Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54349 üzenetére

    Persze, hogy érezni azt a súly különbséget. Azért az nem mindegy, hogy 11kg, vagy 14kg. A kérdés inkább az, hogy egy hobbi felhasználónak melyik lesz a nagyobb élmény? A 11kg-os merev vagy a 13-14kg-os fully? Azért amikor egy nagyon jól dolgozó, elöl hátul csillapított futómű van a seggünk alatt, hajlamosak vagyunk megfeledkezni a súlytöbbletről. Olyan impulzusok érik a merevhez szokott felhasználót ami elfeledteti vele azt, hogy kicsit nagyobb a súly. Csak azt érzi, hogy sokkal jobb érzés vele menni, nagyobb a biztonság lefelé, lockolva azért elég jól mászik is. Összességében nagyobb lesz az élmény, mert egy univerzálisabban használható gép van alattunk. Nyilván aki abszolút teljesítmény orientált, az lehet azt mondja, neki inkább merev farú kell, mert azzal gyorsabban megy felfelé, de szerintem a hobbisták közül ez a kisebbik része.
    Meg azt se felejtsük el, hogy fullyból is lehet könnyebbet venni/építeni, de nyilván az már még költségesebb dolog.
    A forgáspont csapágyak cseréje azért nem olyan gyakori, átlag felhasználónál jó pár év eltelhet mire ez esedékessé válhat. A tag szervizelése sem olyan gyakori mint egy villáé. Azért a tagok többnyire sártól, kosztól védettebb helyen vannak mint a villák, de van ahol nem. Persze évente legalább egyszer érdemes karbantartani mindkettőt. A hobbi felhasználók körében az is ritka, hogy valaki egész nap sárban dagonyázik, többnyire száraz időben visszük a hegyre a montikat.
    Összességében azt mondanám, hogy bőven több a plusz élmény, mint hogy azon a kerékpár értékéhez képest minimális plusz karbantartás költségen fennakadjunk.

    ---Lasali---: Tipikusan a csepel acél vázainál figyelhető meg, hogy kiállva tekerésnél beleérhet a felni a pofába. Tekeredik a váz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák