Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
válasz
GeryFlash #188 üzenetére
"minden topikban elojon hogy a 10+ ev ott elesert cserebe te feltetel nelkuli lojalitast fogadtal nekik."
Ezt minden topikban előhozzák a hozzád hasonló fogalmatlanok. Attól még ez is pont annyira igaz, mint minden más amit állítani szoktatok.
"autok akku diverzifikalasara meg egyszeruen elfelejtettel valaszoln"
Mit felejtettem el? Azt cáfolni hogy csak kínai akkugyár van?
Ha te nem tudod magadtól hogy ez marhaság, akkor mit cáfoljak rajta?
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #187 üzenetére
Idezlek:
,,Jaj dehogy tarolják le. Marhaság."
,, "ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb" - Hülyeség."
,,Szimplán hülyeségeket beszélsz."
,,Ez egy nagyon népszerű, a totál laikusok altalt terjesztett jól hangzó butaság."
Bedobod ezeket a dumakat, mint ahogy a 181-ben is, majd amikor belemennek akkor megprobalod elkenni hogy jo hate tenyleg toluk ered de persze ezt is az ubermensch nemetek faszaztak ki ezert igazabol nem igaz hogy toluk ered. Probald mar meg nem csak a nemetek s*ggebol szemlelni a vilagot, minden topikban elojon hogy a 10+ ev ott elesert cserebe te feltetel nelkuli lojalitast fogadtal nekik.
EV autok akku diverzifikalasara meg egyszeruen elfelejtettel valaszolni, szoval miert kinai aksigyarakat kell a Magyarorszagra (es Nemetorszagba) hozni, nyilvan valoan nemet megrendelesre? Miert nem gondolod problemanak ezt a kitettseget, mikozben mar az EU-ban is eszleletek a problemat, az hogy lesz-e ra megoldas ez meg ugye mas kerdes.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #185 üzenetére
Oriasi vagy ezekkel az egyes szavas cafolatokkal, nem szarozol ervekkel meg hasonlo uri huncutsagokkal.
#181 - #185 kozott szepen lathattuk hogy mukodik ez, bedobod hogy dehogy volt, majd aztan amikor beleallnak hogy de igen toluk jott, akkor elismered hogy toluk jott DE...
Az akksi diverzifikalos dolgot is gyorsan lehet cafolni Reuters: EU risks depending on China for batteries after quitting Russian energy
Ja meg igen, Samsung meg LG akksik, mar elottem leirtak #25-ben, idezem:
Piaci részesedés, 2023. jan-júl., EV-akkumulátorok:
CATL: 36,6%
BYD: 16,0%
LG: 14,2%
Panasonic: 7,3%
SK On: 5,2% (dél-koreai)
Samsung SDI: 4,1%Es akkor nezd meg mi epul Magyaroszagon a BMW keresere.
Hope this helps. De ugyse fog, mert nincs olyan aspektus amiben ne lennel ultra elkotelezett es hurra opimtista Nemetorszaggal kapcsolatban.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Alaaf Pi #184 üzenetére
Náluk volt először CR, de attól még a németek nagyon jelentős fejlesztésekeket csináltak azon a területen. Is.
Nem volt Prince -Motor sem BMWben. (N13 volt, de az nem Prince)
Miniben volt, de azt sem a franciáktól vették. A Prince egyébként BMW fejlesztés volt, a komponensek beszerzése közösen ment, a motorokat meg mindenki magának gyártotta a saját gyárában, a BMW Hams Hallban. -
"Németeknek van olyan előnye Kínával, hogy tradicionálisan el tudják hitetni a minőséget, ..."
Egyrészt a német autók általában jobbak is minőségben, mint a kínaiak.
Másrészt a német piac érzékeny a minőségre. Az Opel sem úszta meg a kamuzást arcvesztés nélkül. Harmincévi lejtmenet után csak a PSA volt képes levegőhöz juttatni a céget. -
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Nope.
A németeknek az átlagos minőség, gyártástechnológia, futómü, ami az igazán nagy know how. A motorban nem voltak valami extrák, nem is kellett. Lásd dízel PSA a BMW-ben, CR fejlesztés olaszoktól jött stb. Csomagot tudnak nagyon jót gyártani. És jelenleg nem a villanymotor- akku a lemaradás oka a VW-nél, hanem a szoftver, HMI terület.
A német gyárak nem leginkább a kíani akksi gyárakra támaszkodnak, lásd a LG-Chem zsarolása a VW Ag felé, amennyiben mástól merészelnek bármit venni, vagy saját gyárat építeni, azonnali hatállyal nem szállítanak nekik többet- aztán mikor szarba kerültek, Samsug akkukkal kellett menteni a termelést. -
Tasunkó
őstag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Németeknek van olyan előnye Kínával, hogy tradicionálisan el tudják hitetni a minőséget, Kína meg tradicionálisan nem. Így a német autók vevőkörét érinti legkevésbé a kínai autó. Nekik elsősorban az alsó árkategóriába kéne terjeszkedni, ahogy szokták. Az akkut is eladni akarják, tehát kellenek a partnerek. Az akku kapcsán lehet kitettség, de máshogyan is megegyezhetnek.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
"A nagy autogyartok oriasi elonye, ami evtizedek alatt megszerzett tapasztalatok nagyresze pont a motorhoz kapcsolodik."
Ez egy nagyon népszerű, a totál laikusok altalt terjesztett jól hangzó butaság.
"Marad a hajtaslanc es a karosszeria, de ezek joval kisebb komplexitasu dolgok mint a belsoegesu motorok"
Marhára nem csak ez marad, és ezek semmivel sem egyszerűbb területek.
"a nemet autogyarak leginakbb a kinai akksi gayrtokra tamaszkodnak"
Ahogy mindenki a világon. De nem kizárólagosan kínaiakra támaszkodnak, ott vannak a koreaik is (LG, Samsung) és próbálják kiépíteni az európai alternatívákat is. (Northvolt). Mellesleg erre az EU nak is van megfelelő projektje.
-
Cassi
őstag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Németország nem vak, de nem tilthatja ki csak úgy a kínai akkugyárakat, akkor a német oda irányuló exportnak is annyi lenne. Elkerülhetetlen, hogy a németek súlya csökkenjen az autógyártásban, csak a mértéke kérdéses, az is inkább politikai tényezőktől függ, nem gazdaságiaktól.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #87 üzenetére
,,De az EV átállás ilyen tekintetben semmi újdonságot nem hoz a számukra, az autóiparban semmi sem állandó és folyamatos a változás, ez csak egy újabb fejezet."
Hogy a francba ne hozna ujdonsagot. A nagy autogyartok oriasi elonye, ami evtizedek alatt megszerzett tapasztalatok nagyresze pont a motorhoz kapcsolodik. Nem csak ahhoz, de oriasi hanyada ahhoz. Na ez az amit az EV forradalom eltuntett, egyreszt nincs elonyuk masreszt nincs is olyan oriasi kiaknazhato tudas a villanymotor kapcsan. Marad a hajtaslanc es a karosszeria, de ezek joval kisebb komplexitasu dolgok mint a belsoegesu motorok. Ja meg hogy ki tud minel olcsobban, jobb akkut gyartani. Hat abban meg ugye Kina mindenkit ver, a masodik meg a Tesla partner Panasonic.
Es en itt latom az igazi problemat: a nemet autogyarak leginakbb a kinai akksi gayrtokra tamaszkodnak. Remelem nem kell magyarazni mekkora kitettseg ez a nemeteknek, foleg hogy pont egy olyan agazatrol van szo, ami erosen erint egy olyan piacot (autogyartas) amiben most mar a Kinaiak is erdekeltek.
Ettol fuggetlenul tarolasra en sem szamitok, a kinai netto atlagber most lepte at az 1000 dollart, tehat konkretan Magyarorszag szintjen vannak. Nem sokkal olcsobb naluk gyartas, mikozben korrupcio stb jelen van, es a vamok fel is emesztik az arelonyuket. Ettol meg a nemeteknek igy is betehetnek az akkugyartason keresztul. Hihetetlen hogy mennyire vakok a nemetek, megy ez a nagy EU-ba hozzunk chipgyartast mantra, de az akkugyarak azok persze johetnek Kinatol.
-
Alaaf Pi
senior tag
Ez termelés közben készült a sor végén. Szóval nincs hozzá marketing, meg kutyafasza retus, PS, csak a nyers valóság, a tök átlag sori dolgozókkal.
#172 Shadowbull: Az a Reanult-japánok szövetség eléggé viharos az utóbbi években, szóval tartós tejet nem vennék a helyükben. JLR-re meg rengeteg iparági pletyka van, hogy nincs elég eladott autó, ami nem jelent túl jót tartósan. A Polestar nem almárka volt, csak egy tuningcég, meg egy felszereltségi szint. -
-
válasz
Alaaf Pi #160 üzenetére
"Az Opel meg kb. soha nem volt piacvezető."
Az 1960-as és 1970-es évek az Opel cég nagy fénykora volt, amely akkor a VW után a második legnagyobb német autógyártó volt, sőt egyes járműkategóriákban piacvezető is volt. 1964. július 9-én az Opel átadta ötmilliomodik autóját. Bochumban javában zajlott a gyártás: 1965-ben félmillió Kadett A típusú autót gyártottak – alig 21 hónappal később pedig az utód Kadett B-t, a sorozat milliomodik autóját szállították le. Természetesen a német piacon értelmezve a piacbezetést
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
#48584626 #164 üzenetére
Nem én találtam ki, hogy mennyi lesz. Érzésre fog ez még ritkulni, nem lepne meg, ha a Renault beolvadna a Stellantisba, a Ford meg kivonulna. És akkor maradna a három német, meg a Stellantis. A JLR meg gyanús, hogy nem fog megmaradni sacc/kb. 20 éves távlatban.
Geely, rendben. Viszont ugyanaz a tulaj a Volvonak is, vagyis ha egyiket kínainak számoljuk, a másikat is úgy kell.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #158 üzenetére
Minden márka hasonlóan dolgozik. Van ami szekventálva van, van, amit csak le kell venni a polcról. A BMW is. És nem automatika rakja sorba, hanem máshol emberek.
Az Opel meg kb. soha nem volt piacvezető. De tény, a végére a GM alatt nagyon szétcsúszott. Nem volt többszöri tulajdonosváltás, a GM adta el a PSA-nak. Bizonyos dolgok jobbak voltak akkor, mint most, de most profit termel egy sokkal nagyobb rendszer fontos részeként. A legnagyobb baja amúgy az volt, a GM az Opellel fejlesztett dolgokat, de a profit odahaza könyvelte el. A Stellantis platform designjával az a jó, hogy fillérekbe kerül egy új modellt kihozni. És ha az első modell kész, utána a többit kb. egy év alatt ki lehet fejleszteni.
Huszon éve mondta valamelyik autóipari fejes, hogy Európában három-négy gyártó fog életben maradni. Szerintem igaza lesz, még lesz itt redukció szépen. -
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #156 üzenetére
A valóság szempontjából teljesen mindegy hogy te mit hiszel.
Ha egy fa leesik az erdőben, és senki sem hallja, akkor ad-e hangot?
#158 Hieronymus Dolgoztam egy(több) nagy(is) német(is) multinál(is). Nem fogom részletezni, de különböző kalandok után az lett az állás, hogy legalább 20%-al többet legyártottam kilóban, mint amennyi bejött. Mázsás, tonnás tételekről volt szó. Felfogni nem tudták, az látszott, mármint olyan módon hogy külön hozzáadottérték elvtársak dolgoztak a bemeneten, és külön hozzáadottérték elvtársak a kimeneten, meg még azért nem állt itt meg, tehát egy évfolyamtablóképre nem fértek volna rá a közreműködők, de a lényeg fel tudták dolgozni, tehát lepapírozták, évek hosszú során. Teljesen értem a rajongásod a német cégek csodatévő képességeiért, mert ezzel egyszerre valósult meg a logisztikai csoda amiről beszélsz, de a magas hozzáadott érték is egy csapásra. Utoljára 2000 éve papíroztak le ilyen magas hozzáadott értéket,a Máté Evangéliumában ha jól tudom, már ha a hal nehezebb mint a bor, de még lehethogy akkor sem. Vagy csak nem vagyok jó fizikából tehát ha néhány különböző anyag közel kerül egymáshoz, nehezebbek lesznek, mint a fociszurkolók csapatba verődve mindig hangosabban üvöltöznek.
-
Egyszer menj el gyárlátogatásra egy BMW üzembe.
Logisztikai csoda amit csinálnak. A járműveket a megrendelés sorrendjében készítik. Minden munkahelyen az adott járműhöz való alkatrészeket szállítja az automatika. Se többet, se kevesebbet. Nem azért mert ellopják. A BMW megfizeti az alkalmazottait. Azért, hogy a leggördülékenyebben lehessen dolgozni.Amúgy az autógyártók legnagyobb költsége a kutatás és fejlesztés.Aki lemarad, az kimarad. Így járt az Opel. A nyolcvanas években még piacvezető volt Európában. Egy - két könnyelmű tervezési hiba után a csökkenő forgalom takarékosságra késztette a vezetőket. A takarékosság nem megoldás. A pazarlást kell kerülni, nem a minőség kárára takarékoskodni. A mélyrepülés gyorsan indult be. Nem volt pénz a fejlesztésre. Többszöri tulajdonos váltás végén a PSA mentette meg az Opelt. Megkapták a legfontosabb PSA fejlesztéseket. Azóta növekszik az Opel piaci részesedése.
Ez a verseny az autógyártók között nagyon éles. A Mercedes, VW, PSA mellett alig maradt már önálló gyártó.
A többieket vagy felvásárolták vagy szövetséget alapítottak. Ezek a gyártócsoportok hatalmas pénzt képesek betolni a fejlesztésbe. A kisebbek, akik már nincsenek sokan, arányaiban sokkal többet kell költeni fejlesztésre.A BMW a méretéhez képest a nagyokhoz tartozik. Csak két leányvállalata van. A Mini és a Rolls-Royce. Ezeket tudta megtartani a telje angol autógyártó csomagból. Arányosan sokkal többet költenek fejlesztésre, mint a nagy gyártók.
-
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #154 üzenetére
Ha csak az alsó kategóriát vagy a 10 000 euró körüli autókat érintené, akkor sem hazudom hogy elhinném, de megfontolható. De ott a középkategória és felfele. És persze lehet mondani hogy például közép-kelet európa használt kocsikban utazik. De ott a rengeteg utángyartott meg eredeti alkatrészekkel apránként megveszik az új autót.
-
-
mepet
addikt
Es siman rohoges nelku leirta a fookos, hogy szegeny autogyartoknak kevesebb, mint 5% profitja van az eladott uj kocsikon... En fogadni merek, hogy tobb, mint 50%. Ez is ezt bizonyitja. Az, hogy az evente sok ezer milliard forint profit melle szereznek majdnem ugyanennyi kiadasrol szamlat, hogy ne kelljen adozni, meg ne kelljen osztalekot emelni, attol meg a valosagban dol a le tovabbra is...
-
Z_A_P
addikt
Majd meglátjuk, közbeszól-e a politika, mert az is előfordulhat.
[link]
Von der Leyen ezután az Élyseé-palota kérésére egy a magyar gazdaságnak is fontos lépésre szánta el magát:
Megindítja a mesterségesen olcsó áron értékesített kínai
elektromos járművekkel szemben a szubvenciós vizsgálatot.
Ezalatt a draga VW az ID.4 autoit kinaban 7.2M Ft-ert arulja (mikozben MOn ~ 17M indul) -
Cassi
őstag
A német piacon a kínai gyártók átlépték a 3%-os részesedést augusztusban. Ez nyilván nem sok, de csak most kezd igazán nőni (a Tesla részesedése 2,5% volt).
Láthatóan versenyfutás kezdődött, mert mindenki látja, hogy most kell sürgősen pozíciókat kiépíteni.
MG Roewe 0,9%, GWM 0,8%, BYD 0,7%, Polestar 0,3%, NIO 0,2%, Lynk&Co 0,1%
(ezek a nem elektromosakat is tartalmazzák)Majd meglátjuk, közbeszól-e a politika, mert az is előfordulhat.
-
Z_A_P
addikt
Felőlem, hajthatja az is.
környezetvédelem sosem arról szólt
De kb erről kellene szóljon. Minden más értelmetlen. Nem pedig benzines helyett elektromosat vettem meg napelemem van, de zöld vagyok. Közben lábnyomod mint 500 afrikaie.
3 autó teljesen normális meg környezetvedelem, paffff -
Noukoum
veterán
ezért egy Svájci bicska kell, ami gyors, kényelmes, keveset eszik, nem kell 3x megallni 1 helyett, biztonságos, megbízható, jól néz ki, ja és persze olcsó
Azaz egy tisztán elektromos autó.
Egyébként nyugaton a 3 autó teljesen normális és hiába toljátok ezt a környezetvédelem ellenes propagandát, a környezetvédelem sosem arról szólt hogy maradj otthon a 4 fal között, hogy aztán baromságokat írj az internetre.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Hieronymus #135 üzenetére
Az utazás az emberek 90+%-nak nyűg, egy muszáj rossz, hogy odaerj ahol dolog van. Amíg nincs teleportalas, addig ezt kell művelni. Emiatt mindenki minél gyorsabban le akarja tudni => ez a cél, nem a kisautoval/lakoautoval totymorges, 3x megállás útközben, stb. Mármint a 90+%-nak.
Nyilván ha lehetne tartani 3 autót (nesze neked zöldség), akkor lehetne variálni, de amíg ez kevésbé realitás, ezért egy Svájci bicska kell, ami gyors, kényelmes, keveset eszik, nem kell 3x megallni 1 helyett, biztonságos, megbízható, jól néz ki, ja és persze olcsó -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #135 üzenetére
Figyi, az a világ, amit te elképzelsz magadnak, nem létezik.
-
mepet
addikt
válasz
Hieronymus #135 üzenetére
Vigyazz, az igazi troll jobban ert ehhez is.
-
válasz
#48584626 #134 üzenetére
Fogalmad sincs, hogy mi a közlekedési eszköz.
Minden közlekedési eszköz amely személyeket és/vagy tárgyakat képes eljuttatni egy másik helyre.
Kerékpár, roller, repülőgép, lakóautó,... mind közlekedési eszköz.Legfeljebb a közutak egy részéről van kitiltva a keréken guruló közlekedési eszközök egy része. A lakóautó azonos kategóriába esik, mint a személyautó. Pont.
"Senki nem megy lakóautóval meglátogatni a nagymamát hétvégén."
Ennek az alapvető oka, hogy nincs lakóautója az emberek többségének. Akinek van, az miért ne mehetne?
Vagy tudsz olyan törvényt, ami tiltja."Még azok között is rétegigény, akik rendszeresen autóval járnak nyaralni, mert a többség hotelbe vagy apartmanba megy, mert nincs kedve modern nomádot játszani. "
Te honnan szeded a képzelgéseidet?
Miért ne lehetne hotelbe vagy apartmanba menni lakóautóval?!
Honnan veszed, hogy a lakóautóban kötelező aludni és nincs más lehetőséged, ha ilyen autóval vagy úton?!
Legfeljebb érdemes rákérdezni, hogy ekkora járművel tudok parkolni vagy sem. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #133 üzenetére
Senki nem tekinti közlekedési eszköznek. Hobbi eszköz.
Senki nem megy lakóautóval meglátogatni a nagymamát hétvégén.
Még azok között is rétegigény, akik rendszeresen autóval járnak nyaralni, mert a többség hotelbe vagy apartmanba megy, mert nincs kedve modern nomádot játszani. -
válasz
#48584626 #131 üzenetére
"...nem pedig közlekedési eszköz. "
Ne butáskodj már ennyire.
A németek ez évben emelték fel 3,5 tonnáról 4,25 tonnára a B kategória felső súlyhatárát, utánfutó nélküli használat esetében. Az EU közös szabályzásában 4,5 tonna lesz majd a felső határ.
Ez a német emelés kizárólag a lakóautók miatt történt. Nyilván közlekedési eszköznek tekintik. Sokakat érintő problémára megoldás.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #126 üzenetére
Dehogy tettem tőle függővé. Pont azt hangsúlyoztam ki ezzel, hogy a meghajtási módnál fontosabb a feladatra alkalmasság. Mivel a subthread azzal kezdett foglalkozni, hogy a népek olcsó elektromos autót akarnak, nem kell nekik a sok száz km hatótáv. Nem, a népek adott feladatra akarnak járművet, s az a pénztárcát is nézve fontosabb igény, mint a meghajtás módja. És amit idézel, az az adott pénzért résznél hozza az elektromosokat képtelenné. Ha valaki egy adott autóban nem tudja elvinni a néha szükséges pl. kerékpárját, akkor mindegy hogy van meghajtva, nem fogja elvinni. A mondattal semmi gond nincs, a fejedben a szövegértés skillel van baj. Nagyon nagy.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #130 üzenetére
A lakóautó az egy rétegszórakozás, nem pedig közlekedési eszköz.
Kevered a szezont a fazonnal. -
válasz
#48584626 #129 üzenetére
Ne szenvedj már ennyire.
Az észérvek elogyása után, feltéve, hogy valóban észszerű érvek voltak, marad a személyeskedés.Magad minősíted ezzel a szenvedéssel.
A lakóautó és a lakókocsi egy elveszett, talán nem is volt szabadság póteszköze. Arra utazol, amerre akarsz és azt csinálsz, amit akarsz. A covid idején a lezárások egyetlen ellenszere volt. Piszkosul felnyomták ezen közlekedési eszközök árát. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #128 üzenetére
Röhejes amit írsz. Tényleg.
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #125 üzenetére
Lakóautó. Ne röhögtess már kérlek.
-
válasz
Alaaf Pi #122 üzenetére
Pontosan ezt írtad le.
"" ... még mindig nem az elektromosság a fontos, hanem adott pénzért adott feladat ellátása, ami képtelenek az elektromosak. ""Ez továbbra is csúsztatás. Azért mert a meghajtástól tetted függővé a feladatok végrehathatóságát és nem a jármű általános kialakításától.
Versenyautóval továbbra sem lehet szántani, erőforrástól függetlenül. A traktornak csak akkor jut szerep a versenypályán, ha egy roncsot kell elhúznia.PS:
Lehet, hogy nem azt gondoltad, amit leírtál. De én ezt nem tudhatom. Amúgy van némi probléma a mondatoddal. Nem csak tartalmilag. -
válasz
#48584626 #121 üzenetére
Amúgy értelmezed is amit írtam?
Bolondosságokat hordasz össze. Hol írtam én, hogy nem hajtok ki városból? Csak te gondolod ezt, teljesen alaptalanul.
Leírtam. A második autó a lakóautó.
Nem ér fel a SUV kényelmével? Sőt többet is ad. Ott állok meg kávézni, ahol akarok. Sőt. Kinyitom a hűtőt és kiveszek egysörtüdítőt. Ha fáradt vagyok kényelmesen tudok egyet aludni. Mindent lehet egy SUV-ban megtenni, de mégsem ugyan az a kényelem.A tömegközlekedés annak jó, a ki fontosabb közlekedési vonalak között közlekedik. Nekem nem jön be. Autóval 12 perc. tömegközlekedés csúcsidőben 30 perc. Csúcsidőn kívül 50 perc a minimum de felmehet másfél órára is a járatok ritkasága okán.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
tasiadam #116 üzenetére
Megnéztem, az upot minden formájában két éve nem gyártják. Szóval nem az esége miatt nem.
#117 Hieronymus:
"Ez így csúsztatás. Egy belsőégésű motoros járművel sem tudsz minden feladatot ellátni.
Próbálj kicserélni egy traktort, egy versenyautóval. A teljesítmény és a nyomaték is kb. azonos, de felcserélhető a két eszköz. De egy kisbusz sem veheti át egy terepjáró feladatát."
Idéznéd, hol írtam, hogy minden feladatot el tud bármelyik jármű is látni? Ha nem, akkor minimum csúsztatsz, de sokkal inkább hazudsz.
"A városi elektromos és benzines autók pontosan ugyan azt a feladatot látják el. Egymással felcserélhetők. Londonon keresztül szófiába utazni amúgy sem városi autóval kell"
Tadam! Mivel nem veszik azonos számban az elektromosokat a belsőégésű motorosokkal szemben, kijelenthető, hogy a vevők értékrendje szerint nem tudják ugyanazt, vagy sokkal drágábban tudják, magyarul nem érik meg.
#120: Na, én meg nagyvárosban élek, oda meg közösségi közlekedés, vonat, kerékpár, megosztott autó az opció, autóra városon kívül is csak megválogatva van szükségem. A te igényköröd viszont nagyon kevés embert fed le, a lakóautó végképp nem tömegigény, ellenben egy utazóautóval. A városi emberek nagy része meg nem tudja otthon tölteni az elektromos autót, mert valahol az utcán parkol, minden nap máshol, ahol sikerül letenni, vagyis igenis számít neki a hatótáv. Az általad hozott 300km hatótáv városban 7,5km távolságra ingázást jelent havi húsz nappal, bevásárlás nélkül. ha azt is beszámolunk, akkor még kevesebb, vagyis kijön, az autó semmilyen formában nem éri meg.
Nekem egy 300km-es távra jobban bejött egy Corsa, mint az Astra, vagy a Mokka, és az Insignia is inkább az ADAS részen nyújtott többet. Ráadásul a Corsa egy tankkal abszolválta a Rüsselsheim-Eisenach-ott napi rohangálás-Köln-Rüsselsheim utat, s még maradt benne 200km-nyi hatótáv.
#119 GhanBuri Ghan:
A fejlesztési költség mindenkinek ugyanaz, és nem csak a nem európai modellek tűnnek el, hanem európaiak is, VW is, Stellantis is, BMW is, mert nem veszik, így nem éri meg fejleszteni az európaiaknak se. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #120 üzenetére
En is nagyvarosban elek, pont ezert csak egy autot tartok, mert rovid tavra ott a bicikli + tomegkozlekedes.
Az az egy auto meg olyan, amivel el tudunk menni nyaralni ha kell, megfeleloen nagy es kenyelmes, ezert SUV.
Attol meg hogy te nem hajtasz ki a varosbol soha, meg nem jelenti azt masok sem teszik.Ha kene masodik auto annak jo lenne egy eUP meretu mini, de nem kell.
-
válasz
#48584626 #118 üzenetére
Én nagyvárosban élek. Nekem ez a városi kategória az elsődleges jármű.
Nem vagyok annyira hülye, hogy nagyvárosban, nagy autóval járkáljak.Számomra két kategória létezik. Városi- és lakóautó.
Az egyik kicsi, a másik nagy és kényelmes. Szükség esetén még szállítani is lehet benne nagyobb dolgokat.A tanyán, gondolom a valódi terepjáró az elsődleges kategória vagy maga a traktor. A SUV csak dísznek jó.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Alaaf Pi #106 üzenetére
Annyiban éri meg nekik, hogy például japán vagy koreai gyártó nem fog vacakolni az európai piaccal, mert ez számukra még jobban megdrágítja a piacra lépést - vagy az is elég, ha a fejlesztési költségek jobban megdrágítják az autókat (a kevesebb eladott darabszám miatt), mint az európai gyártókét. Hasonlóan ahhoz, ahogy az amerikai cégek boldogan feladták a SUV láz idején a szedán kategóriát.
#117 Hieronymus meglepően kevés lítium kell egy lítiumos akkumulátorba, így a nátriumos katód sem hoz akkora árcsökkenést, mint amekkorát szeretnénk.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #117 üzenetére
Egy eUP ég városi mini, maximum második/harmadik autónak jó.
-
válasz
Alaaf Pi #115 üzenetére
"...a havi egy tankoláshoz is kell a hatótáv."
Várjál. Ezek nem hidrogén hajtású autók, hogy Bécsig kelljen szaladni tankolni. Ott kettő helyen is lehet tankolni, ha egyik állomás sem rossz.
A VW eUp hivatalosan 220 km képes egy töltéssel megtenni. Városi közlekedésben ez a visszatöltés miatt 300 km fölé is mehet. Ekkora távolság elegendő egy napra. Egyenárammal kevesebb mit 1 óra lehet feltölteni az autót. Három fázis váltóáramról 2-4 óra. Az áramerősségtől függően.
A takarékos emberek balkonerőművel töltenek. Az egyenáramról közvetlenül nem lehet tölteni, nem elég a teljesítmény. Inverteren keresztül egyfázisú váltóárammal töltve kb 12 óra. De az energia "ingyen van".
" ... még mindig nem az elektromosság a fontos, hanem adott pénzért adott feladat ellátása, ami képtelenek az elektromosak. "
Ez így csúsztatás. Egy belsőégésű motoros járművel sem tudsz minden feladatot ellátni.
Próbálj kicserélni egy traktort, egy versenyautóval. A teljesítmény és a nyomaték is kb. azonos, de felcserélhető a két eszköz. De egy kisbusz sem veheti át egy terepjáró feladatát.A városi elektromos és benzines autók pontosan ugyan azt a feladatot látják el. Egymással felcserélhetők. Londonon keresztül szófiába utazni amúgy sem városi autóval kell.
Nagyobb autók esetében 600-700 km távolsággal lehet számolni, ami azt jelenti, hogy 300 - 350 kilométerenként 15 -20 perc töltéssel kell számolni a legújabb generációknál.
Az ár - érték arány javulni fog. Ahogy jönnek ki az új akkumulátorok. 2025-töl a Tesla és a BMW is elkezdi az átállást. A nátriumionos akkumulátorok komoly ármérséklő hatásúak.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
tasiadam #113 üzenetére
Ha rendelnék, kellene, készülne több. Vagyis nem kell a népnek. Mindeközben a Pug e208 népszerű, de az se megy közel se úgy, mint kéne.
#114 Hieronymus: a havi egy tankoláshoz is kell a hatótáv. És ha drága, akkor ez mutatja, még mindig nem az elektromosság a fontos, hanem adott pénzért adott feladat ellátása, ami képtelenek az elektromosak.
-
válasz
Alaaf Pi #112 üzenetére
Azért nincsenek sorok a szalonok előtt, mert ezek az autók drágák.
Az emberek többsége nem megy rendszeresen, naponta több száz kilométert autóval. Van aki havonta egyszer tankol. Nekik lényegtelen az egy töltéssel megtehető távolság. Ha otthon tudja tölteni az autót, akkor még kényelmetlensége sincs.Csak az árak még magasak. Gondolkodtam, hogy a benzinest cserélem elektromosra. De még nem éri meg.
A munkahelyen EV-t használok. Sokkal kényelmesebb közlekedni ezzel, mint a saját autómmal.Kivárok, mint sokan mások.
-
tasiadam
veterán
Pedig eddig is amiatt sirt a nep, hogy kene kicsi, olcso, "kutyat nem erdekli ha 600 vagy 500km a hatotav, ha napi 20km-t ingazik" auto. Ugye ez a spring, eup es e citygo. Az eupbol es a citygobol annyit gyartott a VW, hogt ne kapjanak buntit a flottaatlag miatt, mert ugye nekik ezen nincs akkora profit, mint egy passaton anno. Tehat most lehet szepiteni, pont szarnak ra, hogy mi mit akarunk, ha nekik a SUV-on nagy a ROI, azt adjak el es azt gyartjak.
-
Tasunkó
őstag
A vevő csak egy balek, kiszámítható mennyit lehet, mekkora összegtől megfosztani, egy túllbonyolított cintányérért. Egy összeg felett akarnak rendelkezni, ami nem nyilvános. Beruházások, konkurenciaharc. Bevásárolni magukat, akár veszteségesen üzemeltetni alapanyaggyártást, szürkezónás üzleti praktikákra elköltik. Elbukják a konkurenciafelvásárlást, vagy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Részvényesek mi rosszat látnának benne, hiszen ők is csak erre használnák azt a pénzt. Félvezetőgyártás, a chip-probléma egyértelműen az elektronikaipar és az autógyártás közti háború jele. A háború pedig pénzbe kerül. Bush is megígérte hogy megbünteti az MS-t, aztán semmi nem lett belőle. Egy rakás ilyen van, Musk-ot megbüntetik, nem büntetik, a büntetés lehet olcsóbb, mint az ártatlan működés. Too big to fail. Csakugyan bedőlt volna, vagy túl sok lett az állam pénze, hogy a cégek csak úgy nála hagyják. Ami nincs lebetonozva azt viszik. Lobbitevékenység, na ez talán a legolcsóbb játékszer. Utolsósorban, ahol élnek polgárok ott a túl biztató adatokra, béremelés követelésekkel reagálnának. Nameg, az ehhez hasonló ötletek, még egy laikus számára is általános viselkedés a nagy cégeknél, tehát az összeset érintik, nem csak az autógyártást.
A kínaiaknak gond a szállítás, de ha megoldódik, vagy a koreai gyártók kárára itt fognak autót gyártani, akkor fog látszani egy ideig, hogy mennyiért is lehet autót gyártani, lásd Hisense, Xiaomi, és akkor nyilvánvaló lesz, hogy az adatok trükkösek voltak, de akkor már más adatokkal leszünk elfoglalva. -
"A kérdés nem erre vonatkozott, hanem hogy miért árulják el ezeket az adatokat."
Mert a gyártók többsége a tőzsdén van. Korrekt adatokat kell nyilvánosságra hozniuk az éves beszámolók alkalmával. Musk apuka ellen is volt eljárás. Talán le is húzták valamennyi pénzzel. Utána kellene olvasni.
Ráadásul ugyan az kell mondani a részvényeseknek, mint amit az adóhatóságok kapnak meg. Szóval a hazudozás hamar feltűnik Nyilván a hasznot beruházással lehet apasztani. De az alapszámok nem változnak.
Amúgy, miért hazudnának a gyártók?
Ha valaki Suzukit vásárol, azért teszi, mert olcsó autót akar vásárolni. Eszébe se jutna egy dupla áron megvásárolható autót venni, csak azért, mert azon 1%-al kevesebb a gyártó haszna.Ha valaki 160- 250 ezer eurós autót néz ki magának, azt se fogja érdekelni a gyártó haszna. Az éves adó + biztosítás árán biztosan megvásárolható lenne egy Dacia. Talán egy Suzuki is beleférne.
De azt sem tudom elképzelni, hogy csak azért nem vásárol Apple terméket, mert túl magas a gyártó haszna a terméken.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #97 üzenetére
Olyan elektronika nem létezik, amelyik olcsóbb a be nem építettnél. Ellenben pl. január óta minden autóba be kell építeni az alkoholszondát, de nem kötelező használni, aktiválni.
Izé, nem bánták a gyártók? Akkor miért hisztiznek az EURO x ellen, miért kellett csalni a szoftverrel? Mennyire éri meg egy szívócső befecskendezéses szívómotor helyett egy közvetlen befecskendezéses, turbós, EGR-es, kettős lendtömegű, részecskeszűvel és AdBluval megáldott motort kifejleszteni, és eladni ugyanarra a feladatra?Egy adalék EURO 6.3 témában: a Stellantis, hogy ezt teljesíteni tudja, plusz a flotta fogyasztást is elérje, duplakuplungos váltóval kivitelezett MHEV rendszert fejleszt. Rohadt nagy szopás minden modellbe ezt implementálni, olyanba is, amelyik még maximum egy évet lesz utána a piacon. A vevő alig kap valami extrát, a gyár meg kidob az ablakon egy csomó pénzt.
-
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #99 üzenetére
Ezek üzleti stratégiák. A kérdés nem erre vonatkozott, hanem hogy miért árulják el ezeket az adatokat. Legyen mivel a Józsibátyáméknak szórakozni, mint amikor snapszereznek? Tehát Audi nyereség 10%,Fiat 5%,Tesla!12%...durchmarsch. De nem akartam elrontani a játékot, azt hittem van rá magyarázat, de akkor ez ilyen D&D Rpg, ahol a nyereség max18 százalék, mert a többi hihetetlenül hangzana. Azzal akartam beszállni hogy mondok a Hyundaira 97 % őt, csak nem akarom megborítani az autóipart.
-
#48584626
törölt tag
"überkomplex értelmetlen baromságot, és kilobbizzák hogy ez követelmény legyen minden EUban eladott autónál"
Hát, nagyon nem így működik a dolog.
"Az valószínűleg csak a színjáték része, hogy az új EURO6.3 meg hasonlók miatt sírnak a gyártók, nekik ez elemi érdekük."
Hát, nagyon nem.
-
btprg
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #97 üzenetére
"De szerintem a gyártók nem is bánták ezeket az előírásokat, hiszen ez mind magasabbra helyezte a belépési küszöböt, azaz a saját piacukat védettebbé tette - a vevőknek pedig jó marketinggel el lehet adni, hogy mindez csupán értük, az ő érdekükben történik."
Na itt van a kutya elásva!
A nagy gyártók kifejlesztenek mindenféle überkomplex értelmetlen baromságot, és kilobbizzák hogy ez követelmény legyen minden EUban eladott autónál. Így ellehetetlenítik a konkurenciát, aki esetleg az agyonbonyolított értelmetlen szarok nélkül sokkal jobb ár-érték arányú terméket tudna előállítani. (Az valószínűleg csak a színjáték része, hogy az új EURO6.3 meg hasonlók miatt sírnak a gyártók, nekik ez elemi érdekük.)
Az egységsugarú user meg mosolyogva eszi a szart, hogy minden egyre biztonságosabb, egyre okosabb, egyre jobb.
-
A két dolog között van némi eltérés.
A gyártók haszna a könyvelési adataik alapján ellenőrizhetőek. A felvágott esetében Józsi bátyádnak, az akarata érvényesül.Az autóiparban is, mint minden más iparágban, több stratégia létezik. A legtöbb járművet eladó gyártó a Suzuki. Nem az egy példányon realizált haszon hajtaja, hanem a forgási sebesség. Azonos idő alatt minél több jármű találjon magának gazdát. Például a Bugatti és Bentley esetében a forgási sebesség nem játszik. Az eladott példányokon realizált haszon az életben maradás kulcsa.
A Bugatti többször is tönkre ment az utóbbi fél évszázadban, de sikerült megmenteni a márkát.PS:
Miért kell mindent fekete - fehérben értelmezni. A szürke árnyalaton túl a színek is léteznek. -
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #75 üzenetére
Az az autóipari cég, amelyiknek van 8-10%-os nettó haszna már boldog hogy milyen sikeres
Az adataik nyilvánosságnak elérhető részei, miért lennének valósak? A nyilvánosság bármit elhisz, és azt sem tudja ellenőrzés alatt tartani, hogy mi van a felvágottban, amit megevett. -
GhanBuri Ghan
őstag
Maga az elektronika és a szenzorok elvileg egyre olcsóbb, de igen, az emisszió és a törésbiztonság - utóbbi komoly súlytöbbletet jelent az autónak - amihez erősebb motor, futómű, fékek is kellenek, szinte egy kategóriával emeli a költségeket.
De az emissziós előírások teljesítése is tud drágítani, elég drága egy katalizátor önmagában. Rengeteg, egymásnak ellentmondó feltételnek kell megfelelni egy mai belsőégésűnek, ami mindenképpen bonyolítani fogja felépítését, és egyben költségesebbé is teszi.
De szerintem a gyártók nem is bánták ezeket az előírásokat, hiszen ez mind magasabbra helyezte a belépési küszöböt, azaz a saját piacukat védettebbé tette - a vevőknek pedig jó marketinggel el lehet adni, hogy mindez csupán értük, az ő érdekükben történik. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #95 üzenetére
EURO 6.3, GSR v2. és társaik.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #78 üzenetére
Közben változott a világ, és a FIAT Chryslerestül, Alfástul, Maseratistul vette meg a PSA. Mert az olcsó autókkal már a saját fejlesztésüket sem bírták- plusz amilyen szarul fejlesztenek, nem is csodálom- s francia technika lesz minden alatt.S a végére a FIAT se maradt olcsó.
#84 GhanBuri Ghan: Más se képes, a kínai se fog tudni, mert meg kell felelnie az elöírásoknak, amik midnen szart beleeröltetnek az autókba, a kisautókat egyszerüen túl drágává téve.
#93 Hieronymus: Szemrevételzéssel nem fogsz kiszúrni minden hibát, egy zártság ellenörzés bizonyos idöközönként kifejezetten jól jön. -
"Fekek (csovek, fekfolyadek! amit par evente cserelni kene"
A fékfolyadékot két évente kell cserélni.
A féktárcsa és fékbetétet valamint a fékcsöveket, szemrevételezés alapján kell cserélni. Ezeknek nincs meghatározott ritmusa.
A modernebb autókban van valami fékbetét kopást figyelő rendszer és jelez az autó, ha már kopott a betét. A féktárcsákon jelezve van a megengedett kopás mérete. De takarva van felszerelt állapotban.Önmagában az öt év még nem tragédia, ha legalább egyszer a fékfolyadék cserélve volt.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
"A fontosabb alkatrészeket automatikusan lehet ellenőrizni."
Lehet a fenét. Nagyon szűkek a diagnosztika lehetőségek még egy EVnél is.
"Évente viszed ellenőrzésre."
Kivéve ha a gyártónak mondjuk nincs erre infrastruktúrája. Akkor nehéz.
"Szerencsére jobban tudod, mint a Tesla."
Hát ja, olyan is biztosan van. De a lényeg az hogy nálad jobban tudom.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
A fontosabb alkatrészeket automatikusan lehet ellenőrizni.
Errol van szo, szervizben.
Fekek (csovek, fekfolyadek! amit par evente cserelni kene, mikozben egyesek buszken hirdetik 5 eve nem kellett semmi sem csinalni vele) futomu (szilentek, lengok, ne adj isten legrugok, stb), gumi, kerekcsapagy, klima, kabelkorbacsok, hutofolyadek, stb,stb -
válasz
#48584626 #73 üzenetére
"Egyrészt a gyártó részéről teljesen legitim elvárás hogy rendszeres időközönként ránézzen az autóra, ezzel biztosítva azt hogy egy kisebb hiba nem fog később jóval nagyobb költséggel javítható garanciális problémát okozni."
De ehhez nem kell szervizbe vinni a járművet. A fontosabb alkatrészeket automatikusan lehet ellenőrizni.
A belsőégésűek esetében is ezért alakult ki az öndiagnosztika igénye. Azokban az autókban bonyolult mechanika van. Ráadásul láncreakció szerű kárkövetkezményekkel. Egy vezérműszíj szakadás kinullázza az egész motort.
Az elektromos motorok karbantartásigénye nem jelentős. Sőt."Másrészt én mint tulajdonos szintén elvárom, hogy legalább évente átnézzék az autót, és ha kell javítsák."
Ebben ki akadályoz meg téged?
Évente viszed ellenőrzésre. A te dolgod. Ebben senki sem akadályozhat. Minek tenné?Kiváló műhelyeket tudok ajánlani, ha szükséges. Van amelyik már az elhasználódás előtt cseréli az egyszer majd elromló alkatrészeket.
Szerencsére jobban tudod, mint a Tesla. Aranyat ér közöttünk egy ilyen szakember.
-
#48584626
törölt tag
válasz
forumpista #86 üzenetére
"sokkal inkabb elektronikai ipari termek egy auto sem mint autoipari."
Dehogy. Ettől nem lett elektronikai ipar belőle, nem lettek egy éves termékciklusok és nem lett 200 euró egy autó.
A gépészeti része semmivel sem kevesebb egy mai autónak mint régebben, sőt. Egyszerűen csak növekedett a komplexitás, a tőkeigény és a költség.*akkor a covid okozta chiphiany meg sem erintette volna az autogyartokat, hat kit erdekel hogy nincs chip, ez autoipar…"
Ha BÁRMILYEN alkatrész hiányzik, akkor áll a gyártósor. Tökmindegy hogy chip, kábelköteg, vagy fröccsöntött műanyag alkatrész nulla elektronikával.
"konnyen juthat a Das Mobiltelephone sorsara a Das Auto is…."
Természetesen. Az autóiparban már nagyon régen óriási a verseny, egy rosszul menedzselt cég simán tönkremegy és eltűnik, vagy felvásárolják. Nincs ebben semmi új, sok évtizede ez megy. A brit autóipar gyakorlatilag egy az egyben eltűnt, a svéd is, a maradékot megette a konkurencia. Az olasz is billegett sokáig, most a Stellantis része. Sem a VW, sem a Toyota, sem más nincs ettől megvédve.
De az EV átállás ilyen tekintetben semmi újdonságot nem hoz a számukra, az autóiparban semmi sem állandó és folyamatos a változás, ez csak egy újabb fejezet. -
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #69 üzenetére
Ez csak duma. A valosag meg az hogy amiota ezerszam epitik be az autokba a chippeket, sokkal inkabb elektronikai ipari termek egy auto sem mint autoipari.
Ha neked lenne igazad akkor a covid okozta chiphiany meg sem erintette volna az autogyartokat, hat kit erdekel hogy nincs chip, ez autoipar…
A nokian kivul soroltam meg vagy 3-4 mamutceget amelyik elbukta a mobilipart.
De a nokia amugy nagyon jo pelda konnyen juthat a Das Mobiltelephone sorsara a Das Auto is…. -
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #84 üzenetére
"már most sem képesek európai autógyártók versenyképesen gyártani olcsó kisautót, még belsőégésűt sem."
Ebben egyébként van valami. -
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #78 üzenetére
Ma már teljesen más világ van, mint amikor a Fiat megvette ezeket a cégeket, konkrétan még egységes európai piac sem volt, nemhogy globális jelenlét és verseny.
Mellesleg önálló Fiat sincs már, a Stellantis része.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #74 üzenetére
Nem feltétlenül. Attól még hogy a rendkívül jómódú EU betiltja az ICE-t, sem Kína, sem az USA sem mások nem fogják megtenni.
Az EUs autógyártók a belépő kategóriában úgy tudtak nagy nehezen versenyképesek maradni, hogy a hazai piacra fejlesztett termékeket adaptálták a külföldi piacokra.
Ha a hazai piacon nem tudnak majd ilyen járműveket eladni, akkor külföldön sem tudnak majd versenyképes terméket kínálni.Zipse erre utalt.
-
ViZion
félisten
-
#48584626
törölt tag
1. Az Audi egy fillért sem vitt ki az országból.
2. Hülyeség hogy féláron is adhatná az autókat. Az az autóipari cég, amelyiknek van 8-10%-os nettó haszna már boldog hogy milyen sikeres. Hogy a fenébe lehetne felezni az árakat?
3. Az elektromos autók semmivel sem egyszerűbb felépítésűek, ez is egy jókora tévhit. Mellesleg az egyszerűbb felépítés nem jelent alacsonyabb fejlesztési költséget.
4. A Toyota nettó nyeresége az utóbbi időben 5% alatt volt. Hmm, micsoda extraprofit. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #71 üzenetére
Több oka is van.
Egyrészt a gyártó részéről teljesen legitim elvárás hogy rendszeres időközönként ránézzen az autóra, ezzel biztosítva azt hogy egy kisebb hiba nem fog később jóval nagyobb költséggel javítható garanciális problémát okozni. Az autó nem egy pár száz eurós telefon vagy egyéb, hiba esetén eldobandó cucc, hanem egy sokezer eurós, nagy értékű, magas komplexitású, tartós használati tárgy, a rendszeres ellenőrzés és karbantartás elemi jelentőségű, és akkor a közlekedésbiztonságról nem is beszéltünk.
Másrészt én mint tulajdonos szintén elvárom, hogy legalább évente átnézzék az autót, és ha kell javítsák. Én a saját autómat szakszervízbe viszem minden évben, a garancia lejárta után is, egyszerűen filléres tétel az autó értékéhez, értékvesztéséhez és egyéb fenntartási költségeihez képest.
A Tesla nem azért nem csinál kötelező szervizt mert annyira jófej és/vagy nincs értelme, hanem azért mert egyszerűen nem tudja végrehajtani, nincs elég kapacitása hozzá.
-
mepet
addikt
Szerintem sajnos nem ez az oka a draga autoknak. Hanem a nyereszkedes, a vegtelen nyeresegvagy.
Itt egy bizonyitek, ami hirtelen eszembe jutott: 24.hu: Már 4000 milliárd forintot lapátolt ki az országból az Audi
Jajj, szegenyek, ugy sajnalom oket, nincs eleg penzuk...Es ezek okosak. Orokre fenntartjak ezt az orult magas arat, pedig fele ennyiert is arulhatnak az autoikat. Mindig kitalalnak valamit, volt mar chipvalsag, globalis szallitasi nehezsegek, stb... Mindig van valami kifogas, miert nem tudnak szegenyek jelentosen arat csokkenteni... Az uj szoveguk, hogy mennyit koltenek az elektromos autoik fejlesztesere. Erted, azoknak az autoknak a fejlesztesere, amik sokkal egyszerubb felepitesuek a korabbiaknal...
Lasd a Toyota, aki elore bejelentette, hogy csokkenni fognak az eladasaik. Magyarul inkabb kevesebb autot fognak eladni a jelenlegi hatalmas marzs mellett, minthogy vegre csokkentenek az autok arat kb a felere...
-
válasz
#48584626 #59 üzenetére
Miért?
Mit kellene ellenőrizni rendszeresen egy elektromos autón?
Az alapvető biztonságossági állapotát ellenőrzi a műszaki vizsga. De saját elhatározásból elviheted az autót ellenőrzésre. Például minden tavasszal és/vagy ősszel.
Olajcsere nem szükséges. Csak pollenfilter van. Azt meg önkéntes alapon lehet cserélni
A fékek nem a használattól fognak tönkre menni, hanem a rozsdásodástól. -
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #68 üzenetére
Dehogy jelenti. Zipse az EUs ICE BAN potenciális hatásairól beszélt.
-
#48584626
törölt tag
Nézd, aki kicsit is érdeklődik az autóipar iránt az tudja hogy teljesen más a termékek komplexitása, a beruházásigény, teljesen mások a fejlesztési ciklusok, komplett más a termékek életciklusa, teljesen más a piaci és törvényi környezet és lehet sorolni tovább.
Semmiféle érdemi párhuzamot nem lehet vonni az autóipar meg az elektronikai ipar között. A nokiázás egy jól hangzó lózung, semmi más.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #64 üzenetére
Ha levelet írnék minden hülyének aki töredék információk és rossz fordítások és a saját prekoncepciói alapján ír "cikket" akkor egész nap azt csinálnám és úgy sem lennék vele kész, egyrészt.
Másrészt az általad beidézett mondat nem igazán azt jelenti amit először állítottál, pláne hogy hiányzik a kontextus.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
forumpista #60 üzenetére
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #62 üzenetére
"Zipse (BMW atyaúristen) is teslafan, mivel arról beszélt, hogy az európai autóiparnak fel kell adnia a belépőkategóriát"
Zipse nem mondott ilyet.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Zipse (BMW atyaúristen) is teslafan, mivel arról beszélt, hogy az európai autóiparnak fel kell adnia a belépőkategóriát - mivel ott már nem lesz többé versenyképes.
Ezt a folyamatot már láttuk az USA-ban, utána jön szépen a többi kategória is.#61 Shadowbull
Kik laknak a szódásszifonban?
Buborék. -
#48584626
törölt tag
válasz
forumpista #60 üzenetére
Az autóipar nem elektronikai ipar, teljesen másképp működik a kettő. Tök felesleges és értelmetlen párhuzam, igazából fogalmatlan okoskodás.
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #50 üzenetére
"Te érted a világot, a komplett német meg japán autóipar meg nem érti"
Tudod, a Nokia, Blackberry, Microsoft (+LG és Sony is ide tartozik) esetén is azt hallgattuk hogy ezek a cégek piszkosul értik ám a csíziót a mobiltelefonok terén és hogy ezeknek a cégeknek olyan szakember gárdájuk van hogy azzal random fórumozó véleménye nem veheti fel a versenyt.
És hogy amikor a random fórumozó azt mondja hogy k.rvára rossz irányban mennek a telefonok terén, akkor a random fórumozó téved, mert ezek a csillió dolláros fizetésü vezérigazgatók meg gárdájuk sokkal jobban tudja hogy merre megy a telefon ipar.
Aztán hol is van ma bármelyik fenti cég az okostelefon terén? Egy komplett iparágat vesztettek el, egy olyan iparágat amiből az Apple kb. a leggazdagabb cég lett a világon, szóval kb. csak egy Applenyi pénzt buktak el...
Szóval igen, tetszik neked vagy sem, elég sok példa van rá a közelmúltból, hogy random pistike a fotelból sokkal jobban látja hogy merre haladnak a dolgok, mint az elefántcsont toronyban ülő mamutcégek csillió dolláros fizetésű vezérigazgatói meg igazgatótanácsa...
Úgyhogy tartom magam a véleményemhez, mind a német mind a japán autógyártók bealudtak, és ha azt akarják hogy 20 év múlva is még mint jelentős autógyártók legyen jelen, akkor bizony piszkosul kapkodni kell a lábukat.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
Én nem vennék olyat gyártótól autót, ahol nincs éves kötelező szerviz.
Egyszerűen komolytalan. -
#48584626
törölt tag
"az 1 éves késés a productionben a software issuek miatt"
Na látod, ez is baromság, egy szó sem igaz belőle. Az eredeti tervekhez képest maximum néhány hetet késtek.
"minden bugreportoló VW owner"
Minden termékben vannak bugok. Ez teljesen normális és hétköznapi dolog. Röhejes amúgy az egész ötlet, miszerint a VW "nem ért a szoftverhez" és emiatt "nem működik a navigáció". Ne röhögtess már kérlek, aki ezt állítja az sík hülye az autókhoz.
"nem működő OTA frissítések"
Na, már ilyen is volt?
Én azt javaslom neked hogy ne a bulvárszar szintű sajtóból tájékozódj a világról.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
Azt érdemes tudni, hogy az EV esetében nincs inspekció évente vagy kétévente.
Ez azért nem teljesen van így minden gyártónál, pl a Nissannál kötelező éves szervíz van az EVknél is, ha az ember meg akarja tartani a garanciát. -
Felmerült eddig néhány kérdés, amit nem sikerült eddig megválaszolni.
A legfontosabb..
Miért drágább Európában ugyan az az autó, mint Kínában.
1. Nem ugyan az. Az európai előírások sokkal több biztonsági felszerelést írnak elő.
2. Vámot kell fizetni. Ez változni fog, ha az EU-n belül is lesz gyártás.
3. A forgalmi adó minden járművet érint, ez nem érv. Kínában nem kell megfizetni mert export, Az EU-n belül fizetni kell.Nincs kiépített szervizhálózat.
Valóban nincs. Ezért már meglévő forgalmazóhálózattal indul a forgalmazás. Azt érdemes tudni, hogy az EV esetében nincs inspekció évente vagy kétévente. Akkor kell vinni a szervizbe, amikor az autó jelzi, haza akar menni. Nincs olajcsere, a szűrőket sem kell cserélni. Pontosabban van/lehet hűtőfolyadék, de azt nem kell rendszeresen cserélni.Az akkumulátor fejlesztésében versenyfutás van. A következő években sorra jönnek ki a fejlesztések olcsóbb és kedvezőbb tulajdonságú akkumulátorokkal.
Az EV gyártás nem környezetszennyezőbb, mint a hagyományos járműveké. Sőt. A motor és a kiegészítő egységei kedvezőbbek a belsőégésű társaiknál.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #54 üzenetére
Tehát minden bugreportoló VW owner teslafan a neten, az ID3-at tesztelő német lapok is teslafanok, az 1 éves késés a productionben a software issuek miatt mind teslafanok miatt van, a VW saját kijelentései a szoftver problémák miatt is a teslafan VW alkalmazottak miatt vannak, a nem működő OTA frissítések is a tesla fanok miatt, stb
Hogyne. Nem semmi a kognitív disszonanciád. Pont mint egy teslafan
-
#48584626
törölt tag
"Neked midnenki, aki rosszat mond egy német autóról, az elvakult teslafan"
Na látod, ez megint a szokásos hazugság.
Lehet negatív dolgokat mondani német autókról, miért ne lehetne. Lehet ezer okot találni.
Hazudozni, hülyeségeket kitalálni és azt terjeszteni, na azt nem kéne. Ebben nagyon erős az egész teslafan társaság. Nem hiába Musk az idoljuk. -
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #52 üzenetére
Teljesen értelmetlen veled beszélgetni még a legnagyobb jószándékkal is
Neked midnenki, aki rosszat mond egy német autóról, az elvakult teslafan. Ostoba nézőpont és viselkedés, de felőlem, mindenki úgy hülye ahogy akar.
Szerencsére rajtad kívül mindenki tisztában van a valósággal, csak te vagy ennyire elvakult (meg a másik oldalon a tényleges tesla/musk-fanok. megérdemlitek egymást)
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #47 üzenetére
Csak éppen a mennyiség, minőség, és súlyosság nem mindegy.
Dehát pontosan tudod te ezeket, csak beleragadtál egy védhetetlen álláspontod védelmébe, és nem tudod azt mondani, hogy "jó igazad van, tényleg szar volt". Pedig a tévedés elismerése jellemfejlesztő, próbáld ki!
-
#48584626
törölt tag
válasz
forumpista #49 üzenetére
"a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast."
A németek garantáltan nem aludtak be semmit, nézd már meg a kínálatot. A japcsik reakcióit is nehéz innen megítélni, ők is úgy reagálnak ahogy a valódi piaci igények alakulnak ott, ahol ők erősek.
"azt nem ismertek fel idejekoran"
Jaj, ne vicceljünk már. Te érted a világot, a komplett német meg japán autóipar meg nem érti
Aha.
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #48 üzenetére
Pedig egyelore nagyon ugy tunik hogy a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast.
Legfokepp egyebkent azt nem ismertek fel idejekoran, hogy mig a belsoegesu autoknal a motorhoz kellet a nagy know-how es az energiatarolo rendszer egy filleres “muanyag” tartaly volt, addig EV-nel pont forditva van a dolog.
Motorikusan nem kell nagy know-how, ellenben honnan lesz olcso akksid, ki gyartja es hogyan, na ez hatarozza meg az egeszet legfokepp.
-
#48584626
törölt tag
válasz
forumpista #46 üzenetére
"Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat."
Tendenciózusan megbízhatóbb, ennek az az ára hogy sokkal egyszerűbb, és kisebb a kínálata.
"a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni"
Jaj ne viccelj már. Senki nem csinál így az autóiparban, ahol folyamatosan brutális verseny van. Ez már legalább 50 éve nem működik.
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #22 üzenetére
Tudtommal a toyota (japan autoipar) ma mar talan a legnagyobb autogyarto a vilagon. Szoval volt alapja annak hogy tartotttak tole, ki is csinalta pl. az amerikai autoipar nagy reszet.
Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat.
Szoval amelyik autogyar nem tartott a toyotatol az ma mar kb. nem letezik.
na most per pillanat ugyanez a helyzet a kinai ev autogyartokkal. Aki nem veszi oket komolyan es nem probalja meg felvenni a kesztyut hanem a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni, az nem fog letezni 20-30 ev mulva.
Including toyota meg a nemet autogyarak is. -
Noukoum
veterán
válasz
tha_answer #37 üzenetére
Szóljál a norvégoknak is, 2025-től már nem veszel náluk füstös autót. Persze tudom, a hanyatló nyugat már annyira hanyatlik hogy már nem telik 5 perc alatt 1000km-t tudó autóra sem!4
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #41 üzenetére
Figyelj, nekem nem kell kamuznod. Nem csak ennyi volt a baja, nagyon nem.
németek saját gyűjtése a bugokról
Az Auto Motor & Sport azt is nehezményezi, hogy az infotainment rendszer csak lassan indul el, a gyári navigáció gyakran több száz méteren keresztül nem tudja hol van, a beharangozott online szolgáltatások pedig egyáltalán nem töltődnek be a 10 colos középső kijelzőn. Ez a képernyő egyébként a német tesztelők szerint eleve kicsit túl messzire került a sofőrtől a kényelmes használathoz, a szóbeli utasításokra pedig nem lehet hagyatkozni, mert a beszédfelismerő nemcsak sokat hibázik de legalább lassú is.
Teljesen értelmetlen védened a dolgot, simán szar volt a launch software. -
#48584626
törölt tag
"ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb"
Hülyeség.
"Kínaik nagyon gyorsan le fogják lépni a piacot..."
Dehogy fogják. Majd nagy nehezen, hosszú évek kemény munkája után eljutnak oda, hogy az alsó szegmensben valódi piaci szereplővé válnak, egy lesznek a sok közül.
A felső kategóriás álmokat meg elfelejthetik. -
-
Noukoum
veterán
A kínai autók egyébként még lehetnek és lesznek is jobbak szoftveresen.
Emiatt nem írnám le őket, a nagy európai gyártók is szenvednek vele, a németekkel az élen. Szóval lehet ezt árral kompenzálni, de mint látható a többi gyártó is le van maradva nagyon.
Ugye a Nokia effektus azt jelenti hogy egy (vagy több) gyártó nem vette figyelembe a piac radikális változását, az új technológiát, a megváltozott felhasználói igényeket és elhaladt mellette a világ. És ahelyett hogy igazodott volna a változáshoz, ragaszkodott a régihez. Aminek a vége pontosan tudjuk mi volt. A Nokiához érdemes még hozzátenni hogy egy idő után felsőszinten is felismerték a problémát, csak késő volt, a hajó már elment.
Ugye ha valaki ránéz az autóiparra az egyből látja hogy a fentiek egy az egybe megegyeznek a Toyotával. Ennek persze, nem kell hogy csőd legyen a vége. De az új autó eladási részesedésük már garantáltan drasztikusan le fog esni már 10 éven belül. Egyszerűen árversennyel ki fogják csinálni a hagyományos gyártókat, akik nem léptek időben és nem tudnak hatékonyan elektromos autót gyártani. Ehhez sem kell madárjósnak lenni, ha valaki megnézi hogy ma Európában olcsóbban kapsz Tesla Model Y-t ami egy prémium SUV mint egy Toyota Prius plugin hibridet, mindezt úgy hogy a Teslán jóval magasabb a haszonkulcs, akkor nincs miről beszélni. Természetesen az emberek az előbbit veszik, nem pedig az utóbbit meglepő módon.
És el kell hogy keserítsem a hagyományos gyártók rajongóit, de a Toyota rajongóit is, mert hogy a legolcsóbb autókat sem fogja kímélni a változás. Azaz a szegényebb, de nagy piacokon is 2030-2040 között meg fog történni a teljes átállás (~90%, új autó eladásokban). Hiába gyártasz te olcsó autót (pl hibridet) kis haszonkulcsal, ha jönnek az elektromos modellek olcsóbban, azonos vagy nagyobb haszonkulccsal. Összefognak omlani az eladásaid mint egy kártyavár. Nem véletlen hogy a Toyota kommunikációja is 180 fokos fordulatot vett 5 évvel ezelőtthöz képest. Ha valaki megnézni mit tud most a cég, mirai meg bz4x, kiröhögi... Persze történelmi forrásnak majd kiváló lesz, de hogy az utcán nem fogsz ezekkel találkozni az is biztos.
Szóval hajrá Toyota, szedjétek már össze magatokat. Jó dolog hogy a Tesla felkavarta a langyos állóvizet, de azért ne adjunk már nekik teljes monopóliumot. Mert ha a Tesla tényleg megcsinálja 2030-ra a 20 milliós autó eladást...
-
strogov
senior tag
válasz
#48584626 #30 üzenetére
Nem utólag. 2es android-tól már minden épeszű tudta, hogy a nokia saját rendszere be fog dőlni. 2011-ben meg már a nokia is tudta.
Itt a fórumon is röhögtünk a nokia fan-okon ahogy a végén már csak annyi maradt, hogy jó képeket készít. Mint az irigy hónaljmirigy számban: "kamerás mobil".
2011-ben ios-en már sok-sok millió alkalmazás volt. Aki alkalmazást készített az elsőre ios verziót csinált. Az iphone i4s-ből elment vagy 250 millió 3 év alatt. N9-ből mennyi? Ha már szoftver. Hány külsős fejlesztett rá bármit? -
strogov
senior tag
válasz
tha_answer #28 üzenetére
Mennyire volt versenyképes egy iphone 4s-hez képest?
-
tha_answer
őstag
-
Cassi
őstag
Piaci részesedés, 2023. jan-júl., EV-akkumulátorok:
CATL: 36,6%
BYD: 16,0%
LG: 14,2%
Panasonic: 7,3%
SK On: 5,2% (dél-koreai)
Samsung SDI: 4,1%Még messze van a vége, de a Nokiával is az történt, hogy az iPhone bemutatója utáni naptól a cég halott volt. Még egy ideig kalimpált a lábacskáival, aztán kész.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #22 üzenetére
egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám
Na, hát pont ezt írtam én is feljebb (+ÁFA, ne felejtsük el). Azért az így sok százalék ám.Én ültem kínai EVben pár napot tesztre (MG4), teljesen jó volt, az érthetetlen hibáit leszámítva (katasztrófa hangrendszer, szoftveres szarok (mint egy ID3 mondjuk az elején), nuku tolatókamera és nem is rendelhető, stb). Nem egy BMW/Merci, de nem is annak a célcsoportnak készül.
-
#48584626
törölt tag
A kínaiaknak nyilván van egy minimális árelőnyük ha Kínában gyártanak, de messze nem hozzák ki a feléből. Ami nekik feleannyiba kerül, az marhára nem is tud annyit.
Ezt a költségelőnyt gyakorlatilag egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám.Amúgy a történelem ismétlődik, a 70es években a japán autóipar volt a mumus, a 90es években a koreai, most meg a kínai. Nem tudom 20 év múlva melyik lesz, talán az indiai vagy afrikai...
A hazai áraikon a teljes adó és áfamentességet látod meg az állami támogatást.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #15 üzenetére
Mindig élmény veled beszélgetni, amikor így alátámasztod a mondanivalódat.
Akkor én jövök: de hoznak. Na most te jössz!
De amúgy leírhatod nyugodtan és hálás is lennék érte, hogy a sokkal olcsóbb munkaerő és gyártási költségek mennyiben befolyásolják az autók árát, mennyivel lesz olcsóbb - mert hát nyilván abból van az árelőnyük, és látható is a hazai áraikon.
-
Montanaxy
aktív tag
NIO-nál dolgoztam egy rövid ideig. Teljesen az Észak-EU országaiba adnak el, nálunk csak összeszerelés van, akksi cserélő állomásokat szerelnek össze. Alsó hangok 20 millió egy NIO autó, itthon nincs piaca.
-
#48584626
törölt tag
"BYD, a Nio vagy az Xpeng már nagy erőkkel terjeszkednek az európai EV-szektorban, az eladások 55 százalékkal 820 ezer autóra emelkedtek az első 7 hónapban"
Melyik párhuzamos valóságban? A BYD az első 7 hónapban kábé 5.000 autót adott el Európában, a NIO kevesebb mint ezret, az XPENG kábé 200-at.
Szerintem az összes kínai gyártó nem adott el összesen 10e autót Európában.
-
#48584626
törölt tag
Jaj dehogy tarolják le. Marhaság.
-
tha_answer
őstag
Ahol a kornyezet es a tarsadalom (nyugdij, tb hianya) lesznek versenykepesek, onnan kellene carbonvam illetve tarsadalmi externaliak vamja.
Az hogyha azonos kornyezetvedelmi es tarsadalomvedelmi felteteleknel is olcsobban dolgozik, az azt jelenti h Te vagy a szar.
A szabad piacot ne engedjuk a kornyezetunk (fidesz
) es tarsadalmunk (balliberalisok
) szetveresere, de a hatekonysagat hasznaljuk.
-
Sz.L.
aktív tag
Nem lesznek a kínai EV-k sokkal olcsóbbak. Csak kicsit, de így is több lesz rajtuk a profit.
Majd megnézzük, hogy viszonyításként, egy Dacia Spring hol fog elhelyezkedni az összehasonlítási listán a kínai EV-k hez képest. -
Busterftw
nagyúr
Na mar nem megboritjak?
-
Ear001
addikt
A BYD német áraira milyen extra áfa meg importőri díj jön rá? Azt mégis annyiba kerül, mint egy Tesla vagy épp BMW. A Lynk&Co-nál? Még szalon sincs, megszokott szervíz sincs, minden saját kézben, mégsem osztogatják fillérekért.
Európai színvonalú autó európai árakon van. Ezt a kínaiak sem tudják felezni.
-
Ezekiell
veterán
Én arra írtam, hogy "sirdogálás helyett versenyképes ajánlatokkal kellene előjönni" - ez a nehéz, amikor a kínaiak (hasraütök) fele annyiból hoznak ki egy autót, mint az európaiak.
És igen, azt a különbözetet az importőrök, a VÁM, meg az ÁFA hozzák össze (meg az összes egyéb adó).
-
GhanBuri Ghan
őstag
Pedig Handrás idén is megmondta, hogy milyen kínai gyártók, azok se olcsóbbak.
"Oliver Zipse BMW-vezérigazgató szerint a belépőkategória vagy eltűnik vagy többé nem európai gyártók szolgálják majd ki."
Ó igen, ugyanez történt az európai ipar többi részével is: az optikában, a fényképezőgépmechanikában, a szórakoztató elektronikában a legnépszerűbb kategóriákat bekebelezték az ázsiaiak (akkor még japánok), az európai gyártóknak pedig megmaradt a nagyon szűk csúcskategória. Ahol a profit nem elegendő az érdemi fejlesztésekhez, így egy idő után vagy felvásárolták a céget, vagy már csak a márkanév ét belőle valamit (mint például a Hasselblad vagy a Blaupunkt)
De az autóiparban is ugyanez történt Amerikában, a japán invázió után előre menekültek a SUVok irányába, feladták az olcsó szedánok gyártását, tekmészetesen oda is követték őket a japánok (koreaiak), hogy mára a hajdan az amerikai belpiacot teljes mértékben domináló nagy hármas részesedése minden eddiginél alacsonyabb legyen.
Ha ez Zipse master planje, akkor cudar jövőnek nézünk elébe. -
-
-
ViZion
félisten
Oszt' az hogy lett a 12,5m Ft kínai árból 21m európai ár? Tényleg kell a kínai vasút, ha ilyen sokért hozzák be...
Autókkal ugyan az lesz, mint anno a Motorola, Blackberry, Ericsson, Nokia cuccokkal: sírdogálnak, h jajj a kínaiak, de nem engednek a brutális profitból egy centet sem. Hát ha nem, akkor nem... utána meg sírdogálás lesz, h a kínai autó kémkedik. A többi is, csak a kínai az nem az EU/USA küldi az adatokat...Szal. a sirdogálás helyett versenyképes ajánlatokkal kellene előjönni, mert az lesz, mint a mobil szektorban.
-
Ear001
addikt
De hát ez nem autókiállítás, hanem beszállítói, autótechnikai. Miért is lettek volna ott a nagy gyártók sok autóval?
A sokkal olcsóbb modelleket meg nem látom, talán 5-10%, ami egy új márka bevezetésénél egyszerűen muszáj.
-
homerhamm
addikt
A Trabantnál jobb autó nincsen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Eredeti játékok OFF topik
- Hobby rádiós topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam Deck
- További aktív témák...
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3367, 91% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3167, 100% Akkumulátor
- iKing.Hu - Google Pixel 10 Tensor G5, 120 Hz OLED, tripla kamera-128 GB Használt, karcmentes Gari
- OLCSÓBB 09.11.!!! HP üzleti laptopok Elitebook, Probook, Zbook 8-13. gen gar.
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3109
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest