-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
veterán
Helló!
Egy szedán BMW E39 520i 170LE-re ki milyen gyártótól származó nyári gumit javasolna előre 235/45/17, hátulra 255/40/17 méretben?Üdv
Puma"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz rbalint88 #47651 üzenetére
Városban dinamikusan, autópályán pedig különböző tényezőket figyelembe véve lehetőség szerint minél gyorsabban megyek.
Viszont a nyári gumik használati idejét tekintve 70-80%-ban város és 30-20%-ban autópálya.
Ilyen használat mellé a Michelin Pilot Sport-ot javasolnád inkább?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Jelenleg Falken ZIEX ZE310 Ecorun gumik vannak rajta elől-hátul 235/45 R17-es méretben.
Múltkor átrongyoltam 50-el Budaörs szélén az új építésű lakópark melletti úton egy szintkülönbségen.... ami nem látszik és még csak kitáblázva sincs... azután lett problémám...
Az esemény után menet közben 80-90-től kezdve gyorsításkor olykor remegett a kormány. Ha a tempót tartottam akkor abbamaradt. Fékezéskor 60 feletti tempónál mindig remegett, de úgy mintha rezgőmotor lett volna a kormányban...
Az autó amint ezt elkezdte csinálni bejelentkeztem egy rázópados hibamegállapításra.
Akkor az derült ki, hogy hátul rendben van az autó, de elől a szilentek cserések, a jobb első kereket görgőzni kell, szükséges egy futóműállítás és kelleni fog még 4 kerék centír is.
Továbbá meglehet, hogy szemmel nem láthatóan de tojás formájú lett egy vagy több kerék a nagy meleg és egy vagy több korábbi elfékezés kettőse miatt (amivel nem lőttek mellé)... de ha szerencsém van akkor kitudják úgy súlyozni, hogy semmit nem fogok belőle érezni.
Megtörtént a szerviz és sokkal jobb lett mint volt, de egy kicsit még most sem az igazi... ezért gondolkodom a gumicserén. Bár lehet előbb célszerű lenne a téli papucsokat felrakatni és úgy menni vele...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Kis érdekesség.
Idén tavasszal rendeltünk egy Peugeot Boxer 3 L3H2-őt (140LE, 340nm, EURO 6.2) amit ma sikerült is átvennünk...
Erre a dobozosra ezek a gumik kerültek:
Continental VanContact 4 Season \ DOT 2221 \ 225/70R15
Pont beszéltük a raktáros kollégával aki 99%-ban ezzel az autóval fog menni, hogy milyen gumi kerülhet rá és milyen kellene majd rá.
Azt gondoltuk, hogy nyárival fogják kiadni és majd nekünk fontolóra kellene vennünk a minőségibb 4 évszakosnak a beszerzését... a témát megoldotta helyettünk a Pözsó
A puding próbája az evés, peregnek a dobok majd kiderül, hogy hogyan bírja a strapát.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz tasiadam #47867 üzenetére
Igen, a TRW is beszállítója a BMW-nek.
Megmondom őszintén nem számolom és nem tartom nyilván.
Amit kell azt ráköltöm az autóra.Van egy nagyon jó BMW szerelőm aki ha azt mondja, hogy adott alkatrész esetén csak a gyárit szabad beletenni akkor az kerül bele, de ha van alternatíva ami hozza az adott alkatrész minőségét és tulajdonságait mint a gyári akkor ár-érték arányt szem előtt tartva az kerül az autóba.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Helló,
tavaly júniusában vett 4db gumira mennyi a garancia?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Akkor jól sejtettem. Köszönöm a megerősítést.
Most van az autóm a szerelőmnél aki 2013-tól ismeri és szereli az autót.
Rázott a kormány hol jobban hol kevésbé gyorsításkor és lassításkor is. Volt mikor úgy hogy nem csak én éreztem a kormányon keresztül hanem az utasok is. Ha a tempót tartottam akkor nem vagy nem mindig csinálta a jelenséget.
Emiatt voltam futómű ellenőrzésen egy erre szakosodott cégnél ahol azt adták meg, hogy a jobb, a bal, az alsó és első lengőkarszilentek cserések, plusz jobb első felni javítás és 4 kerék centír. A gumikat is ellenőrizték és jelezték, hogy nincs elfékezve és nincs eldeformálódva a gumi. Akkor azt mondták hogy nincs deformáció.
A szerelőm már ekkor mondta telefonban a jelenséget felvázolása és a fenti cég hibamegállapítása alapján, hogy az autó futóművével semmi baj nincs és nem az lesz a gond.
Mindezt megcsinálták a futóműves cégnél és érezhetően javult az autó, de még mindig rázott az említett helyzetekben.
Visszamentem, hogy nem lett jó és még mindig ráz. Fogták és lekapták a 4 kereket, leszedték a súlyokat és újra centírozták.
Egy fokkal ismét jobb lett, de nem oldódott meg és a rázás megmaradt.
Meguntam a történetet és tegnap leadtam a szerelőmnek az autót, hogy akkor most ezzel a helyzettel kapcsolatban ő is vizsgálja meg mi lehet a gond a futómű-kerék környékén.
Ma küldi a videókat, hogy mind a 4 gumi ovális formájú... az alany pedig 4db Falken ZE310 XL 235/45R17...
Első körben megfutom a gumisokat ahol vettem, hogy nem sokkal garancia lejárta után vagyok de a használaton kívül gondosan tárolt és óvott gumik alig egy évesen se így néznek ki... aztán második körben vissza megyek a nem kis nevű és elégedettségi indexszel rendelkező futóműves céghez, hogy mit néztek ők ha az autó szerelő kapásból kiszúrta a hibát...?
A gumik nevében a sima és az XL-es verziók között mi a különbség?
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Idén tavasszal mikor felkerültek a nyári papucsok akkor nem volt gond.
Visszagondolva onnantól kezdett a jelenség érződni ahogy bejöttek ezek a brutál melegek és több napos kánikulák...
Még külön a futóművekre szakosodott cégnél ők maguk említették az első kör elejénél hogy lehet a gumik vannak eldeformálódva vagy elfékezve és emiatt lehet a rázási jelenség.
A futóműszerelés-állítás után ezt már nem említették hogy gond lenne a gumik formájával.
A második alkalommal mikor visszamentem akkor külön ők mondták hogy a gumik nincsenek deformálódva...
A második szerelésnél mikor lekapták a súlyokat én is ott voltam (az elsőnél reggel 8 kor leadtam az autót és délutánra lett kész) és akkor nézegették-méregették ketten is. Azt láttam, hogy a centírozó gépben alapból piros értéket mutatott 10-15%-al kb minden kerék aztán ezek a súlyozások után zöldek lettek...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
"... egy nagy kátyúba és az ütéstől károsodik a szerkezete."
Akkor lehet meg is van...
idén tavasszal Budaörs oldalában lévő Rupphegyi úton mentem 50-60 között amikor fékezés nélkül átmentem egy szintkülönbségen... az alacsonyabb részről mentem át a magasabbra...
Új építésű lakóparkok vannak arrafelé és volt egy régi út meg lett egy új vagy a régire húztak rá még egy új réteget. Egy a lényeg, hogy nincs szintben az egész út egy adott ponton... "elegánsan" kb 45°-ban lerakott kőlap szerűséggel van végig rakva széltében... táblázás, felfestés vagy bármi jelzés nélkül.
Még csak nem is észrevehető adott körülmények között... tudom mert amint megtörtént a dolog meg is álltam, kiszálltam az autóból körbenéztem megnéztem a kerekeket és visszasétáltam hogy mi a jófene volt ez és mi volt-van az úton... hát az a miniugrató...
Mivel leginkább városban használom az autót így nem éreztem a rázást. Csak később mentem olyan utakra ahol lehet menni 50-70-nél gyorsabban. Jellemzően 80-90 között érződik a remegés.... ettől gyorsabb tempónál meg még jobban. De az útburkolat minősége is nagyban befolyásolja a remegés érzését. Csak én érzem enyhén, csak én érzem jobban, vagy úgy megy a remegés hogy az utasok is érzik egy kicsit...
Köszi Lauda a segítséget.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
"Blizzak LM005 jól szerepelt a legutóbbi teszteken, ott inkább az a kérdés, hogy mennyire öregszik gyorsan (általában a BS gyorsabban öregszik mint a többi top gumi)."
Ó basszus pedig pont a Blizzak LM005-re akartam rámenni...
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz Zsombe #48263 üzenetére
Tegnap jutottam el oda hogy akkor rendelek 4 db-ot.
Erre még abban az órában ahol leadtam a rendelést hívnak, hogy nincs ilyen gumijuk, de úgy nagyon sehol máshol sincs. A téli gumik várhatóan szeptember 15 és utána érkeznek majd. És ha így telefonon nem módosítom a rendelésemet, akkor törlik.
Törölték én meg majd nézegetem hogy mi a helyzet a téligumikkal....
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Helló,
mennyire érdemes várni az új téli gumik vásárlásával?
Előző héten három helyet felhívtam és szeptember közepétől mondják, hogy jönnek raktárra a téli gumi készletek és akkor érdemes vásárolni.
Az én gondolatom meg azaz, hogy mivel még mindenki elkavirnyál a nyári papucsokkal így nincs még rohamszerű felvásárlás gumik szempontjából és úgy ahogy lehet válogatni elfogadható áron (35.000-40.000Ft/abroncs).
Viszont adott abroncsok adott budapesti üzletekben jelenleg elérhetetlenek (egy helyen akarnám megvenni és felrakatni) és erre fel kaptam azt a választ hogy szeptember közepétől nézelődjek.
Nálam ez lenne a sorrend amit vásárolnék 205/65 R15-ös méretben:
1. Bridgestone Blizzak LM005
2. Continental WinterContact TS 860
3. Michelin Alpin 6
4. Dunlop SP Winter Sport 5"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Tavaly kerültek az E39-es 520i-re akkor még új nyárigumik:
Falken ZIEX ZE310 ECORUN 235/45R17
Olyan ~22.000 km ment bele a nyári szettbe. Állapotukat tekintve hibátlanok és laikusként-felhasználóként nézve szépen kopnak még annak ellenére is, hogy az autó gyárilag hátul terpeszt.
Ma meg megyek a Conti TS860-akért
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz Drughi #48569 üzenetére
A héten voltam a megrendelt Continental WinterContact TS860-ok fizetését-időpontfoglalást-felrakását intézni.
Kicsit nem örülök mert azt gondoltam frissebbek lesznek a gumik. DOT szerint 2020 37. hetiek. Ha ránézek a naptárra akkor most vagyunk a 36. hét vége felé.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Helló,
a teljes értékű pótkerékre milyen gumit érdemes tenni, ha a nyárival megegyező 5. felni van az autóban?
A nyári papucsok: Falken Ziex ZE-310 Ecorun 235/45R17 és Style 32 felni
A téli papucsok: Continental WinterContact TS860 205/65R15 és Style 83 felni
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz ZeroX92P #48812 üzenetére
A céges 3,5 tonnás dobozoson idén mikor újonnan átadták akkor Continental AllSeasonContact került rá gyárilag.
Nem teljesít rosszul, de ha cserés lesz akkor javasolni fogom, hogy CC2-re váltsunk. Bár... az még odébb lesz
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Akkor hát eljött az idő, hogy az ember jó áron lévő nyári gumikat nézegessen és esetleg vegyen is amit jövőre fog használni...?
Reggel beültem az autóba Bp-n 10,5°C-ot mutatott az autó hőmérője. Fent az erkélyen meg 8-cat láttam
Ti mikor mentek felrakatni a téli gumit?
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Igen tudom, hogy jó az a TS860 mert már számtalanszor megerősítetted irányomban eme tényt
Már raknám is fel őket, csak nem akarom hogy feleslegesen kopjanak. Kíváncsi leszek milyen érzés lesz ismét ballonos gumikkal suhanni 235/45R17 vs 205/65R15
A nyári papucsoknál mindig megjegyzem a szezon elején mikor felkerülnek, hogy mennyire érzem az utat
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
"Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik... "
Pont ezért húz a mélység...
De jó lesz ez.
A korábbi téli papucsok Semperit Speed-Grip 2-esek voltak.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz racerx #49086 üzenetére
A természetes kaucsuk alapú gumi folyamatosan regenerálódik egy ideig. A kaucsuk élő szerves anyag. Ezért van az hogy pl az igazi... kaucsuk tartalmú ragasztó egy idő után egy egész tömbbé összeáll a kannában-flakonban.
Adott termékeknél-anyagoknál ahol használnak természetes kaucsukot ott a gyártás során fizikailag kell törni-szakítani a gumit, hogy a szerkezeti kötések szétszakadjanak és utána lehet hozzákeverni az adott adalékot. Így el lehet nyújtani a regenerálódás idejét.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Helló,
van aki töltette már úgynevezett "biztonsági gázzal" a gumikat a verdáján?
Valami gyakorlati tapasztalat van az illetőnek illetve észrevett valami különbséget?Ahová vinném most szombaton cserélni a nyári papucsokat a télire, ott van lehetőség gázzal töltetni.
A marketing szerint ezek az előnyei a sima levegővel fújás helyett:
- Stabilabban tartja a levegőnyomást, ami nélkül egyenetlenül kopik az abroncs és rosszabb a tapadás, ráadásul magasabb lesz a fogyasztás is (5x hosszabban tartja a nyomást, mint a sűrített levegő)
- Kevésbé melegedik az abroncs, ezáltal jobb az úttartás
- Kizárja a korróziót, így megnövelhetjük a gumik élettartamát, azaz kevésbé repedezik
- A nyomás ellenőrzését így sem ússzuk meg, de jóval ritkábban kell megtenni
- Pótkerék esetében is praktikus lehet, így biztosan nem egy defekt alkalmával éri meglepetés, hogy az évek alatt leeresztett"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz szabonagyur #49313 üzenetére
"Biztonsági gázzal töltés díja: 990 Ft/kerék" - [link]
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
-
Puma K
veterán
válasz MasterMark #49541 üzenetére
Pedig ismerősnek Amex kártyája van és az így működik ahogy 2ozzmexy leírta a revolut kártyáját.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Urak, az létezhet hogy a Bridgestone BRIDGEST T005 tulajdonságait tekintve "B" üzemanyag takarékossággal és "A" nedves fékúttal rendelkezik...? Hol a kakukk tojás?
Csak azért kérdem, mert bármelyik prémium abroncsot néztem azoknak ha a nedves féktávja "A" kategóriás akkor az üzemanyagtakarékosság rendszerint "C" szokott lenni.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Először tesztoldalon voltam aztán menten nézegetni az itthoni árakat: [link]
"Developed and produced in Europe, Bridgestone Turanza T005 delivers outstanding wet performance and fuel economy, combined with high mileage, to give drivers full control in challenging daily situations, especially on rainy days."
Ahogy nézem akik az enyémhez közeli (235/45R17) méretben használja az pozitívakat ír róla, aki meg a kisebb verziókat használják azok panaszkodnak rá.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz rbalint88 #49569 üzenetére
Az E39 életem második autója.
A gumis témát ennél az E39-nél komolyabban veszem. Korábban az 190E-vel kis híján a Blahát keresztül drifteltem akaratomon kívül a Corvin tetőtől kikanyarodva szállingózó hóban a Keleti felé nedves úton és nem picit kopott nyári gumival... Most ehhez még csak hasonlót sem szeretnék átélni véletlenül sem.
A külön ECO témát nem tudtam, hogy van a gumiknál is. Habár látom a nyári Falken abroncsok nevében ott az Ecorun, de nem ezért vettem meg.
A tesztekben elért eredményeit néztem a legutóbb vásárolt Continental WinterContact TS860 téli gumiknál. A 2020-ban a nyári szezon elején vett Falken ZIEX ZE310 EcoRun-t meg egy gumis üzletben javasolták 3 féle akkor raktáron lévő gumi közül.
Köszönöm a részletes tippet. Korábban már említetted nekem, hogy Michelin lenne a tuti erre a verdára felhasználási módtól függően: [link]
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz focvis #49594 üzenetére
Köszi az infókat!
Ez alapján eddig ott van hogy "lehet ez lesz" ha a Falkenek elkoptak.Bár így Budapesten létezve... a peremvédő hiánya lehet gond lesz... főleg hogyha most valamikor majd lekerülnek a nyári papucsok akkor vinném a felniket felújíttatni. Utána meg lehet szexuálisan izélgetne az ideg ha a felújított felniket kicsikét bemutatnám közelebbről valami útpadkának az meg nem csak lelki nyomot hagyna benne-bennük az alkalmi találkozó után...
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz rbalint88 #49599 üzenetére
Nem mondom, de szépen felülteitek az embert az érzelmi libikókára egy-egy ilyen hozzászólással
A Vredestein Ultrac Satin nem tűnik rossznak, de ha sportolok a majd 1,6 tonnás PNV-vel, akkor a "Long braking distances in the dry and wet", "Long wet braking, poor dry stability and long dry braking distances" és a "Below average braking performance in the dry and wet." értékelések nem valami jók egy alkalomadtán teperő fémdoboz esetén amivel meg szeretnék állni.
Még nyáron a Falkenekkel akkorát fékeztem a Műegyetemnél az Erzsébet híd irányába... balra az A oszlophoz ki volt téve a telefonom a navigáció miatt és pont írt valaki Messengeren akinek csak rápillantottam a buborékos üzenetére. De annyi elég is volt, hogy odaérjek és majdnem túl is szaladjak egy piros lámpánál... úgy megálltam és olyan távon, hogy még én is meglepődtem.
Meg a gyalogosok, a bringások és a többi autós is....
Aztán a köznép megnyugtatására mindenkinek a jobb tenyerem belső felével zárt ujjakkal határozott de enyhe fejbiccentésekkel az előttem és jobbra lévők felé elfordultam hogy minden rendben mindenki megnyugodhat nincs semmi gond jól vagyok
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...