-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
blt.62
őstag
Megtudnátok mondani,hogy egy 23 éves kocsi mikor éri el az Old Timer kort? Utánna milyen elõnyei és hátrányai lesznek? Vagy ugyanúgy használni lehet mint elõtte?
MegtorloXp
-
runner 125
nagyúr
válasz blt.62 #85751 üzenetére
Igen, 30 éves korától lehet vinni OT vizsgára és tényleg baromi nagy meló, h átmenjen (és qva sok pénz). Pl a rücsivel lealvázvédőzötteket rögvest kiszórják - persze joggal.
Illetve egy OT autót szinte lehetetlen elsődleges autóként használni a mindennapokban, szóval tervezz mellé valami másikat. A Merci kapcsán jutott eszedbe?
Hosszút távú terveim között nekem is szerepel, h egyszer lesz egy OT-m."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
raczger
őstag
Na megnéztem ezt is, jól el is fáradtam. Korrekt ember, minden a leírásnak megfelelően volt. Kerestem hibákat, de nem igazán találtam (persze apróságok voltak, de melyik autónál nincsenek). Sokat nem tudtam alkudni, viszont legalább a vezérműszíjat tudja igazolni, hogy alig egy éve cserélte, illetve ad 4 szinte új télig umit is hozzá, és a mostani nyári gumik is közel újnak mondhatóak (elől 2014-es, hátul 2012-es, kopás nem sok).
Hétfőn visszük szervizbe átvizsgálásra, aztán ha okés, akkor nyélbe is ütjük.Hát nem pont az elképzelés szerinti autó, kicsit vegyesek is az érzések, de igazi okot nem találtam, hogy miért ne vegyem meg. Jó vezetni, persze nem egy sportautó, de azért érezni a kocsit amennyire kell.
Szerk: bár a vegyes érzésekben az is benne van, hogy ennyi pénzt kiadni egyszerre, nem egy könnyű döntés
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
8th
addikt
válasz ReSeTer #85743 üzenetére
Na akkor néhány dologba belekötnék, csak mert most ilyenem van.
"Elhiszem, hogy többet fogyaszt, viszont valamennyit visszahoz országúton meg autópályán, ráadásul nincs annyira megterhelve, ergo többet is fog bírni alapesetben."
Miért futna el többet egy 2literes benzines szívómotor mint egy 1.6-os társa? Ez egyáltalán nem törvényszerű. A motor mechanikus kopása mindkettőnél pont ugyanannyira elenyésző. Egy szívóbenzin motort valóságos művészet tönkretenni. Ha újkorától ésszel bánnak vele (kíméletes hideg üzem + minőségi gyári előírásnak megfelelő kenőanyag az is időben cserélve) akkor 600-700ezer kilométerig semmi lényegi baja nem szabadna, hogy legyen egy szívóbenzines motornak. A kisebbik motor a rövidebbre vett váltó miatt autópálya tempónál nem 3500-at forog hanem 4000-et? És aztán? Mi baja lesz tőle? Semmi.
"Én példaként 10-15k futású országutas embert vettem."
Én is országutas ingázó embert írtam. A kilenc literes átlagfogyasztás iszonyatosan sok egy Octavia méretű autótól úgy, hogy az ember csak úszik az árral és nem nyomkodja a kocsinak. Hosszú városon kívüli etapokkal 9liter... ne vicceljünk már. Only város klímázva mennyi lenne? 15liter? A böszme felső-középkategóriás autók esznek annyit a 3literes 6hengeres motorjaikkal vagy még tán azok sem. Az egy dolog, hogy a tdi azonos körülmények között durván fele annyival elgurul mint a 2.0 FSI de még a 30éve reszelgetett alap 1.6-os őskövület is több mint 1literrel kevesebbet kér százon mint a 2.0 FSI. A középkori lelet 1.6MPI-t váltó 1.6FSI pedig még takarékosabban bánik a drága nyállal. Ez nem berögződés kérdése, hanem a józan észé. A 2literes szívóbenzin motor a lehető legrosszabb választás az Octaviához. Egy gazdaságtalan rossz hatásfokú szívóbenzines fos ami leeszi a hajad.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Igazat megvallva én konkrétan nem próbáltam pont azt a 2.0 fsi-t de annak 9 litert ennie országúton nem szabadna. Nem volt annak a motornak baja, ahonnan ez az info van?
Én sima injektoros 2 literes fogyasztását tudom szinte saját kézből, ami bizony 7 liter volt és nem totyogtunk, de nem is padlóztuk. Kizárólag városban 10 literre változott ez az érték. Akkor legyen az átlag 8 liter.Ez FSI elvileg egy közvetlen befecskendezéses motor, aminek még kevesebbet kellene ennie...
Akkor helyesbítek. Nem fosvágen 2.0 motorral nagyon is jó lenne az az autó, de nem a 100 lovas 1.6-ttal. (elég sok octavia van még abból az évjáratból a régi motorral, ezt is csodálkozva néztem hahu-n.)
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz ReSeTer #85758 üzenetére
Nem hiszem, hogy ez lenne a baj. Rendben van műszakilag. Első tulajos kocsi 2006-os talán de ebben nem vagyok biztos. Nehéz autó viszonylag nagy motorral és fsi ide vagy oda bazi sokat fogyaszt. Ahogy elnézem spritmonitor 8,5-es átlagot ír rá. Hát az se kevés. Szerintem az is sok egy ekkora autótól. Egyébként hiába 150ló szerintem tök szarul megy. Ugyanúgy "vissza kettő padlógáz" ha (nem lendületből) előzni akarsz vele. tulaj saját bevallása szerint ha nem lenne céges benzinkártyája vagy úgy hozza az élet, hogy munkahelyet kellene váltana azonnal eladná mert anyagi csőd vele közlekedni.
-
runner 125
nagyúr
válasz raczger #85754 üzenetére
Jól hangzik.
Továbbra is racionálisabb döntésnek tartom, mint az e46-ot, persze a Volvo soha nem a szélsőségekrol szólt. Cserébe kapsz egy visszafogott, megis elegáns formát, megbizható műszaki tartalommal, konzervativ belsovel. Igazán szeretheto, komolyságot sugárzó autó, de persze te fogod használni, ha nincs meg a vonzalom nem biztos h ez a te autód. Át kell gondolni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
raczger
őstag
válasz runner 125 #85760 üzenetére
Teljesen igazad van, a Volvo a racionálisabb döntés, még ha elsősorban kombit szeretnék, akkor is.
Igazából vezetésre hasonló volt mint egy skoda superb (talán azért picit jobb is), az meg igazából tetszik, olyanon tanultam vezetni.Ami viszont nagyon-nagyon tetszik a Volvoban, a motor. 3-asban, 600-as fordulatból még kihozza és nem dadog, ezen nagyon meglepődtem, már-már olyan, mint egy dízel. A hangja is szép, alacsony fordulaton szinte nem is hallani, magasabbnál bekapcsolódik az 5. henger és ott meg szép
(#85762) mokus1: azért nem ennyire vészes a helyzet, csak annyi, hogy van olyan autó, amit szívesebben vennék, de azt meg nem szabad megvenni.
Annyira nem hirtelen jött ötlet ez a Volvo, már 1-2 hónapja ezeket is nézegetem. Összességében tetszik azért az autó, nem arról van szó, csak nem feltétlen egy sedan Volvot képzeltem el eleinte
Szervizbe viszem, ha jó megveszem, ez már fix, a fő, hogy műszakilag legyen rendben.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
nagyúr
Sziasztok! Ma végre hondás lettem. Mesébe illő a történet, ma reggel kimentem a kiscsaláddal a fővárosi autó piacra. Igazából csak nézelődni voltunk kint, hátha látok valami másik autót, ha esetleg nem lenne megfelelő honda. Láttunk egy-két szép autót, aztán véletlenül benéztem a legutolsó sorba, ahol össz-vissz 5 autó állt és megláttam az új szerelmem. Egy 2000 12. havi sedan civic, de ez már az újabb modell, nem a sima békalámpás sedan. Gyönyörű volt, fehér színű, csak az ára nem tetszett, nem volt rá pénzem. Ahogy méregettük az autót, oda jött a tulaj fia meg a sógora és elkezdtek róla mesélni. A csávó szülei használták az autót, egy orvos házaspár (törzskönyvön is Dr. a tulaj, vörös kereszt matrica az autón...) végig márkaszervizben szervizelt, 142.000km volt benne. Ezt igazolta a szervizkönyv illetve a markakersekedes is. Az összes számla benne volt a szerviz könyvben! Végig garázsban tartott amit az is igazol, hogy sehol egy pötty rozsda és a kipuf is fényes. Egy para volt, hogy nem volt rá pénzem. Mondtam egy összeget amennyim volt, de az kevés volt nekik. El is mentünk, de utánunk jott a sógor és engedett 110k-t. Ez elég volt ahhoz hogy vissza csábítson és még jobban megnezzuk a verdát. Pocc-roff indul, gyönyörű hangja van, olaj szint ok, mentem egy kört, kuplung, futómű, fékek, szervo, motor, váltó rendben. Hű mondom ezt mrg kell vennem, inkább kérek kölcsön egy kicsit, de el kell hoznom. Klímát is kipróbáltam, tökéletes. Srs airbag, abs, 4 elektromos ablak, pioneer gyári rádió cd tárral, minden működik. Muszáj volt elhoznom
Hibái persze vannak, hátul valami állat utazott és minden tiszta szőr volt, illetve kárpit néhol karcos. Bal oldalt a kasztnin vam egy 30 cm-es karc, amire csak fehérrel ráfestettek, de nem 100%-os a javítás.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
hogy tudnék hazahozni németből egy autót tréler nélkül?
-
runner 125
nagyúr
válasz Kornel #85767 üzenetére
Lábon, ideiglenes rendszámot kiváltva.
tboy93
Gratula! Képeket rakj be.
raczger
A raszant keretből ebben az arsavban tényleg okosabb döntés műszaki állapotot venned, ezért is tartom jobb döntésnek az S60-at.
V70-ekre nem kerestel rá?[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kornel
veterán
válasz runner 125 #85769 üzenetére
ennek mi a menete, mennyibe kerül?
valami leírás jó lenne, ahol utána tudok nézni. -
runner 125
nagyúr
válasz Kornel #85770 üzenetére
Talán nem haragszik meg freaghill ha bemásolom, nekem is ő írta:
Első dolgod az, hogy veszel biztosítás kódot a piros rendszámhoz. Itt egyáltalán nem számít a kocsinak az adatai, érdemes netről venni mert olcsóbban kijössz, de rendszámtábla boltban is tudsz venni, csak ott drágább. Neten 70-80 euró 1 hónapra, nekem meg ott 110-120 lett volna ha jól emlékszem. De ha netről veszed akkor azt kipostázzák, szóval vagy kevesebbet fizetsz és megvárod, míg Magyarországra elér (ha nincs kinti ismerősöd), vagy kinn veszel valamivel drágábban.
Kinn vásárolsz egy kocsit, minden papírt megkapsz, minden happy eddig.
Akkor elmész (nem a vásárolt kocsival) a helyi Landratsamthoz (járási hivatal) ott megmondod, hogy vettél egy kocsit, és te ezt exportálni szeretnéd Magyarországra, és ezért szeretnél vásárolni hozzá egy piros rendszámot.
Ad pár papírt, akkor ott ki kell fizetni az automatánál egy összeget ami a járási hivatalnak jár, utána azokkal a papírokkal átmész a rendszámtábla boltba (ott szokott lenni a járási hivatalnál több darab is, könnyen felismerhető, rendszámok szoktak kinn lenni a falon, a kerítésen stb.).
Ott odaadsz neki pár papírt, ő kinyomja neked a rendszámodat, akkor visszamész a járási hivatalba, akkor ő majd ott elküld egy bankhoz, ahol be kell fizetned az adót ami a kocsi után jár, [ebben nem vagyok biztos: ott is kapsz papírt, hogy befizetted, akkor elmész megint a járási hivatalhoz, akkor ott mondják, hogy minden okés,] felrakhatod a rendszámot a kocsidra, de csak a járási hivatalig mehetsz vele, mert megnézik, hogy stimmel-e az alvázszám azzal ami a papíron van, ha minden frankó akkor megkapod a papírokat és útnak is indulhatsz..
Ahogy látod többször kell bemenni a járási hivatalba, de ha már kaptál sorszámot akkor utána mihelyst kész vagy valamivel NE kérj újat, csak törj be!
Biztosításra visszatérve: Nem érdemes 1 hónapnál rövidebbet venni, mert akkor ugyanúgy 1 hónapra kell kifizetned az adót a kocsi után, és nem is sokkal drágább mint a 15 napos. És 1 hónap alatt azért lehet egy kocsit honosítani..
Előfordulhat, hogy 1-2x nem kell visszamenni a járási hivatalhoz, csak mondják, hogy menj a rendszámtábla boltba, utána menj át a bankba (nekem térképet is adtak hozzá) és utána menj csak vissza.
Ha valami még nem tiszta, és tudok válaszolni akkor írj!
Árakról amire emlékszem: 30-40 euro járási hivatal automata, 80 tábla, 30 adó(kocsikként változik). Lehet valamivel kevesebb volt, de már nem tudom én sem pontosan, sietnem is kellett, aztán franc se emlékszik mindenre pontosan."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
raczger
őstag
válasz runner 125 #85769 üzenetére
De, rákerestem. Fogyasztási adatokat nézve, a V70-nél ugyanez a 140 lovas motor szenvedős, 1 literrel többet eszik, mint az s60-ban (gondolom ahhoz a kasztnihoz az kevés), 170 lovasat pedig már inkább nem szeretnék teljesítményadó miatt.
(#85765) tboy93: Várjuk a képeket Ehhez tényleg mázli kell
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Kornel
veterán
válasz runner 125 #85771 üzenetére
köszi, ez jó összefoglaló volt!
-
-v-
addikt
válasz raczger #85772 üzenetére
170 lovasat pedig már inkább nem szeretnék teljesítményadó miatt
Hát most az az évi pár ezer plusz a 140-eshez képest mennyit számít? Nekem most a 173 lóerőre vmi 23e az éves adó, ha csak 140 lenne akkor lenne 19 .... évi 4e az földhöz is bassza az embert ja, a többi autófenntartási költséghez viszonyítva (Vagy te még leragadtál a luxusadónál amikor volt a 170 le-s limit vagy nem értem)
-
Dany007
veterán
válasz raczger #85754 üzenetére
Én is a Volvo-ra szavaznék.
Azok után, amit a BMW-ről írtál.. Elképesztő. És mégis mit szólt az eladó, mikor említetted a tetőalbak és a vonóhorog hiányát? :S Azért egy kib...ott hirdetést megtanulhatnának már kitölteni... én is sok ilyennel találkoztam. Felét már kilehetett szúrni a képekről is. Röhej.Meg amúgyis. Az a BMW belső már nagyon oldschool. Szvsz gagyihatású. Nem tudom miért. Semmi modern formavilág nincs benne.
A Volvo ezzel szemben sokkal komolyabb. Belsőre pedig szintekkel modernebb - ránézésre -. Fiatalabb is pár évvel, meg nekem speciel külsőre is sokkal jobban bejön.
Én is szerettem volna egy ilyet, de nem tudtam volna fenntartani. -
-v-
addikt
Itt egy jóféle focus 1 ... klubos arc árulja. Ilyen paraméterekkel jó eléggé az ár, mindig annyian keresnek ennyiért autót, ezekre kell rárepülni, nem a leharcolt fosokra 600-ért ...
-
runner 125
nagyúr
válasz tomiii. #85781 üzenetére
Tizenéves fejlesztés, van belőle 170 lovas verzió is (sőt, a 2.5 turbó R 300 ló) de leginkabb az adókedvezmények miatt csináltak belőlük gyengébb verziókat.
S, persze a márka vásárlórétege elégedetten használta/ja ekkora teljesítménnyel is.
mokus1
Biztos h szerepet játszott a megbízhatóság is, de a turbós 5 hengereseik sem rosszabbak, mint a gyengébb szívok.
Indexen Balu 300 lovas S60R-jeben 270.000 km körül van, gyári turbóval.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
raczger
őstag
Volvo S60 143LE 2004 teljesítményadója: 23.690 Ft
Volvo S60 170LE 2004 teljesítményadója: 57.500 Ft
Ez 33k különbség, ebből kb megvan a biztosítás már. (Jó így első évben nem, de nem lesz vészes, fél éves jogsival, első autó és 47k.)(#85776) Dany007: Hát a kereskedőnél kicsit ideg voltam. Kérdezem napfénytető? Hát az nincs. Kérdezem na és a vonóhorog az van, mert az nekem fontos lenne, meg ugye ott van a hirdetésben. Erre !!! hátramegy, a kocsi hátuljához, odanéz és asszondja, ja hát az sincs. Mondom omg...
Kérdezem, na és az első ködlámpával mi van, mert olyan, mintha valaki temperával lefestette volna. Bemegy az utastérbe és elkezdni keresni a ködlámpa kapcsolóját, persze nem találta. Most látta először az autót, vagy mi a fene?Igen, azt éreztem, hogy a BMW az egy régebbi konstrukció. Egyébként most mondta ismerősöm, hogy elvileg az S60-ban a toronymerevítő sincs benne az alapban, ebbe meg ott volt egy gyári
Mikor 1-2ben és kicsit 3-ban is kihúzattam szinte észre se vettem a 100as tempót, nagyon halk, kulturált volt.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz !Overdose! #85789 üzenetére
Ez most komoly? Én meg azt hittem lehet annak az oldalnak hinni.
Hú bammeg... Na mindegy, ezen most nem változtat semmit, max korábban, akkor kicsit tovább mertem volna menni lóerőben és úgy nézelődni.
A vicc hogy erről mennyi emberrel beszélgettem már, de soha senki nem szólt, hogy rosszul tudom.(#85791) tboy93: fú ez nagyon szép, grat hozzá!
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
neduddki
nagyúr
válasz tboy93 #85791 üzenetére
HI!
vin kod: jhmes4...
es szar azegesz:- )))
magasa feszultseg /14.7-8V/ ezert erdemes odafigyleniaz akkura mod:+izzokra, elektrmos szervokormany haszorakozik 5percakku levetel, olajbol megflelaleggagyiobb ezert en a egyiklegjobbat rajkom bele, alkatreeszek cspelrol endretol, + kerdezzudv
neduddki
mod: hanaffalun vagygyere elmuegyetem fele es trecselhjetunk
over: nehizleg sehunnemvagyok SzimaZolihoz,habar mar mondtamnekitipusspecifikusdogokatazert:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Dany007
veterán
válasz raczger #85787 üzenetére
Elképesztő ismételten... Az igénytelenség csúcsa.
Igen azért gondoltam, hogy a 140 lovas megy rendesen. A sebességet már én se nagyon veszem észre a Mondiban. Asszony is csak pislákolt, hogy már megint "átlépted a sebességhatárt", és ezekben már nem nagyon érezni meg egy 100-140-es tempót.
Mondjuk a Volvo még 1-2 fokkal jobb lehet, mint a Mondi. Csak legyen pozitív az átvizsgálás eredménye!@neduddki:
Szegény srác... Lehet még nem ismer téged eléggé.
@tboy93:
A hátulja nekem is tetszik. Ez azért már valamivel modernebb kinézetű, mint a múltkori.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
ReSeTer
senior tag
Egyvalamit elfelejtetek a lóerők növelésénél.
Nem csak a teljesítményadó növekszik, hanem a biztosítás is. Na akkor azt adjátok össze, és máris nem pár ezer lesz az éves különbség. -
runner 125
nagyúr
válasz raczger #85793 üzenetére
Nem kell pánikolni, csak szoftveresen fojtott a 140 lovas verzió, így könnyen lehet belőle 170. Ezt írtam mar korábban neked privátban is, de megerősítettek Volvo fórumon is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest