-
Fototrend
Szia!
Mielőtt kérdeznél , alábbiakkal kérlek egészítsd ki (FONTOS! LG monitoroknál a P végződés az új tápegységre utal!):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
fudi2002
#123080
üzenetére
Kb az összes minden iparágban? Nem csak selejtet árulnak, de moslékkal etetnek is odahaza.
Kóstolj meg egy nyugaton gyártott Kronenbourg sört (made by Heineken UK), meg ugyanazt a márkát odahaza, ami vmelyik szomszédunk gyárából pottyan ki (Heineken Slovakia talán? Nemtom fejből)! A kettőnek közé nincs egymáshoz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
TheKresh
#123074
üzenetére
Szia!
Sajnos ötletem sincs, de azt meg tudom erősíteni, hogy az én M32U-m nem produkál ilyen képet. Rtings teszt alapján se számítanék ilyesmire, ott a legjobbnak hozták ki a grafika/játék kategóriában és számomra hozza is a papírformát. Nálam hibátlan.
Igaz én mindig fényben vagyok, így se az ips glow, se a fekete szint nem probléma.Hozzáteszem, hogy nem teszteltem a uniformitást, így méréssel nem tudok szolgálni. De szabad szemmel látható elszíneződés az korábbi tapasztalataim alapján selejtre enged következtetni.
Ha még el tudsz állni a vételtől, javaslom tedd azt. Drága monitor ahhoz, h selejtet vegyen az ember.
Ha cserét ajánlanak, fogadd el! Amúgy én imádom az egyém.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#122362
üzenetére
Mi a baj a megnövelt dpi-jal? 17" fhp laptopot mindig is 125%-on, ahogy a 27" whqd-t is, most a 4K 32"-t meg 150%-on használom. Ezek éppen a Win ajánlott és alapértelmezett beállításai. Tök jó. Van aki ilyen 140+ ppi monitorokat 100%-on nézi és látja is a szöveget? Nekem már egy asztali ikonhoz is be kéne hajolni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Biga123
#122338
üzenetére
Gondolom olyan monitort kell nézni, amin nem USB-C-hez van kötve az egyik upstream. Dell monitoromon pl két USB-B csati van upstream-nek és bármelyik bemenet mellé lehet párosítani őket.
De amúgy a Gigabyte monitoromon is szabadon konfigurálható a KVM switch. Nem muszáj USB-C-n fogadni a videót is, hozzá lehet párosítani bármelyik bemenethez. Onnantól meg abba dugja egy USB-C -> USB-A kábellel, amibe akarja. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Laslow
#122336
üzenetére
Nem rossz dolog amúgy, éppen erre a felhasználásra lett kitalálva a KVM switch. A monitoron lévő USB hub-ot lehet párosítani egy-egy képbemenethez és a hub felmenő USB kábeleit is bekötöd a két gépbe. Így a hub-ra kötött eszközök a forrással együtt váltanak gépet.
Persze picture-in-picture módban ez így nem játszik. De amúgy mellékesen a PIP módok is hasznosnak bizonyulhatnak akár, egyes monitorokon akár egymás mellé is ki lehet tenni a két képet. Mondjuk egy ultra széles monitor ki is tudna adni két 16:9-es forrást egymás mellett, mintha dual monitor lenne. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Biga123
#122328
üzenetére
Ez miért jobb, mint egy KVM switch-es monitor? Vagy az a keretbe nem fér bele?
De azt nem írta amúgy, hogy a beviteli eszközöket is közösíteni akarja. Sima képbemenet váltást meg elég sokféle monitornál meg lehet oldani egy gombbal. Akár kirakni programozható gyorsgombra, stb. -
Teasüti
nagyúr
válasz
mad823
#122299
üzenetére
YUV 420 módban használom, így megy a 120 Hz. Vega 8 amúgy. RGB módban 60 Hz. Alaplap is elvileg 4K60-ra van specifikálva. DSC-vel elvileg kéne tudnia RGB és 444 módban is a HDMI szabványnak bőven, csak nekem az a gyanúm, hogy 2.0 módban működik csak vmiért a konfig. Pedig elvileg 2.1-es port van az alaplapon.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
xrvman
#122295
üzenetére
Annak nem látom értelmét, hogy a desktop felbontás ne natív legyen. Ugyan már! Nálam egy Ryzen APU is megoldja a 4K@120-at amíg csak böngészgetek, meg multimédiázok, esetleg dolgozgatok. Igaz, hogy az igpu 60% terhelésen tekeri vajsimán a böngészőt 120 Hertzen, de gördülékeny.
Játszani csak casual szinten szoktam, szóval nekem megteszi az 40-70 fps is Freesync mellett, meg megteszi a lágyabb kép 1080p-n, cserébe kicsit gazdagabb grafikai élménnyel. Úgyis hátradőlve olyan távolságból játszom, ahonnan belátni a monitorom egészét, egy méterről meg úgyse látni a 4K-t az én esetemben.
Én az 1440p monitoron is főként 1080p-ben játszottam, teljes megelégedettséggel. -
Teasüti
nagyúr
válasz
xrvman
#122291
üzenetére
Nem értem ezt az örökös fixációt a natív felbontásra.
Ez hogy kicsit lágyabb a kép, ez szerintem ilyen Blood István féle ultra grafika hiszti. Én inkább a felbontásból engedek cserébe a magasabb grafikai beállításokért, mintsem egy kicsontozott minimum grafikát nézzek natív felbontáson, aminek már semmi köze nincs ahhoz, amit a digitális művész megalkotott. -
Teasüti
nagyúr
válasz
4264adam
#122270
üzenetére
Az lehet nem a HDR miatt volt olyan, hanem a nagyobb színtér miatt.
HDR az inkább csak a csúcsfényekben látszik igazán, hogy vakít a monitor.
Illetve parasztvakítanak a különbözőre grade-elt tone mapping-gel a játékokban és filmekben, hogy el lehessen adni a HDR-t.
Viszont minden monitor képét kimossa a napfény - HDR monitort is természetesen. Egyszerű tesztnek elég ha csak rávilágítasz egy erős zseblámpával és a fekete (fény hiánya + a szemed által érzékelt feketemélység is függ a környezeti kontraszttól) máris nem lesz fekete (lőn világosság
).
A fizikát meg nem tudja meghágni egy monitor se.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Teasüti
nagyúr
válasz
4264adam
#122263
üzenetére
Közvetlen fényben egy képernyő se lesz szép, ha megfeszülsz anyagilag, akkor se.
Az egyetlen megoldás a környezeti fény átvariálása. Vagy kizárod a fényt, vagy leárnyékolod a képernyőt, vagy átrendezed a szobát, vagy napellenzőket teszel fel a házon kívül, stb.
Ez inkább lakkberendezési kérdés, semmint monitor.A természetes nappali fényben is tükröződésektől mentes és kontrasztos képernyő, valamint a szemnek baráti környezeti kontraszt kialakítása elég bonyolult lehet, főleg ha "nem változtatható: Szoba, lakás, ablakirány, csak éjszakai game".
Ez esetben kénytelen leszel együtt élni a jelenséggel. -
Teasüti
nagyúr
válasz
duronx
#122236
üzenetére
Én személy szerint éppen annak tartom.
Kalibrálni a géppel együtt szokás, mert a grafikus futószalag és a kijelző együtt alkot képet. Cseréld ki az egyiket és mindjárt nem ugyanazt a képet fogod látni!
De ha nem színekkel dolgozol, akkor kb mindegy. Szürkeskála nagyjából legyen a helyén és jó lesz a film...Ugyanaz a szitu, mint a gyárilag kalibrált monitornál: csak egy minősítés csupán, h valóban képes arra, amit a gyártó állít.
Egyedül az egybe gépeknél van valós haszna a gyári kalibrációnak is, ahol a hardver nem cserélődik alatta. -
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#122187
üzenetére
5. ábrán látszik a 30 Hz vibráció a laptopon. Máshol hibátlan. Illetve ezt a pixel walking-ot sem látom sehol nagyító alatt sem. Ez az eredmény mit jelent akkor a 6bit+frc-re nézve?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#122187
üzenetére
Úgy tudtam az frc az pixel szinten szabályoz be két árnyalat között váltogatva vmilyen kitöltési tényezővel valamilyen frekvencián, így lesz elvileg pár extra kvázi-árnyalat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#122185
üzenetére
Én még nem is láttam ilyen gagyi vezérlést, pedig a 6 bit+frc laptop kijelzőről írom ezt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#122183
üzenetére
Az vmi szoftveres lesz inkább, nem? ClearType vagy hasonló OS okosság talán?
Dithering (frc) az nem csoportosít, hanem egyéni pixeleken fejti ki hatását. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Vhaerun
#122168
üzenetére
Annyival nem csúnyább, mint amennyibe kerülne neked a váltás.

Én 720p-ben is szoktam játszani néha az UHD monitoromon - nincs jelenleg dVGA a gépben. Na és?
Elvileg pixelpontos a megjelenítés, szóval 3x3 pixel fog kiadni egy képpontot. 1080p-nél 2x2 pixel fog kiadni egy képpontot, ha integer skálázást használ az ember.
Gondolom játék közben úgysem fogsz nagyítóval pixel peep-elni.
Meg játszani amúgy is távolabbról szoktam, ahogy sorozatot nézni is.
Viszont desktop használat közben meg jó ha van UHD, ha dolgozik az ember és közelebb is ül olyankor.
Viszont QHD monitornál meg erősebb VGA kell a natív 1440p kihajtásához, mintha mondjuk 1080p-ben játszanál UHD monitoron. QHD-nél nem is lehet így leskálázni olyan szépen, az 1080p film sem lesz pixel perfekt, stb. Persze ezek is csak elméleti szinten csúnyábbak, mert amúgy a valós életben kb annyi jelentősége van a dolognak, mintha mondjuk Bicubic/Integer/Lanczos/Bilinear/stb skálázó algoritmusok között váltogatnál egy képszerkesztőben. Igen, van amelyik elméletileg szebben dolgozik, de ez tényleg fontos? Tééényleg van jelentősége? Főleg mozgóképnél egy immerz játék közben?
Ha játék közben én ilyenekre figyelnék, akkor azzal a játékkal játszani sem érdemes.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Scarletiel
#122150
üzenetére
Jah. Akár triplázni is tud elvileg LFC-vel és így lesz 20 fps-en 60 hz.
Biga123
Upsz, rossz mozaikszó.
Szóval úgy tudom a "Freesync 1" nem tud LFC-t. Ez nem a Pro sajátja? -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Mi a tapasztalat az Amd Freesync Pro támogatású monitorokról Nvidia 10 series kártyával (talán itt több a tapasztalat, mint a vga topikban)? Másnak se működik rendesen a VRR? Ha be van kapcsolva a monitoron a Freesync Pro, akkor elsötétül a kép - mint mikor bemenetet/felbontást vált a monitor - minden alkalommal valahányszor az LHC fps küszöböt átlépi a render sebessége. Illetve ha ki van kapcsolva a Pro fícsör a monitoron, akkor meg nem működik a G-sync egyáltalán. Nemtom ez a beállítás a monitoron csak az LHC-re vonatkozik vagy a teljes Freesync-re úgy ahogy van.
Szóval tapasztalt más is ilyet? Újabb Nvidia kártyával már nincs ilyen probléma?AMD-vel természetesen hibátlan a monitor, csak épp Nvidia kártyát szeretnék.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
malagutif122
#121927
üzenetére
Komolyan? Ilyen van? Azt el tudom képzelni esetleg, hogy lekapcsolni azt az egy pixelt teljesen. Legalább nem szúrja az ember szemét.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
bundaska
#121885
üzenetére
Két éve azt mondtam volna, hogy kell egy belépő félprofi monitor (600 eurónál kezdődnek), ami olyasmiket tud, hogy 3D LUT és hardver kalibráció, egyenletességi kompenzáció, széles színtér és mindenféle egyéb színtér emuláció, stb.
Viszont jó sok önszopatás után ami főként a színmenedzsment és az erre vonatkozó sztenderdek szoftveres támogatásának hányatott sorsát illeti (amikor még az Adobe is telibeszarja ezt, pedig ők ebből élnek), valamint mivel az egyszeri fotós igényeit kiszolgáló nyomdák túlnyomó többsége sRGB-ben kéri leadni a fájlokat, én azt mondom kell keresni egy jobb minőségű IPS panelest, ami natív sRGB színterű - de ezt teljesen lefedi - és el van intézve a dolog. 10 bit se alapkövetelmény, persze nem árt ha van.
Ezek tudatában ha mégis wide colour gamut monitorra adná a fejét, akkor egy Gigabyte M27Q-nál húznám meg a felső határt ha újonnan kell (130k). Illetve ez alatt bármi szóba jöhet, ami tudja a 99,9% sRGB színteret. Figyelni csak arra érdemes megtekintéskor, hogy a betekintési szöge rendben legyen, együtt tudjon élni a fekete mélységével és a felhősödéssel, valamint legyen értékelhető kontrasztja: a jobb paneleknek kalibrálás után is tudni kell az 1000:1-et minimum. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Celithrandi
#121863
üzenetére
Nem láttam az előzményeket, de: AdaptiveSync az a FreeSync leánykori neve. Elsősorban AMD fícsör, szóval ha AMD kártyával nem megy, akkor ott csúnya árulás van.

A Dell márkát pedig középmezőnybe tenném jó esetben is, de nekem rövid ismeretségem után a márkával is felemás véleményt hagyott bennem: technikai támogatás az jóindulattal is hagy némi kívánnivalót maga után, szoftveres támogatás az borzalmas (DUCCS gyári szoftver egyszerűen nem működik és csesznek rá évek óta, pedig hardveresen kalibrálható "komoly" monitorokról van szó), a monitorokban lévő funkciók sokszor implementációs hiányosságoktól szenvednek (kiszürkülnek beállítások bizonyos üzemmódokban, amivel épp csak arra nem lesz jó a monitor, amire vetted - a szervizes tagok a support fórumán erre meg csak annyit mondanak, hogy akkor vegyél NEC-et vagy EIZO-t), és a panel teljesítménye se kiemelkedő (a mostani M32U "gamer" monitorom precízebben kalibrálható, mint a kifejezetten színmunkára való 100% aRGB Dell monitorom
).
Szóval a Dell-ről nekem nem épp a "komoly" jelző jut eszembe először.
A belépő márkáknál (Acer, stb.) egy picivel jobb, ennyi.
Disclaimer: a véleményemet arra az egy mintára alapozom, amivel közelebbi ismeretséget kötöttem: UP2716D. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Busterftw
#121792
üzenetére
Az nincs az alaplapon (B550 Aorus Master). Ryzen 5700g az elkövető.

Alaplap 4K60-ra van specifikálva 2.1-es porttal. Meg is lepődtem, h megy a 120 Hz, igaz yuv 420-ban. Viszont a bitmélységet nem említi se a monitor, se az alaplap specifikációja.Közben utánanéztem a DSC-nem és kétlem, h ennek köze lenne a chroma tömörítéshez.
Valamint elvileg a HDMI szabvány szerint egészen 12 bitig át kéne mennie DSC nélkül is a 4K60-nak 2.0 esetén is, hát még 2.1-el!
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Megjött az új monitorom (Gigabyte M32U) és lenne pár kezdő kérdésem.
Elvileg Freesync Premium Pro támogatásom van ami az OSD-ben be is van kapcsolva, viszont az AMD vezérlőpultban ezt látni:
Jól van ez így vagy vmi nem okés? A specifikáció szerinti minimum 20 Hz az megjelenik vmi beállításban, vagy ez amolyan alacsony szintű funkció, ami "csak úgy működik" beavatkozás nélkül és kész?
Valamint azt vettem észre, hogy a felezett sávszélességű HDMI 2.1 esetén (DSC vagy mi a tök tömörítéssel) igaz csak YUV 420 képet kapok, viszont nem megy ki a 10 bit sem. Fura mód 60 Hz-re visszavéve se hajlandó egyszerre a 10 bitre és a 444 formátumra, csak választhatok: vagy ez, vagy az.
Kérdés: ez VGA limitáció, amit egy új aktuális gen VGA-val meg lehet kerülni? 10 bit 444 lenne a cél minimum 4K60-on a melóhoz, de örülnék ha kimenne a 10 bit 120/144 Hz-en is (ez már csak 420/DSC tömörítéssel, ez rendben van, HDR tartalomhoz és játékhoz teljesen oké a 420). Vagy ez monitor limitáció? Arról nem láttam infót a Gigabyte oldalán, hogy a 10 bithez tömöríteni kell kötelezően.
Szóval VGA vagy monitor? A kábel az 2.1 hitelesített, szóval csak a hardver jöhet szóba.
Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#121780
üzenetére
Este megnézem majd. De nem gondolnám, hogy VRR tartományon belül bármi okból törnie kéne a képet.

Hát pont erre találták ki a vrr-t, h az adja az órajelet, vagy mi.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#121778
üzenetére
Write-only: az erőszakosabb fps cap alatt azt érted, amit eggyel felette írtam?
Ha 60 fps cap van beállítva egy 59,9x Hz-es panelen, akkor nem csoda ha töri a képet azon a sebességen (mert ez technikailag már gyorsabb a monitornál). 59-en elvileg már jónak kéne lennie. -
Teasüti
nagyúr
válasz
SaGa59
#121767
üzenetére
Annyival kiegészíteném, hogy a V-sync és az fps cap az két különböző dolog. V-sync az precízen a monitor időzítéséhez igazítja a képet, ami lehet tört is, pl: 59,94 Hz, stb.
Míg az fps cap egy szoftveres korlát, ami arra hivatott, hogy a VRR tartományban tartsa az fps-t (és így V-sync-re elvileg nincs szükség), mondjuk beállítod 59 fps-re a 48-60 Hz közti VRR tartományú monitoron a játékot és az úgy szupi lesz V-sync nélkül is. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Jack Oneill
#121757
üzenetére
És akkor miért esik szét a kép kevesebb fps-nél, hmm?

Mondjuk 55 fps 60 hz-es hagyományos lcd monitoron. -
Teasüti
nagyúr
válasz
SaGa59
#121753
üzenetére
Épp fordítva, nem?

Ha lassabban jönnek, mint a monitor frissítése, akkor van az, hogy a sample&hold technika miatt az előző képkockát kezdi el újra kirajzolni, majd időközben beesik a következő és voilá: tört kép.
Gyorsabban nem fognak jönni, mert a V-sync fps limitál a natív frekvenciánál. Vagy újabban csak beállít az ember egy fps cap-et driver-ből vagy játékból - de régebben ugye a V-sync és a VRR egyszerre voltak bekapcsolva és fps-től függően hol az egyik, hol a másik üzemmód volt épp aktív. Nálam az első generációs G-sync laptopon a mai napig úgy mennek a játékok, hogy a képernyő G-sync módban van, de a szoftverben a V-sync is mindenhol be van kapcsolva, mert ez utóbbi limitálja a max fps-t. -
Teasüti
nagyúr
válasz
pilu85
#121750
üzenetére
Nem. Ugyanúgy láthatóan szaggatni fog a játék ha kevés az fps, csak nem tördeli vízszintesen a képet a monitor (screen tearing).
A kevés fps-re esetleg a motion blur bekapcsolása játékon belül gyógyír lehet - így meglesz a folyamatos és sima filmszerű képi világ -, ha olyan műfaj ami elbírja a motion blur-t és ez nem zavarja a játékélményed. Casual játékhoz ez így okés, gyors reakcióidejű lövöldénél viszont éles motion blur nélküli képkockákat akarunk, oda viszont kell a nyers erő és a sok fps, ha folyamatos képi élményt akarunk. -
Teasüti
nagyúr
Én benéznék a hobbi elektronika topikba ezzel a kérdéssel, mert valszeg sokan fejből tudni fogják épp milyen méretezésű DC csatlakozót látunk a képen. Valamint lehet le fognak beszélni a DC oldali hosszabbításról a feszültségesés okán*, valamint az érintésvédelem okán ha valós veszélye van a szakadásnak.
* Ami gyárilag nem gond a méretezett külső táppal, csak a gyártó azzal nem kalkulál, hogy a user sufni tuningol otthon.

-
Teasüti
nagyúr
Nem tudhatom. Én AMD APU-val gurigázok jelenleg, szóval nekem a min 20 hz Freesync Premium volt a szempont és a 30 fps Xbox360 korszakot élem amíg nem lesz VGA emberi áron. Igaz egy Xbox360 tizedébe nem került volna a PC-nek.

Csak annyit olvastam, h kb ennyi írható a G-sync javára: kicsit intelligensebb a kétirányú kommunikáció miatt, ami jobb képminőséget eredményez.
Viszont ha megnézem a monitorom Rtings tesztjét, ott az látható, hogy 144 és 60 hz-en más-más javasolt overdrive beállítás a nyerő, mert amíg 60 hz-en nincs is rá szükség, addig 144 hz-en nagyonis szükség van rá. És egyik beállítás sem optimális a teljes tartományra, mert hol ghost-olni fog, hol artifact-olni. Ezért hinném, hogy G-sync ennyivel okosabb ami azért látható. Persze ez is videofil beállítottság kérdése, mert az a legolcsóbb nyilván, ha leszarja az ember a ghosting-ot.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#121693
üzenetére
Nem praktikus. Meg még egy kábel a monitor mögött. Én vmi optikai fejhallgató erősítőre gondoltam, mert az közel kell legyen a júzerhez ugye, de az is olyan mehh... Valamint mennyi ember használ ilyet?
Hangkimenetet meg egy gombnyomás váltani a tálcán. Illetve a Windows-t ne zavarj módba tenni is. 
-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#121671
üzenetére
3x3-as rács eszembe nem jutott volna, de igazad van.

-
Teasüti
nagyúr
válasz
-=RelakS=-
#121669
üzenetére
1440/720 != 3

Töredék nélküli integer felskálázásról van szó, ahol 4 pixel fog kiadni egy képpontot.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
CandyDan
#121662
üzenetére
Viccelsz, én 4K@144-es monitort fogok hajtani AMD APU-ról.
Igaz csak 60 hz-en, mert az a max az alaplapon. 
CSak a futtatott programtól függ mire van szükséged. Multimédiához nem kell erős kártya, játékhoz meg X. Ultra-High beállításon semmi se elég bizonyos játékokban, Low-Med beállításon meg még akár egy APU is élhető. Minden csak viszonyítás kérdése. Na meg a natív felbontásból is vissza lehet venni ha muszáj, úgyse pixel peep-el senki játék közben, hacsak nem Blood Istvánnak hívják. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics
#121623
üzenetére
Na jó, de arra meg elég az, ha timeline és nyersanyag 1080p, majd exportnál felskálázod 4K-ra és úgy töltöd fel. Kevesebb tárhely, kevesebb erőforrás (cpu és vga), kisebb memóriakártya, tovább bírja az akku, stb. Én még 4K anyagot is vígan szerkesztettem 1440p monitoron, semmiben nem akadályozott.
Ha pixel peep-elni kell, akkor meg úgyis 400%-on nézed, ott meg mindegy mekkora monitorod van. 
Szerk: a szélesvásznat azt értem, azon tényleg könnyebb átlátni a dolgokat. De még könnyebb két 16:9-es (jutányos) monitorral, amit az NLE-k kifejezetten szeretnek.

Amúgy meg az 21:9-es monitor ahol a magasság is 2160p, az azért elég zsebbe nyúlós, nem? Egy veséért mentek azok, mikor utoljára néztem.
ETH esésre szerintem várhatsz még egy darabig. Régebb óta halasztják a PoS-ra átállást, mint amennyi ideje létezik a coin.

-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics
#121619
üzenetére
Én kamasz kocka voltam és gép előtt ülve éltem az életem, meg persze a szobámban nem volt külön házimozi érthető okokból. Ha lett volna, akkor nem gépen nézem.

Nem mondtam, hogy mindenki kocka kell legyen hozzá, bizonyára van az az élethelyzet, mikor kényelmesen bevackolod magad a gurulós székedbe fejessel és kizárod a külvilágot, csak szerintem ez épp úgy kompromisszumos, mint mondjuk projektoron Excel táblázatot szerkeszteni. Nekem már valahogy nem akaródzik kartávolságra bámulni maratonban, jobb a szemnek az a 3-4 méter.Nem értem a stílust. Nem személyeskedett pedig.

Na mindegy, biztos másnak se tetszett vmi, de ezen majd elgondolkodik a következő két napban.
Szerk: amúgy sokat javult az előadás az évek során, egész nézhető lett a Motoros Vándor!
Viszont a 4K nem túlzás egy kicsit? Értem, hogy Youtube szebben kódol úgy, de post-ban miért szívatod magad vele feleslegesen? Nagyságrendekkel erősebb vas kell hozzá, meg most a 4K monitor is...
Másrészt meg a valós felbontása még a legjobb GoPro-nak is alig üti a 2,7K-t. Már ha GoPro-d van, de úgy rémlik vmi mással forgattál régen. A témához is alig ad hozzá vmit a nagyobb felbontás, főleg motorozás közben, amikor kb 320p-re csökken a mozgásfelbontás.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
kchris78
#121616
üzenetére
Bekapcsolva meg csak lassabban merül?

#121613Alvin_ti4200
Igen, mert a megnevezett ViewSonic-on kívül egyik se tud USB Power Delivery-t. Az egy külön szabvány, ami emelt feszültség mellett akár 3-5 Ampert is lead jó kábellel, így akár 60-100 wattal tud tölteni. Engem annyira nem izgatott az USB-C önmagában sem, így nem néztem annyira körül. De én konkrétan csak ott láttam felbukkanni a PD-t (nem összekeverendő a DP Alt móddal - így reggeli kávé közben kétszer is el kellett olvasnom jót látok-e), amelyik monitor erősen alma párti volt. Ott meg általában nem okoz gondot egy kis prémium felár.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200
#121611
üzenetére
Azok a gépek, amik USB-C tölthetők, azok általában az ultramobil kategória és nem fogyasztanak ennél többet, vagy tévednék? Nekem a laptopom nem vesz fel töltést innen, viszont 100+ wattot simán tápról. Van egy Surface Go-m, ami viszont felveszi a töltést usb-ről is, de az meg alig fogyaszt vmit. A gyári töltője meg kevesebb mint 15 watt, szóval USB-n még gyorsabban is tölt.

Viszont van még egy kategória, az az USB-C Power Delivery, ami emlékeim szerint ennek a többszörösét is le tudja adni és ezzel már meg lehet hajtani egy valamire való laptopot is (almás Macbook-ok előnyben). Viszont PD meg monitoron nem olyan gyakori.

Mikrofon elhanyagolható. Viszont a webkamera az USB2 vagy 3? Utóbbi esetben másfél amper a felső határ a szabvány szerint, ami akár 7,5 Watt is lehet. Nem értem ezeket hogy használnád az upstream USB-C-ről?
Én arra tippelnék, hogy a monitor USB hub-jába dugnád a köcöléket, ez esetben pedig a monitortól kapják a tápot, vagyis nem oszt nem szoroz: ugyanúgy 15 W töltésnek kéne rendelkezésre állni a upstream kapcsolaton. Az USB portok elvileg nem osztoznak a tápon, egyenként is meg kéne felelniük a szabványos kereteknek, de persze láttunk már csodát. -
Teasüti
nagyúr
válasz
kchris78
#121604
üzenetére
csak ennek gondolom nem adtak nagy jelentőséget mert ahhoz hdrben is kell fotózni, amihez a fényképezőgépek dinamika tartománya sokszor nem elég (legalábbis pár évvel ezelőttig) csak amit a telefonok fotóztak több kép egyesítésével..
Őőő ez butaság, már ne is haragudj!

Nem létezik olyan kijelző technológia jelenleg, ami meg tudna jeleníteni akkora dinamika átfogást, amit egy átlag fényképezőgép rögzíteni tud. 12EV dinamika tök átlagos, régi DSLR-ek is hozzák. Új MILC fényképezők meg 14EV-nél tartanak jelenleg. Ennyit elméletben le lehet kódolni lineárisan 14 biten (a valós kontraszt aránya a szenzornak függ a jel/zaj viszonytól is), de jellemzően 16 bites raw képek szoktak készülni, ami elvileg 65536:1 valódi (természetben látható) kontrasztarányt jelent. Vagyis ha konvertálás nélkül (dinamika kompresszió egy adott színtérbe és gamma görbével) akarod megjeleníteni úgy ahogy a kamera "látta", ahhoz biza egy 65536:1 statikus kontrasztú megjelenítőre lenne szükséged.
Addig is marad a logaritmikus enkódolás (akár HDR, akár SDR videó esetén; HDR képformátumról meg még nem hallottam én legalábbis). -
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics
#121598
üzenetére
Miért, nincs igaza?

Monitoron kocka kamaszkoromban filmeztem utoljára. Azért projektoron jobb élmény és egy kezdő használt proji simán megvan vászonnal egy komolyabb monitor árából (mint amikkel itt dobálózunk feljebb: 200K és felette egy monitorért). Egy komolyabb tévé árából meg pláne. De egy középkategóriás tévé is ott van egy jobb monitor árából.
Szerintem a monitor céleszköz, ahogy a tévé is és a projektor is. Lehet persze bármin nézni bármit, csak nem biztos, hogy a bekerülési költségből az a legjobb döntés.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Celithrandi
#121595
üzenetére
Pl ha videós vagy és szeretnél HDR-t grade-elni, mert hogy DisplayHDR1000 alatt nem beszélhetünk HDR gamma görbéről. HDR filmeket 1000 nitre készítik, az alatt nem is látod amit csinálsz, max szkópról lehet vmi sejtésed.
A Proart széria meg elsősorban tartalom gyártásra való a gyártó szerint, ha jól tévedek. -
Teasüti
nagyúr
Én rövid tájékozódás után úgy látom 32"-on 300k alatt nincs nagyon monitor, ami kipipálná az aktuális technológiai szintet minden szempontból. Ekkora méretben sokak szerint már van értelme a 4K-nak. Ha meg már 4K, akkor meg HDMI 2.1. Ez meg viszonylag friss dolog, a tömörítetlen jelű 48 Gbps képes cuccok piaci penetrációjáról még beszélni se nagyon lehet.
Felteszem 300K felett meg már nem dzsunka panelekkel gurigázik az ember.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Komplikato
#121565
üzenetére
Ha eltekintünk az e-sportoktól, akkor kontextusba helyezve mit jelent az a 6-8 ms? Nekem pl semmit nem mond.
Főleg annak tudatában, hogy milyen reakcióideje van az embernek.
Én abból a korszakból jövök, amikor irodai 27 Mhz-es optikai egérrel (szörnyű lassú szenzorral, semmi komolyabb gyorsulást nem tudott lekövetni) 60 Hz-es monitoron rendre a top 5-ben végeztem mondjuk COD2 meccseken. Nem gondolom, hogy akár egy 15 ms gtg válaszidő is rontana az eredményemen és azt is nehezen hiszem, hogy a mai gamer cuccok input lagra kihegyezve rögtön első helyre repítenének, ha visszakerülnék abba az időbe a mostani cuccokkal.
-
Teasüti
nagyúr
Az alapokkal tisztában vagyok, ismerem a technológiai különbségeket is mondjuk 10 éves cikkekből (amikor az IPS még luxuscikk volt).
Szóval a mai VA panelek miért vannak hátrányban egy IPS-hez képest népszerűségben?
IPS ha színmunka van, oké. De általános felhasználásra és multimédiára miért IPS? -
Teasüti
nagyúr
Egy kérdés, miután figyelgettem a topikot egy ideje:
VA panelekra igaz az egységesen, hogy a színhűségük csapnivaló? Vagy mi az oka annak, hogy nem a VA panel a legelterjedtebb? Gyorsak és jobb a kontrasztjuk. Miért az IPS mégis az, amit mindenki használ?
Nekem viszonylag kevés monitorom volt csak, LCD korszakoman egy Samu 971p-vel kezdtem crt után, ami fenomenális volt a maga idejében. Simán adott olyan jó képet, mint egy crt, sőt! Ez még 60 hz volt és 14 ms gtg ha jól rémlik. Most van egy Dell up2716d-m, meg egy "IPS" laptopom. Egyik sem ér a közelébe annak a régi monitornak szerintem képminőségben, persze többet adnak más területeken. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Celithrandi
#121496
üzenetére
HDR szó és a HDR400 egy mondatban? Most komolyan?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
malagutif122
#121493
üzenetére
400 niten lehet. De ki használja úgy? Enyém 350-es és 14% fényerőn megy többnyire a szobában. Nagy fényerejű ledeknél ez nem is sok. Egy közönséges led szalag is fel tud venni ennyit 2-3 méteren, amit a konyhapult világítására tesznek fel, sőt! Ilyen ledeknek darabja fel tud venni egy-másfél wattot akár.
-
Teasüti
nagyúr
Olyat keress, ami tud közel 100% sRGB lefedettséget (kalibrálás után)! 6 bit + FRC is lehet akár, dithering-et úgyse látod szabad szemmel. 10 bit se lényeg hobbizni. Viszont egy 80% sRGB kijelzőn látni fogod mennyire clipping-gelnek a színek, ha odateszed egy rendes grafikus monitor mellé. Az olcsó gamer cuccoknál ez a fő gond, hogy nem látod az árnyalatokat nagyobb szaturáción, mert összemos mindent.
Ezen túl más egyébre nincs igazán szükséged hobbistaként. A jó kontraszt talán még jól jön, ha a fekete nem szürke, stb. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Biga123
#121386
üzenetére
V-sync régen nem csak egy fps limit volt, tényleg szinkronban tartotta a képet, még ha feleznie vagy harmadolnia is kellett. Ez még a crt-k idejében így működött. Aztán ugrált a sebesség 20/30/60 fps között. Nemtom manapság miért nem így működik.

Úgy tudom viszont kell a felső limit, mert V-sync nélkül ugyanúgy szétesne a kép, ha túlmegy a G-sync felső határán.
Nem?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Biga123
#121368
üzenetére
Nekem eddig csak egy G-sync laptoppal van tapasztalatom, ami 75 hz-es. Ott 75-nél ugye fps cap van és ott V-sync aktív. Ha beesik alá, akkor meg G-sync. Nemtom hol van az alsó határa, sose láttam screen tear-t rajta. Szóval ott ugye G-sync és V-sync egyaránt be van kapcsolva.
A range alatt én tartományt értettem, de úgy tűnik határértékre használod a szót. (?)
Szóval a G-sync Compatible mód a kérdés, hogy akkor az 48-ig tud csak lemenni.
Ugye? Az alatt meg jön a tearing.
Köszönöm! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Komplikato
#121357
üzenetére
Mi az hogy alsó range? Van felső range is? Mit csinál 48 hz felett és V-sync között?
Én még le vagyok maradva az első generációs VRR-nél, ahol natív V-sync frissítés alatt működött egészen egy alsó határig. Mondjuk 144 hz-től lefelé ameddig csak tudott. -
Teasüti
nagyúr
Gigabyte monitorokról mi a vélemény?
Rtings szerint ez nem is olyan rossz alkalmankénti kép és videó munkára, cserébe van VRR és elméletileg G-sync kompatibilis. G-sync esetén milyen hátrányt jelent az, ha Adaptive Sync-en keresztül megy a dolog, nem rendes G-sync? -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Dell Up2716d-t downgrade-elném vmi VRR képes cuccra (Gsync előnyben), ami azért használható 10 bites képet is tud adni 100% sRGB lefedettséggel (kalibrálás utáni lefedettség). Munkás monitornak vettem a Dell-t, csak épp munkám nincs. Viszont azért a 60 hz V-sync korát már meghaladtuk és ez zavar vegyes használatban, ha néha játszanék. Szóval inkább olyasmit keresek, ami nem hoz szégyenbe ha néha színmunka lenne a feladat: homogén kép lehetőleg 10% WB és fényerő tűrésen belül a teljes felületén és ne vmi ratyi edge bevilágítása legyen! De főként multimédiában/játékban jeleskedne. Wcg-t határozottan nem óhajtanék, szóval P3 és aRGB csak hátrány. Natív sRGB-re volna szükség. 3D Lut előny volna, de nem létszükséglet.
Árban kb a Dell értékéig mennék el, semmi hűha.
Méretben a 27" és 1440p megteszi. A nagyobb átló nem gond, viszont nagyobb felbontásra nincs szükség. Mondjuk nem fáj a 4K, csak annyira de annyira felesleges nekem, aki fhd monitoron is 125% dpi-on érzi jól magát.Bárkinek bármi ötlete? Egyáltalán létezik ilyen monitor vagy bilibe lóg a kezem?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dhampir
#104376
üzenetére
Vki definiálhatná nekem a professzionális színvonalú munkát, mert mindig összezavar.

A konzumer monitorgyártók szerint fotóra/videóra már lehet monitort kapni 500 dollártól.
Viszont ha bemegyek egy "professzionális" videós csoportba, akkor ők egy kocsi áráért fognak monitort ajánlani és köpködnek minden másra.
Ennek ellenére már a konzumer "gamer" kategória is ott tart, hogy a HDR képes példányok már gyakran tekintélyes színtérrel rendelkeznek. Pedig "csak" gamer monitorok.
És akkor mi itt most TN panelről beszélgetünk, amin még a kép sem homogén.
Én meg csak annyit mondtam, nem árt ha legalább látja a színeket ha már videót vág vele (tök mindegy, hogy a BBC esti műsorát vagy a telefonnal készült szülinapi videót). -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi*
#95991
üzenetére
Úgy látom akkor ez a best buy fotós monitor?
Nem találtam jobbat színvisszaadásban, pedig erősen kutakodtam.
Majd lehet jövök segítségért a kalibráláshoz. Úgy tűnik az nem is lesz olyan egyszerű: e szerint vagy 10 változót kellett nekik buzerálni, mire kaptak vmi használható szaturációt. (Test Settings)Ez amúgy nem hiba, ha a színtér emulációk rendre túlszaturáltak? Hogy lehet így dolgozni az emulációkkal?
Vagy majd magamnak választok kettőt, amit feltöltök a Cal1 és Cal2 memóriába és akkor onnantól csak azokkal dolgozok? Ha jól értem, akkor a hardveres kalibráció a monitoroknál a feltölthető ICC profilt jelenti. Ez esetben a Windows és az összes program CMS beállításai maradhatnak alapértelmezetten?
Bocsi a kezdő kérdésekért, sose volt még wide gamut monitorom. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti
#104282
üzenetére
Közben találtam egy ilyet: Philips 326M6VJRMB.
Ez elvileg multimédia monitor, de 89% AdobeRGB-t és 98% DCI-P3-at tud DisplayHDR600 mellett, valamint valós 10 bites VA panel van benne.
És még olcsóbb is, mint a fenti Dell.
Láttok benne vmi olyan kivetnivalót, ami alkalmatlanná teszi fotós/videós munkához?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Fotós/videós munkára tudtok ennél jobb ajánlatot ilyen árban: Dell U3219Q?
Fontos lenne a széles színtér (AdobeRGB nyomtatáshoz), fontos lenne a 10 bit és/vagy 3D LUT, jó lenne mindezt 4K-ban és örülnék a HDR-nek is. Érdekelne még 21:9-es monitor is, de azok közül nem ismerek jókat hasonló árban.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Ez a módosítás hogy is működik pontosan?
Milyen egy monitor szerkezete a szűrő alatt és milyen elvek szerint alkotja a képet?
Eddig még nem gondoltam bele, h miért is van polárszűrő egy lcd-n, csak legyintve rávágtam biztos a tükröződésben van szerepe.Egy mezei polarizált napszemüveggel is működhet gondolom, hisz a monitoron lévő szűrő is vízszintesen van felhelyezve.
Nem látok általános témájú topikot, így nem röstelltem ide írni.
-
Teasüti
nagyúr
Vhol láttam régebben ilyen kis hulladék paneleket - ami egyébként nem kellene a kutyának sem - ilyen mini monitorba szerelve a meglévő mellé.
Hogy hívják ezt a kategóriát, mert még a kulcsszavakat se igazán találom a kereséshez.
PH-n is volt már hasonló azt hiszem, ilyen 8-12"-os jószágok, amik akár rácsatolhatók a fő megjelenítő oldalára, vagy usb-ről hajthatók, és leginkább csak ilyen másodlagos szerepet tölt be, talán ilyen monitorzó programnak jó lenne, vagy a kezelőpultot rárakni a programoknál, stb.
Régen már találkoztam ezekkel, de akkor ha jól emlékszem mindegyik usb-ről ment.
Olyan is van, ami normális dsub vagy dvi bemenettel rendelkezik?
(nem tetszik az usb-s megoldás, nem hinném, h azon keresztül is lenne hardveres gyorsítás a vga részéről...)Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Arc Raiders
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- OLED monitor topic
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS notebook topic
- Milyen autót vegyek?
- Szívesen használsz Samsung böngészőt? Immár PC-n is megteheted
- Gumi és felni topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- További aktív témák...
- LG UltraGear 32G810SA-W 4K AI Monitor! 3840x2160 / 144Hz / 1ms / G-Sync / FreeSync! BeszámítOK
- ASUS ROG PG32UCDP Oled Gamer Monitor!32"/4k/240-480hz/0,03ms/Gsync-Freesync/Type-C/Konzolhoz is
- SAMSUNG (LS49CG950EUXEN) WQHD 240HZ GAMER Q-LED MONITOR ! AKCIÓ
- LG UltraWide 40WP95XP ívelt 5K2K Nano IPS monitor! 72Hz / 5ms / FreeSync
- Dell U3423WE 4K ívelt monitor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3669
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3263, 100% Akkumulátor
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


Viccen kívül, hisz sokféle felhasználásra gyártanak monitort.



).




Szóval VGA vagy monitor? A kábel az 2.1 hitelesített, szóval csak a hardver jöhet szóba.



