Aktív témák
-
Gee-Bee
tag
Az üveg továbbra sem ''5 dolláros cucc'', ugyanis rajta van általában a std. white plate is, amelynek adatai az elektronika NVRAM-jába vannak elmentve, ráadásul mindez a szkenner lámpájára vonatkozik, Szóval meglepő, vagy nem, ha tényleg javításról lenne szó, akkor bizony aligha jönne ki a dolog az egységárból...
Másrészt véleményem szerint a szervizek jobban teszik, hogyha a kapacitásukkal azokon segítenek, akiknek tönkrement a cuccuk és nem azokon akik tönkretették.
A egységár pedig nem HP találmány, oda nyúlik vissza, hogy a felhasználók megdöbbentek, amikor a tintasugaras nyomtatójuk mechanika cseréje a készülék áránál többe került. (Újat sokan azért nem vehetnek, mert javítás <> beszerzés) Ebből nagy felháborodás lett: ''Márkaszervíz lenyúlás delux'' és kezdtek rászokni a cégek, hogy a ''zűrös'' azaz néhány értékes főalkatrészt tartalmazó cuccot egységárban javítják.
A másik ok, hogy egy működő szervizhez szervizalkatrész és képzett szervizes szükséges. Amikor van százféle cucc a piacon, mindegyikben 10-20 féle hibalehetőséggel, az azt jelenti, hogy 1000-2000 különféle (évente darabos mennyiségben fogyó) alkatrészt kell rektározni, hogy az ügyfélnek ne kelljen várnia hónapokat. És bizony egy 3 dolláros csavart ugyanannyiért hoznak ide, mint egy egész nyomtatót, sőt! Nyomtatóból hozhatsz többet, akkor jobban jön ki a szállítás, míg ''csavarból'' nem érdemes, mert néhány darabra van szükség.
A képzett szervizessel ugyanaz a helyzet. Meg lehet tanítani végtelen cucc javítására, de akkor egyikhez se fog érteni...
''A sok kis hiba miatt eldobott készülék pedig talán még extra eladásokat is
jelent.''
Ebben egyetértek. De ez minden ''olcsó'' tömegcikkel így van. Pont ezért nem szabad megvenni a legolcsóbb gagyikat. Viszont a ''piacnak'' Tesco gazdaságos nyomtató és szkenner kell. De ez egy másik történet. -
Yaye
őstag
A 3 dolláros csavar nem konkrét ötlet volt, a csavar szó helyére bármi odaillőt beilleszthetsz. Különben pedig ne felejtsd el, hogy már nem garanciális készülékekről van szó, tehát ha nekem olyanom van, és kalapáccsal betöröm a szkenner üvegét, és csípőfogóval elvagdosok néhány három dolláros csavart, és ebből nem is csinálok titkot, a szerviznek akkor is szó nélkül meg kéne javítania, reális áron. Az 5 dolláros üveget és a 3 dolláros csavart 40 ezer ft-ért cserélni akkor is tisztességtelen.
A gond pedig nem ott van, hogy gazdaságos-e nekik javítani, vagy hogy egyensúlyban vannak-e a jól járók és megszívók, hanem hogy egyszerűen az ember megkérdezése nélkül kiosztják a lapokat: neked nagy hibád van, te jól jártál, neked kis hibád van, te rábasztál. Nincs választási lehetőségem, tehát, ha azt akarom, hogy az akármilyen kishibás cuccom újra működjön, akkor gyakorlatilag ki kell fizetnem egy nagyhibás cuccal rendelkező emberke javítási költségeinek egy részét is, és akár akarom, akár nem, drága pénzért meg kell vennem a megújított garanciát. Ez nem szerviz, hanem egész egyszerűen lopás. Az meg egész egyszerűen nem igaz, hogy ott tart már a világ, hogy egy csavart vagy más kisebb alkatrészt ugyanannyiért tudnának megrendelni és beszerelni, mint egy új készüléket. Egyszerűen a hp-nek komoly megtakarítás, hogy nem kell valódi szervizeket fönntartani, és mellesleg a központi javításért sem fizet senki kevesebbet (átlagosan), mintha valódi szervizben javították volna. A sok kis hiba miatt eldobott készülék pedig talán még extra eladásokat is jelent. -
Gee-Bee
tag
Féligazság. Úgy hívják, hogy preventive maintenance (megelőző karbantartás), és típustól függően 50-300 ezer oldalanként jelez a nyomtató. Nem kell szervizbe vinni, felhasználó is cserélheti a ''maintenance kitet'' és nem titkos az a kód sem, amivel jelezni lehet, hogy megtörtént a csere. A cserélendő alkatrészek kopó elemek: beégetőmű, görgők és transfer roller.
(tehát ladákat fosztogatnak...)
(off)
Persze vannak olyan szakik, akik kinullázzák többször is a nyomtatót, majd hatalmas ártatlan szemekkel viszik a szervizbe hogy rossz, pedig ők esküsznek.. etc.
(off) -
Payaba
tag
Sziasztok!
Nekem is van egy néhány hp-s sztorim.
HP 4P régi nyomtatóm van és csak eredeti hp-tonert használtam egy ideig. Feltünt, hogy egyre kevesebb papírra elég a festék. Felhívtam hp-t hogy is van ez. Vigyem be megnézik kb. 40eFt még kis is cseréleik benne a kopott alkatrészeket, meg átnézik, stb. Mondom a nyomtató jó, csak azt szeretném tudni, hogy hány gramm festékpor van a tonerba, hogy felbontás előtt lemérem és ha kevesebb, akkor csere. Ez nem publikus információ, ezt nem adják ki. Akkor, hogy ellenőrizzem le? Sehogy. Ennyi, kész.
Időnként kb. évente elkezd csikossá, foltossá válni a nyomtatás a papírpor és egyéb por miatt, lerakódik a belső részeken. Egy volt hp-szervizes barátom egy üveg konyakért megmutatta, hogy ''szakszerűen'', hogy kell darabokra szedni, kitisztítani, felfrissíteni a nyomtatót. Amúgy ez a beavatkozás, ha náluk csináltatnám kb. 15eFt lenne. Kell hozzá csavarhúzó, nem szöszölő rongy (vagy Szilvia), kés, olcsó ablakatisztító. -
morzsol
aktív tag
Én mondjuk ettől kaptam sírógörcsöt:
''...jah, én mondjuk nyomtatót nem javitottam, de az ujak, már olyanok, hogy x papirszám után azt szinleli, hogy rossz, és vidd szervizbe''
Tudtok erről valamit még?? Esetleg... -
Phantom
tag
Hello
Nekem egy Lexmark Optra Rn+ nyomja a lapokat itt mellettem, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve (mondjuk nem a tizenezerforintos kategória.) Tonert meg elvből csak eredetit veszek, mert az utángyártottakkal párszor alaposan megsz... Szóval pórul jártam. És még így is én nyomtatok a legolcsóbban a környéken :)
Egyszer romlott csak el a tápja, pedig használtan vettem, ki tudja, mennyit futott előtte. Szakszervíz egy hét alatt rendbe tette, nem is volt túl drága (három éve kb. 10e, ha jól emlékszem.) Azóta sincs semmi baja, pedig nyúzzuk rendesen. -
sequator
senior tag
mi a SZÜVnél javíttatjuk a HP nyomtatóinkat, nem mondom, h olcsón dolgoznak, de nem 30-40ezerrel húznak le. 3 nyomtató javítása volt 25ezer
Sautia -
Mosqu!to
addikt
és sex-ben vettem egy deskjet 3520-ast, aminek az áramellátója alapból szar, picit hozzáérek és leáll a nyomtató, szal valami kontakt gond van benne, de az itt olvasottak után inkább vigyázok rá, minthogy visszaküldjem:(
-
Gee-Bee
tag
Miért, gondoljátok, hogy az életmentő légzsák beszereléséhez PhD-re van szükség?
A vadonatúj, több százezres cuccokat meg kínai droidok rakják össze. ÉS?
Mi meg megvesszük... Tiltakozásul persze lehet magunknak lézernyomtatót gyártatni, csak éppen nem jönne ki annyiból.
OFF
{
jobb bele se gondolni, hogy hol járt az eladó, mielőtt a párizsit becsomagolja a
papírba, pedig azzal egyáltalán nem szkennelni fogunk
} -
Goose-T
veterán
Maximum az adatbázisaival tudnék foglalkozni, de azokkal sem akarok. A nyomtatók nagyon minimál-projektek, csak azért nem Kínában gyártják ôket, mert olyan olcsón lehet gyártani ôket, hogy Kínából idehozatva drágábbak lennének. Csoda, hogy nincs rendes szerviz? Egy átlagos nyomtató mostanában nem bonyolultabb egy golyós egérnél, egyszerübb újat venni, mint javíttatni.
-
miért akarsz te nyomtatókkal foglalkozni?
nálunk a nyomtatókat 8 általánost végzett csajok javitották. jó, volt akinek varrónő képesitése volt:) /szószerint/
én az lto-n voltam csop.vez.
melóm végén befogtam egy kereskedelmis csajt is. javitani. jobb volt a szakirányú végzettséggel rendelkező fiuknál is:DD talán a női megérzése miatt. -
-
ez igen. ott a pont. :))
amikor még melóztam, volt olyan lto, hogy valoszinüleg a tulaj egy csavarhuzóval probálta kioperálni belöle a kazettát. / 1 év alatt rohadt sok ilyen cuc érkezett./ szépen szét volt cincálva az egység is és a kazetta is.
az egységen amit tudtunk uj felhasználtunk a kazettát felcimkéztük, és ment vissza a gazdájának :DD
[Szerkesztve] -
Gee-Bee
tag
Huh, most olvastam végig a topicot és akad néhány erős félreértés. A gond az, hogy legalább ennyi igazság is elhangzott. Apró érintettség miatt tehát:
1. 3 dolláros csavar ritkán törik szkennerben. Ha mégis, akkor annak oka van. Az egységáras javítás meg persze olyan, hogy aki jól jár vele, lapul, aki rosszul, az pedig hőzöng, de közbe elfelejti, hogy nem csak maegjavítják, hanem kap plussz garanciát is. Azaz (imerek ilyet) ha ''szerencsés'', akkor éveken keresztül új cuccai vannak ingyen. Ha peches, akkor még mindig kereshet egy ismerőst, azonos eszköz, eltérő hibával, és összerakva a két rosszat egy rosszá máris jól járnak. (ilyen is akad bőven)
2. Az, hogy az olcsó cuccokat nem javítják (pláne ha garosak) az teljesen érthető. Pl egy 20 ezer forintos nyomtatóban akad 4-5 olyan szerelvény, ami kihalhat. Ezek mindegyike persze nem 2-3000 forint, hanem jóval több (szállítása pl egy csavarnak ugyanannyi mint egy egész nyomtatónak). Ezért sokkal olcsóbb adni érte egy újat, ami 1 féle, nem kell fizetni a szervizest, a hibakeresés idejét. Nem tudom próbáltatok-e már pl kávéfőzőhöz üvegkitöltőt venni (10 rugós géphez 8 ropi) vagy porszívóhoz új fejet (12/8 ezer).
3. A fényképezőgépet talán jobb, ha nem próbálják a ''márkaszervizek'' javítani, amikor több összehgangolt (CCD-AD-CPU) csoport is van bennük. Senkinek ne legyen illúziója, hogy azok a szervizesek, akik 2-300 féle cuccot javítanak majd különféle tesztábrák fotózásával meg szoftveres beállítgatásokkal fogják a kamerát ''belőni''.
4. Régen a focihoz értett mindenki, ma a hardverhez divat. A hibák jelentős része azért van, mert a tag ''megszerelte'' aztán pl kisült rajta, fordítva tette vissza, vissza se tette és utána meg esküdözik, hogy hozzá se nyúlt. Általában a szervizben ezt már nem is nagyon vizsgálják és akkor is visszaveszik a cuccot, ha pl a mikrohullámú sütő miatt purcant ki, mert nem éri meg keresni. Egy 80 ezres villanytűzhely csak akkor garos, ha a szakszervíz kijön bedugni a konnektorba (nem ingyen). Gondoljatok bele, ha ugyanez lenne a PC-vel... pedig ott többet kell dugni.
fk. -
Yaye
őstag
Nincs erre valami a fogyvéd. törvényben, hogy mennyi ideig kell cserealkatrészeket biztosítani egyes áruféleségekhez? Mintha rémlene ilyesmi. Meg valami olyasmi is rémlik, hogy aránytalan ellenszolgáltatás, vagy micsoda. Na ha ez a két dolog él még, akkor nem lehet hogy helyből szabálytalan, hogy javítás helyett komplett cserét akarnak az emberre erőltetni?
-
WuDu
tag
Nálunk most cseréltek egy kiba kábelt a plotteren...
Jöttek, láttak, darabokraszedték, és elmentek...
Semmi ezazaplotter? holagarilevél? kérdések, egyszerűen kicserélték és kész...
Mondjuk még van 14 egész nap a gari lejártáig :D
Megkérdeztem a faszit, hogy ha 3 hét múlva jönnének,akkor mennyi lett volna, aztmondta, hogy nem sok...csak a kiszállási díj 50 rugó :((( -
hbbalint
aktív tag
Hozzám kb. 1 éve betörtek, és a pc-t akarta elvinni a sunyi. Nem szarozott a kébelek kicsavarásával, hanem csípőfogóval elvágta mindet :O persze a még garanciális HP monitoromét is!!
1. szervíz. Megpróbált volna rábiggyeszteni egy uj VGA csatit, de nem volt leírás/kapcsolási rajz. Hiába volt az is HP szakszervíz, de a HP nem volt hajlandó kiadni a bekötéshez az információt a saját neve alatt futó szervíznek! Különben elég érdekes, többszörösen árnyékolt kábel volt a keresztmetszete alapján.
2. szervíz. Elvittem a központi vízfej szervízbe, ahol (mivel nem garanciális hiba történt) 60000+Áfáért adtak egy másik, ugyanilyen monitort, a már említett cserével történő átalánydíjas szerelés nevében.
Mivel a biztosító kifizette, hát belementem. :P
Az volt a legnagyobb meglepetés, amikor 1-2 nap múlva felhívtak egy angliai számról,. hogy a HP kérdezi, mennyire voltam megelégedve a szervíz szolgáltatásaival....:(
Mondanom sem kell, jól beolvastam nekik :DDD -
öt érzék- a cél a profit.
most kezdödik a spectrumon.
a műsort még nem láttam, de
azt hiszem a műsor cime mindent elárul a ma kapitalizmusról. -
morzsol
aktív tag
''de ne nagyon számitsatok rá''
Kár, pedig jó lett volna. Persze, ha bajod lehet belőle, akkor ne!
Csak miért olyan k. természetes, hogy nekünk nyugodtan lehet bajunk belőle?! Bajunk van belőle. Nekünk lehet. Bennünket ki véd?! Tejelünk, mint egy fejőstehén - Nyilván ez a lényeg prsze! De azért ezt lehetne kevésbé gátlástalanul is.
Pedig higggyétek el, csak az segít, ha beszélünk róla! Ha ''kitudódik''. KitudódHAT!
[Mondjuk én szkennerből csak epsont vennék. (Képminőség, színek.)]
[Szerkesztve] -
zsoltee10
addikt
hmm...remélem nem lesz baja. amúgy szépen nyomtat, meg gyors is. mondjuk szépnek nem szép. :D 16e nettó, és az eredeti tintapatron 4e körül mozog, nem vészes. nem értem, hogy miért van mostanában ez, hogy a nyomtatókba 10ml patront raknak. a 720-ban 45ml a fekete. persze nekik jobban megéri, mert sűrűbben kell venni...:((
-
válasz
zsoltee10 #26 üzenetére
minnél olcsóbbat, hogy később ha ugy adodoik ne bukjál vele sokat.
/pl én ezért fogadtam meg, hogy 20ezernél drágább telefont nem fogok venni. most egy 5110-esem van. az előző héten majdnem vettem egy 6600-át, de végül meggondoltam magamat. rohadt sokat buktam volna rajta./
[Szerkesztve] -
morzsol
aktív tag
Hi Vicces!
Figyu! Mesélj már még ilyeneket, mert ettől hányok!... (És mazochista vagyok!)
Csak azért nem írom le, hogy miket gondolok, mert úgyis kimoderálnák!
SeX-el vettünk egy HP 935-öt. Még elégedett is lennék az obi kotyogásán, meg elemleszopáson kívül! Ez mi a frászt fog produkálni ezután???!!! -
Adi
senior tag
Pár dologhoz szólnék hozzá:
1) Lexmark nyomtatók. Nem szabad ilyet venni, mert az USÁ-ban már nagy botrány van belőle. Chippel védik a saját festékpatronjaikat, -kazettáikat, a másolatgyártók ezt visszafejtették. Ott a Lexmark a DMCA-t kihasználva ezt megtámadta, meg is nyerte a pert, letiltotta az utánzatok gyártását. Lelked rajta, ha egy ennyire ''etikus'' cégtől akarsz nyomtatót venni...
2) Epson scanner. Közvetlen kollégám vett egy 3160/70-est (pontosan nem emlékszem), rossz volt a firmware-je, reprodukálhatóan lefagyott, ha nem adagolta be elég gyorsan a papírt neki. A magyar Epson márkaszervíz rettenet, össze-vissza beszéltek mindenféle hülyeséget, firmware-frissítésként kapott egy HTML és egy .bin file-t :F, a HTML-ben meg volt vmi Javascript, ami IP címet kért tőle, hogy hova töltheti föl. :DDD Mivel a srác progamozik Windows alatt, végigdebuggolta az egész scannelési folyamatot a driverig, tutira a scannerrel volt a gond. Végül visszakapta a pénzét, mert nem tudták megoldani! :U
3) HP scanner: ezt vett az Epson után. A papíradagolója sokszor berángatta a papírt, mocskos lett, ezzel egy hozzáadott törlőkendővel lehetett segíteni. Ebből egy volt a csomagban, ami elég hamar elhasználódott. Próbált szerezni, de nincsen ilyen az országban (biztos forrásból van az infó, amúgy ez egy pár száz forintos kendő!), ezért bement a szervízbe. Vett vmi extra szervízcsomagot is a scannerhez, ami 3 évig másnapi cseregarit jelent, de a szervízben az első körben elhajtották. Mivel egy ismerősünk ott dolgozik, ezért az szólt a szervízfőnöknek, végül kapott egy tanácsot, hogy hívja a hibabejelentőt. Fölhívta, elmondta, hogy pucolni kéne és ahhoz kendő, mire a szervizes mondta, hogy jó, akkor cserélik. Nem ragozom tovább: mivel tisztítókendő nincsen, ezért kapott egy vadi új cserescannert! Megáll az ember esze. :O -
zsoltee10
addikt
hú, akkor asszem nem viszem szervízbe a 720-as nyomtatómat. :(
5 éves, és most beadta a kulcsot. folyamatosan villog a patronhibát jelző led. és valami kattog serceg benne. szal gáz. a patront kicseréltem, továbbra sem működik. de ezekszerint felesleges köröket futnék, ha meg akarnám javíttatni. :(( -
fix-gen
tag
Ok ez teljesen igaz, ha jól emlékszem. No de a javítás az csak egy dolog, ha valamit egyértelműen hibáznak, ami majdnem annyiszor fordul elő, mint a szervíz akkor még te vagy a nyerő pozicióban. Ja van egy ilyen süketelés, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem áál módunkban elfogadni. No ez a fogy védelmisek egyik kedvence, mert ez abszolút törvény ellenes félrevezetése a fogyasztónak. (lehet, hogy már valahol említettem, de mindenkit át akarnak ezzel vágni)
Egyébként egész rakat dolog változott mostanában a fogy védelem területén, de szerencsére vannak kapcsolataim feléjük és ez sok magabiztoságot ad, ha fel kéne lépnem vmi ilyen ügyben. -
Polesz
addikt
Ha tudom, hogy a végén sört lehet bontani akkor berakok egyet a hűtőbe. Kár, hogy nem iszom alkoholt :) Egyébként meg jöhetsz fogyasztóvédelemmel, ugyanis az új szabályozás szerint, nem 15 napon belül kell valamit javítani hanem törekedni kell rá, hogy belátható időn belül (ált. 2 hónap) működőképes cuccot kapjál. Szépen átvitte a lobby ezt is a törvényhozáson :(
-
fix-gen
tag
A fogyasztói jogokról is érdemes tájékozódni, és ezek tudatában beigéred nekik a fogyasztó védelem kihívását /vagyis látszódjon rajtad, hogy nem beszélsz a levegőbe, és megtudod támogatni az igazadat/, nos akkor hírtelen nagyon készségesek és segítő készek lesznek. Ide egy eset tavaly a haverom vette egy alaplapot, közel a déli-pu.-hoz és már amikor kezébe adták akkor gyanus volt nekem, hogy doboz oldalán fekete kosz volt. Az első tapasztalat az volt, hogy nem igazán stabil a gép: új driverek, új rendszer, új táp, kártyák kidobálása a gépből=> de semmi javulás. Visszavittük a boltba az egészet /természetesen a géppel együtt, hogy meg lehessen nézni ott helyben/ át küldtek a szervízbe a szomszédos bejárathoz. A szervizes fószer azt mondta, hogy akkor, 3 nap és 6eFT , hogy át nézze a gépet. Azt a tekintetünkből megtudta, hogy ezzel nem ússza meg. A következő ajánlata az volt, hogy vegyük ki a lapot mi belőle /már örült magában, hogy majd mehetünk vissza a géppel és szedhetjük széjjel, de volt nálam egy gerber bicska azon meg egy csavarhúzó, és helyben szétkaptuk (egyébként ezért is el akart kérni 2eFT, ha ő szedi ki)/. Na ezután ült a szervizes 1, 2 majd 3 hetet a lapon /mondanom sem kell ez alatt már erősen változott a bolti ára/. A haver meg időnként rátelefonált sőt be is ment hozzá. A második alkalommal már az én javaslatomra ment be kb. két-három nappal az előző után és megmondta, hogy a fogyasztóvédelemmel jön vissza, ha nem tesznek valamit. No mondanom sem kell, hogy egyből felajánlották neki, hogy választhat egy másik alaplapot, így két nap múlva már meg volt az abit-ja.
Ha eddig eljutottál akkor megérdemled, hogy kivegyél a hűtődből egy sört. -
nézd a jó oldalát:
feltolnak rá egy uj firmware-t /nem mintha szükség lenne rá/, és le lesz takaritva a burkolata, illetve, ha már egy kicsit karcos, kilesz cserélve egy zsir ujra :))
ez is komoly! /mellesleg ezt az előbb elfelejtettem leirni/.
és a javitás után, ami nem tudom mennyibe kerül, az irodába ott fog diszelegni egy csocsi nyomtató:)
hogy a javitások mennyibe kerülnek, azt a fönökeink nem nagyon reklámozták. gondolom azért, hogy nehogy sokan felmondjanak. a nők minimálbérért dolgoznak ott.
[Szerkesztve] -
fix-gen
tag
Nekem nagy mázlim volt a videokártyám döglött be a gari lejárta előtt 3-4 héttel /asus/, de a nagykerben jobban odafigyelnek a vásárlókra, mert ha csak egy videokártyát is vesz egyszerre, de azt lehet, hogy havonta 3-szor is, és ráadásul helyben leellenőrzik a hibát mielőtt javításra küldenék, vagy visszavennék. Ha a hiba nem miattad van, és/vagy szemed láttára tudják reprodukálni akkor szó nélkül visszaveszik. És amennyiben már nincs olyan modell akkor korrektül kiszámolják a jelenértékét és levásárolhatod, vagy elküldik a cégnek, hogy javítsák meg. De gyakran nem hagynak téged 1 napnál többet sem várakozni, hanem adnak helyette (esetleg ideiglenesen) egy másikat. Ráadásul amit ők küldenek vissza azzal általában nem kötekednek a gyártók, mert elismerik azt, hogy ők értenek hozzá. Úgyhogy azt ajánlom, hogy, ha tehetitek akkor vásároljatok igazi nagy kerben valamely ismerősötökön keresztül.
-
Lomos
aktív tag
Isten hozott ocsem, ez a valo vilag...ize, a balkan vilag...
majd egyszer rajon a szolgaltatasi reteg is arra, hogy ok a vevokbol elnek... _egyszer_ -
Yaye
őstag
Mit mondjak? Ma csináltam egy tesztet, egy epson perfection-nal, meg ezzel a HP 5500-assal is behúztam három különböző diát, 1200 dpi, szűrők nélkül. Nem is lehet egy lapon említeni őket. Egy sűrű rács, aminek a lyukai az epsonnál még simán kivehetők, a hp-nél már egybefüggő felület. Az élessége, a színhűsége, a kontrasztja mind sokkal jobb az epsonnak. Egy fotóról készült diánál az epson tökéletesen, élesen hozta a raszterpontokat, a hp-nál nem is látszottak, úgy összemosta. A hp-ink rém lassan dolgoznak az epsonhoz képest, minden képet rövid menetekben, szaggatottan húznak be, már viszonylag kis fölbontás és kis kép esetén is. A hp kezelőszoftvere is botrány, lassú mint a csiga, ezer évig melegítgeti a már amúgy hosszú ideje égő lámpát, minden behúzott kép után bezárja magát, egy lassabb gépen a szó szoros értelmében használhatatlan reakcióideje van (ezt furcsa módon nem is említik a prohardver tesztben, talán mert több gigahertzes gépeken ez nem jön ki). Az újabb hp-k fedele ráadásul süllyesztett, az üveg mélyebben van mint a műanyag káva, ezért egy könyvet már pl nem lehet vele rendesen behúzni mert nem tudod az üvegre szorítani, de egyetlen lapot sem, ha nagyobb mint A4, mert a fedél rácsukásakor a süllyesztés széleinél jól összegyűrődik. Egy másik epsonunk (valami 3700-as széria) burkolata olyan vékony, silány, hogy ha egy kicsit jobban rászorítom a könyvet (hogy valahogy mégiscsak odalapuljon) akkor a belseje úgy elmozdul, hogy rémes recsegéssel megáll az olvasófej benne. A diaolvasó feltétek jóformán használhatatlanok, ugyanis a keretezett diák egyszerűen nem férnek bele az erre a célra szolgáló sínbe! Lehet hogy egy papírkeretes igen, de a tengeren innen ugye inkább a műanyag keret dívik. A diafeltétes fedél zsanérja teljesen nyilvánvalóan letörne, ha akár csak egyszer is kicsit lendületesebben csapnám föl és nem kapnám el időben.
A hp-k meghajtószoftvere csekély 200 mega, egyszerűen kisebb install nincs, és az egész szerencsétlen programcsomag telepítése nélkül a gép nem is működik, egyetlen más programból sem, akármit is ügyeskedsz.
Elsőre így ennyi jutott eszembe...
[Szerkesztve] -
Shim
őstag
Hogy mi szerint? a ''hátha'' szócskát a Display után nem olvastam bele, aszerint :D szal még csak te is próbálkozol, értem. majd írd meg h sikerült a 'nem-márkaszervizelés'.
lexmarkkal nekem a sebesség, a gyorsaság (értsd. lassúság), megbízhatóság, szal a leglényegtelenebbek voltak a gondjaim :DDD egy csak szöveget tartalmazó ff A/4es lapot két perc alatt szenvedett ki magából, legrosszabb minőségi beállításnál, ami ugye egy nagy hányadékot jelentett. legjobb minőség mellett nem sokat javult a betűk szépsége ellenben még ennél is lassabb lett :( márkaszervíz meg jól átb.szott, első két nyomtatás még ment harmadik lap már rózsaszín volt, l o l -
TitiRii
senior tag
kicsit off de ide vág:
ismerösnek volt egy astra clasic képe
gari lejárat vége fele elkezdte zabálni az olajat
1000km enként 1,5 liter de lehet 2 liter olaj is eltünt benne..
bevitte márka szervizbe(ahol vették)
átvizsgálás:ez normális belefér a határértékbe, és 5000ft ot kértek érte!!!!(garis dolog megnézésért...)
de a kocsi csak ette az olajat
lejárt a gari és elkezdet kékesen füstölögni,és nagyon lomhán menni
volt olyan balga és igy is a márka szervizbe vitte
közölték vele hogy a hengerfej meg van repedve ujat kell hozatni németből ,cak um pack 300e ft ot mondtak rá neki
átbaszás felsöfokon,azért nem cserélték,javították garba elötte pár honappal hogy ezt megjáchasák?!
magam is autokkal foglalkozok
de megeszem a kalapom ha egy hengerfej és annak cseréje enyibe kerül!!!
beintetünk nekik és édesapám bontobol szerzet egy hengerfejet,vetünk hengerfej tömitést és az egész munkadijal együtt meg volt 30.000ft ból
lehuzák az embert ahol csak lehet...
on
nekem nem rég a canan digit gépem ment tacsra,3 nap után(canon a60)
a képek amit fényképeztük szét voltak törve,és mindenféle szinben pompáztak..
gyanitottam hogy a kártya a ludas mert kártya olvasoval rátöltött képel ami gépen jo ez lett a helyzet..
viszavittem,elmeséltem hogy szerintem a kari a rosz,erre mocsok modon minden kiprobálás nélkül beveték gépet meg kártyát is,(holott 3 napig azonal cserélni kellet volna,de még arra se vették a fáradalmat hogy egy másik kártyával kiprobálják)1 hét után már kezdtünk érdeklödni ugyan mizu a géppel?
hozzá se nyultak!
itt édesapám bepöcent és közölte hogy akkor kér egy másikat,nagy nehezen deadtak egymásik gépet,kártya nélkül,mert hogy az nem jár hozzá,erre mondtuk hogy mi beadtuk azt is,nagy nehezen kaptunk egyett.
hazafelé vettem észre a gépen hogy kicsit karcos,kopott,de aszhitem csak a folia van igy rajta,itthon derült ki hogy a kijelző full karcos,kaptunk egy használt javított gépet,ok fényképezünk vele,berak cf kari képeket csinál aztán visza néz,né ezek a képek ismerösek,ezeket én csináltam,na de nem most még a régi géppel, és láma ugyan olyna szarok az ujak is.. ja hogy ez az én rági rosz kártyám..
grat..
vissza adták a régi rosz memo kártyát és az uj gép helyet kaptunk egy javítot hazsnált gépet..
vááá
ismét begözöl és asztal borogatás
visza kapjuk gépünket, foszer hátraviszi a kártyát majd viszsa hozza hogy csak le kelle formázni..
(na persze nekem meg szamár fülem van és a hátam is tollas, kb 6* formáztam mielött visza vitük volna, kártya olvasoban is meg a gépel is..ha már hibáznak, azt miért nem ismerik el?! és miért nézik az embert enyire hülyének?! csak addig érdekes a vásárló ameddig a pénzt nem adja oda.. utána elmehet sunyiba és vissza se jöjön többet..
félelmetes..
és kell nekünk eu.. 10.000 alati termékre nem kötelező a gari? majd mindenki veszi a 256 ramokat 9.999 ért és elmehet a sunyiba ha szar mert 10.000 alatira nicns gari? -
Yaye
őstag
Eszerint? Mi szerint? Én nem tudom, hogy lehet-e, csak reménykedek, mert alapvetően optimista típus vagyok :) Nem tudom, egy nem márkaszerviz tud-e márkaspecifikus, nem kommersz alkatrészt szerezni, rendelni, venni, lopni, mittudomén. Ha nem, akkor simán lehet, hogy kuka, hiába értenek amúgy a javításhoz. Pláne egy régebbi, már nem garanciális típushoz. Az a legbiztosabb, ha olybá veszed, hogy a garanciális időn túl nem lesz gazdaságos javítási lehetőséged.
Na egy Lexmark-sztori: egy kedves kollégám hozott egy nyomtatót, hogy nézzek már rá, mert az istennek sem nyomtat, pedig vadiúj fekete patron van benne. Nyomok egy tesztet, üres lap. Nézegetem a patront (gyári Lexmark), gyanúsan könnyű, mondom ti a régi patront tettétek vissza véletlenül. Végül fogtam egy kést és lefeszegettem a patron ráragasztott tetejét, és íme, a patron belseje tök szűz tiszta, a szivacs hófehér, nyilvánvalóan sosem látott egy csepp tintát sem. Ezt vették valami 8k pénzért, mert hát ugye egy 10k-s nyomtatóhoz nyilván a patronnak kell méregdrágának lenni. -
Shim
őstag
eszerint máshol is lehet javíttatni. azért kérdem mert most veszek hp5150-t, és nem szeretnék szívni ha esetleg elromlana.
nyomtatóval meg úgy vagyok h csak hp-t, lexmark nagyon kiborított...de ez a szervízes cucc kicsit elrettentett. na nem baj ha a sarki fűszeresnél is meg lehet javítattni akkor no problemo :) -
Yaye
őstag
Pedig erősen gondolkodtam, sőt még most is hogy meg kéne javíttatni a jó öreg 6300-ast, ez a mostani (sajna szintén HP) kis szkennerünk egyszerűen botrányos. Annyiért vettük amennyiért a 6300-ast javították volna, mondván, egy új gép mégiscsak jobb mint egy javított, de már megbántam. Megpróbálok pár valódi szervizt, elsőre talán a Display-t, hátha... Tényleg csak azért aggódok, hogy a projektor még gariidőben csinálja össze magát. Ha ezt tudom, elkerültem volna a hp projektorokat is messzi ívben, de tavasszal még úgy hangzott a sztori, hogy a szkennereket nem javítják, aztán most kiderült hogy valójában semmit se. Ha valaki tud valami elfogadható helyet ahol bizonyítottan tudnak szkennert javítani, ne fogja vissza magát.
-
Sajna az enyém is haldoklik már, úgyhogy valszeg csere lesz nemsoká. A Hp nagyon gáz ebből a szempontból, azóta én semmit nem veszek tőlük. A kaput az tette be végleg, amikor az új (asszem 9500-as) színes lézerükről kiderült, hogy milyen drágán üzemeltethető. Azért 2,5 milláért elvárná az ember, hogy ne kerüljön 200 Ft-ba egy A/4-es oldal... Úgyhogy ment a Hp a levesbe, maradt a Xerox. Igaz, hogy 4,5 milla, de 27 forintból kijön egy A/3-as oldal! És a szerviz is korrektebb.
-
Yaye
őstag
Most már csak azon rinyálok, mi lesz ha valami kis kütyü beszarik a projektorunkban, akkor mondjuk egy ventilátor cseréjéért leakasztanának negyedmillió forintot?! HP-t SOHA többet, never-ever.
-
Yaye
őstag
Bakker, az a bizonyos másik szkenner történetesen egy 6300C! Nagyon jó kis szkenner volt, amíg működött. Most már ''csak'' kb 40 rugóért kicserélik az egész belét. Röhej. Az autókkal való összehasonlítás ott sántít, hogy az a lenyúlás a gariidőszak alatt van, és tulajdonképpen valami picike alapja van, hogy kötelező szerviz esetén állják csak tovább a gariidőszakot. De itt a gariidő lejárta után akarnak levenni bazinagy pénzeket icipici hibákért! Gyakorlatilag megvonják a szerviztámogatást, hogy újat kelljen venned. Igazából amin rohadtul fölháborodtam, az az, hogy ott virít a nagy színes plakát a szerviz falán, hogy ez mennyire jó nekünk, felhasználóknak, merthogy így nagyobb hibák esetén is gazdaságosan javíthatók a cuccaink. De hogy egész kis hibák miatt vehetünk újat, mert egész egyszerűen nem HAJLANDÓK javítani, az persze nincs odaírva! Naná, hogy a hibák túlnyomó része mélyen az egységár alatt javítható volna. És persze a forgalmazó is mélyen hallgat a gari lejárta után gyakorlatilag ilyesformán nem létező szervizlehetőségekről! :((
[Szerkesztve] -
hát ez igy van.
kb egy éve még a nyomtatokat vácon javitották. most már csak a dat-okat, lto-kat javitják.
bejön egy csomó raklap. ömlesztve a cucokkal. na persze azért be vannak dobozolva:)
felraktuk tesztre. és amit a gép kiadott hibát, annak megfelelöen cseréltük a főalkatrészt.
volt olyan cucc amin mindent kicseréltünk. /ugyanis többször is vissza vannak teszteleve a cuccok./ tehát egy zsir cucc ment ki, és nem javitott.;]
jah, én mondjuk nyomtatót nem javitottam, de az ujak, már olyanok, hogy x papirszám után azt szinleli, hogy rossz, és vidd szervizbe. -
Ja a HP szerviz brutális. Pont egy scannerrel volt gondom két éve. 6300C. Szarul scannelt a gari után, és azt hittem, hogy valszeg lámpát kell cserélni. Na felhívtam a Hp szervizt, és lehidaltam. Ki akarták cserélni az egész scannert egy másikra! valami 60 rugó lett volna! Na erre szétszedtem, és kiderült, hogy csak a tükröket kellett leporolni, és újra tökéletes. Azóta is használom....
-
Ez nem csak a nagy számtech cégekre vonatkozik. Vegyél egy új autót, és megtudod....
Kötelező szervíz minden 15ezer km után, min 30kHUF
30ezer km után min 60kHUF
És lehet, hogy nem csinálnak semmit.
Ezen kaszálnak a szalonok a legjobban, és nem az eladott autók jutalékán -
Yaye
őstag
Marhára fölhúztam magam. Ma elvittem egy garis szkennerünket a HP központi ''szervizébe''. Hibás a külső tápegysége (legalábbis multiméter stabil zérót mutat). Biztos ami biztos bevették magát a gépet is, és az egészet kiküldik Németországba és majd hoznak helyette egy másikat (igen, tápegységet ÉS szkennert is!). Ez a HP hiperszuper ''szervizháttere''. Gyakorlatilag semilyen HP cikket nem javítanak meg (legalábbis szkennert, nyomtatót, ilyesmit biztos nem), hanem az un. ''egységáras javítás'' keretében a fenti dolog történik vele. A javítás díja független a hibától, csak a készülék típusától függ.
Na ez még nem is lenne baj, amíg az adott cikk garanciális, de utána! Konkrétan egy másik HP szkennerünknek van valami hibája, az már nem garis, és a hűdekényelmes és előnyös egységáras javítás 34 000 +áfa lenne. Akkor is ha csak egy 3 dolláros csavar törött el benne!! És volt képük megpróbálni mindezt előnyösnek föltüntetni! Persze, előnyös ha a gépen átment az úthenger, de akinek csak kisebb hibája van, az jó ráb*szott, és minél drágább holmija van, annál inkább (annál vastagabb az egységár). Soha többé nem veszek SEMMIT ami HP, az most már fix. :(((
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Sorozatok
- LED világítás a lakásban
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- One mobilszolgáltatások
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- E-roller topik
- Renault, Dacia topik
- TP-LINK routerek
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...
- 6 GB-os Quadro RTX A2000 kártyák - garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 Plus Corsair 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3405
- 0% THM 6 havi részlet, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest