-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
Sh-nál nincs ilyen megkötés, hogy miket lehet egymás után pakolni? Mert campagnál jelölik kül betűkkel, s csak úgy fog megfelelően működni. Egy 19A helyére 19C-t pl. nem tudsz tenni, mert nagyon nem fogja szeretni a váltást. A "túltolom, visszaengedem" vagy "ott tartom a kart 3-4 mp-ig" meg "hajtás közben nem váltok, megvárom.." nem igazán opciók : )
Sh-nál nincsenek ilyen kombinációk? Miche soroknál úgy vettem észre, sokszor "ahogy esik, úgy puffan" módon vannak a bordák felmarva. VOlt sorom, aminél 15-->16t nem működött sehogy, de 15-ről 17t-re vagy 15-->19-re instant váltott.. csak a szomszédosra nem.. [kép]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #158150 üzenetére
Az első teljesen jó,csakúgy mint a másik kettő is.Ha nem akarod túl nehéz legyen olyant kell nézni melynek felső határa áll a legközelebb az általad igényelthez (itt 2,45 a nekedvaló 2,25-höz),így általában a lehető legkisebbet veszed.2 másik dologra kell még figyelni,éspedig a szelep típusára (nálad autós,legalábbis itt azokat linkelted) és hosszára,hogy kilógjon rendesen a felniből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #158146 üzenetére
MAVIC Crossmax van benne ID360 szabadonfutóval. A DT M1700-nak is hasonló volt (Ratchet), az sokkal halkabb volt.
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158148 üzenetére
Én nem is mertem feljebb menni a Nobby Nicnél, meg azok súlyban és árban is egész jók voltak (750g körül, pontosabban azt hiszem, egyik 720, másik 760, illetve 33 EUR).Nekem egyelőre tök elég, ez biztos Talán ha valamelyiket elkoptatom, előre lehet hogy 2,8-ast veszek ugyanilyenből .
(#158143) zoli03 : a GX karnál nekem is van egy olyan érzésem, hogy vagy a nagy kar áll pont kézre, vagy a kicsi, de igazából elég jól megtalálható az a hely és szög, ahogy mindkettő jó, csak lehet, hogy nem elsőre sikerül. Én inkább a kicsi kar helyzetére figyelek felrakásnál, és akkor működik a nagy is. Shimanóból volt olyanom, ami mutatóujjal is váltott lefele (bocs, kisebb lánckerék irányába), de ha fogom a kormányt, akkor nekem úgysem állt kézre, szóval nem is igazán használtam. Meg már nagyon fura azt a kart (ez egy 9-es LX) használnom, lányom bicóján van, és hiányzik a határozott kattanás, hogy váltottam
(#158142) rasotamas : ha valaki autóval gyökér, velem szemben, mikor biciklizek, automatikusan azt gondolom, hogy sosem ült biciklin. Tipikusan ilyen, mikor elhúz mellettem 20 centire, akár hosszú utánfutóval (megtörtént) úgy, hogy egy lélek sincs az úton, aki szembe jön.. De ugyanígy gyökérségnek tartom a biciklis részéről, ha pirosnál visszaelőzget, neki tökmindegy, miközben az autósnak újból nehézséget generál. Jó, nem mindegy neki sem, hogy hányadszorra megy át a lámpán, szóval ilyenkor próbálok valami egyensúlyt fenntartani, de ez ilyen. A legtöbb baj szerintem abból van, hogy mindenki csak a saját szempontjait veszi figyelembe, pedig aki rendszeresen autózik is, biciklizik is, arról nem tudom egyszerűen elképzelni, hogy autósként csak autós fejjel, bicósként csak bicós fejjel gondolkodjon..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Kempetlen
tag
válasz robaGB10 #158109 üzenetére
Mivel ez a javasoljatok egy konkrét típust dolog nem működik, küldöm az oldalakat, ahol te magad tudod kiválasztani a neked tetsző bringát; azokat már esetleg véleményezni tudjuk. Ekkora összegből mindenképpen használtat érdemes nézni. Az, hogy melyik lesz a haladós, inkább a külső gumi függvénye, mint a bringáé. Személy szerint erre a célra én vennék egy könnyű 29-es kerekű montit aszfaltos külsővel.
• apro.bikemag.hu
• bolha.testbike.hu
• Facebook csoport #1
• Facebook csoport #2
• Facebook csoport #3
• Facebook csoport #4
• Facebook csoport #5[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #158153 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Yahhher
aktív tag
válasz jjeahh #158161 üzenetére
"És a teleszkóp? " :
Piros :-)Az van, hogy nagyon jónak tűnik. De nem tudok sokat még elmondani. Ugye 2 lépcsőt ugrottam, mert jobb a teló, meg plusszos gumim lett. De így 1ütt a kettő nagyon jól simít, meglepőn jól. Biztos sokat dob ezen a gumi is, mert hátul is érezhetően puhább az egész.
De még fújni kell a telóba az is biztos, de ez most nem megy sajnos nekem.Üdv B.
-
bardi
aktív tag
válasz Yahhher #158162 üzenetére
Esetleg van összehasonlítási alapod más teleszkópokkal?
Nekem most hétvégén sikerült a régi Suntour Axon telómat összehasonlítani egy Rock Shox Reconnal.
Mindkettő levegős, de azonos úton haladva az RS-t használva sokkal kevésbé fáradt el a tenyerem/kezem. Az Axon csillapítását nem tudom állítani, eléggé kemény az én súlyomhoz (70-72 kg), valószínű nehezebb embernek jobb lenne.
Valakinek van tapasztalata a "SR Suntour XCR32 Boost Air 100mm 29"" teleszkóppal?
A legolcsóbb 29-es Vitus (Nucleus 29 VR) ezzel van szerelve, azon kívül, hogy kőnehéz az egész bicikli, egész jó paraméterekkel rendelkezik számomra. 2x9, elöl átütős, tubeless ready felni.'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158162 üzenetére
tőlem ne várjatok okosságot teló témában, de a Suntourom is a helyén tartja az első kereket, ami nagy előny!
A tengely nekem elég fura, egy darabig elpiszmogtam vele, mire úgy éreztem, hogy be van rögzítve.Az RS-é fapadosabb, egyszerűbb, jó értelemben. Igaz, itt acél a tengely. A villa egyébként "csak" 2 kiló, tengellyel, rózsával, tehát legalább nem olyan nehéz. Amit eddig észrevettem, hogy ha felemelem az elejét a bringának, akkor egy kis "csattanás" van, mintha fém a fémen koppanna. És csak 32-es becsúszói vannak, pedig a Raidonból elméletileg létezik 34-es is. Használtan vettem, de kívülről szép állapotú, és belül is csinált valami kisszervizt az eladó. Ja, és vittem magammal telópumpát az első útra, de nem használtam, igazából jónak tűnt a nyomás, pontosabban nem tudom, miben kéne másnak lennie . Túl puhának sem éreztem, de túl keménynek meg biztos nem. Fékezésre is csak annyit bólintott, amennyi még nem zavar, én inkább az ilyenekre vagyok érzékeny
(2.6-os gummákkal eleve ki fékez, nem?! )
Közben a kerék cserebere miatt (is) visszakerült a Ninerbe a Reba, de szegény még mindig elég csupasz, nem baj, verseny úgysincs, egyszerre csak egy lovat egy seggel, szóval nem sürget nagyon semmi. Kivéve talán a kínácsiságot, szóval fékből lehet, hogy kap ideiglenesen egy pár BB7-est a spórolás jegyében. Ja, az MT500 nekem is teljesen használhatónak tűnt, csak eladtam a biciGlivel.Ha már itt tartunk: légtelenítést legközelebb már otthon szeretném csinálni (Shimano). Oké, videót keresek majd róla. A fékkábel rövidítése is magától értetődő művelet otthon ?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #158165 üzenetére
Ja, az első próbálkozás elöl 1,6/hátul 1,8 bar volt, de a hátsóból hamar engedtem, otthon megmérve szintén 1,6 körülire sikerült beállítani. És meglepődtem, a kerék átmérője elvileg 2 centivel kisebb csak, mint a 29eren, mégis a 28:10 érezhetően előbb elfogyott, talán indokoltabb lett volna egy 30-as tányért választani előre. De nem akarok elhamarkodni semmit, pörgetés rulez
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
Srácok, így kell konstans 100as Cad-ot tekerni síkon 36 Km-en át. Szerintem rendben vannak a bringabeállítások és a keringésem is oké (52 évesen) LINK
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Yahhher
aktív tag
válasz jjeahh #158161 üzenetére
Egyébként nehéz úgy elmondni milyen, hogy valószínű téged más érdekel, mint engem, nehéz így okosat mondani, főleg nekem, mert én suta vagyok a bringákhoz.. :-)
De gyere el, odaadom 1 hétre,nem csinálok ebből problémát.
Még egy pozitív dolog: Ős shimanósként is eléggé odaxxsz ahogy néma a lánc, nem csattog, aaahhhh, ez nagyon jó. Viszont! ugyanakkor szerintem szar sram váltókar... Simi sokkal jobb volt nekem, de azért kibírom a kussért cserébe.Üdv B.
-
-
gergo5991
őstag
valahogy kezd hagyománná válni nálam, hogy az év első bicajozása mindig balesettel végződik, és általában a ház előtt..Egy tekerést birt az új bicós nadrág, szétrepedt rendesen ((((((((((
-
gergo5991
őstag
válasz gabro0 #158173 üzenetére
egy vékony ösvényen mentem át a panel lakás hátsó bejáratátol az elsőhöz és az ösvény 2 oldalán bokrok voltak, és ott felakadt a kezem a bokorba, a tököm felett ütöttem be, tiszta lila az egész, még szerencse hogy pár centivel feljebb történt , spd-nek ugy gondolom nem volt köze hozzá
-
jjeahh
nagyúr
válasz Yahhher #158164 üzenetére
Ha jól emlékszek régi ezüst becsúszós Recon TK-d volt, az inkább a 30 TK-hoz hasonló szerintem, az új fast black Recon RL komolyabb már, de lehet azt is lepipálja a Bomber Z2, amiből amúgy szintén létezik xc-s 100mm verzió, azzal igazságosabb lenne összehasonlítani. Illetve a francokat, mert a 100mm Bomber Z2 is inkább a Reba árszintjén van, szal a Reconnál mindenképp komolyabb kell legyen . M*rhára kívánatos és exotikus cuccnak tűnik amúgy
Az Sram váltóról hajszálpontosan ugyanez a véleményem, írtam is annoFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #158155 üzenetére
Ma ereszkedtem az ösvényen és felfele jött egy anyuka 2 gyerekkel.Elkezdtek menekülni az útból mire az egyik gyerek a szabadonfutómról az anyjának "Aszittem egy bogáj!",másik meg "Én is!"
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
Ha valaki esetleg a Le Col webshopjában vásárolna 100 GBP fölött, akkor van 50 GBP-s kuponom, szívesen odaadom.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #158178 üzenetére
Érdemes még rendelni UK-ból vagy németből bármit is? Vajon megjönnek mostanában a cuccok? A kuponra nincs szükségem most, csak kérdem, mert valahonnan kéne bringás szemüveget rendeljek
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
Jelenleg [ilyen] felni van a biciklimen, elég régen vettem még.
16,6 mm a belső szélessége, és amúgy elég nehéz rá gumit szerelni.
Ez egy esetleges tubeless átalakításnál okozhat gondot?Illetve van a guminál olyan megadva, hogy minimum milyen szélesnek kell a felninek lenni hozzá? 2,24" széles gumit raktam már rá.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #158180 üzenetére
Nem is ismertem ezt az oldalt, mindent francia raktárból küldenek?
bardi: na ez a felni már egyáltalán nem hasonlít a tl ready felnikre, szal nem tom működne-e tubelessként... én nem biztos át merném alakítani, de lehet nem lesz gond vele
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #158181 üzenetére
én egy vészmadár vagyok ilyen szempontból, de az a valóban tuti tubeless felni,aminek a pereménél olyan a profil,hogy megtartja nyomás nélkül is a külsőt. Ha megnézel ugyaninnen egy WTB-t mondjuk, azon látszik ez. Szóval ha sikerül is átalakítani, küzdős lehet, és terepen valószínűleg nem tudod visszatenni,ha nincs kéznél kompresszor.. 17mm nagyon durván keskenynek tűnik mai viszonylatban, 2.1" fölé nemigen mennék vele, bár nekem is volt 2.25-ös gumi 19es felnin, és nemrég 20ason, de alacsony nyomáson (ami tubelessnél a lényeg) hamar kolbászol. Ja, létezik még műanyag kemény szalag, ami egy profilos valami, és segít tubelessesíteni az ilyesmi felniket, de lutrinak érzem, ha nem a konkrét felnihez készült (Bontragert láttam már),ráadásul nincs is ingyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #158179 üzenetére
Nekem múlt csütörtökön jött Kínából cucc, szerintem ha nem azonnal kell, akkor nem kellene különösebb gondnak lennie. A futárcégek amennyire lehet - és törvényileg nem kötik őket - szerntem tuti nem fognak leállni a profit miatt.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Zsohi
őstag
válasz Zsohi #158167 üzenetére
... a "klasszikus" kialakítású narrow-wide lánctányér nem kompatibilis a Shimano új 12 sebességes láncával. Már szerelés közben is problémásnak tűnt a dolog, de azért csak bíztam benne és mára kiderült esélytelen.
Öröm az ürömben a Wolf Tooth gyárt megfelelő lánctányért a meglévő hajtókarhoz, de olyan pofátlan összeget kérnek elérte, hogy csodálkozom van bőr még a képükön. Viszont egy új hajtókar még többe kerülne.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #158182 üzenetére
Pedig az egyik legnagyobb az EU-ban. Ha tudsz valamit máshol olcsóbban akkor ők annyiért oda adják neked....erre van felület az oldalukon. Szóval nem kispályások. Én a 2db gumit +szelepeket + szalag és tej összesen 75€-ért kaptam....máshol csak egy gumi 45€. Ja, és elvileg az áru németből jött...a Tracking szerint.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #158184 üzenetére
Akkor van remény
xy.zsolt: ez az oldal ugy-e? Szétnézek holnap, nálam eddig bike24 meg rose volt az etalon.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #158183 üzenetére
és jjeahh:
Köszi, inkább bele se kezdek.
Nyomás nélkül rajta marad a külső amúgy, de inkább hiba ennél, legtöbb helyen azt írják, hogy nehezen szerelhető. Én inkább azt mondanám, hogy nagyon nehezen szerelhető, amikor hetente cseréltem gumit, akkor jutottam el oda, hogy már nagyjából ment szenvedés nélkül.Ötletelgetek, hogy mit kéne csinálnom, egy 29-es fully lenne az álom, de jelenlegi helyzetben nem látom okos döntésnek, egy merevfarú még beleférne. A másik opció meg, hogy ezt a 26-os fullymat alakítgatom át kicsit, tubeless lenne az első.
'92 Honda VFR 750
-
Zsohi
őstag
válasz ZolkoW #158187 üzenetére
Egy minimálisan keskenyebb a lánc ami nem is lenne nagy gond, de van még ez is:
és úgy látszik ez így már túl sok. Vannak olyan N/W lánctányérok amikkel úgy ahogy elmegy, de azoktól is óva intenek nagyobb külföldi fórumokon, mondván tönkreteszi a láncot.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #158192 üzenetére
bocs srácok Amúgy valami csoda folytán már pesten van egy 20 napja rendelt alis cuccom....és egy másik már elhagyta Kínát.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
atti29
tag
Nekem még mindig se kép se hang a Kínából rendelt világításról az utolsó e-mail óta.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Zsohi #158191 üzenetére
Csak nem bírtam magammal és elvittem egy körre a vasat. Locsoltam rá vagy 1 liter nedves láncolajat és így egyenes láncvonallal azért jól működött.
Még valami, télen a Pike-ba beszereltem az új DebonAir légrugót, mindösszesen 50 kanadai dollárt fizettem érte, de mintha egy zsír új villám lenne. Az apró felütésekre érzékenyebb lett, már-már szinte olyan mintha egy rugós villa lenne, csak éppen a levegős rendszer minden előnyével. Erősen ajánlom mindazoknak akiknek van kompatibilis villájuk.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/