-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz yodamester10 #57857 üzenetére
Amúgy mi motivált ebben? A 225/40r18 egy kimondottan jó árú méret, nagy választékkal. A +1 centi szélesség nem adna szignifikáns tapadás előnyt.
-
veterán
válasz FerNandor #58432 üzenetére
A kálváriádhoz érintőlegesen kapcsolódik csak: pár éve vettem egy autót Nexen gumival, azt egy idő után nem lehetett normálisan kiegyensúlyozni, mindig rázott valamennyire. Egymás után 3x próbáltuk, 2 különböző helyen.
A kapcsolódási pont, hogy a Sava és a Nexen is budget márka. -
veterán
válasz Vincsaba #58672 üzenetére
Szia!
Nekem ez van 225/40R18-ban, 3 szezont mentem vele eddig, még egy utolsó maradt benne szűken. (Egy újszerű, egy szezonos gyári szerelésű szett részeként vettem, kb. a felnik árában.)
- Eleinte hangos volt, pár ezer km alatt bekopott, elcsendesedett.
- Gyorsan kopik, max. 35 ezer km-t tudhat.
- Szárazon, vizes úton nagyon jó, sportos kezelhetőségű téli gumi, nem nyeklik-nyaklik kanyarokban. Szeretem.
- Kiemelkedően nagy a peremvédő. (Jó pont.)
- Nem emlékszem, volt-e havas tapasztalatom vele az elmúlt 3 évben, ha volt, akkor OK, egy meredek és csúszós aszfaltos utcában lakom, egyszer sem kellett az utca aljában hagyni az autót.
- Pont ma délután ellenőriztem, még puha a mintázata, kb. 5 mm maradt.[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Zsombe #58769 üzenetére
Ez eredeti japó gyártmányú Potenza S001, 7 éves létére még nincs sz@rrá repedezve*, inkább csak úgy közepesen fáradt. Nyáron, 25 fok környékén már egész jól tapad, 20 C alatt viszont csúszkál (15 C környékén, vizes felületen ijesztő módon).
*A Golfról eladtam a hazai gyártású Turanza T005-t , 2 évesen már megjelentek a finom repedések.
Korábban olvastam itt, hogy a kínai gyártású Hankook abroncsok talán később öregszenek, mint a magyarok. Valami EU-sösszeesküvésreszabályozásra gyanakszom az adalékanyagokat illetően. -
veterán
válasz Dare2Live #58783 üzenetére
Nekem az Európában nem létező 3 évszakos* UHP kategória kellene a Mazdára, télen nem lesz használva.
* Ez lenne az "all season", míg az itt ismert 4S az "all weather", előbbiből kéne egy UHP.
Sokat agyalok: legyen (közel) All Season; legyen távol-keleti gyártmány a kevésbé környezetkímélő gyártástechnológia miatt; kell a peremvédő; ne legyen teljesen hurka, de atom-tapadás sem kell... és eljutok a Toyo Proxes R30-hoz [link] amit egyszer már használtam 1,5 hónapig, akkor nem igazán tetszett, de így utólag elég jó kompromisszumnak tűnik, kb. hozza az elvártakat.
(Aztán lehet, hogy holnap másként gondolom. 🤗) -
veterán
válasz krypton #58803 üzenetére
Hatalmas mázlid van, engedélyezett a 205/55R16. Ha biztosra akarsz menni, vegyél XL-est belőle, a nyári legyen V-s (nem tudom milyen motorral szerelt, nagyon esetleg a H is jó lesz, de ha tudod, milyennel szerelték gyárilag, akkor ez egyértelmű lesz).
Téli is XL, sebességindex minimum T. -
veterán
válasz krypton #58870 üzenetére
1. A H-t már megdumáltuk, mások is hasonlóképpen gondolták itt. [pipa]
2. Téliben lehet egy kategóriával gyengébb, azaz T-s, ez is ki lett vesézve. [pipa]
3. Súlyindex. Itt nem akarunk dűlőre jutni.
szvsz:
- minimális az árkülönbség - ha van egyáltalán - a sima (91) és az XL (94) között;
- ha gyárilag 93-assal jött, én nem javaslom senkinek, hogy 91-est tegyen rá (magamnak 99%, hogy min. 93-ast tennék rá);
- ha a kocsmában kérdeznél meg, lehet, azt mondanám, hogy oké, jó lesz a 91-es is, mert a gyártók biztosan túlbiztosítanak valamennyire;
- nem hiszem, hogy érezhetően jobban ráz egy per-55-ös gumi ha XL-es, mint a sima kivitel;
- a Ford Petrányi alkatrészese a legolcsóbb összeállításra ment rá;
- A wheel-size.com pedig nem csalhatatlan (nem mintha én akkora ész lennék).Szerk. Tartom, hogy nagy mákod van amiért mehet rá a konfekcióméret 205/55R16, úgy hogy ne garaskodj!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Khaosz55 #58940 üzenetére
Olyan 5-8 évvel ezelőtt kértem technikai segítséget a Michelin oldalán, egy hozzáértő mérnök hívott fel, abszolút segítőkész volt. 5*
Peremvédő és peremvédő közt is van méretbeli különbség. Az eddigi legnagyobb amit használtam a Pirelli Sottozero 3-on van. Én se ma kezdtem vezetni és igyekszem vigyázni a felnire, mégis többször csesztem már össze felnit (pl. szűk utcák szűk kereszteződése, ahol időnként tolatva kell elengedni a másikat), idén márciusban a fenti Pirellivel szerelt felnit is meghúztam egy tolatás alkalmával, nem láttam a kiemelt szegély sarkát. :/
A Michelin peremvédője inkább kicsi, a Bridgestone-é közepes a megfigyelésem szerint. -
veterán
válasz tibbike01 #58977 üzenetére
Egy V-mintás jellemzően hangosabb a klasszikus kialakításúnál, továbbá hajlamos a futással zajosodni, plusz fűrészfogas kopás is előfordulhat.
Cserébe jobb a vízkiszorítása.Rogyásig szokott lenni a jófogás patika gyári Skoda felnikkel (amikor VW-re keresek mindig egy jóképű Skoda felni jön szembe). Elképzelhető, hogy most kevesebb van, mert ilyentájt ébrednek rá az emberek, hogy azonnal kell.
-
veterán
válasz tibbike01 #59003 üzenetére
A tesztek alapján és a gyakorlatban is jellemzően a Michelin gumik a legtartósabbak* egy-egy adott kategóriában. (Nem tudom hova tenni a barátod megállapítását.)
Az tény, hogy manapság a kor hamarabb meglátszik a Michelineken is, de ez kb. általános.*legkevésbé kopnak
-
veterán
válasz tibbike01 #59034 üzenetére
A nekem kellő méretben (225/40R18) határozottan olcsóbb a 4S, mint a téli.
2 szett felnivel nem kell gumishoz rohangálni és fizetni a cseréért, tárolni persze muszáj valahol. Most "csak" 3 szett komplett kerekem van hozzá, tavasszal egy rövid ideig 5 szettet kerülgettem - oké 1 az autón volt.(Ha megtartom jövőre is az autót, akkor télire VR Quatrac Pro-t kap, momentán 36-37 e./db. És ha meg nem változtatom addig az elképzelésemet.
Nyárra nyári, ne nyúljon kánikulában -> ez fix gondolat a Golf esetén. A Volvon kenődött kanyarban, 30 fok felett.) -
-
veterán
E400, az 3.0 benzinturbó?
Itt délután szintén a Potenza S001 volt üzemben MX-5-ön (könnyű hátsó, diffizár), 7 éves gumik:
- 15 fokban a Villányi úton elrúgtam, 2-esben 6000-ig szöget zárt be az egyenessel (vicces, tetszett);
- hazafelé 12-13 fok, a feleségem hiányolta, miért nem csúszott be a segge a szokásos kanyarba (mert nem akartam reszkírozni, hogy lekoccolom a parkoló autókat);
- fel a meredek "fehér aszfaltos" utcában normál gázon végig dolgozott a kipörgésgátló.Ez így 7 évesen már csak ~20 fok felett tapad, tavaszig csak szép időben veszem elő.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bazsimano #59143 üzenetére
Szia!
Adtam el postázva, én nem akartam postázni, a vevő ragaszkodott hozzá, ezért ő intézte a GLS-sel. Ráadásul ezek komplett 18-as kerekek voltak. Elvileg 2 csomag - de ő biztonsági okokból, túl ne lépje a csomag a 40 kg-ot - 4 csomagként kérte.
Nagy meló becsomagolni:
- kartonlap kivágva a színére,
- zsugorfólia, vagy inkább csomagoló fólia a végén, ezt a Baumaxban vettem.
[kép]Ha van megfelelő méretű dobozod, inkább abba tedd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPad topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- EAFC 24
- Milyen széket vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest