-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gg72
veterán
Az mitől lehet, ha a kocsi távirányítóval nehezen nyitható és akkor is csak közelről kb. minden ötödik próbálkozásra? A központi zárral nincs gond, mert kulccsal tökéletesen nyitható, ill. elemcsere is megvolt.
-
gg72
veterán
válasz MasterMark #296872 üzenetére
Rendben, remélem jövő csütörtökön kiderül.
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #296852 üzenetére
Amúgy jobban figyeltem ezt a dadogást és ezt vettem észre: hideg motornál (napi első indítás) nagyon ritkán csinálja, ha már előtte mentem vele és utána indítok, akkor szinte mindig. Az alapjárat-leeesés kb. fél percig tart, ha akkor akarok elindulni, akkor a gázra sem nagyon reagál, ma egyszer le is fulladt. De a kb. fél perc elteltével, ahogy magára talál az alapjárat, szépen jár a motor, útközben sincs semmi gond vele, műszerfalon hibaüzenet nincs, OIL OK. Gyorsításkor néha érzek talán egy-egy apró megtorpanást. Akkor ez továbbra is EGR hiba/eltömődés lehet leginkább? Üzemanyagszűrőt is lehet cseréltetnem kellett volna legtutóbb.
-
gg72
veterán
válasz kisza25 #296811 üzenetére
Kösz, MasterMark-nak és Qru-nak is!
Akkor a hengerfejesedést kizárnám, ezeket a tipikus hibákat nem tapasztalom.
Gyertya lett cserélve egy hete, miként az összes szűrő +olaj is, egyedül az üzemanyagszűrő nem. Nagyobb gázra nincs remegő érzés (sőt, akkor "megjavul"), csak elinduláskor, mintha le akarna fulladni, dadog, de aztán elindul és utána nincs hibajelenség. De induláskor sem mindig csinálja, kb 50%-ban. Hát akkor jövő héten okosabb leszek, mondjuk ez csak egy helyi kis szerelő (a fojtószelep miatt jelentkeztem be hozzá), nem tudom mekkora a műszerezettsége, de 19-én van időpontom egy olyan szervízbe is, ahol tudnak hibakódot olvasni, stb.
Erről a 3F szabályról most hallok először, de azért látom nem annyira egyértelmű a helyzet: [link]
-
gg72
veterán
Azt miből lehet észrevenni, ha egy motor elkezd hengerfejesedni, vagy a tömítés már nem jó?
Írtam korábban [link] , hogy egy Citroen C4 1.4-ről van szó (KFU motor), ahol elvileg gyakori ez a hiba, de nálam olyan furcsa tünetei vannak a kocsinak, hogy indítás után kb. fél percig ingadozik az alapjárat, utána jól jár, ill. kihúzatáskor 3asban érzek némi megtorrpanást. Írtátok, hogy a fojtószelepet kellene megnézni/tisztítani, de sajnos csak egy hét múlva kaptam időpontot szerelőhöz, aki ránézne.
Olajfolyást nem látok a motoron, a fogyasztás is jó.
Járjak azért így vele? -
gg72
veterán
válasz grizlisandor #296376 üzenetére
Kösz mindenkinek, az még nem volt, megpróbálom ezt a helyi ismerőssel megcsináltatni. 100-as tankoláson és futtatáson túlvagyok.
Amúgy teljesen rapszodikusan csinálja, kb. 10 indításból 3szor, de hidegen sosem, csak miután mentem vele és újra indítanám egy megállás/leállítás után.
Azért holnap felhívom őket és újra rákérdezek udvariasan a dologra. -
gg72
veterán
Sziasztok! Két hete vásároltam egy 2007-es 1.4-es Citroen C4-et kereskedőtől, ami alapos megtekintés után teljesen jó állapotúnak tűnt (valós 68000 km-el, karossszéria szinte tökéletes állapotú). Az azonban már az első napokban kiderült, hogy vmi gyújtás-problémája van, mert melegindításkor (napi másosik van harmadik) az alapjárat leesik pár pillanatra, dadog a motor, majd utána már szépen jár. Elvittem szervízbe, ott ezt a problémát egyelőre nem orvosolták (jövő héten lesz bent a szakember, aki elektronikához ért), de ki kellett cserélni két hátsó lengéscsillapítót + elöl a gömbcsuklókat és a kormányösszekötőt + megvoltak a szokásos cserék (olaj, szűrők, gyertyák, hűtőfolyadék), eddig ez 200ezrembe került, de nyílvány ha használt kocsit vesz az ember, ennyit belekalkulál... De a motorhibára már nem szívesen költenék még kb. ugyanennyit, persze az is lehet, hogy csak kisebb baja van. A kereskedő felé tögtön utána jeleztem, hogy a motorral van valami, akkor azt mondták, hogy ez ügyben rugalmasak, beszéljünk róla, ha már tudom mi van.
A kérdés, hogy ti mit csinálnátok? Beszéljem meg velük, hogy ők javíttassák meg, van ilyenkor erre szavatosság?
Persze én hülye, azt is már csak utólag ovastam el, hogy az adásvételibe beleírták, hogy az "autó korára és műszaki állapotára való tekintettel a közeljövőben jelentős szervizelési költségek várhatóak"... Erre rákérdezve azt mondták, hogy etz minden 15 évnél idősebb autónál ráírják...
Amúgy jó hírű kereskedő, az egyik index tipikban jókat írnak óluk, veterán kocsikkal is foglalkoznak, tehát nem az a tipikusan nepper társaság. -
gg72
veterán
Sziasztok! Hyundai i30-ban 2018-ban volt gyertyacsere (gyári NGK ment bele), azóta mentünk vele kb. 45ezer km-t, jól gondolom, hogy aktuális lenne az újbóli csere?
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #229744 üzenetére
OK, kösz.
-
gg72
veterán
Sziasztok! Mann olajszűrő helyett UFI is jó altarnatíva lehet? Még nem hallottam róla, eddig csak Mann volt, egy 2012-as Hyundai i30-ba kellene.
-
gg72
veterán
Meyle ablaktörlőkkel van valakinek tapasztalata?
-
gg72
veterán
Olajos kérdésre tudnátok tanácsot adni? Jó a Fuchs, vagy valami más?
-
gg72
veterán
válasz tomiii. #35156 üzenetére
Autóolajban mi most, ami jó vétel? Egy 1.6-os Hyundai i30-ba kellene, átlagos alatti futásteljesítménnyel, családi használat mellett. Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 4L továbbra is ajánlott? [link]
Korábban a Honda Jazz-ünkbe Eneost vettem, de itt visszaolvasva a Fuchs-ost most többen jobb vételnek tartják. -
gg72
veterán
Tapasztalatból írjátok, hogy a Lukoil benzinjei vizezettek, vagy ez inkább előítélet? Mert én az utóbbi időben a Top-N 95-ösükből tankolok és jobbak vele a tapasztalataim, mint az OMV MaxxMotion-nal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest