Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz Chaser #4880 üzenetére

    A gondolatmeneted ott bukik meg, hogy a 3 nap+szerviz csak notebookoknál van kiírva, legyen az 100k, vagy 700k. Pl egy 400k-s tévénél nincs, akkor hogy van ez?
    A TV-t (hűtő, mosógép, hasonlók) nem kell bevinni a boltba (10kg feletti általában), oda eleve az ember a szervizt hívja általában, hiszen ő megy ki a lakásra. Ha felhívom a multit, ő is a szervizt küldi ki, nincs gond, bár olvasatomban ilyenkor is jobb a boltban jelezni a dolgot, mert ha a szerviz szarakodik, akkor a bolton verem le. Notebooknál viszont én viszem be, és jobb ha a boltba viszem, mert velük állok szerződésben

    Azért 1-2 notebook raktáron nem ugyanaz mint egy nagyker raktára...

    Valószínűleg a raktárkészlettel rendelkező kiskerek jobban is ismerik a jogszabályokat, hiszen láthatóan komolyabban veszik a kisker szerepét. A többségre viszont igaz amit írtam, és ettől függetlenül érdekes kérdés, hogy a nagyker miért nem üzemeltet webshopot: jórészt azért amit leírtam.

    A 8 napos rendelés kizárólag netes vagy telefonos rendelésnél van, vagyis akkor, ha nincs jelen a vevő, vagyis akár az ország másik végéből is lehet. Tehát nagyobb haszon reményében nagyobb kockázat. A valós boltba betérőknél nincs ilyen 8 nap.

    Ezenkívül továbbra sem tudom hova tenni a különálló garjegyet, amit érdekes mód vga-nál, lapnál, hdd-nél , egyéb alkatrésznél nem adnak, notesznél igen.
    Nem értelek ezzel a különálló garjegy dologgal. Van otthon van 4db HDD garjegyem (különálló), meg van különálló garjegyem a hifiről, a TV-ről, a hűtőről, meg ilyenekről. Mit nem értesz? Egyáltalán mit értesz az alatt, hogy különálló garjegy? Különálló a számlától? Vagy nem a kisker nyomtatta? Az előbbiek mind ilyenek

    Megközelíthetjük fordítva is a dolgot, ha a kisker ahol a gépet vásárolták becsődöl, ugye minden szívfájdalom nélkül vinnétek a hivatalos szervizbe, vagyis azon keresztül a gyártóhoz, mert őt nem érdekli ki vette meg, csak az hogy megvették, garanciát vállalt rá és a legtöbb esetben teljesíti is.
    Erre a jogszabály lehetőséget ad. Értsd már meg, hogy a javítás költsége nem a kiskert terheli! Őt az terheli, hogy megjavíttassa a cuccot. Ha a kisker halott, én meg beviszem a szervizbe, akkor a szerviz ugyanúgy megkapja a nagykertől a pénzt, mintha a kisker vitte volna be. Csak nem kérhetem vissza a pénzem, és nem biztos, hogy kicseréli nekem. Ez igaz akkor is, ha a kisker él és virul. Miért csorbítanám a jogaimat?

    Tehát a javítási láncolat tömören:

    1. Beviszem a kiskerbe, és tegyük fel javítást kérek.*
    2. Ő eljuttatja a szervizbe
    3. Szerviz megjavítja, vagy közli a kiskerrel, hogy nem javítható. A szerviz munkájának költségét a nagyker állja, az övét meg a gyártó, vagy bárki más keresztbe kasul, a szerződésüktől függ, engem nem érdekel.
    4. Megkapom a kiskertől a megjavított cuccot.

    vagy

    4. Kisker közli velem, hogy nem javítható.
    5. Hoz nekem újat

    vagy

    5. Visszakapom a teljes vételárat

    Tudom, hogy a nagyker gyakran szemétkedik a kiskerrel, de ez engem nem érdekel, tessenek összefogni és jó szerződést kötni.

    * azt a finomságot még nem is érintettük, hogy én döntöm el, hogy kijavítást vagy cserét kérek, és csak akkor tehet mást a kisker, ha az általam választott mód aránytalanul drágább a másikhoz képest.

Új hozzászólás Aktív témák