-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Reggie0 #240673 üzenetére
Volt egy laza 5 órás áramszünet, egy markoló likvidált egy 20 kV-os kábelt… (ami miatt mindent is buktam, vezetékes net - hiába volt a modem meg a Router “online” UPS miatt/mobil net se ment mert az átjátszó eszközök is elmentek aludni…
Kicsesztem a rendszerrel, így is elég volt a töltés. Mire holnap indulok - 5 óra - újra tele lesz.
Qru
Emelnem kell akkor az üzemanyag díjamat… önköltségen nem járom be a fel országot. (sokszor amúgy azért nem tudok Z-vel menni, mert a lokalizációk nem állandóan megközelíthetőek vele. (pl.: érdei úton kell mennem egy-egy szakaszt, tuti fennakadnék, meg lezúznám az alját.
-
cOxeR
Ármester
De rühellem az Elműt… “elfogyott” az áram, nem tudom feltölteni a kocsit az esti melóhoz, a reggeli köröm meg túl sokat felemésztett. (persze kellett nekem sietni haza reggelizni a nullason )
Ne csak az elfogyott a benzin itt a világvége posztok legyenek. -
cOxeR
Ármester
Nem lesz változás ebben itthon, inkább egyre lehetetlenebb lesz.
Ami tényleg vigasztal, normális arcú/mentalitású embert nem csesztetnek, vagy csak nem futottam bele túlbuzgó sünbe. Ezeket a kormos rendszámú szarokat meg igen is vegyél ki. Leginkább persze az elrohadt műszakilag alkalmatlanokat kellene kiszűrni utána a többit.Meg a ponyva nélkül platóssal viszem az aprókavicsot… ami lisztként zúg le az auto mögé 70-80-as tempónál… tegnap kiszedtem egy ilyet… megálltam előtte és kiküldtem az út mellé “gondolkozni”, legalább felfogta nem vicces.
-
cOxeR
Ármester
Teljesen racionális is amit írsz.
Jobb fék is érdekes… mert ugye sok átalakított fék van, hiába több helyen fog, nagyobb, vastagabb tárcsa… azért ez se egyszerű. Pl egy f30 m performance fék tök jó lenne nekem, de kell vele játszani, hogy jó legyen, onnantól meg megint kérdés, mennyire megbízható.
Helyzetjelző a led, sok vizet nem zavar, de ettől még az se legális.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Reggie0 #240564 üzenetére
Itt az a baj, hogy reális pénzért nem lehet bevezetni dolgokat a forgalmiba. Érintett vagyok én is… van bőven mit takargatni, futómű, felni szélesség, toronymerevitő, néhány led, a többi nem látszik, egy kis légszűrő, egy módosított ecu, egy kis váltó remap… egy kis kipuff.
Egyik se szélsőséges azt gondolom, műszakilag meg sokkal makulátlanabb mint több forgalomban levő gyári azonos típusú autó. Hátsó szárnyról ne is beszéljünk.
Viszont ennek a 80-90%-a nem képes itthon pénzért se arra, hogy bekerülhessen a papírokba… nincs más út csak az illegál.
Szerettem volna pl levegős futóművet, de nincs tuv képes, egyszerűen az mar az a szint feltűnésben - összegben, amit ha kiszúrnak és vissza kell állítani anyagi csőd és már én se mertem bevállalni.
Tudom tudom a sperr, az úgyse látszik. :D
Legfőbb tényleg a viselkedés… soha senki semmit nem kérdezett tőlem Z4-el, mikor megállítottak, tény nem is vagyok a vacin se, nem is megyek a városba 200-al… nem megyek át piroson, az Andrássyn se baszom keresztbe.
Ritkán na…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #240374 üzenetére
Ha nem lenne 500m-en belül egy mol-os töltő, még lehet érteném, ahol 2 óra alatt teletolja. Azt kevésbé, hogy egy obis kb 6-8A-t ha folyamatosan kiszolgálni tudó “madzagra” köti rá, én többet nem mernék ráengedni az biztos.
Na meg a vicc 40km hatótáv amit így kb 6 óra alatt táraz be 10A-en számolva.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #240322 üzenetére
A lényeg, ezt nem teheti meg, a szolgáltató szoftver nem érdekel senkit könyvelés területen. Szerencsére nem érint, de ha nekem fontos lenne, akkor tuti futnék ezzel egy kört, elég akar csak helyben, panaszkönyvvel a kézben.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #240319 üzenetére
Az fura, hiszen törvényi kötelessége adni számlát Neked, ez nem az Ő döntési jogköre… a blokk az csak egy dolog.
-
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240115 üzenetére
Előbb utóbb eladod. Most a tendencia az eszement emelkedés teljesen elektromos kategóriában.
Én bő 1,5 év alatt 2,3M extra profittal szállnék ki, ha most eladnám 37%. Egy benzines max az átlag 10-15% emelkedést hozná, ha jót/kelendőt vettél. Az megint más mit vennék eladáskor… de ez egy újabb eleme a képletnek.
Maradvany értek nagyon fontos, ez a lényeg. -
cOxeR
Ármester
Villanyt viszont tudsz termelni, benzint nem. Nehéz matek ez az biztos, főleg ennyi ismeretlennel… hiszen senki nem tud 2-6 évre előre biztosat mondani, mi jön még.
Minél több elektromos lesz, annál nagyobb az esély, hogy beesik a benzin ár, kérdés hol lehet majd benzinessel menni mire ez bekövetkezik, vagy pont a csökkenő kereslet miatt megsokszorozódik az benzin ár. A sötétben tapogatózunk mint végfelhasználók… -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240101 üzenetére
Auto maradványérték ami nem mindegy, ezt is vedd figyelembe. Ez fontos, enélkül ez a számolás nem ér semmit. Szerviz meg tényleg nehezen számolható, én kicsinek látom a teljesen elektromos meg a hibridek közötti ollót, amit számoltál az egy olajcsere különbség kb évente, ami biztos nem csak annyi lesz (gyertya, szűrők stb), de a gte meg a c-max fogyasztás se túlzottan reális. Persze ha meg az I3-nak van nagyobb baja, lazán M-ós tételbe is belefuthatsz… persze a többinél is.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz szabonagyur #239965 üzenetére
Haidat sokan veszik, nem is annyira rossz.
-
cOxeR
Ármester
válasz bandus #239954 üzenetére
Az is lehet vittek valamit/valakit. (vagy épp betanítottak konvojos közlekedésre új embereket)
Én katonai lopó autót láttam a nulláson, tekintélyt parancsoló volt. (volt egy kísérő személyautó 5-10km-en át “kergettem” 120-al míg beértük ezt, meg egy rakomány kísérő sárga villogós terepjáró)
Igen tudom elektromos lassú autóval megint a belső sávban vagyok. Egy “rusnya” iX jött mögöttem, nagyon tudnám élni azt az autót, még ha feleslegesen nagy akkor is.
-
-
cOxeR
Ármester
Másik téma, városban a motorosok/robogósok mikor fogják megtanulni, hogy elektromos auto elé nem araszolunk be a pirosnál? - pole positionba
Ma háromszor sikerült ezt eljátszani kettő robogós futárnak meg egy nagy motorosnak, rohadtul siettem volna haza a dolgomra…
Persze egyik se akart elrajtolni úgy igazán (vagy nem ment jobban), aztán mikor jön a csendes meglepetés indulást követő 4-5 méteren belül, láttam az értetlen fejet. Persze közben már a sáv közepén botorkáltak… (két sáv volt, nem törtem senki biztonságára, élből az üresbe rajtoltam) Nagymotoros meg kb elaludt, azt ki kerültem sárgára.
Városba araszolgatni/előzgetni rendre rájövök, hogy nem hiányzik a benzines.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #239667 üzenetére
Pont így jártam egy usb-c ssd külső házzal, amint kidobtam a gyári kábelt lőn világosság…
-
cOxeR
Ármester
válasz szabonagyur #239586 üzenetére
Nem is értem 10 l benzinért miért áll sorba valaki… megállok a kúton, telerakom. Kivéve ha pálya mentén extra drága és tudom otthon olcsóbb, de akkor is annyit tolok, hogy a garázsig elég legyen, másnap majd tankolok. 100-assal megyek, szóval nem mindegy nekem, hol mennyit.
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #239428 üzenetére
Nekem 9M-ba van/lesz összesen, I3+napelem utóbbi a házat is lenullázza, illetve ha ügyes vagyok, a többit eladom, vagy elhasználom, bevétel vagy +életvitel komfort. Ehhez mondjuk jókor kellett venni az I3-at, meg a napelemet, nem a mostani bolond árak mellett, mikor egy I3 9M… napelemre is igaz…
Nekem mindent is kiszolgál az I3, 1,5 év alatt egyszer “kellett” benzinesbe ülnöm, nyaraláskor.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz tboy93 #239435 üzenetére
Nem tudok teljesen pontosat - nem mérem, csak saccolom, 11e kWh amit elhasználunk fűtés/hűtés/minden egyéb évente (csak villany van, sima cekasz, így vettük a házat, burkolat már lent volt) 4e kWh körül mozog az autó, attól függően mennyit megyek, átlag alatt vagyok pár éve 20-23e km, ennél többet szoktam autózni covid előtt. 1,5 éve van ugye elektromos a háznál.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #239352 üzenetére
Kétszer futottam már neki, van is egy elfekvő gépem is alapnak… csak vga piac állandóan akkor volt elmebeteg szinten árban/készletben, így nem láttam a megtérülést, belátható idő alatt. Pedig nagyker kapcsolatom van több is… Most meg a kripto piac labilis, hogy egy picit jobb a vga helyzet, a garázs téli fűtését megoldaná, az mondjuk biztos. Megbízható technikai segítségem sincs akiben az induláskor támaszkodhatok, így csak valami alap könnyen üzemeltethető dolgot tudnék menedzselni, nem foglalkozom it-val 8-9 éve és kiestem a mindenfele telepítés témakörből, a sok Apple “kacat” elkényelmesít…
-
cOxeR
Ármester
válasz stickermajom #239343 üzenetére
Meg irreálisan magas amúgy is agglomerációban a beton vs zöld felület, mert a nagy telket nem tudják/akarják megfizetni, aztán jön a vízelvezetési gond, meg az extra magas városi felmelegedés a sok beton miatt.
-
cOxeR
Ármester
válasz Snoop-y #239339 üzenetére
Hazavágták már eléggé, 15Ft helyett 6-ért veszik át az extra termelést, ezért kell elhasználni.
Elektromos autóra vonatkozó kedvezmények is sokat tartanak zsebben, ha valaki időben lépett, csak a parkolás egy Bp-en közlekedőnek havi 10e Ft nagyságrend - és nem hardcore felhasználó aki elver nagyon sok pénzt ilyenre, számold ki aki 4-5 éve azzal jár… mit spórolt meg vele. Persze ennek is vége lesz hamarosan…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ez lenne a cél, de még nem jöttem rá, mi erre a legjobb, leglegálisabb/indokolható metódus. Ügyesen takarékoskodok és jó termelési év van, 5-7e kw is maradhat.
Egy kis mentes sütiző/kávézó + ügyfél parkoló elektromos töltővel lenne jó előttünk (lenne elég hely is hozzá), de ehhez kevés ez a város… a sima kürtőskalács bódé is bezárt a spar parkolóban mert az se ment, pedig az forgalmas.molnarpeter
Nagyon résen kell lenni és kihasználni ezeket, én is azért ugrottam bele mert az otthonfelújítási szerintem ebben van a legjobb helyen, bármi más melóra az jött ki, feketén szinte jobban megéri vagy pont ugyanannyi, mint hivatalosan levonva az 50% támogatást. Meg a kerites/térkő amúgy sem termel semmit. -
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #239321 üzenetére
Jelenleg semmi se elképzelhetetlen sajnos.
Havi bontásban meg elég nehéz kitermelni ami kell, nyáron persze nem gond meg tavasz/ősz… a tél az kemény, azt max akukkal vagy szélenergiával lehet megoldani - jelenleg megfizethetetlen.focvis
Gáz nekem 3 éve nincs a képben “szerencsére”.Nyugdíjasként - Balaton stimmel - de inkább egy 930 turbo targa
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #239054 üzenetére
Fekvőrendőr jut eszembe egy utcán jár/járt be a fél városrész, emiatt állandóan hiszti volt, a sok jobbkéz nem került megadásra, meg a sokszor nagy sebesség miatt is.
Felújították az utcát - retek szar volt havonta kellett
foltozni - és egy rakás fekvőrendőr került le, 9-10 db összesen szerintem.
Azóta a párhuzamos útra költözött at az összes forgalom. Van aki úgy megy, hogy párhuzamos úton kimegy a főútra majd visszajön erre a fekvőrendőrösnek az elejére, mert ott van a Spar.
Mutatom: I3-al még nem untam meg, de Z-vel tuti kerülök én is
-
cOxeR
Ármester
válasz Snoop-y #238999 üzenetére
Külön állatfaj… nálam is van, mindkettőbe, ebből szokott a lenni, hogy mikor elektromossal megyek, jön mögöttem a letolom típus hisz ez elektromos, aztán mikor lemegy előlem valaki, tolok egy padlót 140-ig, az “vitarás” csak szorítja a kormányt és lemarad… konstatálva, hogy hiába tolakodott. Z4-et ritkán akarják letolni.
-
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #238986 üzenetére
Nehéz az egyensúlyt megtalálni, mi az ami jogos cammogás meg mi az ami nem, ehhez kellene egy kis értelmi intelligencia is. Az is fura tényleg, hogy olasz dinamikus vezetés, több türelemmel párosul mint a hazai bámészkodós, egoista szemlélet, igazából az emberek átlagos jóléte, mentalitása nagyon jól kirajzolódik a vezetésben is.
Én rendszeresen szoktam beengedni olyat aki pl velem egy tempóban halad teszem azt 20-30 km óta, magam elé a belsőbe a jobb szélsőből, hogy ne ragadjon be, de többnyire ők nem is tökölnek, veszik a lapot besorolnak, majd egyből ki is mennek a szélsőbe amint lehet.
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #238982 üzenetére
Ezt értem, de többnyire kint vannak a táblák, jó előre mennyi megy merre, pusztán figyelni kell. Persze ha a kamionok nem takarják ki menetközben.
Többnyire viszont hidd el nem emiatt mennek ott, hanem mert lusták. Az van ezeknek a sofőröknek a fejébe szerintem, hogy ha egy sávban megyek és nem sorolok át másikba, akkor kisebb a hibázási lehetőség ami balesethez vezet. -
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #238979 üzenetére
Pontosan, kimész külföldre ott is az tart fel, aki vagy magyar vagy sk rendszámú… néha pár osztrák. A többi kimegy előled.
Olaszországban 100-as korlátozás, útfelújítás miatt, belső sávban (2 sávos út ugyanúgy mint az M7) 150-160-al mentek… soha egy nem villogott, dudált, mert mire a jóindulat elfogyna kimennek az ember elől. -
cOxeR
Ármester
válasz JoinR #238968 üzenetére
Nem a szélsőséget kell kiragadni, hanem amiről a többiek is beszélnek, sose 130-al halad a forgalom bent ha feltorlódik a sor. Rendszeres, hogy I3-al 110es tempomattal döcögök jobb szélén, majd betorlódik a belső, de úgy, hogy simán elhaladok 6-8 auto mellett jobbról mire beérek az élőzendő kamion/kamionok mögé, mindezt laza 110-es tempomattal, ez nem előzés, hanem elhaladás ugyanazzal a tempóval amivel odaérkeztem.
A nullason is napi rendszeres, hogy a középső sávból ha megbolondulsz se megy ki a mókuspajtás, mert ő éppen “száguldozik” 80-90-el… ott is ugyanez, szélső sávban rendszeresen haladsz, miközben a középső tele.
Pusztán az emberi butaság ami miatt ez kialakul.
Arról nem is beszélve, hogy az ilyen hosszabb szakaszokon a sok sütemény egy stabil fix tempót nem tud felvenni… nullason megy 80-al majd 110-el, majd megint 80-al, pályán ugyanez… 90-130 között, nem lehet egy beállított tempomattal pl 110-120 bármi közlekedni mert vannak ezek a sügerek… közepén vagy a belsőben.
Puszta kényelem miatt, hogy ne kelljen a szélsőbe felhajtóból besorolt vagy a szélsőben lassan haladó szállító járműveket kerülni kormányozni, néha fékezni vagy gyorsítani.
Sose tolok le senkit kettő kamion közé, de ha a kettő kamiont nem tudja megelőzni 5 perc alatt az autópályán, akkor menjen le a főútra vagy álljon be a kamionsor mögé, vagy tudod mit leginkább ne menjen sehova, maradjon otthon a francba.
Mindezt úgy, hogy I3-al rendszeresen szívok ezek miatt újra leírom 110-es tempomat mellett, de ha előzök, pattintok egy 140-es tempomatot és nem tartom fel a kamion lassú előzéssel a belső sort.
Aki nem tart jobbra, vagy nem megy a belsőben legalább 110-120-al, azt mind megbüntetném.
Akik megy gyorsabban mennek, 160-200 között az ő döntésük, de nehéz felfogni, hogy egy ilyen autóba ez a tempó nem ugyanaz mint egy átlagos családiban? -
cOxeR
Ármester
Jó vagyok, 6,2-ért vettem, 7,6-7,7 körül tudom eladni, kb 1 nap alatt, 8M-s vevőre várnom kellene néhány hetet.
Nincs sajna céges auto lehetőségem, ha lenne akkor se biztos, hogy nem éri meg elektromos autót venni/eladni. Kötvénynél biztos jobb. Persze egy vagyon volt a napelem… de az nem csak a kocsi miatt kell. -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #238745 üzenetére
Sokat zabál az az auto nagyon, nem?
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz brumi1024 #238664 üzenetére
Én is agyaltam, eladni a Z-t, de megindult a dömping minden “második-harmadik” autót elkezdtek eladni… hamarosan jó nagy áresés lesz szerintem.
Mondjuk ettől még egy próbát megérne.
Esetleges ingatlan vásárlásnál egy kis extra tarcsi pénz jól jönne év végén januárban, mikor beborul az is…Elmegyek én is tankolok reggel, bár a 100-as nem hiszem, hogy elfogyna. :D
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Holnap 11-es rendkívüli bejelentés?
Tuti üzemanyag árstop feloldás lesz…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Doki16 #238633 üzenetére
A Szent András kastélyban a tulaj néni egy életre belopta magát a szívembe, mikor egyszer ott dolgoztam, akkor készült el frissen. Azt hitte övé a világ, mindenki ugrál ha fütyül, aztán el kellett keserítenem, hogy tévúton jár. Imádom ezt az embertípust aki nem tud mit kezdeni azzal, ha valaki csípőből egy határozott nemet mond.
Pedig nagyon szép az a hely… -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #238593 üzenetére
Ebbe az eladóba belenyúltál azért rendesen, ezt már nem lehet vitatni.
-
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #238417 üzenetére
Simán lehetne egy újabb.
-
cOxeR
Ármester
Ez az egész így is úgy is szívás, korlátozással meg ársapkával együtt, jön melle hamarosan a téli fűtési szezon egy kis gázhiánnyal. Remek lesz az év vége/eleje.
Most hogy lement a 100-as
megyek holnap telehajítom a Z4-et.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ittas vezetés szerintem durvábban kellene büntetni, főleg mert itthon vagyunk… itt nincs mérték mint néhány közeli országban, teljesen más a kultúra nálunk ha isznak akkor azért hogy hatása legyen, olaszok sokszor egész nap piálnak, de mértékkel (persze mindenhol is van idióta) …. néhány hete ment előttem a budai alsó rakparton egy félkegyelmű, olyan 30-70 között ahogy épp sikerült gázt adni meg váltani… egy zebránál se lassított és össze vissza ment, egyszer a záróvonalon lógott át fél métert a szembe sáv felét elfoglalva, utána meg a padkának ment neki, híd alatt meg majdnem a falnak… a legrosszabb, hogy eléggé tehetetlen vagy külső szemlélőként, pedig nagyon agyaltam, mielőtt nagyobb baj lesz, valahogy leállítom… mögötte menni kevésbé volt veszélyes, de szembe jövök orosz rulett szindrómába voltak és még csak nem is tudták ki jön szembe.
Lényeg a lényeg én sokkal durvábban szankcionálnám.
Mikor olaszoknal nyaralunk én is ittam napközben, de utána ettem, meg sétáltunk… nem ültem egyből kocsiba, itthon sajnos ez nem megy, ha nem zeró tolerancia lenne azt gondolom meg durvább lenne a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztali lámpa 15W vezetéknélküli beépített töltővel új 6hó jótállás!
- Delonghi Autentica Cappuccino (ETAM 29.666.T) magyar nyelvű automata kávéfőző
- ÚJ Schwalbe Wicked Will Super Race 29x2.4 (62-622) mtb külső gumi
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest