-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Declare #88250 üzenetére
Azért nem kell rettegni. Ésszel kell használt autót is venni és nem lesz baj. 2006 óta automata dízel VW gruppe kocsijaim vannak. Minden autóm visszatekert volt, amikor én eladtam őket volt amelyiknek az órájában 350k km volt. Soha nem kellett kettőstömegűt cserélnem, sem automatát javíttatnom.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
neduddki
nagyúr
válasz bitpork #88252 üzenetére
HI!
Te Felegla leglabb elmondhatnad mar vegre. mert epdedve varjuk nekuk hogy otomatab nhun van ketostomegu???:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #88251 üzenetére
após f astrája '95-ös 1.4-es, igaz csak 140k van benne, de tökéletes.
simán bevállalnám, mivel tényleg hibátlan, egy rozsda annyi nincs rajta.mindig mondja, hogy lecseréli, de igazából felesleges, mivel ezt se használja
(#88254) bitpork: neked irtó nagy mázlid van, azt tudod gondolom. ismerősi körben többen cseréltek már kettőstömegűt, igaz tudták is, hogy benne van a pakliban, de akkor is fájdalmas tud lenni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
más és off bocs:
kátrány eltávolításra van valami házi praktika, amihez nem kell megvenni egy flakon cél-tisztítószert és amúgy veszélytelen? van pár pötty a kasztnin, leszednám.
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #88256 üzenetére
kromofág
(#88259) bitpork: valóban, ez sokat segít. viszont garanciát nem ad rá, hogy 50k km múlva nem adja meg magát a kettőstömegű, viszont ez nem olyan nagy tétel mondjuk az általad vásárolt kocsi árához képest, viszont aki 1M alatti soha el nem romló kocsikról álmodozik, az be tudja cumizni egy ilyennel, amikor hirtelen rákölti a kocsi árának egy jelentős részét "kopó" dolgokra.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kornel #88255 üzenetére
Nem mázli. Amikor kocsit nézek kifizetem a bevizsgálás 25k-s díját és ha nem tetszik amit mondanak megyek a következőhöz. A Lujzinál ezt 6x fizettem ki mire olyan autót találtam aminek a report-ja tetszett.
(#88256) DeFranco valami lötyi kell szerintem. De ha van otthon körömlakk lemosó akkor egy próbát megér.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Declare
őstag
válasz bitpork #88252 üzenetére
Köszi
Szerintem eljutottunk ennek a dolognak a vegere nincs megoldas, se jo döntes en tovabbra sem vennek magamnak benzinest, csak azert mert huu dizel akkor annak biztos baja lesz, igy hogy hazajaraskor oda vissza bö 2000km t megteszek par havonta palyan, annak ellenere, hogy 15-20k km nel többet nem megyek evente. Pakliban benne van a problema, megfontolando amiket irtatok, de szerintem ha valaki rendszeresen palyan hasznalja a kocsit több 100 km eken, ott erös alternativa a dizel (alacsonyabb fogyasztas, olcsobb üzemanyag). Benzines kocsit vegyen az aki szököevente egyszer megy egyhuzamban 100-200km t, azon kivül varosban/kis tavon tekereg. En erre jutottam es remelem delutan ha beinditom a kocsit nem gyullad ki a "csereljen turbot" lampa
-
válasz Declare #88263 üzenetére
Ha sok rövid távval használod a dízelt, akkor sincs nagy gond. Tényleg minimális odafigyelést és plusz törődést igényel.
Én is sokat megyek városban. A legtöbb az volt hogy évente egyszer ki kellett ganajzni a turbót. de ez is csak a passat-nál fordult elő, a két audival ilyen gebasz nincs, mert én is 2 havonta megyek Dániába és a pályán gyönyörűen kiég minden.Hidegen nem kell hajtani a motort, melegen leálláskor tényleg várni kell 30 másodpercet ( mondjuk én inkább az 1 percre szavazok pláne ilyen 30+ fokos kinti levegőnél ), lehetőség szerint prémium üzemanyag, és gyakori ( a long life periódusnál rövidebb , kb fele km ) olajcsere. Ha automata akkor nem kell padlózni. Fél év alatt bélaraktam Domiba 25k kmt, és olajcsere volt, futómű geometria állítás meg egy elütött őz.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
whitezo88
nagyúr
jut eszembe, miért csak dieselnél látni, hogy kéttömegű lendkerékre figyelni kell meg elhasználódik, drága, idegesítő ha rossz, stb? egyes benzinesekben is van (pl a 99-es 4 hengeres bmw-mben is), de erről sose hallottam, hogy benzinesben cserélendő meg hibaforrás...
-
Kornel
veterán
válasz whitezo88 #88265 üzenetére
ugyanúgy vigyázni kell rá, ugyanúgy hibaforrás, csak egyelőre a ma futó benzines kocsik csak kis részében van kettőstömegű, nyilván ez az arány jóval magasabb az új autók esetén.
egyébként nem tudom minek erőltetik a gyártók ezt a megoldást, sokan csere helyett egy tömegűt raknak vissza, és soha többet nem lesz ilyen gondjuk.mod:
automatáról nem tudok nyilatkozni, viszont manuálisnál eddig nem okozott gondot az "egytömegűsítés"[ Szerkesztve ]
-
-
runner 125
nagyúr
válasz DeFranco #88201 üzenetére
Nézőpont kérdése, én nem így látom.
Nem akarok szofisztikált mélységekig elmenni, de egész egyszerűen elkényelmesedett a világ, mindenki elvárja a tökéletesen működő mechanizmust és ki van akadva, ha valami nem működik magától megfelelően, netán gondolkodni kell.
Nem hiszem azt, h bármilyen konstrukciót, megoldást, ami egy minimális odafigyelést igényel az ember saját érdekében, szarnak kell titulálni. Tény h a mai benzin és dieselmotorok elértek egy elég komoly szintet, ahonnan már nem nagyon lesz feljebb. Pont ez a komplex szint igényel kompromisszumokat. Egy motor élettartam növeléséhez nem kell gépészmérnöknek lenni, csak egyszerűen kell pár apró figyelmesség, amire bárki képes, csak akarni kell.
A másik legnagyobb probléma a mai fejekben, h utánajárás nélkül vásárol mindenki agyba főbe. A szalonban nem fogják ezeket mindenkinek belerágni a szájába, sőt, boldog boldogtalannak eladják a turbós downsizing dieselt, mert most arra van a legnagyobb jutalék és könnyű meggyőzni az átlagot, hisz a prospektus is alátámasztja. Erős, keveset fogyaszt. Leszarja az értékesítő, h József csak 6 km-re járna vele. József és a többi birka pont úgy fogja használni az új dieselt, mint az előző szívóbenzinest, majd anyázik, ha lefingja magát a turbo, eltömődik a részecskeszűrő és kettőstömegűt is kell cserélni.Nem sokáig élvezhetjük a szögegyszerű szívóbenzinek korát, pont úgy ahogy te is és én is, rá leszünk kényszerülve, nem tudunk majd mást venni és a pénztárcád érdekében hidd el, h te is figyelni fogsz rá. Mert nyitott szemmel és füllel jársz, tudod h mit vettél.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #88269 üzenetére
Szerintem meg az a nem normális, hogy szakfórumokat kell bújnom hetekig hogy meg merjek-e venni egy típust
Lassan már ott tartunk, hogy kikérem valaki véleményét a lidlis pilos tejtermékekről
[ Szerkesztve ]
-
jozefgucci1
addikt
válasz sasa134 #88246 üzenetére
Hát most vettem így kocsit , hogy szervízkönyves leinformálható volt .Pár napja vettem 165K km-el és még nem volt kettőstömegű cserélve .A szokásos kötelezők csak .Ingázott vele egy fogorvos naponta be Pécsre . Szintén ingázás miatt vettem mert az asszony jár vele naponta 60Km-t . Jah Honda CR-V 2.2 I CDTI . Benzinesben nem találtam nekem elfogadthatót ígymaradt ez remélem nem nyúltam mellé . A kettőstömegű még nem csörög nincs hangja . Egy barátom felesége használ napi szinten A4 V6 dieselt évek óta városban . Pár kilóméter oda vissza és azon kívül hogy az ékszíjtárcsa már másodszor koptatja szét a gumit és szakad semmi gond .Neki Q7 van 3.0D nagyrészt városi használat már hét éves a gép és van benne 70K km azzal sem volt még gond .Persze ez inkább ellenpélda mintsem törvény .Én " hiszek a nagyköbcentis dieselekben sokat dolgozom velük és úgy gondolom a járműiparban is jobban teljesítenek és tartósabbak mint a 2.0 na jó 1.9 alatti társaik . Persze ez magánvélemény és egy kicsit a saját megnyugtatásomra is írtam .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
footy
addikt
válasz Kornel #88266 üzenetére
A multheten beszeltem az egyik Forstingeres(osztrak autoszerelo halozat) sraccal es mondta hogy neki egy eve lett atalakitva a 307CC-je 2 tomegurol egy tomegure, azt mondja nem raz se a valto se a kormany es a gazreakcio is jobb lett. Az egyetlen hatranynak a kemenyebb kuplungot mondta.
En ettol fuggetlenul nem biztos hogy megkockaztatnam a dolgot. -
Typhoon47
senior tag
válasz runner 125 #88269 üzenetére
A másik legnagyobb probléma a mai fejekben, h utánajárás nélkül vásárol mindenki agyba főbe.
Azért ne haragudj, de itt nem hiszem, hogy feltétlen konzumidiotizmusnak kéne beszámítani, azt az elvárást, hogy a (megdolgozott) milliókért megvett kocsimat ne kelljen már babusgatni. Persze pályázás után én is hagyom egy percig hűlni és karbantartok gépkönyv szerint (longlife 20-30k között), de az ég világon semmi több. Nekem ez eddig bevált, sokat megyek városban is, rövid távokra is, eddig bármilyen probléma nélkül. De ha lett volna bármilyen motorikus probléma eszembe se jutott volna magamat okolni soha.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #88269 üzenetére
Van igazságod abban amit írsz, de te is a saját nézőpontodból indulsz ki. Te is, mint itt kb. a többség, autofil vagy, érdekel a téma, utánajársz, de még egyszer mondom az emberek 98%-a nem ilyen.
Nem a birkaságról van szó, vagy a nem gondolkodásról, hanem arról, hogy nem is tudnak róla, hogy bizonyos dolgokra oda kellene figyelni. Sehol, az autóvezetés vagy autóvásárlás egyetlen pontján sem hívják fel erre a figyelmüket. Honnan tudnák? Igen, senkinek nem érdekel elmondani, és mivel emellett a rendszer még nem is hülyebiztos, ezért persze a technika lefingja magát egy idő után. Miért elvárás az, hogy Karl Westmüller autóvásárlás után heti két órát guglizzon, hogy éppen milyen rúnákat kell festeni az autóra, hogy ne álljon meg alatta a motor csekkendzsinnel az autobahn közepén?
Hát ehhez hadd ne tapsoljak. Szerintem jogosan. Igen, kompromisszum, de olyan, amiben csak a tulajdonos szív, neki kell megkötni egy olyan kompromisszumot, amiről nem is tud, és amit nem is kért.
Legyenek ilyen autók, legyenek kihegyezett modellek, mit bánom én, haladjon a technika. Csak akkor vagy oldják meg hogy bolondbiztos legyen, vagy legyen benne a kiskönyvben, hogy reggelente esőtánccal indítunk, érkezés előtt két kör kocogás a tömb körül, három tankolásonként csodaadalék, és a gyári szervízperiódus 5 éves élettartamot feltételez.
Ez az irány bárhogy nézzük, szerintem nem jó.
Mondom, nem rólad, nem rólatok, nem rólunk van szó, neked/tek/ünk ez érdeklődés, szórakozás, simán menne az üzemszerű használat hosszabb távon. Az más kérdés, hogy olyan autó nem nagyon lesz a piacon, amit meg lehet venni, mert ezeket a csodákat 5 év alatt letapossák. TC már pár éve lecikkezte ezt, és sok ponton egyet tudok érteni velük.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #88273 üzenetére
Az sincs itthon... na mindegy, majd szerzek valahonnan valamit, kátrányoldó, benzin, féktisztító, valamit majd csak találok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #88279 üzenetére
WD40 és pót WD40 van. (meg pokróc, poroltó, fejlámpa, kefe, akkutöltő, bikakábel, vonókábel, izzókészlet, eü láda, gyorskötöző, duct tape, zárolajzó, deszka, biztikészlet, franciakulcs, bitfejkészlet, desztvíz, jégkaparó, háromszög, emelő, kombinált gyalásó, szonda, pótelem, láthatósági mellény ) Féktisztító nincs, nem szoktam tisztítani a féket.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Kornel #88266 üzenetére
Én azt hallottam róla, hogy a benzines kevésbé "koptatja" a kettőstömegűt, mint a dízel. A dízel nagy nyomatéka jobban odavág a kettőstömegűnek...
Aztán kitudja mi az igazság... De tény, hogy a dízelt igen gyakran hozzák szóba kettőstömegű rémálommal, ellenben a benzinesnél alig hallani. Pedig azokban is sokban van... -
Kornel
veterán
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #88286 üzenetére
Van jól bevált autósboltom, nagyon ritkán vásárolok a Bárdiból. Viszont te ezt írtad: "na mindegy, majd szerzek valahonnan valamit, kátrányoldó, benzin, féktisztító, valamit majd csak találok."
Ebből következtettem arra, hogy neked a közeledben nincs jól bejáratott autósboltod, ilyen esetekben pedig a Bárdiból is tudsz venni egy rohadt féktisztítót 689 Ft-ért, nagyon keresgélni nem kell.
-
GLOCK34
aktív tag
Sziasztok!
Használt autó vásárlásakor az egy év szavatosság kötelező a kereskedő részéről vagy opcionális? Tehát lehet olyan eset hivatalosan,hogy a kereskedő bizonyos felár megfizetése esetén vállalja a garanciát?
Én eddig úgy tudtam,hogy ha a kereskedő tulajdonába van,(nem bizományos értékesítéskor) törvényileg kötelező a szavatosságot vállalni.
Márkaszervizben készült állapotfelmérés a kocsiról,rendben van minden fő alkatrész,árban is sikerült közös nevezőre jutni de itt elakadtam. Garancia= + forintok.
Van erről pontos infótok?
Köszi! -
sasa134
addikt
-
Kornel
veterán
válasz sasa134 #88289 üzenetére
nem gondolom pl. hogy egy camry hybrid kevés lenne pályára pl., de városban is jól elvan 6-7 literes fogyasztással.
viszont a toyotának se érdeke (konkurencia hiányában) európában forgalmazni, mivel így hogy adná el a dízel avensist?ennyiért eu-ban vinnék, mint a cukrot, szerinted kinek kéne az avensis?
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
válasz Kornel #88290 üzenetére
ez OK, de mi itt a nyüves Zeuban valahogy mindig megszívjuk...Itt a legnagyobb cumi az üzemanyag és energiaár, az előremutató technológiák valahogy nem akarnak elterjedni, ha mégis, akkor is mocsok drágán. Ez a Camry amúgy rohadtul kéne - kombiban
Amíg a szép új világ el nem jön, szívóbenzinnel meg tömegközlekedve járok.[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
-
Qru
MODERÁTOR
Haver 160LE-s CDTI Insigniájában is eldurrant: [link]
Opel, sose kop el?!
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Hálózati / IP kamera
- Óra topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen széket vegyek?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- AMD FX
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest