Új hozzászólás Aktív témák

  • Pala

    veterán

    válasz lanszelot #8500 üzenetére

    Ahhoz, hogy tudj tervezni, elsősorban algoritmizálási képesség és adatstruktúrák (majd később design patternek) ismerete szükséges, ez jelenti az alapokat, mondhatni. Mindig adatokkal dolgozunk (ezért kell adatstruktúrában gondolkodni), és mindig valamilyen műveletet végzünk rajtuk (ehhez kell az algoritmizálás). Ezen a területen kell képezned magad kicsit elméletibb oldalról ( [link] ), majd gyakorlatiasabb megközelítéssel ( [link] ).

    A családfás feladatnak is ugyanúgy kell nekiállni, első lépésként felismerni, hogy milyen adatstruktúrával tudod reprezentálni a családfát. És ehhez a bizonyos felismeréshez kellenek a fenti alapok, pl. hogy ehhez a feladathoz egy gráfra lesz szükséged (irányíott körmentes gráf, DAG = directed acyclic graph), majd azt utána leképezni olyan formába, hogy kód-szinten is kifejezhető legyen (ehhez meg egy szomszédossági lista (adjacency list) kell, ezeknek nézz utána neten). Ha nem ismered a gráfokat, akkor meg kell őket tanulni (nem kell profi szinten). Ez az a bizonyos első lépés, amit keresel. Ha hajlandó vagy rászánni egy minimális összeget, illetve némi időt, hogy pl. a fenti két kurzust végigcsináld, máris teljesen máshogy állnál hozzá a feladathoz. De akár Youtube-on is rengeteg ingyenes anyagot találsz "algorithms", "data structures" kulcsszavakra.

    Mindezekkel együtt továbbra is hangsúlyozom, hogy a feladat, amire vállalkozni szándékozol, nem triviális. Sokkal egyszerűbb példákkal kellene kezdeni, ha el akarod sajátítani a megfelelő gondolkodásmódot. Egy hasonlattal élve, most kb. autóversenyzőnek készülsz, de közben nincs kedved megtanulni vezetni, mert te egyből autóversenyző akarsz lenni, mert az érdekel. És emiatt nem találod, hogyan kezdj neki, mert túl nagyot akarsz ugrani. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák