-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz bitpork #153796 üzenetére
Nemsokara nem is nagyon fogsz tudni mast venni.
Az egyik baratom nemreg(5 honapja?) vett autot. Vasarlas elott vacilalt hogy szivot vagy turbos vegyen.
Rabeszeltem a turbosra es azota is halas. Kevesebbet fogyaszt 1.0 Focus mint az 1.4-es Ibizaja(2003?) es oriasi elorelepes minden(komfort, biztonsag, stb) teren.[ Szerkesztve ]
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz bitpork #153800 üzenetére
VAG-nal 30k km utan is volt mar baj, a nem turbóssal is
ugylatszik jo rovid a memoriad, ezert csinaltak vezerlesen módosítást tobbszor is
elso verziónál kozel meg 300k volt egy vezerlescsere, olcsonak eppen nem mondanam egy kis varosi autoba ezt a mutatvanytmáshol meg siman jo az elsore is, mert olyan
mondjuk lehet nem a balfaszvagennel dolgozo torok diszdiplomas tervezte a motort, meg nem a penzugyes roman bevandorlo faragta le a koltsegeket
a vicc az, hogy meg igy is sokkal dragabban adjak
több drón kell ;P
-
válasz hobizoli #153803 üzenetére
A tied sem az erősséged. Turbóról indult a beszélgetés, most meg jössz a vezérléssel. De le merem fogadni h simán lehet találni vezérlés problémásat máshol is azonos futással.
Nem is értem miért az a kérdés (mert te pl automatikusan besorolsz engem a VAG fanok közé, nem törődve a ténnyel, hogy egyike vagyok azoknak akiknek nem ment el az esze és látása ilyen téren) h a VAG milyen.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8th
addikt
válasz bitpork #153796 üzenetére
Túl sok a ha. Ha elromlik ez ha elromlik az. Dízelt is ezért divat szarozni mert ha majd elromlik. Igen csak az nem romlik el amit benne sincs ergo előbb vagy utóbb biztosan el fog romolni. De mire elromlik vastagon visszahozza a csere árát a fogyasztáson. De maradjunk a turbós kis ccm benzines motoroknál. Megvenném-e használtan ismeretlen előélettel? Persze, hogy meg miért ne? Én a turbóra és a kettőstömegűre is úgy tekintek mint például egy lengéscsillapítóra vagy egy féktárcsára. Az én szememben az is csak egy kopó alkatrész nagyjából behatárolható élettartammal. Miért lepődünk meg tehát ha elromlik? Hiszen semmi sem tart örökké minden elromlik egyszer. Ilyen alapon járhatnánk akár lovas kordéval is mint a középkorban kb. azon nem megy tönkre semmi. Ja az sem jó mert mi van ha megdöglik előtte a ló. Azt kell bekalkulálni az embernek, hogy marad-e a zsebemben vétel után ~400k egy esetleges dmf cserére és egy turbó felújításra vagy sem. Ha a válasz egyértelműen nem akkor nem kell megvenni az autót. Ez ennyire egyszerű. Én egyáltalán nem félek ezektől. Ferrykernél durván százötvenezer egy életmentő csigaműtét és visszakapsz egy eredeti gyári középrésszel felújított 0km-es új turbóval egyenértékű feltöltőt ami ha nem vagy vaddisznó hat nyolc évig probléma mentesen teszi majd a dolgát. Vagy még tovább. Hogy ez az összeg sok vagy kevés mindenki döntse el maga.
-
vzsryl
nagyúr
válasz bitpork #153804 üzenetére
Szerintem valami olyasmire próbált kilyukadni, hogy a kis ccm-es motorok magas teljesítmény mellett nem néznek túl hosszú élettartam elé a VAG-nál, mert nincsenek eléggé túlméretezve hozzá, így a mondandója egybe vág a turbós dolgokkal, hisz kis ccm-es motorba turbóval lehet nagy teljesítményt lehelni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Ezért mondtam footy-nak h szűk a keresztmetszet amiről beszél. Itt azért ha más nem, kicsi olvasással kideríthető, h mire kell figyelni h megnöveljük a turbó élettartamát. Mert bárki bármit mond, ha pl leállítják nagyobb terhelés után, nem csak a vag csigába ég bele az olaj. Vagy h hidegen nem terheljük, mert kikopik és/vagy elreped. Vagy hogy pörgetni kell, különben le tud ragadni a vg.
De ezt nem lehet elvárni azoktól az emberektől akik úgy keresnek autót h ne legyen drága, ne kelljen szervizelni, néha menjen ha kell kapkodni a pacskert, de ne fogyasszon. Ezek az emberek tipikusan 1500 alatt használják a fordulatot mer' keveset eszik. És ezt használnál hogy tudod kiszűrni ?(#153807) vzsryl: erre mit lehet mondani? Biztos csak véletlen hogy a visszatekert órás vagok halnak meg legtöbbször. Ami még mindig azt mutatja, hogy akármelyik autó elmegy 2-3-400'000 km-t. De persze én ezt csak nagyobb ccm-el tudom tapasztalatból, lehet hogy tévedek
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz bitpork #153804 üzenetére
es mi baja lenne a turbónak? 300-350k km-t röhögve kibir a turbo, de meg tobbet is
a kotla dizeleken is futnak ennyit par ev alatt, megsem kell cserelni menetrendszeruen azokon se
ennyit egy atlagjuzer 15ev alatt se veret leaki meg 15 evente sipakol egy turbocseren, az járjon busszal, reg nem a 2. tulajnal van az auto addigra
de megint megy ez a beparaztatos faszsag miközben dizelbol mar nem tudsz nem_turbosat venni lassan 10 eve se es ott a geoscsiga meg nyugosebb tema is, mint a benzinesek proli wastegate-ese
mindenki a VAG-bol indul ki, hogyha azoknak vmi nem megy akkor fosni kell minden mastol is, mert a tobbinek meg biztos annyira sem megy ez a tema
pont a VAG csinalja az utobbi 15-20 ev olyan motorjait, ahol szinte mindben van vmi massziv elqras, ahol nem eleg csak a evjarat felszereltseg meg a szine az autonak meg a motor teljesitmenye. hanem motorkoddal kell keresni autót, de meg a gyartas hete is szamit ezen belul is, meg kb az is, hogy elozo este otthon kurt-e a sori szerelo az asszonnyal vagy nemnincs olyan motorjuk aminél nem volt ez ido alatt vmi csak sulyos szazezrekbol javithato meghibasodas kodolva, amit nem ismernek el ugyan hibának, csak veletlenul eleg sok pont ugyanolyan hibaju van belole vmiert, meg a redizanj is veletlenul pont arra a részre terjed ki a motornak, amivel ezek a hibak vannak
micsoda veletlen, nem?meloban ugyanezt adjak elo a nemetek, nem ismerik el hibának, de megis attervezik ott azt a reszt
de attol meg az nem (volt) hibas ott szerintuktöbb drón kell ;P
-
nagyúr
válasz hobizoli #153810 üzenetére
No, főnökömnek pont nemrég halt meg a turbója a Passatban 100k km futás után. Szóval nem biztos hogy minden turbó kihúz 300k km-t.
Mondjuk őt valószínűleg a csere nem vágta földhöz és nem siránkozott miatta csak múltkor mesélte én meg eléggé meglepődtem.Més que un club!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Napfénysüti #153812 üzenetére
Ha visszahűti meg hidegen nem gyilkolja akkor sokáig jó egy turbó amúgy.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Napfénysüti #153812 üzenetére
ismerek én is nem egy olyan embert, aki rögtön padlóval indul, hajtás után nem hűti vissza és sokat városozik a dízellel. na náluk hal le a turbo százezrenként...
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #153814 üzenetére
szivo motor se koszoni meg, ha veretve indulsz el vele
meloban volt ilyen auto, mindig azzal volt a baj, egy bizonyos ember vezetteeccer decemberben elvitt haza, amire becsatoltam magam, mar a parkolo sorompojanal voltunk, kartya lehuz, Dunaharaszti szelerol indulva az 51-sen a MAN szerviznel mar uzemmeleg volt a motor
gondolhatod mit kapott az is, az olyan masfel km út a parkolobol indulva
több drón kell ;P
-
diegho
nagyúr
A turbót én sem vetném meg megfelelő konstrukcióban lásd T-Jet, de amíg vannak olyan kicsi és jó motorok, mint a Suzuki új 1.2-ese, addig inkább azt preferálnám az alsó kategóriában.
-
-
footy
addikt
válasz Napfénysüti #153818 üzenetére
Nem kell sokat hajtani, a 2.0PD egy fos motor.
Volkswagen 2.0 PD TDI (Piezo-PD) (Itt nem soroljak fel az osszes hibajat)[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz LuckyL #153825 üzenetére
1.8bar-n volt tavaj 350loeros az az auto 420Nm-l az 1050kg-ra, most 2.2bar-l van mar fujva a motor
12.0-s idot megy 1/4-n allobol
nem egeszen 7.5sec alatt gyorsul 100-rol 200-ra
az E46 M3 gyari ideje 13.4 pl 1/4-n
12.0-tol 1.4sec diffi az 70-80m-t jelent 402m-n, azt azert hidd el jól lehet latnikategoriaelso volt tavaly meg tavalyelott is a legalis versenyen
na igy mar ertheto?
több drón kell ;P
-
lenko
aktív tag
válasz Napfénysüti #153833 üzenetére
De akkor az a motor nem is most kifutott stiftben van...
Az embereknek fáj az igazság!
-
hobizoli
nagyúr
válasz LuckyL #153836 üzenetére
kovacsolt belu a motor, a kovacsolt dugattyu kit 138k hozza itthon kiskerbrutto aron vadonat ujan hivatalos magyar forgalmazótól a nevedre szolo szamlaval
az Audi is 1.8 20vT 225LE vagy az RS2-ben kovacsolt dugattyut hasznal csak kisebb nyomason megy
amúgy azé is jo bele es azt 10-12k/db aron meg lehet venni
kep csak illusztracio, de ilyesmi cucc van bennede neha meg 160-170k korul is megall egy dugo+ H-beam hajtokar kit, ha akcios
ezek a hajtokarok ún 4340-s CrMo repulogepipari femotvozetbol vannak csinalva, lathatod, hogy mas az alakja a szárán is es sokkal konkretabb anyagbol van, mint a gyari a gyartok ezekre 700Nm es 9000rpm-t szoktak vallalni
az ARP gyartmanyu hajtokar csavarok is sokkal erosebb fembol vannak hozza, az nem nyulik meg ennyi eronel sem
a dugattyuk meg szinten alumimium mint gyari, de sokkal jobb alu otvozetbol van, nem csak kiöntik oszthe, hanem melegen kovacsoljak is, csak a vegen a fizikai dimenzioi lesznek ugyanazok, mint a gyarinakezekkel a 800loerot is ki lehet hozni pl egy 2.0literes motorból, csak gyozd tapadassal
2.0 20vTaz a vicc, ha bemész a autogyartohoz, tole a gyari ontott dugokat tobbert kapod meg, mint amikbe ez a kovacsolt kerul
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
8th
addikt
válasz LuckyL #153825 üzenetére
Tessék itt egy 700hp Audi R8 gyorsulás: [link]. Állatul szalad mi? 700lóerővel a legjobb ideje 11.3s 1/4 mérföldön. Na most az a helyzet, hogy közel azt az időt a Mogyi is megfutja a tdi motoros utcai kettes golfjával aminek 11.41s a legjobb ideje 1/4 mérföldön és még hatalmas fejlesztési potenciál van benne mind motor mind erőátvitel terén. Ezek után azt mondom, hogy qrva sovány az R8 produkciója. Mondjuk újgazdag álló galléros páva gyerekeknek jó az.
-
-
nagyúr
válasz lenko #153835 üzenetére
Ja nem, ez egy új Baleno.
Mondjuk párom 1.3-as 2005-ös Swiftjével is szoktunk pályázni (sőt a másik Suzuki előtt csak azzal jártunk) és azzal se kell cammogni. Nyilván nem kell kimenni a 160-nal közeledő elé a másik sávba de lehet vele haladni normális tempóban. A Hondám nem szerette annyir a apályázást mert a rövid váltó miatt magas fordulaton kellett vele menni és akkor azért tudott fogyasztani rendesen.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen