-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #85414 üzenetére
Minek visz magával valaki rétegvastagság mérőt, ha ignorálja a mért értékeket.
Mindenki a Szent Grált keresi a keveset futott, olcsó használt autóval, ami patika, mint az új. Ilyen nincs.
A saját skodámat vettem kb ennyiért, nem is romlott el semmi, de a kötlező karbantartásra már több, mint 500 eurót eltapsoltam első éven, mert a fent említettből a keveset futott részt inkább kihagytam. Alkatrész árakról beszélek csak, munkadíjjal minimum 2-vel szorozható.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Légtömegmérő(köztudottan sok 2.5-ben döglött), vagy a turbóval nem kerek valami. Nem értem miért kell egy mérőpadon találgatni. Vcds megmondja mi a baja. 03,10,11-es csoportból log padlón 1500-4000padlón. Minden körülmény adott volt hozzá.
Nem a motor kopott.
Akkor lenne értelme a mérésnek, ha nem csak találgatnának, hanem lenne folytatása a hibák feltárásával. Így csak annyit mondanak, hogy szar, köszi, csőváz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zolynet #84634 üzenetére
Nem csak a nyiszogást gátolja, hanem az úszó csapokat is tehermentesíti kicsit. Nálad a hondán olyan nyereg tartó van elől is, mint hátul. a nyereg teljes súlyát a csúszó csapok tartják. A videón látott nyerget nem rögzítik a csúszó csapok, csak pozícionálják, elől az a drót darab szintén pozícionál és tehermentesíti a csúszócsapokat a nyereg teljes súlyától.
ATE rendszer. A vezetőcsapok semmit nem röztenek, csak át vannak vezetve a nyergen, ezzel biztosíták a megfelelő pozíciót és a nyereg könnyű mozgását...
2-es a vezető csap, 3-as a gumi persely a nyeregben. A csak a perselyen keresztül van becsavarva a nyereg tartóba (7-es)
Ilyen a vezető csap, amint látod, nem rögzít semmit, egyszerűen a tartóba van csavarva ütközésig.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #84624 üzenetére
Látszik, hogy nem ismersz. Egyébként a tőcsavarokat nem kell kivenni, csak a kereket és a nyerget.
Összerakásnál szoktam vele szöszölni, mert szeretek mindent megkenni, amit meg kell, lepucolni, amit le kell.
Meg az idő a műhely körülményekre van megadva, nem otthon, az udvaron. 1 perc felemelni, 1 perc levenni a kereket légkullcsal, 2 perc és a nyereg a kezedben.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #84597 üzenetére
Más baj lesz ott, nem a tárcsa anyaga. Én valami valami féknyereg csagy cső gondra tippelnék elsőre. Az tudja elmelegíteni a tárcsát annyira, hogy vetemedik.
Mappa a tárcsádnak és betétednek annyi. Új szett kell. És ha nem a gyárit rakod, megint bajok lesznek vele. Nekem az octavia 1 mindent elgörbített elől 2000km alatt. Csak a gyári bírta 60k-km-ig rázás nélkül lekoptatni a betétet. Sajnos ez gyárilag alul van tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #84284 üzenetére
ha nincs velem a család, meg szoktam kergetni a kályhát a szerpentinen. Nekem nem opció a szar gumi, mert ha valamit elmérek, a fal nem szokott puha lenni a kedvenc need a good tyre kanyaromban.
Visszafelé érdekes, folyamatosan emelkedő.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #84281 üzenetére
21% van.
Akkor akciós volt, de most sem sokkal drágább.
Jó és csendes gumi. Tart kanyarban, mint akit odabetonoztak. Nem valaminyúlós szar, pedig direkt olyat kerestem, aminek puhább az oldalfala, hogy a trónörökösnek ne rázza a seggét. A régi fulda sportcontrol lerázta a vesénket. Mondjuk az Y sebesség index-el volt...tök fölöslegesen
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BUZZLGHTYR #84200 üzenetére
Vagy turbó csere.
-
Mágus2
Közösségépítő
Én meg azt mondom merjen ilyet venni. Most, amíg még van. Ne legyen már Vili, neki nem kell autó, ezért mindenkit lebeszél. Ha ez lenne az álmom, biztosan vennék egyet.
Mindegyik autóval van szívás, de nem mndegyik ad mellé élményt. Itt azért legalább kapsz valamit a szívásért cserébe.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #83874 üzenetére
A két tompított melyik autóban van egy biztosítékon, csak mert én még olyan autót nem láttam. Bal és jobb külön van, biztonsági szempont. Ha ilyet láttok, gyújtsátok fel azt a japán szart.
Olyat már láttam, hogy mindkét H4-ben egyszerre égett ki a tompított itzzószál. Ha nincs is kiégve, de sokat világított, elég benne a szál és nem ad megfelelő fényt. Ne vezessétek félre, vagy cseréli a két izzót, vagy vegyen egy fehér botot, azzal tapogassa az utat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Mágus2
Közösségépítő
[link] Új octaviat valaki?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Integrale #83346 üzenetére
Nekem tetszikba Dzsúlia, de ér-e annyit, mint egy 5-ös bimmer? ...nem biztos, hogy a márkáról kialakult vélemények miatt kérhetnek érte annyit, mint az 5-ösért. Nem kérdés, melyiket venném, de ezen a szinten elvárnak az emberek egy bizinyos minőséget. Ez az, ami elbizonytalanítja a vásárlókat.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bajnokpityu #82761 üzenetére
A passat csendesebb, a golf meg attól függ, azonos felszereltségi szinten a golf is csendesebb. A sima nem. Egy jó gumi sokat csinál, mert a futómű zaja a leginkább zavaró, az is hátulról hangosabb. Nálam a dupla csomagtérpadló sokat fog belőle.
Ilyen 2-3 éves autókat már jó áron kapni, akkor érdemes venni. Újkorában mind fölöslegesen drága. Nekem nem kell, hogy én hozzam ki a szalonból.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A highline-hoz sem járnak olyan dolgok, ami itt alap. Nincs dupla ablak, nincs memóriás ülés, amihez a tükröket is állítja, szóval az a szerinted fullos passat a skodához képes social edition. Az oldalablakok a skodriban 1100 euró felárt jelentettek annak, aki rendelte anno. Hő és hang szigetelő és betörni nem lehet, csak bereped, viszont árnyékolja a garázskapu nyitó jelét.
Használtan féláron megéri megvenni, újként nem ér annyit, amennyit elkérnek érte, de ez sajnos majdnem mindegyik márkára igaz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bajnokpityu #82749 üzenetére
Cseréled utána 4 év múlva ismét. kb annyit bírnak. Ha nem tudod milyenek, cseréltesd, onnantól újak.
EQMontoya Nálam is alcantara az ülés közepe, csak a szélei vannak bőrből. Attól, hogy dízel, nem kell benne törvényszerűen fagyoskodni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #82744 üzenetére
Már miért kellene? Nálam elektromos segéd fűtőborda van a fűtés hőcserélője mellett(Laurin&Klement ). Beinditás uátni 3. másodperctől fújja a langyosat akár -10-ben is, nem olyan szar a skoda, mint ahogy azt sokan gondolják. Persze van ülés fűtés...hátul is, de akkor is, egy rendes autóban nem kell trükközni. kb 4km alatt meleg van a verdában, pedig a motor hőmérője még vagy 2km onnan, mire megmozdul.
bajnokpityu csak a HDI érzékeny erre, mert padlógázon is izzít bármilyen hőmérsékleten.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #82732 üzenetére
Elég nagy város, kb. mint Debrecen, csak itt olyan dombok vannak, mint nálatok a Rózsadomb.. A kolléga is méri a sprintmonitoron, 10L, ezzel jár naponta melóba. De én is autóval jártam sokáig, és akkor is 6 liter alatt voltam. Most inkább 5 körül van a nagy átlag, mióta biciklizek.
600 euró a gyári új turbó és 700 euró a gyári kuplung+ kettőstömegű+ kinyomó+ maga a hidraulika kombó.
100 euróért cserélek turbót, max 200 euró a kuplung csere munkadíja. Fél milla alatt van és minden gyári új. Felújított turbó 200 eurótól indul.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #82727 üzenetére
Es máris elérkeztünk oda, hogy a diesel pályára való, hosszú utakra. Évi 8-10k Km-re nem éri meg, még újat sem vennék ilyen kevés futásra, mert 5 év alatt lesz benne 50k km, aminek jó részét rövid utakon tette meg, állapota meg olyan lesz, mint egy 400k-t futott motornak, ami pályán ment.
Több az, mint 3 liter, számoltam nem egyszer a 2.0 K20A motorhoz képest a sajátomat. 10 litert benyel azonos körülmények között, ahol az enyém 6 alatt marad.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #82723 üzenetére
Mindenki a turbótól, meg a kettőstömegűtől fél, pedig két év használat alatt egy benzineshez képest üzemanyag árból a zsebben marad a két ördögi alkatrész cseréje Ha olyat vesz az ember, amiben még jó és elmegy két évet, akkor utána már nem fáj. Akkor van baj, ha eleve szar turbóval és kettőstömegűvel veszel diesel autót az utolsó fillérekből, hogy az üzemanyagon spórolj, na ilyenkor tuti beüt a gazdasági totálkár.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #82701 üzenetére
A3, Touran, Golf,
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #82693 üzenetére
Ismerni kell az ellenséget, én ha valamit szidok, akkor legalább tisztában vagyok annak minden aspektusával. Hordanak hozzám ilyen gépeket is, persze vannak városi legendák, hogy taxisnak 500k km után is jó, de azt elfelejtik hozzátenni, hogy... a BKD octavia, amiben a régi olajpumpa van, nincs DPF meg bosch a befecskendező rendszer. Igen azt meg lehet venni, nade a többi 2.0 PD bizony előbb-utóbb megszivat.
A skoda is visszavásárolt egy ilyet és szétszedte. a BKD tényleg tartós.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Richard! #82685 üzenetére
Az a motor minden szempontból rossz. 5w 30 az előírt olaj a DPF miatt, de azzal szétkopik a vezérműtengely pályán, 5w 40-el meg eltömődik a DPF, jó megoldás erre nincs. Olajpumpában megfordul a tengely, az viszi a turbót magával sétálni, néha többet is. A jófajta német mérnökök sűrűmenetes-re csinálták a vezérműszíj feszítőjének a tőcsavarját. A hengerfejben lévő fele 10 es sűrűmenetes(1-es menet emelkedés), de a külső menet meg 8-as, de 1,5-ös menet emelkedéssel. Ez a sűrű menet az alu fejben csak 1 kitekerést bír ki, utána a legerősebb oldhatatlan kötésű loctite menetragasztóval kell beragasztani, különben kicsavarodik menetközben, elengedi a feszítő a szíjat, mintha megeresztett volna az anya a feszítőn, pedig tőcsavarostól jön ki, a többit meg sejted magadtól. A tdi motor annyira passzentosra lett összerakva, hogy kiállása van a dugattyúnak és a szelepeknek is(értsd, felső holtponton a dugattyú széle feljebb jön, mint a blokk), a szelepek meg nincsenek teljesen síkba csiszolva a fejjel. 1 fog ugrás a szíjon katasztrofális. 4-6 szelep hajlik, törnek a himbák, tengelyek, sérül a dugattyú. Ehhez jön a siemens befecskendezőrendszer, ahol az injektor elektromos részében is kering a 7 bar nyomású üzemanyag és kikezdi a szigetelést az injektorban, ami zárlatos lesz, ez hirtelen halál, azonnal leáll és nem indul be, míg a zárlatos injektor kábelét le nem kötöd, akkor jár 3 hengerrel. Szóval készüljön fel, építsen ki jó barátságot tréleressel, és ne szívja mellre, ha megáll az ódi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz salieri. #82423 üzenetére
Meg az évjáratot is elfelejtetted, meg hogy hány kW a motor mert két fajta 1,6 16V van.... Sedan, kombi, vagy hatch? Első vagy hátsó tárcsa? Ugye hátul ha tárcsa van, akkor az a csapággyal van. HA pontos választ akarsz, akkor pontosan kell feltenni a kérdést is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #81209 üzenetére
Nem. Szivárgás okozhatja.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Pixx96 #81061 üzenetére
Mivel közvetlen befecskendezéses motor, ezért a hibaforrások száma nő a magasnyomású rendszer alkatrészeivel. Csak élő adatokból fog kiderülni a bibi(a motorvezérlőben meg kell nézni mi történik, mikor ergya). Főleg az üzemanyagnyomásra érdemes figyelni, ha amagasnyomású pumpa elkopik, tud kerepelni, mint a szelep és kevés nyomást előállítani. Én itt kezdeném a kapirgálást.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Pixx96 #80753 üzenetére
Szét fog kopni tőle, miért erőlteted, és miért kérded, ha úgyis azt akarod beleönteni? Ezek a motorok nem egy 120-as skoda illesztéseivel lettek gyártva. Az volt az utósó motor, aminek nem ártott a 10w 40, már a favoritba is 5w 40 kell. Te meg egy jóval korszerűbb motort akarsz tönkretenni.
Castrol edge titanium FST 5w 40.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest