-
Fototrend
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
szecsgeri #10765 üzenetére
Ezer és egy manuális telét kapsz a filmes korszakból Nikon véggel. Orosz obik közt taláhatsz még Nikon végeset, neki van 4/200-as teléjük.
A Nikon ráadásul az a váz amelyikre a legnehezebb bármit is adaptálni, m42-őt meg lehetetlen (költséghatékonyan).
300mm-nél a 4-es rekesz meg kicsit húzós lesz árban és ritkább is mint egy 200-as. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
derrik #10662 üzenetére
Miért ne létezne?
A kérdés hogy milyen mélységélességet akarsz elérni. Ha csak egyesével akkor jó egy makroobi, van az oroszoknak elérhető áron.
Ha több alakot akkor lehet egy jó közelpontú nagylátószög is elég, vagy közgyűrűvel.
Nekem egy cserélhető végű 90-es Tamronom van és van hozzá m42 vég is a Minolta MD mellett. -
-
Rapid136
őstag
Akkor egy Canon A1 vázzal nem lősz mellé :-)
https://www.casualphotophile.com/2015/04/20/canon-a-1-camera-review/
m42-ből nem nagyon kapsz automatikás vázat... -
Rapid136
őstag
Mondjuk a 80-as években tucatszám gyártották a manuális és félautomata módot is tudó gépeket.
Az ember beállitja a rekeszt és a váz meg az időt. Több a sikerélmény ilyennel kezdeni a manuálozást és ebben az időszakban már elég prima obikat gyártottak.
Minoltákat is fillérekért lehet venni 1,7/50-es alappal. -
Rapid136
őstag
válasz
Matska #10557 üzenetére
Nemtom, hiába van ezer obi 100Ft-ért egyszerűen nem látom értelmét megvenni egyiket se. Ott vannak a tuti éles és érdekes obik. Igaz drágábbak, de tudod mit várhatsz tőlük.
Nehéz gyöngyöt találni a sárban, volt idő amikor a 100-as Trioplant 5-6ezer Ft-ért adták, aztán most meg 150... nem mintha éles lenne, de tényleg egyedi a bokeh.
A MILC-ek eljövetelével mindenki ráállt ezekre az obikra, ami izgalmas arról már kiderült és meg is ugrott az ára. Szinte bármilyen obira rákereshetsz a flickr-en, ha tetszik megveszed. De az is igaz hogy nem ezektől lesz jó egy kép, bár sokan azt hiszik...
Hiába fordult meg egy csomó obi a kezemben és van épp három 135-ös telém meg 3 zoom amiben ott a 135mm is, egyszerűen nem látom értelmét ugyanazt lefotózni egymás után velük.
Akkor fotózok ha látok valami izgalmasat és azzal ami nálam van :-) -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
KelemenUhr #10470 üzenetére
Most van a fotobörze ott biztos találnál sapkát rá. De nem bonyolult, fogsz egy centit és leméred az átmérőjét. 40,5mm a szűrőmenet. Az ebayon objektiv tipus alapján is van feltéve objekitvsapka, tuti találsz.
Jónéhány üveg radioaktiv, japán lencse is van ilyen, csak épp maximum akkor lenne hatása rád ha évekig éjjel-nappal a szemed előtt tartanád a gépet :-) -
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll #10458 üzenetére
Mert akkor még nem volt poén a gyűrűs bokeh :-) M42-es úgyhogy tükrösön is használható.
Ismerősöm 6000-ért vette, aztán ahogy elkezdtek megjelenni vele a képek a világban akkor rendesen megugrott az ára. Mindenki rákattant a képi világára.
Én meg talán 32 vagy 34000-ért vettem hirdetésből exa véggel 4 éve kb. -
Rapid136
őstag
válasz
tvamos #10449 üzenetére
Ha nem én ütöm le a vaterán akkor megteszi más :-)
Amúgy meg lehet hogy életlen a kép, viszont benne van hogy gombás, ütött-kopott.
Mindenesetre a nem fotóspecifikus oldalakon is lehet találni jó cuccokat normális áron, mig egy fb fotós adok-veszek hirdetésein csak kapkodom a fejem az árakon...
A 2/28mm-es Rokkort három hónapos hirdetésből vettem, a kutyának nem kellett. Se előtte, se azóta nem volt hirdetve ilyen obi. -
Rapid136
őstag
Aki nem ért hozzá az eladja ott, érdemes mazsolázni.
Most mondjam hogy az 1,2/50-es Rokkort gyönyörű állapotban egy 10.000 Ft-os Minolta vázzal együtt vettem meg? Igen, pont a váz áráért :-)
Sokszor homályos életlen képek alapján is fel lehet ismerni egy obit, aki pl. örökölte a szettet nem mindig tudja mit ér. Szóval kincskeresés jellege is van a dolognak :-) -
Rapid136
őstag
válasz
tvamos #10432 üzenetére
3.50-nél ott van a vázon az adapter használat közben.
A videok legtöbbje azért szar, mert ott KÉZBEN ÉS nem a vázhoz képest tekerik a középső gyűrűt és nem igazán érthető a működése.
Ha forogna az obi a vázhoz képest akkor felesleges is lenne a középső gyűrű, akkor két elemből állna az adapter egy külső és egy belső csavarmenettel ellátott darabból.
Viszont mérgezettet semmiképp ne vegyél :-) -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10423 üzenetére
Nem tudom, talán C mount a neve. De miután A7-em van így nem annyira érint :-)
Három dolgot soroltál fel, olcsó, manuálfókuszos és nagylátószög, de valahogy ebből egyszerre csak kettőt tudunk teljesíteni :-)
Valószínűleg a legjobban a gyári nagylátókkal jársz ha átállítod manuálisra őket :-) -
Rapid136
őstag
válasz
MrChris #10414 üzenetére
Az ugye megvan hogy ezen az obin ott van a TechArt-os AF adapter? :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10420 üzenetére
Azt kéne megérteni hogy a filmes korszakban a fullframe, a 24x36mm volt a legelterjedtebb képméret.
Ebből adódóan ott a 17-20mm már extrém nagylátószög volt. Ha felrakod egy m4/3 vázra akkor pont nem értél el semmit, mert maximum enyhe nagylátószöged lesz belőle. És mellé ezek az obik még drágák is és ritkák.
A megfigyelőkamerák objektivjei közt keresgélj inkább, vagy régi 8-16mm filmfelvevők táján. -
Rapid136
őstag
Nincs valakinek Budapesten egy NEX-es focal reducere (MD leginkább)?
Annyira kiváncsi lennék hogy az A7 és az A6000 vázra feltéve, mondjuk az 1,2/50-em mit produkál. -
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll #10369 üzenetére
Erre mondják hogy izlések és pofonok...
A Heliosnak van egyfajta képi világa, de van minőségi szórás a darabok közt. A Chinon nem tartozott a nagyobb márkák közé, lehet hogy a lencséket se ő tervezte hanem független gyártótól vette. Szóval én inkább a Heliosra szavaznék.
Kérdés milyen vázra vennéd és milyen célra? -
Rapid136
őstag
Ezt meg ajánlom mindenkinek ha össze akarna hasonlitani objektiveket, háttérmosást különböző érzékelőkön és tárgytávolságokon.
Pl érdekes teszt az 1,7/50-es obi m4/3-on 5m kontra FF 2,5mhttp://dofsimulator.net/en/
-
Rapid136
őstag
válasz
tvamos #10366 üzenetére
Nem mondtam hogy nincsenek helyzetek amikor lenne értelme. De a nagyobb többség számára már nem. Lassan 12-13 éve van DSLR, a mai huszon(harminc)évesek már az APS-C vázakkal ismerték meg a fotózást. Nekik az az uj "kisfilm". A 6x6 és 6x9-es gépeket a 40-50 években eldózerolta a Leica szabványa, 50 évig fennmaradt. A FF meg meg egyenlőre olyan mint a Hassy vagy Mamiya 6x6 gépei, leginkább a profik eszköze. De a Sony a 7-es sorozattal azért szép nagy követ dobott az állóvizbe :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10363 üzenetére
Sorry a pontos értékeknek valóban nem néztem utána... a változás irányát akartam kiemelni.
Azt viszont áruld már el nekem hogy az átlag fotósok és főként a kompakt fotósok mit kezdenek azzal az információval hogy a szappantartó zoomja ekvivalens 28-105mm? Értem hogy beleirják a prospektusba, de ettől még a gyakorlati haszna közelit a nullához. Eszembe jutott egy srác aki megvette a Nikon egyik UWA kompaktját aztán felháborodott levelet irt a cégnek hogy a képsarkoknál csúnyán torz a kép, sokat segitett az ekv. 21mm. Max annyi haszna van hogy a nagyobb megapixel mellett lehet hivalkodni hogy az átszámolt érték milyen kicsi. A tudás már nincs mögötte hogy mivel jár...
Egyszerűen egy nem létező etalonhoz számolgatsz át mindent, amit az emberek többsége nem tud hova tenni.
Szived joga, számolgass, a filmes korszakban egy embert nem ismertem aki a 6x6, 6x9, vagy a kisebb formátumok között szorozgatott volna. Pedig ott is volt átjárhatóság a bajonettek közt.
Most sincs több érzékelőméret mint akkor, ff, aps-c és aps-h meg a m4/3 amiken cserélhető az obi és elterjedt rendszerek. 50, 35 és 20 mm, ez a három érték amiből aztán gondolkodás és számolás nélkül tudnod kell hogy mire számits egy adott gyujtótávolságú obival az adott vázon. Ha neked ez bonyolult...
Egy adott gyujtótávolságú objektiv mélységélessége adott, becsapják magukat az emberek ha azt gondolják hogy a 1,4/50-es obi a cropos vázon olyan lesz mint a ff vázon a Biotar. Látószögben igen, de háttérmosásban nem.Na mindegy, idénre kivitáztunk magunkat, mindenki húzzon szilveszterezni jól!
-
Rapid136
őstag
Az adott érzékelőhöz tartozó alapobjektiv gyujtótávolsága nagyjából a Pythagoras tétel alapján számolódik:
2,4 a négyzeten + 3,6 a négyzeten aztán ennek a gyökét veszed, az 43mm (az hogy miért 50 az általános, azt ne kérdezd, de 45-58-ig van többféle)
6 a négyzeten + 6 a négyzeten, aztán ennek a gyökét veszed, az 85mm
ezeket csipőből kéne tudni, nem változnak meg semmitől, ahogy a gyujtótávolság semFelnőtt egy generáció akiknek a nagyfilm, és már a fullframe se mond semmit, sőt fixobit is ritkábban használnak. Nincs viszonyítási alapjuk, mitől lesz neki jobb hogy az 50-es alapot beszorozza 1,5x és kijön hogy 75mm? Felrakja a zoomot és fotózik.
Aki meg kicsit is foglalkozott a fotózással és használt többféle érzékelőméretű gépet, annak meg illenék tudni a fentieket. Meg azt hogy egy 24mm-es objektiv melyik gépen mire jó. A szorozgatás okafogyottá vált, csak megzavarja az embereket.Ugyanez volt a véleményem a reducerről, bár megváltozott közben
az egyszerűség kedvéért vegyünk egy 50-es obit
a focal reducer a nevéből adódóan pont úgy viselkedik mint egy szorzós előtétlencse, érzékelőmérettől függetlenül 0,66-tal szorozza a gyujtótávolságot
vagyis 35mm-re változik valóban az obi
ami viszont változatlanul zavaró ahogy átszámolgatják és értelmezik a focal reducert
hogy az 1,4/50mm-ből lesz egy 1,2/50mm, na ez ami nem igaz -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10351 üzenetére
Aki világéletében csak APS-C vázat használt az minek számolgat ekvivalens gyujtótávolságot fullframe-ra?
Egy adott érzékelőmérethez egy adott gyujtótávolság az alapobjektiv, alatta nagylátószög, felette a tele. Azzal legyen tisztában.
Nincs cropos és ff gyujtótávolságú objektiv, nem kell számolgatni semmit. Az öreg motorosoknak volt segítség, amikor a filmes tükrös vázakat cserélték az elején APS-C DSLR-re, hogy a régi objektivek milyen látószöget adtak.
Nem lesz 75mm-es objektived APS-C vázon ha felraksz egy 50-es obit.Pont ugyanennyire felesleges átszámítgatni hogy milyen paraméterei lesznek a focal reducer után az obinak. Semmilyen paramétere nem változik meg, csak a beeső fényt kisebb képkörre koncentrálják.
Egyébként az 50mm 35mm lesz ha már számolgatni akarsz. Tehát reducer nélküli 35mm-nek lesz azonos látószöge a reduceres 50-essel.
Na ezért baromi felesleges keverni ezt az egészet. -
Rapid136
őstag
A focal reducer téma sokszor felbukkant már és most is többen válaszoltatok, megpróbáltam globálisan válaszolni és nem egyenként külön-külön szétaprózni.
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10347 üzenetére
oké, már te is jössz a croppal... ááá
idézet tőled: "- focal reducerrel olyan lesz, mintha 50mm F0.85-ös üveget tennél rá"
NEM, nem lesz olyan
az objektiv nem lesz fényerősebb és nem lesz jobb a háttérmosása semami viszont változik előnyösen az objektivtől függetlenül:
1. több fényt kap az érzékelő
2. közelebb mehetsz a témához -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10344 üzenetére
komolyan nem tudom hogy emeljem ki jobban... "mint ugyanaz az obi ff-en,"
NEM!
Én ezt írtam:
KETTŐNYOLC /28mm APS-C-n focal reducerrel nem lesz egyenértékű KETTŐ /28mm + FF vázzalerre leírod hogy pont ugyanolyan lesz a 2,8-as mindkét vázon, ebben tök igazad van csak én nem írtam le
ezért nem értem hogy miért bizonygatod
igen a dof jobb lesz, de az objektiv fizikai jellemzői nem változnak semmit...ez kb. olyan vita mint amikor olyan emberek számolgatnak CROP-ot, akik életükben nem fotóztak 24x36-os géppel, csak a köznyelvben mindenki számolgat, így a kezdők is elkezdik számolgatni teljesen feleslegesen, mikor még az alapobjektiv gyujtótávolságával sincsenek tisztában, de már tudják hogy másfeles a szorzó
hű de jó a focal reducerrel 1/50-es obim lett... hát nem, a kép pont olyan lesz mintha egy ff vázzal csinálta volna ugyanazzal az obival
Az APS-C vázhoz képest előrelépés, de a fizika csodákra nem képes -
Rapid136
őstag
Azt az elképzelést szerettem volna részletezni hogy:
"a focal reducerrel az 1,2/50-es obi 1/50-es lesz"
félig sem igaz, mert bár egy fényértéknyi előnyt jelent, de a fényáteresztő képesség egy fizikai érték, amit az objektivből számoltak ki, semmilyen külső optikai elem nem hat rá
másodsorban sem igaz, mert emiatt az objektiv mélységélességi tartománya nem változik, a látható különbség a tárgytávolságból változásából adódik. -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10341 üzenetére
"lecseréled a normál adaptert focal reducerre, akkor a megváltozott képkivágás miatt automatik közelebb mész, így ergo jobb háttérmosodát kapsz."
Igen, szóról szóra ezt írtam én is...
DE, a kezdő 2,8-as rekeszű obi mélységélességi tartománya NEM fog átváltozni egy 2-es kezdő fényerejűvére. -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10338 üzenetére
Igen...
Az állításom: egy 2,8/28mm + focal reducer APS-C váz háttérmosása nem lesz egyenértékű egy 2/28mm + FF kombóval.Hogy miért érzel javulást a háttérmosásban focal reducerrel?
Mert a tárgytávolság azonos képkivágásnál a focal reducer miatt rövidebb mint nélküle. De ez nem a fényérték módosulása miatt van.
A háttérmosás nem lineáris, a tárgy és háttértávolság függvényében változik. Hiába használsz tág rekeszt nagy tárgytávolság mellett, nem lesz olyan háttérmosás mint közelebbi tárgytávolságnál. -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10332 üzenetére
A focal reducer leszűkíti a kirajzolt képkört, tehát a nagyobb 24x36mm érzékelőn használva úgy fog kinézni a kép, mintha egy APS-C obit raknál fel a gépre. Azzal a különbséggel, hogy a nagyobb képkör kicsinyitett képét látod, nem pedig levágva a kép szélét.
Miután a fény kisebb területen koncentrálódik igy ebből adódik a plusz fényérték. Nem lesz jobb a háttérmosása, mert az nem változik. Tehát a 2,8/28-as obi nem nem lesz egyenértékű egy 2-es fényerejű FF vázon használt obival. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10297 üzenetére
Az egyik válasz az hogy a feles érzékelő miatt nem nagyon találsz megfelelő obit.
A filmes korszakban a cserélhető objektives gépekben 24x36mm a film, ennek fele van a Panában. Következésképp ami a filmes gépen extrém nagylátószög 20-24mm, az a Panánál megfelel az "alapobjektiv"-nek. Valamiért ezek a legfényerősebbek, filmesen a 50mm-ből van 1,2-1,4-1,7, MFT-re meg ott az 1,7/20mm. Filmes obiból 2,8-4 kezdő fényerővel találsz csak 20mm körülit.
Ami előnyös, az portré-kistelénél kezdődik, egy 2/35mm vagy 1,7/50, de alatta nem sok lehetőséged van és videonál azért nem lehet csak azt használni.
A manuális obiknak van még annyi előnye hogy némi hozzáértéssel kiszedhető az a golyócska ami a rekeszgyűrűt lépteti, igy fokozatmentessé tehető a rekeszelés. -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10277 üzenetére
A legtöbb obi fekete, a régi távmérősök ezüstök, na azok fényesek :-)
Mft-n egy 50-essel azért elég szűk lesz a kivágás közelről, 40-50cm táján van a közelpontjuk. De minél nagyobb a látószög, úgy csökken a közelpont is, lehet hogy egy 2,8/28 is jó lehet.
Videonál meg a felbontás miatt az obi minősége sem annyira számít, Minolta, Nikon, Canon alapobjektivek vagy a Helios 2/58mm 4-6-8 ezer Ft-ért beszerezhető, a 28-as is 10000 alatti összeg.
Léteznek 2-es fényerejű 24/28/35mm-es obik, de azok 30 ezernél kezdődnek.
Vagy keress Helicoid adaptert, azzal lehet közelit csinálni egy mozdulattal. -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10271 üzenetére
Én meg úgy vagyok vele hogy az objektiv csak egy eleme a képalkotásnak, ha 2D kell akkor olyan, ha 3d akkor ilyen, ha meg lágy izé, akkor meg a harmadik obi. Szóval a hiba ott van hogy ha valaki az hiszi a Trioplantól lesz jó a fotója. Pedig az az csak egy eszköz és nem a cél.
-
Rapid136
őstag
válasz
Matska #10122 üzenetére
Miután vannak rajta custom gombok és a többi gomb is programozható, igy azért nem olyan bonyolult.
És van egy funkció menü is, amibe a fotózáskor leggyakrabban használt opciók vannak belesűritve.
A menü szét van bontva almenükre, fotózási alapbeállítások, kamerabeállítások stb.
Aki Sonys volt annak átlátható, de nyilván én is hülyét kapnék más gép menüjétől és szidnám mint a bokrot.
Meg kell érteni a logikáját és akkor nem problémás. Szinte csak a távvezérlő engedélyezése miatt kell belemennem, minden más a gombokról állítható (ugyanis ha az be van kapcsolva akkor nem megy standby állásba a gép). Ja és a standby időzités miatt, ha akció van akkor hosszabbra veszem. -
Rapid136
őstag
Emeljük a tétet: Daguerre Achromat
-
Rapid136
őstag
válasz
KelemenUhr #9788 üzenetére
Ha MILC-ed van akkor igen. M39 távmérős csatlakozás.
-
Rapid136
őstag
válasz
Jannus333 #9735 üzenetére
Az objektivek alapvetően úgy vannak tervezve hogy legyen hely a tükörnek. ráadásul ezek az obik 24x36-os képkockára vannak méretezve, ahol azért nagyobb a tükör mint egy APS-C vázban.
A Nikonnak a bajonettje van túl távol az érzékelőtől, a tükre kb ugyanott mint a többi gépé.
Ugy rémlik hogy csak az EOS 5D-nél vannak gondok egy-két régi obival, máshol nem.
Viszont nem hinném hogy egyszerűen le lehetne venni az obik széléből hogy beférjen a Nikon bajonettbe. Ez már tényleg olyan mint széllel szembe pisilni...
A többi gyártó szinte összes vázával működnek ezek a régi m42 obik, az extra bajonettesek meg a MILC-ekkel. Miért kell pont a Nikonnal kisérletezni? -
Rapid136
őstag
A gyújtótávolság fix érték, nincs rá hatással az érzékelő mérete.
Ugyanigy a reciprok szabálynál sem.
Az ekvivalens érték az oldschool filmes fotósoknak volt érdekes amig a digit gépekre felrakták a régi objektivjeiket, az APS-C és m4/3 érzékelőn felnőtt generációt csak megzavarja :-)
Én raknék egy szűrőt a fotós fórumokon az ekvivalens szóra, szerintem sokan azt se tudják miért (pedig nincs is rá szükség) használják... -
Rapid136
őstag
válasz
Jannus333 #9696 üzenetére
Sajnos igen. De egy A7-tel elég boldog tud lenni az ember. A legutóbbi szerzeményem egy FD bajonettes Sigma 3,5/14mm, nem volt 2000 Ft hozzá az adapter. Van m42, m39, EXA, Minolta MD adapterem már, együtt nem került 20ezer Ft-ba se.
Mondjuk néhány orosz obihoz van Nikon vég, de optikai keresővel manuálozni azért nem olyan mint belenagyitva az elektronikusba...
Szóval ha régi obikkal akarsz játszani akkor elég kevés érvet tudnék felhozni a Nikon mellett, leginkább egyet se :-) -
Rapid136
őstag
válasz
Muerte68 #9682 üzenetére
Egyszer volt a Sonyra chipes adapterem, soha többet, bár tényleg teljes lett volna az EXIF gyujtótávolsággal együtt ...
Ha azt szerettem volna hogy az obin is beállított 5,6-os rekeszérték legyen az EXIF-ben, akkor becsapta fénymérőt ami úgy azt gondolta hogy nyitott rekesszel mér, és 1-2 fényértékkel félreexponált. -
Rapid136
őstag
válasz
fulemuless #9665 üzenetére
Általában az ár tükrözi a minőséget...
Flickr-en érdemes a névre rákeresni, mondjuk én még életemben nem hallottam még róla.
Nagyon sokféle jó 135-ös van és nem annyira drágák, szóval olcsón venni egy kevésbé jót nem tűnik annyira jó ötletnek :-) -
Rapid136
őstag
Más fórumokon meg megy a sirás hogy AF nélkül nem tudnak élni...
:-) -
Rapid136
őstag
Sajnos utómunka nélkül nem fogod sokáig megúszni. Az egy legenda hogy a filmes korszakban se kellett. A különböző keménységű hivók, 1-2 fokos hőmérséklet és percnyi hivásiidő változtatások, meg a nagyításkor kézzel kitakart túlexpós részek, ezek mind részei voltak a kép előállításának.
A párezer Ft-os adapterek korában miért egy adapterbe csavargatod felváltva az obikat? De tény hogy bajonettel könnyebb és ráadásul azok az obik már korszerűbb bevonatokkal rendelkeznek mint a korai m42-esek. -
Rapid136
őstag
Gondolom szomorú leszel ha megtudod hogy van egy Rokkor 1,2/50-em :-)
Bár a régebbi 58-ast jobban szeretik, én viszont a sulya miatt nem.
Szóval passz, a Jupiter3 a mérete miatt tetszik, ha fényerő kell akkor nekem leginkább Minoltáim vannak, úgyhogy 1,4 vagy 1,2/50.
Nem tulajdonitok már nagy jelentőséget gyártóknak, a szinvilágban sem hiszek annyira, mert másodpercek alatt módositható az is.
Azzal fotózom ami kényelmes és persze legyen éles is lehetőség szerint, de a jó kép nem a borotva részleteken múlik. -
Rapid136
őstag
válasz
rbalint88 #9571 üzenetére
Én meg a 80-as évek elején vettem az Exaktámhoz az Ofotért bizóban :-)
De legutóbb a zokniárus barátom mesélte hogy apukája adogatna neki mindenféle filmes cuccot, de otthagyta inkább. Mutatom a Biotart hogy ez kb. 1000 euro. Erre rámnéz, azt mondja dehát ilyet akart nekem adni :-)
Oké, akkor menj vissza és hozd el :-) -
Rapid136
őstag
válasz
fulemuless #9495 üzenetére
Próbáltál már A7-et vagy A6000-et?
Meg fogsz lepődni, pláne ha markolat is van az A7-esen...
Én meg azt nem értem minek mászkálnak az emberek gyerekfej nagyságú fényképezőgépekkel és miért kell állandóan elvenni a szememtől a gépet ha vissza akarnám nézni a képet :-)
És hogy lett feleolyan nehéz a fotóstáskám mióta MILC-em van? -
Rapid136
őstag
válasz
Ricardo128 #9473 üzenetére
Miután a filmes korszakban, a kisfilm elterjedésével indult az m42, nyilván nincs sok belőle, mert nem tartott ott a technika, egykét 20mm létezik, van oroszból, de a többség 28mm-től kezdődik...
Hamar áttértek a bajonettes rögzitésre, abból hamarabb találsz, de azok se olcsók. Van egy 3,5/17mm-es Tamronom Adaptallos cserélhető véggel 50-60000 Ft kintről.
Mondjuk az általad elvárt 10mm-es gyujtótávolság értelmezhetetlen, mert 24x36mm érzékelőnél a 15mm már halszem, 9-10mm körül meg kör alakú 180 fokos képet rajzoló lencsék vannak csak.
Ujonnan meg nem sok értelme van m42 véggel gyártani bármit is. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
Egy megoldás van: előre...
Egyszerűen meg kell nézni mi van eladó és elmenni kipróbálni. Vagy megvenni és használni, ha piaci áron vetted, akkor el is tudod adni. 135-ös kisteléket 8000 és 15000 Ft között nem keveset találsz. A Tair11 mondjuk 25000, nem véletlenül :-)
Tesztek alapján hiába választasz valamit, lehet hogy neked épp nem jön be a képe. -
Rapid136
őstag
Mit vársz a 135-östől?
A bajonettes obik valószinűleg élesebbek a régieknél, de 5-6 rekeszlamellájuk van.
A régi preseteknek meg 9-19, igy mindig kör alakú a fényfolt a háttérben.
A 2,5-es obik alig fényerősebbek a 2,8-tól, 1,8-as is van de ritka és baromi nehéz (volt a kezemben).
A Jupiter 3,5/135 viszont kicsi.
Na találd ki mi a tuti neked :-)
Nekem egy Tair 11 van, meg egy Adaptallos Close Focus 2,5/135mm, meg egy MD 2,8/135 amit sose használtam, mert dobozban van és olyan mint a bolti. De szerintem a képe amúgy sem közeliti meg a többi obimét. -
Rapid136
őstag
válasz
runnner #9358 üzenetére
Nem bonyolult:
egy lencserendszerrel (amit korábban talán a Canonnál szabadalmaztattak a filmes korban) a vetitett képkört összenyomják, ezért kapod meg APS-C érzékelőn a FF méretű képet
miután ebből adódóan több fény jut az érzékelőre, ezért lehet nyerni egy egységnyi fényértéket -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
Azért a filmes világban igen sok jó fix készült, a Canon FD-k is egész jó áron vannak néha.
MD-ben van néhány jó kis obi, 2/28mm például, vagy 1,8/35. De 16mm halszemtől kezdve van 20-21-24-28-35-40-50mm többféle kivitelben Régi MC-k fémházban, MD és MD II sorozat már több műanyaggal. -
Rapid136
őstag
válasz
Bazsee71 #9276 üzenetére
Azért hivják "preset" obinak, mert a piros jelzéshez beállítottad a kívánt rekeszt és aztán nyitott állapotban élesre állítottad a gépet, majd anélkül hogy elvennéd a szemedet a géptől a rekeszgyűrűt ütközésig eltekerted.
Ahol is az elakadt a beállított értéknél.
Mindez a filmes gépek korában történt ahol az optikai keresőben rekeszelve nem láttad az élességet rendesen.
Úgyhogy ez nem rossz konstrukció hanem a logika akkor igy diktálta.
Amúgy megvan az előnye, mert ilyen obiknál nem volt gond 8-19 rekeszlamellát kézzel mozgatni, míg az uj beugrórekeszeseknél 5-8 lamella van csak.
És valószínűleg a képre is hatással van hogy a rekesz hol szűkit, a frontlencse mögött vagy az objektiv belső részén. -
Rapid136
őstag
Nem érdekel valakit egy Exa bajonettes Pentacon 3,5/30-as obi?
Sose használtam, ami biztosnak látszik hogy volt már szétszedve (igy nem is tipptopp állapotú), egy másik obival került hozzám és azóta itt porosodik a polcon.
2000Ft elég baráti ár lenne érte? -
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9241 üzenetére
Azért a pénzért...
De itt a következő, a 2,9/64-es Achromat, szintén baráti áron :-)
és a Meyer is újragyártja a 2,9/50-es Trioplant
ha valakinek van pénze, mindet megveheti egy Leica árárért :-) -
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9219 üzenetére
Mindig jön valami izgalmas :-)
Nekem most az Altixos Meyer-ek, nem kirívóan fényerősek, de elég izgalmas képük van.
Sokszor a Biotar is problémás ha nem középen van a téma, annyira lágyul kifelé. Ésszel kell használni az ultrafényerős obikat. -
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9217 üzenetére
Pont gondolkodom rajta hogy eladjam-e...
Az A7 keresője se rossz sötétben :-)
És van egy Biotarom is, szóval feleslegesnek tűnik. Jó játék volt, de alig használom. -
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9215 üzenetére
-
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9213 üzenetére
Akkor passz, az én éjjellátóm Cyclopjának kisebb a képköre, kb. APS-C, fullframe-n erősen vignettál. Most megnéztem nekem az 1,2/85-ös változat van.
-
Rapid136
őstag
válasz
Elektrosokk #9210 üzenetére
De ez nem a teljes kép ugye?
Az éjjellátónak kisebb az érzékelője, legalábbis aminek az obiját én próbáltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Hálózati / IP kamera
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Otthoni időjárás-állomás
- Dune Awakening - Máris túl az 1 millión
- Konzol Screenshot
- Mesterséges intelligencia topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged