-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #182005 üzenetére
Hogy lehet-e érezni nem tudom,de azt igen,hogy akár tisztára mosva is szárazon már cseppekben látszik a becsúszók fényes felületén a vízkő nyoma...bár megosztó téma,szerintem sem árt ha a lehúzógyűrűkkel,szivacsokkal "kivülről" is valami megkent felület érintkezik,én is fújom teflonos sprayel és alaposan törlöm utána ne szedje a koszt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #182009 üzenetére
Úgy úgy,a teflon (vagy egyéb síkosító) ott marad a törlés után is egy nagyon vékony rétegben,kenve,védve a felületet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181913 üzenetére
Örülök, hogy neked is bejött a brunox!
A stamp pedálok egyáltalán nem konkávok, ha olyan formájú pedálra vágysz, akkor nagyon körül kell nézni és tudatosan választani. Nagyon sok pedál ott van elrontva, hogy ugyan próbál úgy kinézni mintha konkáv lenne, de középen a tengely kiáll a pedál síkjából, így az egész érzetet tönkre vágja, sőt arra fekszik fel a láb és pont azért nem tapad. Ilyen gond viszont nincs a stamp esetében.
Annyit tudsz a helyzeten javítani (nagyon sokat), hogy kiszeded a stamp összes csavarják, majd úgy teszed vissza őket, hogy teszel a tövére egy kis menetrögzítőt (nem kell Loctite az túl van árazva, autós boltban 4-500 Ft egy gyenge, vagy közepes erősségű) és úgy csavarod őket vissza, hogy a csavarok kiálló része már kellően konkáv formát adjon. Tehát a tengelynél mélyebben csavarod be, míg a széleken kevésbé (akár 2 mm különbség is mehet). 1 nap pihi a menetrögzítőnek és utána mintha új pedálod lenne. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182033 üzenetére
Rövidebb csavarok is ugyanolyan veszélyesek a sípcsontra, ha nagyon durván terepezel, és félsz tőle, akkor érdemes sípcsontvédős térdvédőt használni.
A csavarok gyárilag viszont nincsenek menetrögzítőzve, így használat közben pont a szélsők akár beljebb csavarodhatnak és rosszabb lesz, vagy épp elhagyhatod őket. Ha meg már rögzíted, akkor kézenfekvő jól beállítani, utána imádni fogod. -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182138 üzenetére
Nem tudom, milyen lenne magasabb kategóriás sorral, de remélem, jövőre megtudom azt is . A tartósságára azért nem vennék mérget, tippem szerint az alapanyag is olcsóbb lehet, nem csak a megmunkálás. Itt ugye különálló, lemezből préselt lánckerekek vannak, egyszerűen közéjük van szórva pár műanyag gyűrű. Végülis teszi a dolgát. A legnagyobb lánckerekek vannak közös bakon, vagy hogy... A váltó olyan 50g-mal nehezebb a GX tesónál, és az is nagyjából ennyivel a 11-es GX-nél. A működésben feltűnőbb volt a különbség, az SX kar/NX váltó valahogy messze nem olyan határozott, jobban is csapkodott, lassabban megy át a lánc..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182138 üzenetére
Bizony az NX fogsor az eBikera szánt modell. Hozzá egyébként lehet bármelyik váltót vagy váltókart használni, teljes a kereszt kompatibilitás. NX fogsor shimano hub-hoz mehet a GX, X01, vagy XX1 váltó, váltókar, akár az alrany lánc.
Akinek meg már sram 11-es rendszere van annak már eleve XD hub van, tehát mehet fel rá a 12-es fogsor.
Ebike-on próbáltam már teljesen NX váltórendszert (új volt). Nem tapasztaltam, hogy gyengébben vagy másként váltott volna mint az én GX-em, határozott egyértelmű volt a váltás érzet, azonnali reakcióval, pedig tépi a motor. Ha nem vált jól valakinél, akkor az vagy beállítás, vagy bovden probléma.
Tartósságról és az SX-ről nem tudok nyilatkozni. Így próba alkalmával rám jó benyomást tett.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182211 üzenetére
Kézzel elég finoman hozzáállítani, de azért odatekerném. Én mindenesetre így csinálom. Ha nem lenne semennyi holtjátéka, nem tudnánk tekerni rajta legalább egy kicsit. A tengelyrögzítő csavaron érezni, mikor ütközik fel, addig azért meg legyen húzva (50 Nm valszeg elég, gonodlom ez a gyári adat ). A Shimano megoldása szerintem ügyesebb ebben (csak gondolom le van védve), de ezzel sincs bajom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182216 üzenetére
az élettartamot szerintem itt is a tömítés/sarazás határozza meg leginkább. az a kézi előfeszítés sokat nem ront rajta.. nincs ekkora nyomatékra kulcsom, csak egy fix 5Nm-es, a 8-as imbusz SZVSZ annyira nem igényli :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #182227 üzenetére
tudtommal a -régi- Shimano 25x37-es, a BB30 és a DUB 30x42-es, de ha eleget turkálok otthon a kacat között, meg tudom mérni. Az új Shimano valami egészen kicsi csapágyat használ egyébként, összement a külső kilógó rész, más szerszám is kell hozzá, mint a régi HT-II-höz. De nem úgy nézett ki, mint ami ne lenne ugyanolyan tartós, teszi is a dolgát a tekerős bicikliben 4000+ km óta. (ott mondjuk ritkán kap sarat)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #182338 üzenetére
Vacakol a külső érzékelőkkel?
Csokocsibész+Klehben...na jó,az emelkedés % tényleg hülyeség,főleg terepen marha nehéz lehet azt pontosan megmondani,az összesen megtett km meg amolyan régebbről megmaradt nosztalgiázós referencia szám,hisz az én össz időm és km-eimben van legalább 10 óra és 50 km kerékpártolás (kézenfogva zasszonnyal , aminek bár neki nagy egyéb értéke van de) melynek sport értéke nulla...sőt,városnézéses gurulgatás is lehet vagy 1-200 km egész évben. Ami a folytonos rögzítést,közzétevést stb. illeti az a bajom vele,hogy továbbra is úgy érzem nálam negatívan befolyásolja a kerékpározás élményét. Mind1,alszom még rá egyet,de az már körvonalazódik,hogy sem kébel sem egyéb érzékelő nem kell már a kerékre,villára,ugyanakkor nem szeretném túlbonyolítani sem a rögzítéseket, a sima kerékpáros computer rögzítései,kijelzései fölött elég lenne a valós idejű és naplózott szint és hartréjt.
Szerk.a Rider15 legyegyszerűbb miben marad alul ami fontos lenne?
xyzsolt...pulzus nem?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz bardi #182422 üzenetére
Nézz meg bármilyen sporthoz tartozó speciális cipőt egy szakboltban. Ezek ennyibe kerülnek. Az outlet polcon meg ott van a tavalyi modell féláron. Mert tavaly még a világ legjobb cipője volt, megért 50k-t, de idén már csak 20-25k-t ér. Így megy ez. Mindegy, hogy biciklizés, futás, foci, kosárlabda, krikett, golf, vagy sakk.
Vettem én már 40 eur-ért nike pega shieldet (a világ egyik legjobb zoom running talpa, goretex, fényvisszaverő csíkok, gumis behúzó fűző helyett) outletben, amikor megjelent 160 eur-ért, akkor meg minden tesztben oda voltak érte, hogy 2x ennyit is megér.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #182652 üzenetére
Lehet akkor az out ennyire más, de én pl a mászást is próbálom fix cad-on tartani....akkor tudom, hogy nem száll el a pulzusom
parkr ez igaz, csak közelebb van az elsö hub...hátha ezen múlik a folyamatos jelátvitel zavartalansága[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #182794 üzenetére
Hosszú terhelésnél mikor percekig súrol a betét és forrósodik a tárcsa már nem mind1 mekkora felületen van a tapadás és oszlik el a keletkezett hő ami a fékezést rontja.Az adagolhatóság is más egy nagyobb tárcsán,lassabban is kopik és hát nagyon meredeken (20+%) már könnyű zsokénak is kevés lehet a kis tárcsa.
peterkeT...miért akarsz az egész felnire? Néhány 10-15 centis nem elég?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #182803 üzenetére
Villatörést én is extrémnek gondolom, ugyanakkor egy olyan kerék mely egy jó tapadós első gumival van ellátva, jól beállított nyomással és 40+km/h ereszkedésnél bizony már nehezen állítható meg 140-es tárcsával...még akkor sem ha 50 kg-os emberke ül rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182761 üzenetére
Az, hogy csak a hátsóval van bajod az inkább azt jelenti, hogy gyártási pontatlanság lehet, semmint az anyaghasználat lenne a gond okozója (lévén az elsőd eleve jól működik).
A sram összes fékjében műanyag a fékkarban a dugattyú még a code-okban is, azokat pedig a dh world cup-on, EWS stb... mindenhol használják a versenyzők és bizony nem kímélik.Egyébként ezek a fékek meglepően könnyen szervizelhetők kar és féktest oldalon is, nagyon jó a gyári leírás és mindenhez van külön fékalkatrész. Inkább az a meglepően sok közös belső alkatrészt használnak az azonos állítási lehetőséggel rendelkező modellek, főleg a fékkar oldalon.
-
válasz bardi #182867 üzenetére
Hülye dolog ez a leváltás, meg felváltás. Nekem az autókból jövő terminológia a logikus, ahol a leváltás az alacsonyabb fokozatot jelenti, a felváltás meg a magasabbat, és nem azt, hogy fizikailag milyen irányban mozog a lánc. Szóval egy irányról beszélünk, tekintve, hogy nálam a ‘leváltás’ a nagyobb fogaskerék irányába történik. De most mindjárt kiderül, hogy én használom ezt is rosszul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182867 üzenetére
A level az XC fék, annak megfelelő erővel. Ilyet sose használtam nem tudom milyen. Milyen felhasználási célú gépre kaptad ezt a féket?
Máig meg tudok lepődni, hogy a gyártók a spórolás oltárán mennyire alul szerelik a bringákat fékkel a felhasználási célját figyelembe (illetve figyelembe nem) vével. Tisztelet a kivételnek!
Meg a házilag összelegózott gépek, amiket itthon használat sokszor árulnak. Megveszi a srác a scott gambler vázat és 2 dugós deore fékeket rak rá... közben meg fél a hegyen, amikor jön mögöttünk (pedig nekem nem DH gépem van).... no comment. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182896 üzenetére
Jól értem az a fő gondod, hogy nagy erőt kell kifejtened az ujjaiddal, hogy kellő intenzitással fékezzen ugye?
Ez esetben kérdés lehet a féktárcsa átmérője, de maga a betét típusa, anyaga, márjkája se mindegy, be van megfelelően állítva, jól mozognak a dugattyúk stb... aztán ha még mindig problémás, akkor tényleg érdemes lehet más típus után nézelődni.
Maga a TLM verzió ahogy nézem nem egy olyan nagyon olcsó fék. Mondjuk trail felhasználásra én már nem ebben gondkolkoznék, meg persze a legfontosabb, hogy te legyél elégedett a fékeddek. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182911 üzenetére
Ha a kar se tér vissza alap állásba az még további hiba lehetőségeket is felvet. A dugattyú is hibás lehet ebben, viszont a fékkar alappozícióba álláshoz a kar felfüggesztésénél van egy kis rugó (inboard spring). Ha ott nagy az ellenállás (valahol megszorul), vagy rossz pozícióban van az is gátolhatja az alapállapotba visszatérést és esetleg az nem engedi a dugattyút se alap állapotba, így pedig esetleg nagyon picit fékezhet folyamatosan, amit hőt termel és melegíti a rendszert és a dugattyút, ami ronthatja a hatásfokot. Egy ellenőrzést megér. Érdemes lehet ellenőrízni a swing link tolórúd hosszát is, jól van-e beállítva.
A sram fékeket is mindenki 1 ujjal használja még akkor is, ha akár 2 ujj is ráférne a karra. A lényeg, hogy a kar vége kifelé hajlik, ami miatt a mutató ujj benne szépen meg tud kapaszkodni. Azt néztem, hogy a level fékkarja hosszabb és kevésbé íves mint guide, g2 és code karok, de ettől még a végén ugyanúgy ott van a kis hajlat. A hosszabb karnak akkor van jelentősége, ha olyan váltódkarod van, ami nem matchmaker kompatibilis és külön bilinccsel kell a kormányra feltenni. Akkor a hosszabb fékkar segít abban, hogy nagyobb a játszótér a váltókar és a fék kényelmes pozícióba helyezésében. Meg ha tényleg nagyobb erő kéne a működtetéshez, akkor a hosszabb erőkar megint neked segít.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #183090 üzenetére
Én itt [link] vettem fél literes kólás palackban,de már látom nincs.
6030D...napok óta nem tekertem,tele az akksim.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #183216 üzenetére
Ma több bringást láttam a Börzsönyben, legtöbb elektromos fullyval, kivétel nélkül nyakig sárosak.(Én gyalog voltam. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
J.C.G.
aktív tag
válasz bardi #183268 üzenetére
Átforgatás alatt mit kell érteni? Elég tré a világítás a lépcsőházban, én se láttam ezért is fényképeztem le. Így már én is látom.
Kézzel megmozgattam körbe és secegős érzete van.
Lötyögött a kerék oldalra ha fogtam a vázat és oldalirányba mozgattam a kereket. Most kitakarítva és bezsírozva a forgáspontokat stabil, de mintha még lehetne jobb is.[ Szerkesztve ]
-
válasz bardi #183288 üzenetére
Iphone-t sem kell feloldani fotózáshoz. Az a gond, hogy ha talál egy arcot (vagy valamit, amit annak hisz), és nem ismeri fel, illetve maszkos módba sem kapcsol át, akkor viszont hajlamos végtelen ciklusba kerülni, és vagy fél percig semmit nem tudsz vele kezdeni. Elég bosszantó, amikor hirtelen kéne a telefon...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #183401 üzenetére
Ja, jó lenne a bringázás és a futás mellé még edzeni is .
Hasaggymeg: ha így nyomod, azért nem olyan rossz a futás sem . Egyik haverom hasonlókat fut, 50km végig a hegygerincen meg ilyenek, irigylésre méltó.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #183401 üzenetére
Én futnék....friss levegőn mozognék, de a térdem már nem a régi 4 éve próbáltam utoljára kocogni, de többet ártott mint használt. Anno hosszútávfutó voltam...gondolhatod mennyire zavar a dolog. Így marad a sajáttestsúlyos itthoni edzés....a plank minden formája, Ab Roller, yoga, stb
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #183418 üzenetére
Olyan embert látok itt Vác után gyakran futni, akinek szó szerint hiányzik a fél lábának az izma. (Comb + vádli, baleset, esetleg valami betegség és műtét, nemtom ) Vagyis lehet kíméletesen futni, kocogni és azt elviseli egy nehéz testtel terhelt öregebb ízület is. Nem akarok újra képeket csatolni a térdem vasalásáról, de bár fáj, én is szoktam futni, nem is annyira kíméletesen. Hozzászokik idővel a test.
#183420xy.zsolt...az a baj, hogy mikor sz@rul csúszik a házban a bowden általában inkább a ház a hibás, ha meg mégsem akkor is együtt a kettő rohad és a ház sem jobb a bowdennél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #183779 üzenetére
+1...elég egyetlen rossz mozdulat és a nem megfelelő helyre irányított magasnyomású vízsugár hazavágja valamelyik forgórészt. Esetleg csakis tapasztalt felhasználóknak, óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#24395776
törölt tag
-
Teasers
tag
válasz bardi #183982 üzenetére
Köszönöm mindenkinek! Jövöhéten elintézem, és jelentkezem még úgyis a kérdéseimmel !
szerk.:
Még egy utolsó kérdés. Nemtudom mit illik és mit nem ilyen esetben. Ha én megrendelem az alkatrészeket magam és elviszem egy szakihoz, ő össze fogja nekem rakni? vagy inkább rajta keresztülérdemes intézni?
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #184441 üzenetére
Nyomtatott tartó, mert amit adnak hozzá, az gumis, nehezebb belecsúsztatni, ebbe meg csak bepattintom. Ja, meg arról vagy leműtöm a gumipántokat,vagy nem tudom, sisakra egészben felmegy-e. Mindenesetre ezt nekem egyszerűbb használni.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz bardi #184839 üzenetére
Mondjuk nálam a másik véglet van, ha a vadasúj, lízingelt autóra feltennék egy ilyen ajtóra akasztós tartót, a bank szerintem azonnal szerződést bontana.
Szerencsére idén úgysem lehet még utazni sehova, úgyhogy marad a helyben bringázás. Persze nekem ebben is szerencsém van, a bringaút-hálózat is elég jó, a közlekedés is viszonylag normális, meg hosszú lapostól az 1-2000 m magas hegyekig van mindenféle a környéken.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #185176 üzenetére
A féktesten is szokott lenni, sőt az országúti fékváltósoknál csak ott van. [link]
#185172vallas...a nyilvánvaló fékerőn kívül ez a másik legnagyobb előnye a hidraulikusnak a mechanikussal szemben, éspedig, hogy bár kis fogáspontvándorlás mindig van a zsír új és csere előttire kopott betét között, sosem kell utána állítanod, a hidraulika megteszi azt helyetted.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen