Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz Maximum1 #156745 üzenetére

    A lassúak betonon-ra szerdán írtam egy hozzászólást, lehet, hogy az outisok kiröhögnek, de azért montival szerintem élhető. Betonon törekedni kell a 90-es pedálfordulatra. Az egy mezei 3x10-es monti áttételnél 46 km/h, de egy 32-10-es sram 1x végáttéten is 40 km/h. Ott síkon nem az dönt, hogy van-e még 1 kattanás. ;) Gyakorolni kell a pörgetést, lefelé bele lehet tekerni 50-ig...
    Nem trekkingeztem, de amit én látok (és amiben más): egy montihoz képest rövidebb a felsőcső (hogy ne seprűnyél nyeregcsővel tudd használni), tehát egyenesebb háttal ülsz. A légellenállásod ezért eleve rosszabb, de az egésznek a kialakítása olyan, hogy feljebb kerül a súlypont. A gumi az, ami miatt gyorsabb(nak érződik): aszfalt gumi, 4-6 bar-ra fújva, ezért gyakorlatilag nincs ellenállása egy monti gumihoz képest, aszfalton repülni fog, ha már megindult. És itt jön az én bajom: jön szemben a sok majom (akinek inge, gombolja), veret ezerrel, csak éppen fent ül a magaslesen, és ha kanyarodni, vagy fékezni kell, akkor imbolyog az egész szerkezet (lásd még: béna SUV-ok). Tök jó a trekking, kényelmes, nem töri szét a csuklód, mert mozog az eleje, de ne akarjunk vele száguldozni, sehol.
    Hegyre meg a mtb való, mindenkinek a vérmérsékletétől és tudásától függ, hogy az most full merev, merev farú, vagy fully. Egy trekkinggel felmehetsz a turistaútra, ami erdőben van, de nem oda való. A szerkezet sem, meg a gumi sem. Szintén autós példa: egy Ferrarival is fel lehet menni a sípályán, de egy Patrollal nagyobb élmény.
    Nem nagy mellénnyel írtam, hanem saját véleményként. :R

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák