-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Hello!
Gyors kérdés: 205/55 R16 méretben Kleber vagy Firestone téli gumik a jobbak? Hátha van akinek van ez irányú tapasztalata, tud fejből tesztet, gyorsan kell döntenem, és most nem érek rá utánanézni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Integra #2663 üzenetére
Közben olvastam az ADAC 2009 tesztjét, ott nem ajánlott minősítést kapott a Firestone Winterkutyafüle 2. Kleber sajnos nem volt a teszteltek között.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Integra #2665 üzenetére
De, mindkettő. 1k-val olcsóbb a Firestone, nem jelentős, szóval nem vagyok előbbre.
Szerk1.: lehet mindkettőt hanyagolom, 25k/darab a célár, ebbe jobbak is beleférnek.
Szerk2.: Goodyear UG7+ lett a győztes.
Szerk3.: Francot lesz, olyat nem tudnak beszerezni. Marad a Kleber HP 2
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz GumisPeter #2668 üzenetére
Már szóltam nekik, hogy mehet rá a Kleber HP2. Remélhetőleg nem lesz baj vele, ami nekem fontos volt, a vizes pályán való eredmények és a zaj.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ezen az új Cinturato P7-es Pirellin vajon mit újítottak? Eddig Energy Saver-t akartam venni a kocsira, de ez a Pirelli elgondolodtat. Szintén 205/55 R16-os méret érdekel, Focus II 2.0i gépre. Az Energy Saver elvileg keményebb keverék, nemde? Szóval a jómagyar útjainkon jóeséllyel jobban ráz, mint egy "normál" abroncs...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Lassan csak kéne választanom valami nyári pacskert a gépnek: szóval az esélyesek:
- Michelin Energy Saver
- Pirelli Cinturato P7
- Dunlop SP Sport 01205/55 R16-os méretről van szó, 91H vagy 91V paraméterekkel. Focus 2-esre kerülne. Vélemény? Ki melyiket választaná és miért? Esetleg más alternatíva? Hankook-ot ajánlanak hevesen, nemtom, milyen lehet, nem kicsit ódzkodom a koreai termékektől...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Benzinutalvány nekem ilyen-olyan körülmények miatt nem kihasználható lehetőség.
Épp ma olvastam az Auto Bild gumitesztjét, s biza eléggé lehúzzák az energiatakarékos gumikat. Igaz, kisebb méretet teszteltek, de menettulajdonságra rendre elmarad a Dunlop és Continental gumiktól. Szóval vagy tapadok és fékezek rendesen vizes úton is vagy kevesebbet fogyasztok...örök dilemma.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Közben nálam esélyes lett a Dunlop Fast Response és a Sport 01, a Michelin-t elvetettem. A Pirelli Cinturato P7 szerintem nem sokkal fogyaszt többet, de jóval olcsóbb.
Most már csak azon filózok, asszimetrikus mintájú gumit szabad-e venni...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz GumisPeter #3009 üzenetére
Verstanden, Meister!
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Végül a Pirelli-t vettem, ma felkerült a gépre. Elsőre érdekes vele, mintha nehezebben forgatható lenne a kormány és kicsit mintha húzna jobbra. Egyelőre nem vettem észre, hogy halkabb lenne, mint a téli Kleber-rel. Majd kialakul, még be kell járódnia.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Több mint egy literrel többet eszik a Focus ezeken az új Pirelli Cinturato P7-eseken, mint a téli Kléberrel. Ha ilyen az Eco-gumi, milyen lehet a nem Eco?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nemrég vettem új autót és erősen gondolkodom, hogy téli szett helyett kap ősszel egy garnitúra CC-t, amin kaptam nyáriakat meg legfeljebb eladom, így nem kellene télre acélfelnit, TPMS szenzorokat vennem, más kérdés, hogy az alufelni nem fog örülni a téli használatnak. Évi 8-10k futásról van szó, zöme város és országút, pálya ritkán.
Akik CC-t használnak, lenne egy kérdésem: erős nyári melegben is jó? Azt nagyjából levettem a tesztekből, hogy kifejezetten havon, jégen nem az igazi, de az utóbbi idők mediterrán telei alapján ez még talán vállalható kockázat. Kánikula viszont többször van és hosszabb ideig, ha ilyen körülmények között is erősen hátrányban van a nyárihoz képest, akkor felejtős. Esetleg más négy-évszakos?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Köszönöm. A kopás engem nem zavar, úgy is előbb elöregszik, mint hogy vészesen elkopjon. Inkább zaj/fogyasztás paraméter, ami a fékút/vonóerő mellett érdekes lehet. Nehéz jó tesztet találni....
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Most néztem rá az árakra, rohadt drágák ezek a négyévszakos gumik...majdnem érdemesebb megvenni egy eggyel kisebb váltóméretű normális télit acélfelnivel, mint a meglévő felnire venni egy négyévszakost. Csak az a nyomorult TPMS ne lenne, áldom az eszét, aki kötelezővé tette.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz tboy93 #13717 üzenetére
Szerintem ez lenne a legrosszabb megoldás. Egyrészt nem nagyon hiszek benne, hogy a felninek jót tenne az évente kétszeri átszerelés, meg akkor téliből is a meglévő felninek megfelelő méretűt kellene venni, ami árban csak kb. 10-15%-al van a négyévszakos alatt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Én is úgy gondoltam, hogy egyben van, ezért gondolkodtam egyből két szett szenzorban. Jó ötlet, majd utánakérdezek.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem tudom, volt-e már linkelve ez a teszt, de esetleg érdekes lehet. A Quatrac 5 itt nem szerepel túl jól...nem tudom, mennyire számít hitelesnek ez az oldal.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz diegho #13958 üzenetére
Nekem akkor volt ilyen, mikor volt egy önmetsző csavar beleállva. Szerintem is nézesd meg gumissal vagy akár magad, bár ha tényleg van benne valami, kijavítani úgyis szakinál érdemes.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Az idei téli gumis ADAC-teszt szerintetek mikorra várható? Megvárnám a vásárlással, hátha éppen olyan szélességet tesztelnek, ami nekem kell.
Végül nem mertem bevállalni a CC-t, maradok a klasszikus nyári/téli cseréknél.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Köszi, azt még akkor mindenképpen megvárom.
Csábító volt valóban a CC, de több oka is volt, amiért nem azt a megoldást választottam:
1., Megvárom a hosszabb távú tapasztalatokat vele, esetleg a konkurencia is megjelenhet hasonlóval, ami az árakat jó irányba mozdíthatja.
2., Az autót új nyáriakon kaptam, azokat meg vagy el tudom adni vagy nem, mert nem olyan gyakori méret
3., Árban nincs nagy különbség a két megoldás között.
4., A gyári alufelnim így télen nem lesz extra hatásoknak kitéve+1 : amilyen az én formám, mostantól minden télen két hétig havazni fog egyfolytában. ...és nekem pont akkor kell majd a világ végére mennem.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #14546 üzenetére
Ez lenne az idei ADAC-teszt?
Eléggé érdekes lett, hol van belőle az eddigi többszöri győztes Continental TS850, neadj'Isten a 860? Pont ez a méret kéne nekem is, de ezzel nem lettem okosabb.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha most rendelek UG9-et vagy TS860-at, mennyi az esélye, hogy tavalyról megmaradt példányt kapok? Utóbbinál nyilván kevés.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Killer01 #14624 üzenetére
Még az is lehet, hogy én is így járok.
Qru: igen, tisztában vagyok vele, olvastam a korábbi írásaid a TS850-ről.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Azt honnan lehet előre tudni, hogy egy gumi peremvédős vagy sem? Nem nagyon szokták feltüntetni a webshop-ok...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz choco01 #14755 üzenetére
Azért annak nem feltétlenül hinnék, van, ahol szélességtől függően a mintázat is más és mégis ugyanaz a kép szerepel.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Gumiabroncs.hu-tól rendelt már valaki? Melyik futárcéggel dolgoznak? Kártyával lehet esetleg nála fizetni?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gabesz87 #14838 üzenetére
Én a szenzort inkább megrendeltem Kínából...a 4 db volt 21k, cikkszáma alapján elvileg gyáriak, persze azt még nem tudom, működnek-e.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gabesz87 #14841 üzenetére
Ezek is utángyártottak, amik a képeden vannak. Én speciel a márka honlapjáról a típushoz tartozó alkatrészlistából néztem ki a cikkszámot.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Valakinek van arról tapasztalata, miből áll egy TPMS "betanítás"? Le kell venni a gumit a felniről hozzá? Garanciavesztéssel jár, ha az ember nem márkaszervizben csináltatja egy garis autónál?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Értem, kösz. Attól azért tartok, ha rádugnak valamit az autóra és elkezdik buzerálni a BC-t, nehogy azt megjegyezze és adott esetben az idegen eszköz miatt legyen probléma, ha neadj'Isten valami garanciális kérdés szóba kerül. Manapság nem lehet elég óvatos az ember, épp egy biztosítóval való harc közepén vagyok, mindenbe belekötnek, amibe csak lehet.
lama_lamm: Neked is köszönöm.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ok, értem. Felni és szenzorkészlet is már megvan télre és nyárra is, ezen már kár filózni, de sajnáltam volna télre az alufelniket. Ha egyszer betanítják, remélem, utána már nem kell évente megismételni, ha ugyanoda kerülnek vissza a kerekek.
Nem VAG.
Megrendeltem a TS860-at, mindenhol német autóval tesztelnek, remélem, a koreain is jól muzsikál majd. Gondolkodtam, hogy megéri-e prémium gumit vennem, előtte a teszteken általában hátul kullogó Kleber HP2-esek voltak a fókán és elég meredek helyekről is elhozott mindig...de egyszer élünk, legyen végre "papíron" is jó gumink...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Kalandor #14986 üzenetére
A merevebb oldalfal miatt szerintem is jobban ráz, ami hazánk príma útjain nem biztos, hogy előny. Zaj szempontjából nem hiszem, hogy van különbség, elvégre a futófelület kb. ugyanaz, mint a normál guminál, súlyról nincs tapasztalatom.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Robot fűnyírók
- Politika
- További aktív témák...