Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz sideburns #43219 üzenetére
Utóbbinak nem hiszem, mivel sokkal inkább a témára kell "célozni" vele, egy X100 vagy m43+45/1.8 sokkal kevésbé feltűnőbb főleg ha valaki érintőképernyővel fókuszál.
Párszor használtam az APO Lanthar-t ami a legapróbb teleobjektív (ekv. 270mm aps-c) és még az is viszonylag feltűnő bár lehet azért mert némi időbe telik kézzel fókuszálni[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Valszeg nem ua az EM5 és a későbbiek zárszerkezete (ott is van különbség az EM10 és az EM1 EP5 között) és a belső processzor sem ua ami a kiolvasáshoz kell. Nem volt erre tervezve, ezért nem valószínű, hogy valaha lesz hozzá fw update.
Pl. Itt lehet olvasni az esetleges probléma másféle kiküszöbölési lehetőségeiről.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz somasz #48018 üzenetére
Ha nem akarsz objektívet cserélni, akkor minek cserélhető objektíves gép
Pontosan jó ez a három objektív (ha nincs szükség nagyobb zoomra, ahhoz már a nagyobb SEL55210 kell ami már nem kicsi), kifejezetten tükör nélküli gépekhez való apró táskába pont jó. Ebbe pl. befér kettő a harmadik meg mehet másik táskába vagy egyel nagy méretben meg befér mind3.Ami még jó ötlet lehet az a távkioldó 2$ csak már nem fog megérkezni, de ha jól látom az instant ára se vészes meg egy Gorillapod, vagy valami hasonló.
-
p_adam
addikt
válasz somasz #48034 üzenetére
Azért jobbak ezek a kameratáskák (bár biztos sok normál táska is van amit lehet moddolni) mert könnyű ki- és betenni a dolgokat.
De egyébként a két váz sem hülyeség (nekem nem a kényelem okoz gondot, hanem az idő, addigra már sokszor rég késő) annyira kicsi és könnyű az 5N (vagy más m43 kamera) hogy pótakksi és memóriakártya tartónak is jó, vagy egy nagyobb szenzoros váz mellé telekonverternek (nem több idő mint egy telekonvertert feltenni) csak gazdaságilag nem feltétlen éri meg.
Azt egyelőre még én sem tudom hogy az váll- vagy a csuklópánt a jobb (a nyakpánt annyira nem jön be), mert egy ilyen kis gépnél a csuklópánt sokkal nagyobb mozgásteret ad (amit a kihajtható LCD is segít) csak nincs meg az a stabilitása mint a másiknak (pl. ha pont objektívet kell cserélni). Na majd kiderül. -
p_adam
addikt
válasz somasz #48037 üzenetére
Én a nagyobbat választanám mert szinte ua. kettő méretre csak a másik előnytelenebb formájú, ezért külsőleg tárolható a másik palacsinta objektív, ötletes
A minősége ok, a varrás itt ott lekopott az együtt töltött több mint 2 év alatt (nem is gondoltam most hogy visszakerestem), de ezért az árért a célnak pont megfelel és bár nem esőálló de felül kétrétegű ezért eddig még nem ázott be és a bélést kiszedve egyel nagyobb kamera v. nagyobb objektív is befér, ha muszáj. Mostantól én is így használom alul bélelve csak az oldalsó ütődéseket kell elkerülni...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A fotózás is tiltott, de publikálás nélkül nem bizonyítható a fotó létezése sem mivel tagadhatod hogy készült fotó.
Sztem addig nem is érdekes a dolog, míg valami nagyobb per nem kerekedik ebből az egészből (aminek egy sajtó/bulvárfotós lehet az 'áldozata', nem pedig mi) -
p_adam
addikt
válasz andersen10 #48175 üzenetére
Ezek eléggé MILC optimális körülmények, ahol nincs ennyi kontraszt. ott mindjárt más a helyzet...meg a D4s úgy is eltalálja a fókuszt, hogy sokkal kisebb a mélységélesség.
Bár állítólag a GH4 már vaksötétben is tud fókuszálni (az 1.2-es objektívvel) -
p_adam
addikt
Annak még van is értelme a flexibilitás miatt, de ennél nem igazán látom hol jön ki a méret és súlybeli előnye az ártöbblethez képest, egy hasonlóan drága fix telét legalább APS-C-re is lehet rakni úgy, hogy még mindig elfogadható a minőség a nagyobb pixelméret miatt, marad némi rugalmasság.
Kiváncsi leszek a ZD 300/4 árára, meg hogy mennyivel lesz majd népszerűbb, mint a régi 43-os SLR-hez tervezett telék (amik optikai remekművek, de képminőségben így sem tudtak a FF fölé menni az ijesztő áruk ellenére sem) -
p_adam
addikt
300/2.8 zuiko 6500 dollár (listaára 8000 dollár csak kifutó), akkor ezt a 300/4-et 3000 dollár/euro körül saccolom (de akár több is lehet, attól függően hogy ítélik meg az eladhatóságot).
Valószínű, hogy ez lesz a legdrágább Pro Zuiko, és csak az fogja megvenni akinek tényleg kell a fix 600mm és vagy nincs neki, vagy esetleg hajlandó minőségbeli kompromisszumra a méret+súly miatt. Ugyanez a baja a 150/2.8-nak is (amit csak tetéz az Oly zoom, persze úgy se lehet még tudni mennyire lesz jó).[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #48387 üzenetére
Vannak akik ezt használják m43-on egy Metabones m43 Speedbooster-el ami majdnem visszaadja az eredeti lefedést és f1.2 lesz a fényerő csak nincs gyors AF és elég nehéz, ezért videóra használják állványon.
Egyébként meg 14-35mm f2.0 43-os objektív létezik, csak milyen méretben és áron... -
p_adam
addikt
válasz HollyBoni #48389 üzenetére
Igaz, pontatlan voltam mert olyan egyelőre nincs, a BMCC Canon EF verzió ami működik rajta. De állítólag lesz egy külön a GH szériához is ami "hivatalosan" is használható lesz (itt elvileg megütheti a zár az üveget, bár a cikk szerint a GH3-on nincs ilyen probléma).
-
-
p_adam
addikt
FHD felvételi mód esetén a GH4 (meg a régebb GH-k) nem képes(ek) kiolvasni a teljes szenzort, csak bizonyos sorokat, ezért nem olyan éles mint a 4k leméretezve, ami részletgazdagabb képet ad mert több adatból rakja össze a képet.
Ezt nagyon nem reklámozzák, de sajnos így van (hiába a magas bitráta), többek közt azzal próbálják ellensúlyozni hogy 0 állásban is van élesítés a videóképen ami kissé megtévesztő (az alap érték azt hiszem -5).
Szóval szép, hogy tudja belsőleg a 4k-t de az 1080p-t kissé elhanyagolták (gondolom crop módos 1080p-hez több számítás kéne, mint egy az egyben átvenni a szenzorról), a Sony A7s-nél ugyanez fordítva van.Van a GH4-en még egy telekonverter mód, ami FHD-nyi 1:1-es adatot vesz át és az a korábbiak miatt szintén eléggé jó, ha az objektív elég éles hozzá, és pontos a fókusz.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz HollyBoni #48920 üzenetére
Nem olyan meglepő, sokkal régebbi és alapvetően nem videóra tervezték, egy tükör nélküli gép az elektronikus keresővel jobb lesz az utóbbira, de az optikai keresőt és azt a AF rendszert meg úgy az általános "profibb" ergonómiát (képekre) még sokáig nem kell temetni.
Az A7s-es összehasonlító teszt sokkal érdekesebb lesz mivel friss, tükör nélküli és jobban videóra optimalizált de azt sem lehet sok olyan dologra jól használni amire egy 5D3-at igen.
Szóval bár az igaz, hogy mindhárom hibrid kamera, de mindent nézve egyik se képes helyettesíteni a másikat
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Központi záras gépekben nem kell az optika mögé pakolni a zárat, ezáltal jelentősen csökken a méret, itt van pl. az X100 keresztmetszete.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az RX100M3 30%-al vékonyabb tehát kivitelezhető a dolog, az más kérdés hogy a torzítás meg a sarkok nem lesznek annyira jók.
Valszeg ezután esik majd valamelyest az ára, az eredeti RX100 is így indult, amíg egyedüli volt, mint nagy szenzoros ultrakompakt gép.
Egyébként tényleg idejesítő a sok kép nélküli adatszivárogtatás[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A GM5 fix objektívekkel kisebb, mint ez kinyitva, van aki szimplán fixeket preferál a kevesebb néha több alapon.
Az EVF egyesek szerint nem annyira jó az Oly-hoz képest ("rainbow effect") és az ND szűrő sajnos már nem fért bele.
De így is nagy ugrás az elődhöz képest.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Nem véletlen hogy ekkora lett, valószínűleg nagy felbontásra tervezett mint az Otus, valószínűleg ehhez hasonlít majd, csak könnyebb lesz és AF-el ellátva. Nagyobb üveghez valószínűleg olyan motor is kell.
Nem sok köze van a régi designok-hoz ezért nem helytálló az összevetés, inkább középformátumhoz lehet majd hasonlítani.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A legfőbb attrakciót, a belső 10-bites 4:2:2 felvételt csak az év vége folyamán vezetik be a második frissítéssel, addig csak 4:2:0 8-bit (Persze messze nem ez az egyetlen ütőkártya).
Talán akkorra az ára is jobb lesz.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz LélekVándor #80292 üzenetére
Az A7SII dinamikaátfogása is lényegesen jobb, a tervező azt mondta hogy a GH5 ebben nem számottevő előrelépés a GH4-hez képest, bár a Sony esetében meg a 8-bites 4:2:0 kodek miatt (ami külső rögzítővel is csak 8-bit 4:2:2 marad) sávosodás könnyen előfordulhat pl. az égen. Viszont ha valaki szeret fixeket használni, akkor sokkal olcsóbb tud lenni 35/2.8 50/2 stb. objektívek is tökéletesen jól passzolnak hozzá, bár egy színekben passzoló komplett szettet már nehezebb összehozni.
Szvsz a képélesség, felbontás egy kissé túlhype-olt dolog lett (jobban kihozza a dolog digitális mivoltát), a dinamika, rolling shutter, színek fontosabb dolgok a kinézet esztétikáját illetően (még1x szvsz)Kiegészítésként: az 5D III RAW képe nekem nagyon tetszik, jobban mint ezek, csak az már inkább a túl életlen kategóriába csap át (és annyira az sem filmszerű "puhaság") meg persze gyakorlatban borzasztó macera használni.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Peat;) #87717 üzenetére
A paradox ebben az, hogy a távolról készített képek szimplán nem működnek, ha csak ebből a célból készülnek, hogy nem akar az ember közelebb menni, ennél nyomósabb ok kell a használatukra (pl. én esetenként úgy szoktam használni, mint ahogy azt a filmekben szokták, egész utcát messziről, lehetőleg nem vízszintből).
Szerintem utca a 35-50mm vagy annak megfelelő látószöget adó m43 obi a legnormálisabb - vagy a provokatívabbaknak 28mm - akár okostelefonnal Tüntetéseken akár 15mm
Számomra ezek azok, amikre x év távlatából is vissza lehet vonatkoztatni, egy idegenről készített kép önmagában kevés(ha nem egy sorozat része ami akár a hely akár a tele téma része)
Persze ezt ellensúlyozandó, a jogszabály probléma stb. valós. -
p_adam
addikt
válasz FoxiestFox #87720 üzenetére
50mm-ből a választás végtelen, én olyat választanék ami nyitva sem ad rossz képet, pl. a Canon FDn 50mm f1.4 talán ami a legjobb választás, de másokat is próbáltam Konica Hexanon 50mm 1.4 Olympus Zuiko 50mm 1.4 mindegyik jó.
35mm-ből is vannak jók, de nehezebb találni, pl. a Flektogon 35mm f2.4 nem egy rossz objektív 1-2 lépés lerekeszelve vagy a Canon FDn 35mm f2
28mm már nem mossa el a hátteret eléggé, úgyhogy azzal nem foglalkoznék.
Egy Focal reducer is számításba jön, bár én ezt akkor választanám, ha egy márkából kigyűjtesz 2-3-at és mindegyiket használod.
A jó makró objektívek már drágábbak (meg a kisebb szenzoron több színhibájuk lesz), pl. a Konica Hexanon 55mm f3.5 néha szokott lenni olcsóbban, Olympus Zuiko 50mm f3.5 nem rossz az optimális rekeszértékeken.
De van ezeknek egy külön topikja is. -
p_adam
addikt
Aki esetleg E-M5 Mark II gépet szeretne, ez egy elég jelentős engedmény (már vásároltam a boltból)
Cashback után olyan 480+25 font a szállítás, jah és ma még a Body Cap objektívet is hozzácsapják ingyen. -
p_adam
addikt
Videóra van értelme, mert abban sok dolgot tudnak, amit a legtöbb APS-C gép nem, fotóra (ami már nem vágja le a széleket, olcsóbb Speed Boosternél még feltűnőbb lehet a romlás) viszont akkor sokkal egyszerűbb simán a nagyobb szenzoros gépet venni és nem költeni többet a Speed Booster adapterre (pl. egy Canon tükör nélküli gépen az AF is jó lesz, bár az M vázak szintén komikusan kicsik hozzá)
egyébként SB-t rárakva 25-50mm-nek felel meg, egy kicsit bele vág a 1.5x crophoz képest (a Canon persze már 1.6x)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz anaqer #95288 üzenetére
A probléma az, hogy új felhasználókat kell találniuk, akik most, azaz 2020-ban beleinvesztálnak a rendszerükbe, ha más felhasználók elkezdenek másra váltani.
A jelenlegi helyzetben, pedig szép lassan kezdenek eltűnni azok a dolgok, amik a videóban a Panasonic fő előnyei voltak (4k60p, IBIS, 10-bit 4:2:2 kodek) és valami pluszt kell mutatniuk azért cserébe (biztos vagyok benne, hogy a GH6 széria fog is, csak kérdés, hogy milyen árakon). A "profi videós trend" is inkább az egyre nagyobb szenzorok felé mutat, az EVA-1 videókamera S35mm szenzor és EF bajonettet kapott, nem maradt az m43 megoldásnál. Azt viszont valószínűnek tartom hogy az S1H fölé érkezhet valami videokamera is.
Árazás tekintetében nem tudnak alámenni a konkurenciának, ha egyszer az objektíveket így kell értékesíteniük, hogy azért még termeljenek elengedő hasznot.
Pl. a 10-25/1.7 egy remek objektív, de a Sigma 18-35/1.8 + Speed Booster kombináció sokkal-sokkal népszerűbb annak ellenére, hogy nem natív optika, mert olcsóbb.
Sokan meg inkább megveszik használtan, mert újonnan sokkal drágább, főleg most, hogy az Olympus értékvesztése növekedni fog, azzal sem járnak annyira jó ilyen szempontból.
De legfőképp az m43 rendszer korábbinál negatívabb megítélése lesz az, ami a helyzetet rontani fogja, a GH6 széria (AF) tudásán sok fog múlni. -
p_adam
addikt
válasz Balinov #95467 üzenetére
Pár napja nekem is segített ez a fórum az első m43-as objektívem vásárlásával, gondoltam illik kompenzálni valamivel - bár vázam az még nincs, remélhetőleg találok valami hasonló egy napos dolgot arra is - ha igen, akkor belinkelem
Az EU-ban sajnos annyira nem akarnak akciózni, az USA-ban ugye az objektívekhez "ingyen" dobálták a vadonatúj vázakat, már az is eléggé árulkodó jel volt... -
p_adam
addikt
válasz aginor #95525 üzenetére
Szerintem a 8-18 mostani ára lehet a nyitóára (az indulóára annak is több volt). A 8mm végén lassabb, de nagyobb átfogású, kicsit könnyebb, konstans a fényereje és ugyanúgy van rajta szűrőmenet. Sajnos az M.Zuiko Pro optikák egyike sem az olcsóságáról híres, de kitben biztos olcsóbb lesz, eléggé fontos lenne nekik, hogy a vázak is fogyjanak.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
E-M1 II 12-40/2.8 angol leárazás £1,299
Sajnos ez nem rendelhető itthonról, mint az előző, de lesznek még hasonlók... -
p_adam
addikt
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12mm f/2 £348 (két hét múlva érkezik)
-
p_adam
addikt
válasz topikk #95728 üzenetére
A 2005-ben fejlesztett Sigma 300-800/5.6-on kívül soha nem készült ilyen átfogású objektív, és ez is pont ugyanannyiba kerül az inflációval együtt (8000$ az USA-ban), de egyáltalán nem lesz ennyire gyenge optikailag (meg AF, stabilizálás, közelpont, stb.) és nem 6kg lesz a súlya, nem rossz csere ez a használhatósághoz mérten.
Való igaz, hogy a Sony jó árban van, ezáltal messze népszerűbb lesz, de azért nem ugyanaz az átfogása (az sem olyan,ha állandóan rajta van a telekonverter, mintha be/ki lehet kapcsolgatni).
Ha van probléma ezzel, az inkább az, hogy a vázak már nem lesznek hozzá felfejlesztve új szenzorokkal, a mérnököknek szomorú dolog lehet ez...
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...