-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz ripo05 #35699 üzenetére
Ezt én sem udtam megfejteni, teljesen random működik látszatra vagy átjön azonnal vagy csak másnap..
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Szeretnél akár 50-90.000 Ft-ot is egyszerűen zsebre tenni bankváltással? ⏺︎ Küldök neked meghívót a Gránit, Unicredit, K&H vagy Raiffeisen Bankok egyikéhez! ⏺︎ További részletekért írj privát üzenetet! ⏺︎ ️
-
ripo05
tag
Tudja valaki Cetelem takarékszámlánál mi az utolsó időpont, amikor még aznap elmegy a kimenő utalás?
Tegnap 14:38-kor indítottam, de csak ma reggel érkezett meg. Ha jól tudom a napközbeni átutalásoknál 10 ciklus van naponta 15:30-as az utolsó előtti, ami 16:45-ig jóváíródik. (Van egy 17:00-s de az más - vállalkozások számára van.) -
RR-13
őstag
válasz bigdady #35697 üzenetére
Igen, de itt az a lényeg, hogy a Refund mikor érkezik be a számlára, ha havi zárás előtt, akkor persze, hogy az már visszafizetettként veszik figyelembe az adott hónapban történt vásárlási tranzakcióval összefüggésben, de ha csak zárást követően érkezik be az előző hónapban történt vásárlás Refund, akkor azt csak a következő zárásnál vehetik figyelembe, és a korábbi zárás teljes tartozás összegét vissza kell fizetni (elvileg, a kamatfizetési terhelést megelőzve).
Amennyiben nem terhelnek "sosem" kamatot az általad írt példák után sem, akkor meg az jó, mert elvileg terhelhetnének.
-
RR-13
őstag
válasz bigdady #35695 üzenetére
"a kedvezmény jóváírást" erről én nem beszéltem.
"ha visszatérítés akkor az igénybevétel lett sztornózva hogyan lehetne rà kamat?"
Refund esetén az eredeti tranzakciót nem sztornózzák, nem törlik, mert azzal, hogy könyvelték a vásárlási tranzakciót a hitel használva lett.
Csak olyan vásárlást tudnak sztornózni, ami még nincs könyvelve, és kb. "azonnal" megtörténik a sztornózása.
Azt, hogy így csinálod nem is értem, de mi nem kockáztatunk, és mindig annyit utalunk rá, amekkora tartozással zárták a hónapot, és ami a kivonaton is van.
Sosem volt belőle gond, hogy pl. túlfizetett hk. keret terhére vásároltunk, és csak akkor nem kaptuk meg az 1%-os visszatérítést, ha az egész hk. keretet elhasználtuk, és még az azon felüli részt is, mert arra a részre nem járt az 1 %, illetve megadták a többi visszatérítéssel együtt, de később azt részt levonták külön.
Viszont, ha nincs/nem lett elhasználva az egész keret az adott hónapban, akkor hiába volt túlfizetett akármelyik vásárlási tranzakciónál, könyvelésnél az egyenleg, vagy előtte, mert arra megadták az 1 %-ot.
-
bigdady
nagyúr
Két MBH hitelkártyàm van mindig bele számolom a kedvezmény jóváírást és nem törlesztem vissza évek óta. Eddig nem volt kamat miatta sosem. De majd figyelek innen.
A refundot nem is értem ha visszatérítés akkor az igénybevétel lett sztornózva hogyan lehetne rà kamat? Ilyenem is volt nem is egy de sosem volt kamat miatta mindig csak az előző ho végi egyenleget egészítsem ki a keret összegig[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Peetey91 #35684 üzenetére
... ha nem váltok akkor valószínűleg felmondás helyett Aktivitás csomagba tesznek át automatikusan.
Az is felmondás.
Ha ki akarnak tenni a Gold 2.0-ból, akkor megtehetik, hogy felmondják a számlaszerződésed.
De megtehetik azt is, hogy csak a prémium banking kiegészítő szerződést mondják fel.
Erre külön is jogosult a bank a kieg. szerződés 2.6 pontja szerint - indoklás nélkül is (ahogy te is megteheted). A bank felmondása esetén a felmondási idő 60 nap.
Ha csak a kiegészítő szerződést mondják fel, akkor szintén a 2.6 pontban szerepel, hogy milyen számlacsomagra vált át a Gold 2.0 csomagod. A párom esetében ez a Mindennapok 2.0, de nálad lehet az Aktivitás szerepel. Nem vagy köteles ezt elfogadni, kérhetsz/válthatsz másik csomagra is.
Viszont a lényeg! Felhívtak, elmiondták, kész. Nincs dolgod. Várj nyugodtan arra, hogy küldenek-e levelet (postán). Ha igen, benne lesz, mit mondanak fel, és van 60 napod dönteni/intézkedni. Ha nem, akkor még jobb. -
RR-13
őstag
válasz kircsi21 #35688 üzenetére
Most már egyértelmű az Erste ÁSZF vonatkozó része, legalábbis 2023. március 31-től.
Előtte mi is tapasztalatból tudtuk, hogy ott nem számít bele a Refund összegének a jóváírása.Akinek meg most is van kedve kísérletezni pl. a fentiekben leírt MBH szabályzat ellenére, az megteheti.
-
kerxy
őstag
válasz Csedit #35687 üzenetére
Én az utóbbi három hónapban szüntettem meg mindhárom jogelődi számlám az MBH-nál (exBB, exMKB, exTAK), egyiknél se kellett bemennem kétszer.
Másik szálhoz: a kormány lehetőséget adott a bankoknak bizonyos esetben az egyoldalú számlamódosításhoz, úgy hogy fel tudják mondani.
[ Szerkesztve ]
-
kircsi21
csendes tag
2019-es tapasztalatok, akkor megtanultam a leckét és azóta mindenhova annyit utalok, amennyit a záró egyenlegen küldenek. Semmi kedvem kísérletezni, hogy a valóságban mi a helyzet, akkor közel 30e Ft-om bánta. Egyébként anno több körös levelezésem volt az Erste-vel, mert egyáltalán nem volt egyértelmű az ÁSZF (szerintem persze).
-
RR-13
őstag
válasz Csedit #35683 üzenetére
Még mindig így van, hogy telefonon nem lehet felmondani a kártyaszerződést
4 évvel ezelőtt személyesen én is elsőnek a kártyát szüntettem meg külön, de nem adtam le a kártyát, majd 1 hónap múlva a számlazárás miatt ismét bementem, de ott már azonnali hatállyal kértem a megszüntetést.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz kircsi21 #35679 üzenetére
Az MBH (volt BB) Hk.-nál nem számít törlesztésnek az egyéb jóváírás, mint pl. a kereskedői jóváírás (Refund).
"19.4.5. A törlesztést, illetve visszafizetést a hitelszámlára átutalással, Bankon belüli átvezetéssel, vagy a Bank fiókjaiban történő készpénz befizetésével, MoneySend átutalással, vagy ATM-en keresztül történő befizetéssel lehet teljesíteni.
A hitelelszámolási számlára érkező egyéb jóváírás csökkenti az Ügyfél tartozását, de nem számít törlesztésnek."Vagyis a kamatot elvileg terhelik, ha nem fizeted vissza a bank által kiszámolt teljes tartozást.
Az Erste esetében 2023. március 31-től már törlesztésnek számít a kereskedői jóváírás is (Refund).
Erste Hk. ÁSZF. 6.1. h) pontjaNem tudom mikor voltak a fenti tapasztalataid, de a leírtak szerint a kettő bank esetében "most" pont fordítva kellene lennie a gyakorlatban.
-
Peetey91
senior tag
Hívtak engem is Rafi Premium Gold 2.0 megszűnés ügyében. Nekem azt mondta az ügyintéző, hogy ha nem váltok akkor valószínűleg felmondás helyett Aktivitás csomagba tesznek át automatikusan.
-
Csedit
aktív tag
válasz Kroni1 #35680 üzenetére
Hasonló cipőben járok én is, 1998-ban nyitott bankszámla csomagom megszüntetik, kérték levélben, menjek be, válasszak másik csomagot. Ha szeptember 30-ig váltok és megfelelek mindenféle követelménynek, kapok 50 ezer forintot.
Na, ma bementem a bankfiókba, az 50 ezret már nem emlegették, váltsak a meglévő csomagokra.
Szerencsére azt is mondták, nem annyira sürgős, ráérek októberben dönteni.
Már döntöttem, bankot váltok, hogy pontosan hová még nem tudom.
De a számlazáráshoz is kétszer kell személyesen bemenni, először leadni a bankkártyát, majd 30 nap múlva aláírni a szamlazárást.
Még annó Szigetvári Takarékszövetkezetes voltam, nagyon jó volt, aztán Takarékbank, azzal sem volt semmi gond. Ezt a társaságot nem kedvelem. -
axioma
veterán
válasz Kroni1 #35680 üzenetére
oh micsoda uj megoldas...
30e-et ne band, jo esellyel barhova mesz, megkapsz ennyit [ha meg mbh nyerne egy esetleges felmondas utan is, akkor csereltek, nejed ujkent megkapja es ugy lesztek egy szamlan]
amugy a kedvezmenyre jogosito statuszod megvan me'g, nem az mult el csak s bank akar atrakni sajat erdekebol? -
Kroni1
veterán
Sziasztok! MBH-nál volt egy elég jó, kedvezményesnek mondható számlacsomagom, még FHB időkben lett megkötve, rendvédelmi dolgozói csomag, társkártyával a feleségem fizuja is ide érkezik, havonta kb ~800e Ft van két részletben ide utalva..
Most kaptam levelet, hogy kivezetik, és ha szept30-ig átváltok, akkor menjek be és kapok 30e Ft egyszeri visszatérítést.
Jól sejtem, hogy azért akarnak motiválni, mert elvileg nem módosíthatják a csomagomat egyoldalúan? Vagy ennyire nincsenek védve az ügyfél érdekei? Ahogy néztem az MBH csomagjai elég drágák.
Összehasonlítós oldalakon úgy, hogy beírom a paramétereket CIB, Raiffaisen, stb is hoz kedvezőbb, ingyenes számlavezetős csomagot mint a maradás esetén legjobb, az MBH Extra lenne.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Oliverda #35677 üzenetére
A (saját) logikánknak ehhez semmi köze nincs, mert teljesen ellentétes döntést hozott a korábbi döntéséhez képest az Erste, ezzel kapcsolatban.
Csak 2023. március 31. napjától számít a kereskedői jóváírás (Refund) is törlesztésnek, de előtte minimum 7 évig nem így volt, ráadásul az Erste nem írja ezt a fontos változást a MAX Hk. oldalán, de a hirdetményekben sem.Viszont, ha ezt tudtad, akkor nem értem, hogy miért kérdezted a fentieket, hiszen tapasztalatból írtad, amiket.
Nekünk pont 2023. áprilisban szűnt meg a MAX Hk., így én friss tapasztalatból nem tudtam, de az előtte lévő tapasztalatok ellentétesek voltak mint most, és az sem volt régen.Viszont akkor meg nem kell visszafizetned a teljes tartozást, hiszen beleszámít a Refund is, de akkor nem értem, hogy miért írtad ezt:
"Az világos, hogy vissza kell fizetni ..."Ha tapasztalatból tudtad, hogy a Refund beleszámít a tartozás visszafizetésébe, akkor nem sok "értelme volt" a kérdésednek, ha csak megerősítést akartál, akkor máshogy is megkérdezhetted volna, és megnevezhetted volna az Erstét, hogy arról van szó.
Akkor egy új dolgot is írok (másnak hátha hasznos):
A Moneyback vásárlás visszatérítés jóváírás is beleszámít a tartozás törlesztésébe. -
Oliverda
félisten
"Az eredeti kérdésed szerint pont azt kérdezted lényegében azzal, hogy beleszámít-e a tartozás kiegyenlítésébe, vagyis a Refund összeg "nélküli" tartozás részt kell-e majd visszafizetni, vagy az egészet, a Refund összegű jóváírást nem figyelembe véve"
Azt kérdeztem, hogy a refund beleszámít-e a tartozás kiegyenlítésébe. Vagyis, ha fordulónapon 200 000 tartozásod volt majd egy nappal később kapsz 100 000 refundot, akkor 200 000-et kell-e még visszafizetni a határidőre vagy csak 100 000-et. Az én tapasztalatom alapján (és a logika szerint is) utóbbit, vagyis a refund összegével minden esetben csökken a teljes tartozás."Fentiek szerint egyébként sem túltöltésről beszél a szabály, hanem túlfizetésről."
Mindegy, hogy túltöltésnek vagy túlfizetésnek hívód, a lényegen nem változtat. És nekem határozottan úgy rémlik, hogy az Erste sem tesz különbséget aközött, hogy utalás vagy refund miatt emelkedik a hitelkeret összege fölé a hitelszámla, egyik esetben sem adják meg a cashbacket. 50 forintért pedig nekem nem érte meg telefonálgatni vagy levelezgetni, azóta figyelek erre is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
RR-13
őstag
válasz Oliverda #35675 üzenetére
Az eredeti kérdésed szerint pont azt kérdezted lényegében azzal, hogy beleszámít-e a tartozás kiegyenlítésébe, vagyis a Refund összeg "nélküli" tartozás részt kell-e majd visszafizetni, vagy az egészet, a Refund összegű jóváírást nem figyelembe véve, és szerintem kopasz is így értette, és nyilván én is arra (is) reagáltam előbb.
"...összege beleszámít a tartozás kiegyenlítésébe vagy sem?"A zárás az fordulónapot jelent. (Erste MAX Hk. esetében hónap 10. napja)
"Fordulónap:
Minden hónapban egy adott napon (úgynevezett fordulónapon) összesítjük az azt megelőző időszakban történt költéseket, amely alapján elkészítjük a felhasznált hitelkeretedet tartalmazó számlakivonatot (a számlakivonat tartalmazza a könyvelt tranzakciókat, jóváírásokat, kamatokat, díjakat). Ha a fordulónap munkaszüneti napra esik, akkor a számlakivonatot az azt követő banki munkanapon készítjük el"Visszafizetés:
A fordulónaptól számított 15 napos türelmi időn belül kell a befizetésnek - legalább a minimum összegnek - a hitelkártyaszámlára beérkeznie. A befizetési határidőt a havi számlakivonaton is feltüntetjük. A befizetés történhet:Átutalással/átvezetéssel (Erste bankfiókban, TeleBankon, internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatáson keresztül, a George Weben és a George Appon)
Készpénzbefizetéssel (Erste bankfiókban vagy az Erste Bank befizetésre alkalmas ATM-jein)Tehát csakis ezen, fenti opciókat fogadják el a tartozás visszafizetésének.
Nem mindegy, hogy túltöltjük vagy túltöltődik.
A bankok az adós általi túltöltést (túlfizetést) "nem szeretik", de a Refund miatti túltöltődés nem számít tényleges túltöltésnek, ami nagyon nem ugyanaz.Nekünk volt ilyen helyzet korábban az Erste MAX Hk-nál, és a Refund miatt túltöltődött egyenleg terhére vásároltunk, és erre a tranzakcióra is adtak cashbacket, mert a túlfizetett hk. keret terhére végzett tranzakció már a hk. keret alá csökkentette a keret összegét, és könyvelésnél nem volt túlfizetett, tehát nem mindegy, hogy mekkora összegű tranzakciót végzel túlfizetett egyenlegnél.
Amikor éppen nem adtak automatikusan cashbacket, akkor panaszban kértük és jóváírták utólag, hiszen a Refund miatti túltöltődésről az ügyfél nem tehet, azt nem tudja befolyásolni, hogy pontosan melyik nap érkezzen a számlára.
Vagyis alapból csak arra nem jár cashback, amelyik tranzakció könyvelésénél még mindig túlfizetett az egyenleg.
Erre vonatkozó szabály a MAX Hk. esetében:
"Az Erste Forint visszatérítés csak a Hitelkeret terhére végzett Vásárlási tranzakciók esetében jár, így a Számlatulajdonos nem jogosult Általános Erste Forint visszatérítésre és Erste Forint visszatérítési bónuszra azon Vásárlási tranzakciók esetében, amelyek könyvelésekor, azok Túlfizetett hitelszámla terhére kerültek elszámolásra."
Fentiek szerint egyébként sem túltöltésről beszél a szabály, hanem túlfizetésről.
Azért írtam, hogy a túltöltődött (túlfizetésre került) összeget lehet kérni, hogy utalják át megadott számlára, és ha nem teszik később erre is lehet hivatkozni, de nekünk mindig átutalták 2 napon belül a keret feletti összeget, pont arra hivatkozva, hogy ne legyen túlfizetett az egyenleg.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz Angie™ #35673 üzenetére
"Az már más kérdés hogy OTP-nél ezekre a tranzakciókra utólag visszavonja az a már elkönyvelt összeget a visszatérítési egyenlegedhez."
Igen, ezt már észrevettem. Mondjuk ezzel szerintem alapvetően nincs gond.
RR-13: Az világos, hogy vissza kell fizetni (ha nem akarsz kamatot), nem is ez volt a kérdés.
"Az a lényeg, hogy a zárás előtt beérkezett refundok számítanak csak a tartozás "törlesztésébe" bele (hiszen azok még a tartozás kiszámítása előtt érkeztek be, ami csökkenti a tartozási alapot), ami zárás után érkezik, az már nem számít bele."
Gondolom, zárás alatt fizetési határidőt értesz. Vagy fordulónapot?"Viszont túltöltés esetén a bank jellemzően külön kérésre díjmentesen átutalja a túltöltött összeget (a hitelkártya keret feletti összeget) az általad megadott számlaszámra."
Én már olyat is olvastam (talán épp itt), hogy bizonyos bankok nem szeretik a túltöltést. Az biztos, hogy az Erste nem ad cashbacket azokra a tranzakciókra amiket túltöltött egyenleg mellett könyvelt."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
RR-13
őstag
válasz Oliverda #35672 üzenetére
Túl fogja tölteni igen, ha közben nem használtad a hitelkeretet, de akkor is vissza kell fizetni a teljes, bank által kiszámolt tartozást.
Az a lényeg, hogy a zárás előtt beérkezett refundok számítanak csak a tartozás "törlesztésébe" bele (hiszen azok még a tartozás kiszámítása előtt érkeztek be, ami csökkenti a tartozási alapot), ami zárás után érkezik, az már nem számít bele.
K&H és Erste Bankoknál biztos így van. Szerintem a Raiffnál is.
Zárás utáni Refund összeg nem minősül tartozás kiegyenlítésnek (kapasz jól írta).Viszont túltöltés esetén a bank jellemzően külön kérésre díjmentesen átutalja a túltöltött összeget (a hitelkártya keret feletti összeget) az általad megadott számlaszámra.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Oliverda #35670 üzenetére
Persze hogy bele számít, hiszen vissza került a pénz a hitelkártya egyenlegbe.
Teljesen mindegy, hogy azt most te utalod vissza vagy mondjuk az emag-tól jön a refund.
Az már más kérdés hogy OTP-nél ezekre a tranzakciókra utólag visszavonja az a már elkönyvelt összeget a visszatérítési egyenlegedhez. Viszont a jó hír, hogy a havi limitbe nem számolja bele, vagyis ha utána lesz egy "normális" vásárlásod akkor ismét megkapod arra a pénzvisszatérítést[ Szerkesztve ]
⏺︎ Szeretnél akár 50-90.000 Ft-ot is egyszerűen zsebre tenni bankváltással? ⏺︎ Küldök neked meghívót a Gránit, Unicredit, K&H vagy Raiffeisen Bankok egyikéhez! ⏺︎ További részletekért írj privát üzenetet! ⏺︎ ️
-
-
Oliverda
félisten
Veterán hitelkártyások!
A visszafizetési időszakban befutott refundok (áruvisszavétek) összege beleszámít a tartozás kiegyenlítésébe vagy sem? OTP-nél igen, azt tudom. Máshol mi a helyzet?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
RR-13
őstag
Már meg sem lepődök ezen, hogy ezt sem tudták biztosra.
Nagyon nem néztek utána... Lehet, hogy erre kellett volna inkább rákérdezni, hogy akkor mit takar a "tranzakciós műveletmegfigyelési üzenet" beállítás lehetőség. (nemsokára kiderül)Szerintem a "tranzakciós műveletmegfigyelési" Push értesítés beállítási neve pedig pont arra utal, hogy bele fog tartozni az összes pénzmozgással kapcsolatos tranzakció is.
Automata rendszer keretében 2
- ePIN kód változtatás
- KiberPajzs tranzakciós műveletmegfigyelési üzenet engedélyezése és tiltásaKiberPajzs értesítések - tranzakciós műveletmegfigyelési üzenet engedélyezése és tiltása
Amúgy, ha mégsem vonatkozik majd azokra a tranzakciókra, akkor nagyjából semmi értelme az egésznek.
-
vacs
veterán
Két munkanap alatt válaszolt a K&H a push értesítéssel kapcsolatos kérdésemre!
"Az Ön által megjelölt hirdetmény módosítás a személyes hitelesítési és értesítési adatokban a Szolgáltatás igénybevételével történő változtatás esetén értesít push-üzenet formájában.
Jelenlegi információnk alapján a megjelölt hirdetmény módosításba nem tartoznak bele a vásárlások, átutalások értesítései."(^)(>.<)(^)
-
nagyúr
-
gabor9991
őstag
K&H számlazárást kezdeményeztem tegnap az applikáción keresztül, ma már nem tudok belépni de semmilyen értesítést nem kaptam a számlazárással kapcsolatban a banktól.Ez így működik náluk?
-
#00286064
törölt tag
válasz Agyrák666 #35662 üzenetére
Valóban, átlagos számlára is él.
A Bank az akció időtartama alatt Promóciós bankszámlát nyitó nagykorú új ügyfelei körében akciót hirdet.
Promóciós bankszámla:
a, Lakossági bankszámlák közül a Díjnyertes, Aktivitás 3.0 és Kapcsolat számla,
b, Premium bankszámlák: Premium Banking, Premium Banking Plus számla[link] 30. oldal
[ Szerkesztve ]
-
#00286064
törölt tag
-
Agyrák666
aktív tag
válasz #00286064 #35658 üzenetére
Miert kene hozza 400-550 ezres fizu?
Kb 40 kartyas tranzakciom szokott lenni, es a 133 ezret se nehez elerni, hogy 0ft legyen a szamlavezetesi dij.
Ha megsem sikerul, akkor:,,Feltétel nem teljesülése esetén: 2 045 Ft"
Egy evig kell megtartani a szamlat, az 50k bonuszhoz +5k ajanlas utan + 10k visszaterites vasarlasnal = 65k
Ha a fele megmarad az 35 ezres oraber. 15 perc a szelfis szamlanyitas, par perc szarakodas az utalassal, es a google wallettel.. 1 ev utan dobod a szamlat, es viszlat.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz st6969 #35654 üzenetére
Mivel a Prémium Hirdetményben nincsenek benne a Gold 2.0 csomagra vonatkozó limitmódosítási díjak, csak a bankkártya hirdetményben, ezért ezen csomagra is vonatkozik a díjmentesség akció a bankkártya hirdetmény alapján.
Limitmódosítás [Napi kártyahasználati limit módosítás] 1, 15
fiókban, Raiffeisen Direkten, DirektNeten, myRaiffeisen portálon 477 FtmyRaiffeisen mobilapplikáción Akciós díj 2024.12.31-ig: 0 Ft
Nem akciós díj: 477 Ft*15 A díj felszámításra kerül minden napi készpénzfelvételi-, illetve vásárlási limit érték-, illetve darabszám módosítás után. Rendkívüli limit módosítást jelent – és ilyen esetben az erre vonatkozóan hirdetett díj fizetendő –, ha az új limit meghaladja a jelen Kondíciós Listában meghatározott napi kártyahasználati limit maximumot
Ez most akciósan 0 Ft.
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz kopeter1982 #35653 üzenetére
"Jelenlegi hirdetmények szerint myRaiffeisen mobilapp-ban nagy kegyesen 2024.12.31-ig ingyenes, amúgy 477 Ft lenne."
Ez nem csak az új csomagokra vonatkozik (amire a Gold 2.0-át is le akarják váltani)?
Konkrétan a Gold 2.0-ához tartozó limit díjat én nem találtam. -
kopeter1982
csendes tag
válasz st6969 #35652 üzenetére
Jelenlegi hirdetmények szerint myRaiffeisen mobilapp-ban nagy kegyesen 2024.12.31-ig ingyenes, amúgy 477 Ft lenne.
Ami önmagában egy vicc, mert nyilván alapból 2x kéne kifizetni, ha megemeled, majd visszacsökkented a limitedet.Azt is bírom, hogy lefedik magukat azzal, amit írtál, hogy "a vonatkozó díjak a kondíciós lista szerint", nem ugorhatna fel véletlenül se a következő lépésben egy üzenet, hogy "ennek díja x forint, biztosan így is folytatja?"
Mondjuk ha ez tényleg kötelezően ingyenes lesz, és még a PUSH értesítés is kötelezően az (lesz?), akkor a Raiffeisen jó kis bevételtől esik el. Ráadásul a Gold 2.0-ban még az SMS-eknek nincs külön díja, de máshol azoknak is van.
-
st6969
őstag
Sziasztok,
egy cikkben olvastam, hogy szeptembertől (?) ingyenesen elérhetővé kell tenni a napi limit módosítást. Pontosan nem emlékszem a cikk részleteire, remélem nem értettem félre valamit...
A kérdés: Raiffeisen Gold 2.0 csomagra vajon ez vonatkozik? Mert ha az alkalmazásban rámegyek, ott még írja, hogy a vonatkozó díjak a kondíciós lista szerint (a kondíciós listában a Gold 2.0 csomagra vonatkozóan többszöri nekifutásra sem találtam meg, de lehet, hogy rossz pdf-et néztem...).
DKJ vásárlás miatt emelnék arra az időre a kereten, de ha nem muszáj, nem fizetném ki a módosítás díját 2x (oda-vissza). Az utalás lenne a másik opció, de az éves kártyadíj kedvezmény miatt a vásárlást preferálnám.
Köszönöm -
Agyrák666
aktív tag
válasz axioma #35645 üzenetére
Holnap atolvasgatom.
Kene egy osszefoglalo, hol jar " ingyen " penz.. Nekem eddig a granitnal jott 40+10, + ket ajanlas utan meg 20.
K&H-nal 40+10, illetve meg jovairnak 40-et ha parkoltatsz naluk fel millio 6 honapon keresztul.Most jo lenne a Rafit is elloni.. Aztan 1-2 ev mulva jo par szamlat el kell dobnom.. -
Agyrák666
aktív tag
Rafinal jol latom, hogy most erdemes szamlat nyitni az 50 ezres bonusz miatt?
Tavasszal granitnal csinaltam 40+10k-ert illetve k&h-nal szinten 40+10k.
-
válasz MrCsiT #35622 üzenetére
Én meg úgy emlékszem régen nem volt ilyen "éves" kartyadij.
A kártyát mikor kaptam akkor annak volt pár ezer forintos dija és semmi több... mindeddig míg le nem járt és akkor az új kártyának megint volt annak díja és az addig használtam ameddig le nem járt.
Most meg minden évben vonnak le rá (nem is kevés) pénzt..
Szóval a régebbi rendben sokkal jobb volt...de nem hiába a bank is a számla tulajdonosok pénzéből él.[ Szerkesztve ]
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Llew
senior tag
válasz jagermester #35623 üzenetére
Nincs. Csak fogadni tud egyelőre sajnos.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
RR-13
őstag
válasz bigdady #35637 üzenetére
Korábban még lehetett olyan QR kódot generálni amit, ha elküldünk valakinek, és beolvassa, akkor nekünk utalja a QR kódban lévő összeget, de sajnos most kivették valamiért az appból a funkciót.
A 9.93 appverzióban még benne van a lehetőség, de a QVIK utalások miatt kikerült, és a QVIK lett helyette a 9.96 verzióban.Az egyik telefonunkon nem frissítettük az appot, ezért ott még így benne van:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Gondolom megkérdezted, hogy mire fog vonatkozni a szept. 23-án bevezetésre kerülő Push értesítés.
A "tranzakciós műveletmegfigyelési" leírás alapján szerintem minden tranzakcióra, ami pénzmozgással érintett tranzakció lesz (hiszen ez lenne a lényege a KiberPajzs védelmi szolgáltatásnak).Kíváncsi vagyok mit írnak majd. (ha tudják egyáltalán már most, mert akkor sem nagyon szoktak tudni semmit, ha már be van vezetve valami)
-
RR-13
őstag
Mielőtt reagáltál már átírtam a szöveget.
Mert az, hogy kb. minden tranzakcióra, nem vagyok biztos benne, mert elég furán van megfogalmazva az egész.
De valamilyen Push értesítés biztos lesz.Mondjuk értelmezésem szerint minden számlával kapcsolatos fontos változás esetében lesz Push, ha lehet így értelmezni ezt: "a személyes hitelesítési és értesítési adatokban a Szolgáltatás igénybevételével történő változtatás esetén"
És ezt: "A nyomonkövetési értesítés elsődlegesen push-üzenet formájában kerül kiküldésre,"
Viszont automata rendszer keretében történő beállítás leírásánál ez van írva:
"KiberPajzs tranzakciós műveletmegfigyelési üzenet engedélyezése és tiltása"
Ez alapján minden tranzakcióra jönni fog Push, ha be lesz kapcsolva.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz jagermester #35628 üzenetére
Sajnos nincs, de szerintem, ha nem vezetik be "maguktól" ők is, akkor előbb-utóbb vagy MNB ajánlás, vagy MNB rendeleti kötelezés miatt szinten meg fog történni, hiszen az, hogy ők nem "engedélyezik" ezt az ügyfeleknek, ellentétes lenne a gyakorlattal is, mivel talán rajtuk kívűl már az összes többi bank engedélyezte.
-
devilzero
tag
Sziasztok!
Raiffeisen banknál végül csináltattam hitelkártyát. Hogyan tudom kideríteni hogy a Hitelkártyával a Revolut fiókomat feltölteni pénzzel kártyás vásárlásnak vagy készpénzfelvételnek minősül (régen emlékszem az MCC kódok tükrözésére ezért kérdem).
Köszi!
-
RR-13
őstag
K&H Bankosok Figyelmébe!
A K&H Bank 2024. szeptember 23. napjára kiadott előzetes hirdetmény alapján "bevezeti" a Push értesítés szolgáltatást az alábbi tranzakciókra.
...a módosításra a pénzforgalmi szolgáltatásokon keresztül megfigyelhető visszaélések megelőzéséről, észleléséről, megakadályozásáról és kezeléséről szóló 5/2023. (VI.23.) MNB ajánlás 7, 8 és 17d pontjainak való megfelelés céljából kerül sor.
"11. A Bank a KiberPajzs program keretében a személyes hitelesítési és értesítési adatokban a Szolgáltatás igénybevételével történő változtatás esetén értesítést küld az ügyfelei számára. A nyomonkövetési értesítés elsődlegesen push-üzenet formájában kerül kiküldésre, annak hiányában sms üzenetben a Szolgáltatás használatára bejelentkezett ügyfél authentikációs telefonszámára."
beállítások:
...
• üzenetek és kommunikáció
- fizetési kérelem értesítések -
fizetési kérelem fogadásáról szóló értesítések engedélyezése és tiltása
- KiberPajzs értesítések - tranzakciós műveletmegfigyelési oldal 9 / 9 Public üzenet engedélyezése és tiltása üzenetek
• a postaláda funkció használatával üzeneteket küldhet és fogadhat közvetlenül a mobilbankból
• A Bank a KiberPajzs program keretében a személyes hitelesítési és értesítési adatokban a Szolgáltatás igénybevételével történő változtatás esetén értesítést küld az ügyfelei számára. A nyomonkövetési értesítés elsődlegesen push-üzenet formájában kerül kiküldésre, annak hiányában sms üzenetben a Szolgáltatás használatára bejelentkezett ügyfél authentikációs telefonszámára[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz jagermester #35623 üzenetére
Szia.
Nem működik náluk még mindig a Fizetési Kérelem szolgáltatás küldése.
Úgy látom, hogy megvárják míg MNB rendelet kötelezi majd "őket" erre.
2024. február 01-től működik náluk a fogadás, de a küldésről nem írnak semmit. -
jagermester
csendes tag
Sziasztok! K&Hnál lakossági ügyfeleknek van lehetőség fizetési kérelem indítására? Nekem az appban nem sikerült megtalálnom a lehetőséget.
Illetve, ha nincs, van bárkinek infója mikorra várható? (Valamint lesz-e költsége?) Köszi -
MrCsiT
addikt
válasz confuser #35605 üzenetére
Egyébként azt jól értettem, hogy a teljes fizud ment az Erstéhez és onnan kezdődött a hercehurca velük? Ha igen: azt tudod, hogy a munkahelyek jellemzően a normál számládon túl egy 2. számlára is utalhatnak, mint részteljesítést a fizetésedből? Ha ez van nálatok is (és több, mint 228e a fizud, persze) akkor csökkenhet az utalási kényszer.
más: én eddig úgy tudtam, hogy egy lakossági folyószámlához igényelt bankkártya éves dïját a bankok mindig előre levonják, majd ha esetleg év közben számlát zársz, akkor az időarányos díjat visszatérítik. Pl., a Gránit is így jár el.
Így meglepett, hogy az Unicredit viszont nem, hanem ők utólag terhelik a "tagsági díj" fantázianévvel jelölt bankkártya díjat.[ Szerkesztve ]
"Nekem a "link" egy hivatkozás legyen, ne egy ember ?!" - by Mr.CsiT
-
axioma
veterán
Mellettem ulo (atvitt ertelemben) kollegak voltak ilyen ML-es projektben, azt nem tudom, hogy ahhoz min traineltek, de egy ilyen info titkos eleve. Nyilvan nem egy adott bank magyar ugyfelein train-elik, sot az nem is magyar bank szamara keszulo szolgaltatas volt. Amugy vannak olyan modszerek, amikkel kimondottan a ritkan "hibas" adatokon is jol betrainelodnek, pl. gyartasi hibak figyelese kameran az is ilyen, az mar szerintem nem ujdonsag, hasznaljak sokfele.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz axioma #35616 üzenetére
szerintem nincs annyi banki csalás, hogy azon ML-t lehetne training-elni.
minden más esetben valaki kell, hogy legyen, aki meg tudja nézni, hogy mi, vagy mik trigger-elték.én el tudom képzelni, hogy egy friss számlán a beérkező pénz (nagyrészének) a helyből tovább utalása lehet egy ilyen trigger, mert strómankodásra utal, vagy arra, hogy nem sikerült biztonságban átadni a kezdeti jelszavakat
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
confuser
senior tag
válasz sifarr #35614 üzenetére
Egyértelmű, hogy gép csinálja, de nehogymár titkos legyen, hogy mit szabad és mit nem. De ha még az is lenne, akkor is pietrrr és axioma hozzászólásával értek egyet, ennyit minimum illene mondania egy telebankosnak, hogy fennakadt egy szűrőmechanizmuson, ha legközelebb is előfordulna, akkor írjon egy panaszt a technikai osztályra, ahol részletesen kivizsgálják a helyzetet. Ezzel ugyanúgy nem mondott volna semmit, de mégis máshogy hangzik, mint hogy "nem tudom, és senki más sem tudja megmondani", ami egyébként nyilvánvalóan hamis állítás...
Az AI-t meg hagyjuk is, ilyen elmaradott IT rendszereknél mint amiket a magyar bankok használnak, maximum 2-3 fixen lefektetett feltételt vizsgálnak. Na meg pont az Erste esetén megy a high-tech AI szűrés, ahol annyira nem képesek a beszámolók alapján, hogy a saját hirdetményeikben írt munkabér beérkezést szűrjék... De egyébként is amennyire én látom a mostani AI hype-ot, sokmindenre rámondják hogy AI, pedig csak egy józan ésszel lefektetett szabály szerinti ellenőrzésről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz sifarr #35614 üzenetére
Ez igy hulyeseg. Nyilvan szur az AI, de egyreszt uj szamlanal KYC sincs lefutva, nem kene alkalmazni is esz nelkul; masreszt plane nem kene erre hivatkozva otthagyni a kerdezot anelkul, hogy itinert kapjon [akar csak annyit h fizu tovabbutalas onmagaban nincs szsndekosan megakasztva]
-
sifarr
senior tag
válasz confuser #35608 üzenetére
... és a hozzá nem értő telebank is.
Nem megalapozott az értékelésed az Erste-s telebankról.
Minden banknál múködik csalásmegelőző rendszer. Gép csinálja. Adott esetben emberi közreműködés nélkül tilthat. Azt, hogy a rendszer milyen "szabályok" alapján tilt, nem tudják az ügyfélszolgálatosok. De ha tudnák, akkor sem mondhatnák el. Valamint a rendszernek biztos része a mesterséges intelligencia is, tehát kik és mit mondhatnának el neked? -
RR-13
őstag
A Gránitnál már napok óta működik a QVIK az appban, QR kód beolvasás integrálva, jobb felső sarok.
-
confuser
senior tag
Ne érts félre, segítség amit írtál, és a probléma is probléma, de inkább a bank problémája kéne hogy legyen, nem az enyém. Mivel én csak biztonsági számlának nyitottam, és jelenleg csak átjátszom rajta a pénzt, nem érint mélyen, ha épp zárolják. Nyilván bosszantó, de amíg nem főszámlának használom, addig havonta 10 percig kell hogy működjön, amikor beérkezik rá a fizetésem, meg amikor leutalom róla Viszont az én szememben a bank megítélésén jelentősen ront maga az indokolatlannak tűnő zárolás is, a george appban szereplő nem teljeskörű "jelszódefiníció", és a hozzá nem értő telebank is. Ha kapnék 10000 Ft-ot, attól ezek még ugyanúgy fennállnának. Itt inkább arról van szó, hogy tekinthetek-e a számlára menekülőútként ha a Gold 2.0-t beszántják, vagy nem, és ez a tapasztalat nyilván az utóbbi felé billenti a mérleg nyelvét.
-
RR-13
őstag
válasz confuser #35605 üzenetére
Utólag tudtam csak tanácsolni.
Egyébként nem csak George appban lehet panaszt beadni, hanem e-mailben is, csak appban egyszerűbb, és gyorsabb (ha működik).
Azt gondoltam érdekel, hogy miért történt ami, azért tanácsoltam, hogy ha ott írsz panaszt ők kb. mindenre is rálátnak.
A 10 ezres kompenzációs javaslatom is csak segítség akart lenni, mert nagy problémának írtad le, ami történt, de ha nem hát nem... -
fil
őstag
Ha van valaki akinek már lejárt a Bankmonitotos Unicredit Partner Active Zero, milyen csomagba került, milyen feltételeket ajánlottak a folytatáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
confuser
senior tag
Utólag jó tanács, hogy George appban írjak panaszt, de a tegnapi helyzetben ugye nem volt opció, hiszen nem tudtam belépni az appba sem... Ergo a töketlen telebankra voltam utalva..
Épp eleget húzok le idén a bankokról nem megyek rá emiatt plusz jóváírásra, de ha legközelebb is előfordul ez, akkor egy panaszt mindenképp benyújtok (ha majd újra bejutok az appba). A helyzet viszont mindenképpen aggasztó, hogy a telebankos annyira nincsen képben, hogy meg tudja mondani, hogy ki tud érdemben segíteni...
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #35596 üzenetére
Elég sokára esett le nekik, de most is csak a Magyar Nemzeti Bank 5/2023. (VI.23.) számú ajánlása miatt tették ingyenessé.
Az tartalmazza az alábbiakat:
31. Az MNB elvárja, hogy a pénzforgalmi szolgáltató az ügyfelek tudatosságának növelése során hívja fel a figyelmet
a) – az MNB elvárásával összhangban – díjmentesen biztosított, biztonsági célt szolgáló azonnali műveletfigyelési, így különösen fizetési számla, valamint készpénz-helyettesítő fizetési eszköz figyelési lehetőségre, amelyet a pénzforgalmi szolgáltató elektronikus csatornán keresztüli kommunikáció útján, így különösen push üzenet vagy rövid szöveges üzenet (SMS) formájában nyújt, továbbá ezek jelentőségére a visszaélések észlelésében, illetve későbbi visszaélések megelőzésében,
A Raiff meg vélhetően szintén a fenti ajánlás idézett alábbi része miatt vezette be a virtuális kártyát:
d) a pénzforgalmi szolgáltatónál elérhető azon megoldásokra, amelyekkel az ügyfelek vagyona nagyobb biztonsággal kezelhető, például az ún. virtuális fizetési kártyákra, amelyekre lehetőség van például a fizetési szokások alapján indokolt, vagy csak egy fizetési művelethez szükséges összeg átvezetésére, ezáltal csökkentve a visszaélések lehetőségeit, illetve az esetleges kár mértékét.
-
RR-13
őstag
válasz confuser #35593 üzenetére
A telefonos ügyfsz. soha nem tud kb. semmit.
A George appban írj egy panaszt ez miatt, és ők 5x nagyobb eséllyel megtalálják majd a zárolás okát, mert több mindenre rálátnak, és kötelező nekik a panaszt érdemben megválaszolni.Amit leírtál elég durva, és kellemetlen időtöltés lehetett, telefonálások, stb. ezért én biztos beadnám az igényemet 10.000 Ft jóváírásra is a panasszal együtt, és megtudják "oldani" ezt is, ha akarják... tapasztalat.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!