Új hozzászólás Aktív témák

  • #94529552

    törölt tag

    válasz diegho #153201 üzenetére

    Nem olvastad el? Azt írja, hogy évek óta tudtak a problémáról, tehát nem csináltak semmit, csak amikor megtörténtek a balesetek:
    2009-ben egy rémült amerikai autópálya-rendőr hívta a 911-et azzal a hihetetlen történettel, hogy az autójának beragadt a gázpedálja, és nem tudnak megállni. A csaknem 200 km/h-s sebességre felgyorsult Lexus később balesetet okozott, és az autóban ülő négy ember azonnal szörnyethalt. Ilyen és ehhez hasonló történetek tucatjával fordultak elő a Toyotákkal, ráirányítva a figyelmet a japán gyárra. A vezetőség elutasította a vádakat, kezdetben vezetői hibára fogta a szerencsétlenségeket, később pedig a nem megfelelően elhelyezett padlószőnyegeket említette mint lehetséges okot. Mikor bebizonyosodott, hogy nemcsak hogy az autókkal van baj, de a Toyota évek óta tudott is a problémáról, óriási botrány kerekedett belőle. 2012-ben az amerikai kormány minden idők legnagyobb bírságával, 1,2 milliárd dollárral sújtotta a Toyotát, amelynek egyébként is majdnem tízmillió autót kellett visszahívnia.

    Ezt olvastam még róla: súlyos szakmai hibát is vétettek a management részéről, amikor CC paramétert kezdtek el spórolni. A Toyota ezt egy szándékossággal még megfejelte az elektronika fejlesztése során, amikor a gázpedál jelét a fékpedál jele elé priorizálta. Az utóbbihoz mérten olcsón megúszta a cég.

Új hozzászólás Aktív témák