Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #240045 üzenetére

    Valszeg ők is kitaláltak valami komolyabb eljárást, amivel elérték az 1400g-os súlyt, mert ha belegondolsz másképp valszeg sehogysem jönne ki ez a súly. Vegyünk például egy viszonylag nehéz, de masszív, nagy teherbírású (136kg) alu vázat. Ha ebből lefaragsz 250 grammot, kapsz egy. kb 1700 grammos vázat, de a teherbírása lecsökken 115 kilóra, szal valamit valamiért, kompromisszummal jár. Egy Chisel vagy SLR váz 1400g, ha ezt a súlyt úgy érték volna el, hogy ugyanazt az alut, ugyanazt a heggesztési technikát alkalmazzák és tovább vékonyítják a vázcsöveket, a max terhelhetőség mennyi kéne legyen, 90-95kg nem? Ami azért valljuk be, hogy már ijesztő és valszeg a váz is túl sérülékeny lenne. Ezzel szemben a Chiselnél ugyanúgy 136kg terhelhetőséget adnak meg (élettartam garival?), mint egy nehéz masszív alu váznál (pl. a linkelt Trek). Szal biztosan van marketinges mellébeszélés a Specinél, de hogy valami zseniális dolgot műveltek ezzel a d'aluisio smartweld dologgal, abban is biztos vagyok. Cserébe ennek ára van, szó szerint ($$). Szvsz más is lemásolhatná őket, terjedhetne a technika, ami lenyomná a high end alu árát és az alu bringák súlyát is.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Új hozzászólás Aktív témák