Aktív témák
-
Ürgülfütty
tag
http://www.tar.hu/miss_tral/
-
Lajti
tag
Gyanítom, inkább azért mert vacak volt a ragasztó. A kollega szerintem azt akarta ezzel mondani, hogy a Mistralban elég sok gyenge minőségű cuccot adnak/adtak el a jónépnek, lásd régebben a SECTOR-os cuccok. Én megerősítem emberünket, nem ajánlom senkinek a Mistral-t. Ha még él ez a fórum, akkor valaki jelentkezzen és megindoklom a hozzáállásomat.
-
BobMaster
senior tag
Pont hogy nem. Leesett a címke, mert elszédült? Nincs az a fogyasztóvédelmis aki ne csapná le a telefont...
Ha viszont az EverCool felirat alatt egy SuperCooler feliratot találsz.... -
guest
veterán
hat eleg egyertelmu pelda:
M I S T R A L
messzire elkerulni...
minden tekintetben...
ezt gondolom megerositi mindenki... -
Den
veterán
Akkor miért esett le?
-
guest
veterán
ragasztó
-
guest
veterán
ragsztó
-
BobMaster
senior tag
És mi volt alatta???
-
guest
veterán
A mistralban vásároltam egy ventit, hát mit mondjak, nem volt drága, de a 2. napon leesett róla a gyári címke...
-
CsendPenge
őstag
guest#141:milyen panther? milyen combo?
minden guest:olyan k*rvára nehéz regisztrálni?? -
guest
veterán
Ez hogy jön most ide Combo ?
Nem értelek.
Szerintem folytassuk az eredeti témát.
Várunk hasonló eseteket. -
guest
veterán
Na mi ez a csönd, mindenki meg van ijedve?
-
CsendPenge
őstag
Jah, vettem észre, de már csak beírás után. Köszike a támogatást:)
-
localhost
Közösségépítő
csendpenge : ajánlom figyelmedbe ezen topic #2-es hozzászólását tőlem. Támogatlak!
-
CsendPenge
őstag
válasz
localhost #137 üzenetére
Hmm... gesztike, tudod mi az az udvarias, kultúrált stílus? Kétlem! és egyébként is, te most milyen geszt vagy? Nem aki bocsánatot kért? Vagy akkor most KI KICSODA? Szerintem próbáld meg magad regisztrálni, aztán elfogadható stílusban írogass... Ne értsen félre senki, nem a tpcompot védem.
-
CsendPenge
őstag
''némánöcsém, száznyócvan efpées háromdémárkba, ezzel fox tudni jáccani yol''.
Vazzeg, ez nagyon teccik :)) nekem. Bobmaster, yo dumád van. Egyébként igazad van maximálisan, csak sajna -szerintem- van még némi bökkenő. Én nem hagytam, hogy a kiskerben rakják össze a gépemet, mert először is: alaplap akkor még nem valá meg (csak később, na vajon kitől? Köszike), másodszor: előzőleg összerakott gépemhez a kisker elfelejtette a driverek egy részét odaadni (nem, az még nem a tpcomp volt), meg az is felmerült, mivel ragasztgatták a házat veszettül, hogy nem is az van benne, amit mondtak. Igaz, akkor még nem tudtam volna össze rakni a gépemet:) Szóval az sem biztos, hogy jól jár valaki, ha a kiskerben rakatja össze a cuccot, kivételt képez (és ez ugye erősíti a szabályt?), ha a szerencsés júzer összeakad mondjuk veled, vagy egy hozzád hasonló kaliberű emberrel. És tudod, a tpcompban nem volt olyan ember, aki a szemembe nézett volna úgy, mint te! A dologhoz még annyit fűznék hozzá, hogy nem jártam túl sok helyen még, friss vagyok (fagyok?) a szakmában, szóval tapasztalatom kevés van... -
guest
veterán
Nahh sziasztok látom elég sok hasznos infó gyűlt össze, ez nagyon jó!
Mit hazudozol itt Axel=TP COMP?, hogy működik a gép, nagyon jól tudtátok ti, hogy mi a baja a gépemnek, csak mivel nem bekapcsoláskor jelentkezik a hiba, hanem kb. egy óra után, így könnyen rámondtátok, hogy ''semmi baja a gépnek lehet vinni''.
Amikor azt mondtam, hogy na itt vagyok fél óra alatt kifagyasztom a gépet, hogy lássátok tényleg kifagy, akkor meg nem engedtétek ilyen kamu kifogással: ''Hogy ez szervíz ide nem jöhet be idegen'', pedig csak egy hosszabbítót kértem, hogy bemutassam nektek a hibát, de ti csak bunkóztatok, nem tettétek lehetővé ilyen kamu kifogásokkal.
Nah hát én ezek után úgy döntöttem, hogy létrehozom ezt a fórumot, hogy más hasonló cipőben járó embertársamat ne tudják így megszívatni.
Ezek után mindenki döntse el maga, hogy megfogadja-e a topic hozzászólóinak véleményét vagy sem. Szabad világban élünk és az igazságot nem lehet eltusolni !!! -
BobMaster
senior tag
válasz
localhost #134 üzenetére
A forgalmazónak nem kell semmit beállítania, ha a géphez nem vásárolna oprendszert. Eladhatja partició nélkül is, sőt úgy kell eladnia, miután megfelelően letesztelte, hogy minden elem jól megy-e, és az MS DOS-t sem adhatja oda, változatlanul nem ingyenes. A hanyagság itt abban nyilvánul meg:
Ezen a gépen soha nem volt semmi olyan, amivel komolyan tesztelték volna. Utalás erre a pici particio. Talán annyi, hogy feldobok egy Wint, hogy bökkenő nélkül felmegy-e minden, utána driverek, és járatom egy kicsit. A hanyag kollégát valószínüleg picit sem érdekelte, hogy a memória nem akkor jó, ha lefut a HIMEM.SYS. A VGA szemeteléstől kezdve egy raklap dolgot (teljesít-e annyit Sandrában, mint a referencia, ha nem , miért nem?) kihagyott. Összerakta, aztán vagyjólesz, vagynem. Sőt, a Win-nel frankón be is lehet mutatni ''némánöcsém, száznyócvan efpées háromdémárkba, ezzel fox tudni jáccani yol''. Utána pedig partició le ha nem vette meg, és vigye.
Na ez a nem korrekt kiskerezés, amikor nem 100%-osak abban, hogy jó a cucc.
És utána jöhet, miután a csóka szívózik vele: hátez azértvan, mert nem jól lett szállítva, stb. (hozzá nem értőnek le lehet adni bármit). Bemutatta, hogy a gép korlátozásmentesen használható, hogy ott jól megy? Nem. Ez a hanyagság. Az ilyennek follyon ki a szeme, szakma szégyene, fúj! -
localhost
Közösségépítő
Most már kezdem (!) érteni... Ám kérdezem én, kellett volna a forgalmazónak bármit is bárhogyan beállítania? Hiszen normális esetben eladhatja a gépet úgy is, hogy a hdd még particionálva sincs, nem ? Ez hanyagság? Meg hogy a papírokban nem volt minden leírva? Hmmm... talán fdisk/dos/windows tanfolyamnak is kellene lenni azokon a papírokon?
ÉRTEM én, hogy mi a gyakorlat, hogyan is ad el egy kisker egy gépet általában... De számonkérhető-e rajta, ha nem úgy állít be valamit, mint ahogy azt a 'hozzánemértő' vásárló elvárná? -
BobMaster
senior tag
localhost: a lényeg az volt, hogy sztojo bejár hozzám a boltba :)
-
localhost
Közösségépítő
A legőszintébben :(( mondom, pedig 3x elolvastam. Mi 20 Mega/Giga/Fdisk/DOS ? És mi köze van ahhoz, hogy le volt ragasztva?
hogy dos volt az új gépen, boldog gazdája vindózt akart rárakni de az kiírta hogy nincs elég hely vinyón. Dejszen vadi zsír és még 20gb is. Elhozta hozzám, beírtam DIR erre azt nyomja hogy 19 mb szabad a 20ból. leragasztott szar volt. -
sztojo
csendes tag
Hi oll!!
gondoltam énis hozzászólok valamicskét a témához. :))
Én is ismerek 1-2 ''jó és rossz'' boltot de nem akarok írni neveket. Mert mint valaki már írta nem a bolt a rossz, hanem az emberek.
Ezt a problémát úgy orvosolom általában, hogy megpróbálok jóban lenni a bolt dolgozóival. (pl köszönök az utcán is, miután 30 percel előtte vettem nála valamit és nemcsak elsétálok mellette). Az ilyen apró dologok sokat számítanak szerintem.
Bobmaster-t is ismerem be is szoktam menni boltba hozzá ha arra járok, ha nem is vásárolni, de megdumáljuk milyen új dolgok vannak mit érdemes venni mostanában és nemutolsósorban árakat is kérdezek.
Ismerek olyan boltot is, ahol alkudni lehet. Jajám!!! :))
pl: procit akartam venni anno. Kedvenc boltomban 1-2 ezerrel drágább volt mint másikban. Mondtam eladónak, hogy: figyi 2 utcával arrébb ennyi és annyi de én TŐLETEK szeretném megvenni, mert MEGBÍZOK bennetek. Erre szólt főnöknek, megbeszéltük és megkaptam olcsóbban. És azóta is oda járnék, ha nem laknék 180 km-re a bolttól :))
Találkoztam olyannal is viszont (metró-ban vásárolt giga mega hiper szuper integrált cucc), hogy dos volt az új gépen, boldog gazdája vindózt akart rárakni de az kiírta hogy nincs elég hely vinyón. Dejszen vadi zsír és még 20gb is. Elhozta hozzám, beírtam DIR erre azt nyomja hogy 19 mb szabad a 20ból. leragasztott szar volt. Biztos valami boltba rakták össze és fdiskhez értő szakember partícionálni akarta és 20% helyett csak simán 20-at írt be. Szegény hozzá nem értő user meg majdnem sírt hogy vissza kell menni metróba(bár csak 20km de autó nélkül, buszon 3 átszállással kicsit körülményes dolog). A géphez kapott leírást (ne mossuk csepegő rongyal, slaggal, meg hogy mi van benne elvileg). Bár belsejében nem az volt mint reklámban. Jobb proci volt benne (566 cerka helyett p2-566Eb), bár ezt másik garanciás esetnél ki is vették. Ezért is utálom a leragasztást. Mert nemcsak user lehet balfék.
Summa summarum: A lényeg nagyon sok múlik az ember hozzáállásán. Boltos nem tehet róla ha valaki bal lábbal kel fel, és vevő sem ha fordítva áll a dolog.
Tolerancia nagyon fontos a kereskedelemben és ezt hajlandó 1-2 ember elfelejteni. (pl ha netszolgáltatómról van szó akkor énis ;))
na most kicsit bő lére eresztettem de hát ilyenem van. hülye németek meg továbbjutottak :(( -
CsendPenge
őstag
egyre megy skacok:) bár, a sör jobban teccik
-
rog
addikt
sörös?! hááát.. :D
-
rog
addikt
ez biztos?
100%-os mármint a hasonlóság.. ;) -
CsendPenge
őstag
az is yo lesz (valamire) :))
-
Den
veterán
Betonba belekötni? Míg lágy beleállsz, aztán előbb utóbb belekötsz :)
-
CsendPenge
őstag
Nem, én ollyat sohse mernék :)) Csak azért írtam, mert soxor hallottam róla, de mutatná má meg valaki, hogy kell:)
-
rog
addikt
most belém akarsz kötni? :)
-
CsendPenge
őstag
a betonba is? ;)
-
rog
addikt
igen, már kezdtem felporgetni magam :))
-
TP Comp aki Axle
újonc
A névmagyarázat kérdésre ment, hogy akinél nem OK az tudja. Mivel már mindent elmondtam, talán mindenki érti. Véleményemet a vádakra közöltem. Ezennel ezt befejezettnek tekintem. Akinek nem tetszünk annak nem tetszün ez OK! Csak az igazság nem az amit mondanak ellenünk. Aki sértve érzi magát mondja el nekünk! Néma gyereknek az anyja sem érti a szavát. És értelmetlen magyarázkodásba bonyolódunk, és bonyolódnak olyanok is akik csak szemlélői voltak a történetnek!
-
CsendPenge
őstag
''Alapvető problémának tartom azt, ha van valakinek problémája miért nem próbálja az megoldani azzal szemben aki neki a problémát okota. El kell hozni az alkatrészt mégegyszer, meg ha szükséges mégegyszer!''
A helyzet az, hogy nekem nincs ennyi időm, és ha vásárolok egy eszközt, akkor azt használni szeretném, mert szükségem van rá! Egyébként nem vagyok Pc-Trió, csak ott van az e-mail postafiókóm, tehát (ha kérhetem), akkor a megszólításom CsendPenge vagy Drake (mert én ''csak'' magánember vagyok).
A coolerrel meg az volt a problémám, hogy drága, rettenetesen hangos, annak ellenére, hogy jeleztem, egy halk gépet szeretnék, és a WBK 68 helyett ajánlották (és sajna el is hittem, hogy nem jó), ráadásul kb. 1 hónap használat után kezd csapágyas lenni. Kérdeztem, nem cserélik ki, ez ''üzemi'' zaj. De ha már szó van róla, a 40 GB IBM hdd tönkremenetele érintett a legkeményebben, illetve a monitor is problematikus. És nem a honlapuk adatait közöltem, hanem azt, hogy ki van/ki lehet a velemeny@tpcomp.hu mögött. -
localhost
Közösségépítő
Összeesküvés! Ez yooooooooooooooo! Sok független ember egyszercsak elkezdi szóbeszéd alapján keresni egymást, hogy közösen fellépve mumusnak kiáltsanak ki egy céget, pedig....
Axle ??? -
rog
addikt
jét tényleg többnyire csak guest fikázott, de úgy mintha többen lenne :))
de ez nem változtat a szitun túl sokat -
localhost
Közösségépítő
válasz
localhost #110 üzenetére
Bobmaster uram!
A névváltoztatásba azt hiszem én ''kergettem bele'' Axle-t, mert az én 'igazságérzetem' hiányolta egy kicsit, hogy valaki hivatalosan cáfoljon, vagy állítson valamit (''denemigyvan'') egy cég nevében ... ráadásul a sors fintora, hogy egy névtelen 'Guest'-tel szemben.
- elgépelésem javítva: korrektebb - -
rog
addikt
válasz
localhost #110 üzenetére
szerintem meg már tökmindegy mit mond, hiszen mindenki csak arra fog emlékezni, hogy a tp-comp az nagyon out.
(én nekem legalább is csak enyi jön/jött le eddig)
megszivatták a topic indítóját, meg másokat is.
azok itt elmesélik, hogy mindenki legyen résen.
most meg idejön valaki, és a cég nevében mondja a denemisigyvolt-ot.
nem sok értelme van.
valami oka csak van hogy ennyien fikázzák a céget, vagy ez valami összeesküvés? :) -
localhost
Közösségépítő
válasz
TP Comp aki Axle #108 üzenetére
Tp Comp aki Axle.
Köszönöm :)) Így már egy fokkal kerrektebb a dolog! -
BobMaster
senior tag
válasz
TP Comp aki Axle #108 üzenetére
Kedves Axle: ez egyre inkább csak valami elkeseredett önbizonygatás. Először azt mondod, hogy Te magánemberként szerepelsz itt, utána nevet váltasz TP Comp, aki Axle-re. Miért nem elég, hogy csak a hozzászólásaidban jelzed, hogy Te ettől a cégtől vagy (példát is mondok: én is kiskeres vagyok, mégsem írom, hogy Computer Centrum, aki BobMaster; és Dende sem írja, hogy Magicomp, aki Dende; meg Celtic sem... )
Mert itt tényleg magánemberek vagyunk... ennek ellenére jelezhetjük, hogy az ügyben érintettek vagyunk. -
TP Comp aki Axle
újonc
Az előzőéert elnézést, véletlen volt!
Folytatva:
Kedves localhost
Áttérek a tegeződésre mivel nem vagyok túl öreg. A felvetésed értem, jogos is, ezt megfogadva regisztráltam magam TP Comp aki Axle néven. Megkönnyítve a fórum olvasóinak dolgát a párbeszéd követésében. -
rog
addikt
tp comp= axle
de ki az a szalka?! -
localhost
Közösségépítő
válasz
CsendPenge #100 üzenetére
Kedves AXLE - mint cégvezető.
Persze, mi értjük, hogy te magánember is vagy , ezért ha megengeded én továbbra is maradok a tegeződő formulánál.
Csakhogy a korábbi nyilatkozatodat éppen cégvezetőként a cég nevében tetted de ez semmilyen formában nem derül ki az írásodból. Mint mondtam, mi (én) hiszünk neked, hogy te vagy Te, de ugye annak sem örülnél, ha valaki@akarhol.hu címről ''Főnök'' nick-névvel valaki a Te főnöködnek adná ki magát és tenne nyilatkozatot. Tehát itt nem a hitünk kérdőjeleződött meg a személyedben, hanem a hitelesség szenvedett csorbát.
Köszönettel: localhost - mint magánember :o -
Axle
csendes tag
Tisztelt PC Trio
Mi a probléma a ventillátorral? Nem hűt? Nem fejtette ki a problémát elég részletesen, hogy reagálni tudjak rá érdemben.
Azzal, hogy közölte honlapunk adatait, nem tudom mi a célja, és ez, hogyan kapcsolódik a fórum témájához? -
Axle
csendes tag
Tisztelt hozzászólók!
Azért van az Axle név, mert nemcsak cégtulajdonos hanem magánember is vagyok. Ezért igyekszem ahol szükséges szétválasztani a kettőt. Illetve Axle néven vagyok regisztrálva a Prohardver-en! Mégegyszer megjegyezném, hogy nem örülök annak, hogy a fórumon reagálnom kellett! Megjegyezném ha jogos a negatív kritika a cégre nézve és az megjelenik, azt kénytelenek vagyunk elfogadni, és el is fogadjuk!!! Ellenben a nem jogos kritikát illetve a személyeskedést, gyalázkodást nem tűrjük. Ez szerintem érthető! Alapvető problémának tartom azt, ha van valakinek problémája miért nem próbálja az megoldani azzal szemben aki neki a problémát okota. El kell hozni az alkatrészt mégegyszer, meg ha szükséges mégegyszer! Ha a hiba jogos a csere be fog következni! -
CsendPenge
őstag
Nos, tpcomp.hu adatai a következők:
A tpcomp.hu domain whois rekordja
domain: tpcomp.hu
org: org_name_eng: János Tóth
org: org_name_hun: Tóth János
address: Várkert köz 2.
address: 7720 Pécsvárad
address: HU
phone: 06/20/936-1199
fax-no: 06/72/465-256
hun-id: 1000243993
admin-c: 2000240114
tech-c: 3000101020
zone-c: 3000101020
domain_pri_ns: izidor.inter.hu[195.70.36.188]
registred: 2001-09-04 01:01:08
changed: 2002-04-11 18:03:08
registrar: 1000236692
person: Róbert Tóth
address: Várkert köz 2.
address: 7720 Pécsvárad
address: HU
phone: 06/20/936-1199
fax-no: 06/72/465-256
hun-id: 2000240114
role: Mile Informatika Kft
address: Erdosor 3
address: 2837 Vertesszolos
address: HU
phone: +36 34 579010
fax-no: +36 34 579011
hun-id: 3000101020
role: Mile Informatika Kft
address: Erdosor 3
address: 2837 Vertesszolos
address: HU
phone: +36 34 579010
fax-no: +36 34 579011
hun-id: 3000101020
org: org_name_eng: Deninet
org: org_name_hun: Deninet Bt. (Registrar)
address: Bercsényi u. 79/b.
address: 1188 Budapest
address: HU
phone: +36-1-2960075
fax-no: +36-1-2955670
hun-id: 1000236692
Na, akkor most ki kicsoda? Vagy mi micsoda? Erre kössön valaki csomót, ha tud... -
CsendPenge
őstag
Tisztelt Páll László Ügyvezető Úr!
Nos, nem tudom, hogy valóban megalapozott volt-e a topicot indító hozzászólás, de a fent írtakat én nem hiszem el, vagy legfeljebb részben. Emlegethetnék egy csomó hallott dolgot, ismerőst, de az valóban csak ''alaptalan'' vádaskodás lenne. Személy szerint én azért nem hiszem el, amit fentebb írt, mert személyes tapasztalatom VAN. Nem csak Önökkel, ahol soha többet nem fogok venni semmit, csak garanciát fogok intézni, hanem más cégeknél, és embereknél. Eddig sehol, senki nem emelte fel a hangját velem, hanem lehetőséget adott az udvarias tárgyalásra, és a probléma rendezésére. Ez alól csak és kizárólag Ön a kivétel. Ennyit a baráti hangnemről, legnagyobb sajnálatomra. Az önök tanácsadásával kapcsolatban meg annyit, hogy amiben önökre hallgattam (konkrétan cpu cooler:Coolink 111+, ez volt a legdrágább, és legzajosabb, WBK68 helyett javasolták önök), azzal problémám van. És akkor most következzen még néhány észrevétel, apróság. Egészen véletlenül a tp-comp emil címe nem szalka@axelero.hu ? Mintha valami ilyesmit láttam volna az árlistán? A freemail mindig is névtelenséget jelentett. Ha egy cég nevében ír, miért freemail címmel a háta mögött teszi ezt? Kérem, ne vegye sértésnek a kérdésemet, de valóban ön az, akinek mondja/írja magát? Ha igen, és reflektálni kíván az általam leírtakra, akkor itt, a fórumban tegye azt meg, korrekt e-mail címmel!
Köszönöm.
Üdvözlettel: Papp Zoltán (drake@pc-trio.hu) -
BobMaster
senior tag
Kedves Axle!
Teljesen korrekt a hozzászólásod, igaziból azt írtad ide, ami elvárható.
Egy nagykereskedésben tőletek vásárolt alkatrész (csak én dignosztizáltam a pontos, reprodukálható hibát) az egyik viszonteladótoktól most fog (vagy már van?) visszamenni. Úgyhogy (mivel haver a végfelhasználó) közvetlenül értesülök majd róla, a nagykeres garanciális ügyintézés hogyan zajlott.
Ha tényleg úgy, ahogy kell, hidd el, meg fogom írni. A kisker egységet, ahol vásárolta meg naponta b*szogatjuk, ők nem fogják húzni az időt... -
localhost
Közösségépítő
Kedves Axle! Megértem álláspontodat, de tudod érdekesnek találom, hogy ha Te valóban a TP Comp nevében írsz (névvel, aláírással, titulussal) akkor az e-mail címedben miért nem céges e-mailcím szerepel. Miért freemail?
Tudod én hiszek Benned, hiszek neked (nektek) de nem úgy volna minden kétséget kizáró a hozzászólásod?
Jó munkát, elégedett ügyfeleket kíván egy budapesti kollegátok: localhost. -
Axle
csendes tag
a #87 hozzászólás nem a TP Comp-tól jött, hanem attól aki a fórumindító megjegyzést tette! A bocsánatkérés nem a véleménynyílvánításara érkezett, hanem a az abban közölt valótlan állításokra! Mivel a termékeket a ''panaszoló'' nem a TP Comp-tól vette, hanem egy barátja cégétől! Az árú forrása viszont a TP COMP volt, és a tesztelést végző cég is! Valótlan állítás hogy a gépe fagy mert azóta is működik hiba nélkül, mert ha rossz lenne visszakellet volna hozza garanciába! Az értékesítés még egy igen fontos eleme, hogy ez NAGYKERESKEDELMI értékesítésben került az Aquafleur Kft-hez! Amiről a bocsánatkérés szól az az, hogy olyat nem nyilatkozhat, hogy megtesz mindent hogy csődbe vigyen cégeket! Ez már több mint egy szimpla véleménynyilvánítás! Ellenben ezen problémáit velünk nem közölte, nem is jelezte felénk, hanem fórumokon jelentette meg!
Elismerjük nem vagyunk tévedhetetlenek, se tökéletesek, de igenis megteszünk mindent, hogy az ügyfeleink elégedettek legyenek! (ugyanúgy mint bármelyik másik piacon levő cég!) Viszont a jogtalan és hamis vádakat melyeket velünk szembe nem közölnek, hanem fórumokon tárnak a nyílvánosság elé, úgy, hogy arra mi ne tudjunk reagálni, azoktól igyekszünk megvédeni magunkat! Sajnáljuk, hogy ezen a fórumon meg kell jelenjünk véleményünkel.
Páll László, ügyvezető
ui.: nem a pillanyatni haszon vezérel bennünket, mint egy fenti vélemény írja! Ennek ellenére szívesen megvitatnám vele ezen véleményét, baráti hangnemben, valamint mivel gépvásárlás előtt áll szívesen adnák neki tanácsokat, bebizonyítva talán elhamarkodott véleményét. e-mail: velemeny@tpcomp.hu erre ha valaki szeretne reagálni ide írjon -
guest
veterán
hali,
szerintem ha van dellád, vegyél márkás gépet (ibm/hp/..), de azért nézd meg előtte, hogy nem valami integrált szemét-e :)) pénznél aspect, drága de jó. az alatt meg érdemes a kóklereket, smugglereket/csalókat (apronet 20-40%-a), netes promótereket (juteszembe, stopper a kezemben, várom a d***studio-s hozzászólást hehe :)) és a hiénákat elkerülni, hmmm hát ebben sok sikert :) talán mistral, de csak akkor, ha minden alkatrészhez értesz és átvételkor egyesével (dobozt kibontva stb.) átnézed a tartalmat. vagy haverral összerakatod, aki nagykerből vagy jóhelyről hoz cuccot. nomind1, a promóterek úgyis nemsokára ajánlanak még pár ''tuti'' helyet ;))) soksikert.. -
guest
veterán
Én mostanában akarok gépet venni, de olyan helyen akarom vennei ahol nem b**nak át, szerintetek hol érdemes ma gépet venni ?
Úgy látom ilyen kis kamu cégeknél nem érdemes, mert csak a pillanatnyi haszonra törekednek(lásd TP-Comp), de gondolom más példák is vannak.
Szoval szerintetek hol lenne érdemes ? -
guest
veterán
Nyílvános Bocsánatkérés!
Ezúton szeretnék elnézést kérni a korábbi Guest-től, hogy úgy tettem, mintha ő írt volna bocsánatkérést. Elnézést kérek továbbá, hogy akkora ordas lámer voltam, hogy még az aláírását sem másoltam át. Ígérem, legközelebbre már megtanulom helyesen írni a ''nyílvános'' szót is.
Mégegyszer BOCSÁNAT
Guest -
guest
veterán
Szerintem a #87-es hozzászólás a TP-Comptól jött. Persze biztosan nincs igazam! :-))
-
guest
veterán
Én azon a véleményen vagyok, hogy ma Magyarországon demokrácia van és így mindenki elmondhatja a véleményét. Ez miatt senkit nem lehet elitélni, vagy bocsánatkérésre kényszeríteni.
-
napos2600
tag
den: az elsorol?!?!? :)))
-
guest
veterán
Nyílvános Bocsánatkérés!
Ezúton szeretnék elnézést kérni a
TP Comp Kft. Számítástechnikai Kis- és Nagyker. -től (7623 PÉCS, Garai u. 31.)
Mivel nem ál módomban törölni a rágalmaimat, és minden egyéb a fent említett céget sértő részt, ezért így szeretném tudtukra adni a BOCSÁNATkérésemet.
A tartalmáról akkor azt gondoltam hogy mindenkinek jogában áll tudni mások hibáiról, hogy ők ne eshessenek ebbe a hibába.
(Hiszen erre való a fórum, vagy nem? Hogy segítsünk ahol tudnuk, és nem tartottam nagy hibának ezt megírni, hiszen vannak olyan fórumok ahol az ilyen jellegű témáknak külön fórumrész van!!!)
De úgy gondolom a cég sértegetése durva dolog volt tőlem.
Nem szépítem tovább a dolgot, hiba volt.
Mégegyszer BOCSÁNAT
Guest -
Xanco
csendes tag
válasz
[Gandalf] #85 üzenetére
Mostmár én is saját magam szerelem a gépeket, de valahol el kell kezdeni. Ezt nem tanítják sehol, és nem is nagyon lehet másképp tanulni, csak ha az ember csinálja. Persze megoldás lenne, ha felügyel valaki, de ha erre nincsen lehetőség? Akkor föl a gépet, és irány a város másik vége... Nem túl kellemes dolog.
Továbbá aki még nem rakott össze gépet, annak többnyire fogalma sincsen arról, hogy hogyan is néz ki a gép, és ennek következtében nagyon könnyen átverhetik - sajnos sokszor át is verik.
Az igazat megvallva, szerintem néhány alapvető jótanács mellett szinte nem több mint egy LEGO, meg egy kis csavarozási gyakorlat, a többi meg idővel kialakul. (Na persze, nem egy P4-es vagy Athlon konfiggal kell kezdeni a buherálást, hanem valami egyszerűbbel pl. Celeron) -
CsendPenge
őstag
válasz
[Gandalf] #85 üzenetére
Nagyon tutik a történeteid :) Egyébként maximálisan igazad van, én is voltam ilyen helyzetben, amikor munkát kerestem egy cégnél (közölték velem, hogy az sem baj, ha nem értek semmit a számítástechnikához, mert ''majd belejövök''). Egyébként én azt hittem, az alkatrészek is lehetnek márkásak, és megfelelően összeválogatva (nem is az olcsóra, de nem is a legdrágábbra hajtva) lehetséges egy korrekt gépet összerakni. Néha van egy olyan érzésem, ez sikerült, néha meg az az érzésem, hogy ennél jobban akarattal sem lehetett volna elb***ni. A kivételekkel kapcsolatban: Részemről is üdv BobMasternek (aki nagyon utálja szerintem az alaplapomat:) , de mindig segít).
-
[Gandalf]
csendes tag
Ja a gep turkalasrol meg annyit, hogy az ok, hogy en mar siman osszerakok egy gepet semmibol, de aki 1x sem csinalta, az tenyleg ne csinalja... A bovites az tenyleg rendeltetesszeru hasznalat, de sajnos van olyan bolt, ahol leragasztjak a hazat, es nem raknak be olyan cuccot, amit nem ott vettel. Ez tenyleg szanalma.
A hangnemet meg a vevo es az elado/szervizes kozott tenyleg ket ember hatarozza meg. A pult mogott dolgozo is ember, es neki is lehet, hogy rossza napja volt, es ugy marhara nehez. Sajnos Mo.-n nem lehet elvarni azt, hogy egy kisebb ceg csoportepito treningre vigye az embereit, es csak olyanokat alkalmazzon, akik megfelelnek. Azert mert, aki meg is felel, az nem jon ilyen helyre, hanem jobb allast kap.
Pl. nezzuk meg a mobil szolgaltatokat Mo-n. Ott vanna csapatepito treningek, mert van ra penz, es meg is fizetik megfeleloen a dolgozokat. Ugyanez kulfoldon meg van mar a szamitastechnikaban, de ott mindenki markas gepet vesz... Sajnos nalunk kis penz ---> olcso buheralt, nagyon osszevalogatott gep (hogy minel olcsobb legyen) ---> kicsi haszon a kiskernek ---> kicsi fiztes az eladonak ---> igy nem biztos hogy szakkepzett. Kulfoldon a draga gepekbol van penz mindenre es ki is szolgaljak az embert. Jo van kivetel itthon is. (Tiszteletem BobMasternek!!!) De mi sajnos meg nem vagyunk nyugat-europai szinvonalon, es addig csak probalgatni lehet a dolgokat... Sajnos :( -
[Gandalf]
csendes tag
Hi nepek!
Nagyon nehez dolog megallapitani azt hogy egy komplett gepnel mi a legjobb teendo.
A markas komplett gep (IBM, HP, Dell) az draga, de a penzert kapsz megfelelo supportot, aki meg tudja fizetni az vegye meg. Viszont kis hazankban nem igazan jellemzo, hogy vkinek sok penze van. Tehat probal sporolni.
Sokszor latom, azt hogy hirdetnek kulonbozo nagy hipermarketekben gepetek eladasra. Ezek a tipikus olcso, agyon integralt szarokat aruljak olcso penzert. A tudatlan pedig bemegy es megveszi. Ott voltam az egyikben (nem irok nevet), es mikor a manus odament akkor latja a gepet, kerdi, hogy belenezhetne. Erre mondjak neki, hogy nem mert mar le van ragasztva, es higgyen neki, hogy az van benne, ami le van irva a papirra. A papirra is azt irtak, amit a hirdetesbe: P4 1600 Mhz, P4 423-as foglalat, 40 GB vinyo. Ez nem eleg, de sajnos ez van.
Jo ez kicsit eltert a tematol, de arra kerek barkit, hogy az ilyet probalja elkerulni...
A masik... A gepet tenyleg csak azoknak kene kinyitni, aki ert hozza. En dolgoztam kollegiumban, mint rendszergazda. Nincs rosszabb, mint az infos haver. 1x elofordult olyan, hogy mondja, hogy a internetes halokabel tonkretette a gepet, mert feszultseg ingadozast, mert rajta az infos haverja??? Mondom mivva'? Kiderult, hogy a konnektor volt a gaz :)) vizzel lemosta az egeszet. En csak annyit mondtam neki, hogy kitakaritottam a gepet.
A masik pelda: a gyereknek nem megy bele a HDD-be a tap kabel. Eszre veszi hogy az aljzat ugy van kivitelezve a HDD-n, hogy le van ketsarok fedve (nem tudtam, hogy megfogalmazni, de ugy is ertiktek mit akarok mondani :)), erre nem nezte meg a tap kabelt rendesen, es a masik oldalon reszelovel megcsinalta. Bele a HDD-be, es a 12V szep dolgot muvlet az elektronikaval... :DD No comment... -
guest
veterán
válasz
CsendPenge #78 üzenetére
Az oké, hogy ott hagytál fél milliót, de abból, amit ténylegesen a bolt kap, kb. 40.000,- nem több, nem kevesebb. A maradék megy a nagykernek, ahonnan megrendelte a kisker a cuccaidat. Mindkét oldalon vannak szemetek és vannak normálisak. Optimális esetben két normális találkozik (vevő - szervizes). Ha viszont két arc találkozik, akkor abból sok jó nem sül ki...
-
Dende
csendes tag
válasz
CsendPenge #79 üzenetére
Amint megtudom az email-címét, megírom neked.
Üdv.: Dende -
BobMaster
senior tag
válasz
CsendPenge #79 üzenetére
Azóta megy az alaplapod? Jól?
-
CsendPenge
őstag
''csak emberi hangon kell beszelni az eledokkal nemkell arcoskodni stb''
Hmm... na szóval, ha jól sejtem ez nekem szólt:) És nem is alaptalanul, mert amióta megszívattak, nem igazán ütök meg békülékeny hangnemet. De! Eredetileg a lehető legudvariasabban, legkulrtúráltabban (jó nevelést kaptam) kértem a problémám rendezését (100 Mb/s hub kb 0.1 Mb/s-en ment). Ok, bevették, majd telefonálnak szöveggel. Kb 2,5 hét után hívom őket, hogy mi van? Lehet jönni érte- mondják ők. Megyek, kérdezem a srácot (aki csak a kezembe akarta nyomni):Mi volt a probléma? Válasz:nem tudja. É:csináltatok egyátalán rajta valami? Ő:nem tudja, lehet, hogy nem is nyúltak hozzá.
Nos, ebben a hangnemben folytatódott a diskurzus, amikor megkértem őket, hogy akkor küldjék el kivizsgálásra, amit először megtagadtak, majd (némi susmus után) oké, de ha jó akkor kétezret kell fizetni... És ezután mentem fogy. védelemhez. Néhány nap után vissza hívtak, menjek be, azt mondták rendezik. Én be, főnök nekem (esik), hogy ez normális sebesség, mert ahány gépet összekötök, annyiad részére csökken az átviteli sebesség (tehát az átviteli sebességet egy gép közötti átviteli sebességként kell értelmezni, és 100/2=0.1) É:két gép között volt 100-200Kb/s átlagban F:akkor ez normális, és különben is, én azt mondtam, hogy egyátalán nem megy (a gar lapon az volt, hogy lassúúúúúú). Mindezt persze finoman fogalmazva is agresszív hangnemben. Na, akkor hogy van ez a ''csak emberi hangon kell beszelni az eledokkal nemkell arcoskodni stb '' ????? Ezekután nem arcoskodni fogok, hanem szemétkedni, mert fél milliót otthagytam az új gépem vásárlásakor, és egy rakás szar, ráadásul teszik mindezt pofátlanul. Ha segítőkészek lennének, és tényleg törekednének a probléma megoldására, akkor én is ehhez igazodnék, és nem balhéznék minden apróságért. -
Dende
csendes tag
válasz
CsendPenge #46 üzenetére
Hmm... ez így nem stimmel. Nem tudja egy átlag felhasználó (de még egy szakember sem) megjegyezni, mondjuk egy teljes gép alkatrészeinek a specifikációját. Gondolj bele, egy alaplapon mi minden van Ha ezt el akarnák mondani minden embernek aki alaplapot vesz, akkor külön ember kéne erre. Lehet, hogy ez már változott, nem tudom, majd megnézem.
Azt hiszem eltájolódtunk, nem specifikáció-leírásról esett szó, hanem magyar nyelvű leírásról, ami használati útmutatót takar. Ha lemégy a legközelebbi kábel-boltba és veszel pl. egy 12V-os tápot, akkor a táphoz mellékelt használati útmutatót kapod meg magyarul, a specifikációkat a tápra felcimkézve találod (angolul). A számítógépek esetében az alkatrészekre kiterjedő használati utasítást szóban is meg lehet adni, ami annyit foglal magába, hogy hogyan kell betenni a gép megfelelő slot-jába és hogyan nem. Ezek után a további használat a szoftveres üzembehelyezés, aminek speciális - ehhez a típushoz tartozó - dokumentációját a termékhez mellékelt CD-n találod. A mikéntjét pedig (hogyan kell feltenni egy driver-t) a Windows helpjében lehet megtekinteni. Ha valaki magyar Windows-t vett, akkor magyarul, ha angolt vagy más nyelvűt, akkor az annak megfelelő nyelven.
A helyzet az, hogy a számítógépeknél mindent programok működtetnek, így az azok használatához szükséges dokumentációt/helpet az adott program tartalmazza. De ennek okán szerintem nem ésszerű, hogy automatikusan magyarítsák a CD-n gyárilag kiadott help-fájlokat...
Persze ez csak az én véleményem, de amit már régebben leírtam, az törvény és direkt olyan emberektől kérdeztem meg, akik a jogalkotás előkészítési szintjén dolgoznak, főiskolán és egyetemen tanítanak és az ISO szabványokat fejből lökik. Szerintem jobb emberhez nem is fordulhattam volna.
Ettől függetlenül komplett számítógéphez elképzelhetőnek és kivitelezhetőnek tartanék egy üzembe-állítási útmutatót.
Üdv.: Dende -
Gboy
csendes tag
akkor bocsesz!! biztos félreolvastam valamit, habár nekem úgy tűnt, mintha a kiskerekre gondolna, mivel oda viszik vissza általában a cuccokat nem pedig egyből a nagykerbe
-
Gboy
csendes tag
-
Den
veterán
Na én is pozitív élményt írnék le. Én a gépem egy helyen akartam venni,nevezetesen az e-connect-nél. Sajnos ez nem sikerült mert akkor jelentek meg a kt266-a-s alaplapok, és az xp procik, igy ezekből hiány volt+akkor volt a ram mizéria is, így a procit és az alaplapot két másik helyen vettem meg. Első pozitívum: miután jól kitanultam mindent, többekközt a prohardveren, úgy döntöttem, mindenből a legjobbat veszem így esett a választásom a cool 111+-ra. Mikor telefonon adtam le a rendelést fickó mondja ne vegyem ezt a hűtőt mert megőrülök tőle, de én nem hagytam magam lebeszélni. Igaza lett. :) De a fő pozitívum, összerakom a gépet, megy de időnként kikapcsol, de úgy hogy a tápot is lekapcsolja, csak teljes áramtalanítás után lehet visszakapcsolni. Na agyalok mi lehet a rossz és a három hely közül hova vigyem. Végül úgy döntöttem hogy a táp rossz megy az e-connectbe. Másnap öcsém el is vitte, nyitás előtt fél órával ért oda, látja hogy vannak bent, bekopog, mondják jöjjön be. Elmondja mi a gáz, szervizes már viszi is be a műhelybe a gépet, hívja öcsémet menjen ő is. Bemennek, nézik mi a gáz, igen leáll. Mindent, kicserélnek amit ott vettem + a procit, még mindig leáll, ok rossz az alaplap. Nem baj hogy nem ott vettem, de ha már ott van megnézik mi a gáz. Nekiállnak mérni(!) . Figura megállapítja hogy rossz az egyik fesszabályzó és ezért áll le az egész. Öcsém köszöni, kérdezi mennyivel jön? Mondják semmivel, viszont a szervizes fickó megadja a telefonszámát hogy ha akadékoskodnak ott ahol az alaplapot vettük akkor hívják föl őt nyugodtan hivatkozzunk rá. Öcsém megy a másik helyre. Akadékoskodnak. Mondja hogy az e-connectben megállapították mi a hiba, a lap tuti rossz. Kis tanakodás telefon a főnöknek, mondják ok itt egy új lap, be is szerelik (cirka két óra megfeszített munkával), azóta minden ok.
Tehát vannak ilyenek is, az E-Connectet ajánlom mindenkinek. -
sasa
csendes tag
jahh a kartya vigan uzemelt honapokig es mareggelre kampec (amig akartam hasznalni szagulgozott alattam amint meguntam beszart) :))
-
sasa
csendes tag
sziasztok
nahh az en tortenetem 1 kicsit pozitivabb mint a rovat inditoe, en is az ominozus boltban vasaroltam 1 asus v8200 ti500 kartyat amit 1 ebkent eladasra hirdettem 1 masik rovatban na szoval mit ad az uristen mareggel kapcsolombe a szekeret felall a winfoss es kb 10 perc utan fagy a gep. ujra inditas proci vissza vesz erre megint fagy kesobb mar szemetelt a kep nahh mondom fasza ez a vga lessz ujra indit kitudja hanyszor a vegen mar a biosban is szemetelt a kep.
elkeseredtem, kartyaki irany az a ''szemet piszkos pc kucko mijen szar kartyat adott nekem alapon'' bevettek a kartyat de kertek ugye a garjegyet mondom sorry othon felejtettem a szervizes srac azert bevette de mondta ha garramegy viszza a kartya akkor szukseg lesszra du 5 re jojjek vissza megnezik,mondom persze persze 5 kor hozom tutira .5 kor vissza kiderult sajna nemkoser a kartya valszinu behaltak a ramok hirtelen nemtudtam sirjak vagy nevessek mert ugye elvileg kapok 1 ujj kartyat igenam de en 3 napja arulom elakartam adni, mondom a sracnak (ez mar a tulajvolt asszem) figyi nemlehetne hogy ha cserelik akkor neijen kartyat kapjek erre o hat figyelj en megproballom nem rajtam mulik ha a nagyker belemegy beszamitom es kapsz 1 jobbat huha mondom thx ezek utan meg a kezembe nyomott 1 valamijen kartyat hogy hasznaljam keddig akkora jon vissza a cumo es nelegyek mar gepnelkul hetvegen szoval 1 eseknek nemtom mi a gondjuk ezzel az uzlettel de sztem az ik legjobb hej a varosban, csak emberi hangon kell beszelni az eledokkal nemkell arcoskodni stb stb szoval ez a franya geci bolt :
TP Comp Kft. Számítástechnikai Kis- és Nagyker.
7623 PÉCS, Garai u. 31. Tel/Fax: 72/515-588, e-mail: szalka@axelero.hu
Nyitvatartási idő: Hétfő - Péntek: 9.oo - 18.oo Szombat: 9.oo - 13.oo (www.tpcomp.hu) -
BobMaster
senior tag
X Kft jelen :))
Egy IBM (Compaq, Dell, stb) persze okosan nyomják a kiskönyvet, mert fix beszállítótól vannak a cuccok. Viszont a garázs PC-knek megvan a lehetősége, hogy saját magad válogasd össze. Kérj egy IBM-et Abit alaplappal, és okulj.
A gép bővítése rendeltetésszerű használatnak minősül, ez így igaz. De papírról akkor se álljon neki senki, ha még nem látott ilyet. Legalábbis nem javaslom. (példa: a kézifékes fordulózást is gyakorlod egy kicsit, mielőtt ''élesben'', szlalomversenyen is megcsinálnád)
A gép garanciavesztéses-leragasztós hülyeségéről már kifejtettem a véleményem. Ami nálam van vásárolva, azt ingyé megmutatom, hogy instant hogy rakom a gépbe. Tanul is, jól jár is :)
És sokkal kényelmesebb, ha nálam derül ki, mint hogy a fél várost átnyergeli, otthon nem megy, visszajön, panaszkodik. Ha bent neadjisten másik gépben elindul, úgyis becipeltetem a gépét. Ha nem, akkor persze ''neszemásik'' -
Den
veterán
Ok hogy a fordítóiroda lefordítja, de azt ki is kell nyomtatni... ráadásul a speckók szinte folyamatosan változnak, és egy egy konkrét modelből túl keveset adnak el itthon hogy gazdaságosan lehessen fordítani. ha meg érezhető egy kicsit is az árban, már reménytelen, legalábbis addig az amíg emberek napokat rohangálna néhány száz forint árkülönbség miatt, és inkább vesznek zacskós oem cuccokat csak hogy a korrekt csomagolás árát is megspórolják.
-
guest
veterán
DEN(52)
Az viszont a mai fejlődési tempó mellett, tényleg nem elvárható hogy minden alkatrészről részletes magyar leírás legyen.
Abszolút nem értek egyet. Egy fordítóiroda akár 1 nap alatt is lefordít szinte bármit, amit odaadsz neki. Ha nem tökéletes - kijavítod. Költségnek költség.
Gép és garancia:
Nézz meg egy márkás gépet. Kapsz hozzá egy könyvecskét.Abszolút kezdőknek benne van még az is hogy kell bedugni a konnektorba a gépet. Érdekes módon az is benne van, hogy hogyan kell memóriát, hdd-t, PCI slotba kártyát satöbbi berakni. Ugyancsak érdekes módon az ilyen tevékenység nem jár garanciavesztéssel - ami egyébként tök logikus, hiszen a RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLAT A BŐVÍTÉS is. Nem TV-t vagy porszívót vettél amiben tényleg nincs mit matatni. Ha megveszem a gépet X KFT-nél és Y KFT-nél veszek bele később memóriát mert ott olcsóbb akkor X KFT _nem várhatja el_ hogy nála szereltessem be X ezer forintért a ramot hogy ne vesszen a garancia. Ha ingyen megcsinálná akkor sem várhatná el, hogy szétszedjem a gépemet és bevigyem hozzájuk ramberakás ürügyén.
Ha bővítés közben elszáll valami, azért ül ott az X káefté szervízében a Mérnök Úr, hogy megmondja, hogy mi a baj és mi okozta. Már ha mérnök ülne ott...
A bóti eladók & szervizesek hozzáállása:
Ha az összes vásárló tapló és idióta és okoskodik, _akkor sem_ lehet elküldeni az annyába. Ha valaki nem tudja kezelni az ilyen helyzeteket, akkor vagy tanulja meg hogyan kell, vagy monnyon le mert nem oda való. Annó pályafutásomat egy multi cégnél kezdtem: telefonokat kapkodtam (ügyfélszolgálat). Az első adandó alkalommal a cég felpakolta az egész bagázst egy buszra és irány az egész hétvégés szélesvásznú tréning. Egy kis magyar cég pszihomókusnője és csapata tartotta és pont az ilyen munkakörben dolgozókra volt kihegyezve. Egy boltvezető helyében nem engednék ügyféllel dolgozni addig senkit amíg meg nem győződök arról, hogy a minimum szintet hozza...
Addig nem fog változni a helyzet amíg nem megy mindenki a fogyasztóvédelmisekhez meg a bíróságra… Úgyhogy igenis várjátok el a normális kiszolgálást és hívjátok oda a főnököt és fenyegetőzzetek fogyasztóvédelemmel ha szenyóznak veletek és nem akarnak együttműködni! Minimum tízezreket hagysz ott per vásárlás ami a fizetésekhez képest nem kevés, úgyhogy a MINIMUM hogy nem vágnak át….
Örülnék ha írna egy X kft-s hogy bizony náluk nem úgy van ahogy a többi helyen…
mj00t -
guest
veterán
AQUA COMPUTER
Ahol ugyanazt az ASUS alaplapot az óvatlan vásárlónak 3 szor is eladják, majd megmagyarázzák hogy az a béna aki összerakta
végül mivel nyilvánosan ők is beégtek vele hajlandóak voltak kicserélni
valószínüleg azóta már sokszor újra eladták hátha valaki nem viszi vissza vagy megsérti a garanciát és nem kell tőle viszavenni
tisztességtelen tróger banda! -
9CS
senior tag
Nos nekem is volt mostanában egy szervizes ''élményem'' a gond a leírás/doboz, benne rejlő cuccos problémáiból adódik. Szal vettem egy írót zsír jó csak 2MB buffer van benne nem 8, hmmm megnézem a leírást ott 2 van írva de típus szerint nem az Én cuccomhoz van, a dobozon 8MB cool, de akkor miért 2MB-os. Vissza az üzletbe mondom mi a probléma a szervizes srác felvilágosít, hogy van egy sor miszerint a gyártó változtathat a paramétereken, mondom ok, de a gyártó két sorozatot gyárt! Válasz: Ok, megnézzük ír-e és nyugodtan levásárolhatom az árát, teljesen korrektek voltak. Igaz ugyanolyat kértem hátha az 8MB-os de nem, no mindegy ez is nagyon jó. _Viszont_ eme néhány perc alatt amíg ott voltam volt ''szerencsém'' hallani egy ''Mr. Miapc Okosvagyok'' felhasználót aki:
1: nem birta felfogni mit akar elmagyarázni szegény szervizes arc
2: ettől függetlenül a saját fa**ságait nyomta
Már Én is kezdtem meghülyülni tőle :). Ha szervizes lettem volna ... Mondom ezt úgy, hogy szintén számtechkel foglalkozom, bár szoftver téren, de ugye kapcsolatban vagyunk a saját szervizeseinkkel és hát szoktunk jókat beszélgetni és biza néha a tisztelt felhasználón se egyszerű kiigazodni. Tehát mielőtt bárki nekiáll fikázni kicsit nézzen magába. -
CsendPenge
őstag
válasz
BobMaster #47 üzenetére
Először is, megjegyezném, hogy nagyon kulturált formában tudod felkapni a vizet. Bár lenne több ilyen ember! Azt hiszem, hogy félre értettél. Alapvetően én arra próbáltam rámutatni, hogy egyrészt szükséges a megfelelő leírás a helyes beállításokhoz, mert egy bonyolult termékről van szó. A porzsák nem bonyolult. Amit valahol olvastam a portalanítással kapcsolatban (feljebb), az nagyon találó. Ok. De nem ez volt a kiindulási alap. Amit én feldobtam az az, hogy egy inkorrekt cég esetében (amit rólad egyátalán nem lehet elmondani) jó ha vannak olyan pontok, dolgok, amit egyértelműen elmulaszt, és ha szakmai alapokon nem tudod megfogni őket, akkor azért még van esélyed, hogy nem veszett minden. Ennyi. Ha egy olyan kaliberu emberrel hoz össze a sors alkatrész vásárlás esetében, mint te, akkor ezek a dolgok nem opcionálisak, fel sem merülnek. Csak sajna, az ilyen az nagyon ritka. Persze elismerem azt is, hogy vannak idióta f*szf*j vevők is, akik feleslegesen kevernek, vagy tényleg ők rontották el a cuccost. Na, most rohanok, megy a buszom :)
-
BoGár
tag
BobMaster:
Nekünk van egy általános leírásunk. Benne van minden, hogy mit mikor csinál a gép és mit szabad és mit nem szabad csinálni, valamint, hogy egyes hibákat mi okozhat, hogyan lehet megszüntetni, illetve mikor kell szervízbe vinni. -
BobMaster
senior tag
válasz
.:SzvData:. #55 üzenetére
Azért szerintem nem lehet a TP-C*mpot leköpni, mert Te nem tudsz PSX lemezeket égetni. Konkrétan azt mondták, hogy ''igen, PSX, audio 2x-esen menni fog'' ??? Merakkor igen. Egyébként meg köze sincs a helynek, ha pesten veszed meg, dettó így jársz...
-
.:SzvData:.
tag
hi allz!
beleolvasgatva a topic hozzászolásaiba látom hogy eléggé temetik páran a TP-COMP cimü helyet :-)
hát most én is beálnék a sorba...nem fárasztanék senkit az ugyes bajos dolgaimmal amik ott megestek velem csupán a legfájobbat emliteném meg amit lehet hogy 35ezrembe került...nyitottam 1 topicot is neki--->http://prohardver.index.hu/ph_uzenetek.php?from=2761
plz tegyetek oda épitő ötleteket, ugyanis ahogy azt az itt topicnyito emberke mizériája is indokolja nem akarok nagyon odajárni szervizeltetni... -
BobMaster
senior tag
Szorult a trabim váltójában a kuplung kinyomókar, nem nyomott vissza. Szétszedtem, jól megjegyeztem, mi honnan van, kicsit megcsiszoltam, lezsíroztam, visszaraktam. 1,5 éve működik .
Nem kell neki 10x elmondani: színes minden csatlakozó :) Az 5 éves kisöcsém is megcsinálja, alapvető óvodás készségfejlesztő gakorlat.
És ha az emberi hülyeséget valaki lebecsüli, hát az nem én vagyok... :D -
Den
veterán
válasz
BobMaster #52 üzenetére
Mint mondtam egyértelműség tekintetében igazad van, viszont nem mindenki ismeri a sandrát, de mind1, ha a számlán, rajtavannak az alkatrészek ok. Viszont ami az összeállítást illeti, ok hogy elmondod mikor elviszik a gépet, de mikor egyév múlva nagytakarítás/szobaátrendezés... miatt leszedik a gépet a helyéről már nem fog emlékezni rá, hogy te mit mondtál.
Különben pedig az emberi hülyeséget sosem szabad alábecsülni.
Az viszont a mai fejlődési tempó mellett, tényleg nem elvárható hogy minden alkatrészről részletes magyar leírás legyen. -
BobMaster
senior tag
Az annyira tök egyértelmű kell legyen, hogy mi van a gépben, amikor a számlán is szerepel (pl. ASUS TUSL-2C i815EP S370 ATA100 4xAGP ATX 3 év) és a gép meg minden egyes bekapcsoláskor ontja ki infókat. Sisoft sem hazudhat nagyot. Arról nem is beszélve, hogy minenkivel legalább 20 percig szórakozok, mert amikor ideér, akkor még ki van nyitva a gép, megmutatom, hogy mindenki benne van, ez a cucc, ez a számlán, aztán megmutat mit hova kell dugni, csomi össze, garanciát elmagyaráz, kicipel.
Az alkatrész pontos neve, magában hordozza annak tulajdonságait is.
Azért meg ne szedje szét senki, hogy megnézze, mitől megy :) -
biker
nagyúr
most igazad van, bobmaster!!!
Az alkatrészek nem hülyegyerekek játékszerei, hanem szakemberé. ma mindenki, akinek van gépe, és látta már belülről, atom nagy szakinak érzi magát, mert ''ki tudja húzni a kártyát, és berakni a másikat'' a többi meg p'n'p. hát nem egészen!
mellesleg minden fontos infot megkapsz, ami kell. ez benne van az alaplap könyvében, illetve rajta vann a cuccon matrica, vagy szitázás útján. kérdem én: milyen ''kézikönyv'' kell egy videokártyához, amit beleraksz az adott portba, és sem jumper, sem kábel, sem egyéb nem kell rá??? (porzsák effektus) vagy egy hdd-hez? mit nem lehet rajta tudni? már a kábelek is le vannak védve fordítás ellen, mást nem is nagyon tudsz oda dugni, csak szándékosan.
és szerintetek ha egy autoszerelő vesz egy kuplungszerkezetet 100e pénzért, ahhoz milyen ''könyvet'' kap??? semmilyet. onnan tudom, a héten kellett csarélni a kocsimon. van a sorszám, olyat kap, és berakja. de nem én b**ódok vele, aztán ha szétmegy, verem az asztalt a kereskedőnél!
az alkatrészeket a SZERELŐ szereli be, nem a user a kis csavarhúzójával. mint a ''3mm-es csavarhúzóval bepattintom a kúlert...'' aztán én meg cserélgetem a kondikat a nyákon, mert kiugrott a csavarhúzó.
még azokhoz egy kérdés, akik szétszedik ''portalanítás'' címén a gépüket, és elvesztik esetenként a gart. a matrica miatt: a tv-teket hányszor szeditek szét ugyanezen célból? és a monitorotokat? elárulom, a nagyfesz miatt csúnyáb dolgokat tud véghez vinni a por, mint az alaplapon. mégsem szedi szét senki évekig. vegyétek csak le az oldalát, és nézzétek mi van benne a sztatikus töltődés miatt.
nem pattogni kell, ha tönkreteszitek állat tunningokkal, hozzánemértéssel a gépet, hanem békén kell hagyni. ha valami magától megy tönkre, még senki nem szívta meg. a szétcseszés meg úgyis kiderül erről ennyit.
most én is g@ -
Den
veterán
Hát én a doksit két részre osztanám, először kell egy nagyon álltalános haszn. utasítás, olyan mint a videóknál. Hova kell bedugni a monitort, az egeret, hol kell bekapcsolni a gépet, a szellőzőnyílásokat ne takarjuk le csipkezerítővel, a gépnek árt ha vizzel leöntik..., igazad van abban hogy ezek magától értetődő dolgok, de a hülyékre is fel kell készülni, már csak a saját érdekedeben is. Ennek a végére kell egy kis toubleshooting, mivan ha nincs kép-kapcsold be a monitort-ha még mindíg nincs... . Ez minden gépnél ugyanaz lehet, az alkatrészekről meg oda kell adni a gyári doksit, aki ért hozzá az tudja mire használni, aki meg nem annak mindegy. És a konkrét konfigról meg kell adni egy műszaki spec. listát (milyen cspiszet, milyen alaplap, milyen vga...), aminek megvan az a haszna, hogy ha júzerben hirtelen kiváncsiság ébredne benne hogy mi van a gépében, meg tudja nézni anélkül hogy szétszedné :)(feltételezve hogy vásárláskor még nem érdekelte, csak hogy gyors legyen meg menjen rajta a kvék.).
-
BYpsilon
csendes tag
válasz
BobMaster #47 üzenetére
>>> A garanciajegyen nálam tételesen egyenként fel vannak tüntetve az alkatrészek. Alkatrész szintű garanciát vállalok, és alkatrészhez kötelező szerintetek a magyar nyelvű leírás?
Nalunk is reszletes garancia jegy van, ettol fuggetlenul a garancia a gepre vonatkozik es nem kozvetlenul az alkatreszre. Vegul is osszeszerelt szamitogepet adunk el, nem pedig alkatreszeket egyenkent.
A leiras erdekes dolog. Egy IKB palyazatnal kaptunk ''leirast'' a szamitogepekhez, amiket szallitani kellett. Egy darab a4-s lap volt, egy sematikus rajzzal, hogy mi hova kapcsolodik es par mondat.
Szerintem szamitogep eladasnal egy uzembehelyeszesi utmutatot kell mellekelni es tobbet nem. A gond ott kezdodik amikor egy-egy alkatreszt adsz el, mivel pld alaplapnal ez eredetivel megegyezzo magyar nyelvu leirast kellene adni. -
BobMaster
senior tag
válasz
CsendPenge #46 üzenetére
Már miért kéne megjegyezni?
Ha élő szóban is elegendő a válasz, megfogom a felkínált alaplap kiskönyvét, és sorról sorra elmondom amire kiváncsi. Előtte eleve kifaggatam, hogy mire kell, mihez ragaszkodik, mennyit szán rá, stb.
Az esetek többségében : ''ViaKT266A chipset van rajta.'' Kérdés: ''az mire jó?''.
Ha ennek ellenére a vásárló saját maga szeretné beépíteni, de nem csinált még ilyet, akkor a könyv alapján ne álljon neki! Se magyarul, se angolul. És egy alaplap beépítése nem is alaplap, hanem házspecifikus, arról nem is beszélve hogy minimási eltérésekkel, de minden esetben ugyanúgy történik. Tehát rutin kérdése.
Szóba került a matricával kapcsolatban, hogy gépre és nem alkatrészre vállalnak garanciát.
A garanciajegyen nálam tételesen egyenként fel vannak tüntetve az alkatrészek. Alkatrész szintű garanciát vállalok, és alkatrészhez kötelező szerintetek a magyar nyelvű leírás?
Akkor menj el, és vegyél egy porzsákot a porszívóba. Azon felül, hogy meg van jelölve, hogy melyik tipusba való, nem kapsz beépítési segédletet (emelje fel a porszívó tetejét....) és technikai specifikációkat (térfogat, légáteresztő képesség, pollenszűrés...) mert az a porszívóhoz jár.
Őszintén megköszönném ha egy gyakorló felhasználó megfogalmazná, hogy egy konfigurációnál szerinte mi a helyes használati utasítás.
Amikor egy komlett gépnél (aminél ugye kismillió variáció van, alaplap, vga, proci, stb. kombinálásából fakadóan) minden egyes darabhoz új leírást kellene írni?
Vagy csak annyi: ne tedd rá a kakaót, a gombot ne nyomd olyan erősen, hogy leesen az asztalról, és amihez nem értesz, ott fordulj bizalommal szakemberhez, ne barkácsolj.
Általános szintű tudás kell az üzembehelyezéshez, kb. akkora mint egy TV-hez. Amióta meg színesek a csatlakozók, azóta meg 60 alatti IQ kell hozzá, hogy ne sikerüljön.
Most akkor mi a sz*rt csámcsogunk a leírásokon???
Bocs, de most felkaptam a vizet. -
CsendPenge
őstag
''a törvény a megfelelő tájékoztatást írja elő és ez nem egy-az-egyben egyenlő a leírással, ugyanis direkt szóbahoztam és azt a választ kaptam, hogy ezt igény szerint telefonon, illetve élő szóban is ki lehet elégíteni''
Hmm... ez így nem stimmel. Nem tudja egy átlag felhasználó (de még egy szakember sem) megjegyezni, mondjuk egy teljes gép alkatrészeinek a specifikációját. Gondolj bele, egy alaplapon mi minden van :) Ha ezt el akarnák mondani minden embernek aki alaplapot vesz, akkor külön ember kéne erre. Lehet, hogy ez már változott, nem tudom, majd megnézem. Igazán az lenne a jó, ha ezen nem kéne tökölni, hanem tisztességesek lennének a kereskedők, és a felhasználók pedig normálisak, udvariasak, és toleránsak. Én hiába próbáltam ezeket a kritériumokat kielégíteni, vásárlás közben flegmatikus, garanciális problémakor agresszív, támadó hangnemmel találtam szemben magam. -
CsendPenge
őstag
Nos, ebben igazad van.
-
rup1u5
nagyúr
nem is sokan kvékeznek a porszívójukon..
-
Den
veterán
Egy egyetértőt már számolhatsz :) , igazad van ezzel a tv-s hasonlattal, télleg valamilyen megmagyarázhatatlan okból sokan akik egy viszonylag egyszerű működésű porszívót nem állnak neki javítgatni, teljes természetességgel nyúlkálnak a pc-jük belsejébe.
-
guest
veterán
Ha egy gepet egyben egy cegtol veszel o az egeszre vallal garanciat amit a matricaval biztosit. Valamilyen oknal fogva a userek 70-80% azt hiszi, hogy o pc szervizes es kinyitja a hazat. Aztan amikor garancia vesztesrol van szo egybol fogyasztovedelemhez fordulnak. Azert oszinten kivancsi lennek hanyotok all neki szetszedni egy leragasztott garos sony vega tv-t. Ugye, hogy nem sokan.... hat no comment ehhez a temahoz. Amugy meg ha mar vasarlaskor kozlod, hogy te alkatresz garanciat kersz es nem teljes korut akkor valoszinuleg el fognak tekinteni a haz lematricazasatol. Ne csak mindig azon tord a fejed, hogy hol-mivel basztak at vagy basztad at a szam-tech ceget hanem neha nezz magadba es gondold vegig, hogy ok ezt mar sok eve csinaljak esetenkent.
:))) -
karib
addikt
Különben is, alkatrészhez asszem nem kell doksit adni. PC-hez vagy komplett egységhez igen, de a hűtőszekrényt sem darabokban veszed - vagy ha igen, nem jár minden darabhoz külön leírás.
-
biker
nagyúr
válasz
BobMaster #35 üzenetére
majd ha kapok cseredarabot, beszélhetünk 30napról. addig bizony a törvény, az törvény marad, és csere nélkül biza 15nap múlva vagy a javított, vagy egy új.
és senkit nem hatnak meg olyan szoc probok, mint a ''nem vették be pesten a nagyakerbe, csak egy hete...'' kezdetű kedvenc dumák. ne vedd magadra!!!
nekem szar cd-vel a köv volt a sztori: szuper DELTA tip. CD-romnak látszó tárgy kb 2hónap múlva csörög, csattog, karcolja a lemezt, leáll, felpörög.... visszaviszem. hát megszűnt a cég, mondja az új tulaj, de a név ua. tehát jogutód, mondom én. erre ő: hát nem, de szívességből felviszi pestre, itt egy CYBER cserébe. (még jobb :) ). 1hónap múlva: tartsam meg a cybert, nem jött vissza a cd. 2 hónap múlva megyek: CD-m: mondja: tartsd meg, mondtam. erre én: ez is szar! erre ő: jaaaa.... pedig nem noname!!! :)
aztán vettem egy teac-t (két cyber ára volt!!!), és atomállatrulez..... -
Dalai Láma
őstag
Ja. A Sony48x iszonyat szar. Mivel 2 ilyenem tönkrement, harmadszorra Creative52x-t adtak, hogy az majd tovább bírja. Ebbe meg 2x kell berakni egy CD-t, hogy beolvassa, és normálisan felpörögjön. Szóval most várom, hogy még az 1év gari lejártáig meghaljon, mert akkor kérhetek egy LG-t. Vagy egy újabb sonyt, mert az a fél éves élettartama alatt legalább (nagyjából) normálisan műxik, és nincs akkora hangja, mint egy fűnyírónak.
Én az ideiglenes cserére direkt rákérdeztem, de ők azt mondták, hogy nem kell átmenetileg adniuk cuccot. Ezexerint átb*sztak. -
BobMaster
senior tag
válasz
Dalai Láma #32 üzenetére
Amúgy ez a leragasztósdi úgyis hülyeség. Ahhoz, hogy a felém garos cuccot ki diagnosztizálja elsőnek és hogyan, az édesmindegy, mert az én cégem szervízének szakvéleménye kell a cseréhez. A legjobb esetben (persze a garos probléma sosem jó :D ) én csak rábólintok: igazad van, az a sz*r. Nesze másik.
A nem rendeltetésszerű használat is nagyon szépen le van szabályozva.
Ha tudja mit, miért, hogyan kell, csináljon amit akar. Ha nem, akkor is próbálkozhat, de akkor utána ne lepődjön meg, amikor a szakszervíz szakvéleményét az orra alá tolom, hogy nem jogosult a cserére. Akkor sorry, nincs méltányosság.
És a Sony 48x egy cudar széria volt. Meg az 52x is. TEAC forava! -
Dende
csendes tag
válasz
Dalai Láma #32 üzenetére
Az elsőt felküldték pestre, hogy ott majd megcsinálják, és egy hónapig nem volt cdmeghajtóm. Ilyenkor nem kéne adniuk csere cuccot?
Az átvételt követő 14 nap lejártával - ha a garanciális probléma nem rendeződik - a kereskedő cég köteles számodra csere-alkatrészt biztosítani.
Üdv.: Dende -
Dende
csendes tag
Ha másért nem, azért is érdemes a fogy. védelemhez menni, mert ha az adott termékhez nem adtak MAGYAR nyelvű leírást, (ezt a jog előírja) akkor alapból neked áll a pálma (!), mert így nem lehetett volna eladni a cuccot
Bár én nem láttam az ezzel kapcsolatos jogszabályt, de a héten beszéltem két ''nagyfejűvel'', akik az EU jogharmonizációs gépezetben jelen vannak. Sok más mellett erről a témáról is beszéltünk és a helyzet az, hogy a törvény a megfelelő tájékoztatást írja elő és ez nem egy-az-egyben egyenlő a leírással, ugyanis direkt szóbahoztam és azt a választ kaptam, hogy ezt igény szerint telefonon, illetve élő szóban is ki lehet elégíteni. Tehát az adott cég akkor követ el jogsértést, ha megtagadja az információátadást, amennyiben Te ezt igényled.
Üdv.: Dende -
Dalai Láma
őstag
Tapasztalatotok szerint meg szokott maradni a gari, ha a gépház hátuljáról le van szedve a matrica? És ha csak látszik, hogy le volt szedve, de vissza van ragasztva? Mert szerintem hülyeség ez a leragasztósdi. Pl. ha ki akarom porolni, vagy át akarom jumperolni, akkor muszáj kinyitnom. Meg amúgy is sokszor nyitogatom. Most, ha le van ragasztva, akkor retteghetek a gari miatt, vagy bevihetem a boltba, és ott kipucoltathatom (persuze pénzért).
Egyszer amikor tönkrement a CDROM-om, akkor kinyitottam, ezáltal sanyi a cdrom oldalán lévő ragasztásnak. Az M&<-be visszavittem, és elfogadták, nem is szóltak a matrica miatt. Bár gondolom nem csodálkoztak, hogy tönkrement, hiszen egy 48x-os Sony volt. Nekem már ilyenből 2 tönkrement. Az elsőt felküldték pestre, hogy ott majd megcsinálják, és egy hónapig nem volt cdmeghajtóm. Ilyenkor nem kéne adniuk csere cuccot? Amúgy ezeket sose tudják megcsinálni. -
Lanice
csendes tag
-
Panther
HÁZIGAZDA
Én az érdieknek szeretnék írni. A két legismertebb itteni cégről.
PC Diamond.
Ehhez csak annyit, hogy egyszer bementem hogy ''Jónapot, van-e esetleg 10/100-as BNC csatlakozóval is rendelkező (azaz Combo) hálókártyájuk?'' A válasz? A válasz az volt hogy mi a f*szt képzelek én magamról hogy ilyet akarok venni, meg hogy ilyen nincs is az egész világon, mert nem létezik. A haverom gépében ott figyel egy 3Com gyártmány. De az SMC-nek is van.
Speed Computer.
Itt vettem egy dobozos Voodoo Banshee AGP-t még annak idején amikor király volt az. Volt egy garis problémája, miszerint nem lehetett felinstallálni. Ugyanis amíg a kártyának nem volt fenn a drivere, addig állandóan lefagyott a gép a Windowsba belépés után pár másodperccel. Azaz a drivert sem tudtam feltenni. Nagy nehezen egy Trident 256k ISA vidkártyával felpakoltam, és egyszer végre beindult. Onnantól ment kb. 10 hónapot, hibátlanul. Aztán újratelepítettem a gépet -> megint szarakodott. Erre úgy gondoltam, akkor visszaviszem gariba. Visszavittem, nem találták meg a hibát, pedig az egész gép náluk vot pár napot. Bementem és megcsináltam nekik. Igazából teljesen stabilan fagyott a Windows-install is, egy bizonyos pontnál. És az Imperium Galactica 1 is 5-10 perc használat után elszállt. Ez a két stabil hiba volt. (Igazából az utóbbi miatt vittem vissza, mert nem tudtam vele emiatt játszani.) De ha a gépet állni hagytuk (és persze tettünk bele vajat meg sütőport és jól összegyúrtuk :D ) akkor utána ha elég gyors volt az ember, a Windows-install azon adott pontján még épp át lehetett jutni mielőtt bekapcsolt volna a ''fagyás-generátor''. Tehát ha frissen, hidegen lett bekapcsolva, akkor valameddig nem akadt vele probléma. Ebből gondoltuk hogy valami melegedési probléma lehetett. De a gép jól ment másik videokártyával (pl. a mostani Voodoo3-ammal, ami már az új gépben van, amin most is írok), a videokártya meg simán ment az egyik barátom gépében, akinek szintén Bansheeje volt amúgy. Több órán át ment az Imperium Galactica, hiba nélkül. Na szóval fura hiba volt. Az lett a vége, hogy ki akarták nekem cserélni a videokártyát egy Eagle S3 Savage4 16MB-re ingyen. Mondom magamban nem lesz ez jó, de kipróbálom. Kemény negyed órát volt a gépemben az a kártya. Másnap ment vissza, mert a Windowsban el-eltűnögettek ikonok, a Windows Commanderben sorok, néha egész ablakok. Ott voltak, csak nem látszottak. 3D-ben ki sem mertem próbálni. Ja, és 16bites színmélség volt a max. Windowsban (Banshee: 16, 24, 32 bit). Szóval jól át akartak b*szni. Ráadásul a gép oda-vissza hurcolása miatt a benzinköltség is elég jelentős lett. A végén +10.000.- Ft-ért odaadták a jelenlegi vidkártyámat, egy Voodoo3 2000 AGP-t. Nem érte meg, de hát mit tehettem....
Bocs a hosszúságért. -
Den
veterán
Ugyanilyen lapom van 1600+-al, akkor csinált pont ugyanígy mikor a memória beállítást fölvettem normálról turbóra. Miután visszavettem normálra a jelenség megszűnt.
Nézd meg nálad milyen beállítás van, ha nem normál, akkor tedd arra ha normálon is ezt csinálja cseréld ki a memóriát. -
Lanice
csendes tag
Üdv!
Nekem is pont ilyen problémám adódott a fent említett számteküzlettel, a gépem random módon újraindítja magát-fagyott, amúgy 3 és fél hónapos a kicsi. Voltam már én is bent náluk többször, a gépet is ott hagytam 2-szer, de a hiba náluk nem jelentkezett kellő mennyiségben ahhoz hogy meg tudják állapítani az okozóját... Itthon játék közben, netezés alatt is
újraindult már.
A konfig:
XP 1700+
Epox 8kha+
256MB DDR Abox vagy mi a szösz a gyártó
Titan D5TB hűtő
Matrox 60GB 7200-as merevlemez
Asus Gef3Ti200 pure
hálókártya
Tegnap raktam fel újra az XP-t, azóta 3-szor rebootolt a gép, 2-szer CounterStrike alatt, eccer meg windowscommanderes fájlnézés alatt.
Az eseménynaplóban mindig ugyanaz a bejegyzés:
''Save dump,Az operációs rendszer hibakeresés céljából újraindította a számítógépet.Utána mi volt a művelet stb.''
Ha van ötlete valakinek mi lehet a bibi, írjon!
Köszi -
-
Den
veterán
Hát ezt a 3 hdd-s dolgot nehezen hiszem, egyrészt nem hiszem hogy 10hdd-ből eleve 3-nál több tönkremenne (ez 30%-os hibaarány), leszámítva mondjuk az ismert hibás konstrukciókat, másrészt az miért veszteség a mistralnak ha valaki visszavisz egy garis cuccot? Ő tovább adja a nagykernek, az meg a gyártónak.
-
Egon
nagyúr
válasz
CsendPenge #22 üzenetére
Hát a Mistrallal egy ízben én is megszívtam... Vettem egy tápegységet, otthon vettem észre hogy az egyik ráragasztott címke (nem a garancia, hanem amelyik a felbontatlanságot biztosítaná) el van szakadva... Másnap irány vissza, a szervizben azt mondták (hiába hívtam főnököt), hogy nemhogy vissza nem veszik, de még a garancia sem érvényes rá a továbbiakban... Szemét banda...
Ebből két tanulság van:
1. Nem szabad többé ilyen helyen vásárolni.
2. Bárhol bármit veszel, egy kisebbfajta KERMI vizsgálatot kell tartanod (minden címke sértetlenül a helyén van-e, minden tartozékot megkaptál-e stb.).
Sajnos ilyen világban élünk... De azért szvsz a kereskedők többsége becsületes... -
CsendPenge
őstag
Aha. Csak -szerintem- egy baj van. Nem tudom, hogy igaz-e a történet, de azért álljon itt. Egy barátom mesélte, hogy a mistralban az a kiadott utasítás, hogy pl. 10 hdd-ből 3 garanciális problémát lehet elfogadni, a többit el kell hajtani valamilyen indokkal, mert 3 felett már nem nyereséges. Ezt állítólag egy volt alkalmazott mondta. Őszintén szólva ezt el is tudom hinni, igaz, bármelyik cégről.
-
guest
veterán
A tp comp télleg szar. Amióta megnyilt a mistral pécsen csak oda járok. Minden van raktáron, és nem szemetek. Csak délután sorba kell állni, pedig nemrég nyilt. Bankkátyás fizetés, pesti árak. A mistral pesten is piacvezető, szerintem a tp compt nagyon kinyirja pécsen.
uff -
guest
veterán
Kedves Mindenki,
A három nap, ismertebb nevén ''72 órás csere'' automatizmusa megszűnt, tehát nem vihető vissza egy színes TV azzal a címszóval, hogy aszittemhogyszinesebblösz.
A jelenleg érvényes jogszabályok szerint a vásárlás napjától számított 3 munkanapon belül köteles a kereskedő kicserélni a minőségi kifogással visszahozott terméket, de csak azt!
Ez természetesen csak a kötelező kategória, tehát ha a kereskedő úgy gondolja, hogy üzletpolitikailag, vagy haszonkulcsilag ez neki megéri, akkor méltányossági okokból kicserélheti, de akár adhat még másik hármat is ajándékba :)
Megjegyzem én is cseréltem már ki olyan kártyát méltányossági alapon, amiről véletlenségből saját fülemmel hallottam, hogy milyen feszültséggel és hogyan szokta megküldeni a delikvens, hogy ''magától'' elromoljon a garos cucc, és lehessen kapni új verziót, mer az ugye sokkal jobb, ha nem ver 3.456, hanem 3.458 (ő nem tudta, hogy hallom), minekutána mégis felnyomott a fogyasztóvédelemnél, akik az ellenőrzéskor majd lehasaltak, hogy minden túlzottan rendben volt.
Node kérdem én, kinek hiányzik az ilyen ügyfél, és a folyamatos ellenőrzések?
Kereskedő -
guest
veterán
Hi all!
Na, én is pont ezzel a céggel szívtam meg (Tp-Comp). Bár talán ez nem is teljesen igaz, mert lehet, hogy ők szívták meg. Legalábbis, ha rajtam múlik. Ugyanis a legfontosabb picit kimaradt. A jog. Ismerni kellene egy kicsit, nem? Ha jól emlékszem, akkor pont itt (prohardveren) volt egy cikk, a vásárlók jogairól. Na, én egyszer már fordultam a fogy. védelemhez, kapásból megváltozott a cég hozzáállása, bár változatlanul pofátlanok voltak, és hülyének néztek. De most fogok vinyóval visszamenni, és akkor meglátjuk. Jah, meg a legfontosabb, majd elfelejtettem! Ha másért nem, azért is érdemes a fogy. védelemhez menni, mert ha az adott termékhez nem adtak MAGYAR nyelvű leírást, (ezt a jog előírja) akkor alapból neked áll a pálma (!), mert így nem lehetett volna eladni a cuccot:) Gyakorlatilag a monitoromhoz adtak, mert ahhoz eredetileg volt. De nem baj, majd kitalálok valamit:) Egyébként szinte az összes cuccal, amit tőlük vettem, baj, probléma van. Volt olyan eszköz is, amiről nyilvánvaló volt, hogy nem első ízben próbálják eladni valamelyik hülyének. Érdemes ezt a céget elkerülni. -
Gero
tag
A témához csak annyit, hogy volt olyan üzlet, amivel annyira elégedett voltam ,hogy ajánlottam haveromnak is. Na ezekután vele meg parasztok voltak. Ezt így nem lehet eldönteni. Ha valami sérelmed van biztosan az üzletre kened. Tegnap nekem nem vettek vissza egy garis cuccot, ami nálam nem működött. Mégis elfogadom, mert a szervízes srác előttem két gépbe rakta bele, és ott nem produkálta a hibát. Vannak ilyenek. :)) El kell fogadni.
-
borsi
tag
A ''3 nap'' él és virul! Tavaly én is vettem az egyik barkácsáruházban 1 dekopírfűrészt. Még haza sem vittem, máris megláttam 1 sokkal jobbat. Na kellett ez nekem... Ahelyett hogy hergeltem volna magam, másnap szépen visszavittem. Hát persze nem akarták visszaadni a pénzt, de nem tágítottam. Kb az ötödik alkalmazottnak magyaráztam a dolgot, amikor eszembe jutott a mentő mondat: Jó rendben! Elfogadom a vásárlási utalványt, DE most írunk 1 jegyzőkönyvet, hogy én a készpénzt akartam visszakapni, és holnap megkérdezem a fogyasztóvédelemnél hogy is van ez....
Heves grimaszolások után visszakaptam a pénzt.
Viszont úgy tudom hogy csak műszaki cikkekre vonatkozik(de ez nem biztos!)
Ja és néhány hete vettem 1 kormányt és azt visszavették volna, előre megkérdeztem. De tetszik:-) -
guest
veterán
rog:
...mert 1héten(vagy 3 napon?) belül minden indok nélkül kötelesek visszavenni, és visszaadni a pénzedet.
Na ez abszolút nincs így! A 90-es évek közepén megszüntették a 3 napos visszaváltási kötelezettséget. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden kereskedő él is az elutasítás lehetőségével. A múltkor épp az Obi-ban vásároltam 50.000 Ft körül, majd miután 3 nap múlva rájöttem az ''inkompatibilitásra'', visszavittem a cuccot és levásároltatták velem az összeget. Elvileg pénzt nem adhatnak vissza, mert a kasszából nem lehet kiadni. Ezt a könyvelőnk többször is elmondta nekünk is. -
Gboy
csendes tag
nyomd fel őket a fogyasztóvédelemnél. de előtte azért említsd meg nekik is ezt a lehetőséget. egyből ki fogják cserélni az egészet, aztán egy hét mulva eladják valaki másnak
-
rog
addikt
én is dolgoztam szervizben, nálunk is járt olyan gép ami az istennek nem akarta produkalni a hibát amivel behozták. ilyenkor ráírtam a lapra hogy a hiba nem jelentkezett és visszaadtam.
persze 2 nap múlva megint ott volt.
ilyenkor ha nálunk vette kicseréltem az egész belsejét csak a dobozt kapta vissza a csóka, ha meg idegen volt akkor még eljátszogattunk vele, majd visszaadtuk hogy sorry..
ilyenkor azt kell csinálni, mert gondolom nem most kezdte a szarozást a géped, hanem már amikor új volt baszakodott. olyankor egyböl vissza kell vinni, mert 1héten(vagy 3 napon?) belül minden indok nélkül kötelesek visszavenni, és visszaadni a pénzedet. -
McJames
senior tag
Csatlakoznék Bobmasterhez...
Hadd halljuk (olvassuk) a részleteket:
1. alaplap, cpu, mem, HDD, stb.
2. op.sys, driverek, programok, húzás?
3. van-e vmilyen konkrét program, ami alatt fagy vagy bármi alatt? -
karib
addikt
A témát áthelyeztem a Fáradt gőzbe, hátha eldurvul :D
-
DeToX
újonc
Ok, köszi !
Na szóva várunk minden hasznos infót ! -
guest
veterán
úgy néz ki mégsem regisztált, mert nem kér belépéi nevet, meg jelszót, csak egyből a hozzászólás ablak jön fel.
-
guest
veterán
Na végre sikerült regisztrálnom magam.
A garannciával kapcsolatban nem volt semmi kifogásuk a boltban, és én is rendeltetésszerűen használtam. Nem ezzel volt a baj, hanem azzal, hogy nem akarták elismerni, hogy hibás, azt mondták: ''nincs semmi baja lehet vinni''.
Amikor bementem hozzájuk, hogy na akkor nézzük már meg mi történik tényleg egy órán belül, ''elküldtek a fenébe'', nem így szó szerint, hanem semmibe vettek, ahogy fent leírtam -
guest
veterán
ok regisztrálnám magam, de az elébb (egy fél órája nem működött) minden azonosítóra azt mondta, hogy foglalt (2134234 -ekre is)
-
guest
veterán
Na szóval az én történetem:
Tök új gép, egy óra-fél óra nagyobb igénybevétel után lefagy. Mindent kipróbáltam legujabb/régebbi driverek/biosok mindenféle kombinációi, semmi változás. Na gondoltam jól van akkor elő a fiókból a garanciapapír, vissza a boltba ahol vettem, majd ők kiderítik, melyik alakatrész hibás.
Ok elmondtam nekik mi a hiba, hogy jön elő,azt mondták garanciális tehát minden rendben.
Telefonálnak egy hét mulva, hogy nincs semmi baj a géppel éjjel-nappal tesztelték nem fagy kis, ''semmi hiba a géppel lehet vinni''.
Ekkor már kezdtem kissé ideges lenni (egy percig sem hittem el, hogy nem fagyott le náluk), de gondoltam akkor bemegyek, és egy órán belül lefagyasztom nekik, akkor nem mondhatják, hogy nem fagy le. És most jön a lényeg:
Azt mondták, hogy itt biztos nem fogom tesztelni a gépet, mert nincs idejük erre, meg hely sincs.
Mondom nekik akkor adjanak egy konektorcsatlakozót, majd én tesztelem. Erre meg közölte velem az a kis fa*zfej szervizes, hogy ez szerviz idegeneknek nem lehet bejönni, tehát nem adhat konektort.
Még vitatkoztunk úgy egy fél órát, de nem tette lehetővé, hogy szembesítsem őket az igazsággal.
Végül azt mondták, hogy hadjam ott a gépet, ''majd ők tesztelik'' és most már tényleg úgy fogják tesztelni, ahogy mondtam.
Ekkor már gondoltam, hogy megint ugyanazt mondjájk, de mondom, hátha tisztességes emberek és én tévedtem.
Másnap már hív a szervizes, hogy nincs semmi baja a gépnek lehet vinni ..... (No comment)
Szóval én megszívtam ezt a gépvásárlást, de nem tudok mit tenni, (nincs pénzem beperelni a boltot) mivel nem szeretném ha más is hasonlóan járna a bolt neve:
TP Comp Kft. Számítástechnikai Kis- és Nagyker.
7623 PÉCS, Garai u. 31. Tel/Fax: 72/515-588, e-mail: szalka@axelero.hu
Nyitvatartási idő: Hétfő - Péntek: 9.oo - 18.oo Szombat: 9.oo - 13.oo (www.tpcomp.hu) -
-
guest
veterán
Mivel én 3 hónapja vettem egy új bolti gépet, és amikor a garanciával visszamentem úgyszolván elküldtek a fenébe, ezért úgy gondoltam, hogy érdemes lenne egy ilyen topicot létrehozni, ahol mindenki akit ''át*asztak'' leírhatná hogy hogyan és hol *aszták át.
Várjuk mindenki hozzászólását.
Azoknak akik mostanában akarnak gépet venni meg hasznos lehet, hogy hol ne vegyenek gépet (márha olyat akarnak venni, ami nem fagy ki fél óra után ...)
Aktív témák
- Sorozatok
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Elektromos autók - motorok
- Eredeti játékok OFF topik
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Formula-1
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- iPhone topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- Brutál ERŐMŰ! Lenovo P710 / 2x Xeon E5 (44 mag!) / 384GB DDR4 / 2x 512 SSD / 8TB HDD, ASUS 1660 6GB
- Asus ROG X13 Flow 2in1 Touch WUXGA 120Hz Ryzen9 5900HS 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 3050Ti Win11 Garancia
- Samsung Galaxy A33 5G / 128GB / 6GB RAM / Üzleti széria / Független / 49.990 Ft / Sopron
- Lenovo Legion Go 512GB.SSD. MAKULÁTLAN/KARCMENTES,GARANCIÁS. CSERE IS,OLVASS.
- HP, Dell és Lenovo BIOS jelszó eltávolítás, 1 hét próba garival
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Samsung Galaxy A32 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest