Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #122733 üzenetére

    Én úgy emlékeztem, hogy valamiben kimossa a tengelyrészt, és úgy rakja vissza, de aztán inkább rákerestem a videóra. Viszont én is így csinálnám: áztatni mondjuk brigó 2000-ben, utána mosás, papírtörlővel rázogatás, majd mehet neki a zsíros cucc. Mindig a sok zsír szigetel a legjobban. ;)

    Reggel téma volt, ki a hörcsög, jelentem tegnap kipróbáltam, én. :D Nézegetem a bringákat, és (sajnos) a legtöbb esetben 1x hajtással lehet kifogni a fincsi darabokat. Ami nem feltétlen baj, csak ódzkodik tőle az ember, amíg ki nem próbálja. A legtöbb gyári 1x hajtás 30, 32 vagy 34 tányérral van szerelve. A mászós fokozat nem okoz gondot, határ már a csillagos ég (vicces, ahogy egymásra licitálnak a gyártók, Sram 50, XTR 51, Sunrace 52...), a másik végen viszont marad a 10 vagy 11 (a 9-et most hagyjuk az e13-nel, 60e-ért nem fogok venni sort a 9 miatt). Ha síkon erős az ember és haladni is szeretne, esetleg lejtőn beletekerni, akkor félő, hogy kevés lesz.
    Szerencsére a középső lánckerekem pont 30-as, a sor 11-36, így tegnap kipróbáltam, meddig bírom. 3-an voltunk, én voltam hátul, így az erő másodlagos volt, a lényeg, hogy meddig tudom elpörgetni a 30/11-et. 38-40 km/h-nál volt az, amikor már nagyon pattogtam, nem bírtam teljesen körbe forgatni. Ez a kalkulátor szerint 110-es pedálfordulat. 32-es lánckeréknél ez ~43 km/h, 34-nél 45 km/h lenne. Viszont egy 32/10-nél is 47 km/h. Nyilván ezek már borzasztó sebességek erdőben, de egy 90pf/38 km/h azért élhető, és van még hova gyorsítani, ha nagyon kell. ;] Ja, és 29"-nál ez +2 km/h...
    Lényeg a lényeg, jó ez, egyszerű, könnyű, aztán majd kiderül milyen. Váltót meg bármikor fel lehet rakni.
    Na fotelbringázásnak vége, folytatódhat a topik. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák