-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Goodyear Efficientgrip performance? Ez a terv. Van róla valakinek valami véleménye?
Csak azért kérdezem, mert a tavalyi performance nélküli verzió kifejezetten szar volt a teszteken, amiket néztem. Ellenben ez a performance verzió már A besorolású vizes úton.
Sógorom meg valami Uniroyal-t ajánlott... merthogy az bevált neki. Okés, de én pl még életemben nem hallottam erről a "márkáról" és igazából 1-2 ezer forintos különbség van / gumi. Akkor meg inkább Goodyear-t vennék ha ez tényleg olyan jó, mint ahogy írják. -
Dany007
veterán
Na tegnap "végre" élesben is kipróbálhattam az új gumikat.
Igaz nem a hóban.
Mentem Veszprémből Zirc fele este. Jó nagy köd, finom szitálás az út teljesen vizes meg nyálkás volt. 80-90-nél nem mentem többel, elvégre mégiscsak köd volt. Egyszer csak a mellettem ülő csaj felsikít, hogy Róka!
Abban a pillanatban láttam meg én is. Ezt már egyszer eljátszotta egy dög nagy szarvasnál, úgyhogy már reflexből a fékre tapostam. Igaz csúszott az autó, meg éreztem az ABS-t is, de olyan hamar megálltam, hogy még én is meglepődtem! Amúgy dög nagy róka volt, ahhoz képest, hogy csak róka. Nem lett volna jó elcsapni. De még kb 2-2,5 méterrel előtte megálltam, pedig már készültem a kerülésre - a múltkor így kerültük ki a szarvast is - de egyáltalán nem volt rá szükség.
Egyszerűen feltűnő volt, hogy a megpillantás időpontja, az aktuális sebességünk meg a megállás pillanatához képest jó gyorsan megálltunk. -
Dany007
veterán
Ez jött le nekem is. Mondjuk totál végig nem olvastam, csak nagyobb részeket. De igen.
Az összegzésben is azt írták kb, hogy aki keveset megy és azt is városban és a havas napokon hajlandó buszozni annak jó és így olcsóbb. Hát ennyi.Nekem nem. Bár valóban filóztam egy sort én is, főleg a nagyon enyhe telek miatt. De elég ha 2-3 napig van 30-40 centis hó, akkor már lehet meglennék lőve. Meg áshatnám az előtti, hókotrók által feltolt havat meg a céges parkolót. Meg itt Vp-ben elég sok a meredek út, amin napi szinten kell mennem. Meg azért megyünk vidékre is, bár manapság már nem olyan sokat. De igazából bármikor bejöhet egy nagyobb út...
Plusz a gyerekkel sincs kedvem buszozni reggelente meg délutánonként. Még pár napot se.
Mikor beszart a generátor meg az akkumulátor épp elég volt.
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose!
#10296
üzenetére
Én csak annyit várok el, hogy kb 4 évet bírjon ki normális állapotban. Több nem kell.
A "mostani" nyári is asszem olyan 5 éves lehetett és a profilmélysége még bőven megvolt, viszont már repedezett a széle meg kb nulla tapadása volt vizes úton.Viszont most elég hatalmas a kontraszt a Nokiannel. Olyan szépen megy... Meg mintha stabilabbnak is érezném az autót. Sokkal jobb érzés vezetni.
Most nem tudom azért-e mert hatalmas a kontraszt egy szar régi nyári és a zsírúj Nokian között vagy azért, mert tényleg jó maga a gumi.
Persze a régivel se csúszkáltam az úton, csak könnyen kipörgött meg minden. De ez egy "érzés" és nem hiszem, hogy placebó. Már alig várom hogy hosszabb útra is mehessek. -
Dany007
veterán
válasz
stickermajom
#10293
üzenetére
Én is ezen gondolkodtam!

Meg mondjuk ez egy 2015-ös gumi. Van róla egy német teszt, ami a Conti TS850 után 2. helyre hozta.
Szal messzemenő következtetést ő nem hinném hogy letud vonni egy kb zsírúj gumiról. Max a márka eddigi tapasztalatai alapján. De...
Mondjuk ilyen időben, hogy 10 fokok repkednek decemberben nem is csodálnám ha gyorsabban kopna. -
Dany007
veterán
Na felraktam a Wr D4-et. Illetve felrakattam. Eddig frankó, első utam esőben vezetett így volt szerencsém érzékelni a különbséget. Tapad rendesen. Jó, mondjuk a viszonyítási alap egy 4-5 éves nyári volt, de a profilmélysége még bőven megvolt. Ellenben úgy csúszott a vízen... Szimpla kikanyarodásnál is elpörgött.
Sőt, egy erősebb ívű kanyarnál akár a parkolóban már ott is elkapart... Szal szar volt rendesen.Kíváncsi vagyok hogy bírja, mert a gumisom leszólta, szerinte max 2 évet fog bírni. Csúnya lenne. Mondtam, hogy erre akár fogadhatunk is. 4-5 télnél többet meg eleve nem is kell hogy bírjon.
-
Dany007
veterán
Áh, nem akarok 4 évszakos gumi, ha az a CC az lenne.
10k fölött megyek évente, de most nem tudom pontosan. Eléggé változó, de biztos, hogy stabilan 10k fölött.
De egyébként igen a kevés hó miatt vaciláltam én is.
Nem szeretek szarakodni a hóban, inkább kiröhögni a többit aki igen.
Legutóbb még az Omegán egy egész jó gumi volt (passz már nem tudom milyen), de a 40 centis havat meg se érezte. -
Dany007
veterán
válasz
Halver
#10079
üzenetére
Igazából pont azért írtam... Hogy már az is 24-25k. Tehát sok.

Igazából a 100k-s lélektani határt szeretném elkerülni... Asszonykának jobban tudom "beadni", hogy "csak" 88 ezer forintot költünk téligumira és nem 100 ezret... Tudod, mint a bolti árak 99-es végei.

Nyilván a következő 4-5 évre veszek téligumit, így nekem megérne 100k fölöttit is, de jobb a békesség.
Jövőre meg úgyis nyári gumit is kell venni szal...@Calogero:
De most megnéztem! Igaz konkrét tesztet nem találtam róla, de az"A" minősítése ha egyáltalán lehet hinni ezeknek, elég jól hangzik az árához képest.
Még a Bridgestone meg ez között vacilálok, de szerintem marad a WR D4, főleg, hogy az H-s a BS meg T-s. És még drágább is.Köszönöm a helpet!
-
Dany007
veterán
Üdv!
Lehet itt téli gumi ajánlást kérni?
Mocsok régen voltam már a fórumon és hirtelen ezt találtam.
Szal kéne egy téli gumi.
205/55 R16-ban.Néztem az idei tesztet. A Conti Ts850 lett a győztes, de az valami 26k / db áron van, amit már kicsit sokallok. Főleg ha olyan telünk lesz, mint tavaly, de nyilván valami téligumi kell. És nyilván nem akarok gagyit, csakhát vannak anyagi korlátok.
Néztem még a 4. helyezetet Nokian WR D3. De az meg vízes úton ért el elég szar eredményt. Az még beleférne árban. Viszont az elmúlt évek telei alapján a vízes út jóval gyakoribb lesz idén is, mint a havas...Aztán ott van még a Bridgestone Blizzak LM001. Bár ez is már 24-25k környékén van csak...
Szóval nem tudom. Nekem nincs más ötletem.
-
Dany007
veterán
Most hogy mondod, újra megnéztem és tényleg ott van.

Csak a sokadik helyen és lehet azért nem is néztem.
És tényleg fent van az árukeresőn. Nem tudom mért nem láttam v.színű a keresési feltételek miatt. Tapadásból maxot pipáltam be meg hasonlók.205/55 R16-os.
Okés, csak nálam az ismertebbek vannak előtérben, azért is érdeklődtem ezután is. Ugye goodyear, michlein, dunlop, pirelli, hankook... Kb ennyi.

-
Dany007
veterán
Erről a Vredestein-ről már olyan sokat írtál.. Hol lehet erről informálódni ? (rajtad kívül
)
Tesztekben se láttam és az árukereső több ezer gumija között se...Mondjuk a tesztet se értem teljesen... Pár napja olvastam a 2014-es ADAC gumitesztet... és meglepően tapasztaltam, hogy amíg a Conti ecocontact 5 a kisebb méretben első helyeken szerepelt, addig a 19x-es kategóriában már csak 5-6 volt... (vagy fordítva, tökmindegy).
Szóval hogy lehet az ilyen? Eddig úgy gondoltam, hogy az azonos típusú de különböző méretű gumik között tényleg csak a méret változik... De akkor hogy lehet az, hogy egyik méreten első helyet ér el, másiknál meg 5.-et mondjuk? Hiszen elvileg u.a. a mintázat az anyag stb... Érdekes.Azért kezdtem el nézelődni én is, mert legutóbb ugye mondta a gumisom, hogy két évet még elmegy a nyárim, de jövőre már meg kell cserélni az elsőket a hátsóval... Gondolom a kopás miatt.. És ez már annyira nem tetszik nekem.
Tehát ha lesz fölös zseton, akkor jövő tavasszal új nyárikat vennék... Majd meglátjuk. De ez a hülye teszt elbizonytalanított. A nagy márkák nem szerepeltek túl jól.
Nyilván a vizes és száraz tapadás számít a legjobban, a hang / eco rész nemigazán érdekel.@(#6293) SRII:
Én is azt mondom, hogy télit. A téli fontosabb. De figyelni kell rá, mert a téli a nyári esőben közel sem fogja az utat úgy, mint a nyári! Sokkal könnyebben csúszik. Arról nem is beszélve, hogy 7 fok fölött a téli már piszok gyorsan tud kopni... ha télen-nyáron azt használod jóval megrövidíted az életét...
Amúgy én is meglepve olvasom amit írsz.. Az elmúlt 7 évben képes voltál ugyanazzal a gumival menni télen-nyáron egészen addig amíg ki nem repedezett a gumi? : o Nem félsz?
Viccen kívül... -
Dany007
veterán
No, tegnap délutánra meg is csinálták.
Rendes volt a faszi. Mindössze 5k volt a keréksütés meg a 4 kerék centrírozása.
A jobb elsőre visszarakta a sütöttet. Hát mindegy, én meg nem akartam okoskodni.
Azt megtartom a fórumra.
Aminek viszont örülök, hogy kiderült vadiúj Bridgestone pótkerekem van.
Azt tudtam, hogy rendes kerék nem mankó meg minden, de azt nem hogy tökúj... -
Dany007
veterán
válasz
PRDZsolesz
#6279
üzenetére
Okés! Köszi!

-
Dany007
veterán
válasz
Dluinet
#6274
üzenetére
Azt nem tudom hogy csinálta... nekem magyarázta, hogy a sütés meg a száradás utána meg mittomén mi 2-3 óra... Vulkanizáló gépbe teszik (?) f...om tudja.
Én amúgy azt hittem, hogy adnak neki valami kis spéci ragasztót aztán visszaragasztják és kész...

De azért így jobb, jobban örülök neki...Amúgy össz-vissza 6k lesz mind a 4 kerék centrírozásával együtt.
@giigz:
De ez piszok lassan volt... 40-nel? Szerintem kettévágta volna az egész jobb első kereket futóművestől

Már figyelgettem egy ideje, hogy ott vigyázni kell, mert spécin éles a kő széles... Majd lehet lefotózóm délután ha megyek a gyerekért...Ja a f...om nem a parkolással van a gond, hanem a hülye centizgetéssel, hogy kb nullára álljak a padkától... meg a hülye Yaris is bekavart.

Egyébként a ház előtt már azt szoktam csinálni ha tolatok, hogy fogom a visszapillantót és lehajtom fullon, hogy tolatás közben lássam milyen messze van a padka a keréktől.
Elektromos így nem nagy dolog.. és így biztos nem megyek rá...
Ha már parkolás, engem most nagyon zavar a Mondeoban a két hátsó fejtámla. Valami rohadtul letakarja a hátsó kilátást. Kb, mintha egy csőben látnék hátra és kész. Persze ott van a két tükör, de az se fed le mindent.@PRDZsolesz:
Hát remélem annyira nem lesz vészes mert hajtott kerék... De tényleg egy ilyen kb 1x1x2cm-es háromszögnyi terület, ami kb max 1cm mély. És így kihajlott. Tehát pótolni nem kellett semmit se. Szövetet nem károsította... Azért bízom benne.
Bő 1,5 év múlva tervezem az új nyári gumik vételét... -
Dany007
veterán
Na ma lepadkáztam a gumit szépen... Hülye mániám, hogy minél közelebb állja a padkához hogy nelógjak ki kicsit se az útra...
Előttem egy Yaris állt és ahhoz viszonyítottam
mennyire kilógok még... Hát gyorsan rájöttem hogy az a Yaris vagy 30-40cm-rel keskenyebb, mint én...Nem is lett volna gond, mert igen lassan mentem, de ott a padka ilyen éles kőből van, hát naná hogy felvágta a gumit...
Kb 0,5-1cm-es mélységben vágta be...Vittem is egyből gumishoz. Aztmondta nem olyan vészes mert a szövetes részig nem ért, nem szakadt bele, valami vulkanizálással visszasütik azt az 1cm-es lifegő részt és azt mondta jó lesz.
Hát nagyon remélem... Ott kellett hagynom a gumit 2-3 órára, addig felrakták a pótkereket. És itt derült ki, hogy bridgestone pótkerekem van és kb vadiúj. Még valami hosszanti színes rajzolások (vonal) is vannak a keréken.De, ha már ott vagyok kértem centrírozást is, ha majd délután megyek a gumiért. Ezt meg úgyis meg kellett volna már csinálnom, csak se időm se ismeretségem nem volt eddig. Hát most legalább azt is megcsináltatom.
Valaki járt már így gumival? Hogy csak egy "kicsit" szakadt ki, de a szövetig nem ért el? Jó ez a visszasütés / vulkanizálás dolog? -
Dany007
veterán
válasz
Satan_Claus
#5779
üzenetére
Akkor valamint benézhettem tegnap... Nem tudom, hogy jött ki nálam az a 0, akárhány százalék.
De kösz a figyelmeztetésért! Benéztem valamit csúnyán.
-
Dany007
veterán
válasz
Dluinet
#5774
üzenetére
Jó, akkor ez lesz a max. Gondolom azért egy gumis csak megtudja nézni, hogy hozzáér-e. De még akár én is kitudnám mérni kis ráhagyással persze azért meg lehet tippelni, terhelve, terhelés hatása alatt lesz-e elég hely.
Bár reménykedem benne, hogy jövő nyárig még jó lesz a rajta lévő gumi. És akkor annak a felnijét meg meghagynám a téliguminak.@Zewa: Korrekt. Ültetést nem akarnék. A menetkomfort a lényeg, persze ha egy kicsit jobban fekszi az utat az nem árt. Ezért próbálok két eshetőség között maradni.
@PRDZsolesz:
Nem, persze. Ritkán szoktam határokon menni, sőt. Már jóideje nem. Csak ugye megy az agyalás a kényelem - biztonság között. Szeretném megtalálni az ideális középutat.
@DeFranco:
Így van, ha nem muszáj, én se akarok egyből gumit / felnit cserélni. De idővel mindenképpen.
És nagyon remélem az autóra se kell majd egy plusz vagyont elkölteni. Elvileg amit választottak nekem, az egy igazolhatóan igen alacsony futásteljesítményű papíron költségmentes autó.
De persze ettől függetlenül már jeleztem feléjük, hogyha elhozzák nekem az autót akkor azért kérnék egy komplett átvizsgálást és ha valamit találnak akkor javítást is. Tehát nem akarok szórakozni ezen sem, legyen az rendbe rakva így vagy úgy.
Csakhát ez a 96-2000-es fent lévő Mondeok közül a legdrágább! (kivéve az ST-ket) És költségmentesként van árulva,
így ha nem lenne az akkor tuti lealkudják belőle a szervizköltséget hogy tényleg költségmentes legyen. -
Dany007
veterán
válasz
Dluinet
#5772
üzenetére
Tehát összegezve a kisebb gumi, kisebb szélességben kényelmesebb és még biztonságosabb is.
És van valahol egy határ? Mert ha ez egyenesen arányos akkor akár visszafelé is mehetünk. Még keskenyebb gumik stb... (plusz az az 1cm különbség ilyen jelentős lenne, mint ahogy leírod?) -
Dany007
veterán
válasz
Dluinet
#5770
üzenetére
Olvastam olvastam ezekről. Jobban felúszik a vízen. Ez tényleg negatívum. De a szélesség miatt nagyobb felületen tapad az úthoz, tehát szárazon meg jobb a tapadás és az útfekvés. Igazából csak azért gondoltam picit szélesebb gumira.
A többletfogyasztás annyira nem mozgat meg.Már csak az a kérdés melyik a fontosabb a biztonság szempontjából. Egyik, hogy a kisebb szélesség kevésbé úszik fel a vízen vagy a nagyobb szélesség ami jobb úttartást eredményez. (?)
Amúgy még a végén tényleg rábeszéltek hogy jó nekem az a 185-ös 14-es kerék.
Így az olvasottak után már alig várom, hogy kipróbáljam milyen kényelmes lehet a 14-es gumi... -
Dany007
veterán
válasz
Dany007
#5767
üzenetére
No, végigolvastam a cikket. Szégyellem hogy ezekbe nem tudtam belegondolni magamtól...
No mindegy, maradok a köztes aránynál ha sor kerülne rá. Talán a 185/65 R14 ből -> 195/50/15 az még pont egy ideális lehet. De nem több. Aztán ennyivel rövidre is zárhatom magamban a történetet. A 15-ös gumi legalább olcsóbb... -
Dany007
veterán
válasz
Dluinet
#5764
üzenetére
Ááh kezdem kapiskálni!
Tehát a külső átmérő szent és mostmár logikus is... Ezért kell a váltóméretet tartani...Most azt néztem ha csak egy picit akarok nagyobb flenit akkor még menne a dolog.
185/65 R14 ből lehetne -> 195/50/15. És akkor így csak -0,35% a különbség. A szélesebb kerék meg jobb úttartást eredményez.
@kornelka: ahham na erre se gondoltam volna. Soktényezős dolog ez ahogy látom.
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco
#5760
üzenetére
Csak mert az Omegán 16-os volt... és tényleg furán néz ki a 14-es kerék egy Mondeon. Egy Ignis-en Wagoner+-on még elmegy. 
Épp az a lényeg, hogy nem szivatnám magam az úthibákkal. Ha tényleg jobban érezni nagyobb kerékátmérővel akkor lehet tényleg meghagynám a 14-est. Egy ideig!
Vagy kigondolnék egy köztest mondjuk 15-öst.
Ha egy mód van rá nem cserélném még idén a nyárigumikat... télit úgyis venni kell, ami volt azt elvileg odaadtam Apósnak... a két éves téligumikat amiket valami 55-60k-ért vettem tavaly előtt...
@kornelka:
Ööö magyarul? : o Elég ha egy cikket kapok ahol leírják mi mit jelent...
@Satan_Claus: Szintén zenész. Mi az a váltóméret? : o
Szerk.: lehet félreérthető voltam. Ha váltás lesz a vége, akkor a meglévő 14-es felni és gumija megy a kukába. És egy vadiúj felni és gumi kerül majd az autóra. Tehát nem akarom megtartani a felnit és arra másik gumiméretet vagy ilyesmi. : 9
-
Dany007
veterán
Helló!
Laikus gumis kérdésem lenne. : )
Van rá esély, hogy az autó amit vennék 14-es felnikkel rendelkezik, egyelőre ismeretlen minőségű gumikkal rajta.
A kérdés az lenne ha én ezt 16-osra szeretném cserélni okozhat-e ez bármilyen egyéb dolgot? Olyasmire gondolok, hogy a km-óra a kerékről veszi a sebességet így annak átmérője meghatározó.. állításra szorul majd a cserekor. Vagy tévedek? Ezt megoldja majd nekem a gumis?És jól sejtem annyi a dolgom, hogy veszek random 16-os alufelnit - mondjuk 195/60/R16 amilyen méretet kinéztem, és ehhez ilyen paraméterekkel rendelkező gumit. Mondjuk egy Conti premium contact-ot amit kinéztem. Majd ezeket elviszem a gumishoz és ő megold mindent?
Csak mert most az autón 185/65 R14-es gumik / felni van. Gond nélkül válthatnék nagyobb méretre?Plusz ha esetleg mégse váltanék, okoz-e nekem ez a pici gumi bármiféle hátrányt mondjuk egy 195/60 16-oshoz képest? Azon kívül, hogy rendkívül csúnya szvsz az autóhoz ez a 14-es kerék...
Mondjuk valahol meg azt olvastam, hogy minél nagyobb a kerékátmérő annál jobban érezni a kisebb úthibákat is az autóban, annál kisebb a menetkomfort... Ez igaz vajon?
Előre is köszi a válaszokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Építő/felújító topik
- Starlink
- Bittorrent topik
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Napelem
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Friss infók a kategória legjobb ár/érték arányú táblagépével kapcsolatban
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- NA550/00 Philips 5000 Series Dupla kosaras Airfryer
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Honor Magic V3 Black Hajtogatható csúcsmobil, nagy főképernyő + fedlapi kijelző 12/512 GB
- magyar billentyűzet - 165 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Samsung Galaxy A36 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Bontatlan
- Samsung Galaxy S23+ / 8/512GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Gyári Gari 2026.02.21.
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Igaz nem a hóban.



Elektromos így nem nagy dolog.. és így biztos nem megyek rá...
Kb 0,5-1cm-es mélységben vágta be...

