-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz layerke #50445 üzenetére
Ezt kikérem magamnak, bár nekem "csak" 50 pozitív visszajelzésem van ezen a fórumon, és előző rendszerben is csak piros pontjaim voltak itt, miért írsz ilyet? Előfordul, hogy adok-veszek itt is ott is, és cirka 20 év alatt, kb 3-4x húztam a rövidebbet, de azokból meg megtanultam a leckét. Simán lehet használtan vásárolni másodkézből, csak utána kell járni! Ahogy BBéci is írta nem kéne általánosítani, mert alapból nem minden ember gonosz.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
Vhiktor
veterán
válasz layerke #50445 üzenetére
W2000+ javára szól a +200 lumen fényerő és ha fontos a játék akkor jóval alacsonyabb input lag mint a sima W2000 esetében.
Illetve a háza fekete.
Minden másban megegyezik.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
válasz layerke #50445 üzenetére
a hasznaltaknal a vigyazast itt inkabb az optikara ertettem. short throw es ultra short throw par eve jott be, jellemzoen par helyzetben nem szeretik mert ronthatja a kepminoseget.
topikban pl a Barco F22 sok embernek van es szeretik, de hacsak nem talalsz egyet alternativ optikaval, akkor nem tudod eleg tavol rakni a vaszontol a kivant kepmerethez. alapvetoen meg jelenleg 100" alatt nem erdemes projektorozni ha engem kerdezel.
nekem w2000 van hasonlo korulmenyek kozott, anno par hetig bujtam a revieweket mert nem hittem el, hogy 2020ban tenyleg egy 2 eve kifutott projektor meg mindig a legjobb megoldas 1000 eur alatt.
van boven hatranya is (hangot mashogy kell megoldani, nincs smart, sotetiteni kell hozza, fHD, lehetne jobb a feketeje, nem ECO modban hangos, alacsony lampa elettartam), de dedikalt hazimozi projektorkent hasznalva a hatranyai nem jonnek ki. kiveve a melyebb feketet, de ott kategoriaban (es arban) feljebb kell lepni.
hasznaltan ki lehet fogni jo cuccokat, jellemzoen phn es ahogy tudom avxen megbizhato tagoktol siman lehet venni. jo, nekem is uj jatszott csak, de en kulfoldon vagyok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
layerke
aktív tag
válasz proci985 #50455 üzenetére
Ha valakit megbántottam, elnézést kérek, de ne vegye magára senki.
ÉN rosszul szoktam járni jellemzően használt cuccokkal, bármennyire is vigyázok és ez alapján NEKEM nem célom elsősorban használt projektort venni. Nincs megfelelő tudásom ezen a területen, azért írtam ide, hátha tudtok tanácsot adni. Szerintem ezt a használt/új adok-kapokot fejezzük be, mert nem célravezető. Én nem is folytatnám, ha megengeditek.Olvastam a Barco-ról, kifejezetten az általad említett típusról, de nem elég nagy a szoba hozzá.
Használtakból én ezeket néztem még:
Sony VPL-HW55ES
JVC DLA-X500
JVC DLA-X30Újakból pedig:
Optoma HD144x
Benq 2000 (a Ti javaslatotokra)A cél a 120"-os képátló 3,8 méterről (lencse-vászon táv) és a mennyezetről lógatnám.
Javaslatotokra megnéztem a Benq2000-et és a 1090-et is (használtan). Ezek hasonló távolságból tudják ezt a képátlót, ahogy olvastam az oldalukon. Ha egyszer leteszi az ember a voksát egy adott távolságból adott képátlót produkálni képes gép mellett, akkor a változtatás vagy feljebblépés csak akkor megy, ha áthelyezem a vetítési pontot vagy hasonló tulajdonságú projektort veszek? -
Ijk
nagyúr
válasz layerke #50457 üzenetére
3,8/2,7m=1,4-es vetítési arányú gép kell, kvázi minden belefér ebbe tehát váltás miatt sem kell aggódnod.
Az említett típusokat érdemes lenne megnézned, HW55 egy népszerű gép, állítólag élessége nem élvonalbeli viszont jó a natív kontrasztja. JVC D-ILA-ja pedig még jobb natívban, de ha jól tudom ezek a régebbi típusok ANSI kontrasztban nem túl erősek. Optpma, Benq pedig DLP gépek, szivárványosodás probléma lehet, élességben biztos remekelnek, viszont natív kontrasztjuk gyengébb a Sony és JVC gépeknél.
Ha megnézed őket sokkal könnyebb lesz dönteni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vhiktor
veterán
válasz layerke #50457 üzenetére
Mivel felmerült a Sony és a JVC is ezért szerintem rögtön felejtsd el az említett optomát és benq-t is.
Fényévekre vannak mind a sony-tól mind pedig a JVC-től.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
-
Cseneles
őstag
Par dokgot azert tisztaba tennek a ProjectionDesign F22 gepekkel amiket előszeretettel tartatok alternativa kent 400000ft vetelarert. Azok a gepek 2700 lumen fenyerovel birnak es nem a hazimoziba szant sorozat. Nem csoda h egy Infocus sp8602 melett is megkerdojelezodik a tudasa. Ezek ipari vetitok! Otthoni kornyezetbe szant az Avielo Quantum peldanyok amik aranylag jo fekete szint mellett majdnem dupla kontrasztot produkalnak a PJ F22 gepekhez kepest bar a fenyerejuk is ennek megfelelő, 1000lumen.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
BBéci
titán
válasz Cseneles #50461 üzenetére
Pont ezek miatt tettem le róla, ráadásul zajos.
Sajnos Avielo Quantum (tudtommal) nincs 400000-ért, csak sokkal többért.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
adamsfamily
tag
válasz Vhiktor #50459 üzenetére
Hát mi hasonlítottunk egymáshoz Benq w1300-at Jvc X30-hoz,kitakar-betakar módszerrel,ott a Jvc elvérzett.Feketéje volt,ennyi,színhibás(lilás volt)fényereje semmi,déli napsütés olyan volt mint a naplemente.
Batyót idézve: Sonyt ne!
layerke:
Ami gond lehet az a szivárvány a dlp-s gépeknél,vhol próbáld megnézni. -
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50463 üzenetére
Az a baj hogy itt a forumon 90% olyan JVC gépet néztek aminek a fényalagútja, tükrei, polár szűrői még az életben nem voltak kitakarítva. Kalibrálásról meg nem is beszélek... így úgy itéltek meg bizonyos vetítőket, h fogalmatok sincs mi az a tudás ami bennük rejlik. Hasonlítani is csak úgy van értelme ha mindkét gép kalibrált és azonos fényerőre van beállítva azonos vásznon. Nyugodt szívvel hozd el hozzám a Benq w1300-at. Borítékolom h az X30 mellett labdába sem rúg, egyedül fényerőben több azt kifujt .
Rajtam kívül még Batyó az aki takarít ilyen mélységben LCD,D-ILA gépeket. Pár képet felteszek csak hogy lásd miről beszélek.Ez meg ha tiszta!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50466 üzenetére
Ne vegyél rá mérget! Csak ha szétvan szedve és a saját szemeddel láttad!
Minden LCD, D-ILA, SONY XSRD gép képe nagyban függ a belső optikai egységek tisztaságától. DLP ebből a szempontból előnyösebb, egyedűl a fényerő (persze ezzel jár a képi dinamika is) amit befolyásol a belső tisztaság.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz adamsfamily #50463 üzenetére
Kalibráltan néztétek?
Lehet hibásak voltka azok a gépek.Pedig nem lehet egy lapon sem említeni őket a w1300-al.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz adamsfamily #50469 üzenetére
Nézelődni bárki jöhet, ha időm engedi nem zárkózom el tőle.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Morph76
aktív tag
válasz adamsfamily #50464 üzenetére
Én építettem "hushboxot" az enyémhez. Elég jó lett így. Ha denevérbarlangban vetítesz, nem lehet akadály egy "csúnya fekete doboz a mennyezetnél hátul. Cserébe a kép, amit elől nézel kárpótol.
[ Szerkesztve ]
-
Janaboy
Topikgazda
Amúgy ha már ilyen sokat beszélünk ansi kontrasztról, egy w1070-nél ez mennyi?
Rákerestem hirtelen gugliban, de nem dobott értékelhetőt.Janaboy
-
Cseneles
őstag
-
#98221312
törölt tag
-
Vhiktor
veterán
válasz Janaboy #50474 üzenetére
Projektoroknál nehéz mérni az ansit és véleményem szerint sok értelme nincs is mivel a filmek bevilágítottsága a jelenetek 90%-ában 20% alatt van(a konkrét átlag 8%). Ansit 50%-on mérik.
Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen feketeszintet tud a projektor, minél sötétebb a jelenet annál kontrasztsoabb lesz egy nagy on/off kontrasztal rendelkező gép képe.
Egyébként itt egy teszt róla:
[link]Világos falakkal max 50:1-hez az ansi(de ezt én ikább 30-ra tippelem), moziszobában 400:1-hez.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Morph76
aktív tag
válasz adamsfamily #50472 üzenetére
Pali az optika világában jártas!
Én meg ügyesebben barkácsolok és nem sajnálom belőle az anyagot.
Nos Pali azután épített, hogy látta az enyémet, csak nem jól puskázott![ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #50477 üzenetére
Igazából Natív és ANSI közötti tartományt kellene kimérni, ezt jó lenne valami referencia szobában, ahol minden projektort tesztelnek. A leírt kontraszt görbéből nagyon szépen kirajzolódna az optimális felhasználási területe a gépnek. Mozi esetén 20% fehér felett jóformán felesleges nézni az értékeket, világosabb jelenetek sem nagyon érik el a 20%-ot, ennél több pedig másodperceket jelentenek 1,5-2 órából.
Filmre ideális határ az 1:3000 natív és 1:1000 20% fehér kontraszt tartomány, itt már baromi jó képet kapsz kontraszt szempontjából. Filmeknél ha megvan az 1:1000 20% fehérnél, akkor már inkább a natívot tornáznám fel, simán 1:30.000-ig is (ami még reális). Nem véletlen népszerűek az új JVC, Sony gépek, persze bőven millió de inkább 2 millió felett./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vhiktor
veterán
Nem nagyon látom mi értelme lenne kimérni a natív és ansi közötti tartományt, nem is nagyon tudom értelmezni mire gondolsz.
20%, 10%, 5%-ra csináltam ansihoz hasonló tesztábrákat már csak ki kellene mérnem, ha az időm engedi, de jó lenne egy komoly gépen.
De mint ahogy írod is, hogy 20% átlagos képi bevilágítottságnál az a jó ha minél nagyobb kontraszt(meg persze mindenhol), de ez tapasztalatom szerint azoknál a gépeknél lesz igazán jó amiknek alacsony a feketeszintje és ez miatt nagy a naítv on/of kontrasztja.De könnyen belátható legalábbis papíron, hogyha van egy gép aminek a feketéje mondjuk 0.02 nit és a max fényereje 100 nit akkor 2.2-es gammával szépen kiszámolható, mennyinek kellene lennie a 20%-OS fehérnek. És itt már látható, hogy nagyon nem mindegy a natív kontraszt arány sem. Persze pairon, ideális világban.
A lényeg az, hogy szerintem sokkal tisztább képet lehetni kapni a projektorok tudásáról, ha ansi helyet 20,10,5%-on mérnék a kontrasztot.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz lemmy9 #50478 üzenetére
Nem ajanlott az ultrahang. Van amit lehet vele van amit nem, en nem hasznalok.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #50484 üzenetére
DLP-k karakterisztikája egyenesebb mert alacsonyabb a natív és jellemzően magas az ANSI kontrasztjuk, míg egy LCD ráver natívban de sokszor gyengébb, régebbiek pedg jóval gyengébbek voltak ANSI-ban. Viszont lehet hogy egy gyengébb ANSI-val rendelkező gép 20-30% fehér felett romlik kontrasztban, közben 0-20% tartományban, de főleg a legfontosabb 0-10%-ban meg sokkal jobb mint amelyiknek az ANSI-ja duplája. Mégsem az erős ANSI-val rendelkező gép lesz jobb mozira.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
Egy vetitett kepet atfogoan kell nezni, ugyan ugy fontos a fekete szint mint az ansi kontraszt es a feher fényerő. Egyik sincs meg a masik nelkul.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
Igen, ezt mondom én is, hogy az ansi nem igazán számít legalábbis a mostani filmeknél.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #50487 üzenetére
Ezért nem lehet adni csak a számokra, hanem egy átfogó tesztet kell olvasni.
Ezért van az, hogy 2 gépnek nagyjából ugyanaz az on/off és ansi kontrasztja, de közben ég és föld a 2.
És ez csak a tesztből derül ki.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #50489 üzenetére
Atfogo tesztet kell nezni Nem a szamokra adok, nezem a vetitett kepet. Van itthon olyan Dlp grp ami 3000:1 mellett megszegyenit egy Epson 9300 ast... Viszont az ANSI kontraszt sokka jobban jellemzi a vetítővel előállítható kép valódi kontrasztját mint a kozkedvelt On/Off kontraszt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Teveket ne keverjuk ide, csalóka. Nagyon magas feher fenyero ami mellett feketenek latod az amugy szurke feketeszintjet. Ez olyan mintha 1000:1 on/off kontrasztu projektorral 30fl fenyerovel neznel egy filmet. Eloszor tetszene aztan kipukkadna az a lufi...nem hiaba talaltak ki 2D vetites eseten a 16-14fl fényerőt. Hosszan nezheto, nem okoz fusztraciot, kellemes az emberi szem szamara.
De mint ahogyan leirtam on/off, ansi kontraszt. Egyik sincs meg a masik nelkul.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
BBéci
titán
válasz Cseneles #50490 üzenetére
"Viszont az ANSI sokkal jobban jellemzi a vetítővel előállítható kép valódi kontrasztját mint a közkedvelt On/Off."
Ugyanezt szoktam hangoztatni, mégis többen ellentmondtak.
"nem hiába találták ki 2D vetítés esetén a 16-14 fl fényerőt"
Szerintem is bőven elegendő annyi, de sokan a HDR-t hiányolják a vetítőkből, a tévék 1000 nitjét.Bocs, amiért picit korrektúráztam az általad leírt mondatokat, mert 3x volt benne a kontraszt szó és nem voltak ékezetek.
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Khaosz55
addikt
Csak nem hagyott nyugodni. Német fórumon utána kérdeztem, hogy milyen gyakran kell vinni a VPL-VW270ES-t belső takarításra. Meg, hogy miért nincs szűrő benne. Valahol sejtettem, írták azért mert mert a SXRD projektoroknak zárt az optikája tehát szennyeződés nem jut a panelokra. Gondoltam nem lehet csak úgy kihagyni a levegő szűrőt.
Múltkor kivettem a lámpát megnéztem, hogy a lámpa testen lévő finom szűrő elkoszolódott-e. Ahova lámpa van beépítve találtam egy döglött legyet. Gondolom repült este fény felé és bele keveredett a projektorba, így jutott el a lámpa házig-burkolatig.Persze azt nem tudom, hogy a tükrök stb, is zárt rendszerben van-e, de elméletileg a por nem befolyásolja a képet. Ezt a választ kaptam.
-
Vhiktor
veterán
@Cseneles
Igen, ez így van, hogy önmagában az ansi jobb képet ad arról mit is tud a projektor, mint az on off kontraszt. De még az 50%-os átalgos képi bevilágítottság sem fedi a valós felhasználást.
Tehát még mindig nem ad elegendő képet arról, hogy megfelelően lehessen dönteni.
Jobb lenne 20%-os képi bevilágítottságnál mérni a kontrasztot vagy esetleg 20, 10 és 5%-ra is megadni, az lenne az igazi.De tudom, hogy túl sokat akarok
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Pro Koryak
addikt
ANSI vs on/off:
viszont egy jó projektor, ha már 10% világos rész van a fekete/sötét részek mellett a vásznon, már nagyon jó, kontrasztos képet ad. Ez az arány(10% világos/90% sötét) viszont a filmek ~90%-ban minimum fennáll. A világos részek, ami szintén nagyon sok van egy átlagos filmben pedig képminőségre is összejön. Szerintem.Ui: régebben sok koncertet néztem projin, amik ugye nem szét fényágyúzott képpel rendelkeznek, itt valóban nagyon sok a sötét rész, mint a világos, sőt, kiválóan néztek ki egy régi dlp-n.
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Közben rájöttem még egy fontos dologra.
Mégpedig azt is mérni kellene, hogy ha kizárólag csak nagyon sötét részek vannak a képen.
Monjduk a kép 50%a teljesen fekete a többi része meg mondjuk 1-5% fehér között van (tehát majdnem fekete).
Na ilyenkor vérzik el rengeteg projektor és megjelenítő.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #50492 üzenetére
Le van véve eléggé a fényerő, de mozifilmeknél sötétebb jeleneteknél elvérzik piszok mód az IPS panel a projektorral szemben, főleg hogy van még egy szép kis felhősödés is.
Viszont egy világos stúdió beszélgetésnél, híradónál, főzős műsornál jobb képe van mint a projektornak a magasabb ANSI kontraszt miatt.
Nem véletlen jobb az egyik műsorokhoz másik filmekhez./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Mik76
senior tag
A felhosodestol en is idegbajt kapok a tevenken. Vilagos reszeknel gyonyoru a kepe, de barmi sotet jelenetnel mar eleg ha a felirat felvillan, hazavagja a kepet ugy ahogy van.
Mondjuk miota ujra van mozi szoba hala istennek semmit nem neztem a tv-n, max ps4-t.http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...