-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Hali! Ha a vásároló 3 munkanapon belül szeretne elállni a szerződéstől, mert "nem vállt be a termék", milyen paragrafussal tudnám a fejébe sulykolni, hogy ilyen nincs?
Csak olyat találtam, hogy "Ha 3 munkanapon belül csereigényt tart". Na de mi van ha elállni akar a szerződéstől és a pénzt visszakérni? Mi szabályozza ezt a 3 munkanapos cserét, HIBÁS termék esetén. Mert az nincs feltüntetve a paragrafusban, hogy csak hibás termék esetén.There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
Kevered a dolgokat, tegyük tisztába. Egyrészt ha távollévők között kötött szerződésről van szó, tehát telefonon, neten, stb. rendelted a cuccot, akkor 8 munkanapon belül (ha nem tájékoztat erről a cég, akkor 3 hónapon belül) elállhatsz a szerződéstől, vagyis hibátlan terméket visszaküldöd, mert nem tetszik, vételárat visszakapod, csak a postaköltséget bukod. Ha neten vett cucc elromlik, akkor persze lehet ezt is alkalmazni, de igazából akkor rendesen a jótállás szabályai játszanának, tehát javítás/csere/pénzvissza.
Ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszaviszed, akkor az annyi kedvezményt jelent az általános jótállási szabályokhoz képest, hogy köteles cserélni (nem feltétlenül azonnal!) a kereskedő, nem tökölhet a javítással heteket. Ha viszont te most a pénzt akarod vissza, azt ő megtagadhatja, ha neki a csere olcsóbb. Viszont ha visszaviszed 3 munkanapon belül, és ő sem cserélni, sem javítani nem tud, akkor jár a pénz vissza. De csak ha nem tudja megtenni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
localhost
Közösségépítő
Nem tudod a paragrafussal hasbaakasztani, mert olyan, hogy három napon belüli csere nincs - és ami nem létezik, arra nincs paragrafus!
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4604 üzenetére
Dehogy nincs, lásd itt, 7. §. De tény, hogy most ezzel nem tudja "hasbaakasztani", ha pénzt akar vissza.
Ami nincs, az a hibátlan termékek 3 napon belüli cseréje vagy visszavitele, ez valamikor régen volt, de már csak akkor van, ha egy cég egy kifejezetten maga vállalja.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
localhost
Közösségépítő
válasz Ariadne #4605 üzenetére
Bocsánat én is így értettem!
Nincs olyan, hogy bárki visszavihet bármit 3 napon belül! - és erre nincs is paragrafus!
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
addikt
válasz Ariadne #4603 üzenetére
Tehát, a hibás 3 munkanapon belül a terméket az eladó nem köteles visszafizetni, maximum cserélni és azt sem azonnal, hanem csak törekedve a gyorsaságra? (Mondjuk ez egyértelmű, nem lehet mindig minden raktáron)
A 3 napon belüli NEM hibás termékre pedig nincs jogszabály, mivel ha nem hibás nincs is kérdés... ?Most persze csak a kötelezettségekről beszélünk. Tudom, hogy van olyan bolt, aki egyéni garanciafeltételek vállal pluszba. Persze most személyes vásárlásról beszélek amúgy.
Köszönöm, mindig gyorsan segítetek!
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4603 üzenetére
Ariadne írta
Ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszaviszed, akkor az annyi kedvezményt jelent az általános jótállási szabályokhoz képest, hogy köteles cserélni (nem feltétlenül azonnal!) a kereskedő, nem tökölhet a javítással heteket.EBH2007. 1744. Azonnaliságot állapított meg a 3 munkanapon belüli csere esetére.
-
Ariadne
őstag
Nos ha hibás a termék 3 munkanapon belül és visszaviszed, azt ez alapján teheted meg:
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Tehát ha te visszaviszed időben, és azt mondják, hogy bizony ezt akkor ők megjavítanák, mondhatod, hogy köszi, inkább cseréljétek ki, és ezt ő nem tagadhatja meg. Ha nem lehet kicserélni, akkor még ha javítható lenne is, a pénz jár vissza. Mindennek feltétele a normál használat akadályozása, tehát a karcos tévé nem ide tartozik.A nem hibás termékre nincs jogszabály, csak ha távollévősen vetted, akkor lehet olyan, hogy meggondolhatod magad.
mod: Csaba: Csak egy BH, de oké, tetszik ez az álláspont, ezen túl ezt mondjuk mi is. Bár azt nem vizsgálták, hogy ilyenkor is érvényes-e a 49/2003. GKM rendeletnek az a pontja, mely szerint ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót, a cég ügyvédje helyében ezt még forszíroztam volna.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Adásvételi szerződést kötöttetek, amiben te jogszabályi előírások miatt kötelezettségeket vállaltál. Jogszabályok alapján nem vállaltál olyan kötelezettséget - remélhetőleg önmagadtól nem tettél ilyet -, hogy 3 munkanapon belül azonnal vissza kelljen adnod a fogyasztó pénzét. Ilyen azonnal(haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül) pénz vissza jogszabályi kötelezettséged egyedül a távollévők között kötött szerződések esetében van, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől 8 munkanapon belül(vagy, ha nem hívtad fel a figyelmét az elállási jogára, akkor az utólagos tájékoztatást követő 8 munkanapon belül, de legfeljebb maximum 3 hónapig tehet ilyet).
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #4611 üzenetére
Összességében egyetértek a döntéssel, mert így van csak értelme ennek a három munkanapos dolognak, de szerintem is eleve rossz oldalról problémázott. Másrészt pedig abban tényleg van valami, hogy a hiba okát röviden azért csak vizsgálhassa már meg a kereskedő, ezért én azt a három napot megadnám nekik. Pl. egy vinyónál, monitornál, de mobilnál is egy egyszerű bekapcsolásra, tesztre elég ennyi idő, persze gyártóhoz, szervizhez kiküldeni már nem.
Az egésznek viszont megint az az oka, hogy nincs összhangban, nem rendszer ez az egész, hanem vannak részletek itt, más részletek amott, de az ellentmondások nincsenek feloldva és rengeteg minden hiányzik. Attól tartok, hogy az új Ptk-val sem lesz sokkal jobb, de még mindig nem volt időm részletesen megnézni a jótállás/szavatosság részeit.
Itt elérhető az a bírósági határozat, amiről beszélgetünk most, csak ha valaki mást is érdekel a dolog.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #4612 üzenetére
Hű volt itt minden.
Most akkor az a tétel, hogy a 3 napon belül hibás cuccot a vásárló visszaviszi. A kereskedő 3 napon belül eldönti, hogy cserél-e vagy a vételárat adja vissza?
Mert ugye ez a 3 nap pont arra volt elég, hogy lássa mitől halt be és szerezzen egy másikat.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4613 üzenetére
Én ezt mondom, szerintem így van, 15 napot nem lehet vakarózni rajta, de 3 napot igen. Vitatkozni persze lehet ezzel, mert sajnos még így sem teljesen tiszta, hogy az a bizonyos 3 munkanapos szabály a többi rendelkezést mennyiben írja felül. Ráadásul hiába érdekes az az EBH, de akkor is csak az, max. az ítélkezési gyakorlatról ad tájékoztatást, de nem kötelez egyetlen bírót sem, hogy annak megfelelően döntsön. Éljen a kontinentális jogrendszer.
mod: Vagyis részben nem értek egyet azzal a BH-val, az azonnaliság miatt, szerintem ennek megállapítására semmi alapja nem volt. Az viszont szerintem is jogos, hogy a 15 nap nem alkalmazható.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #4614 üzenetére
Idézet az indoklásból:
A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.Az indoklásban szereplő GKM rendelet 4.§ (1) nem választási lehetőséget ír elő a forgalmazó számára, hanem tájékoztatási kötelezettséget. Választási lehetőséget a PTK is csak a fogyasztó számára biztosít atekintetben, hogy kijavítást vagy kicserélést kér. Ezt a forgalmazó(kötelező jótállás alá tartozó fogyasztói szerződés esetén) 3 munkanapon túl érvényesített jótállási igény esetén, bizonyos feltételek(PTK 306.§ (1) a) írja le ezeket) megléte mellett módosíthatja egyik alapjogról a másikra. De választási lehetőséget ő nem kapott egyik jogszabálytól sem. Ezért nem világos számomra az indoklás, ami ezen választási lehetőségről ír. Az, hogy "a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM 4.§-ának (1) bekezdését", teljesen mást jelent. Ez a kifejezés azt jelenti, hogy nem köteles tájékoztatni a fogyasztót. Itt a helyes indoklás az lett volna, hogy nem gyakorolhatja a PTK 306.§ (1) a) bekezdése által adott módosítási jogát. Tehát nem teheti irányítottá a dolgokat.
Egyébként a korábbi jogszabályi rendelkezés azonnaliságot írt elő, onnan származhat ez az igény. -
Csaba_20_
őstag
Ariadne válaszára lennék elsősorban kíváncsi, de mások is írhatnak rá. Mit gondoltok:
Ha a fogyasztó a hibabejelentés pillanatában nem tudja felmutatni a jótállási jegyet/számlát, amit igazolja, hogy jótállási/szavatossági igénnyel élhet a termékkel kapcsolatban, majd kifizettetik vele a kiszállás+kijavítás költségeit, de utólag mégis bemutatja az iratokat, akkor visszajárnak a kifizetett díjak? Megillet-e valamiféle adminisztrációs díj a forgalmazót/javítószolgálatot a fogyasztó mulasztása miatt?
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #4618 üzenetére
A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.
Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
Ha tehát más módon tudom bizonyítani, hogy mi valóban fogyasztói szerződést kötöttünk (pl. webáruháztól mail jött, hogy "az Ön által rendelt 1 db 1 tonnás kiszerelésű kis lila elefántot postáztuk"), akkor is oké a jótállás. Ha viszont fizetősre veszi át, és utólag mutatja be, akkor szerintem visszajárnak a díjak, viszont a kereskedő érvényesítheti azt a kárát, ami abból ered, hogy a fogyasztó a leadáskor nem bizonyította a szerződés létrejöttét, csak később. Pl. ha a kereskedőnek emiatt fizetnie kellett a nagyker, gyártó felé valamit, amit jótállásos ügyintézésnél nem kellett volna.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #4617 üzenetére
Erre gondoltál?
Egyetértek. Alapvetően úgy működik a dolog, hogy a fogyasztó kiválasztja, mit szeretne (Ptk. "választása szerint"), aztán a kereskedő szintén a Ptk. meg a rendeletek alapján megmondja, hogy ehhez képest mit tud tenni. Ha cserét kér a fogyasztó, de a javítás nagyságrendekkel olcsóbb, akkor javít, ha pénzt kér vissza, de jelentéktelen hiba, akkor javít mondjuk, satöbbi.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
anzo
senior tag
válasz Ariadne #4049 üzenetére
Kedves Ariadne!
Láto, otthonosan mozogsz a jótállás témájában.
Nem akarom ragozni a történetemet, csak egyszerűen leírom történetemet.Vásároltam egy Acer S200-as PDA-t egy GSM kereskedésben a számlán magyar garancia szerepel. Persze 1 hónapon belül meghibásodott felvettem a kapcsolatot az Acer magyarországi szervizközpontal ahol tájékoztattak, hogy nincsen hivatalosan szerviz támogatása az Acer PDA-knak magyarországon tehát az importörnek kell a garanciális javítást intézni. Bevittem a készüléket ahol vásároltam ők tovább küldték a garancia papíron szereplő céghez jelen esetben a speedshop kft-hez. Mindez Dec-18.án történt. A problémám a következő:
Az említett cég nem akar nekem felvilágosítást adni mi van a készülékemmel. Sokadik megkeresésemre annyit elárultek, hogy kiküldték Franciaországba javításra, hogy mikor jön vissza arra mindig más választ adtak állandóan azt a választ kapom, hogy napokon belül vagy a jövő héten. Már el telt több mint egy hónap és még mindig nem tudom egyáltalán hol van a készülékem és, hogy mikor használhatom újra. Mivel én magyar garanciával vettem van e valami jelentősége, hogy még sem az.
Mit tudok tenni az asztalborításon és a pereskedésen kívül?Köszönöm a válaszokat előre is.
-
Ariadne
őstag
Le lett írva párszor már a topikban, de azért megismétlem, mert szépen kérted.
Egyedül azzal a céggel állsz jogviszonyban, akitől vetted a cuccot. Tehát nekik kell gondoskodniuk arról, hogy javítsák/cseréljék a telefont, vagy ha egyik sem megy, visszaadják a pénzt. Ezért gáz egyébként akármilyen gsm üzletekben mobilt venni, mert gyakorlatilag mind magánimportbanhozza be, a márkaszervizek kihagyásával, ezért szívás a külföldi ügyintézés. Kicsit több idő pl. Németországba kiküldeni a cuccot cserére vagy javításra, és ezt a vásárlónak kell előre mérlegelni, hogy megéri-e.
Lehetőségek: asztalborítás a cégnél, akitől vetted, 1. beírás vásárlók könyvébe (kell lennie és kötelesek válaszolni), 2. haszna ugyan valszeg nem lesz, de egy bejelentés az NFH-hoz, hátha mégis kedvük szottyan kimenni, aztán 3. békéltető testület, és ha ez sem megy, 4. fizetési meghagyás benyújtása a cég ellen.
A lobogtatható jogszabályokat itt Ptk, 151/2003. korm, 49/2003. GKM rend. találod.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
anzo
senior tag
válasz Ariadne #4623 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat. Sok jót nem remélek tőle. Csak az a baj, hogy mint írtad is én az üzlettel vagyok jogviszonyba akitől vettem a készüléket és velük nincs is bajom hanem a garancia vállalóval van akivel ezek szerint én semmilyen nemű kapcsolatban nem állok. Mi van abban az esetben ha én pl használtan veszek valakitől egy ilyen készüléket és ö odaadja a garancia papírt de azon nem az értékesítő üzlet szerepel hanem a aki a garanciát vállalja ilyenkor sincsen semmilyen jogviszony köztünk?
-
Ariadne
őstag
Akkor is a számlán eladóként szereplő üzlettel leszel jogviszonyban, ez független attól, hogy ki a tulajdonosa. Akármennyire is nem úgy tűnik, és esélyes, hogy nincsenek tisztában az üzletben sem ezzel (vagy nagyon is...), de bizony az eladó céggel kell leboltolni, és ők azok, akikre asztalt kell borítani, ha nem teljesítik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
Nem hibáztatlak. De azt kell mondjam, ha az ember olyan cuccot vesz ami kintről van, annak a garija is kint intéződik. Ezért kell a vásárlás előtt a témát körbejárni.
Egyébként, ha a kisker ilyen cuccot forgalmaz akkor vállalja, hogy az esetleges gari szopás. Ettől függetlenűl öket kell zaklatni. Mert mint írva lett velük vagy jogviszonyban. Hogy ők mit és hogyan intéznek nem a te dolgod. Az viszont igen, hogy nem kapod meg azt amiért fizettél.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4625 üzenetére
Hát, a dizájnja elég béna, és a néninek is kicsit furán le van vágva a feje teteje.
Így első gyors átolvasásra nem látok benne olyan nagyon gusztustalan dolgot hirtelen... De te gondolom igen, ne kímélj.
anzo: Egyébként itt azt írják, hogy alapvetően pda-ra 1 év van, szóval szegény kisasszony tényleg elég egységsugarú lehetett... Lehet az a fejtető nélküli hölgy volt, aki a honlapon is szerepel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
BluEyes
őstag
Laptop 1év garija már lejárt. A hdd most meghibásodott, de a szervíz ímmáron nem foglalkozik vele. Maga a hdd egy WD Skorpio, a rajta levő dátum 2008.április.
Mit lehet tenni?Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
BluEyes
őstag
válasz Gyuri27 #4632 üzenetére
Köszi!
Scorpio Blue BEVS mindenhol 3 év a táblázatban. Azért nézz már rá te is légyszíves, jobban képben vagy szerintem, mint én.WD Scorpio Blue
WD1200BEVS - 22UST0
DATE: 18 APR 2008
S/N: WXE408N25099A táblázat utolsó oszlopában van egy 3-as számú megjegyzés:
"Effective for products purchased since August 1st, 2007. Drives purchased previously have 1 year warranty"Érdemes próbálkozni a kiküldéssel?
Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
Vasinger!
nagyúr
Gondolom emlékeztek rám. Tegnap visszajött 3 hónap után a T220-as monitorom. Van egy kis aprócska baj, mégpedig már annyira sem használható, mint mielőtt bevittem oda.
DVI csatlakozója nem jó.
Ilyenkor mit lehet csinálni? Pisztollyal bemenni, és mindenkit főbe lőni? Szerintem másra nem jók azok az emberek, akik ott dolgoznak. 3 hónapot szarakodnak, hogy még annyira se működjön, mint eddig? Hamarabb kellett elkéredzkednem a munkahelyemről, hogy oda el tudjak menni, mert a nyitva-tartásuk nem magyar munkarend szerint van beállítva, az is biztos és mire lefixálsz velük valamit kb.: 10k-t el kell beszélgetned velük telefonon.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Vasinger! #4635 üzenetére
Annyit tegyél amennyit már mondtunk. Vidd vissza a Lordba. Határozottan ám szerényen és nem hangosan meséld el a történeted. Majd add be a monitort garizni.
Természetesen egy papirt kapnod kell, arról, hogy átvették a monitort és, hogy miért.
Ha nem hajlandóak átvenni (amit nem tehetnek) panaszkönyvbe pár sort írj.Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz Vasinger! #4639 üzenetére
Ők oda küldik ahova akarják. Hivhatnak hozzá táltost is, meg varázsigéket is mormolhatnak.
Viszont ha ők elkezdenek sz.patni, meg okoskodni őket lehet fogni. Tehát, hogy nekik a profi nem javit nem számit. Nekik veled szemben kötelezettségeik vannak. Azt vagy teljesitik, vagy pénz visssza. Ha egyik sem, akkor még mindig lehet mit tenni.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #4645 üzenetére
Mondd, el is olvasod, amit eddig leírtak neked? Hogy a visszaolvasásról/keresőről már ne is beszéljek egy pH! addiktnak...
Az lett volna éppen a lényeg, hogy te leadod az üzletben, vagyis annál a cégnél, akitől vásároltad, és innentől az ő térfelükön pattog a labda, te keresztbe tett kézzel várod, hogy javítsák/cseréljék/pénzt visszaadják. Egyedül velük állsz szerződésben, ezért egyedül ők azok, akik _kötelesek_ elintézni az ügyedet, és az egyéni szociális problémájuk, hogy hogyan oldják meg. A szerviz ezzel szemben nem köteles semmit tenni érted (jogi szempontból nincs köztetek semmilyen kapcsolat), sőt sok mindent nem is tud megtenni (csere, pénz visszafizetés).De ha szívatni akarod magad (újra), akkor a legjobb úton jársz...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Vasinger! #4645 üzenetére
összefoglalom:
1. ingyen és bérmentve elszállítottad a terméket a bolt helyett a szervizbe - gratula2. önként és dalolva lemondtál az egyetlen lehetőségről, hogy sürgesd a dolgot, hiszen megkerülted a kiskert, a szervizt meg nem tudod sürgetni, max visszaadja javítás nélkül - gratula
3. ha a szerviz javítja, akkor ok, kérdés, hogy mennyi idő alatt. Ha viszont azt mondja, hogy csere, vagy pénzvissza, akkor szépen ingyen és bérmentve postást fogsz játszani vissza a boltba, ahol majd könnyen lehet, hogy ülnek kis időt a szerviz véleményén, mire cserét vagy javítást kapsz - gratula
végső összegzés: a boltosok álma vagy!
ui: részükről jogszerű, hogy azt mondták, hogy viheted egyből a szervizbe (mert viheted), részedről viszont orbitális baromság, hogy rájuk hallgattál a topikkal szemben, lásd 1-3 pontok.
-
Vasinger!
nagyúr
Tegyük fel elviszem a boltba. Oké. Ők elküldik a szervizbe oké. De ugyan ott vagyok, csak + pár nappal, míg a Lord elküldi a profinak és a Lord sokkal nehezebben is megközelíthető... Nincs rá jogszabály, hiába a boltba vittem be, hogy siessenek. Legalább is nekem ezt mondta a telefonban a hapsi.
[ Szerkesztve ]
-
_ak_
addikt
Sziasztok!
Pár napja vásároltam pár dolgot, de most ahogy a garilevelet nézegetem szemet szúrt az "apróbetűs" rész ami így szól:
Az 1 éven túli garancia érvényét veszítheti külső okok (pl.: gyártó, importőr vagy a nagykereskedés megszűnése). Az eladó csak 1 évet garantál, az ezen túli garancia feltételes. A garancia során először megpróbálják megjavítani a terméket, ha az nem lehetséges, akkor cserélik az eredeti termékkel megegyező, vagy jobb tulajdonságúra, de nem feltétlen ugyanolyanra, ha már kifutott a termék. Az amortizáció a vásárlót terheli, az eredeti vételár semmilyen körülmények között nem érvényesíthető garanciális ügyintézés során, még akkor sem, ha az adott termék már nem beszerezhető. Ebben az esetben az eredeti termékkel minimum azonos, vagy jobb tulajdonságú hasonló termékre történik a csere.
A legjobb tudomásom szerint, legalábbis régebben, majdnem minden fordítva volt. Változtak a dolgok vagy csak ez csak egy próbálkozásnak minősül? Megszűnne a gari, ha megszűnik az importőr, vagy kénytelen lennék elfogadni csere esetében egy másik terméket (még ha az jobb is, de mondjuk nem tetszik a színe vagy a márkája)? Van amortizáció garanciális probléma esetén?
szerk.: nem olyan régen egyik ismerősnek volt garanciális problémája egy 8800gt vga-val. 1 hónap és pár telefonálás után azt mondták neki, h nem javítható kap egy jobbat 9800gt, de 2000 hufjába fog kerülni, én megkötöttem az ebet a karóhoz, h nehogy belemenjen, mert ha nem tudják javítani vagy cserélni egy akár ugyan olyan 8800gt-re ( már ha neki az kell), akkor full kb-t levásárolhatja, ha úgy akarja, de vissza is kérheti. végülis miután a boltban értetlenkedve néztünk az eladókra, h mi az , h még mi fizessünk, akkor megígérték, h hoznak egy 8800gt-t, de végülis megkapta a 9800gt-t ingyen. (ami amúgy felépítését illetően teljesen megegyezik a a 8800gt-kel, csak egy átnevezésnek köszönhetően tűnik jobbnak vagy újabbnak. Outdated infóval etettem a ismerősöm vagy ez még tényleg így van?
[ Szerkesztve ]
Let's begin, de gozaimasu!
-
luciferc
őstag
válasz Vasinger! #4648 üzenetére
Nincs rá jogszabály, hiába a boltba vittem be, hogy siessenek. Legalább is nekem ezt
mondta a telefonban a hapsi.Hazudott. Törekednie kell 15 napon belüli javításra azzal, hogy A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
mod: eddig mi a túrót csináltál itt a topikkal? totál write-only vagy??
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Robot fűnyírók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 8GB RAM,SSD,jó akku, jó állapot
- Dell Latitude 7480 14" FHD IPS - i7 7600U / 8-16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen