Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #10562 üzenetére
"nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű"
Egyáltalán nem érzem veszélyesnek, legalábbis egymásra nem veszélyesek.
A szemből haladó járművekkel való ütközés, na az már veszélyes. És nem nagyon nem mindegy, hogy a két jármű közötti relatív sebességkülönbség 40 vagy 60 km/h.Ha emelkedőn, az egyik lassú jármű nem tud egy másik lassú járművet leelőzni, akkor nem történik nagy tragédia. Ha a 12 km/h sebességű jármú az előtte haladó miatt 10 km/h sebességre csökkenti le a sebességét, akkor az 1 km-es szakaszt 5 perc helyett 6 perc alatt teszi meg. Nem számít nagy veszteségnek.
A bérrollereket könnyű központilag módosítani. Hatóságokkal egyeztetve könnyű megfelelő "viselkedésűvé" módosítani a szoftverüket, és ez a lényeg. Magánszemélyeknél a szoftverek egyéni vizsgálatára nincs erőforrás.
"És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?"
Létezik pár kategória, e-bike, s-pedelec és pedelec. Előbbi 2 SMKP kategória, utóbbinál vagy pontatlanul fogalmaztál, vagy torzítani próbáltál.
"Pedelec: Kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt a motor, csak pedálozás esetén kapcsol be. A motor teljesítményének névleges értéke nem lehet magasabb, mint 250W, és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett."
Forrás: https://www.mmbike.hu/pedelec-kerekparok-ontsunk-tiszta-vizet-a-poharba -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10555 üzenetére
Ez a fizikai korlatozas teljesen jogos, mint ahogy sok mas jarmukategorianal is van ilyen, pl. robogo/mopedauto/kismotor/nagymotor. Mindegyikhez mas papir kell(a vezetonek es a jarmunek egyarant) es hat belathatjuk, hogy a kerekpar kategoriaju rollerhez nem kell jogsi es a muszaki felugyelete sem szigoru, akkor nem lehet barmilyen gepet megengedni. A mozgasi energia aranyos a karokozassal, marpedig ez valamennyire jo korlatot ad. Hiaba megy gyorsabban a 60kg-s juzer, mint a 120kg-s, az enegia igy nem lesz annyival nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10570 üzenetére
(P:J)Szerintem meg ez a kommented a szovegertelmezesi problemak iskolapeldaja Sehol nem irtam, hogy barmilyen gepet kene engedni, hanem azt, hogy nem lehet barmilyen gepet engedni. Ez azt jelenti, hogy szukseg van korlatra es nem azt jelenti, hogy te barmilyen gepet emlegettel. Tehat ezzel azt fejtettem ki, hogy valamilyen korlatozasra szukseg van.(/P)
A gyerek elutese nem pusztan ettol fugg, statisztikak hianyaban eleg bator dolog egy ilyen osszefugges megallapitasa.
A vezeto kepessegei le vannak szarva, mert nincsenek minositve a vezetok. Azaz nincs kerekparos jogsi, igy nem lehet mast tenni, mint leszarni. Ha gyorsabban mennel, mint a gyenge kepessegueknek megengedett, akkor megis mit kene tennie a rendornek? Lemerni a kepesseget es az alapjan osztani a birsagot? Erre nincs mas megoldas, csak az egyseges korlatozas, mert nem lehet csak ugy differencialni a kerekparosok kozott.
Az pedig teljesen normalis, hogy azert is buntetnek amit elovettel, szamos teljesitmenykorlatos jarmu van, nem csak a roller lesz az.#10571 gergo5991: Ez nem Mo. specifikus, mindenhol ez megy. Lasd Nemeteknel 25km/h a korlat, Gorogoknel 25km/h az altalanos korlat a jarmuvekre, aztan van egy rakat specialis szabaly, hogy milyen kornyezetben mennyi a maximum amivel kozlekedhetsz, van ahol 8km/h! Franciaknal szinten 25km/h a jarmure, Svedeknel 25km/h a jarmure, emlekeim szerint osztrakoknal is. Mo-n a 30km/h-val meg eleg istenes is lesz EU-hoz viszonyitva.
[ Szerkesztve ]
-
Grafiqs
őstag
válasz DigitXT #10562 üzenetére
Sehol nem írtam olyat, hogy támogatom a jelenlegi tervezetet.
Azt gondolom valamilyen szabályozásra szükség van. Én külön fő kategóriát hoznék létre az e-rollereknek. Egyrészről lenne egy alacsonyabb szint pontosan a gyerekek biztonsága érdekében. Ahol a kb. 25 km/h-t egy jó szintnek tartom. Motor teljesítményt tapasztalat hiányában nem mondanék. De az eddigi infóim alapján 350-400W elég lehet. Ezt a kategóriát vezethetné bárki, bicikliúton is.
Másrészről lenne egy magasabb kategória amit viszont valamilyen képzéshez-vizsgához és korhoz kötnék (mint az SMKP jogsi). Ebben a kategóriában már nem szabnék meg teljesítményt. De azt igen, hogyha kerékpárúton akarja használni akkor tervezett végsebessége nem lehet több mint kb. 35km/h. Természetesen sisak használata kötelező lenne.mézespálinka: Remélem a te kérdésedre is sikerült válaszolnom.
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10596 üzenetére
Nem a magyar rendorsegrol van szo, hanem az olyan eszkozokrol, amik meresre szolgalnak. Ausztriaban van ilyen, tehat valaki gyart ilyen eszkozt, nyilvan nem a rendorok faragtak ossze.
A lezeres sebessegmerot sem a rendorseg gyartja, de meg a meroszallagot seNamost aki a rollerek meresere gyart eszkozt eleg valoszinu, hogy gondolta ara, hogy a rollerek nem elhanyagolhato resze nem indul el, csak lokes utan.
[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10613 üzenetére
Na ezaz, adott útszakaszon én sose fogok felgyorsulni mondjuk 20-ra 500wal se, míg 350w-al is 25re fog (vagy moddolt fw-vel 30ra is) egy "vérpistike"... persze elfogadom h ő, 40kgosan 40el se üt akkorát , mint én 15-el, de mondom oké, akkor legyen ez a szabalyozás alapja és iktassuk ki a 100kg feletti dagadt v sportoló rollereseket... (a kerékpár kategóriából)
-
mézespálinka
senior tag
válasz DigitXT #10617 üzenetére
Na ez az, hogy a pilótát kihagyták....és minél kisebb a teljesitmény, annál jobban számít. És itt nem arról lesz szó, hogy ha erősebb rollert akarok, akkor más jogsit csinálok.... konkrétan caklathatok fel kb 10km/h-val (ha van lemdüoetem meglesz a 20!!!!)a az emelkedőn úgy, hogy a bicikliút egy sáv az autóútból, rá se mehetek, és a 11kgos rollerral 10kmh-val bohóckodhatok az autók között.. . Ahelyett, hogy engednének a bicikliútra, az emelkedőn szarakodok majd 10-el autók közt, egyenesben meg mehetek 25el, szintén úgy, hogy az autóútból a széle vab kijelölve bicikliútnak, amire nem mehetek rá... a másik irányból jövet meg az 500w sem tud nálam 5kmh-nál többet (50%os akksival).
Értem, aki kicsit dagi vagy sokat gyúr az ne rollerezzen ebben a városban.... vagyis de, életveszélyesen, az aztósokat -jogosan, de nem szándékosan- szopatva... -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #10623 üzenetére
500 W-os roller kb. a piac 1-1,5%-a.
És nem nyírja ki, csak más feltételek
közé helyezi a használatát. De attól
még létezni fognak. Jogosítványtól
függővé tenni a kerékpárút haszná-
latát? Ettől miért lakna jól a kecske?
2021-ben B-s jogsi ára kb. 300e Ft.
Kismotor esetén 13,5 év az életkor
amit be kell tölteni, jellemzően az is
100e Ft fölött van. Mindenki jól járt?
Kétlem! És biztosan nem a jogsitól
fognak ezután normálisan haladni
a kerékpárúton, akik eddig tojtak a
közlekedési morálra. -
gergo5991
őstag
válasz DigitXT #10623 üzenetére
ezért szeretem a g30 ban hogyha maxra állitom a regen braket 85 kilósan kurva nagy dombokon is képes megállni, nem csak lassulni bárjó lenne ha a kormányon lenne rá kapcsoló hogy menet közben bármikor tudjam állitani, de nincs
legutóbb fél kilóméteres dombron lejövet 4% ot töltött vissza, nem mondom hűdesok de jobb mint a semmi -
zhata
senior tag
válasz DigitXT #10708 üzenetére
És Reggie0:
Valóban meg van hekkelve. Még eddig nem mértem teljesítményt. Igazad lehet. Csak a tapasztalataimat mondom. Eddig talán 3-4 kerékpáros akadt, aki bírta, egy még jobban is ment mint én, de az be is volt öltözve..
Az igazat megvallva, így egy felturbózott rollerrel sokkal, de sokkal nagyobb biztonságban érzem magam a Thökölyn Bp-n, de a mellékutcákban is, mint az alap rollerrel.
Nincs annál gyötrőbb, ha egy biciklis vánszorog előtted 20-22 vel, és nincs erő a vasadban egy szűk sávban előzni.
Jó a videó, köszi.
De ha a rollerem tudna is ennyit, a Thököly-n ilyen tempóban már annyira rázna ami már életveszélyes lenne. Már 32-33-nál is keményen kell fogni![ Szerkesztve ]
-
synar
őstag
válasz DigitXT #10764 üzenetére
Poénnak szántam amúgy. Persze ahogy számolgattam szereléssel együtt kb 45-50 ezer lenne, nem tudom szibérián kívül kinek éri meg ez a befektetés :-) Egyébként az M4 pro gyárilag ugyanezzel a mintázattal jön, persze szögek nélkül, de nincs bajom a közutakon sem a tapadással.
[ Szerkesztve ]
-
wanted5
őstag
válasz DigitXT #10818 üzenetére
Ahogy számolgattam, felfele kerekítve mentem vele 19Km-t, ami végülis majdnem max súllyal még talán reális is. Ami inkább bosszantó volt, hogy írt ~30%-ot aztán meg hirtelen 0.
Mondjuk még nem volt teljesen lemerítve, sőt a közelében sem, hátha tanul az algoritmus és pontosabb lesz.
Ja és a terepviszonyok meg: Debrecen, itt nem igazán vannak hegyek amiket meg kéne mászni, bár néha 1-1 kicsi szintkülönbség azért van. -
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10911 üzenetére
A nyakadig azert veri a sarat, mert szar a hatso sarvedo. En nyomtattam kiegeszitest ra es azota nem veri fel. Azert van ez, mert a hatso lengescsillapito es a sarvedo egy tengelyen van felfogva. Ahogy ralepsz es ranehezedsz a rollerre, ugy a tengely korul, sarvedostol elfordul az egesz es emiatt a kerek es a sarvedo szeleinek meghosszabbitott vonala mar nem hatrafele dol, hanem elore, es ha tempot mesz elore tudja loni a sarat. Ezzel en is megszivtam ketszer Ezen felul meg 3d nyomtattam utkozoket is, hogy a fek+sarvedo csak 1 cm-re tavolodjon el a kerektol.
A cellux is arra van, hogy az osszecsuko mechanika korul a kabelek bevezetesenel ne verje be a sarat, ha esetleg felverodne, nem engem ved
A kapucni azert kell, mert az eso jellemzoen fentrol jon lefele, valamint a levegoaramlast is csokkenti a fejem korul. Nem bukosisak helyett van, azt nyaron se hordok.
En szerencsere nem vagyok ilyen kenyes egy kis hidegre, a -10 fokban 50-70 km/h-val sielek, ahhoz kepest az esoben rollerezes lokuki.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10922 üzenetére
Marmint neked ezt jott le, abbol amit irtam, de en nem ezt irtam. Mondhatni is, hogy felreertetted.
Baratnomnek teljesen jo esoben, o semmit sem csinal vele es a kis tomege miatt a sarvedovel sincs gondja. Az, hogy en a roller csuklojat korbecelluxozom es a kormanyra tekerek egy kor folpakkot nem egy akkora muvelet. De gondolom az auto is szar neked, mert arra ablaktorlo kell esoben...
Azert ez nem a sima S1 Pro, ennek mar sokkal jobb a kialakitasa. Megertem, hogy azutan borusan latod a vilagot.
#10924 PociAti: Ha teged a fejeden zavar a bukosisak a vezetesben, akkor babakocsitol felfele semmit sem kene vezetned.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10930 üzenetére
Nem kell nyomtatni, en nyomtattam. Egy borosdugo meretrevagasaval megoldhato a dolog, mert csak egy utkozorol van szo.
Mert meg nem ultel Ariel Atom-ban
Sielni kb. senki sem vesz fel motoros gerincvedot, meg sosem lattam ilyet, pedig azert volt, hogy egy szezonban 30-40 napot is palyan voltam. Gerincvedot a snowboardosok hordanak.
Nem kell extran feloltozni, a siruha nem melegebb az utcai ruhanal, sot inkabb hidegebb, mert arra tervezik, hogy folyamatosan mozogsz benne.
Az extra oltozet ami kell az a kesztyu, sapka, sal, ugy hallottam meg kapni ilyet a boltokban[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10934 üzenetére
Nem egeszen. Eljutottunk oda, hogy miutan racafoltunk arra, hogy alkalmas-e ra a roller, mar csak azt tudod mondani ra, hogy egyeni preferencia. Nekem igy jo, csak akkor innentol kezdve ne azt mondogasd masnak, hogy telre/esore nem alkalmas, hanem, hogy egyeni preferencia.
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10938 üzenetére
"Ezek után nekem azt mondod, hogy természetesen semmi bajod sem
lehet, ha natúrban, utcai ruhában, sisak nélkül, télen-nyáron csapatod?"Ilyet senki se mondott, nem kell szalmababot nyomatni.
Az, hogy lehet bajod, nem jelenti azt, hogy garantaltan lesz bajod."És én vagyok a laposföld hívő?"
Senki sem mondta, hogy az vagy, az csak egy pelda volt ra, hogy a velemenyt meg lehet cafolni, illetve arra, hogy aki nem akarja, hogy meggyozek az sosem lesz meggyozve.
"Műszaki hiba miatt estem akkorát, hogy csúnyán
lefejeltem az aszfaltot (fullface bukó mentett meg), a könyököm azért
nem tört el, mert a protektoring fogta a becsapódást. Ez is egy tény."Tehat akkor megallapitod, hogy semmikor sem alkalmas a roller a rollerezesre? Hiszen mar verofenyes napsutesben is elestel vele.
Remelem ebbol erzed, hogy hol van a csusztatas a logikadban. Attol meg, hogy eselyed van telen elcsuszni, nem biztos, hogy el fogsz csuszni. Ha azt tudod, hogy te biztos elcsusznal, az azt jelenti, hogy te nem vagy alkalmas a teli rollerezesre es nem azt, hogy a roller alkalmatlan a teli kozelkedesre.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #10986 üzenetére
Ez igy van, viszont a gazkar/fekkar nem nez ki kulturaltan egy palcika rolleren. De mar az is sokat segitene, ha valami inteligensebb szoftvert kapna es meg tudna kulonboztetni a kar mozgatasanak sebesseget is, ugy jobban lehet erteni, hogy mit akar a juzer es ennek fuggvenyeben valtoztatni a sebesseget.
Vagy rion curve szeru vezerlo kene.[ Szerkesztve ]
-
GeoPhoto
tag
válasz DigitXT #11020 üzenetére
Köszi a választ!
Ja, át tudom kalibrálni a szervíz menűben, hogy a jó értéket mutassa, de azt nem, hogy valóban elérje a 25km/h-t. Meg igen, abban is igazad van, hogy ha egy adott távra megyek és az óra szerint már rég ott kellene lenni akkor az gáz.
Na, mindegy akkor kicsit több időt kell szánni az utazásra, de legalább kevésbé veszélyes. Rásegítéses bringák is azért nem tetszenek, mert 25-ig ha akarok akkor simán elmegyek erőből, de néha jobb lenne mondjuk egy 30-at tolni tartósabban, az meg már kb 20 éve nincs meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #11081 üzenetére
Ma reggel mondjuk nem volt túl hideg, mert csak az átmeneti kabátot vettem fel, kb 5 fok lehetett amikor elindultam. A mai logok szerint az akksi végig 21 és 25 fok között volt, (kérdés persze, hogy hol van a hőmérő szenzor), a vezérlő pedig 15 és 25 között. Ebből arra következtetek, hogy ha meleg lakásból viszed ki a rollert akkor nem nagyon van ideje lehülni az akksiknak.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #11083 üzenetére
Szerintem is az esetek 90%-ban a felhasználük "maguk mellett" tartják a rollert épületen belül, a gyakori töltés miatt úgysem lehet megúszni. Én mondjuk nem is merem kint hagyni a kertben, szem előtt se legyen, plusz a kutya ki tudja mikor kóstolja meg
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- magmakocka: PSX/PS2 CD/DVD tokhoz jó minőségű borító elkészítése
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Autós topik
- Sweet.tv - internetes TV
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Asztrofotózás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs