-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Massmurderer #157849 üzenetére
Anyaghiba lehetett az oka, sajnos előfordul még a legjobbaknál is.
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #157849 üzenetére
Hiába drága és komoly márka, ha elcseszett széria vagy anyaghibás, a DT Swiss sem kutya, de az 1200-as karbon felnik mégis random mennek szét az emberek alatt, pl. Strezi is tönkretett egyet és Pinkbike tesztben is sz*rrá ment. Ugyanígy lehetne linkelgetni 1000+1 törött alu alkatrészes videót is, ettől még nem fogod azt mondani minden alu cuccra, hogy vacak
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #157843 üzenetére
megtetszett egy váz és erősen elgondolkoztam rajta
na meg az integrálás is tetszik, amikor nem látszik semmi cső/kábel(#157847) xy.zsolt nem csak mélyfelnisek vannak, de én sem vennék 35/40 mm-estől nagyobbat
(#157842) Massmurderer az egy 3 küllős TT kerék volt, amin ugye a küllők is karbonból vannak, egy sima karbonfelnis kerékkel nem érdemes összehasonlítani
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Bati0501
őstag
Én is megvenném ezeket a kerekeket, ha lenne pénz lóvéra.
Használtan szoktam jókat látni (nem akarok venni, csak látom őket fb-on), csak azért elég rizikós lehet ezeket használtan, ismeretlen helyről megvenni. De az én fantáziámat is bizgerálja.
Pont ma láttam egy olyan használt hirdetést, hogy leírja hogy minden szuper a kerékkel, nagyon tetszik neki, ezért eladja őket és megveszi inkább újonnan.Ezt én is hallottam, hogy merevebb a karbon kerék, meg azt is, hogy kényelmesebb is, mint a vázak esetében. De nekem ez a két dolog egy kerék esetén üti egymást, de nem vagyok anyagmérnök.
-
6030D
Ármester
válasz Bati0501 #157823 üzenetére
Nekem nincs, így más véleményét adom át. Hozzá teszem, hogy ha lenne, sem biztos, hogy észre venném a különbséget. Tehát egyrészt van a súly, de az annyira nem számít, mert a high end alu szettek sem olyan rosszak már. Például egy mtb keréknél azonos gyártónál az alu meg a karbon között van 110 g különbség 1500 g körüli súlynál. Van az a szint, ahol számít még...
Ami fontosabb, hogy a karbon függőleges irányban merevebb, így hajtáshatékonyságban sokkal jobb (nem rugózik be tojásba a kerék), és lefelé is számíthat. Na most akivel erről beszéltem, ő például azt mondta egy merev XC-n, hogy lefelé nem feltétlenül élvezi, mert rohadtul megérezni minden követ, jobban igénybe veszi az embert, de annyival többet ad felfelé, hogy összességben szereti és nem cserélné vissza.
Outin is karbon van neki, ott hatványozottan igaz, mert lejtőn rossz úton nem a felni lesz a gond, hanem a gumi.
Ha valaki egy nehéz kerékszettet cserél karbonra, akkor a súly miatt biztos jobbnak érzi. Egy fullos alu után viszont szerintem kell a tudás és az érzék(enység) is, hogy legyen különbség. Tehát van értelme, max nem mindenkinél.
Viszont aki nem tud bringázni, az óvatosan vegye, mert ha odab@sz*d a kereket valaminek, akkor durrdefektnél nem csak picit begörbül a felniperem, hanem kuka lehet az egész kerék.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #157854 üzenetére
BMC
-
nagyúr
-
cdl
senior tag
Megtaláltam a jó oldalát a mostani tragikus helyzetnek: hétfőn már mehetek bringával dolgozni, nem kell vinni a gyerekeket iskolába
Próbálok pozitívan gondolkodni. De a pár hónap szabit hogy fogjuk megoldani? -
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #157813 üzenetére
rendben köszi mindenkinek a tippet, és szerintetek a Trek Domane 4 carbon Ultegra 2012-2013(nem tudom melyik az pontosan) 260 ezerért milyen ár?
Gyanúsan olcsó vagy még "sok" is?
egyáltaln mennyire intelligens ötlet megvenni egy ilyen bringát?
Elmondom miért lettem lelkes:találtam egyet és úgy megtetszett mint ahogy bringa még soha sem,és számomra igenis fontos a külső (is)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz benfolds #157862 üzenetére
Nem ugrabugrált vagy ilyesmi, simán csak aszfalton tekert és eltörött. Persze tuti meg volt előtte már repedve, de ez az első linkelt karbon keréknél sem kizárt. De emlékeztek pc360 kollégára? Asszem fel van függesztve, mert "kissé" rondán beszélt, de állítólag ő kb. 3 kormányt, 2 stucnit, 10 nyeregcsövet, egy tucat nyerget és 2 vázat is összetört, meg egy rakás egyéb alkatrészt . Szal törni valszeg bármi törhet, alu is ugyanúgy, mint a karbon. Az viszont simán lehet, hogy karbonból a gagyibb vagy elcseszett könnyebben törik, de hát olyant kell venni, ami elvileg bevált cucc. Ha megfigyeled pro xc versenyzőknél szinte minden karbon és ha alattuk nem törik szét minden versenyen az összes alkatrész, akkor valszeg alattunk sem fog, pedig náluk már tényleg ki van maxolva a grammánia. Kereket, kormányt mondjuk én karbont nem vennék, mert könnyű megütni, de váz simán kéne, sőt lehet, hogy a köv bringám műanyag lesz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
truefx
aktív tag
válasz Napfénysüti #157858 üzenetére
Itt is nagy kedvenc!
-
Massmurderer
őstag
Hajtókarnál 170mm-röl 165mm-re való váltás érezhetö lenne?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #157847 üzenetére
Erre mondják sose mond,hogy soha.
Tömeggyilkos...igen,ott szerintem minden kis változás érezhető,legalábbis én éreztem.Ugyanakkor persze hamar hozzászoktam.
jjeahh...píszí háromhatvan kolléga mindent (is) tört,alkatrészt,autóablakot,prohardverszabályzatot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #157867 üzenetére
175öst használtam elöször,utána 170.Most 165 lenne,de csak azért mert egy normális 1es hajtást nem kapok 83mm-es csapágyhoz,aminél a hajtókarnál a lánctányért is lehet cserélni.Lehet kapni,csak 100k felett van,annyit meg nem szánok rá.
[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
Sziasztok!
MTB vásárlás előtt állok.
Három bringa akadt fent a szűrőmön, nem tudok dönteni, segítsetek. Hobbi XC-re keresek.Mindhármat el lehet hozni 100.000ért.
Magellan polaris 100ért pedál nélkül adja.
Saracen Mantra
CannondaleAz a baj, hogy mindhárom tetszik és tényleg nem tudok dönteni.
A Megallan minden alkatrésze pár éves és a teló is többe került mint a komplett bringa ára. Mégha ez a Manitou nem is éppen XC-re való.
Cannondales tapasztalatom nincs, mindig nagyon tetszett a különlegességük, de nem tudom mennyire kell félni a headshok-tól.
A Saracenről korábban nem is hallottam, de az 1x11-es hajtás nagyon vonzó.Ti melyikért indulnátok el?
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
veterán
Sziasztok! Rendbe kéne tennem egy bringán a mechanikus tárcsaféket, korábban csak V fékekkel foglalkoztam. Egy alsó kategóriás (értsd gagyi) Promax fékről lenne szó, valami ilyesmi csak ezüst, szerintem egy évvel korábbi modell lehet:
.
A középbeállító csavar ami a képen a bal szélső csavar (illetve a jobb szélső is, szóval aminek egyik vége villáskulcs másik kézzel scavarható piros műanyag.) de nem szimmetrikus, hanem a másik oldalt csak egy csúszkatüske van, ez is látszik a képen, a két féktestnek egymáshoz legközelebi "csavarok". Erről már hiányzik a gumi hézagoló, emiatt fékezéskor szépen összenyomódnak, szépen V alakban összeszorítva a fékpofákat, ahelyett, hogy párhuzamosan tennék mindezt.
Mit lehetne ezzel tenni? Tegyek be fixen fém alátéteket amennyi kell? Csseréljem le a tüskét csavarra (ha tudom)?
Illetve ahogy kivettem a fékbetéteket belül meglehetősen rozsdáskásak a dugattyúk. Be lehet zsírozni ha vigyázok, hogy ne menjen zsír a fékfelületre?
Talán még a tárcsának is neki kéne álni mert van benne egy kis nyolcas.https://tinyurl.com/rasoapro
-
planbmokus
senior tag
Tavaly ősz óta terveztem a Giro-t követni a Magyar szakaszokon, erre itt ez a pöcsöm Covid-19....
De legalább bevásároltam bringás nomád túrához szinte mindent...."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
gaben88
őstag
Egy crosstrekking bicikli gumijának mennyi bar-ra vagy psi-re érdemes fújni a gumiját olyan 90kg-os súlyhoz?
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Zsohi
őstag
válasz Massmurderer #157868 üzenetére
Downhill-ra a 165 az ajánlott, egy kicsit ritkábban fogod odacsapkodni a hajtókarokat a sziklákhoz.
(#157872) gaben88: Az ajánlott maximumra fújnám én, aszfalton a 94 kilómmal úgy szoktam.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz madmike #157869 üzenetére
A Magellan zárt csoportban van így nem látom, a Saracen nem tűnik rossznak, de fura szerzet, a Cannondale ennyiért lejárt lemez. Valszeg a Magellán sem ér 100-at, mert már eleve a márka is rég kifutott, szal nem lehet valami modern canga, így ezekért ennyit én nem adnék. Keress valami olyant szerintem ami 29er, vagy legalább 27.5, legyen minimum egy rockshox rugós teló rajta, de levegős jobb, shimano hidraulikus fékek és minimum deore hajtás. Szvsz 120k körül mindez már elvárható.
6030D: irigyellek most, felénk még nagy sár van az erdőben.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vlevi
nagyúr
De jó, hogy ilyen topic is van
Sziasztok!
Ma reggel elővettem a bicómat, láncot pucoltam, meg egyéb apróságok.
Felpumpáltam a kereket, és, amikor 1-2 óra múlva el akartam menni egy próbakörre, akkor vettem észre, hogy az első tök lapos. Előtte nem volt az, tehát nem defektes. Újra fújtam bele, és, amikor levettem a pumpát, akkor hallottam, hogy a szelep fújja kifelé a levegőt (autós szelep van rajta). Csavarhúzó fejével megbökdöstem a szeleptűt, a sziszegés abba maradt, de csak annyit értem el ezzel, hogy kevésbé ereszti a levegőt, mert ha benyálazom, akkor habzik.
Mit lehet ezzel kezdeni szombat délután, házilag? -
vlevi
nagyúr
válasz zsocy #157878 üzenetére
Az a furcsa, hogy a szelep végén jön ki a levegő. Ha ráteszem az ujjam, akkor is érzem, hogy nyomja, nem a szelep körül szökik a levegő, hanem a szeleptűvel lett valami.
Nem is az új belső ára a baj, hanem, hogy persze, hogy szombat délután kell így lennie, amikor jó az idő, mehetnék egy kört a környéken, de nem... -
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #157881 üzenetére
Nem. Lehet. Igaz! . A legdrágább Sentier gyárilag 13kg fölött van, fogalmam sincs mit csináltál vele . Kb. mennyibe fájt a teljes bringa, számoltad már össze az alkatrészek árát?
És a legfontosabb, xc után milyen mászni meg aszfaltozni vele?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Sixkiller6
őstag
üdv, tudnátok abban segíteni, hogy túlsúlyos óriás medve alkatra (194cm 130kg) hol szerezhetnék fatbike-ot könnyed erdei körökhöz? egyelőre amatőr szintre kell, gondolom még megúszom építés nélkül.
- no es importante -
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157883 üzenetére
Csaltam, egy 120 grammos xc kormány (amúgy lehet,hogy nem kell nekem 720-nál szélesebb, nem éreztem hogy legszívesebben kijjebb fognám) , 380 g-os spd pedál, és kb 250 g-os nyeregcső van rajta, a leendő dropper 550g+ kábel súlyához képest.. szóval 12.6 környékére felhízik majd. De igyekeztem mindennél figyelni a súlyra is.
Tekerés: ezt én még 20 km után nem tudom annyira stabilan megmondani, ami leginkább érződött, hogy azokon a lefeléken, amik nem extrém meredekek, de köves-haladósak, a másikkal sokkal jobban féltem :P tehát egész konkrétan ahol a Ninerrel bele-belefékezgettem, ezzel meg az volt a jellemző,hogy még tekertem is :)
A gumik viszonylag haladósak, de ezzel is úgy vagyok, hogy nem mindig tudom,hogy a gumik ellenállását, a ragadósabb löszös talajt, a szemmel nem látható emelkedőt, vagy a szembeszelet érzem.. biztos nagyobb az ellenállásuk, mint egy keskeny xc guminak, a Niner haladósabb, de ezzel sokkal kevésbé féltem a laza kövektől, ferde keréknyomos földúttól, ezzel egykettőre el lehet felejteni,amit az eddigi bicikliimmel a nyomvonalválasztásról tanultam :D Felfelé is jobban tapad persze (mondjuk Nobby rég volt a 29eren) , de kevés alkalom volt még tesztelni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #157886 üzenetére
Kíváncsi leszek még hosszabb emelkedőkön rosszabbnak érzed-e az xc-nél, meg aszfalton milyen. Egyelőre elég bíztató amiket írtál, mondjuk egy szélesebb kormánnyal és dropperrel már alulról kezdi súrolni a bolti súlyát, szal lehet végül csak trail súlyban lesz, igaz azok között könnyűnek számít. Azt sejtettem, hogy a laza köveken nem kell annyira félni vele meg megbocsájtóbb és jobban tapad, amikor kipróbáltam párszor a haver 2.6" gumis bringáját, ugyanezt tapasztaltam, viszont inkább csak lefelé, ami engem annyira nem izgat .
Ninerrel mi lesz? Gondolom most szét van szedve, mert kellett róla pár alkatrész a VitusraFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madmike
őstag
válasz jjeahh #157876 üzenetére
Végül én is elvetettem mind a hármat és egy negyedik lett a befutó amibe teljesen véletlenül futottam bele.
A hátsó sor és a lánc kivételével minden XT rajta. Egyedül a Dart3 teló ami valszeg megy majd a levesbe róla.
Az eladó a telefonba mondta, hogy van valami kattogó hang a hajtás felöl, nem tudja mi mert nem ért hozzá, de azt megcsináltatja még az eladás előtt. Én mondtam, hogy megveszem, így ha enged az árból. Magának lealkudta 75re. Elmentem, kipróbáltam. Volt már jópár bringám mindegyik jobban recsegett mint ez... Nagyon szép állapotú gép, úgyhogy már itthon van"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
madmike
őstag
válasz madmike #157890 üzenetére
A Dart 3 helyett el is kezdtem nézelődni. Jó lenne a lehető legolcsóbban megúszni, úgyhogy valami korosodó használtat veszek.
Találtam Rock Shox Tora-t, Recon-t , Manitou Drake-et. Utóbbival szimpatizálok. Van vele valakinek tapasztalata? Érdemes megvenni?
Illetve a Dart 3-at mennyiért hirdessem meg? Csak Dart 2-t találtam, de szerintem nagyon túlárazva."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Maximum1
őstag
válasz madmike #157891 üzenetére
Miért nem szeded szét?
YT tele van javítási videókkal. -
madmike
őstag
válasz Maximum1 #157892 üzenetére
Lesz abból valaha is jó teleszkóp? Egy régebbi bringámon Dart 2 volt, az se volt valami nagy csoda.
25ért lehet venni egy elvileg jó állapotú Draket.
A Dartot szerintem 10-15 között el lehetne adni."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #157804 üzenetére
Ezt egyébként is akartam kérdezni, ha már a patentszem, mint téma felmerült. Ugye azért lenne jó, mert könnyen le lehetne szedni a láncot és a tisztítása is egyszerűbb lenne az áztatással. De ha neked van jó megoldások a lánc tisztítására, hogy ne kelljen levenni az még jobb lenne. Az rémlik, hogy van valami speciális WD40-es, amivel ki lehet mosni a láncot.
-