-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #188425 üzenetére
Miért lenne? A legtöbb xc-s valszeg 21mm felnin 57mm gumit használ, ahogy én is, két haverom 19mm felnin használ 57-est, két másik haverom meg 21-es felnin 60-ast gond nélkül. Következő felnim valszeg 25mm körüli lesz, de addig elvagyok ezzel is. 30mm felnik valszeg xc-n a jelenlegi gumik többségével már a határokat feszegetik, túlságosan szétterül a gumi és kanyarokban nem tapad, ezért találta ki a Maxxis a WT gumikat. Idővel valszeg a 30mm is elterjed, de ehhez a gumikat is fel kell készíteni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz bardi #188642 üzenetére
Ezt nem tudtam. Igen, az hátránya, hogy elég nehéz a hajtókar is, de még inkább a fogaskoszorú sor, az asszem 150-200 grammal nehezebb mint a GX. De szerintem egy olyan bringánál, amit Tobee keres, nem feltétlen ez a legfőbb szempont. Nyilván teljesen más szegmens árban az a bringa, mint az én XC-m, ami használtan alig a negyede volt az itt linkelt bringáknak, tehát ilyen szempontból is nézhető a dolog, hogy ahhoz az árhoz nem feltétlen ez a felszereltség illene, de szerintem használható.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #188665 üzenetére
Ez annak a jele, hogy felfele, miközben eljátszod a nagy halált tulajdonképp kummantasz... ej, ha én az edződ lennék és olvasnám ezt!
jjeahh... ezt nem lehet megunni A downhillers have bigger knobs viszont övön aluli. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#75376384
törölt tag
-
bardi
aktív tag
válasz bardi #189055 üzenetére
Na összeraktam nélküle, elvileg gyárilag kéne benne lennie valamelyik konfigurációnál, de mivel a dugattyú úgyse gyári, az első fék amióta megcsináltam tökéletes, gondoltam kihagyhatom. Egyelőre úgy tűnik nem tévedtem, jó lett a fék.
A légtelenítést csak egy irányból csináltam, csak nagyon kevés folyadékot raktam a fecskendőbe, picit rápumpáltam a fékkar oldalon, majd hirtelen kihúztam a fecskendőt, csomó levegő jött ki így. Ezt csináltam vagy 10 percig, közbe döntögetve a biciklit, egészen sok bubi kijött, és jó lett a végeredmény.
'92 Honda VFR 750
-
Friczy
senior tag
válasz bardi #189186 üzenetére
Továbbá ha teljesen kiszeded a féket, akkor a féktüske mellett van egy kis vacak három lyukkal, ami a fékpillangó előfeszítését állítja be elég durva fokozatokban, azzal is lehet játszani, hogy hova illeszted be a csapot. Jártam már úgy, hogy annyira gagyi volt a fék, hogy nem szimmetrikusan kellett betenni (általában a középső ad jó eredményt, de nem mindig).
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #189511 üzenetére
Azok a szegek vicc kategória . ... Race Face Chester. [link]
GGaboor... rémálom?! Viccelsz! Aki nem javított defektet az úton 0°C alatt nem is bringás! [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #189652 üzenetére
Én ilyen fapados gumikért nem adnék pénzt, ezek a gumik olyanok, mint amilyen pedálokat a boltban adnak a bringákhoz, amint lehet érdemes lecserélni. A régi Nobby mintázata ugyanolyan, mint a Tough Tom-é, amilyen gumija jelenleg van elöl, a Rocket Ron meg nagyjából hasonló a Rapid Robhoz. A különbség az anyagkeverék, az oldalfal védelem és a súly, könnyebbek, TL ready-k (nem muszáj kihasználni) és fényévekkel jobban tapad az Addix Speedgrip, mint a Tough Tomnál és a Rapid Robnál használt Sbc anyagkeverék. Az EVO-nál egyel alacsonyabb szintű Performance sem rossz amúgy, csak nehezebb, kevésbé tartós és az oldalfalat könnyű kivágni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz bardi #189950 üzenetére
Csináltam videót róla, megnéztem a szerviz manualt, de nem látom, hogy ez miért lehetséges. Össze kéne esnie.
'92 Honda VFR 750
-
Sleek
senior tag
válasz bardi #189951 üzenetére
Egy időben a reconokat szerelték úgy ,hogy rá volt írva 100mm de csak 80mm t ment össze mert annyi távtartó gumit hagytak benne . Valamint volt olyan széria is amit 100mm ként árultak de tudott 120mm et . Csak gumi távtartót kellett kiszedni.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
X2N
senior tag
válasz bardi #189950 üzenetére
Szerintem ez azért lehet mert a légrugón a gumi pont emiatt van benne, ha a teljes útját kimozogja akkor ne koppanjon fel. Erre gondolok, a piros és a szürke alkatrész között. Vagy a negatív kamrában nyomás van és az nem tud távozni...
Találtam egy videót ahol a srác kiszedi ezt a gumigyűrűt hogy megnövelje a negatív kamra térfogatát, elvileg jótékony hatása van a kis bukkanók érzékenységére. Nekem a yari-m nem mozogja ki a teljes útját, beesik a teló pár mm-t, ismert hiba, csinált rá a rockshoxx egy új fajta légrugót, persze pont előtte szereltem be a debonair upgrade-t. De állítólag ezt is meglehet oldani az ugradelt légrugó nélkül úgy hogy az 50 órás szervíznél mielőtt felrakják a villalábat kell fújni a légkamrába 50psi-t.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
bardi
aktív tag
válasz bardi #189956 üzenetére
Talán egy videó alapján sikerült megfejtenem.
Felülről indulva van ugye a pozitív kamra, alatta a negatív, majd ez alatt van mégegy, amibe elvileg a környezeti nyomás van, szintén pozitív szerepben. Ebbe levegőt nyomni nem igazán lehet, valószínű ez okozza azt, hogy visszarugózik a villa. Bár a szimmering valószínű sérülne, de ha mellette benyúlnék egy vékony műanyag darabbal, hogy át tudjon járni a levegő, akkor összenyomva maradna ilyen esetben.Kicseréltem a szelepmagot, felfújtam 50 PSI-re, holnap reggelre kiderül, az okozza e a gondot.
'92 Honda VFR 750
-
Alg
veterán
válasz bardi #190098 üzenetére
Nem az volt a lényeg hogy mennyit számjt a súly, hanem hogy az a bringa annyiért(~200k gondolom, nem írt árat a kolléga) megéri-e...
Miközben most hirtelen megnézve a FB adokveszek csoportot, 250ért van fent egy Speci Tarmac SL2 átlagos méretben (56), DA hajtással, 7,5 kilósan...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #191002 üzenetére
Annyiból amúgy hasznos, hogy egyszerűbb a bringa seggét becsatolva emelgetni, még ha csalás is
Akár csalás akár nem, annyiból akkor is szívás spd-vel a bringa hátulját rángatni, hogy amikor tényleg emelni kell és valaki nem tud rendesen bunnyzni, akkor ha csak felrántja a hátulját akkor az garantáltan rossz ütemben fog történni (együtt az elejével) és biztosan nagyon keményen fog újra talajt a hátulja ráadásul pont ott ahol nem kéne. Ez a módszer tökéletes a hátsó kerékbe 8-as, vagy tojás gyártásrára, felni felütésre, gumi kiszakításra.
Egyik srácnál láttam nemrég ilyet. Levideóztam neki mit csinál (csak úgy dübögött alatta a talaj amikor rángatás után visszaérkezett), és javasoltam neki a sima platform pedállal a technikai bringás tudás fejlesztését. Mivel nagy a súlya ezért a bringa is meghálálja a lágyabb terhelést és használatot.
Egyébként nagyon jó az spd, de montizni nem azzal kell megtanulni, ha már megy a gép kezelése utána lehet váltani spd-re. -
rétisün
veterán
válasz bardi #191120 üzenetére
"aztán eszembe jutott, hogy magatoknak választottátok, ti is járhatnátok az erdőbe szélcsendbe montizni"
megnézném, itt sötét zalában a kis városunk környékén hol montiznál.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
Ármester
válasz bardi #191185 üzenetére
Az sem mindegy mit számítanak be. Nekem van olyan bringám, ami mellé otthagynék nekik 75e-t egy újért.
maximilian4: vedd ki a nyeregcsövet és tekerj állva egy kicsit. Ha nincs zaj, akkor a cső/nyeregnél van a gond. Ha van, akkor nem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #191297 üzenetére
Hát, köszi az infót, de túl sok szimpatikus alternatívát nem láttam. Szempont, hogy ne nyúzza le csontig a bőrt, ezért idáig full műanyag pedál volt, de az eléggé csúszik. Feltettem a saját alu taposómat, hogy amíg ez megjön, legyen valami, az tűrhető, de a saját felhasználásomra is hiányoltam mindig a közepéről a szegecseket, ennek legalább vannak. (egyébként hihetetlen elb*szásnak tartom, hogy a legtöbb pedálnak csak az első-hátsó peremén van, mintha senki nem próbálta volna ki őket, mielőtt gyártani kezdik, de valszeg bennem van a hiba, ha a pedálok 90%-a ilyen)
Szóval... bízom benne, hogy csak jobb lesz
/volt még alis másolat fele áron, de kevésbé nézett ki bizalomgerjesztőnek, meg belém idegződött, hogy a normálisabb pedálokon csak imbusznyílás van, villáskulcsos lapolás nincs.../Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Somatom
veterán
válasz bardi #191591 üzenetére
Ez már túl szakmai az én rálátásomhoz. Laikusként azt gondolom, hogy egy nehezebb ember nagyobb izomtömeget tud hasznosítani, ugyanakkor mászásnál több súlyt is kell vigyen. Egy viszont biztos: a könnyebb bringa előny a nehezebbhez képest és ez nem fair. Abban nem látok problémát, hogy egy M -es bringának más legyen a súlyhatára, mint egy XL -esnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #191627 üzenetére
- Ehhez;
DT Swiss MTB Centerlock to 6-hole Adapter- Ez a fajta is jó.
Radon Bottom Bracket ToolA villás kulcs kinézetű szerintem lecsúszhat.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #191728 üzenetére
Azt tudom, hogy mozog benne a szalag, a gumi leszedésnél láttam a széleit fel-fel jönni...az előző Mavic UST tubeless ready felni valami olyan szalaggal volt szerelve mintha kiöntötték volna műanyaggal a felni belsejét, kő kemény, kopogós és homogén volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #191812 üzenetére
Én betonra vettem bohockodós montira, de haladóknak ajánják könnyű terepre is.
Kicsik nagyon a bütykei, és van jól futó közepe.Specialized Fast Trak
- Ilyet dobok majd az új kerékre (DT Swiss E 1900 Spline 29" / 30mm Wheelset, nem könnyű; Wheelset: 2114g)
Fast Trak GRID 29x2.6, 845 gramArany áron van spéci könnyű bél bele
Schwalbe Aerothan MTB+ SV19FE 29" Tube
Suitable dimensions; 29x 2,4 -3.0, 116 gram【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #191878 üzenetére
Putting XC tires on my trail bike has made me a better mountain biker
youtu.be Fast Trak tire
- Az ürge szerint sokkal ügyesebben kell vele erdőzni, így nem csak ezzel a gumival lesz gyorsabb az ember, mert rájön sok technikai trükkre.
> Ezért gondoltam lehet érdekelne téged, ha úgyis ki akarsz próbálni valami új gumit.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs