-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
Vagy Apollo, Falken, Sava, Barum, mint budget, de jó termékek.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
senior tag
válasz Motion_Blur #33150 üzenetére
Köszönöm szépen
-
TFSi
őstag
válasz MasterMark #33153 üzenetére
Felejtős, a Laufennel együtt. Teszteken a futottak még kategória.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Motion_Blur
félisten
válasz MasterMark #33155 üzenetére
Hány szezonra kellene?
4 éves gumi ha minta rendben van akkor is még talán 2 szezonra ha elég lesz és megkeményedik.
Én inkább az új Laufent venném. Gondolom nem pályaversenyzére kell.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
TFSi
őstag
válasz MasterMark #33155 üzenetére
Mennyi a keret és mekkora az abroncs mérete? Egyébként csatlakozom az előttem szólóhoz. Inkább egy új budget, mint egy több éves márkás.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MasterMark
titán
válasz Motion_Blur #33156 üzenetére
1 max 2, addigra spórolok PC6-ra.
TFSi: 215/45 R17, minél olcsóbban, de azért ködben ne csússzon.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
TFSi
őstag
válasz MasterMark #33159 üzenetére
Tudás és ársorrendben nagyjából ezek, amelyek ködben se nagyon csúsznak és az áruk is rendben van.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Lehidalok. Ez az oldal hozza az "Autó Navigator" (szigorúan így elválasztva) tesztjét. Csak én érzem, hogy ellentmondásos ez a teszt?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
CHIPman
nagyúr
Robogóra keresnék 120/90-10 tubeless gumit, leginkább egy darabot. Kinéztem a Mitast itt (a gyári minta is ilyen), ez éppen drágább, mint a kínai, és legalább valami neve van. Nem típusajánlást szeretnék, hanem forrást (ugyanis az árukereső nincs annyira elárasztva velük, mint autógumival), ahol esetleg ennél még olcsóbban van valami nem kínai darab. Ha nincs, akkor megveszem ezt.
[ Szerkesztve ]
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
MasterMark
titán
Köszi.
Vagyis jobb a Sava mint ez a Laufenn újonnan, és inkább a Sava mint ez a használt Dunlop?Switch Tax
-
TFSi
őstag
A legfrissebb és talán a leghitelesebb AutoBild tesztben 225/45 R17-es méretben 53 abroncs közül a Sava 9. lett, az Apollo a 8., a Falken pedig az 5. A Dunlop 13., a Laufenn S Fit EQ ebben a méretben a 44...
Szóval utóbbi kettő nem éri meg, még árban sem, minden valószínűség szerint.🙂
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #33164 üzenetére
Vállald be azt a Falkent, az ár/érték arányban nagyon jó.
#nincsbennetarcsi
-
Zotyatv
tag
Megvettem a Barum Bravuris 5HM-et. 2019.09-ik heti gyártmány.
A Barum Brillantis 2 5 évig bírta, aztán kemény lett. El nem sem kopott még.
A téli Michelin Alpin 2011. júniusi / hat szezon??/ gumikon megdöbbentem, hogy mennyire repedésnek indultak és szintén kemények lettek. Nem sokat futottak ezek sem. Nagyon bíztam a franciákban, de ez csalódás. Lehet sokat vártam.. Legközelebbi télim Nokian lesz, ha csak addig jobb ötletet nem kapok. -
MasterMark
titán
Az túl drága. Ennyiért már a Hankookot is megvettem volna, de ezt se akarom. Ilyen középkategóriásat nem akarok venni. Ennyinél már inkább kicsit több és PC6. De addig meg kellene valami olcsó.
TFSi: 215/45 R17-ről van szó, a Sava-t rosszul linkelted, de találtam belőle jót.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #33169 üzenetére
Akkor esteleg Matador-t néznék (a Continental almárkája), azzal van gyakorlati tapasztalat. Új korában jól tapad de gyorsan öregszik, ami neked nem szempont ha csak 2 szezont futnál vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Mennyire "illik" eltérni, pontosabban mi az a nyomáskülönbség pozitív irányban ami még nem okoz gondot?
A lényeg az, h a gyári 2,4 helyett én 2,7-re fújtam állandóan (ne kérdezzétek miért, valahogy ez kattant be) és a jobb oldala a kocsinak szarul kopik így búg az autó, ami igen kellemetlen.
Ennek okán több dolgot megcsináltattam, új lengéscsillapítókat kapott, voltam futómű állításon is, kerékagy csapágyak rendben vannak. Majd tegnap a szerelőmmel konzultálva említette azt, h az esetleges túlfújás okozhatja a bajt. Mivel az utak nagy része a szélein erősen amortizáltak, így az autó "pattoghat" ott, és ezzel magyarázható a rendellenes kopás. Az abroncsokban 15k lehet.Joe
-
sutszi
veterán
válasz simonjoe #33175 üzenetére
Nem szabad eltérni a gyári értéktől. A pattogás nem csak a kopás miatt érdekes, hanem ilyenkor túl sokáig nincs megfelelő tapadás...
Nálam például 2,2 mindkét tengelyre. De ha megpakolom a hátsót arra már 3,1 az ajánlás. Szóval nézd meg a gépkönyvet és aszerint fújd fel őket. Utána meg figyelgetni kellene a kopást...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
simonjoe
senior tag
válasz sutszi #33176 üzenetére
Köszi!!
..minden tankolásnál láttam, a szemem majd ki verte, ott a felirat a nyílás ajtaján. A szerelő kérdezte meg, h mennyire nyomom az abroncsokat, majd amikor mondtam, h 2,7 csak pislogott és azt mondta, h az sok. Én meg magamban okoskodtam, h jobban tudom, hisz az én autóm. Még jó, h nem pampogtam, mert égés lett volna. Lám neki volt igaza.[ Szerkesztve ]
Joe
-
K Norbi
addikt
Szegasztok!
Rádisz csavaron belül is több fajta létezik? [link]
R13 R14 -
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Ma beszéltem a Continental Helpdesk-es muksójával és meglepő dolgot mondott. A rendellenes kopás az én autótípusomnál ismert. Könnyű a hátulja, így azért kopik ilyen módon. Két megoldás létezik erre. Vagy teszek a csomagtartóba 100-150 kg-nyi terhet, vagy 7500-10000 km-enkét cserélem a gumikat, nem is akárhogy, keresztben. Ezen teljesen megdöbbentem. Azt mondta, h ma már ez nem okoz problémát nyugodtan cserélhetem így, sőt! Már ez egy bevett szokás.
Szerintetek??
Olvasgatok most ez után itt a neten, de elég megosztó a vélemény.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Kornel #33182 üzenetére
köszi!
Egy Passat CC, megtaláltam a javítási utasításában. Van kifejezetten erre vonatkozó utasítás abban.
Mondjuk az továbbra is kérdéses, h miként tudom megállapítani az abroncsról a kötött, vagy nem kötött forgásirányt. A télin van forgásirányt mutató piktogram, akkor az kötött forgásirányú, ez világos. De, a nyárin nincs erre utaló jelzés.Joe
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #33183 üzenetére
ha nem forgásirányos (rotation) típusú, akkor külső belsős, így outside feliratot keress rajta. forgásirányost nyilván nem lehet csak így forgatni, ott át kell szereltetni, de outside-ost szerelés nélkül is körbe lehet cserélgetni. egy a tré, hogy ehhez bak is kell, nem csak emelő, ha otthon akarod csinálni. emiatt inkább elmennék vele gumishoz, átdobják 10 perc alatt pici pénzért.
-
sutszi
veterán
Kicsit elbizonytalanodtam. Már jó pár hete kinéztem a Primacy 4-et 205/55 R16 méretben, mert jó gumit akarok. Igaz "csak" egy 1.6 benzin (105Le) de azt gondolom ha meg kell állni, akkor meg kell állni, és mindegy mekkora a motor. Ne ezen múljon, néhány méter fékút...mert azon a pár méteren sok minden sérülhet. DE, tegnap tesóm nagyon értetlenül nézett, mikor mondtam, hogy milyen gumit veszek. Mondván, hogy elég egy olcsóbb is... "Jó az... " Merthogy fölösleges ennyit rákölteni. Mivel éppen most festik újra az alu felniket még nem rendeltem meg a gumikat. De a gumidirektet néztem ki ahol 96 ezer lenne a 4 gumi, és még 12,5 ezer lenne, hogy kerékre, verdára kerüljön centírozással együtt. Hát ettől totál padlót fogott... Nekem meg kell a tudat, hogy rendben van alattam minden... Csak még nincs olyan régóta autó alattam, hogy teljesen biztos legyek a dolgomban...
Mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
amol
addikt
Sziasztok!
Korábban már érdeklődtem 4 évszakos témában, akkor a CC+ volt ajánlott az árkategóriájában lévők közül, meg úgy általában is. A probléma átmenetileg megoldódott de most újra előkerült, ráadásul sürgős így azt szeretném kérdezni hogy van-e bármi változás ebben. Találtam olyan teszteket ahol nem teljesített olyan jól de általában elől végzett.
Ugyanakkor arra lennék kíváncsi hogy mennyivel gyengébbek az olcsóbb márkák, gondolok itt elsősorban a Nexenre az ára és az ADAC teszt miatt. Az autó a fővárosban, sőt szinte ugyanabban a kerületben van használva 95%-ban, városi tempóban. Auris Hybrid kombi, 205/55 R16, évi kb. 15e km.
Ezek közül szeretnék választani, hacsak nincs jobb javaslatotok. Nem bánom ha nem fizetek olyan pluszért ami nem lesz kihasználva
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
amol
addikt
válasz rbalint88 #33193 üzenetére
Köszönöm a választ. Én is erősen gondolkozom rajta, és spórolnék 33 ezret.
Óbuda, mi is dombon lakunk és naponta járunk hegyre. Egyre kevesebb a hó de valóban még így is gondban szoktak lenni.
Melyek számítanak téliesebbnek?TFSi: Köszi, a kettő közül melyiket? Megéri az árkülönbség?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nekem Nexen van a Jazzen és CC+ az Scrosson. Óbudára dombra Nexen-t vennék. Most melegebb időben sem volt eddig gondom a Nexennel (múlt ősszel került fel).
Lehet hogy az Scrossra is nexen megy majd, a második télen már nem éreztem olyan jónak jégen a CC+-t. És annyival olcsóbb hogy az is belefér ha gyorsabban elhasználódik.
-
hardline
senior tag
Megérkeztek az abroncsok. Megfogadtam az ajánlást: Hankook K125 Ventus Prime 3 maradt. (Barum volt a terv)
Feltéve csak egy hét múlva lesznek, mert a felniket még le kell festenem.
Köszönöm a segítséget! Bízom benne, hogy jól döntöttem. -
Lackki
senior tag
válasz hardline #33199 üzenetére
nekem is tegnap végre összeállt a szett... K125 dettó. Felnimre 5 hetet kell várni a felújítással, de megérte mert gyönyörűen megcsinálták
így most már nyárin gurulok végre, egyenesen a futómű állításra (persze hogy most jön a lehülés)[ Szerkesztve ]
Privátot hamarabb észreveszem
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest