-
Fototrend
Autós topik
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ArthurShelby #341753 üzenetére
(rögzített hozzászólás)
🎺 Az eremények alapján 2 tali leszt 🎺:
Egy Bp-hez közel, május 13-án kedden 17:00-kor, a Budaörsi Auchan totem oszlopánál (47.4530292, 18.9443333) [kép] [kép] [kép]).
És egy Győrben május 17-én szombatot 16:00-kor a győri ETO parkolóban [link].
Köszönöm mindenkinek a részvételt és a konstruktív hozzáállást!
Találkozzunk minél többen, remélem plusz meglepetés vendégek/tagok is lesznek majd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #330416 üzenetére
telen eleg konnyu eszrevenni, mert belulrol parasodik/lefagy a szelvedo
-
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #330248 üzenetére
azt csak azert irtam, hogy mennyire balfaszkodas igazabol, amit csinal
magadnak nem allsz le ilyenekkel szarakodni, pedig nem csinalsz belole videokat tobb szazezer embernek
azt a Fiat 1500-t se ertettem miert nem veszik ki a motort belole boritja szet darabokra, meg ujitjak fel ugy, nem csak azt javitja meg rajta, ami eppen latszik, hogy szar es a helyen probalja csinalni fotengely szimmering cseret is, ami kint 5 perc alatt lett volna meg, meg latszik egybol is, hogy szarkardan razdkodas ugyanez volt, egy szilentet kicserelunk, aztan jaj nem lett jobb
akkor masikat is kicserelunk, jaj most sem lett jobb
hatso futomuben meg a 3. szetszedesnel is volt "eredeti" szilent, amivel vette az autotazzal kezdtem volna, hogy minden futomuszilent gombfej csere
-
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #330223 üzenetére
Csikos olyan vontatottan lassan magyaraz, hogy tobbszor is azt vettem eszre, hogy bealudtam a videon es mar vege van
meg amit a Triumph-l el tud szopni, az nem mindennapi
mindig megy a duma, hogy a regi autok egyszeruek, gyujtas meg benzin legyen, aztan kimegy a vilagbol
nos a Mille Migla-n par eve csak azzal szopott vegig vegtelen+2 megallassal, mert a nagy felkeszites ellenere logott a rotortengely a gyujtaselosztoban meg a benzinszurot b4szta kicserelni meg az auto aljarol vmi ertelmesebb es joval hozzaferhetobb, szerelhetobb helyre atrakni is...
...ami annyira alap kene legyen egy tobb ezer km tura elott, hogy lista legelejen kellett volna lennie ennek a kettonek -
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #330053 üzenetére
Az elso kep az inditaskori, a masodik miutan megnyomtam a jobb szelso kerek genyokan azt a felso sargas szinu gombot.
A klima hopiheje azert nem vilagit egyiken sem, mert -0.5 fok volt a kulso homerseklet, es +3 alatt az letiltodik.
Ez a benzinesben van, de a dizele is tokugyanez nyilvan. -
hobizoli
nagyúr
nemtom, de ez ezekben ilyen 25+ eve mukodo tema, mar az FL elottieknel is ilyen volt
a digit klimat nem szoktam kikapcsolni sosem
de +3 fok alatt letiltodik es +5-nel lesz ujra aktiv, ha kozben nem lett kikapcsolva a gombjaval
de en nem kapcsolgatom ki osszel se, telen-nyaron mindig be van kapcoslva
ezert se kellett tolteni bele gazt 2017 ota se, akkor vettem az autot
nyaron elmegyek 50m-t a sarokig es mar erezhetoen fujja a hideget a szellozoracsokon
alapvetoen digit klimat nem is szabad kikapcsolni, mert akkor idonkent karbi jelleggel megjaratja a gazt es vele egyutt az olajat is eszrevetlenul is, es nem hagyja kiszaradni es porozussa valni a tomiteseket a rendszerben
a hutogaz azokon a mikrorepedeseken tavozik el a rendszerbol lassan
ha nincs meg egy minimum p nyomas, akkor a klima mar nem fog elindulni, mert ugy veszi, hogy lukas a rendszer
ezert az automata klima mindig legyen bekapcsolt allapotban
manualnal kikapcsolod osszel, majusban meg be, akkor lehet mar pisloghatod miert nem megy a klima : elszokott beloe a hutogaz, mert honapokig nem ment
ilyenkor mar altalaban nem eleg csak feltolteni ujra, mert ujra el fog szokni lassan 1-2 het alatt belole
pont ezert szoktak mondani klimasok is, hogy karbi jelleggel hetente 1x par percre kapcsold be a manualis klimat
elfelejted hetekig-honapokig, akkor utana mar nem kell kapcsolgatni
Ignis-be mindig benyomkodtam, aztan egyszer itt allt sokaig az alvazszamos bulija miatt, akkor nem, hat nem is mukodott benne mar a klima utana.... -
hobizoli
nagyúr
masik, megyunk a 1.5dci Kangoo-val, zold lampavaltasra ragurulva 1000rpm-rol csusztatott kuplunggal gyorsit ki a pilota ahelyett, hogy csak siman visszavaltana egyet es ~1500-rol tenne ezt
egy kicsit berezonalt a motor ott is a terheles miatt
klima megy persze -hogy azt a keves fotengelyi nyomatekot is zabalja vmi...- , mert nyar volt, puttony koppig, bar nem nehez cuccokkal
ezeket a szervizeket reszben rajuk vernek, asszem lenne pislogas
es nem az hogy nok csinaljak ezeket, hanem ferfiak, mintha egy antitalentum lenne vezetesben
es nem, annyi sincs benne ha vki ott ul mellette legalabb akkor megprobalna normalisabban vezetni....vagy lehet ez az volt mar?
masik.... allunk egy cimen, jon oda egy kornyeken jan oda egy masik, fiatalabb kollega is, es ahogy jon az egy iranyu utcaban hallod a vasig kopott fekbetet jellegzetes surlodo hangjat ahogy forog a kerek+fektarcsa
felreall ott o is mellettunk elgurulva 2-vel utanunk egy szabad helyre....
amikor kiszallt kerdeztem ott tole, hogy
-ezzel a betetvasig lenyalt fekkel nem gondolod, hogy nem kene jarkalni?
-hat en szoltam napokban a gepjarmuveskenek, hogy fura hangja van
-es? ilyennel nem kene jatszani, vmi gebasz van, ugyis teged vesznek elo elso korben
-de hat nem jeleztek vissza mikorra vigyem be az autot
-ne nekik szolj, hanem a munkavedelmisnek, es majd o egybol fog intezkedni, kulonben varhatsz, amire azoknak eszukbe jutsz
elkezdtek ott egybol ketten is telefonalgatni, hogy mi legyen... kb 10 perc mulva a fiatal srac szepen lassan elhaladt ahogy jott is
gepjarmuvesek meg tipikusan olyanok, hogyha nem allt meg, akkor jojazhe'
majd megnezik vmelyik nap a heten vagy a jovoheten...menjunk kavezni meg cigizni -
hobizoli
nagyúr
nekem a digit klimas 147-ben megnyomom a elso szelvedo paratlanitast, akkor erezhetoen gyorsabban futi fel a vizet is, mintha csak siman mennek es az futene fel
de a benzinesben is, nem csak a dizelben
egybol behuzza a hatso szelvedo futest es a tukor futest is
szerintem vmi elektromos segedfutes lehet a vizkorben erre, mert a futoszal a szelvedoben tuti nincs, meg attol a hutoviz nem melegedne gyorsabban
ekkor uzemmodot valt az egesz panel, a ket oldalt a hofokok helyett HI jelenik meg es a venti fordultot is 1-sre veszi
amikor az 50 fokot eleri viz, es megmozdul a vizhofok mutato, akkor 2-s fokozatba veszi a ventit
par perc mulva kikapcsol ez a funkcio es visszall az eredeti beallitasra
de addigra 65-70fokos szokott lenni a viz kb
de ha csak a hatsot nyomom be, akkor az elsot nem csinalja, es a digit klima is marad eredeti allapotban -
hobizoli
nagyúr
válasz
bandus #329943 üzenetére
a juzerek eleg keves resze, aki igy hasznalja az autot, de az olajcserenel ezt szeretnek tartani melle
kepzeld a flottas autokat
30k km stabilan, kozben varosban jar vele egesz nap, egy nap 10-15 ugyfelhez is
meg mivel nem az enyem, hidegen is kuldik is neki, ahogy kelllattam en is csodakat
meg anno Astra 1.4, beultunk, inditas utan meg az alapjaratot se vette fel, nagygaz 1-2, nagyfek, es mar a kijarati soromponal alltunk
ott vegre be tudtam kapcsolni az ovet legalabb
1-1,5km utan mar siman meleget fujt a szellozokon decemberben ugy, hogy reggel ota a parkoloban allt az auto a 0 fokbanmasik gyogyos, 7-kerben allunk a pirosnal Wesselenyi utca-nal, 1.6CDTI Opel, 4-n ulunk benne, zőőddd, megmozditja a bodet 1-sben, jarokeretes mamika tempora, akkor bevalt 2-be, hogy ~600-s fordulatrol kiszenvedte magat a kötútra (Blaha felé) az auto
amire odaertunk a viliperon masik vegen levo piroshoz, akkorra ert fel 900rpm kore nagy nehezen, hogy ne dadogjon/rangatozzon
ezt a DMF tuti megkoszonte volt benne 35k km akkorceges rendezveny a kozelben, 2 autoval megyunk ra, szinten let Opel
, 65 ill 75k km volt bennuk, mindkettoben ugy csuszott a kuplung, mintha muszaj lenne
felhivtuk a gepjarmuves mukit meg a ceges benti parkolobol, hogy azert legyen rola infoja, de nem tudott rola, hogy csuszna a kuplungjuk, mert mindenki csak hasznalja, es ki tudja miota lehettek ezek is mar ilyenek, senki nem jelentette neki eddig egyiket se
masik auto persze nem volt....ablakmoso takkra kifogyva mindkettoben, azt ontottunk bele 2-2 litert a csomitartomban levobol, hogy legalabb annyi legyen bennukkihelyezett rendezveny videken, megyek sajat autoval M7-n, jon egy Astra mogottem 160 felett, mert en mentem a GPS szerint 155-l es azert lathatoan erkezett ram
kihuzodok elole, elmegy...
odaerek a celhoz, ott all az az Astra, ami M7-n elment, nezem a seggén: 1.4 16v
azaz o kb uveghangon ment 170-175-l a ~90 loval -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329864 üzenetére
azert 100 eve ez sem igy ment
-
hobizoli
nagyúr
lassu
+1 nap a logiszitkaja, annyi ido alatt Ausztria masik vegen van a tgk
amig varod menetrend szerinti kovetkezo rola-t, addig is megy a kamion a kozutonmeg eleve tobbe kerul a szallitas es kevesebb fuvart visz el a tgk adott ido alatt, mert 3-4 nap egy fuvar vele
sofornek mi a biznisz benne, amikor ot a levezett km-re fizetik es az ut egy reszet a vasutnak kell kifizetni? -
hobizoli
nagyúr
eleve ahol ezeket kitalaltak ott 5-600km-re is mar siman elmennek gopzivel es helyben berelnek egy autot... asszem Tesla-nal lehetoseg is van a sajat profilt hasznalni, azaz mintha tieddel mennel ott is
de pl az elektromos tgk/kamion hireknel elokerul az osszes Dublin-Peking tavon jaro sofor hirtelen, hogy megaszondja miert nem jo, kiindulva a magyar BEV toltohalozat elmaradaottsagabol, mikozben egy ~2millios Szloveniaban is mar 3-4x annyi SCv3-s tolto van, mint Magyarorszagon
kozben az USA-ban 300km alatti egy csomo szallitas, mert vasuton viszik ket part kozott, vagy a kikoto ilyen kozelebe kell leszallitani
most elso korben ezeket szeretnek kivaltani, es nem a Seattle,WA -> Austin,TX 3500km-s fuvarokat
meg vannak olyan fuvarok is, amikor a gyarto a nagyker regionalis raktaraba szallit, vagy a gyarto ket sajat telephelye kozott szallit
nem mellesleg ezeket fel-le rakodas kozben is lehet tolteni a telephely sajat halozatarol, azaz az uton odafele elhasznalt energia egy resze vagy egesze addig akar vissza is toltodhet bele
azert legyunk tisztaban azzal, hogy egy nagyobb uzemnel erre 1-2 kiallast tgk-hoz megcsinalni itthon se lenne nagy feladat, hiszen BEV/PHEV tolokiallasok most is akadnak mar eleg sok helyen
nalunk ezt mostanaban bovitik 8-rol 40-re (!)
amikor a fóti Auchan-hoz 3-4eve oda raktak 8-10 Tesla SCv3-s toltot, akkor az Auchan-tol 950A-t tudtak egybol adni erre az Auchan sajat(!) elektromos halozatarol is annelkul, hogy bent leallnanak hutok meg penztargepek, ha tobb auto is egyszerre odaall toltikezni
de ha kellene, akkor a lokal ELMŰ kb barmikor meg tudna ezt duplazni-triplazni is ezt a loero kapacitast -
hobizoli
nagyúr
válasz
simonjoe #329736 üzenetére
amugy ez a hosszu olajcsere a "longlife" marketing miatt is terjedt el a koztudtaban nagyon, pedig annak is megvan am a hogyanja, hogy azt a longlife periodust mikor "tudja"
....csak ezt a reszet a temanak az egysegsugaru juzer mar nem hallja meg, a flottakezelot meg 3 evig erdekli amugyis
szoval
-tartosan hosszu tavokon hasznalva, amikor sok-sok km megy bele uzemmeleg motornal uzemmeleg olajjal egyszerre
nem mind1, hogy 500km megy bele egy menetben vagy az 500km az 2 het alatt, meg ezalatt 100-120x volt inditva-leallitva a 40 fokos olajhomersekletet sem elerve kozben
-benzinesnel 3000 feletti dizelnel 2000 rpm-n nem forgatva... szoval ilyen abszolut idealis laborkorulmenyek kozott nezve, akár*(!!!!) lehet 30k km is a cserena ebbol a juzenek kizarolag a 30k maradt meg a fejeben, tobbinel sipolt vmi hang
aztan jar vele ovi-kozert jaratkent, 1-2-5km-s tavokon, napi 5-8 hideginditassalutana meg nem erti, miert nem lett longlife az a longlife olaj megse, pedig o 29993,7km-nel, azaz meg a 30000,0 km elott odavitte az olajcserere
*: az aprobetusek kulcsszava
-
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #329712 üzenetére
a kacsaseggu Renault Megane-knal ugyanez volt az 1.5DCi-knel
2ev vagy 30k km, a 120-150k km-nel meg sorban alltak meg az autok csapagyazasrautana a Renault levitte 15k km-re az eloirast, es erdekes modon megszuntek ezek a problemak....mi lehet az osszefugges?
foleg, hogy aki benyalta, az utana inkabb 10k km-nel eldobta az olajat, biztos-ami-ziher
mert ott egybol kifizetett 10-12 olajcsere arat a javitasra -
hobizoli
nagyúr
válasz
bandus #329711 üzenetére
ritkabb cserevel egyre nagyobb olajsar lereakodasok lesznek, amik egyre kevesbe urulnek ki olajcsere alkalmaval es felhalmozodik
egy ideig lehet nincs is baj vele, csak kesobbpersze van erre olajadalek, amit a csere elott kell beleboritani es 30-40 percig jaratni a motort , de ezt is miert pont az venne ezt is meg, aki az olajcseren sporol?
de azert vannak erre a YT-n videok, amikor 2-3x meg kell csinalni a cseret igy is egybol egymas utan, amire "kitisztul" a motor
szamold mar ki az ugy mennyibe kerul
igazabol ugyanott tartasza 1.5-2 eve a kekvillamrol levettuk a olajteknot a kuplungcserekor, es tele volt retekkel
20k km-s a gyari eloiras ra, elozo tulaj vagy tulajok "betartottak" ezt
ez egy 147 2.0TS es LPG-vel jar evek otamasik jarmu egy 147 1.9 16v JTD Q2
errol is levettuk az olajteknot kozelmultban es kevesebb(!) retek volt benne dizel letere is, mert ebben 8-10k km-kent van elkovetve az olajcserea benzinesnel a magasabb uzemi rpm miatt nagyobb terfogataram kell az azonos nyomas mellett, es lerakodasok meg pont ezert limitaljak, ha olyan helyekre kerulnek be
ha nincs terfogaratam, akkor egyuttal nyomas sincs ott -
hobizoli
nagyúr
válasz
bandus #329704 üzenetére
itt a kulcskifejezes: "total cost of ownership"
mivel ok az elso tulajtol kapjak a penzt az autoert, az o elegedettseguk szamit nekik leginkabb
tehat azon ido alatt minnel kisebb tervezett karbantartasi koltsege legyen neki, es gyartoi szempontbol meg a gariidot meg birja ki valahogy
180-200k km-nel lehal rola a turbo es/vagy elkezdi zabalni az olajat, az mar nem garis meghibasodas a gyartonak se, es addigra tipikusan mar a 2.-k tulajnal van az auto
ezeket a gyari csereperiodusokat mindig ugy kell ertelmezni, hogy legkesobb(!!) ekkor
ettol meg lehet korabban is -
hobizoli
nagyúr
kettos keresztlengokar elol, meg 4 dugos tarcsafek
mondjuk egy 5-s valtot is beledobhattak volna meg -
hobizoli
nagyúr
remlett vmi ezzel, mert amikor 100% E85-l jartunk, akkor egyik kuton tankolas utan elkezdett dadgoni es majdnem leallt az auto, eloszor azt hittuk vmi muszaki hiba lett
de nem, frankon at kellett irni a a FuelVE tablat, hogy menjen vhogy es akkor se volt vmi lelkes
utana ott tobbet nem tankoltunk E85-t -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329657 üzenetére
na latod... a 10k km mar ahhoz kepest is eleg optimista
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bigdady #329615 üzenetére
altalanos felhasznalasu turbos motornal alapvetoen 10k km a csereperiodus akarmelyik gyarto is csinalta... a tobbi az markertingduma
ez a 30k km-s haluzas szamtalanszor bizonyitotta a valo eletben, hogy hosszu tavon nem muxik
akkor mehet el tobbet ennel, ha gyakran van autopalyan hasznalva hosszutavon 2-300km egy huzatra
minnel tobb rovidtavos hideginditas van benne, annal kevesebbet bir el, mert sokkal tobb felmelegedos-lehulos ciklus kerul bele ugy, vagy eleve fel sem melegszik uzemmelegre -
hobizoli
nagyúr
amugy ha belegondolsz ez mar csak azert sem allja meg a helyet, hogy utcai autonal minden tuti, mert igy van egy halom olyan alkatresz, amit vki kitalalt, hogy az oda franko lesz, egy masik vki jovahagyta, aztan vegig ment az egesz R&D lancon, mindenki IS szerint jo, es a vegen kiderult, hogy jah hat megsem lett jo
szinten VAG-nel volt a 2.0 FSI-knel a olajos lancfeszito partonnal olyan szitu, hogy az elso fajta az par 10k km utan az neha lassabban feszitette meg a lancot, mint kene, aztan beindult a motor laza lanccal...ami a vezerlesben rendet tud csinalni, ha osszeakad
aztan meg az az helyett "javitott" alkatresz se valt be, meg az helyetti se, csak a "D" jelzesu lett a jo, pedig 3x atment elotte a teljes rendszeren, meg jovahagytak 2n+1 gyari mernokhegyeik
persze ha bementel egy ilyen motorral a szervizbe, akkor oooo, hat ez nagyon ritka egyedi meghibasodas duma..., csak megis tele voltak egy idoben vele a forumok, hogy mennyi mas embernel is nagyon ritkan egyedileg pont ugyanez tortent, meg nyilvan azert is terveztek at azt az alkatreszt rovid ido alatt 3x is, mert amugy elsore is tokeletesen jo volt a feladatra...ugye?
V8 twinturboknal is amikor ket hengersor kozotti V-ben van kozepen a ket csiga, meg olajhuto, hat azt is vki okos otletnek gondolta oda a gyarbol, mert ha az olajhocserelo amugy filleres tomitese elkezd szivarogni, akkor szet kell bontani hozza a motort kb, a ket csiga meg szarrá szétéget mindent IS kb maga korul
nem kell alapbol seggre ajulni attol, ha gyari mernok talalt ki vmit ugy.... attol az meg pont siman lehet szar is -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #329599 üzenetére
hat a lancos vezerles is mukodott regen qrva sokaig...
aztan 2000 evek kozepetol vmi el lett baszcsizva eleg erosen, mert az akkori TSI-knel neha mar 30-50k km-nel is mar rottyon volt a lancvezerles a lanckerekkel egyutt, es az elso szeriasban raadasul csak u.n. "okoskerekkel" egyutt volt cserelheto, ami onmagaban 180k volt 10+ eve is
aztan utana mar az okoskerek es a lanckerek kulon alkatreszekke valtakmeg a BMW-nel is volt egy ennel is okosabb megoldas, hogy a fotengelyi lanckerek az magabol a fotengelybol volt kialakitva, ugyhogy ha kihegyesedett/megkopott a megnyult lanc miatt az is, akkor csak fotengellyel egyutt volt cserelheto
nemtom, de aki ezeket igy jo otletnek tartja a technikai/muszaki lead-ben, azzal naponta csereltetnek kettot is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329601 üzenetére
jajaja...siman
pont ezert kenne ilyen gerinc izekkal vegig merviteni
de a szereny 70-80 millioba sem fert bele -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #329597 üzenetére
pedig qrvara nem akartak javitani gariban se, csak fizetosen
egyik autot amit bevittek markszervizbe, ott azzal kerestek a kibuvot, hogy meg van karcolva(!) a felni peremena most amikor igy ratehelodve leterdel az auto, akkor eleg valoszinuleg neki megy a kerek padkanak, vagy leszalad a padkarol, mert a futomugeometria nem vart modon valtozik meg eleg hirtelen...
mesz a bal kanyarban, kiszakad igy a jobb torony, es belemesz a 70 eves ut melletti faba, akkor majd ki allapitja meg utolag rekonstrualva, hogy a torony tores volt elobb, es annak folyamanykent mentel neki a fanak, vagy csak siman lementel az utrol es a faba utkozeskor tort szet?
....mert minden IS ossze lesz torve kb
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329593 üzenetére
attol meg az ugy korbe tud repedni az mellett is, hogy fuggolegesen meg van vastagitva, de mellette meg vekony a lemez es egybol kis ivben hajlik is
M6:
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329593 üzenetére
amugy ez nem uj dolog, kb 6-8+ eves
vki megcsinaltatta maganak a kettot atlemezve, atvarratva + telibefujatva... 30k USD-ert
pont azert volt ennyi, mert aluminyijum, mert porschéd van, bazze? fizess -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329591 üzenetére
kepzeld el, amikor vkinek az 5k merfoldes autojaban csinalt ilyet
es a porse nem ismerte el szerkezeti/tervezesi hibanakvmi melyhuzott aluminium otvozet a dolog, de rohej meg ilyesmi szerkezet merevito gerincek sincsenek kialakitva a torony falon:
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329585 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329586 üzenetére
inkabb egy kazan lemez kene a masik oldalra annak a sikjaban es abba menet
ez?:
ott a firmatabla mellett kicsit balra nem ferne el vmi fuggolegesen 2 sorban 2-2 csavarral? -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329568 üzenetére
mikori Colt GTI ez?
amit neztem 1989-snel, ott a firmatablatol menetirany szerint jobbra siman van hely -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329570 üzenetére
pont ezt akartam irni
meg a "porsche strut fail" a masik, de BMW is volt ilyen
....es 70 millios autonal nem ismerik el gyari hibanak
es volt tobb olan juzer akiknel 15k merfold 25k km alatt mar kijott a hiba -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329560 üzenetére
akkor vmit odebb kell koltoztetni mashova
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329553 üzenetére
akkor 3 pontosat csinalj, ne legyel hang
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329541 üzenetére
haaat ha mar bejott, akkor altalaban ott mar eleg nagy szar van egyebkent is...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #329496 üzenetére
ez Cup Edition jo ritkanak tunik:
Two different engines were used in the production: 180 cars were built with the 3.0 V6 24V (all 155 RHD versions were 3.0 models) and 239 cars with 2.0 Twin Sparks
LHD 3.0 V6 24v-bol ez szerint volt 25db
bar feketet pont nem irnak hogy, lett volna
gondolom alvazszam alapjan le lehet ellenorozni -
hobizoli
nagyúr
ezek tipikusan padlolemezt merevitik ki, meg a futomu bekotesi pontokat egymashoz kepest, hogy kanyarodaskor csavarodva a padlolemez miatt ne valtozzon nagyot a futomugeometria
igy nem csak 1,5mm-s padlolemez tartja pozicioban a futomuvet, hanem mas pontok is egymashoz kepesti helyzete is, akkor nem tud valtozni a ket pont kozotti tavolsag a csavarodas/torzulas miatt
azoknak az X alaku preselt lemezbigyoknak is pont ez lenne a szerepe alul, csak szetrohadva kevesbe latja el ezt a feladatat jol
input: [link] -
hobizoli
nagyúr
pedig azok a X alaku izek tuti arra vannak az aljan, torizios merevseget novelik a bodenak, mert ennek nincs teteje
a hagyomanyos tetos autoknal a teto egy merevito hidkent is mukodik szerkezetileg az auto eleje es a hatulja kozott
ilyeneket mas autokhoz is lehet venni utolag -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tsebacsi #329467 üzenetére
mondjuk ezt az MX5 maniat se ertem, mert ezekrol 10 eve is tudta meg az ovodas is, hogy szitava tudnak rohadni
erre Anti mar a 3. autot veszi ebbol, bizva abban, hogy nem lesz sok rozsda
az MX5 kozosseg is siman raallhatna ezeknek a videoban is szetrohadt, lemezbol preselt X alaku merevitok gyartasara, vmi rozsdamentes acelcsobol heggesztve
az eleve merevebb is lenne
meg lehet van is hozza vmi ilyesmi -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329004 üzenetére
nemtom mi ilyennel sosem problemaztunk, hajtas utan se, normal tempo utan meg foleg
amig kihaladsz a lehajton, meg megallsz vmi helyen, az boven eleg volt
rendesebb meretu viz- es olajhuto kell es akkor az olaj is sok hőt von el eleve a cartridge-rol
hidegebb olajjal a deltaT is nagyobb, vizzel meg foleg eleg kell legyena 110 fokos olaj is huti a ~400 fokos kozepreszt, utana meg az olajhuton vagy a hocserelon at meg leadja a kornyezetnek
a sikocsapagyas turbo amugy tenyleg qrva gyorsan "megall"
meg alapjaraton jaro motorral is nagyon hamar lelassul egy "standby" fordulatra
onnan meg mar nem para, ha megall a motor, es megszunik az olajnyomas, mivel terhelese sincsgond akkor lenne, ha az uveghangon porgo motornal szunne meg a kenes egy pillanat alatt
ha nem igy lenne a gyakorlatban, akkor hetente szedhettuk volna le a turbot a motorrol kozepreszt csereltetni
vagy gondolja a dizelekre
20-25 eve mar nincs epkezlab dizelmotor turbo nelkul -
hobizoli
nagyúr
válasz
weiss #328835 üzenetére
egyik ismerosnek a 3 hetes autojan kerestek ezt a tablicskut a rendorok, amikor megallitottak a kerekmeret miatt
opcios extras, de gyari alufelni volt rajta
a masik amin amperkodtak neki a hatsolampabura szine, de azon a kivitelen a facelift utan gyarilag fustszurke volt mar
a vonatkozo KöHÉM rendelet csak a kibocsatott feny szinerol szol, azt meg tudta ugy is -
hobizoli
nagyúr
válasz
aero. #328806 üzenetére
Azért volt ilyen sok eset két hónapon belül, mert valaki ellopott néhány közlekedési táblát, és bár a rendőrök tudtak erről, nem jelentették az esetet az útfenntartónak. A harminc ezer forintokat végül senki nem kapta vissza, hiszen valóban gyorshajtottak...
nyilvan tudnia kellett volna barkinek IS, aki arra jar, hogy itt amugy kene lennie egy sebkorlatnak csak vmiert pont nincs ott -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328771 üzenetére
sosem, de nappal is tudnak menni 40-l siman
-
hobizoli
nagyúr
válasz
radi8tor #328757 üzenetére
vagy vki ejjel "kolcsonveszi" az autodat, belerongyol par trafiba vele, aztan otthagyjak vhol amikor kifogyott belole az uzemanyag
reggel meg nezel mi van, hol a verda, meg bizonyitsd be, hogy nem te vezetted
amire eszreveszed es bejelented az eltuneset, a gyorshajtas mar reg megtortent tenylallas
kin fogod behajtani a buntit, meg ha gyorshajtas miatt elkobozodik az autot...?
amire lemegy a hatosagi eljaras eltelik 1-1.5 ev, addig pancelszekrenyben a jogsid, meg rendorsegi telephelyen az auto napi 1000Ft tarolasi dijert
kin fogod ezt visszaperelni...? foleg ha jogsi kell a munkadhoz is
amugy meg ezek a nagyfejuek abba nem gondoltak bele, hogyha egy nincs veszteni valom rosszeletunek kobozzak el a tobb tiz millios luxi autojat, akkor lehet az egyik otletgazdaja ennek a torvenynek majd 1-bol 0-s allapotba kerul
max nem egybol, hanem var vele ~egy evet
meg itt mar most mennek mar a nagy atesunk a lo tuloldara okoskodasok is, hogy 5km/h- gyorshajtasnal is vonjak be a jokksit, meg kobozzak el a zautot
ekozben bicajokra nem kotelezo a rendszam, de egy 20-30km/h-s sebkorlatot minden tovabbi nelkul meg lehet szegni meg azzal is, fek meg messze nincs olyan eros rajta, mint egy auton
erted, mentek mndketten 40-l, te az autoval kapsz buntit ra, a bicajos melletted meg nem
ha csak rangondolsz a fekre mar megalltal, a bicajos meg 10-15m-l tovabb "csuszik", ha egyszerre kezdtek fekezni
na? -
hobizoli
nagyúr
amugy ezt nem ertettem a F31-nel se, hogy 250k km-nel nyugvocsapagysort KELL cserelni a motorban...
meg a ket turbo lekonyult rola, 800k a javitas
mondtam is neki elotte, be ne vedd mar, hogy 450k-bol megcsinaljak a kettot, mert ezen az auton nem volt meg olyan javitas, ami megallt volna az elozetes rasaccolasbol, mindig vhogy +30-50%-l tobbre jott ki vegul
ja mert csak ugy garis, ha uj olajbetapcso is van, meg full olajcsere + olajtekno leugrik es kipucolodik + ez +az..meg a muanyag szelepfedel alol is szivargott az olaj, mert elvetemedett
OK, ez nem turbocsere resze, de +90k volt meg az is
aztan meg beleraktam az ideget azzal is, hogy elotte ennyi olajat megetetve vele en a DPF meg a kati-ban se lennek 100% biztos, hogy azok megusztak...
...csak, hogy erezze a torodest -
hobizoli
nagyúr
az meg olcso is volt annyiert
hugom 118i-ben csak a lanccsere volt 650k itthon 3-4 eve, akkor volt az auto 6-7 eves
de legalabb abbol nem kellett kivenni ehhez a motort
naluk mar 1+ millio lett volna csak ez akkois is
az is vmi N-s motoros csucstechnika volt
szerencsere mar eladtak, de majdnem egy evig volt hirdetve
amikor mondtam ennek az agytroszt sogornak, hogy igazan vehettek volna ket kevesbe penztemetot is, akkor jott nagy kimagyarazos dumajaval, hogy de a hugi 1.2-s Fiat 500-ra is kellett kolteni eladasa elott par hettel 350EUR-t
wooow, micsoda egy osszeg a hanyatlo nyugaton, nem?
foleg az ilyen 2-3k EUR-s bajorvagen szervizek mellett
FYI: abbol 55EUR volt az az olajtekno, amit ugyesen leutottek a motor aljan
...de legalabb ujkent biztosan olajsarmentes volt a tekno belseje is -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #328551 üzenetére
mondjuk ezt BMW tekintetben ezt kategorikusan ki is lehet jelenteni
még annyi muszaki szemtdomb konstrukcioju motort, ami utobbi 15-20 evben kijott azon a gyarkapun,. nem baszott az autoipar....
vmi par evesen is mar giga-mega szopohegy GTK tervezesi hibaja kb mindnek van
tulajok meg ooo hat ez csak kicsi baj, persze, 1,5-2,5milliobol javithato vmi, az "kicsi" baj, kepzeld a nagyobbakat
par eve sogorom penztemetoje is volt itt Bp-n egy BMW specialistanal, mert itt nem kerul annyiba az elvileg orokelet, gyarokorlatilag meg megnyult lanccsere+ez+az F31 335XD-ben, mert erre ausztriaban naluk 6-7k EUR-s arajanlatuk volt
en mentem kifizetni kp-ban bizonyos adozasi okok miatt, az volt 1.22misi
eppen allok ott pultnal, bejon a muhely felol az egyik jomukasember, mondja ennek a munkafelfevo arcnak, hogy fel kene hivni az X5 tulajat, mert kicsereltuk azt a bigyot is amit beszltunk, ezzel mar 5 millional tart, es ugyanugy visszadobja a hibat az auto...
nemtom nalatok nemetorszgaban egy ilyen akkor 15-16k EUR-s javitas mennyire nem szamit sok(k)nak, de ennyire szerintem ott is osszerancolodik a homloka a juzereknek
lehet itt erre nagy arccal majom-bananozni, de amiben ilyen hibak vannak, az egy sarka szar muszakilag
lehet szep egy no is, ha belul meg egy boszorka
na ezek pont ilyenek -
hobizoli
nagyúr
válasz
bulikavagyok #328565 üzenetére
Giulia-t kell venni, azon igazi kidorreno van
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328411 üzenetére
akkor miert nem volt ilyen barki masnak is....?
PGT-be vagy 20-n vettek tole kabelt utanam, mindenkinek mukodott
kollegam 1.0 3 hengeres Swift-jebe is onnan lett kabelszett, fater 1.3 8v-be is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328407 üzenetére
azok valszeg nem ilyen egzotikum csatit hasznaltak, ami a JDM autokba kell, ugyhogy sosem volt baj vele
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328403 üzenetére
ez a gyujtokabel tema nekem a 2010 korul volt vhogy es nem javitas hanem csont uj minden resze, az mukodott patentul
a Swift-é is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328340 üzenetére
Bosch volt benne minden IS
a Puttonak ez a gyari gyujtotrafoja: [link]
wasted spark, teljesen elektronikus distributor less gyujtas, ami barhol IS tud gyujtani, nem csak ott, ahol a rotor kontaktol, barometrikus toltonyomas korrekcio es elektronikus overboost vezerles 0.8->1.3bar 3000-4500rpm kozott, 250kPa MAP szenzorral (=1.5bar toltonyomas)
...mindezt 1993-94-tol
Opel Calibra Turbonak volt egy hasonlo Motornic 2.7-s ECU-ja, de az butabb volt abban, hogy az gyujastelosztos verzio volt es csak 200kPa MAP szenzoros, es nem tudott overboost-t se, ugyhogy csomo Kolibri turbo-ba kerult at a PGT okosabb kivitelu Bosch ECU-ja utolag, amibe nyilvan masik csatacsipp-t is kellett iratniuk
en ~15 ev hasznalat alatt 1x csereltem ki a trafot, amikor megrepedt a bakelit oldala es kijott belole vmi szurok/katrany es 2 hengeresse valt az auto
akkor vettem egy uj trafot tizen1-2ezerert, meg ha mar led legyen kover melle 4 uj NGK gyufat es egy gyufakabel szettet Kugler kabel-tol
az is ugy volt, hogy nem volt benne a listajukban ez az auto, de irtam neki egy email-t, hogy ezt a modellt nem latom, es en nezek-e vmit rosszul
a szivo 1.6 8v "Sporting" benne volt, ami GM ECU-s, es az ugyanez a 128-s SOHC "Zastava" motorcsalad, csak nagyobb furattal ugyanez a loket
a sima 128-soknak is gyujastelosztos megoldasa volt, de ott mas a hossza is az egyes kabeleknek
kb fel ora mulva valaszolt is ra, hogy nem, tenyleg nem volt benne, de ennyi ido alatt megnezte a szukseges meretet, es ha kell, tud kuldeni
2 nap mulva itt volt a komplett gyujtokabelszett frutti 6k-ert
megneztem az oldalat ujra, addigra mar benne volt ez a modell is kulon
utana az osszes PGT-s juzer onnan vette a gyujtokabelszettet
elotte fater 1.3-s Swift-jebe is tole vettunk uj gyujtokabelt, ott a trafo es az eloszto kozott is volt egy extra kabel
soha nem volt vele semmi baj -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328296 üzenetére
mar a PuntoGT-n se tudtal csak egy hengernel trafot cserelni pedig az 1993-s
egy darab trafomodulja van, amirol jon a 4db gyujtokabel a hengerekhez, u.n. wasted spark rendszer
...de az egyebkent nem is volt draga se
25-30EUR egy uj trafo, hozza a uj gyujtokabelek meg a fele, +4db NGK BCPR7ET 3 testelektrodas gyufa, es ~50EUR-bol meg volt oldva minden a gyujtassal vatta ujra
10-15perc volt kicserelnimk3 Golf VR6 ugyanez volt egy 6-s csomaggal
ugyanekkor a Saab-nak volt olyan Coil-on-plug rendszere, hogy a gyujtomodul egyben volt a hengerfejben...de az legalabb jo draga is volt
annak nem volt kulon kopogas szenzora sem, hanem valahogy a gyertyakon vizsgalt ionarammal(?) kovette el azt is ket gyujtas ciklus kozottaz is benne volt abban gyujtas modulban, szoval ha az szart be is cseres volt az egesz
-
hobizoli
nagyúr
olajnyomast tipikusan a rendszer egy tavolabbi pontjan merodik, ugyhogy ha ott van nyomas, akkor mar mindenhol van, kelet-kozepeuropai eghajlatnal egy 5W-s olaj minden esetben eleg terfogataramot is tud ekkor
ha jobban megnezed akkor mar inditozas kozben is kialszik az olajnyomashiba kontrolllampa, azaz mar akkor 0.5bar felett van az olajnyomas a meroponton is, mert ezek akkor kapcsolnak
turbos autok eleg nyugosek lennenek, ha nem lenne azonnal kenesuk, mert "nem ert oda az olaj"
....de szedd le a szelepfedelet es indits ra ugy -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #327864 üzenetére
= a 1980-s evek elejetol a 2000-s evek elejeig
-
hobizoli
nagyúr
válasz
cOxeR #327688 üzenetére
olyan mint a BKV villamos vezetos tanfolyas
Bécsben vmi 3-4 honap utan mar elesben mehetsz vilivel utasokkal
itt akkor meg a tanfolyam hamadanal vagy csak kb
tulbonyolitott f4sz rendszer
de mozdonyt vezeni is minek kell 5 csillio vizsga meg eves tanfolyam, amikor valtokat nem te kezeled, a jelzoberendezesket se, es az a qrva mozdony sem tud barmerre menni a vaganyon
szerelni meg foleg nem fogod a 25kV mellett ha lerohad a nyilt palyan, van arra ember, akinek az a dolga -
hobizoli
nagyúr
aztan a 6 literes V12-s Lamborghini meg ott potyog az arabbal fedelzeten, es pont leszarja 15GBP-s napi behajtasi dijat, 500GBP sincs egy honapban
---------------
itt meg a kertvarosibb reszeken meg tuzelnek a vizes faval, meg a szemettel, de azert a sotetzold bicajnacik nem jatszak el a mindmeghalunk nagyhalalt, amiert az autokra 0-24h nyekegenek ugyanezert
pedig ott se katalizator, se DPF, se lof4sz, se semmi nincs kemenyen... ez senkit sem erdekel -
hobizoli
nagyúr
válasz
Emunem #327477 üzenetére
...foleg annyi bicajosnak amit napi szinten latni lehet mostanaban
mondjuk van egy olyan hardcore reteg, aki -32 fokban is bicajjal menne mindenhova, de azert rajtuk kivul eros a lemorzsolodas igy a nyar elmultaval, es abbol az eleve nem sokbol is csak qrva keves lett -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #327466 üzenetére
meg a 7-s busz buszsavjaban a hanyattfekvos biciklivel Ferenciek terenel
a leheto legidealisabb hely az is erre
....de natttyon megmuttatttaaaa midenkinek kifaszagyerek
azon csodalkoztam, hogy a Astoria-nal vki nem rugta le rola, hogy ne tartsa fel buszt a oncelu bohockodos baromkodasaval
Új hozzászólás Aktív témák
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Óvodások homokozója
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Nők, nőügyek (18+)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Májusi bemutató, júliusi piacra kerülés, áremelés
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- AKCIÓ! MSI B450 R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Zalman S2 TG Zalman 600W
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra / 256 GB / 12GB RAM / 5G / Ezüst / Független / 2,5 év gyári garancia
- iKing.Hu - Apple MacBook Pro 13 M1 Touch Bar 2020 Használt, karcmentes 3 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest