Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    Adott egy LG GSA-4163B DVD író. Másodszorra cserélik, mert az első cserekészülék (a fémen látszódott, hogy használt volt) kb. 2 hetet bírt ki, és használat közben égett szagot produkált. Annak visszavitelekor elismerték, hogy gyári felújított készülékekről van szó. Most megérkezett a második csere, ami szintén gyári felújított (SWAP csere - ez volt a munkalapon). A szervízben elismerték, hogy felújítottról van szó, vagy elektronika vagy mechanika cserélve lett bent a gyár által, de ezt a szervíz sem tudja. A szervíz álláspontja az, hogy az LG központilag rendelte el, hogy így kell cserélni.

    Tudtommal ez ütközik a hatályos törvényekkel (valamint a garpapír hátoldalán is fent van valami ilyesmi), mert javítani vagy cserélni új (nem pedig gyári felújított) készülékre lehet.

    Gondolom azt senkinek nem kell elmagyarázni, hogy milyen külömbség van egy gyári felújított és egy gyári új készülék között...elég nagy

    Ennek az optikai meghalytónak a csereeljárása közben mail-ben pár kérdést tettem fel az LG magyarországnak, ahonnan egy illető (természetesen a nevét is megadta, de egyelőre nem adnám ki) LGEMK-s aláírással közölte a 2. levelében, hogy els körben a szervizen keresztül történik a csere, csak ha nincs elérhető készlet akkor kaphatok csereigazolást.

    Ezek után az alábbit küldtem neki: (ez még hétfőn volt)
    Tehát a szervíz fog nekem egy gyári új (nem felújított !!!) monitort adni, amennyiben ebből a típusból van készletük, ha nincs, akkor kapok egy csereutalványt, amit az eladónál tudok majd érvényesíteni, és ő fog valami hasonló/ilyen típust adni?

    Erre azóta sem kaptam választ. A dologhoz hozzátartozik, hogy a levelezés független a DVD író cseréjétől, első levelemben egy LG T710B monitor szervízelési problémáit jeleztem feléjük, majd mikor elég általános sablon választ kaptam, megpróbáltam konkrét dolgokra kérdezni, amiből egyedül a garanciás részre kaptam a fentebb említett választ.

    A dolog jelenleg úgy áll, hogy a helyi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség szakembere (aki a múszaki résszel foglalkozik) megadta az fvf.hu honlapot, hogy ott a 151/2003-as kormányrendelet itt a ''mérvadó''... ennek a 7.paragrafusa fent is van a gyári LG garpapíron.
    Nagy valószínüséggel a DVD író ügyében pénteken lesz előrelépés, mert a tulajdonosa péntek reggel keresi fel az illetőt és vitatják meg a továbbiakat.

    Én a fentebb említett monitort fogom valószínüleg a jövő hét folyamán harmadszorra bevinni a szervízbe (holott ki kellene jönnie érte a szervíznek), mert a hibák egy részét azóta sem sikerült 100%-osan megoldani (vagy nem is csináltak semmit, vagy csak kissebb foltozgatást eszközöltek rajt). Az hozzátartozik, hogy az előző szervíznél összetörték a hátlapot, valamint több ponton is összeverték az első keretet, ahol is a legszembetűnőbb sérülés, hogy egy gombostűfej méretű rész hiányzik a műanyagból.
    április 22-én lesz 2 éves a monitor

    Elnézést a terjedelmes kezdését, talán nem hagytam ki semmit.

    Lenne nekem ez a problémám. Mennyire törvényes, amit az LG csinál? Van értelme a fogyasztóvédelemnél bejelentést tenni?

    A gáz az, hogy jelen állás szerint a monitor is hasonló ''cipőben fog járni''...ami nem gáz, addig, amíg garos. De amint lejár a garja, nem azt fogják nézni, hogy mikor vettem (vagy mikortól indult a garja), hanem mikori a gyártása...és ugyebár egy renew készüléken az eredeti gyártás szerepel, nem pedig a felújítás dátuma. A monitornál meg főleg félek, hogy kapok egy képcsőhibásból megjavított monitort, aminek az elektrónikája már agyon van használva vagy pont fordítva...

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák