Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez még nem is minden faktorban igaz. A számomra érdekes 600Wh-ás egység kb 8 kiló, a HARMADANNYIBA kerülő 600Wh LiFePO4-et meg 7kilóból is meg lehet úszni. A 2 kontra 2.5k ciklusra (10ÉV) meg semmi értelme két új akksi árát belenyomni...
-
Norb79
őstag
válasz
t72killer #14 üzenetére
Elméletileg az általad felsorolt négy pont közül az első négy pont esetén
lehet mondani, hogy jobb, csak az árát nem tudták még eddig úgy belőni, hogy el tudjon terjedni, mert az egyszerű laikus hajlandó legyen megfizetni a jobbság felárát.
Nyilván, amikor a gyártási volumen beéri a jelenleg használt alternatívákét, akkor ez még változhat. -
Nem fejtettem ki, nálam használhatóság =
- súly+méretek
- élettartam (folyamatos ciklusokba zavarva ill polcon porosodva hagyva)
- önkisülés, memória, egyéb elektro-gyerekbetegségek ne legyenek
- tőtögesd valamivel, ne fordítsd az ódalára, stb nyűgök hiánya
A "fizetek" rész meg természetesen az árról szól.Tehát, a fentebbiekben mennyivel jobb az új csoda egy értelmesen árazott LiFePO4-nél?
-
A másik meg, h a felhasználót ez hol érdekli? Ha a DOBOZ stabil, nem folyik, nem szivárog, nem übernehéz, bármilyen aggodalom nélkül szállítható-beszerelhető én aztán keresztbek.kilom, hogy egybekristály grafit, folyadék vagy sziriuszi transzionplazma van benne. A használhatóságért és a kapacitásért fizetek.
-
Mercel
senior tag
Ez jól hangzik. De... a szilárdtest akkumulátor egyáltalán nem új felfedezés.
Olyannyira nem, hogy már több mint 10 évvel ezelőtt is beépítették őket kölcsönflottás autókba (is), de (akkoriban) nem váltak be, mert voltak "problémáik" a használattal és a töltéssel.
Kérdés, hogy mi változott azóta, de amennyiben szignifikánsan drágábbak maradnak a most elterjedt akkumulátoroknál , hát nem fognak bankot és piacot robbantani.
-
Kinder
senior tag
Nem igazán vannak 1 tonnás akksik, sőt 700 kiló fölé sem nagyon mennek, csak az extrém, 100kWh kapacitású felettiek.
A legtöbb mai akku megáll fél tonna alatt.
Az én Tesla Model 3 Performance 2020-asom akkuja pl 380 kiló. ( Nekem a régebbi, 75kWh-s van, és aztr hiszem, 190 Wh/kg, ami talán a legkönnyebb ekkora méretben )
De itt egy jól mazsolázgatható link, görgessetek lefelé az autókhoz: [link] -
Norb79
őstag
Gondolom úgy értik, hogy ha mondjuk ez ugyanannyi wattnál fele súly, akkor 1 kilós aksinál fél kiló a versenyelőny, a 100 grammosnál 50 gr, de egy 60 kilósnál azért a 30 kiló delta már szemmel látható, és ha ez autókba kerül végre, ahogy évek óta ígérgetik, ott az 1 tonnányi mostani aksik helyett 500 kilónyi szilárdtestes aksival már végképp elég látványos súlykülönbség, mert hát fél tonna, az nem kevés.
Szóval abszolút értékben látványosabb, nem százalékosan növekvő mértékben. Legalábbis én így értettem, hogy erre gondolhat a költő. -
Hja, csak nem mind1, hogy az "új felfedezés" egy 8,7%-al jobb felmosórongy-mintázat, vagy egy 120%-al jobb takarítórobot. Jelen eset kb az előbbi, a Li-akksik kommersz megjelenése hajdanán kb az utóbbira hajaz. Manapság nem fröcsögő, 50 ciklust bíró 40kilós traktorakksiról, wolframszálas izzókról kell menekülni, ott sorakoznak a feladatot tökéletesen ellátó modern, akár fejjel lefele is gond nélkül beszerelhető megoldások.
-
Ilyen árakon igencsak jó indok kell arra, hogy belevegyen az ember. Alapból ugye ez már nem a zsebrevágom "20'000mAh" powerbank kategória, egy ilyen 20+kilós műremeket autóval furikáz az ember, ahol nem feltétlen oszt-szoroz, hogy 24 vagy 60 kiló nyomja egy normálisabb méretű kocsi csomagtartóját.
Épp agyalok egyébként, hogy asztrofotós kitelepülős cucchoz mi adja a kakaót: hát egy biztos, nem ez a csillagászati árban hirdetett műremek. Jelenleg van egy 110Ah-s géles ólomakksim: ha jól tudok parkolni a kocsival (ez a felszerelés egyéb husi darabjai miatt sem árt...), akkor szépen elnyaralgat a csomagtartóban. Az új kamera enni fogja emberesen (~4A), de még így is ki fog szolgálni egy éjszakát kímélő, max 50% merítéssel. Ha megzakkan, átszállok a lítium vonatra, de kizárólag értelmes árazású ~40Ah 12.8V LiFePO4-ig elmenve, semmi csilivili.
Távolabb látó emberkék azt is észreveszik, hogy 24,3kilóba csont nélkül belefér egy használtpiacon 100€/£-ért leboltolt benzines generátor 5liter benyával, akár 2+kW-os teljesítménnyel.
Árak, hogy korrekt legyek: ahogy nézem nálam a "második", 602Wh-ás, NETTÓ 700$-os (=bruttó 700£) modelljük adna eleget, ez pont ekvivalens a 110es ólmom ("1320Wh") kímélő merítésével - ezutóbbiból újabb, jobb kijön bruttó 202£-ból házhoz szállítva. De némi amazonos turkálás után az ekvivalens 50Ah/640Wh LiFePO4 is kijön kb ennyiből, azaz a cikkben szereplő csodabogár nemhogy 2x, de kb 3x-osan van túlárazva
-
Ixion77
addikt
-
pusszycat
nagyúr
Miért nem csinálnak telefon akkut, ezzel a technologiával? 500 helyet 2500 töltési ciklus igen csak jól cseng.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- 128 - Lenovo Legion 5 (16IRX9) - Intel Core i7-14650HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest