-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #16548 üzenetére
Nagyjából ismerve az Audi felni- és kiegészítőárakat, a 2.8 milliót én is sokallom, de az 1.15 sem kevés. Mondjuk ebből eleve majd 400 a 4 darab 285/35 R22-es (vagy esetleg 285/40 R21-es) gumi, ami a mostani Q7 gyári felnikínálatának nagy részében szükséges.
Azt viszont elhiszem, hogy németből olcsóbb, nekem is oda vezetett az utam a nézelődés során.
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz focvis #16587 üzenetére
Ha nem ereszt akkor csak feleslegesen leszedetted a gumit. Majd ha ereszt akkor van értelme foglalkozni vele. De nyilván akkor nem árt időnként a nyomásra nézni aztán lehet majd ha csak a verdán lesz újra akkor derülne ki.
Képet nézve épp határon lehet de mivel nem hegyes lehet csak púposodott belül.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #16653 üzenetére
Mikor járod le? Hány szezont kéne még kifutnia?
Ha kevés km van a gumikban én simán cserélném a sérült tengelyen lévő gumi(ka)t.
Anno mikor padkázás miatt kihasadt az egyik gumim én csak a sérültet cseréltem de összesen 5k volt a gumikban (tehát most a BE-ben 5k km-el kevesebb van (Yokohama Aspec)).TaaT: Én sem de nem is mennék vele legális pályatempó felett. Már pedig ettől nem sok nagyobb bünti vagy egy Golf R vezetőülésében ücsörögve...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #16653 üzenetére
Amit láttam, az kukac után eresztett, olyan rosszul javították spórolás alatt az érintetlenül hagyást értem (rövidíteni akartam mobilról, nem az anyagi részét nézve), ha az adott kerék a hátsó tengelyen van, úgy egy esetleges defekt is jóval kisebb gondot tud csak okozni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #16669 üzenetére
Elvittem ma megmutatni a nyári kerekemet egy zalaegerszegi gumisnak; neki hiszek, már 30 éve is gumis volt.
(egy 13-14 mm-es önmetsző csavart szedtem ki /40-es, UHP abroncsból)Először egy fiatalabb srác nézett rá, azt mondta, ha nem ereszt, akkor jó lesz.... de aztán jött a főnök.
Nézegette: nem ereszt, nincs látható szálszakadás, de szar helyen ment be a csavar, közel a futófelûlet széléhez, nem lehet kifúrni, hogy gombát vagy kukacot tegyenek bele. Ha elérte a fémvázat, az elkezd így korrodálni, de feltehetően a TPMS időben jelezni fog; azonban kétkilónál még érhet meglepetés :/
Azt mondta, a legbiztosabb, ha a hét elején szétszerelik és megnézik belülről, hogy mi a helyzet (pukli, stb,), így ott hagytam.
Van külön kerékszerelő gépe a peres gumikhoz, nem karcol, stb. Van fekete ragasztott súlya is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #16827 üzenetére
Ha rendes a gumis akkor nem enged útnak bizonytalan gumival. Már csak azért sem, mert ha 180-nál eldurran a szerinte jó gumi akkor őt veszik elő a gyászoló hozzátartozóid (bocs ha kissé radikális a fogalmazás de én azért még szeretnélek látni 10 év múlva is a topiktalikon).
A opció: Nem vagyok híve a felemás guminak (tudom, tengelyenként engedélyezett) de azért nem egy 1000-es Sfittel kavarsz a piacra meg haza. Nekem PC5 volt (205/55 R16) a hőn utált Skodán is (1.8 TSI) meg most Kormin is (215/55 R16) nagyon jól tapad de marha gyorsan kopik, ha használod. 2 szezon után a harmadikban nem volt már hajlandó feltenni a gumis (joggal). Conti SC5 elég jó, Bögrének az van az IS250-en, mentünk mért köröket egymás ellen/mellett/után Tökölön, szárazon vert csúnyán de vizes pályán már nem villantott nagyot. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ez nem a gumi hibája. Vízen azért ne várjunk egy durván orrnehéz RWD-s autótól szélesebb pacskeron egy nagyságrendekkel könnyebb, keskenyebb gumis és jobb súlyeloszlású AWD-s időt. S1 xp-m nuku.
B opció: Nem erőltetném, bár a nyitott difidnek nem árt de a tapadás különbség miatt kerülhetsz mókás helyzetbe miatta (bár a fékerőelosztó meg az eds mellett jól védve lennél csak a fékbetét kopna el gyorsabban). Ha csak 5k km különbség lenne akkor vállalnám de neked sztem ettől több van/lenne a 2 oldali gumiban.
C opció: Drága de az lenne a legjobb megoldás. Akinek majomra telik teljen banánra is...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nesa
veterán
válasz focvis #16832 üzenetére
H tarifa + Levegő-víz hőszivattyú ha a jelenlegi fűtésed még használni akarod, ha nem akkor levegő -levegő a gázt el kell felejteni, és ezt a legkomolyabban mondom.
Ez a jövő én már a harmadik szezont nyomom vele, patent!
[ Szerkesztve ]
-
-
lenko
aktív tag
-
veterán
válasz focvis #16832 üzenetére
Megjött a verdikt a gumistól:
- nem púpos belülről,
- de fémszálig ment a csavar, a fémszál korrodálni fog a bejutó víztől - > autópályás csapatás nem ajánlott.2 opció van; nincs autópályás veretés; vagy csere.
A hibás gumi párja 5,5 mm-es. Kérdés FB gumis topikokban jártas kollégákhoz: mennyiért lehet FB-n eladni párban? 225/40r18 Bridgestone Potenza S001; 1,5 éves, 5,5 mm. Az egyik nem alkalmas nagy (160+) tempóra.
Aztán az is lehet, hogy veszek 1 db azonos Bridgestone-t, a hibás megmarad vésztartaléknak.
@lenko (16870): ma beszerelték a javított hőcserélőt, további 20 k, összesen 60 k (+ üveg pálinka + ~ 80 km autózás). Gázszerelőt nem szeretnék látni egy darabig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #17180 üzenetére
Jól van, értem én, hogy ez is gyári méret a verdára, de akkor hogy a répában lehet, hogy a 185/70-nek pontosabb váltómérete a 205/50, mint a 205/55, mégis ezzel szerelték? A kettő kerülete közötti különbség nem elhanyagolható.
Ha ez alapján nézed, egyértelműen a /50 a nyerő:
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz focvis #17189 üzenetére
ilyesmiket én nyárival sem tapasztalok... biztos kevés nálam a power
múltkor az RS oktávia elől az itt következő balosban toltam meg neki, 2-esben, padló...
KATT
pár centit megindult a feneke, de semmi egetrengető.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
stickermajom
addikt
válasz focvis #17212 üzenetére
Köszi, legalabb van fogalmam az egészről. Lehet, hogy erre a szezonra hagyom még. Többinek nincs nagy baja, de akkor már inkább az összeset fújatnám újra.
Szerk.: Ez a lefújósdi is megérhet egy próbát, hátha. Bár így is csak közelről feltűnő szerencsére.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz focvis #17218 üzenetére
belinkelem, nem titok ha elfogyasztja a fórum elfogyasztja de még találtam egy lehetőséget, de az is kérdéses számomra.
böngészgettem még egy két oldalt és figyelmes lettem arra, hogy conti premiumcontact 2 2db 205/55r16 20k és ebből az 5ös sorozatra is 2db árra (ha jól értem, de írtam nekik) 32k írtak, de az 215 széles. Namármost 2 kérdés is felmerült (hát ha ti is tudtok ötletelni): feltehető-e pl. első tengelyre a 215 széles prct5 hátra pedig a 205széles prct2? tudom 1 kemény centi a különbség, de azért megkérdezem, továbbá józan paraszti ésszel gondolkodva a prct2 nem mai játékos típusát illetően, lehet ez friss dotos gumi? (mondjuk erre is rákérdeztem, de ide is beteszem a kérdést)
szóval nagy a dilemma, jövőre váltanom kell mindenképp mert megöregedtek a gumik.... és szerintem az a kumho új gumi a (tuti kamu 45k-s leárazott áráról) 10k darabárával, de hát ott van, akciós aztán kész.
Szóval vagy-vagy (de hozzáteszem Morris is ugye váltani szeretne r17ről, mert nem tettszik neki a komfort és ugye ő is passatozik )
mert ha a contik feltehetőek a szélességbeli különbségtől eltekintve és a 2es szériás lehet friss dotos akkor 60k alatt megáll az egész mutatvány.
szóval nem tudom
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz focvis #17225 üzenetére
joamilestoné: egyelőre senki nem mondta, hogy rosszabb vagy öregebb stb. nem tudom miből gondoltad, egyelőre az is kérdés számomra, hogy jobb-e vagy kb. ugyan azt tudja az 5 ös sorozat, mint a 2-es?
Focvis: mi történik kb. ettől az 1cm eltéréstől? nem úgy viselkedik a két abroncs megcsúszáskor stb? mert akkora nagy eltérésekre én személy szerint nem tudok gondolni, mintha mit tudom én milyen gumikat tennék fel első és hátsó tengelyre.
Megvárom én a tavaszt azon ne múljék ha marad az r16 akkor azt még el is kell vinnem felújíttatni, mert nincsenek valami tökéletes állapotban sajnos.
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
SaNyEe
aktív tag
válasz focvis #17265 üzenetére
Koszonom,
Arukeresot mar hasznaltam, pont emiatt kerdeztem a Taurusra ra, mert arban hihetetlen.
AutonVigator tesztjein sem szerepelt a szaraz/nedves teszten rosszul, de megis csak epp megfelelo minositest kapott, szoval valoszinu a kopasa nem jo, vagy nagyobb lessz az auto ugemanyagfogyasztasa, es/vagy zajos stb.Akkor huzom a listarol.
-- end of transmission --
-
sandró60
addikt
válasz focvis #17275 üzenetére
Köszönöm mindenkinek aki ajánlott abroncsokat.
Úgy vagyok vele,hogy most adok ki egy kicsivel több pénzt,de az legalább addig tartson ameddig a mostani Continentál nyári gumim ami az ajánlott szavatosság határán van(10 év).Én télen nem autóztam ezalatt a 10-év alatt.Most azért veszek négyévszakossat,hogy legalább néha eltudjak menni télen is-no nem országjárásra
#molnarpeter-az első beírásomnál egy linket tettem ki amiben a legjobbak között van a Michelin CrossClimate[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #17422 üzenetére
Rendben. No és a két Dunlop között melyik a jobb választás? A szívem a SportMax felé húz, mert csak egy ezressel drágább a BlueResponse-nál.
Extra igény nincs, de nem lenne rossz, ha halk lenne és bírná a kátyúkat, mert bár eléggé körültekintő vagyok, ezeken az aknákkal gazdagon díszített utakon azért megesik, hogy későn reagálok. Amúgy nem vezetek gyorsan, csak 1 évben kétszer, akkor viszont szerpentinen küldöm, és imádok az utolsó pillanatban fékezni!
-
veterán
válasz focvis #17431 üzenetére
Igen, én voltam, akkor is megállapítottuk, hogy EZ a tökéletes váltóméret az egyébként 185/70 R14-en átvett autóra, de a kézikönyv szerint 205/55 R16-tal szerelték gyárilag. Nekem bejött ez a méret, ezért keresem ezt. Picivel alacsonyabb is így az autó, szerintem jobban mutat, de ez szubjektív, természetesen. Anyagilag meg nettó szopó, de egyszer élünk, azért van 20 éves autóm, hogy a karbantartásán ne kelljen fillért b@szni!
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #17470 üzenetére
vagy rosszabb vagy jobb, ahogy épp sikerül nekem 225/40R18-ban volt KU39, mocsok mód tapadt.
KH17 meg egy ótvar retek, az még annyira se tapad, hogy semennyire. de lehet csak a GAstra volt ennyire fos futóművileg... (185/65r15 amúgy, szomszédasszony ugyanebben a méretben A Mercin nem panaszkodik rá...)
de az Ecowing ES01-en se sikerült megfelelően abszolválni a kanyart, pedig akkor nem is száguldoztam, mert céges, eladó autóval voltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Milyen TV-t vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motoros topic
- Politika
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Windows 10
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest