-
Fototrend
Kérdezés előtt az alábbi kérdéseket válaszold meg:
1.: Mennyit szánnál rá?
● Pl: "30.000Ft alatt kellene megoldani."
2.: Milyen gépre kötnéd?
● Pl: "Lásd az adatlapomon."
● Pl: "i7 11700, Asus TUF RTX 3070 OC, MSI B560M Mortar, 1db M.2 SSD."
(esetleg a ház típusával kiegészítve, a megfelelő kábelhosszúságok miatt)
+1: Van extra igényed a táppal kapcsolatban?
● Pl: Moduláris csatlakozók, félpasszív működés, halk, stb…
● Pl: "Tuningolni tervezek." (írd le mit és mennyire tuningolnál)
Ajánlott Tápegységek 2023: [link] (a teljesség igénye nélkül)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
schawo
#132071
üzenetére
Köszönöm a feltételezést, de semmi "fogalomzavarról" nincsen szó!
Sejtheted, hogy az aláírásom nem véletlen. Hosszú évek óta foglalkozom a fogyasztóvédelem témakörével, és éppen emiatt szereztem fogyasztóvédelmi szaktanácsadó végzettséget is.
A "151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet" jelenleg hatályos jogszabály; az 1. paragrafus 4. pontja rendezi a kérdést. Nincsen kivétel, nincsen "ha", és nem számít, hogy a "világban mi a szokás".
Ami pedig a feketekereskedelmet, szürkegazdaságot illeti... anno az egyik megye legnagyobb IT szaküzletét üzemeltető ismerősöm mesélt arról, hogyan érkeznek meg a valamelyik német kikötőben szállítólevél nélkül teherautóra pakolt, majd az osztrák-magyar határ túloldalán egy másik teherautóra átpakolt számítástechnikai alkatrészek a hazai forgalmazókhoz.
Aztán lehet tippelni, hogy a vonatkozó árucikkek értékesítésének mekkora hányada lesz a hazai adóbevételek része.
Sajnos kevés kivétel van! (Teljes bizonyossággal jelenleg csak a Media Markt-ról tudom állítani, hogy a termékek gyártójával/hazai importőreivel áll csak és kizárólag kapcsolatban.)
Az eredmény többek között a gyári jótállás mellőzése a legtöbb üzletnél; helyette az 1, és 2 év "náunk garanciás" megoldások...
A fogyasztói szerződés keretében pedig a gyártói garanciát, illetve a fogyasztót illető garanciális jogokat a forgalmazó köteles biztosítani a jótállás teljes időtartama alatt. A fogyasztó dönthet úgy, hogy garanciális panaszát közvetlenül a szervizzel, vagy akár a gyártóval intézi, de a forgalmazónak nincsen joga ezt "ledelegálni".
(Más kérdés, hogy a gyakorlatban az EU-s szinten és hazai szinten is egyre jobban megnyirbált hatásköre miatt a hazai fogagysztóvédelem mennyire nehezen tud érdemben intézkedni az ilyen esetekben.
Meg lehet nézni a fentiek eredményét a vonatkozó szakmai fórumok hozzászólásaiban, vagy a Homár blog vonatkozó eseteiben...)
Szóval én kérlek téged, hogy ne terjessz fals információkat!
Új hozzászólás Aktív témák
● A minél pontosabb válasz érdekében olvasd el a Téma összefoglalót!
● Hirdetni csak a Hardveraprón szabad!
● Garanciális kérdések: Tápegység garancia GYIK!
- Hír Újabb, 12VHPWR csatolóval szerelt ASUS tápegységek kopogtatnak az ajtón
- Hír Megvan az első leégett NVIDIA tápadapter
- Hír ATX 3.0 szabványú az ASUS Loki tápegysége
- Hír Eléggé kompakt lett az MSI ATX 3.0-s tápbestiája
- Hír Megújultak a Corsair HXi szériás tápegységei
- Hír Hivatalosan is bemutatta az ATX 3.0-t és az ATX12VO 2.0-t az Intel
- Hír Szinte minden kiderült a VGA-k új tápkonnektoráról
- Samsung Galaxy S24 / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- Hutt C6 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti OC 8GB Zalman Z1 PLUS ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4031
- ÚJ Lenovo ThinkPad T16 Gen 4 - 16" WUXGA - Ultra 7 255U - 32GB - 1TB SSD - Win11 - 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

