-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
N.Ferry
senior tag
Tehát árához képest nem jó?
Akkor egy Benq w1070 ami 10000:1hez kontrasztú az jobb?Walking Dead
-
zsoika
addikt
válasz Vikthor #46901 üzenetére
Az enyémről ezt írják.
Mérési adatok
Kontraszt
Dobozból kivéve, teljesen zárt írisszel: 4450:1
Beállítva, zárt írisszel: 3320:1
Fényerő
Low mód:
Íris zárva: 310 lumen (kontraszt: 3320:1)
Íris nyitva: 504 lumen (kontraszt: 1985:1)
Max. fényerő:
Íris nyitva, nagy fényerejű mód: 860 lumen
Egyidejű kontraszt
(Low mód/írisz zárva)
50% 460:1
15% 700:1
5% 960:1
2% 1980:1
0,2% 2450:1 -
-
Cseneles
őstag
válasz Vikthor #46901 üzenetére
Igaz és bekalibrálom megmérem és láss csodat a 8000:1-et nem érik el Amúgy az már elég jónak számít de véleményem szerint olyam 2500:1-el már együtt lehet élni.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Real_Necro #46894 üzenetére
Létezik igen, de ezt úgy csinálja h erősebb a zold és kék fény kibocsájtása, ez álltal szépel ehuz olyan 7500kelvin felé a színhőmérséklete a képnek. Vagy rövidebb az ívhossza, ebben az esetben maradhat akár a helyén a színhőmérséklet.... Erről batyót kérdezd meg.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Dudee
senior tag
Epson tw9400-nál említenek egy bizonyos színszűrőt, ami Digital Cinema módban becsúszik az optika elé, és némi fényveszteség mellett, de így tudja a DCI P3 színteret.
Valaki hozzáértő el tudja mondani, hogy ez kb micsoda, és mi emögött az elv?És egyáltalán milyen forrás tartalmaz olyan anyagot, ami ezt bármire használni tudná?
Köszi!
-
Dudee
senior tag
válasz #99499520 #46914 üzenetére
köszi, de ennyit kb a kérdésben is megfogalmaztam
elsősorban az érdekelt volna, hogy hogy van az, hogy a fényforrás elé betett színszűrőtől növekszik meg valaminek a színtere? Hogy befolyásolja ez a kalibrációt?
Milyen forrásanyag esetén van ennek bármi haszna/jelentősége? Más projektorok is használnak-e ilyen megoldást?
De lehet ez már kicsit nehézsúlyúbb téma, és nem való ide. -
a2d2
addikt
válasz N.Ferry #46900 üzenetére
Hidd el hogy nagyon zavaró tud lenni a hangos venti. Engem pl teljesen ki tud borítani.
Kollegám vett egy kb hasonló paraméterekkel rendelkező Excelvan 720-ast, pár hónapig még használta aztán azóta a szekrény tetején pihen nála. Ő is próbált szerezni bele tuning ventillátort ami csendesebb de nem sok sikerrel járt.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
szepi0808
senior tag
Igen a színszűrő segít a HDR DCPI3 színtér megközelítésére, ami nnem teljesen, de megközelíti, de ilyenkor High módban megy és kell hozzá a kalibrálás, de adom majd az adatokat is hozzá. De amúgy szerintem elég 1080 p SDR annyagokkal etetni a 9400-et 4K filmeknél is.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
junior19
senior tag
Gondolom a színtereket és a D65 értékkel tisztában vagy. A D65-től minél távolabb van egy szín, annál telítettebb. Ez konkrétan azt jelenti, hogy pl. a 100%-os pirosban több a piros, s kevesebb a zöld és a kék értéke, mint a 75%-os pirosban. A 100%-os piros triplet értéke: 235R, 16G, 16B.A 75%-os piros triplet értéke: 214R, 74G, 74B.
Ha berakunk egy szűrőt, ami még jobban megszűri a zöldet és a kéket a piros útjába, akkor még telítettebb lesz a piros.
Az hogy ennek mi értelme van, ha maga a videó anyag a REC709-es színtérre készült, azt én nem tudom, csak még kevésbé lesz színhelyes a megjelenítés.
Ha viszont az eredetileg REC 709-es anyagot át tudod a forrás készülékkel konvertálni a DCI-P3-ba, akkor gyakorlatilag a mozi képét kapod, mert ott ezt használják. Talán a madVr képes erre, de nem ismerem ennyire. Asztali médialejátszók szerintem nem tudnak ilyen konvertálást.
Illetve a HDR is a DCI-P3 színteret használja, de a színszűrő az amúgy sem sok fényerőből tovább csökkent, így amit a nagyobb színtérrel nyerünk, azt elveszítjük a fényerő megjelenítésben.
Remélem jól értettem a kérdésed, s erre voltál kíváncsi.codec project
-
-
gyulaipal
tag
> hogy van az, hogy a fényforrás elé betett színszűrőtől növekszik meg valaminek a színtere?
A gép alapszínei annál "telítettebbek", minél keskenyebb hullámhossz-tartományban sugározza a gép az alapszíneket (R,G,B). Pl. a lézerek fénye eleve monokromatikus, ezért azokat használva a gép fényforrásában, natív BT.2020 színtérben lehet vetíteni.
Azonban nem csak maga a fényforrás produkálhat extrém szaturált alapszíneket, ezt a működést más fényforrással (pl. UHP lámpával) is "közelíthetjük", ha szűkítjük azoknak a színszűrőknek az áteresztési sávjait, amelyek az alapszíneket állítják elő (nyilván szűréssel) a lámpa fényéből. A kérdésben említett, motorral a fény útjába tolt szűrő is ezt csinálja, azaz "pluszban" levág a sárga hullámhossz környékén. Így a zöld is zöldebb lesz és a vörös is vörösebb, de közben persze elveszítjük a levágott hullámhosszak által szállított energiát, azaz csökken a fényerő.
Ez egyébként komoly gond pl. egy DLP projektor LED-esítésekor, mivel a fehér LED-ek pont sárgában sugározzák a fény zömét (foszfor konvertálja a kék LED fényét sárgává, ami a megmaradó kékkel "összeadva" pont fehéret eredményez). A dolog sajnálatos, mert a fehér LED a legegyszerűbb és legnagyszerűbb dolog, amit egy UHP lámpa helyére be lehet tenni ... de a nagyobb színtérre hangolt gépekben (azaz ahol a fényforrás sárga fényét nem használja a gép vetítésre) így még kevesebb fényerőnk marad...
Nem baj, az RGB LED-ek illetve a lézer-foszfor megoldás még mindig ott vannak jó lehetőségnek...
A motorral betolt színszűrő nagyon is befolyásolja a kalibrációt, mivel az alapszínek szaturáltsága és színezete is megváltozik. Meglepne, ha ezt a gép tudná kompenzálni, így csak egyetlen szűrő-pozícióban számíts elfogadható kalibrációra. Ha a szűrő be- (vagy ki)kerül a fény útjába/ból, kezdheted újra a kalibrálást...
A nagyobb színtérnek az UHD anyagok megjelenítésekor van jelentősége, mivel az UHD filmek mozifilmek, amelyeket az eredeti, nagymozis színtérben tudsz megnézni ilyen forrásból.
Más projektorok (tudtommal) nem jellemzően használnak ilyen megoldást. A nagymozis gépek eleve Xenon fényforrásal, azaz "helyből" natív DCI színtérben tudnak vetíteni (a Xenon fényforrás sokkal egyenletesebb spektrumú, mint az UHP lámpa ... csak hát nagy és drága). A komoly DLP-k esetén a vevő választja ki a színkereket, amit a gyár beépít a gépbe, tehát ekkor dől el, hogy nagyobb fényereje- vagy nagyobb színtere lesz a gépnek.
Az okos gépekben egyébként okos a CMS is, így bármikor be lehet tenni hasonló színszűrőt a fény útjába és a CMS-ben definiálva az új szín-alappontok műszerrel mért helyzetét- és fényességét, azonnal tökéletes színeket vetít a gép (csak persze a nagyobb színtérben). Én magam is építettem már hasonló megoldást és szépen működött ... csak szerintem a dolog nem éri meg a fényveszteséget (mivel a plusz fényerőt plusz kontraszra konvertálva szerintem többet javul a kép ... vagy legalábbis ez gyakrabban látható szemmel, mint a nagyobb színtér).
-
Dudee
senior tag
válasz #99499520 #46922 üzenetére
Azert gyanítom nem eco módra van ez kitalálva.
márpedig a fejem felett lesz nagyon közel egy kis polcon. Mondjuk kb 70-80 centire.
Es engem rohadtul zavar ha film közben végig zúg valami. Ezért vszínű az eco lesz a barátom.
ha meg nagyon kell vmiért a power, akkor majd fejhallgatóval -
N.Ferry
senior tag
Egy Benq w1070 min. 90k használtan.
A szóban forgó újonnan 50k, a kérdés az volt hogy ezt a pénzt megéri-e?
Ventit cserélni bármiben is nem nagy tudomány.
A hűdenagykép "effekten" már túlestem egy 15k-s projektorral, és bár tudom/láttam hogy nagyon alap, azért nem haltam bele.
Sajnos nem találtam neten Benq vs F30 videót, pedig kíváncsi lettem volna egy igazi összehasonlításra.
Walking Dead
-
péjé
őstag
válasz N.Ferry #46929 üzenetére
Az lcd gépek jók csak nem a gagyi tizenezres kínai csodát kell megvenni, ezt értsd meg. TV-t sem ennyiért választasz, honann gondolod hogy a projektorozás meg egy olcsó dolog?
Kaptál tanácsot de te a kínait akarod megvenni, ennyi. Nézz körül jófogáson, hegyekben állnak a "fullhd" ocó gépek. Ezek ipari hulladékok, rádumálják azokra akiknek nincs erről semmi infójuk csak beleugranak utána meg csalódnak. Nem kell kezdő vetítőnek mlliós gépet venni de tudomásul kell venni hogy a minimum szint kb. 50eft egy 720p-s vetítőért, egy fullhd-s meg akár már 80-90eft is lehet használtan. AVX-en van egy 100 órás benq w1300 90eft-ért, sztem akár még alkudható is...abban pl. már nem csalódnál. Később ha ha fejleszteni akarsz/ megunod még el lehet adni nagyobb bukta nélkül. -
N.Ferry
senior tag
Értem amit mondtok.
Egyenlőre nézelődöm tovább.
Köszönöm!
Walking Dead
-
AVhelper
senior tag
Az Espon vetítők "Cinema Filter" színszűrője kiszedi a sárga spektrális összetevőket, amelyek befolyásolják a színteret, de ugyanakkor nagyobb fényáramot biztosítanak. A Cinema Filter révén előállított sokkal tisztább elsődleges színekkel lehet csak a nagyobb, például DCI-P3 színteret előállítani.
Például az Ultra HD Blu-ray lemezszabvány és minden más HDR tartalom, mely a BT.2020 szerinti elsődleges színekkel írja le a színteret alkalmas az annál kisebb DCI színterű tartalmakhoz. -
AVhelper
senior tag
A BenQ W5700 is egy színszűrővel tud DCI-P3 színteret előállítani, persze szintén jelentős fényveszteséggel.
Lásd ezt a cikket. -
szepi0808
senior tag
válasz AVhelper #46933 üzenetére
Az Espon vetítők "Cinema Filter" színszűrője kiszedi a sárga spektrális összetevőket, amelyek befolyásolják a színteret, de ugyanakkor nagyobb fényáramot biztosítanak.
Ezt biztos így akartad írni?Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
kisGAS
csendes tag
Újabb tanácsért fordulok hozzátok!
Adott egy Epson TW7300-as vetítő, amivel egy viseltes Elite Screens 100" manuális rolós vászonra vetítek plafonról kb. 4.5 méterről. Alapvetően elégedett vagyok, de...
A vászon helyett szeretnék egy nagyobb, fixet, ami nem visz anyagi csődbe.
250cm szélességben gondolkodok, az kényelmesen elfér.
Ezzel a ScreenLineal szemeztem. Tetszik az 1.4 gain (gyerekek napközben játszanak), meg a tetszetős keret (feleségem megnyugodna ).Mit javasolnátok még? (nem baj, ha olcsóbb)
ALR vásznak nagyon drágák?
ebay-es vásznak mennyire gagyik? Áruk alapján nem lehet nagy durranásra számítani?Előre is köszönöm a válaszokat!
-
Dudee
senior tag
válasz szepi0808 #46935 üzenetére
szerintem úgy értette, hogy ezek a sárga spektrális összetevők révén tud nagyobb lenni a fényáram, és ezeket kiszűrve csökken le így az jelentősen.
Nade, mit jelent ez a gyakorlatban?
Bután kérdezem: akkor tudom ezt kihasználni, ha veszek egy UHD lejátszására képes bluray lejátszót, és ha ezt egy 4k-s lemezzel etetem, akkor a lejátszó ilyen színtérben fogja küldeni a kimenetén az anyagot, amit színszűrővel használva kerül helyére majd minden?Iletve vajon mi lehet a helyzet a 4k-s netflix előfizetéssel? Ők vajon úgy streamelnek? És vajon milyen netflix player tudná is ezt hasznosítani?
-
-
péjé
őstag
válasz N.Ferry #46943 üzenetére
Ha már 65eft-ot adnél érte, ez fullhd acer ennyiért és inkább mozis gép.... [link] kérdezz rá mennyi óra van benne összesen, próbagari van-e és legjobb lenne ha megnéznéd személyesen.
Amiket linkeltél azok 1280x800-as 3500-4000 lumenes irodai gépek inkább, az infocus az pedig közeli vetítésű gép. -
Dudee
senior tag
válasz #99499520 #46945 üzenetére
Én pl első dlp projektorral való találkozásomnál kiszúrtam ezt, és elkezdett zavarni. Persze akkor még azt sem tudtam mi az a dlp. Aztán a múltkor a sokmilliós Barconál is láttam és zavart. Aztán vki mondta hogy a plazmatv-nél is látni, persze más miatt.
Na ezt azért már nem hittem el, de itthon rámentem, és tényleg látom a vt60on is. Szerencsére ott már meg kell dolgozni érte, hogy észrevegyem .
Ez vmi agyi drótozás lehet, valaki egyáltalán nem látja. Vkit meg nem zavar.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Akvarisztika
- Politika
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...