-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
titán
válasz rainman72 #49750 üzenetére
Minél nagyobb a képátló, annál jobban látszik a vetítő és a vászon minősége. Amit 200000 forintért adnak újonnan, az a belépő kategóriába tartozik. Nem számítom ide a kici óccó kínai játékszereket.
Tehát nagy képátlód lesz, de egy normális, 250-300000 forintos, 65 colos tévéhez képest a fasorban sem lesz a képminőség.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Del Tommaso
tag
válasz rainman72 #49750 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de én is ódzkodtam a használtakat illetően, de hidd el, hogy sokkal jobban jársz egy közepkategóriás használttal, mint azokkal, mint amiken most vacillálsz.
Én 500e FT környékén keresgéltem anno új vetítőket, (Optoma UHD 51) amikor segítséget kértem itt és hasonló tanácsokat kaptam. Végül használt gépet vettem, kb. az ár 60%-ért, de sztem jó döntés volt. Azóta megnéztem a szóban forgó Optoma képét és háááát, de jó, hogy nem adtam ezért ennyi pénzt. -
BBéci
titán
válasz Del Tommaso #49752 üzenetére
Új árának hetedéért (1000 euró) vettem vetítőt, ami újat ugyanennyiért adnak, annak a képét 1-2 óra hosszat sem szívesen nézném.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Khaosz55
addikt
Volt nálam Vhiktor fórumtárs kalibrálni. Még egyszer köszönet, nagyon szimpatikus srác.
Következő került kalibrálásra:
Projektor: Sony vpl-vw270es
Vászon: XY Screen Black crystal 0.8 (valóságban 0.6 tesztek alapján)
Nappali világos falakkal
Következő képmódok kerültek kalibrálásra: 2020 HDT, 2020 SDR, Rec7091-2 érték: Rec709
A kontraszt arány: 7439:1
ANSi kontraszt 181:1
Feketeszint: 0.0056
Fényerő:12 fl -> 41,5 cd/m2
Gamma 2.0
Szürke skálánál az átlagos delta e 1,7 lett. Színeknél 0.69Sajnos a HDR-ről nincsenek meg az értékelem a kalibrálás után bele akadtam a kábelbe és progi kifagyott.
Vhikrot majd kijavít ha valamit rosszul írtam. -
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49755 üzenetére
Egy jó vetítőd van
Ezek közül három dolgon is megakadt a szemem. ANSI kontraszt nagyon kevés(ez lehet a 2.0 gammatól)...Fényerő 12fl ez nem túl acélos(14fl a szabvány) ez alatt lapos a kép, sajnos kell a fényerő a dinamikához ...Gamma 2.0 így kevés a kontrasztod.
Linkeld vagy linkeltesd be azokat a diagrammokat
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Khaosz55
addikt
válasz Cseneles #49756 üzenetére
Ezelőtt volt w2000-em ugyan ezen a vásznon nem műszerrel hanem szemre látszott, hogy sokkal szarabb az ANSI kontrasztja. 12ft sajnos ez a max nagyon sötét a vászon, éppen határon van, de én nem érzem még, hogy beesne a kép. Különben én kifejezettem szeretem a nem szemkiütős fényt és nem érzem, hogy kevés lenne. A sötétem szerintem elég jó gamma 2.0 felett érzem, hogy túl sötét. A projektoron a 2.2-s gamma valójában 2.0. Vhiktor majd elmondja mennyi ANSI-t mért más vetítőkön.
Szóval csak REC709 elmentve.
Kalibrálás előtt:
Utána:
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49757 üzenetére
2.0 gamma esetén világos a kép, kontraszt sem optimális. Olyan mintha szürke fátyol volna a képen. 2.2 beállítása esetén jobb lesz a feketeszinted, csökkenni fog a fényerő(negativ mellekhatas) , nőni fog a kontraszt és az ANSI kontraszt. Moziszobakban 2.3 amire szoktak kalibralni de azsem ritka full barlangban h 2.35re. A gamma az egyik legfontosabb tényező egy vetített képben.
Mondhatni nem kevés tudást hagytatok bent a vetítődben.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Khaosz55
addikt
válasz Cseneles #49758 üzenetére
Ezen a vásznon nincs szürke fátyol 2.0 esetén fehér vásznon volt még 2.4 esetén is. Itt egy kalibrációs teszt.
[link]
Full-On/Full-Off Contrast Ratio: 4,500:1 egy 1.3 gain Stewart Studiotek 130 2.35:1 vásznon, nálam ez 7439:1Mondom én néztem 2.4 2.6-os beállításon. Úgy egyszerűen túl sötét és a feketének nincs részletessége csak full fekete. Ezen a vásznon a projektoron 2.2-es érték szvsz a legjobb. Ehhez még műszer sem kell. Hidd el én ki nem állhatom a szürke feketét és ráadásul világos falú nappaliban nézem.
-
Khaosz55
addikt
válasz Cseneles #49756 üzenetére
Ha ezt a táblázatot nézem, akkor az 180:1-es ANSI nem rossz érték világos falú szobához képest, ha táblázat szerint 50%-on kb 250:1 egy optimalizált szobában és egy fehérben kb 10-20 ugyan az a vetítő. Lehet fehér vászonnal ott lennék 20:1 körül. Ráadásul ha jól tudom a filmek nagy többsége ANSI 5-15% körül mozog.
[ Szerkesztve ]
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49759 üzenetére
Azért nem értem amiket írsz mert a mérési eredmények azok a valóságban mert értékek. Teljesen mind1 milyen vasznon mered, ha a mert érték 2.0 akkor az 2.0.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Khaosz55
addikt
válasz Pro Koryak #49764 üzenetére
Mert mi a gond a vászonnal ? Az hogy Kínai? 3 vagy 4 gyártótól volt ALR mintám, mindegyiket kipróbáltam a fehér vásznon. Ez tetszett a legjobban, ennek volt legjobb feketéje. Cinegrey 5D úgy csillogott mint az állat. Volt olyan mi alig emelet a fekete szinten.
Stewart-ot meg nem veszek 3-4 millióért.Vagy esetleg láttad te ezt a vászont? Honnan veszed, hogy szar? Engem nem az érdekel ki gyártja, hanem mit kapok az értért.
Itt van egy Német ALR csoportteszt. [link] Ez a vászon a Deluxx Dark Vision bent van a tesztben. A Németek árulják csak átmatricázzák. Nekem ez van 1-1 ugyan az. Megkérdeztem a kínai gyártót, hogy ez az ő vásznuk-e? Hát az, de ha szeretnéd, akkor Németországból meg lehet venni drágán is, ha már pont én szarakodok pár 10 ezer FT-on.
A 120" ALR volt 300K vámmal áfával, de nem is az volt a lényeg, hanem minta alapján a drágább vásznakat nem tetszettek.
Ha utána olvasol Német, Francia vagy Amcsi oldalakon, akkor egyáltalán nem rossz xy-screen.A Stewart forgalmazója mondta nekem, ha megveszem ezt a vászont (4milka), akkor elmondhatom magamról, hogy a világ legjobb vásznát vettem meg. Ja mondom köszönöm, nem csak az árral hanem az elvekkel is bajom van, mert még ha van is én pont nem akarom elmondani magamról, hogy a világ legjobb vásznát vettem meg.
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #49756 üzenetére
Fényerőben nem lehetett feljebb menni. A vászon mivel majdnem sötét szürke ezért nagyon sok fényt elnyel. Persze lehet emelni a fényerőn de akkor garantáltan nem lesz kalibrált a képed. Kalibráltan ennyit tud fényerőben high lámpamód mellett.
Nem 14 fl a sazbvány. A szabvány egy felső és alsó határértéket ad meg. Egyébként 1.0-ás vászonnal simán meglett volna, de ha jól emlékszem 0.6 gaines volt a vászon.
Gamma:
Mint tudjuk a gammára csak ajánlások vannak, nagyjából 1.8-2.6 ig lehet bármi.
Én nem ragaszkodom a 2.2 értékhez, ugyanis rengteg projektornál 2.2 érték mellett szépen előjön a black crush. Ez volt tapasztalható Takinál is.Persze kalibrálhatod a gammát 2.2-re aztán utána szépen lehet emelni a fényerőn, hogy ne legyen black crush, de ezzel meg kinyírod az on off contrastot és a feketeszintet és máris a mély feketéből jó esetben is csak sötétszürke lesz.
A gammát mindig az adott vetítési körülményekhez állítom be. Itt ez volt a megfelelőÉs biztosan állítom, hogy nem fátyolos a kép
Perszze ha valaki ragaszkodik a 2.2 vagy 2.4 gammához akkor arra klibrálok, de ha rám bízzák, akkor a lehető legjobb képminőséget szeretném kihozni a megjelenítőböl. Ha ehhez 2.0 vagy 2.4 gamma kell, akkor azt választom ami megfelelő.
Ha 2.2 értékhez ragaszkodás csak ront a képen akkor jobb elengedni. Sokkal fontosabb, hogy ne legyen black és white crush sem. Különben lehet nézni a kontrasztosabb képet egy csomó részlet elvesztésével. De kinek a pap kinek a papné.Mitől lenne jobb a feketeszintje a 2.2 gammától?
A gammának semmi köze nincs a 0%-os feketeszinthez, azt azzal nem is lehet állítani. Fel lehet tenni a gammát 2.8-ra vagy levenni 1.6-ra a feketeszinten nem fog változtatni.Az én elvem, hogy a kép legyen tökéletes és nem a számokhoz ragaszkodás.
Én még csodálkozom azon is, hogy ilyen sötét vásznon és nem optimális vetítési körülmények között 7500:1 lett az on off kontraszt az ansi pedig 180:1. Mindenféle rásegítés(dinamikus írisz vagy dinamikus kontraszt nélkül.)
Ekkora ansi kontrasztot még sehol semmilyen projektoron nem mértem.De hétvégén következik a baba barco, aminek az ansi kontrasztjára nagyon kiváncsiak vagyunk egyik forumtársunkal és meg is fogom osztani a mért eredményeket mindenféle elfogultság nélkül.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Khaosz55
addikt
válasz Pro Koryak #49767 üzenetére
Nekem az jött le ebből: "Ilyen projid van, a vászonnál meg sz.rakodtál pár 10ezer forinton?" - Itt nem pár 10 ezer forintról van szó.
Ha meg vászon kell, nem várhatok 0.5-1 évet hogy esetleg lesz egy eladó 120"-os ALR Stewart használtan ami megfelelő áron. Azon meg nagyon is csodálkoznék, ha valaki egy 4 milliós Stewartok 200K-ért adna. Én ilyen hirdetéssel még nem találkoztam, de még használt ALR Stewarttal sem .
"Nem csoda, hogy ennek a legjobb a feketéje, a gyári 0.9gain helyett 0.58 a max." Pontosan ez volt a cél a jó fekete világos falú nappaliban.
Mellette volt egy 1.0-ás 100"-os vásznam. Lehet érdemes lett volna azzal is kimérni on/off-ot vagy ANSI-t, de már nincs meg a fehér vásznam. Az én világos nappalimban a fehér vásznon ezzel a projektorral aztán rendesen szürke volt a fekete még 0 fényerőnél is.Amúgy itt van meg lehet venni németből: 510 ezer + szállítás én ezt direktbe a gyártótól vettem 300-ért vám+áfa+vámkezeléssel. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Német oldal:
A kínai oldal
Mintha hasonlítana.
[link][ Szerkesztve ]
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49766 üzenetére
Szabvány..
Az analóg szabvány 16fl amibe ha bevan fűzve a szalag 14fl lesz, ezt ládhatod mozikban is 2D esetében.Ezen a digitális korszak eljöttével sem változtattak, nem hiába a digitális szabvány 14fl.A Gamma befolyásolja a kontrasztot! Az általad említett Black Crush akkor jön elő ha nem jól beallított az alsó RGB egyuttfutás/Gamma érték/Alsó végpontozás! Bekarikáztam a Diagrammodon amiről beszélek. Állítottál egy 30% szürke mellett egy RGB együttfutást ami jól sikerül(zöldel jelöltem) csak mellette összehoztál egy 5095 színhőmérsékletű Fekete(pirossas) szintet(narancsal jelöltem). Szóval a 30% alatti jelenetek pirossasak mégha ezt csak gyakorlott szeme szúrják ki akkor is. 80% Helyett 100%-on lőtted be az RGB felső egyőttfutást( jelöltem ezt is). Ez sem akkora probléma cserébe 30-100% között igaz kis mértékben de szabadjára engedted a zöldet és a kéket ami eredményezi a 6700-6900 szinhőmérsékletű képet abban a tartományban ahol a filmek/digitális tartalom nagy része megjelenítésre kerül. cserebe legalább a 100% fehér az D65. Lehetséges hogy egy 0,6 Gaines ALR vászon igényeli kis mértékben alacsonyabb gamma értéket, ilyenre még nem kalibráltam.
"Mitől lenne jobb a feketeszintje a 2.2 gammától?
A gammának semmi köze nincs a 0%-os feketeszinthez, azt azzal nem is lehet állítani. Fel lehet tenni a gammát 2.8-ra vagy levenni 1.6-ra a feketeszinten nem fog változtatni."Minden gamma érték beállítása után újra kell ellenőrizni a végpontozást. Tegyél be egy képet, filmjelenetet csak pauzáld le és kezd el csökkenteni a gammát 2.0-ról 1,8ra majd emeld 2,4ig.
Mi történik?RGB együttfutásával is lehet változtatni a beállított gamma értéken. Csak tudni kell adot helyzetben ,hogy pozitív irányba vagy negatív irányba milyen mélységben vagy magasságban állítsunk együttfutást.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49766 üzenetére
Félre ne értsd, semmi negativitás nincs bennem csupán szemetszúrt számomra pár dolog. Azért forum a forum ,h a felhasználók/tagok megosszák egymással tapsztalataikat, kijavíthassák közös tudással hibáikat.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Khaosz55
addikt
válasz Pro Koryak #49775 üzenetére
Ennek a sonynak minden csak nem vérszegény a képe. Csak a világos falú nappaliban az Alr után fehér vásznon a feketét szürkének mondanád, annyit dob az ALR feketén világos nappaliba. Sonyhoz képest W2000-en meg nemhogy ordított hanem a világ fájdalma benne volt a feketében a fehér vásznon világos falú szobában.
-
Khaosz55
addikt
válasz Pro Koryak #49774 üzenetére
Nekem 16:9-es kellett 120"-ban. 21:9
Tehát ezt mondom, amikor vettem, akkor se híre se hamva nem volt eladó használt ALR 120" vászonnak. Tehát kellet, és nem fogok 0.5-1 évet várni esetleg pont beesik egy vászon abba méretben amit szeretnék.
Ha 200K-ért lehet eladni Stewart-ot (nyílván korábbi modell) ki veszi meg már 4 milkáért. -
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #49772 üzenetére
Jól látod, végül 30 és 100-on lett bekalibrálva.
Azért maradt ez a megoldás, mert 80/30-al vagy 80/20 sokkal rosszab volt az rgb együttfutás mint így. 80/30-al kezdtem.
Gamma változtatásra a on/off kontraszt nem változik, csak an ANSI kontraszt.
Ha jó a megjelenítő akkor szürkeskála kalibráció után nem szabad, hogy változzon az rgb együttfutás gamma érték változtatásra. Nem is tehetné, mert a gamma csak azért felel, hogy milyen gyorsan történjen az átmenet teljesen feketéből teljesen fehérbe.Egyébként kimértem szürkeskála kalibráció után 2.2 gammára is, a gamma görbe majdnem teljesen flat volt úgy is és a szürkeskálában nem történt lényegében elváltozás.
Ansi kontraszt szempontjából persze fel lehetne venni 3.0-ra is a gammát, biztosan nagyobb lenne az ansi kontraszt csak közben más lenne rossz.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
Lehet próbálkozni 2 pontos fehéregyensúlyal állítani a gamma curveon de mivel csak 2 ponton történik az állítás ezért kérdéses lesz az eredmény. Eddigi tapasztalataim alapján megjelenítő függő hogy erre hogy reagál. A legtöbbnél csak ront helyzeten és az előtte viszonylag egyenes gamma görbe s alakú lesz. 10 pontosnál már természetesen szuperül belőhető.
Visszatérve a szurkeskalara ott is sokszor tapasztaltam hogy, 70 vagy 80%on nem lehet normálisan belőni a skálát sokkal jobb eredményt add ha 100-on történik. (Magán a kalibrációs ponton persze jó lesz de a többi sokszor sokkal jobban elcsúszik )De ez is megjelenítőről megjelenítőre változik.
Az én w2000esemel is ez a helyzet. A legjobb rab egyuttfutast akk o r lehet elérni rajta ha 100 és 30 %ön történik a kalibráció.
Ne érts félre véletlenül sem veszem támadásnak. Örülök ha van valakivel ilyenről is beszelni.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz ctrlaltdel13 #49770 üzenetére
Ha gondolod írj rám és megbeszéljük.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
BBéci
titán
válasz Vhiktor #49780 üzenetére
Tudom, hogy sértődés is lehet belőle, de azért megkérdezem: rendelkezel ilyen műszerrel is: [link]?
Ha már professzionálisnak nevezed a munkádat.
Janos666 fórumtársunknál láttam olyat, bár ő nem alkalmazza saját magára a professzionális jelzőt, pedig 6-7 éve járja az országot és mindenki megelégedésére kalibrál.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49778 üzenetére
Átlagolni kell RGB beállításnál. ami 30% -on jó az nem jó lejjebb akkor megkell találni a köztes jó értéket. Felső végpontot 100%-nál szinte az esetek 95%-ban én nem állítok kivétel JVC vetítők esetén de ott 5 vagy 10% léptékben lehet állítani nem pedig 2 ponton mint sok gép esetében az együttfutást.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #49782 üzenetére
Így van.
Amilyen jvcvel talalkoztam eddigi pályafutásom során azon csak 2 pontos volt. Projektorban nem találkoztam még 10, nemhogy 20 pontossal.Nem is ertem hogy milliós kategóriába miért nem tesznek legalább 10 pontosat.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
Nincs ilyen eszközöm. Nem feltétlenül a műszertől lesz valami professzionális.
Nekem úgy kezdődött hogy volt nálam valaki kalibrálni. Nem fogom elarulni a nevet. Neki is volt ilyen műszere, de annak ellenére nézhetetlen képet sikerult produkálnia, olyan black crush volt amilyet azóta sem láttam de meg álmomban sem.
Egy másik forumtarsunk is alátámassza hogy volt valaki nála több milliós műszerekkel de be nem engedné többet a lakásába azt az illetőt.
Eddig ram sem panaszkodott senki de ha panaszkodna biztosan visszaadnám az összeget amit fizetett.
Én úgy tudom Khaosz teljes mértékben elégedett de majd beírja ide ha mégsem.
Par bérrel ellentétben én bátrán vállalom a munkáimat. Nem fogok rá megkérni senkit hogy ne posztoljon az eredményekről vagy a véleményéről velem kapcsolatban akar pozitív vagy negatív
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49783 üzenetére
Akkor még nem jártál a jvc gamma beállításában Ott tudod ezt megtenni, RGB egyuttfutás fejből nem tudom pontosan de 10%-onként, plusz RGB egyuttfutás mellett tudod még a fehér szintet is állítani ami viszi fel vagy le a gammát kimozdítástól fuggően
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #49785 üzenetére
Bizony jártam. Legutóbb egy x7900asban.
Nincs 10 pontos. De ott lehet külön állítani a gamma görbét de azt sem 10 ponton. 3 szinten külön a fehér, kek, zöld, piros csatornakraISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49786 üzenetére
Bocsánat, hogy netről fotóztam ki de nincs itthon most JVC gépem. 12 ponton lehet pontosan a görbén. Minden egyes pontnál RGB+W így mint montam JVC az egyetlen ahol 100%-ra lövöm be az RGB felső együttfutást és 10%-nál az alsót. A többit pedig itt a gamma beállításnál. így kb 14 ponton lehet RGB egyőttfutást es 12ponton gammat is állítani ha a helyzet megkívánja
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Mik76
senior tag
válasz Cseneles #49787 üzenetére
Amator kerdes.
Ha az ember egy legalabb 10+ osztasu szurke linearis gradienst vizsgal a vasznon, az miert nem eleg?
Es tegyuk fel hogy az illetonek van annyira gyakorlott szeme hogy meg tud kulonboztetni egy neutralis szurket egy enyhen szinezettol, tudja mit es hogyan befolyasol a gamma, valamint azt is tudja hogy a linearis skala hogy nez ki mikor hibas gamma vagy clipping miatt mar nem tunik olyan linearisnak az atmenet? Nyilvan a muszer mindent megmutat szamszeruen, de beloni szemre sem tunik tul bonyolultnak.http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
-
Vitatigris
csendes tag
Sziasztok,
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segitséget. A projektor végül egy Epson TW5650-es lesz. Egyenlőre nem szeretnék, és nem is tudok vászonra költeni. Belemerülve a témába a fehér és a szürke szín a 2 lehetőség. A szobában teljes sötétséget tudok csinálni. Melyik lenne a célszerűbb ? A fehér vagy a szürke ? Esetleg festékmárkát, típust tudnátok ajánlani ami megfelelő lenne ? -
Real_Necro
veterán
válasz Vitatigris #49789 üzenetére
Tikkurila H499?
Egyébként használt vászon sem jó?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Vitatigris
csendes tag
válasz Real_Necro #49790 üzenetére
Mindenképpen festeni szeretném még idén.
Obi, praktiker lehet kapni ilyen festéket ?Milyen különbségek lennének a 2 szín között ? Youtbe video nem adja vissza. Egyiken ez a jobb másikon az
-
Real_Necro
veterán
válasz Vitatigris #49791 üzenetére
Nem tudom. Én is festésen kezdtem gondolkodni... aztán vettem egy használt screenline vásznat.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #49787 üzenetére
Lehet, hogy van olyan jvc proji amin ezt lehet, de az X7900-ason nincs ilyen.
Esetleg a jvc által kiadott autocal programban van erre lehetőség annál a modelnél.
Ha jól emlékszem a régebbi modellekben lehetett gamma görbét szerkeszteni, de az újjabbakból kivették és amelyikhez elérhető az autocal talán ott szerkeszthető.Mit nem adnéák érte, ha minden projektorban lenne ilyen
x7900 esetében így néz ki ez a menupont, egy kicsit lebutították
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
Ha ez így menne szemre senki nem akarna kalibráltatni . A legnagyobb baj h allítgatás közben nem tudsz mihez viszonyítani, így lutri még ha azt be is tudod állítani szemre mondjuk ha a 20% szürke ne kékes és ne zöldes legyen
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
cinemazealot
addikt
válasz Vitatigris #49791 üzenetére
Szerintem túlkomplikálod. Fesd le a vetítőfelületet egyszerű fehér diszperzittel -- lehetőleg úgy, hogy azért homogén legyen -- sötétítsd be a szobát és nézd végre a filmjeidet! Hidd el, hogy sokkal jobban fogod élvezni, mint azt kutatni, hogy melyik festékboltba menj, milyen festéket kérj, mennyi festéket kevertess ki, mi lesz, ha kevés lesz, mi lesz, ha túl sok lesz, milyen teddy-vel vidd fel... megéri-e ha inkább használt vásznat veszel, mi lesz, ha sz@r lesz a vászon stb....
Én több mint két éven keresztül egy fehér Hérával lefestett gipszkartonra vetítettem, és imádtam minden pillanatát, mert végre filmezhettem.
-
Pro Koryak
addikt
válasz Vitatigris #49791 üzenetére
A H499-el jobb lesz a fekete, a képminőség is javulhat, mivel kontrasztosabbnak látod a képet. A fehér valamennyit veszít, de félhomályban is élvezhető képet kapsz így.
Ha jól hiszem, obi, praktiker = nincs Tikkurila.
Ha el tudod helyezni, olcsóbb bútorlapot is lefesthetsz, akkor nem kell a falat később átfesteni. -
Cseneles
őstag
Ha valakinek ezzel segítek, feltudok ajánlani ajándékba egy Bydium fix keretes 98" Gain 1.1 vásznat. Nem szétszedhető, nagyobból csináltam de kinézetre abszolút gyári csak a vászon kétoldalú ragasztóval van felfeszítve és rögzítve. így a szállítása necces de dobozos autóba befér. Zalaegerszegen átvehető Állapota hibátlan. Szállításban nem tudok segíteni
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
BBéci
titán
válasz cinemazealot #49795 üzenetére
Addig talán jó a falra vetítés, ameddig nem hasonlítod össze egy jó minőségű vászonnal.
Nem egyformák az igényeink, én például addig nem vettem magamnak vetítőt, csak kölcsön és tesztgépek voltak nálam, ameddig világosak voltak a falak és a plafon. Baromira zavart a vászonra visszaverődő fény képminőséget romboló hatása. Most másik vászonról álmodozom, jó lenne lecserélni a meglévőt, hogy ki tudjam hozni a maximumot a projektorból.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
cinemazealot
addikt
Hiába hasonlítom össze a falat egy normális vászonhoz, ha nincs rá keretem. Ezért javasoltam a kollégának azt, hogy ne a festékek (árnyalatai) közötti különbséget kutassa, mert nagyon komoly eltérést úgysem fog találni. Viszont ha a helyiség jól sötétíthető, akkor gyakorlatilag mindegy, milyen színű a vetítő felület. Inkább kezdje el mihamarabb a vetítést, idővel úgyis rá fog jönni, mi hiányzik, illetve mi kell még neki. Idővel pedig még a keret is megteremhet egy normális vászonra, esetleg a használt piacon bukkan fel egy bomba jó ajánlat.
-
Real_Necro
veterán
válasz cinemazealot #49799 üzenetére
Többször írta, hogy teljesen el tud sötétíteni... Oké, de a falakról is fog rendesen visszaverődni minden.
Én azt nem értem, hogy amikor neki kezdtem (több mint 1 éve), akkor csak festett falra vetítésben gondolkodtam, alacsony kerettel, majd itt olvasgatva előbb lekentem sötétre a falakat, majd elsőre vettem használtan a screenline 1.4es vásznát emlékeim szerint 75ért. A projektorom volt kb 115. A függönyt asszony varta meg, az ülőgarnitúra black friday akciós volt kikában...
Szóval ki lehet kevesebből is hozni szerintem jóval jobb minőséget, csak gondosan kell összeválogatni.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”