-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Pár napja érdeklődtem itt a kínai Zeray spd pedálok felől. Írta valaki, hogy mi van ha egy lejtmenetben eltörik a tengely. Belegondoltam, hogy ez bizony nem kizárt, így végül vettem használtan egy Shimano M540-et. Korábbról csak az M505-tel van tapasztalatom. A mai kanyar tapasztalataiból, ebbe talán könnyebb belépni és a tengelye is szebben forog.A Manitou Draket is ma nyúztam meg először normálisan. Szépen mozog, elégedett vagyok vele Az mennyire normális, hogy berugózásnál van egy szürcsölő hangja? Friss olaj van benne.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
ZolkoW
őstag
-
TomMusic
őstag
válasz Massmurderer #158851 üzenetére
Oksi, köszi!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz madmike #158852 üzenetére
Az én Manitoum meg sziszeg ha hirtelen kirúg,pl. egy nagyobb gyökérről éppen lepattan,minél erősebbre állítom a visszaút csillapítást annál hangosabban.Élvezem,hiányozni fog ha le kell cserélnem majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #158856 üzenetére
Ne aggódj, nálam a Tora is csinálta és most a Recon RL-em is ilyen
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
szerintetek melyik a jobb vétel?
CUBE ATTAIN RACE 2019(új) -270 ezer forintért, vagy
Trek Emonda ALR 4 2016(új) - 270ezerért?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Sleek
senior tag
válasz flash- #158858 üzenetére
Ha piros akkor Trek. A Cube 11-34 es koszorúval van szerelve a leírás szerint. Ha sokat mész emelkedőn szerintem jól jöhet. Amúgy csukd be a szemed, és bökj rá az egyikre. Nálam a szín döntene a Trek javára
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
flash-
veterán
-
madmike
őstag
válasz Hasaggymeg #158856 üzenetére
Akkor ez nem bug, hanem feature
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
itouchfan
senior tag
Straván lehet valahogy jelenteni, ha valaki mondjuk E-bike-kal KOM-ot megy és gyanúsan kamu? Tehát teszem azt ma a környékbeli utakon egy srác ment 3 KOM-ot, úgy, hogy az addigi 2:10 körüli idő helyett 1:30-at ment, a másik úton is az 5 perc körüli időt egy perccel javította meg. Mindezt 137 átlag pulzuson, Strava szerint 484 W-ot leadva, és magyar nagyágyúkat megelőzve... Szóval van erre valami megoldás?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Kempetlen
tag
válasz itouchfan #158865 üzenetére
How to Report Cheating on Strava
Villáskulcs ikon, utána Flag.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Azért ez auuu.. [link]
Csokicsibesz, meg se nyisd...itouchfan: első körben írj neki hozzászólást, hogy elfeleejtette átállítani ebikera.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
jjeahh
nagyúr
SPD tanulgatás. Hogy a csába lehet 56-os stopival elesni? (11:16-nál)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #158867 üzenetére
Az a vicces, hogy mióta fent van az Ikon látom, hogy szépen folyik ki oldalt a Slime, sőt még a vázon is vannak kis zöld cseppek. Olyan helyeken jön ki a gumin (oldalfal, futófelület legszéle, bütykök alatt) ahol teljesen esélytelen, hogy bármi is hozzáért.
Szerintem sokat állt valamelyik raktárban a gumi és nem bírta a tárolást (ahhoz képest, mondjuk jó sokat kellett rá várni).
Most kíváncsi vagyok, hogy meddig csinálja ezt, vagy mennyire engedi a nyomást. De baromira zavar, hogy folyamatosan takarítani kell a lötyit a gumiról.Lehet nálam is megy vissza a jó kis Race King.
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #158875 üzenetére
Nincs rajta valami gyártáskód, hogy mikori a gumi?
A Conti egyébként pont az izzadós fajta, az egyik ismerősnek a CrossKing folyamatosan nedves foltos az oldalán meg a futófelületen. Ami érdekes, hogy nyomást viszont nem veszít.Más: a Potenza az Shimanonál minek felel meg?
Homeoffice: 2 éves, de jó. A Sapkás
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158702 üzenetére
Neked milyen fék is van fent? MT500/501?
Mivel ilyen jó az euró, gondolkodom, hogy mégsem kéne nekem most fékváltókart vennem, helyette olcsóbban megúsznám, ha visszaépíteném a Nineremet. De ehhez kell fék.
A kölcsön XT-vel nem volt visítás, de az visszakerül a Ninerre, és a Vitusra az MT500 lenne az egyik kiszemelt.
Mondjuk az a tippem, hogy ez a rezonancia nagyban szerencse kérdése is, meg nekem alubakos tárcsa van, hátha merevebb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
mohow
tag
Sziasztok!
Vásárlási tanácsot szeretnék kérni! Városi biciklizésre, könnyed túrázáshoz alapvetően trekking kerékpárt keresek.
Sajnos van egy kis gerincproblémám, ezért minél inkább csillapítani szeretném a kifejezetten gerincet ért rázkódást, ütéseket.Ehhez elképzeltem, hogy összteleszkópos biciklit, zselés nyerget választanék. Egy konkrét típus megtetszett:
Decathlon: Túrakerékpár B'original 900, összteleszkópos RIVERSIDE (https://www.decathlon.hu/boriginal-900-turakerekpar-id_8522088.html)
Erről van vélemény, vagy tudtok ajánlani valamit felszerelve max 100.000 Ft-ig?
Vagy milyen kialakítást javasoltok az eü. probléma figyelembe vételével?
Köszönöm!
"Az út elvezet a végtelenbe, majd visszahoz. Sokszor megjártam az utat, ültem a verandán, játszottam, voltam kutya, minden, még madárijesztő is." Q (Star Trek Voyager)
-
ivana
Ármester
válasz mohow #158878 üzenetére
Nem biztos, hogy egyenes üléspozícióra kéne törkedni gerinc problémával. Az összes utés a gerincedet éri ilyen pozícióban, miközben egy fekvősebb biciklin csillapít a térded és a könyököd. De erre majd valaki olyan válaszol inkább akinek van ilyesmi baja. A rugós nyereg pl. mindenképpen hasznos.
Ez a konkrét gép borzalmas felszereltség nem igazán ajánlott. Szerintem inkább valami montit nézz, rendes vastag gumikkal. Az kevésbé pattog.
[ Szerkesztve ]
-
Yahhher
aktív tag
válasz ZolkoW #158877 üzenetére
Igen, Br mt500. Nagyon jó kis fék, mindenképp ajánlott. Előtte m365 (vagy 395 nem tudom már) volt, és ahhoz kellett elöl a 203-as tárcsa, jobb betéttel. És akkor sem volt olyan jó, mint ez. Most 180/180 van, gyári betéttel. A rezonanciát meg úgyis megoldom valahogy :-) . Előző bringámon is volt, hogy előjött, de el is lehetett tüntetni.
Más:
Sikerült felfújnom nekem is műhelypumpával a gumit tubelessre, ahogy Zolkow ajánlotta, kitekertem a szelep belsejét. Annyira jól sikerült a próba (ez tegnap este jutott eszembe), hogy mivel csak próbaképp fújtam fel másfél-2 hete, folyadékot sem töltöttem bele, persze azóta sem :-D.Üdv B.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158880 üzenetére
Nna, például a kisebb tárcsa lehet hogy kedvezőbb lenne hátul ilyen rezgés szempontból.
Én úgy álltam neki, hogy az MT785 jó kis fék, 180/160-as felállásban, meglátjuk, milyen, aztán majd az első utak alapján választok helyette. Mivel a négydugattyús rendszer régóta izgat, valami olyat szeretnék előre, egyébként maximálisan elégnek tűnt a 785, annyi hogy ahogy forrósodik, elkezd hangja lenni, bár mint utólag kiderült, ott már laza volt a tengely, szóval nem biztos hogy mérvadó, amit eddig tapasztaltam . /ritkán megyek olyan lejtőn, hogy érezhető lenne a hőterhelés hatása/.
De hátra egyértelműen kétdugattyú + 160-as tárcsa elég lesz nekem..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #158867 üzenetére
Schwalbénál is lehagynak pár réteget, de ők nem is titkolják, hogy az oldalfala LiteSkin és hivatalosan NEM tubeless ready. A Vittoria gumik viszont tudtommal barna vagy szürke oldalfallal sem gyengébbek, csak egyszerűen át vannak színezve. Amúgy meg hagyni kell a francba xc-n a Maxxist, enduróra való (Minion)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mohow
tag
válasz ivana #158879 üzenetére
Köszi az infót!
Akkor esetleg egy montit, egy rugós nyeregcsővel és egy kényelmesebb nyereggel?
Viszont valahol magamba kell harapni, mert a fekvőbb pozciókat, mikor jobban terhelem a karjaimat, azt nehezen viselem...
"Az út elvezet a végtelenbe, majd visszahoz. Sokszor megjártam az utat, ültem a verandán, játszottam, voltam kutya, minden, még madárijesztő is." Q (Star Trek Voyager)
-
jjeahh
nagyúr
válasz mohow #158878 üzenetére
Szerintem várd meg amíg az a pár gerincsérves user is válaszol (trialboj?), mert ha jól rémlik ők megerősítették a hátizmokat egy kis tornával és azóta terepeznek is montival, pedig a doki szerint bringázniuk sem szabadna (?) . Persze nem tudom milyen gerincproblémád van, így lehet neked ez nem megoldás. Amúgy nekem is sokat fájt a hátam anno, de amióta montizok nincs gond.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz maximilian4 #158850 üzenetére
igen, a specik 99%-a ugye FSR ami 4 forgáspontos.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
woodworm
veterán
válasz mohow #158886 üzenetére
Biztos van a rugós nyeregcsövek között is különbség, de nálam nem vált be. Ivana tanácsára tértem át én is a 2colos gumikra, ég és föld a különbség. Ha trekkingnél maradsz érdemes róla meggyőződni, hogy elférjen a szélesebb gumi. Az első telót nem is szoktam oldani, csak nagyon kátyús úton.
Az egyenes ülőpozíció ugyancsak nem szerencsés, meg kell találni azt a dőlésszöget, ami már leveszi a terhet a hátról, de nem viszi a kezekre. Ez nem biztos, hogy találkozni fog az általános ajánlásokkal.
Érdemes még figyelni a kormány hajlítási szögére, nekem pl. gondot okoz hosszabb távon, ha a csuklóm akár minimális mértékben is kifordul az alkaromhoz képest. -
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #158877 üzenetére
Érdekes ez a 4 dugattyús dolog,de ha a kettesnél is időnként oda kell tenni magad,hogy a kettő egyformány mozogjon,akkor eléggé logikus,hogy négyes nyűgjét csakis indokolt esetben vállalnám,ergo ha tényleg nem elég a kettő.Ha az a 4 össze-vissza jön ki,meg megy vissza,az igazán mókás lehet.
(#158886) mohow ...sérvem éppen nincs,de nekem ha beáll a derekam,az aláírásomban is látható módon beállított nyereg-kormánnyal könnyebb nyeregben ülni mint 2 lábon járni. Karod megerősödik,és kíméled a deréktáji terhelést,kissé mintha 4kézláb lennél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #158895 üzenetére
szerintem nem ismered a paralelogrammás fajtát, szerintem is az az egyetlen fajta, amit szabadna rugósból venni. Sajna ~16K alatt nem nagyon láttam, a Suntour ennyi nagyjából.
Az eredeti a Thudbuster, de az inkább 50..
[link]
A szokásos olcsó rugós cső már koncepciójában is rossz, ehhez jön, hogy az első másodperctől tovább romlik a működéseBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz ivana #158895 üzenetére
ezt ennyire egyértelműen azért ne jelentsd ki, hogy nincs értelme. sokan esztétikai vagy egyéb okból nem vesznek rugós nyerget, és nincs is túl sok belőle, ráadásul nem biztos, hogy kényelmes az, ami éppen elérhető. és egyáltalán nem biztos az sem, hogy a súlyodhoz megfelelő a nyeregben lévő rugó keménysége (a Suntour NXC-ben állítható az előfeszítés)
országútira te mit vennél, egy paralelogramma csövet, vagy egy rugós Brooks-ot? egy Flyer €120 ami a mostani euróval számolva 43 ezer forint, annak nagyjából a fele egy Suntour paralelogramma cső. és a súly hátránya nagyjából 400-500g míg egy durvább rugós Brooks-nak a súly hátránya kb 1,2 kiló....
értem a véleményed, és bizonyos esetekben igazad is van, de légy nyitott mások véleményére is (engem azzal nem lehet meggyőzni, hogy régen is az volt = jobb, mert a technikai fejlődés sok esetben jobb terméket hozott létre, az első kerékpáron pedál se volt, meg váltó, meg tárcsafék, meg sárvédő, meg felfújható gumi, meg fából volt a küllője ami javíthatatlan volt.... érted hova akarok kilyukadni. attól, hogy valami régebbi, nem biztos, hogy jobb. lehet, hogy a kor technikai színvonalán nem tudták megvalósítani. nem mindegy...)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #158898 üzenetére
országútira te mit vennél, egy paralelogramma csövet, vagy egy rugós Brooks-ot?
Egyiket se, mert ott nulla értelme van. Alapvetően az üléspozíció miatt nem igazán "ülsz" a nyeregben. Plusz belengene hajtás közben mindkettő. Kb. trekkingre látom értelmét ilyesminek, tanyabikera meg kötelező. Egyszer raktam csepelre sima nyerget, borzalmas volt.
-
INTELligent
senior tag
Akik használnak Strava-t, mi a userük? Szívesen elnézegetném, hogy merre jártok .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Új hozzászólás Aktív témák
- Mata összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)