-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
Tényleg senki nem veszi figyelembe hol van a többlet súly a tengely közelében vagy a kerék kerületén?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #122721 üzenetére
Nukeproof Horizon, sokak szerint a legjobb flat pedal es most eppen nagyon jo aron adjak. 2 eve hasznalom es en is osztom azon velemenyet miszerint ez a valaha volt legjobb taposo.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #122750 üzenetére
Ez tökéletesen így van , azért írják rá a gumi tömegét az igényes katalógusban.
BENEFON DELTA--------N8
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #122750 üzenetére
Igen, minél messzebb van a tömeg a forgástengelytől, annál nehezebb mozgásállapot változásra bírni (gyorsítani és lassítani) az említett tömeget. Viszont egyenletesen haladva elvileg mindegy, hogy nehezebb e a gumi vagy +1 kulacs.
+ még annyi, hogy minél nagyobb a kerék forgási energiája, annál jobban stabilizál.Runner elültette a könnyebb gumi gondolatát a fejemben, ha elkopik a hurrikán, akkor kipróbálok majd egy olyat.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
válasz bringasisti #122756 üzenetére
Úgy értem, egyenletesen haladva mindegy, hogy nehéz e a gumi vagy könnyű, mert már fel van gyorsítva, nem kell változtatni a mozgásállapotán, csak fenntartani. (nyilván emelkedőn felfele a könnyebb gumi előny, ezért írtam, hogy + kulaccsal [, melynek tömege megegyezik a két gumi tömegének különbségével])
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
6030D
Ármester
válasz StLui #122751 üzenetére
Itt az alap kérdés szerintem az volt, hogy érdemes-e kerék alkatrész súlyon spórolni. Ezek szerint igen.
Aztán a következő kérdés már az elhelyezkedésből fog adódni, hogy 200 g-ot a gumikon vagy a soron akarunk spórolni. Mondjuk ilyen szempontból egyszerű, mert (egy ideig) a gumin olcsóbb, meg ezek szerint jobb helyről is kerül le a súly.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122758 üzenetére
A gumi is nagy dilemma volt amúgy, bár még nem került fel az új szett. Nagyon fontos szempont volt nálam, hogy durva ereszkedéseknél is biztos legyen a tapadás, ezért hátra se XC gumi kerül, viszont könnyű megoldást szerettem volna keresni. Ezek voltak versenyben hátra:
Maxxis Rekon 3C/TR 29x2,25": 610 g
Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed EXO 29x2,35": 740 g
Maxxis Ardent Race 3C MaxxSpeed EXO 29x2,35": 745 g
Maxxis Forekaster EXO 29x2,35": 735 g
Speci Purgatory Grid 29x2,3": 800 gElőre:
Maxxis Minion DHF 3C/EXO/TR 29x2,3": 925 g
Speci Butcher Control 2BR 29x2,3": 810 gVégül a Specikre szavaztam, de a hátsó úgyis gyorsan kopik, ezek után valami igazán könnyűt is le kéne tesztelni, megnézni mennyit veszítek a tapadásból, cserébe mennyit nyerek felfelé.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
zoli03
őstag
válasz Toobee #122747 üzenetére
A kerék fontos, de a kerületén, nem a középpontjában. Hülyeségeket ne beszéljünk, hogy megérez az ember egy nehezebb sort. Lehet csak az érezted, hogy most hosszú nadrág volt rajtad, nem rövid, mint nyáron, és a többletsúly miatt nehezebb volt mozgásba lendítened a lábad .
-
Toobee
veterán
válasz zoli03 #122760 üzenetére
Nyilván a sor egy pontszerű képződmény, az átmérője és a tömege elhanyagolható Csak a saját tapasztalataimról igyekeztem beszámolni, mindenféle hivatalos mérést mellőzve. Ezek szerint minden tömegcsökkentés hülyeség a kerékpáron, kivéve a kerekek külső kerületén. Jól értelek?
https://barbieripnk.hu/
-
zodo
nagyúr
válasz pc360 #122719 üzenetére
Általában 16 és 30 km/h óra közt szoktam haladni 36 => 23 és 13 sorokkal.
Gumi nyáron a Schwalbe Spicer 35mm
Ingadozó tempóban haladók (lámpák, kereszteződések, úthibák) ezért a hosszú tempós menés nálam kimarad maximum pár száz méterről beszélhetünk a 30-as sebesség kapcsán.
Igen, inkább pörgetem mintsem erőből tekerek ezért nincs használva a nagy 48-as tányér.Tegnap még nézelődtem és találtam kazettás 7 sebességes sorokat amik 13-26 vagy 13-28.
13, 15, 17, 19, 21, 23, 26T és 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28T
Ezek kb. pont olyan kiosztásúak mint amiket használók: 11-13-15-17-20-23-26-30 vagy -34
Lehet hogy jobban kopnak fogaskerekek és a lánc de én ezt az 5 fokozatot súrlódásmentesen (nem lóg be az első váltóba) elváltóm a 36-os tányéron.Átalakítással járó macera nem érdekes csak tippeket szeretnék ki hogy oldaná vagy oldotta meg az átépítést hogy ne legyen meglepetés a vége.
-
-
StLui
veterán
válasz 6030D #122758 üzenetére
nem, az alapkérdés az volt, hogy Toobee megérzi, hogy nehezebb megindítani a nehezebb sort!
"Szerintem már ezt a 394 grammos GX sort is nehezebb megindítani, mint az X01-et. "
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
emiki6
veterán
válasz -=RelakS=- #122763 üzenetére
A külsőn tudok sokat spórolni. 540g a 42-es hurricane, a 28-as GP4000SII pedig 265g. Ja, meg természetesen, ahhoz vékonyabb belső kell, ami megint pár gramm.
StLui: jól értetted.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #122767 üzenetére
Még nem láttam használt Neuront, ez annyira jó gép, hogy senki sem akar megszabadulni tőle.
Amúgy ez a kashima coating dolog jelent valamit? Mikor ágas bogas részeken járok kicsit mindig idegesít, hogy egy szeder inda, vagy egy belógó ág, nehogy végigkarmolja a reba becsúszóját, van valós különbség a becsúszók között ezüst, arany, fekete, kashima?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
andrás47
senior tag
Üdv ! Ali-ról tudnátok ajánlani, és linket küldeni valami elfogadható kerékpár első-hátsó világításról, esetleg akinek onnan van és bevált, persze máshonnan is jó , de ne legyen horror ára. Köszönöm
-
-
StLui
veterán
válasz 6030D #122767 üzenetére
Romboló, ugyan már 110-es rugóúttal? Ez egy kis trail bringa
Már az enyém is határeset, AM-enduro határon van, inkább AM, talán a 3-as gumi tolja följebb
1x rendszerekbe meg beleszerettem, szóval amúgy király bringa, itthonra tökéletes. Bikeparkba nem tudom én kinövöm e az enyémet, gyerek remélem igen a Focus-t. Mármint remélem ügyesedik annyit.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
1×valahányhoz a középre egy erre való (nagy fogú single speed, vagy akár narrow-wide) tányér, és ennyi az átalakítás. váltós tányér (kivéve kistányér, mert az majdnem olyan,mint a ss.) nem jó, rövid csökött fogai vannak. sokáig On-one acél 32-es volt elöl, soha nem esett le lánc. ez 9-es rendszerben volt, most 11-eshez az nár nem volt jó, de olcsó alis lánckerekeket használok, 0 leesés. jó,mégis kell még valami: leszerelni az első váltót,és rövidíteni a láncon
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #122767 üzenetére
Nagyon figyeled az apróhirdetéseket,ha kell valami csak szólok neked.
StLui...jól látod.Hozzá sem szóltam volna,csak ez a megindítás dolog megragadt fejemben.Tényleg számít6 a sok kicsi összeadódó gramm,és 200+gr egy ugyanolyan sornál másnak is szemet szúrhat,de nem a megindítása...bár lehet csak Toobee fogalmazott szerencsétlenül,ő sem éppen a sor megpörgetésére gondolt,annál inkább sem,mert pont a sor az ami nem is feltétlenül és folyamatosan pörög a kerékpár haladásakor.A sor pörgetéséhez szükséges energiát talán akkor érzed (vagy nem is érzed) igazán,mikor egy hajtás nélküli szabadonfutás után "utoléred" vele a forgó kereket,még mielőtt reteszel a racsni...ezennel leszakadom a témáról.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #122752 üzenetére
Szerinted [link]ehhez hogy viszonyul? Ezt tényleg a legjobbak közé sorolják a nagy mtb szakportálok.
6030D...csodálkoztam is,ránézésre sem 110nek tűnik. ...és milyen Bulls,én is akkora vagyok mint te...és nem IMIKE szindrómás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz StLui #122772 üzenetére
Szerintem nem jó az az adat, mert a Canyon oldalán is 120-130 mm-t írnak a Neuronoknak.
A súlya az elég király, még talán mászni is lehet vele.Hasaggymeg: szólj. Ami érdekel, abból naprakész vagyok.
Haverommal általános beszélgetés:
- Láttad a (boltnév)-os Specit.
- Láttam, de M-es.
- És az XY Cube-ot? Az L-es.
- De rövid L-es...
- Neked semmi se jó, bammeg...Amúgy van egy nagyon jó karbon Bulls, M-es, ha érdekel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #122760 üzenetére
Abban az esetben igaz amit mondasz, ha egy alap, vagy középkategóriás bringáról van szó, ami messze van mondjuk egy versenygép súlyától. Itt valóban ez a 100-200g nem lehet érzékelhető, de egy abszolút top gépen, amin mindenből a legjobb van, hát ott azért más a helyzet. Lehet, hogy így vicces 100-200g, de amikor a kezemben volt a X01 és a GX sor, akkor azért megdöbbentő a súly különbség. Gyorsításban ez simán érzékelhető.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #122775 üzenetére
Nem rossz, de az hogy ugyan annyiba kerüljön, mint a korábban említett Nukeproof elég nevetséges... A Horizon viszonylag olcsó, megbízható, nem nehéz, nagy, sík a felülete, és iszonyatosan tapad. Az is árulkodó, hogy Sam Hill közreműködésével készült.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #122781 üzenetére
+emiki6: gyárilag egy van hozzá és vennék még egy tartót, hogy mindkét bringán legyen.
Elég merev az a fogazott műanyag, amit vissza kell hajtani, majd bedugni egy résen, félek, hogy egy idő után megadja magát, főleg ezekben a hidegekben.
A vicc, hogy 5-6 dollár körül van a tartó, ami a lámpa 16 dolláros árához képest is megmosolyogtató, de így meg főleg, hogy komplett lámpa lesz annyiért.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #122782 üzenetére
Itt,vagy itt,de itt már első,és itt is,de majdnem mindenhol előkelő helyen van. ...na meg könnyű,ha már a gramm-mánia hete ez a mostani.
(#122783) 6030D...azt valóban nem fogja bírni egyetlen műanyag sem,ugyanakkor linkeltél egy 7 dolláros (!) komplett lámpa+tartó szettet,annál nem kell jobb.Éjszakai terepezésen időnként így akár kettőt is felszerelhetsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #122784 üzenetére
Szerintem ezt a pedált is a HT gyártja, nekem picit átdizájnolt HT pa030-nak tűnik . Csak azért mondom, mert a HT nagyon sok gyártónak csinál pedálokat és ugyanaz HT logóval rendszerint jóval olcsóbb
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #122784 üzenetére
Kettőt nem fogok felrakni, mert felesleges. Eggyel is látok.
Nem mobilos nézetben viszont rendesen mutatja a szállítási díjat, ami + 12,3 dollár, így annyira nem nagy biznisz.Gaciron üzemidő: fullra töltve indultam szerdán, maxon világított 3 órát, a hőmérséklet 8 fok volt, amikor elindultunk, a hegyen 1 fok, itthon 2-3 fok. Tegnap 5-6 fokban elindultam szintén max fényerőn és 1 óra után vette vissza a fényt a közepes, majd további fél óra után a kicsi állásba. Ez amúgy nagyon tetszik benne, hogy nem nullára fogyasztja magát, hanem szépen visszavesz. Gondolom a legkisebb fényerőn is fél órát ment volna még. Jó cucc ez és kompakt. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy szerda este a két fotonágyúval ugyanúgy szívtak a srácok, mint mindig. Az egyik nem bírta végig a túrát a másikon meg kapcsolgatni kellett a fényerőt, hogy bírja. Mondjuk 8-10-zel mászáshoz nem tudom minek az 1000 lumen...jó, a vaddisznót előbb észrevenni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122786 üzenetére
Én folyamatosan próbálgatom a lámpákat, most épp Marsing X3-at nyúzok. Nagy reményeim voltak vele kapcsolatban, de rögtön forrasztással kellett kezdenem, mert kontaktos volt. Hétfőt végig bírta max fényerőn, nem is merült a kijelző (3 LED) szerint, mondom keddre is jó lesz, elvégre elég nagy telep járt mellé. Erre egy csapatós lefelén se kép se hang. Gondoltam biztos újra kontaktos lett, de nem...csak lemerült úgy, hogy a 3 zöld LED-ből 2 még világított. Még jó, hogy mindig van nálam tartalék lámpa (2 db Convoy S2+ volt most az övtáskában), így nem kellett tök sötétben botorkálnom.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #122787 üzenetére
Én úgy érzem terepre nekem két Convoy M1 lenne ideális, de sajnos nálunk 11$ a vámhatár és ez túllóg rajta... Egyiket a kormányra raknám, másikat a sisakra. S2+-nál azért lenne jobb, mert egyrészt picit távolabbra világít, másrészt meg a feje úgy van megoldva, hogy max fokozaton se hevüljön túl.
Közútra, városba már persze ezek nem lennének jók, mert vakítanak, oda valami más kéne... vagy S2+ TIR lencsével.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Toobee #122787 üzenetére
Nekem ezek nem is tetszenek, így eleve kilőve. De haveromnak ilyen van, csak a két ledes, nem bírja úgy feltölteni, hogy 3 zöld led világítson.
Nyilván van, aki azt mondja, hogy meg kell venni a jó lámpát 30-40e Ft-ért, mert az B&M, és jó. Az enyém meg olcsó, és látok vele.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122789 üzenetére
Nekem van Osram FX70, meg a 2 db Convoy S2+, ezek már elég jó fényt tudnak adni, viszont nagyon fontosnak gondolom, hogy a sisakon is legyen valami, nekem ez rendszeres probléma. Láttam már ilyet élőben, mögöttem jött a túratárs, gyakorlatilag az ő lámpájának a fényét használtam én is, hiába világítottam. Egyelőre az árát emésztem még. Ez nem a kamu 2000 lumen, mint a Marsing, ami a valóságban 4-600 körül lehet valahol.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #122790 üzenetére
Ezzel csak egy baj van,ha meghal az aksi akkor kuka,mert cserélni nem lehet.Nekem a kis tesó (valójában nagyon kis tesó) Buster 200 van már vagy 3 éve,és nagyon kicsi,könnyű,kompakt és igényes kivitelezésű (12e körül van),de nejem kici kiaija alapfényen veri,és bár nagyobb,nehezebb,tartója gagyibb,cserélhető benne az aksi,feleannyi idő alatt feltelik,tovább tart és felébe kerül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz 6030D #122786 üzenetére
Igen, ezt akartam írni, de ha többet veszel, akkor egyre olcsóbb.
Ha budapesten jársz néha és tudunk találkozni, akkor betársulnék.
2 db esetén 6,4 a posta, 3 db esetén 0,45. Igazából ez egy 1-et fizetsz 3-at kapsz akció az alis 22 dollárhoz képest. 1-et és 2-t nincs értelme venni.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
varsam
őstag
válasz 6030D #122776 üzenetére
Ez a még a régi Neuron, az 120/110mm-t tudott 29er-ben, az új már 130/130mm. Bár fura, mert M-es méretben már elvileg 29er és nem 27.5 aminek feltűntették. Ettől függetlenül csinos kis bringa.
és ha már Canyon
Frissült a Spectral vonal, 150/140 rugóút.A legolcsóbb AL modellekben már Fox 36 Rhythm van [link]
-
Toobee
veterán
-
emiki6
veterán
válasz StLui #122795 üzenetére
4 esetén már ingyenes a posta.
Én meg vettem egyet 16 dollárért múlt héten...7db esetén prioritivel is ingyenes.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
StLui
veterán
prioriti a garantált áfa mentes? arra vigyázni kell a többszörözésnél
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
emiki6
veterán
válasz StLui #122797 üzenetére
Igazad van, mert:
"A vonatkozó díjtételek magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru) esetén:
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1 - 150 euró között vámmentes, de 27% ÁFA terheli a küldeményt
150,1 euró és ezen érték felett kereskedelmi vámtarifa (0-12%) + 27% ÁFA terheli a küldeményt"3db vásárlása garantáltan áfamentes, annál több már szerencse kérdése...
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Toobee
veterán
válasz emiki6 #122798 üzenetére
A gyakorlatban kb 12e Ft-ig nem kell áfát fizetni rá. Vonatkozó kisokos, forgassátok bátran az oldalt
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Politika
- RAM topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ukrajnai háború
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!