Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #26336 üzenetére

    Egyébként ez nem rollerspecifikus. Amikor motorral jártam dolgozni, és szerelőnél volt a nagy vas, kölcsönbe kaptam egy kis csettegőt: pont ugyanannyi volt a menetidő, mert amit megnyertem a nagyon "tempóból", azt szépen el is álldogáltam az utolsó piros lámpánál. Az a lámpa valahogy úgy volt programozva, hogy nem lehetett elérni a zöldet... (Lehet, ha 100 fölött megyek sokkal a Lágymányosin, akkor meglett volna, de franc se akart annyit kockáztatni: motorral csak egy kicsit kell gyorsabban menni az autóknál, nem 1,5x-sen.:D) A kisebb robogó meg arra épp elég volt (igaz, azt nyelezni kellett veszettül), hogy odaérjek a zöldre, így a végeredmény szög ugyanaz a menetidő lett. Többször. Az "élmény" mondjuk nagyon más volt, nem beszélve a (biztonságos közlekedéshez szükséges) erőtartalékról, szóval nem mondom, hogy felesleges a nagyobb, erősebb jármű, ha ki lehet használni.:R

    Viszont rolleren személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha "időre" kell menni valahova (pl. bezár a bolt), és bár kalkuláltam rá "elég" időt, de menet közben vmiért mégsem úgy alakul (nagyobb a forgalom, kolbászolnak a bicikliúton, esetleg valami építkezés miatt elterelnek, eltévedsz, akármi), akkor az ember elkezd sietni, hogy behozza ezt a lemaradást. És ebből a sietésből könnyen baj lesz (ez is megtörtént), szóval az sosem jó, hogy ha "határon" kell menni akármilyen okból is (még ha az "csak" 25 km/h is az adott rolleren). Ergo én személy szerint jobbnak gondolom azt, ha könnyedén eléri az utazó sebességet, és nem kell azon "erőlködni", hogy jajj, csak el ne vesszen a lendület, mert megint 3 év lesz, mire felgyorsul (lásd kerékpárosok hozzáállását a veszélyes zöldhöz, mert "a lendület érték": tisztelet a kivételnek). Magyarán ne a roller szabályozza le a nyélgázt, hanem a pilóta dönthessen (elvégre analóg a gázkar), magyarán ha azt akarom, akkor gyorsuljon: ha csak 25-ig tud, akkor addig...:) Kisebb gázt mindig lehet adni... Ezt amúgy nagy(roller) gyártók is néha benézik, lásd pl. az Inokim OXO teszteket, amikor minden teszten megállapították, hogy "a pilóta védelme érdekében" egy több másodpercig (!) tartó "gondolkodás", mire rárakja az összes tüzet, tehát az elején még egy gyári, vagy alig tuingolt Xiaomi is képes megenni, ami botrány.:D Engem biztos az őrületbe kergetne, ha használnom kéne: ne a roller döntse el, hogyan használnom, hanem majd eldöntöm én... Illetve én már eldöntöttem: sehogy.:R

    A "családtól elvett 3 perc" így leírva szarul hangzik, de amikor a rendőr hívja a családot, hogy itt fekszel a mentőben, és el tudna-e valaki jönni a roncsért, az azért egy "pöppet" kellemetlenebb. Ez is megtörtént. Nem tudom, hányszor 3 perc volt, amíg a kórházban feküdtem... (Mondom ezt úgy, hogy legjobb tudomásom szerint semmi közöm nem volt az esésemhez, de azt pontosan tudom, hogy ha sok az "erőltetett" a menet, akkor magamtól is megtörténhetett volna = sietni sosem jó. Csúsztam már ki a Kugooval is sáron, amikor siettem, szerencsére nem lett semmi bajom belőle, még a szemüvegem sem esett le, pedig sisak nélkül voltam, és bukfenceztem egyet... Meg hát olyankor a többi közlekedővel is kevésbé toleráns az ember, hiszen ő siet, ergo mindenki fel akarja tartani, meg minden... Nem egy szerencsés elmeállapot, na... Én amúgy az utolsó utamon nem azért mentem rollerrel munkába, mert gyorsabb. Dehogy! Még csak be sem öltöztem motoros szerelésbe, mert eszembe sem jutott, hogy száguldozni akarnék, csak le akartam tesztelni a statorade-et így néha kényelmesen meghúzattam 45-ig, amikor lehetett. Mázli, hogy nem akkor adta fel a harcot a kerék, mert így is baj lett belőle, hogy csak ~25-nél.) 30p roller vs. ~15p autó.

    Ui: Kugoo S1 Dual is hatalmas élmény volt a simához képest, pedig csak annyit csináltam, hogy rádrótoztam egy második vezérlő + akku kombót, meg hátra is került egy motor, és sokkal élhetőbb lett. Nem véletlen kattantak rá többen is. Kár, hogy a váz nem igazán volt alkalmas a dologra, és emiatt nem volt tartós. Bezzeg az e-Twow: van egy ismerősöm, aki azóta is azokat tuningolja (Dual átalakítások, akku cserebere, stb.), mert kicsi, könnyű, a vonatra fel tud ugrani vele, minden. És megy rendesen. Csak amikor mondom neki, hogy higgye el, hogy nem kéne 45-tel menni ezeken a kis kerekeken, akkor bőszen egyetért, és nem is veszi meg a legújabb GT-t, vagy nemtudom, minek hívják (GT Sport?), mert iszonyat ára van, de azért tetszik neki, hogy "bevállalja" a gyártó. Nekem speciel nem tetszik, mert pontosan tudom, hogy ugyanazok fognak majd erre is ráállni, akik gyaloglás helyett, utcai ruhában, sisak nélkül szeretnék használni, ahhoz meg kegyetlen sok az SMKP tempó.:U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák