-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
-
-
blakey
titán
válasz
OPiiPO
#55311
üzenetére
Vagy ha az autósok jobban odafigyelnének a saját autójukra és ebben az esetben a gumik állapotára, kétélű dolog, mert pl. ha én jó gumikkal és megfelelő állapotú autóval közlekedek, akkor bárki ellenőrizhet, minden rendben lesz, de aki alapból belesz@rik, annak semmit sem fog jelenteni, ha most megbüntetik, vagy elveszik a jogosítványát, 2 hét múlva másik autóval, még sz@rabb gumikkal és jogosítvány nélkül útra kel. Szóval ha mindenki tudatosabb és "igényesebb" lenne, akkor tizedannyi baleset és probléma lenne.
-
blakey
titán
válasz
Palesztin994
#53079
üzenetére
Casconak van értelme, kerékőrnek nem sok, felesleges pénzkidobás. Amit el akarnak lopni, azt úgyis elviszik, cserébe sok szívással, szívatással járhat.
-
blakey
titán
válasz
forceberg
#52586
üzenetére
A Nexen az új Hankook? - nem tudom, nem volt Hankook-om. Igyekszem úgy választani, hogy jó legyen de még ne legyen drága, nem a legalsó polcról választok és megpróbálok minél több információt összeszedni róla. Nexenről jókat írtak, így bevállaltam, a mintázat alapján nem kéne, hogy csendesebb legyen az előzőhöz képest, de mégis az, tapadásban sem érzek visszalépést.
#52587 No.01
Nézd a jó oldalát, nem Linglongot választott és szerintem annál azért jobb, mint a 20M+ autó/5000Ft tankolás esete, ez legalább 10-15e.
-
blakey
titán
válasz
Retekegér
#52535
üzenetére
Quatrac5-ket váltott a Nexen N'Blue (215/55R17). Félve váltottam, de hittem az itt olvasottaknak és fórumtársaknak, bevállaltam és nem bántam meg, csendesebb, mint a Quatrac5-ök, és egyelőre jobban tűnnek, így 1,5 hónap és néhány 100 km után, szerintem jó választás volt.
-
blakey
titán
válasz
yodamester10
#52467
üzenetére
Vágányon fog közlekedni?
Azért a gumikat ne felejtsétek feltetetni.
-
blakey
titán
válasz
szabonagyur
#52078
üzenetére
Ezt a kérdést nem értem, minden autómra addig fizetem amíg nálam van, volt amelyiknél a 3 év alatt megtérült, volt 3 szélvédő cserém, Casco nélkül elég komoly összeg lett volna, az évi 60e-t szerintem megéri, legalábbis nekem.
-
blakey
titán
válasz
Saskakas18
#51937
üzenetére
Vredestein, Kleber és Nexen elég gyakori itt a topikban is, nekem Quatrac 5 és most Nexen van, mindkettő jó, talán a Nexen mindenképp csendesebb és lehet, hogy összeségében jobb lesz, de még csak párszáz km van benne, még nem ismerem minden tulajdonságát.
-
blakey
titán
válasz
Tothgera30
#51932
üzenetére
A "kisebb" gumisok rendszeresen ellenzik a 4 évszakos dolgot, nyilván üzleti okokból, de szerencsére vannak olyan helyek, ahol semmi kifogásuk nincs a 4 évszakos ellen. Előző garnitúrát 2017 szeptemberében tetettem fel, azóta a mostani cseréig gumis nem látott, viszont a csere miatt megint hagytam náluk egy "valag pénzt", szóval az üzlet nem romlik csak átalakul. A 4 évszakos egy elfogadott dolog és tapasztalatom szerint nem extrán rossz, nem olyan minőséget képvisel, ami miatt nyáron vagy télen használhatatlan lenne, eléggé kiegyensúlyozott a dolog, eddig mindkét garnitúrám inkább téliesebb volt. a másik, amit nem szeretnek egyes gumisok az az, amikor megkérem, hogy vigyázzanak a felnikre, ők olyat nem tudnak, nem tudnak úgy dolgozni, hogy ne sérüljön meg a felni, stb.
-
blakey
titán
Miért akarsz vitatkozni? A 4-5 év saját tapasztalat, 4,5 év után cseréltem, semmi olyat nem írtam, amivel vitatkozni kéne. Sok mindentől függ, de ez mindennel így van, legyen az egy telefon, TV, autó, bármi, még itt a fórumon is különbözőek a szövegértési képességek, akkor mitől lenne más egy 4 évszakos gumi használata? Szerintem 4-5 év a maximum, ami jól működhet, nálam 4,5 év volt, másnál kevesebb, de van, akinél több, szóval változó.
-
blakey
titán
válasz
Saskakas18
#51925
üzenetére
3 hete vettem a második garnitúra4 évszakost, másban nem is gondolkodok, csendes, megfelelően viselkedik az úton. Nem versenyzéshez valók, normál használat mellett, évi 10-12 ezer km futásteljesítményig 4-5 évig van egy használható gumid, utána újakat veszel.
-
blakey
titán
válasz
Firstaye
#51607
üzenetére
Nagyon kíváncsi leszek, most cseréltem a Quatrac5-ket Nexen N-Blue 4S-re, a csere napján 20 fok volt és nálam jól viselkedett (215/55 R17), nyilván még levés az infó, aznap 20km-t tettem bele, csendes volt, nem éreztem problémát. De itt a topikban is olvasni pozitív és "inkább" negatív véleményeket is, de miről nem? Sava/Debica nálam szóba sem jött, a Nexen is necces volt, de bevállaltam, úh. meglátjuk mire lesz képes.
-
blakey
titán
válasz
blakey
#51513
üzenetére
Fent vannak, 2db/DOT4521, 2db/DOT4721
Eddig csendesebbek a Quatrac 5-höz képest, amik még nem voltak kemények, de a repedezés már eléggé feltűnő volt (sajnos) mind a 4 gumin. Az úthibákra kevésbé érzékenyek, egyelőre 20km van bennük, szóval még elég kevés az információ. A fogyasztásra is kíváncsi leszek, szerintem nem lesz velük gond.
-
blakey
titán
válasz
tboldi
#51542
üzenetére
elkunyerálom anyumtól az Ypsilont, - De csak a virág miatt.

-
blakey
titán
-
blakey
titán
Eljött az ideje, hogy lecseréljem a 4,5 éves Quatrac 5-ket.
Kinéztem 3 különböző árú abroncsot, egyiknek előnye, hogy olcsó, másiknak, hogy talán a legjobb, a harmadik csak úgy

Tehát, Goodyear Vector 4 Season, Kléber Quadraxer 2 és Nexen N-Blue 4S, simán választanám az utóbbit, mert azért jóval olcsóbban jönnék ki, feltételezve, hogy nem túl problémás abroncs, mert mint mindig, van, aki szereti ás van, aki nem, de nem mindegy, hogy 220e-t fizetek vagy 160e-t.
Ki melyiket választaná és miért?
Illetve én melyiket válasszam, a gumi hamarabb öregszik meg, minthogy elkopna, tehát 5000km/év. -
blakey
titán
válasz
Kornel
#48796
üzenetére
Akkor nézd meg az enyémet, arról is van kép. Sz@r széria vagy "kitudjamilyenhasználatmellett" bármi megtörténhet. A probléma, amit utána fejtegettünk, kiderült, hogy csak az egyik ennyire sz@r, de a többi sem olyan jó, stb. Én kételkedve nézem azt a képet mivel nekem is olyanom van, annyi idős és messze nem úgy néz ki, pedig úgy használom, mint bármelyik gumit, autópálya, autóút, stb, nincs kímélve csak odafigyelve, egyik gumimat sem padkázom le, így ezt sem, nem kézifékes indulásokat alkalmazok, nem pörgetem a gumikat, nem nyomok satuféket, stb.
-
blakey
titán
válasz
kenguru99
#48762
üzenetére
Nem azzal van gond, hogy lefotózod és közzé teszed, hanem azzal, hogy nem írsz mellé 1-2 kiegészítő megjegyzést, mert nélküle:
1. rossz következtetéseket vonnak le a felhasználók
2. felesleges "fröcsögéseket" generál
3. esetleg mindenki téged támadna, amihez lehet, hogy semmi közöd.
Hasonló korú Q5-jeim messze nem néznek ki olyan rosszul, tehát az általad betett kepékkel valami nem kerek, mármint az abroncsok "életútja" elég érdekes lehet. -
blakey
titán
válasz
kenguru99
#48759
üzenetére
A kopás, futómű és nem rendeltetésszerű használatból adódhat, vannak ott érdekes kopások. A repedezés több ok miatt is keletkezhetett, de csakis egy vizsgálat tudná megállapítani, hogy valójában mi a gond.
Mindenféle bántás nélkül, mi a t…kömért kell 50 hsz-nek lemennie, hogy egyrészt kiderüljön, hogy csak 1 gumival van gond, de a többi sem 100-as, nem is a tiéd, stb. Ezt egy hsz-ben leírva szépen eloszlathattad volna a felesleges találgatásokat, a cinikus megjegyzéseket, stb. Én csak akkor reagáltam egy hsz-re amikor már egyből jött " na látod, sokan ajánlották és ugrottak is rá", már csak a "lúzerek" szó hiányzott. Azért ez így nem korrekt. -
blakey
titán
Én csak arra a hsz-re reagáltam, hogy nehogy megint elkezdjünk ekézni valamit, ami valójában más okok miatt olyan amilyen.
Mert vannak érdekes hsz-ek amik olvasása után az jön le egyesekben, hogy az ajánlások félre vezették a népet, stb. Mondjuk már az elején nem ártott volna "tisztábban" feltenni a képet és egy aláírással ellátni miszerint az egyik ilyen, stb, stb. -
blakey
titán
Enyém nem ilyen és szintén 4 évesek, nem akarok semmibe se belemenni, hogy azok a gumik miért olyanok amilyenek, de vannak sejtéseim.
A Quatrac 5 nem olyan rossz.
4 éves Quatrac5:

Sajnos most hirtelen ez volt a legfrissebb képem és pont mosás után, de ha lesz időm akkor csinálok egy közelebbit, szerintem ebből is látszik, hogy nem olyan vészes a dolog. -
blakey
titán
Tegnap is "zártad".

Amikor írtad, hogy te a téli/nyári szett híve vagy akkor még úgy tűnt, hogy oké a dolog, de miután kiderült, hogy téli gumival nyomod nyáron is akkor megváltozott a kép. Nekem van tapasztalatom, voltam tesztpályán kipróbálni, hogy miként viselkedik nyári körülmények között a téli és téli körülmények között a nyári, annyit írok, hogy inkább maradj a téli/nyári verziónál ha már a 4 évszakost nem preferálod. Egyébként neked van tapasztalatod a prémium 4 évszakosokkal?
Azért eléggé komolyan veszélyezteted önmagad és mások életét ezzel a "nyáron is téli gumival járok" dolgot. Ahogy mások is télen a nyári gumival. -
blakey
titán
Alapvetően 2 féle jó megoldás létezik az autózást illetően, téli/nyári vagy 4 évszakos, ami minden kritériumnak megfelel, minden más a másik és önmagam veszélyeztetése kategória, tehát te nyáron a téli gumival felszerelt autóval ugyanúgy veszélyezteted önmagad és mások életét, mint télen a nyári gumival, nem csak a jég veszélyes.
-
blakey
titán
válasz
maglew
#48265
üzenetére
Én a másik tábort képviselem, 4 éve vettem először 4 évszakost, előtte 17 évig téli/nyári abroncsokat használtam. Most úgy vagyok vele, hogy kár, hogy nem hamarabb léptem meg, az elmúlt 4 évben évi 16-20e ft-ot spóroltam (de nem ez a lényeg) csak a gumicserén, + az időt, amit azzal töltöttem volna, mert ugye csak munkaidőben dolgozik a gumis.
. Egy jó 4 évszakos bőven elégséges, nekem soha, semmi bajom nem volt +40°C-ban és -20°C-ban sem, tökéletesen vizsgázott a gumi (Quatrac5), egyáltalán nem foglalkoztam azzal, hogy nem az adott évszaknak megfelelő gumi van fent, tette a dolgát. Következő gumim is 4 évszakos lesz. Egyáltalán nem látom értelmét a külön szettnek, csak akkor, ha valamilyen nagyon speckó autón és speckó felhasználási területen használod, normál körülmények között, mo-i éghajlaton, de még északon is, elég a 4 évszakos. -
blakey
titán
válasz
sepsi0
#48177
üzenetére
Mivel semmit nem változtattam a vezetési stílusomon azért, mert 4 évszakosom van így látom, hogy elenyésző a különbség, de inkább ua. a fogyasztásom. Pontosan ua. az intervallumban mozog, semmi kirívót nem látok, 0,1-0,2l-el nem foglalkozom, az a környezettől, a vezetési stílusból is adódhat. Utóbbi fogyasztásom 6,6l, ez 2 tízeddel marad el a 6,4l-től ami az eddigi legjobb átlagfogyasztásom volt és azt is 4 évszakossal értem el.

-
blakey
titán
Attól függ milyen nyomáson használod, 4 éve van négyévszakos gumim, kezdetektől fogva (szalonból kijövet) vezetem a fogyasztást és nem tapasztalok semmilyen extra nagy különbséget, 1l már annak számítana, ugyanúgy tartom a 6,4 és 7,4l/100km fogyasztást télen-nyáron. Mindenféle beírások miatt az emberek kétségbe vonnak dolgokat, főleg a szkeptikusok ilyenkor mantrázzák a téli/nyári szettet. Bátran ajánlom a négyévszakos gumikat, persze a jó minőségűeket.
-
blakey
titán
válasz
belaazallat
#48151
üzenetére
Nem tudom, 11e körül megvan a kis Xiaomi kompresszor, ami jó, 20e körül meg van elfogadható, elektromos hálózatról működő táska-kompresszor, a Lidl-ben is szokott lenni. Én nem biztos, hogy ezért adnék 16e-t.
-
blakey
titán
válasz
d.tiborz
#48052
üzenetére
Majd egyszer ellenőrzöm a hitelesített mérőmmel, de pontosnak tűnik a Xiaomi akkus kompresszor. A kutakon lévők esetében meg ember legyen a talpán, aki mind a négy kereket hajszálpontosan ugyanarra az értékre fújja,
digitális esetében meg automatikusan a beállított értékre fújja és ha eléri akkor megáll. -
blakey
titán
válasz
MC Pite
#47464
üzenetére
A gumiknál fontos a méret is, amit te tapasztalsz egy bizonyos méretben az nem jelenti azt, hogy ua. a gumi másik méretben is ugyanazt nyújtja. Ezt jól lehet látni a teszteken. Pl. én a Quatrac 5-t (215/55 R17) nem hallottam csikorogni az elmúlt 3,5 évben. Amikor leírod, hogy ez sz@r az meg qrva jó akkor tedd hozzá a méretet is.
-
blakey
titán
válasz
Lootolok
#43661
üzenetére
Mindegyiknek megvan az előnye. Évente nem kell cserélni tengelyek között a kerekeket de ha a futásteljesítmény indokolja akkor igen, Én a 3 év alatt nem cseréltem meg a hátsó és az első kerekeket, gumis átnézi és megmondja ha szükséges. Jövőre lehet, hogy le is cserélem a gumikat, nekem ez eddig évi 17e Ft-ot spórolt meg illetve 1 kerékszettet. Ha mondjuk 2 év múlva cserélem a 4 évszakosokat akkor az 5x17e Ft megtakarítás és abból megvan a következő friss, ropogós 4 évszakosok árának a 60%-a, tehát és pl. pozitívan jövök ki 4 évszakos használatával. Nekem a menettulajdonságok is jobban bejönnek 4S esetében, következős is az lesz, a jelenlegi volt az első 4S 20 év után.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy
#42617
üzenetére
Annyit amennyit írtam, a linkelt mérő pontos, csak aszerint állítom be a nyomást. az autóban lévő mérő is mást mér, de nem nagy az eltérés, 3-4 tized illetve ugye hidegen méred a nyomást, az autóban lévő mérő meg néhány száz méter után lesz aktív és már mást fog mérni, egyszer ki kell próbálnom, hogy megállok, megnézem az autó szerint és utána megmérem a mérővel is, csak ehhez se kedvem, se időm nincs.
"Tűpontos" csakis digitális mérővel lesz, a mutatós nem lesz az.ui.: amikor a mérővel beállítom a nyomást akkor általában az autó szerint is mindegyik kerék gyakorlatilag azonos nyomáson van, maximum 3 tized az eltérés a legkisebb és legnagyobb nyomás között, de inkább 1 tized szokott lenni.
-
blakey
titán
válasz
rothfb
#42001
üzenetére
Nem azt írtad, hogy sz@r hanem, hogy rosszakat olvastál. Amiről rosszat olvasol az már a szemedben nem jó, ergo sz@r. Hidd el, qrva jó a Quatrac5, de nem fogok minden nap vagy minden héten idejönni és dicsérgetni. Biztos jó a Nexen is, nem használtam és amikor vennem kellett akkor a megfelelő méretben nem is volt, most több lehetőség van, épp ezért majd amikor cserélni kell akkor meglátom, hogy milyet veszek. Tetszik az új Quatrac, de a Goddyear sem megvetendő, Nexen, Apollo sem rossz, de ez a jelenlegi helyzet, 1,5-2 év múlva lehet, hogy még nagyobb lesz a választék.
-
blakey
titán
válasz
rothfb
#41993
üzenetére
3 éve. a legjobbak közé sorolható ráadásul téli/nyári mintázata van. Olvass vissza a topikban. Biztos van akinek nem jön be, ilyet nem állítok, de ez mindenre elmondható viszont az, hogy sz@r az erre sem és a többi ajánlott márkára sem. Nem azért választottam a Quatrac5-t a Quadraxer2-vel szemben, mert az utóbbi sz@r hanem azért, mert a Quatrac szimpatikusabbnak tűnt és egy-két paraméterben jobban teljesített, de ha a Klébert választottam volna azzal sem lennék csalódott.
-
blakey
titán
válasz
rothfb
#41966
üzenetére
Rosszat olvasni kb. mindenről lehet, egyet tudok írni, ha most kéne vennem akkor megint Quatrac5-t vennék. Többen vagyunk ebben a topikban is akik ezt használják és nem is írunk róla, mert nincs mit, működik és kész. Szerintem nagyon jó gumi. Egyébként bármelyik másikat is kipróbáltnám, nem félek attól, hogy nagyon rossz lenne, a következő gumi már nem Quatrac5 lesz, addigra kifut. Talán Goodyear de Nexen vagy Michelin is lehet, addig amíg nem kell lecserélni felesleges nézelődni, elég csak olvasni. :)
-
blakey
titán
Olyan kérdésem lenne, hogy az alufelniről az apró karcokat hogy lehet eltüntetni?
Nem lehet valami túl erős annak a felninek a fényezése ha karcos, illetve elég kemény tárgyak okozhatták. Tehát ha gyári fényezésű akkor komoly külső hatás érhette, egy kis polírozás lehet, hogy segít rajta, ha nagyon mélyek akkor lehet, hogy újra kéne fényezni.
Ha mikrokarcok akkor polírozás és esetleg waxolás, amennyiben házilag szeretnéd megoldani, más nem nagyon lesz, a felni sokkal több olyan dologgal találkozhat amivel a kasztni nem, ezáltal sokkal keményebb a fényezése, így az egyszerű mosás semmilyen karcolást nem kéne, hogy okozzon.Tisztításkor keletkező apró dörzsölési karcokról beszélek - gyári fényezés esetében ilyen nem fordulhat elő. minden mosásnál mosóm a felniket is, van felnitisztító folyadékom, kefével soha nem mosóm, nedves törlőkendővel letörlőm a gumikezelés után keletkezett cseppeket, és semmilyen karc nincs a felniken.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy
#40293
üzenetére
Mivel ott a neve és a mérete így mindenki aki autót vezet/használ némileg tájékozott (esetleg elolvassa a kézikönyvet) így egyből felmerül benne, hogy az milyen méret. Tényleg minden oda van írva, zárójelbe még az is, hogy amennyiben rendelkezésre áll. Ha meg semmiképp sem jön rá, hogy az mi akkor beírja a fordítóba, keresőbe, hogy
spare tireés máris látni fogja, hogy miről van szó. A mai világban másodpercek alatt kiderülhet, hogy mi micsoda. -
blakey
titán
válasz
2ozzmexy
#40270
üzenetére
4,2-re próbálj már meg egy pótkereket felfújni kérlek...
Kíváncsi vagyok hányan fogják 2,8-ra nyomni a kúton és hány szálszakadásos gumi lesz használtan... egy kátyú és máris kipúposodik az oldalfala... - a mankókerékre vonatkozik az adat, azért az egy picit más mint a teljes értékű kerék.Oda van írva, hogy Spare tire T135/90D16, ez a mankókerék neve és típusszáma. 
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy
#39281
üzenetére
A defektjavító habnak a TPMS kerekeknél nincs sok értelme, ez tény, de ez a kukac is olyan, hogy oké, megveszed és netán szerencséd is van és sikerül viszont én nem érezném magam 100% biztonságban ha egy nagy út előtt állok és az autópályán nyomnám neki a 130-at, jobban bízok a gumis szakértelmében. Ha egy komolyabb, vastagabb csavar vagy netán üvegszilánk (nekem ilyen defektem is volt) okozza a sérülést akkor azon ez a kukac nem segít, 2500-ért megjavítják a gumidat úgy, hogy hozzá se kell érned, párszáz forintért megveszed a "kukaccsomagot" és ha sor kerülne a javításra akkor ott állsz és azon filozol, hogy most jól csinálom vagy sem illetve nem árt ha a kerékben van nyomás, mert anélkül a kukacozás sem lesz sikeres.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy
#39262
üzenetére
Ugye vannak az ideális esetek és vannak a nem ideálisok. Amikor utoljára vittem gumishoz akkor leszedte a felniről és úgy csinálta. Az sem mindegy, hogy mekkora lyukat kell betömni és akkor itt számít a kukac vastagsága is. Jópofa dolog, lehet, hogy egyszerűen megcsinálod de mi van ha nincs nyomás a gumiban vagy nagyon kevés? Nem tudom, én nem bizros, hogy nekiállnék ilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Mesterséges intelligencia topik
- Akciókamerák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 3D nyomtatás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Eladó refurbished Dyson V15 detect Absolute porszívó 12 hó garanciával és számlával
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- GALAYOU GALAYOU R1 kültéri WIFI 2K kamera napelemes akkumulátorral
- NA550/00 Philips 5000 Series Dupla kosaras Airfryer
- Apple iPhone 14 Pro 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! HP Probook 440 G10 - i3-1315U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I W11 I Cam I Garancia!
- Urvolax vezeték nélküli tolatókamera és kijelző / 12 hó jótállás
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
- Lenovo L13 Core I3-10110U / 4GB DDR4 zsanér törött laptop
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
.
Kíváncsi vagyok hányan fogják 2,8-ra nyomni a kúton és hány szálszakadásos gumi lesz használtan... egy kátyú és máris kipúposodik az oldalfala... - a mankókerékre vonatkozik az adat, azért az egy picit más mint a teljes értékű kerék.Oda van írva, hogy Spare tire T135/90D16, ez a mankókerék neve és típusszáma.

