafman
aktív tag
De, a képminőségbeli probléma az FX-chip miatt van. Mint mondtam a külömbség beli redukálódást már közvetlenül a GF2MX-em utáni csere első boot-képernyőjén láttam, a BIOS-karakteres képernyőjény a betűk testében horizontálsian csíkok voltak, mindennemű szoftveres, driverből vezérelt módosítás nélkül.
Utánna pedig csak rosszabb. A Windows ikonjainál azonos fölbontás és színmélység mellett, ez egyből szembetűnő az előző kártyámhoz képest, mivel a kontúrvonalak jóval darbosabbak, ha pedig függőlegesen rajzolok mondjuk egy rövidebb csíkot a képernyőre annak összefüggőségében is mintha miniméterenkénti törések lennének (az alul és felül elhelyezkedő pixelcsoport el van csúszva egymáshoz képest)
A szín kérdést nem részletezem, ez is egy elfúrt Nvidia sajátosság, amit az FX-ekkel vezettek be, amolyan egyénieskedés, de csak arra jó, hogy megvakuljon tölle az ember. Nincs szoftwer ami ezt javítaná, nagyokos! -
nem emléxem már hol olvastam, de carmack elég régen, még a gef1-es időkben kezdte a doom3-at fejleszteni, ergo eléggé sok DX7es cuccot fog benne használni, de nem is ez a lényeg, hanem azok a bizonyos ARB meg egyéb Path-ek..szóval a lényeg: FXeken is jól fog menni természetesen, de a lényeget megmondta: FX tulajok készülhetnek arra, hogy kártyájuk (hacsak nem optimalizálják agyon a progijukat FX-ekre) az elkövetkezendő DX9-es játékoknál hasonlóan fog teljesíteni, mint ahogy az előzetes HL2 tesztnél láttuk....
ha teccik, ha nem, sajna ez van -
A Doom3 mind OpenGL, mind DX8.1/DX9 alatt menni fog. Eredetileg OpenGL alá készült, de jóideje készül már a DX-port is. DX9 feature-ök nem igazán lesznek használva, inkább DX8.1-es rutinok vannak konvertálva.
-
Raymond
titán
FreeM, WaterLo:
Keitaro-nak van igaza. A funkciok valojaban ugyanazok, mivel a hardware tamogatja oket. Azert konyebb a DX verzioval leirni, mert akkor jobb elkepzelesed van arrol mire szamithatsz. Mit ernel el azzal ha az OLG extension-oket sorolnad fel ? -
-
Grafman
aktív tag
A SIS Delta Chrome Video lejátszó szürője állításuk szerint jobb bármelyik eddigi Hardveres megoldásnál.
Az alap képminőségen persze ez sem javít, ezen a téren pedig a SIS sosem volt csúcstartó. Mindenesetre nálam az NVIDIA eléggé beégette magát ezzel az FX-family-vel , most egy 5200-as csücsül a gépben, és algszörnyűbb, hogy egyszerübben sz@rabb a 2D-s képminősége mint amilyen az 2-3 évvel ezelőtti geforce modelleké volt. 3Db-en olyan érzésem van mintha a régi videókártyám (pedig az is Nvidia-volt), alpból 2Xantialiasing-al produkálta volnba magát a mostani alapbeállításhoz képest.
Amikor előszőr megláttam az eröltettetten világos tónusú átfedéssel operáló ''rikiki''színeit, azt hittem majdnem elhányom magam!
Filmnézéshez/ADOBE-ozáshoz még mindíg szivesen visszatenném a 32MB-os GF2 MX-emet.
Kár, hogy nincs dual AGP-s alaplap.
:( -
MUŁĐER
addikt
Az Nvidia ezzel az FX családdal nagy bakot lőtt, de majd meglátjuk mit hoz a jövő. Lehet hogy a következő generáció lesöpör mindenkit a színről. Bár a sis új kártyája se tűnik rossznak. Elfogadnák egyet tesztelésre!:t:t:t:t:t
-
up
senior tag
Elolvastad, amit linkeltem? :)
Building for Yesterday's Tech... Tomorrow
Over the course of his speech, Carmack touched on several different technologies that have either just become available (many of them on ATI's newest chip, the R300), and others that will be available within the near future. He explained that the DOOM 3 technology was, believe it or not, based around the technology that became available with GeForce1-level hardware. Seem surprising? Carmack understands this.
He asked for a show of hands as to who was still using an original GeForce 256 as their primary gaming card. The response was negligible (hardly a surprise at a gathering populated largely by hardcore gamers), and served to prove his point: ''By the time that software comes out that takes advatage of [the hardware it was designed for], usually people don't even have that original hardware anymore.
A Doom III olyan technológiákon alapul, amik már legkésőbb a dx7 óta (geforce 1) elérhetők. Ha jól következtetek, akkor ez azt jelenti, hogy még dx8.1 sem kell hozzá (semmi olyan alapvető effektet nem használ, ami csak a 8.1-től vagy pláne a 9-től lenne meg). A Shadows Volumes egy 1977-es algoritmus, és a számításához egy stencil buffer egység kell, ami egyes dx5-ös (pl Permedia 2) kártyákon már megvolt, és az összes dx6-oson rendelkezésre állt. A Per Pixel Lightning szintén nem újkeletű: dot3 texture blending kell, ami egyes dx6-os kártyákon már volt (pl Permedia 3), ill az összes dx7-esen, valamint cube mapping (dx7). Ez nem meglepő, mert amikor Carmack elkezdett dolgozni a játékon, 2000 elején, a gf1 volt az elérhető legerősebb kártya.
A fentieket egy francia dossziéból szemezgettem, aki bírja a nyelvet, sok egyéb nyalánkságot találhat itt: [L]http://www.presence-pc.com/articlev3.php?article=95&page=1[/L] -
up
senior tag
Vagyis, Carmack szerint trágya az fx, de ez a doomIII-at nem érinti (mivel az alapvetően directx7-es technológiával készül... érdemes ezt is elolvasni: [L]http://www.gamespy.com/articles/august02/quakecon2002/carmack/[/L] ).
-
nap
addikt
Jol csalodom, hogy errol a szovegrol van szo?
''Sajna úgy néz ki, hogy ez a probléma a legtöbb DX9 játéknál elô fog jönni. A Doom-nak van egy beállítása, amely a GF-FX alacsonyabb precízitású renderelését használja, de ha a standard fragment beállításokat használja (mint az ATI), akkor sokkal lassabb. Az alacsony precízitás a Doom esetében nem igazán számít, de a jôvôben megjelenô, kifejezetten DX9-re dizájnolt játékok esetében már nem egy elfogadható megoldás.''
[L]http://www.hardwired.hu/index.hw?nc=6#h7022[/L] -
Grafman
aktív tag
No doubt you heard about GeForce FX fiasco in Half-Life 2. In your opinion, are these results representative for future DX9 games (including Doom III) or is it just a special case of HL2 code preferring ATI features, as NVIDIA suggests?
Unfortunately, it will probably be representative of most DX9 games. Doom has a custom back end that uses the lower precisions on the GF-FX, but when you run it with standard fragment programs just like ATI, it is a lot slower. The precision doesn't really matter to Doom, but that won't be a reasonable option in future games designed around DX9 level hardware as a minimum spec.
John Carmack
[L]http://english.bonusweb.cz/interviews/carmackgfx.html[/L]
Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3523
- Apple iPhone 16e 128 GB Black Apple Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 15 Plus 128GB,Újszerű, USA verzió, 12 hónap garanciával
- Nvidia Quadro M2000/ P2000/ P4000/ RTX 4000/ RTX 5000/ RTX A2000
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest