-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandju
senior tag
válasz Vikthor #50550 üzenetére
Örülök, hogy még ennyi hónap után is elégedett vagy az epson képével! szerintem erről szól(na) az egész hobbi, hogy örömünket leljük benne... ne a másoknak megfelelés hajtson...
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
persze.
nekem is ugy kezdodott, hogy falon elkezdtem tesztelni itthon egy hordozhato projektorral, utana meg par honapig infot gyujtottem meg mellesleg ismerosoknel es irodaban megneztem egy kotegnyi megoldast, meg beszeltem kollegakkal akik adott esetben 5-10 eve projektoroznak.
a hordozhato egyebkent itthon arra volt jo, hogy meggyozzem magam, hogy 120" ala nem megyek .
a "telefonnal lovok kepet milyen a projektorom kepe" meg parhavonta itt felmerul, es kb minden alkalommal arra jutunk, hogy annak semmi ertelme .
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Cseneles
őstag
válasz cinemazealot #50519 üzenetére
Azok elpostazzak🙂 Nem szivesen adok tanacsot mert ugy is ha egy lcd vagy d-ila gepbe belenyulsz ugy h meg egyet sem szedtel szet annak komoly anyagi kovetkezmenye lehet. Van olyan polarszuro bent amit ha csak finoman megfogsz egy szemuveg torlokendovel mar megkarcoltad. Van olyan csavar bennuk amit ha fellazitasz elallitodik a panelok egymashoz valo viszonya, magyarul konvergencias lesz a kep. Ezt robot allitja a gyarba. Egy hasznalt gepbe egy 3 chipes modul a gep ujkori ara... Jobb ezt olyanra bizni aki rutinos ebben. Sokkal bonyolultabb mint egy egy chipes dlp gep. Bar azokban is van buktato.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Morph76
aktív tag
válasz Pro Koryak #50539 üzenetére
Röviden, inkább már nem.
-
cinemazealot
addikt
válasz Cseneles #50553 üzenetére
Én egy egy chipes DLP (BenQ W1070) kapcsán érdeklődöm csupán.
Idestova 5 éve van meg, használtan vettem, akkor volt benne valamivel több mint 700 óra, azóta szerintem talán 1000 további kerülhetett bele (nálunk különleges alkalom a vetítés, nem tévének használjuk). És a képen egyelőre semmi gyengülést, elszíneződést, koszt nem látok, de nyugodtabb lennék, ha ennyi idő után ki lenne portalanítva és mondjuk újrapasztázva.
[ Szerkesztve ]
-
makoss
addikt
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
-
Q
senior tag
Láttátok a képeket? [Ez] jutott róla az eszembe.
A cím így lenne helyes: Bóvli projektor, kínai áron[ Szerkesztve ]
-
spiky03
veterán
válasz Vikthor #50550 üzenetére
Ennyi, erről van szó.
Szép kis pack én csak 200+ban vagyok, ami BD, DVDket nem gyűjtők már, csak pár femdobozt tartottam meg belőlük.
Most, hogy megvan a projektor majd kezdhetem őket újra nézni.Nálam sajnos külön moziszoba nem lesz, mert nincs neki helye. Mind a 3 szoba foglalt (háló+2 gyerekszoba)
Az udvaron már nincs hely, hogy egy min 20 nmes kisházat építsek. Max esetleg a teraszt tudnám beépíteni, ami 24 nm. De akkor meg hova ülök ki nyáron?
Úgyhogy élvezem a jelenlegi mozit, úgy ahogy van.Tegyek ezt mindenki élvezze amilye van.
Mozizz ne háborúzz.SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
Morph76
aktív tag
válasz Pro Koryak #50562 üzenetére
Pedig, sajnos de. A legtöbb mozigépét már kis méretű, 0,46, vagy 0,66-os chip köré építi, amíg régen ez nem volt jellemző. Meg is lehet nézni a képüket, irtó gyenge! Optoma, Benq, és még sorolhatnánk kik dolgoznak ezekkel a méretű chipekkel. Ez van. Olcsósítottak.
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50563 üzenetére
Sokszor leírtam de mégegyszer megteszem mert sokan tévesen látnak. A kisebb chipnek nagyobb a kontrasztja! Az ,hogy a kommerz gyártóknál mint amiket felsoroltál gyenge a képminőseg az a gagyi olcsó objektívnek köszönhető, Nem férne be az árcédulába egy 2500euros objektív hiszen a gép bolti ára nincs annyi. Ezen spórolnak nem a chip méretén! Ha jól tudom Egy Barco vagy PJ gépet birtokolsz?! Az ujabb modellekben is ami nem 10éves már 0,65" chipméretet alkalmaznak tökéletes képpel, most tekintsünk el a nagymozis gépektől. A gyártók sem "bolondok" tisztában vannak azzal amit csinálnak! Tugyom gyulai Pali mást állít, szíve joga egy (16:9 képarányú chipnek is nagyobb a kontraszt együtthatója mint egy 16:10-nek) bár már számtalanszor értekeztünk erről. Batyó is nyugodtan megkérdezhető a témával kapcsolatban.
Van "kis" chipes jó gép számtalan a piacon, csak nem atlagos pénztárcához és anyagi helyzethez igazítva.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50566 üzenetére
Például ez egy 3chipes Pj/Barco F82, Vagy ott a Sim2 Nero 3, Nero 4. Olcsóbb gépekben is van igencsak jó ami csak minimális élességben van elmaradva egy 0,95" PJ F22 géptől vagy egy Jobb nagy chipes DLP képi világától. Optoma HD86 vagy a HD87, Infocus SP8604. Nem a olcsó DMD-n spórolnak...hanem a körítésen.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
válasz Cseneles #50565 üzenetére
plusz a chipmeret megint nem jelent sokat, TInel kozben csokkent a mikrotukrok fizikai merete mivel egyszerubb a manufaktura. pl a 0,47es DMDbe befer 1920x1080. 0.66 viszont meg mindig nem tud nativ 4Kt, szoval mindenkepp pixel shiftelni kell, hiaba a nagyobb (es dragabb) chip.
tehat ennek itt gyartastechnologiai okai is vannak ahogy nekem lejott forumok alapjan, egy regi nagyobb chipes gepnel pedig siman csak lehet, hogy a 15 evvel ezelotti TI chip van benne amikor meg kisebb meretben adott tukormennyiseg nem volt megoldhato.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50566 üzenetére
Még beugrott pár nem túl drága ledes gép is Optoma HD91, HD92, HD93 és Runco nak is volt egy ledese ami jó képi világgal rendelkezik es 0,65" a chip bent ha jól emlékszem
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50569 üzenetére
Sehogy, bemész a magyarországi márka képviselethez, leteszed azt a 25-30000Eurot és hazaviszed mondjuk a Sim2 Nero 4s vagy az aktuális modelt.
LCD,D-ILA,XSRD... Ezekben amúgy is kisebb a chip mérete a DLP-vel szemben . kezdetben a DLP 0,95" vagy 0,97" méretet alkalmazott, addig ezek a technologiák 0,74" vagy 0,7" vagy a Sonyt most fejből nem tudom.
Szerény véleményem és tapasztalatom szerint az Eddig amiket láttam gépeket és megcsináltam a pixelillesztést nekem a JVC élesebbnek tűnt mondjuk egy LCD vetítő képénél...Sonyval nem foglalkozom.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Indian74
senior tag
Sziasztok!! Szeretnék olcsobb projektort venni kb 40e ft ig egy kisebb szobába lenne filmnézésre,milyet javasoltok??
Én ezt néztem ki Overmax MultiPic 2.4 Projektor
NAGYPAPA
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50565 üzenetére
Gyakorlat ezt bizonyítja? Egy 0.95" dmd-s gép alapból 1:1500 natív kontrasztot ad, irisszel 1:3000-1:6000-ig mennek lámpával. Lézerrel valószínűleg még ez is duplazhato lenne ugyanakkora fenyero mellett.
Melyik 0.66"-os egycsipes tud 1:3000-1:6000 natív kontrasztot mindenféle dinamikus trükk nélkül?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
Nem beszélt itt senki dupla kontrasztról. De igen egy jobb 0,65" (fullHD ezt azért hozzáteszem) gép hozza mérve az 1500:1 feletti natív kontrasztot. Itt a forumon birtokol Real Necro felhasználó egy Optoma HD86 gépet ami tőlem való. Alapól 1990:1 dinamikus gamma1-es állásban meg 9200:1 Mértem meg kalibráltam , birtokoltam PJ F32 gépet... Remek képi világgal rendelkezik, bitang jó gép. Teljesen nyitott Iris mellet 1200-1300:1 , nálam a Cineo32 gép ami nem prezis hanem 16:9-es mozis tudott 2600:1-et kalibráltan beszűkítve az Irist 16Fl fényerőig. egyetlen egy gépet mértem ami ezt meghaladta Dlp- volnalon. Az a sajátom és nem más mint egy Marantz VP15s1 ez tud teljesen nyitott Iris mellett 2998:1-et 20fl társaságában, illetve egyet zársz már 3800:1 lesz belőle csak vesztek 40% fényerőt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
gyeniko
őstag
válasz Cseneles #50571 üzenetére
A DC-ben volt egykor egy "Projector shotout" 4 különböző megjelenítési technológiájú géppel. A D-ILA egy JVC (X5000?)az LCD egy Epson 9300-as volt. A 4 közül a JVC képe volt a legkevésbé éles, viccelődtünk is, hogy extraként "beépített photoshop" is van a masinában.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Cseneles
őstag
válasz gyeniko #50575 üzenetére
Amelyik 9300 ast arultam annak kozel azonos de nem elesebb kepe volt mint az itthon levo Jvc x30nak. Van szoras gepek kozott is, de inkabb konvergenciaban.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
Szerintem valamit félre írtál.
0.66-os hozza simán az 1:1.500-2.000 natív kontrasztot.
Egy 0.95-ös ettől sokkal többet.
A 0.47esekről meg ne is beszéljünk azok 1:1.000 alatt maradnak bőven.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50574 üzenetére
A Marantz-ban 0.95-os dmd van, pj f32-ben is és ezek hozták a legnagyobb natív kontrasztot te is azt állítod.
Vhiktor: nyitott irisszel hozza, alapból 1:1500 körül van a 0.95, persze blende függő milyen objektív van előtte. 0.66 meg irisszel tud ennyit, max 2000 körülit. Lézerrel lehet megvan az 1:3000, csak 0.95 akkor már 1:12.000-et hozna, már ha Barcon kívül építene valaki ilyet házimozi célra ahova nem kell Barco fenyero, hanem 600-1000 lumen kalibralva.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
Ennek egyetlen oka van. Konika minolta komplett fenyalagut illetve objektiv, a PJ nek meg a 2500euros objektiv. Bar hozzateszem ha a PJ cineo32 fenyerejet is 20fl - re allitom irisszel h megegyezzen a Marantz vetitovel akkor a PJ 2000:1 kontraszt alatt van. Ezt mindketto gep ugy teljesíti, h 92% DCI-P3 lefedettseg alapbol a szinteruk. Mig egy Epson 9300-nal atrakod cinema modba h a filtert betolja a feny utjaba, kapasbol 40% fenyero vesztes. Bar 100%a DCI-P3 lefedettseg
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Rosszul tudod. Egy fullHd 0.95" DC3 dlp chip kisebb kontrasztal rendelkezik mint egy 0.65" DC3. Nativrol beszelrk minden trukkozes nrlkul
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
W2000 írisz nélküli és simán hozza az 1:1900 natív on of kontrasztot. Melette még sok másik ebbe az árkategóriába tartozó dlp gép is 0.66-os chip-el.
Sim2 C3X meg simán hozta a 1:4000 felettit mindenféle mókolás nélkül.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #50583 üzenetére
Ebből a szempontból nem volt fair összehasonlítás, hogy valóban 3 chipes.
Viszont engem nagyon érdekelne olyan teszt ahol egy 0.47-es dmd-vel rendelkező projektor jobb kontrasztot ad mint a negyobb testvérei.
Én eddig amilyen teszteket láttam a 0.47es gépek kontrasztja 1:500 körül volt.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
mandju
senior tag
Jövő héten megnézem, hogy a 3 chip Barco avielo Helios milyen kontrasztot tud mekkora fényerő mellett... már csak párat kell aludni...
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50581 üzenetére
De akkor hol vannak azok a 0.65-os dlp-k a szuper kontraszttal? Azt látom hogy 1:3000 sincs meg, mikozben 13 éves dlp-k tudnak 0.95-el 1:3000-et, későbbi DC3-as hazimozis gepek 1:6000-et, mind 0.95-os dmd-vel. Hol vannak az 1:6000 feletti nativ kontraszttal 0.65-os gépek lámpával? Egyet mondj.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
gyeniko
őstag
válasz Cseneles #50577 üzenetére
Nekem egy néhány hétig volt egy X55-ösöm, abban is volt "beépített photoshop". Igaz, hogy egy Runco RS-900-ast szerettem volna leváltani vele, hát nem sikerült neki. 2-3 évvel később 9300-asnak viszont igen.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Morph76
aktív tag
válasz Cseneles #50581 üzenetére
Hát ebből nem fox jól kijönni, mert alapból butaság, amiket írkálsz. Nagyobb chip nagyobb kontraszt. Ha igaz lenne az állításod, akkor minden nagy gyártó a kis chipek felé mozdulna. A nagyobb billenőtükör optikailag sokkal jobb fényhasznosulást jelent a nagyobb chipeken. Nem is értem ezt honnan szeded? A TI sem véletlen adja drágábban a nagyobb chipet. Itt nincsenek tévedések.
És igen is a Sim2 nem jó irányba indult el. A régi legjobb gépei, amikor a hírnevet szerezte, mind 1-től 1-ig 0,95 chip volt bennük.
A sonyba egyébként 0,69X3db van. Az epson meg 0,67-est használ. A jvc is 0,69.
De ezeket ne keverjük ide, mert az mind 3 chipes. 3 chipesből meg ugye jó nagy kontrasztot lehet kiszedni, mindegy milyen technológia. Ilyen volt a Sim2 c3x is. Jó gép is a mai napig...[ Szerkesztve ]
-
Cseneles
őstag
Nagyon egyszerű a válasz. Azok a gépek amikről te beszélsz azok annó több mint 10 éve kerültek több millió forintba(Sim2 D80e,C3X, Runco LS5, LS10, 900,1100, PD Cineo, Avielo sorozat) . Most ezek a mai forint mellet jóval többe kerülnének és mivel a jelenlegi gazdasági helyzet mellett kevesen engedhetik meg maguknak még azt is , hogy új gépet vásároljanak egymilláért...a fogysztói társadalom révén a cégek kiszolgálják a piac igényeit. Pár gyártó gyárt jótt mostanság is példa kedvéért Barco vagy Sim2 és minden cég csinál egy egy csúcs gépet is de ezt kevesen veszik meg. Ezért nem látod te sem a hétköznapi emberek szonáiban. Viszont hangsúlyozom.... Ha ezek a 0,65" DC3 chipek kapnának egy olyan körítést mint a Sim2 vagy barco gépei te is más véleménnyel lennél a kis méretű DMD-ről. Viszont még ezekben az "olcsó" Dlp gépekben is magasabb a natív kontraszt mint a régi DLP 0,95" vetitőkben. Az már más kérdés ,hogy az objektívből származó előnyük mint az élesség, ansi kontraszt vagy a kép homogenitása a 10éves nagy chipes mellett szól, de csak azért mert manapság ritka így megépíteni egy dlp gépet.
Apropó...emlegeted itt a 6000:1 natív kontrasztot DLP gép esetén Hozz már egy példát nekem légyszíves amelyik ezt Dinamikus gamma nélkül végbeviszi.... Én még nem láttam se nagy DMD se 0,65"-ostól sem.
Vhiktor@ FullHD 0,95" és 0,65" amiről beszéltem és beszélek.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Morph76
aktív tag
Ja még valami eszembe jutott!
A chip kontrasztját még az is befolyásolja a méretén kívül, hogy a tükrök között átmenő fény elnyeletésére milyen anyagot használnak, a fényszennyezés kiküszöbölésére. Dark chip 1-2-3-4. Na egy dark chip 4 0,66 és estleg egy dark chip 2 vagy3 0,95 adhat azonos kontrasztot, vagy gyengébbet. Lehet azokkal a gépekkel kevered, mert sajnos ez nem mindig kideríthető milyen chipet használt pontosan a gyártó. -
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50590 üzenetére
Sehogyan sem akarok ebből kijönni, kész tényeket közlök de emészgesd egy kicsit! 0,95" DC3 és 0,65" DC3-ról beszéltem, párszor le is írtam
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50591 üzenetére
Csak barconak vannak nagycsipes új gepei ha jól tudom, de még a lézeres sem megy 1:6000 fölé mert profi gepkent fenyero fontosabb.
Azért nem gyártanak méregdrága DLP-t mert inkább JVC-t vesznek negyed áron. Egyszerűen arverseny miatt kiestek, ezért veszünk regieket.
Ki lehet hozni jobb gépeket 0.65-os dmd-bol, de ugyanazon az áron veszel lcd gepet mert 2000-es nativ kontraszt helyett tud 6-12 ezret. Biztos nem vennék millió felett dlp-t ami 1:2000-et is alulról súrolja hazimozira. Egy LS-5 simán, csak nem gyartja le senki annyiért. 3dlp-rol meg nem is beszélve.
Peldaul Runco LS-5.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Morph76
aktív tag
válasz Cseneles #50593 üzenetére
Ez nem tény, hanem ökörség, de hála az égnek itt senki nem tájékozatlan. Mondanám, hogy ne nézz Palinak, de ez esetben még rosszabbul járnál...
Elmagyarázta már egy párszor, levezette, kiszámolta, mi kell még a fizika is ezt mondja. Nézegesd csak a 0,66-os gépeket. Nem is értem , miért nem 0,47-es gépei vannak csak a Barconak, Christienek... Sokkal olcsóbban tudnának szuper profi gépeket építeni. Minő pénzkidobás a nagy chipeket megvenni. -
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #50595 üzenetére
Igen levezette az o eszjarasa alapjan. Felepitett egy marketinget. Beszeltem vele tobbszor errol, h teved. De vegedtem mindenki azt hisz amit akar. En meg merek, kalibralok, szervizelek na es a latasom is jo. Te elvagy tevedve, itt nme azon megy az eszmecsere h ki mit nezeget, mellesleg 0.95" dc3, nemelyik oldalon meg dc4 nek tuntetik fel amit nezek. Itt arrol volt szo h a 0.65" dc3 dmd gyengebb kontrasztban mint a 0.95" dc3 ami egy baromsag! Konnyu olyan embereknek elhinteni valamit akik annyit ertenek a vetitohoz h betudjak kapcsolni meg max vegpontozni
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50596 üzenetére
A gyakorlat sem téged igazol, illetve Palinak van egy felepitett ervrendszere, te viszont csak kijelentéseket teszel, amit nem tudsz érvekkel alatamasztani. Az nem erv hogy lehetne valami. Ott az UHZ65, egy nem épp olcsó lézeres gép, régi lámpás nagycsipesek meg elfenekelik kontrasztban, de még a kommerszek sem rosszabvak, már amibe 0.95-ost tettek, csak ugye azokban uhp lama van, nem lézer.
Remélem egyszer lesznek kiszuperalt lezeres Barcok joarasitva, simán irisz tuninggal fel lehet tolni őket 1:12.00-re de még többre is dinamikus képpel, 0.65-osbol legfeljebb 3dlp érne közelébe./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
En nem erv rendszerelek.Tapasztalat es mert eredmenyek amiket nem 2 típusból meritettem. Jo gépek az egychipes barcok, de majd ha lesz nalad egy" iris tuningos" szolj, ajandekba bekalibralom es megmerem neked csak h lasd az eredmenyt. En eddig 2600:1 amit mertem az is az en Cineo32 gepem volt total kitakaritva es total beszukitett irisszel. Kinyitva meg 1300:1,16:9 es chippes nem Pedig a prezis 16:10es.
Szerinteted Dc4 is miert csak 16:9 formatumu chipbol van es miert nincs 16:10es 0.97" - bol? A teoriatok szerint nagyobb dmd nagyobb kontraszt.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50598 üzenetére
Ott van a linkelt LS5 teszt, 1:8000 natív kontraszt kalibralva.
Mutass egy 0.65" 1xdmd-s gépet ami csak a felét eleri. Nincs, 1:8000 meg főleg nincs.
Pali tunongolt PD-ket 1:6000 körülire, nyilván ha találkozol egy ilyennel akkor kimerheted. Gyarilag egyik sem tud ennyit tudtommal mert még a mozis daraboknal sem adtak fel annyit a fenyerobol.
Az hogy nem volt kezed alatt 1:3000-nel erősebb gép nem jelenti hogy nem letezik. Viszont 1:3000 feletti nativ 0.65-os gép az biztos hogy nem.
Nem is adnék 300-400k-nal többet semmilyen 1x0.65-os gépért. Akkor már inkább egy hazimozis 0.95-os, vagy lcd./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Taki46
tag
Ott az UHZ65, egy nem épp olcsó lézeres gép, régi lámpás nagycsipesek meg elfenekelik kontrasztban
Ott a pont, ez jogos Mint Optoma UHZ65 és F22 tulaj tanúsítom,hogy igazad van.Ugyanazon körülmények közepette az Optoma ugyan meglepően éles volt, még a műanyag lencse ellenére is ,ugyanakkor kalibráltan 1:1000 kontraszt(Dinamic Black) harmat gyenge a Barcohoz képest . Amiben még írisz sincsen.